abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63048093
In navolging op het Paddoverbod vanaf 1 december wil die van Geel nu ook alle coffeeshops dichtgooien.
quote:
'Op naar de nul coffeeshops'
Uitgegeven: 8 november 2008 07:40
Laatst gewijzigd: 8 november 2008 07:51

UTRECHT - Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.
ANP

Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.

Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Partijcongres

Tijdens het partijcongres zaterdag in Utrecht zal Van Geel aangeven dat volgens hem de samenleving de gevolgen van het gedoogbeleid niet langer pikt.

Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn. In ons land is de verkoop van softdrugs in coffeeshops toegestaan, de aanlevering ervan is verboden maar wordt gedoogd.

Onvrede

Afgelopen week bleek nog de onvrede in de Tweede Kamer dat het kabinet pas begin 2010 met een nieuwe drugsnota komt. Het kabinet zal in de nota terugblikken op het gedoogbeleid van de afgelopen dertig jaar en aangeven hoe het drugsbeleid moet worden voortgezet.

Eindhoven

In Eindhoven zijn vrijdag nog twee coffeeshops gesloten nadat er een grote hoeveelheid drugs met de gezamenlijke straatwaarde van ruim 2 miljoen euro was aangetroffen. Dat heeft de politie zaterdagochtend laten weten.

De vangst werd gedaan tijdens een reguliere politiecontrole van acht coffeeshops in de Noord-Brabantse stad. Bij vijf coffeeshops deugde er iets niet.

Twee personen zijn meegenomen naar het politiebureau. Daarnaast heeft de politie ruim 31.000 euro aan contant geld in beslag genomen.

Bij de controleactie werkte de politie samen met de Belastingdienst, het Openbaar Ministerie (OM) en de gemeente Eindhoven.
Nu.nl

Vervieden, verbieden en nog eens verbieden...
pi_63048103
pi_63048144
Wat een drama dit conservatieve kabinet. Wat een drama....
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_63048213
mja het is ook logisch dat kwekerijen illegaal zijn en er illegaal aan verdient wordt, want het is illegaal...
Beetje vreemde uitspraken van deze man.
Dus legaliseer de teelt en zorg dan dat de nog illegale kwekerijen opgedoekt worden.
pi_63048248
De coffeeshops houden zich al niet aan de regels. Dat is wel het failliet van het gedoogbeleid natuurlijk!
pi_63048264
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:39 schreef Halcon het volgende:
De coffeeshops houden zich al niet aan de regels. Dat is wel het failliet van het gedoogbeleid natuurlijk!
Klopt, 2 coffeeshops hebben zich misdragen. SLUIT ALLE COFFEESHOPS ONMIDDELLIJK!
pi_63048271
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:42 schreef Roi het volgende:

[..]

Klopt, 2 coffeeshops hebben zich misdragen. SLUIT ALLE COFFEESHOPS ONMIDDELLIJK!
Bij 5 coffeeshops deugde er iets niet en dit gaat alleen op voor Eindhoven. In andere plaatsen zijn er ook al wat gesloten of beboet. Misschien beter het nieuws volgen en wat minder de capslock gebruiken?
pi_63048291
Aardige jongens daar bij het cda, doe gunnen een ander teminste ook zijn plezier!

KILL THE GRISTIAN!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_63048328
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij 5 coffeeshops deugde er iets niet en dit gaat alleen op voor Eindhoven. In andere plaatsen zijn er ook al wat gesloten of beboet. Misschien beter het nieuws volgen en wat minder de capslock gebruiken?
DEUGDE ER IETS NIET, DAT BETEKEND DAT ZE OOK FLESJES COLA VERKOCHTEN TERWIJL DAT NIET MAG.. MOET JE IS OPZOEKEN HOE VAAK CAFE'S DAT SOORT BOETES KRIJGEN.
pi_63048334
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:57 schreef Roi het volgende:

[..]

DEUGDE ER IETS NIET, DAT BETEKEND DAT ZE OOK FLESJES COLA VERKOCHTEN TERWIJL DAT NIET MAG.. MOET JE IS OPZOEKEN HOE VAAK CAFE'S DAT SOORT BOETES KRIJGEN.
De Nederlandse spelling is moeilijk.

Flesjes cola verkopen. Tuurlijk. Het gaat hier ook niet om cafe's maar om coffeeshops.
pi_63048343
en dan denken ze dat door de coffeeshops te sluiten, de illegale handel verdwijnt?
jazeker kunnen wij dat.
pi_63048351
de idealen van dit kabinet zijn een gevaar voor de samenleving,
jazeker kunnen wij dat.
pi_63048379
BAAS IN EIGEN HOOFD!
pi_63048384
De hersens zijn al aardig aangetast zie ik...
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:09:46 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63048386
Oh goodie, een verbod. Dat betekent dat ik niet meer naar de coffeeshop moet, maar slechts mijn dealer op straat aan hoeft te spreken. Scheelt weer reizen.

Tot nu toe heeft namelijk elk verbod, wereldwijd, dus waar dan ook, geleid tot hogere consumptie en een sterkere criminaliteit waar het justitiële- en politieapparaat meer moeite mee heeft.
De prijs zal namelijk stijgen, waardoor de marge hoger wordt waarmee men zich sterker kan bewapenen.

Blijkbaar houdt van Geel wel van illusie, de illusie dat Nederland het ineens wel weet te bestrijden, bijvoorbeeld. Het gevolg is dus hogere en hardere criminaliteit, en meer doden door ruzies gebaseerd op drugshandel en meer incidenten omdat consumenten niet meer precies weten wat ze kopen.

Maar, goed, sinds wanneer gaf het CDA om het eindresultaat of de praktijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:11:34 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_63048394
Verboten, verboten, verboten. Wat een inspirered gristenkabinet. Gewoon alles verbieden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_63048433
Prim,a, als alcohol ook verboden wordt. Stelletje hypocriete randdebielen.

Laat dan ergens legaal wiet verbouwen. Dan weet ik dat ik goed spul rook, zonder bestrijdingsmiddelen, met een beheersde hoeveelheid THC.

Verbieden, raak verdwaald.
pi_63048442
Bestaat er ook spul dat goed is dan?
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:22:13 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63048454
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:20 schreef Halcon het volgende:
Veilig. Ja. Net zoals alcohol. Als je het hier in de supermarkt koopt, is de vodka goed. Als je het in Moskou koopt van iemand die het zelf gebrouwen heeft, heb je meer kans dat het niet helemaal goed zit.

Een van de vele gevolgen van een verbod, is dat er meer incidenten zullen volgen. Maar, zoals gezegd, het CDA geeft meer om hun image van 'hard aanpakken!' dan om mensenlevens. Dat is blijkbaar hun ding.
pi_63048464
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Veilig. Ja. Net zoals alcohol. Als je het hier in de supermarkt koopt, is de vodka goed. Als je het in Moskou koopt van iemand die het zelf gebrouwen heeft, heb je meer kans dat het niet helemaal goed zit.

Een van de vele gevolgen van een verbod, is dat er meer incidenten zullen volgen. Maar, zoals gezegd, het CDA geeft meer om hun image van 'hard aanpakken!' dan om mensenlevens. Dat is blijkbaar hun ding.
Dat is nog steeds geen goed spul. Jij weet ook dat het beste is om er helemaal geen gebruik van te maken, net zoals met sigaretten.
pi_63048468
daar gaat het liberale karakter van Nederland
Stelletje randdebielen alsof het gaat helpen, kijk maar naar Duitsland en Frankrijk, daar is de consumptie onder de jeugd groter dan hier. Tis gewoon toegeven aan de grootmachten
pi_63048475
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:20 schreef Halcon het volgende:
Geloof het of niet, zelfs op mijn werk zijn ze blij dat ik weer blow, alleen weten ze dat niet natuurlijk!
De baas vertelde van de week: "goh, je bent wel uitermate creatieve ontwerpen aan het maken de laatste tijd niet?" wist ik wel waar dat aan lag natuurlijk!
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:25:24 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63048476
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen goed spul. Jij weet ook dat het beste is om er helemaal geen gebruik van te maken, net zoals met sigaretten.
Sommige drugs zijn totaal niet schadelijk, of in ieder geval minder schadelijk dan dingen als koffie of cola, dus ik weet niet wat je bedoelt met 'geen goed spul'.
pi_63048483
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Sommige drugs zijn totaal niet schadelijk, of in ieder geval minder schadelijk dan dingen als koffie of cola, dus ik weet niet wat je bedoelt met 'geen goed spul'.
Dat weet je heel goed. Het is gewoon niet goed, klaar.
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:27:46 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63048495
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet je heel goed. Het is gewoon niet goed, klaar.
Oh, drugs bestaat uit een breed scala aan producten waarvan sommigen schadelijk zijn (zoals heroïne) en sommige onschadelijk, maar volgens jou is het gewoon niet goed en daarmee klaar.

Bestaat er nog een mogelijkheid waarmee ik jou uit je illusie kan krijgen? Helpt het als ik met cijfers aankom, of zul je dan nog steeds bij je standpunt van 'drugs is niet goed' blijven?

U vraagt, ik draai.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')