http://www.ad.nl/binnenla(...)anaf_1_december.htmlquote:Paddoverbod vanaf 1 december
Door HANS VAN SOEST
DEN HAAG - Verse paddestoelen met een hallucinerende werking gaan in de ban. Vanaf 1 december aanstaande wordt zowel het bezit als de verkoop van paddo's verboden.
Stropharia Cubensis, een paddo soort die veel verkocht wordt in smart shops. FOTO ANP
Het kabinet stemt vandaag waarschijnlijk in met die maatregel van minister Klink (Volksgezondheid).
Gedroogde paddo's zijn al verboden. Het kabinet vindt dat het effect hiervan nauwelijks verschilt van dat van verse paddo's. Het ziet dan ook geen enkele reden om de gedroogde varianten wel te verbieden en de verse niet. Daarnaast geldt in de meeste Europese landen al zo'n verbod, waardoor veel drugstoeristen naar ons land komen.
Klink wil het verbod omdat ze volgens hem een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Het gebruik van paddo's kan leiden tot zeer onvoorspelbaar en risicovol gedrag. De laatste jaren zijn meermaals toeristen omgekomen, nadat ze onder invloed waren van de paddestoelen.
Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het verbod, al is regeringspartij PvdA kritisch.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:58 schreef PushyGurl het volgende:
ja goed zo ...weer een stap in de goede richting
Ik vraag me dat ook af, daar de paddo's geen enkele verslavende werking hebben enzo. Heroine zou een ander verhaal zijn. Dat zie ik ook liever niet in de supermarkt liggenquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
vertel eens, waarom is verbieden goed? Wat voor goeds heeft de war on drugs opgeleverd?
omdat het rotzooi is en vergiftquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
vertel eens, waarom is verbieden goed? Wat voor goeds heeft de war on drugs opgeleverd?
Wat denk je dat de voordelen van verbieden zijn?quote:
Vet eten voldoet aan beide "argumenten". Verbieden dus?quote:
Het kabinet van de hypes en de bemoeizucht, deel IVquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:11 schreef Adelante het volgende:
Heeft iemad dat lijstje nog met alle verboden die deze regering inmiddels heeft ingevoerd? Mijn god, wat een liberaal kabinet hebben we toch.
Paddo's giftig joh? Water is giftiger!quote:
Tijd voor een kabinet met VVD, D66 en Groenlinks.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:11 schreef Adelante het volgende:
Heeft iemad dat lijstje nog met alle verboden die deze regering inmiddels heeft ingevoerd? Mijn god, wat een liberaal kabinet hebben we toch.
Dat wordt wel heel groen dan!quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
Tijd voor een kabinet met VVD, D66 en Groenlinks.
Waarom worden die propagandaleugens er nog steeds bijgehaald?quote:De laatste jaren zijn meermaals toeristen omgekomen, nadat ze onder invloed waren van de paddestoelen.
Misschien omdat het geen leugen is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom worden die propagandaleugens er nog steeds bijgehaald?
Bijna al die toeristen hadden of geen paddo's gebruik of hadden bergen andere drugs en alcohol erbij gebruikt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:28 schreef minkuukel het volgende:
Misschien omdat het geen leugen is.![]()
Als je na het nuttigen van een paar paddestoelen denkt dat je kan vliegen zegt dat toch wel genoeg.
Wel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:28 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Misschien omdat het geen leugen is.![]()
Goh, vreemd dat ik nog nooit iemand ontmoet heb die dat gehad heeft. Of verwar je paddo's met LSD/ datura?quote:Als je na het nuttigen van een paar paddestoelen denkt dat je kan vliegen zegt dat toch wel genoeg.
Zou kunnen, want ik gebruik die troep niet.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
[..]
verwar je paddo's met LSD/ datura?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |