Nope. Ook nog geen e-mail erover. Heb dus gewoon een rekeningoverzicht van de Icesave site geprint en die naar DNB gestuurd.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:02 schreef MouseOver het volgende:
Heeft iemand al een papieren overzicht in z'n brievenbus gekregen, of iets gehoord wanneer dit zal komen?
hadden ze beter gewoon een cursus economie bij de LOI kunnen doen, veel goedkoperquote:Op zaterdag 8 november 2008 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
ach de meeste zullen hier wel van geleerd hebben dat je nooit meer dan 100k op de banke moet zetten
Dat is waar, maar het is menselijk om fouten te maken. Iedereen doet het .. soms .. alleen met beetje jammerlijke gevolgen die je in je beurs voelt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hadden ze beter gewoon een cursus economie bij de LOI kunnen doen, veel goedkoper
Dat lijkt me nogal een understatement. En je kunt geld beter eerder krijgen dan dat je er maanden lang op moet wachten..quote:Op zondag 9 november 2008 00:30 schreef Drasss het volgende:
Dat lijkt mij ook wel ja. Je moet niet vervelend opkijken als je gewoon nog een paar maanden moet wachten. Dat geld kan in de VS wel binnen 1 dag gedrukt zijn, maar geld teruggeven aan spaarders kost daarin tegen wel veel tijd.... zucht.... slechte wereld is het eigenlijk ook.
Nog boetes openstaan? Innen ze die meteen meequote:Op donderdag 13 november 2008 19:01 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb een brief van DNB gekregen met het verzoek ook een kopie van de achterkant van m'n rijbewijs op te sturen.
Wat een aarsen daar, nog een beetje spannend maken ook!quote:IJsland overweegt lening Bos te weigeren
Gepubliceerd: 13 november 2008 13:19 | Gewijzigd: 13 november 2008 14:01
Door Jan Gerritsen
Reykjavik, 13 nov. De IJslandse regering overweegt geen gebruik te maken van de lening van 1,1 miljard euro die Nederland IJsland medio oktober toezegde. Met de lening zou IJsland vergoedingen kunnen betalen aan de Nederlandse Icesave-spaarders die hun tegoeden verloren toen de IJslandse bank Landsbanki begin oktober omviel.
Icesave was de internetspaarbank van Landsbanki in Groot-Brittannië en Nederland. Na het failliet werd Landsbanki overgenomen door de IJslandse staat. Volgens de geldende IJslandse garantieregeling hebben Icesave-spaarders recht op terugbetaling van ruim 20.000 euro per persoon. Omdat IJsland na de ondergang van de drie grote banken (Landsbanki, Kaupthing en Glitnir) in een diepe financiële crisis terechtkwam, bood Nederland aan de uitbetaling van de garantiesom te financieren met een lening.
De IJslandse regering zal volgens ingewijden in Reykjavik vrijwel zeker geen gebruikmaken van de Nederlandse lening. Berekend is dat de totale verliezen van Icesave in Engeland en Nederland ongeveer 6 miljard euro bedragen. Het bruto binnenlands product van IJsland is niet veel hoger.
Ook als IJsland leningen van het IMF en andere landen krijgt, kan het land de verloren gegane Icesave-tegoeden met geen mogelijkheid terugbetalen. De IJslandse regering zou het nu laten aankomen op juridische procedures over de Icesave-claims in de betrokken landen en mogelijk ook bij de EU, omdat ook financiële autoriteiten in Nederland en Engeland zouden hebben gefaald bij hun toezicht op Landsbanki en Icesave.
IJsland kreeg onlangs in beginsel een lening van 2,1 miljard dollar (1,7 miljard euro) van het IMF toegezegd. De formele goedkeuring door het IMF-bestuur is geblokkeerd door onder meer Nederland en Groot-Brittannië. Beide landen willen dat IJsland eerst toezegt alle tegoeden van Icesave-spaarders te vergoeden.
De IJslandse premier Geir Haarde schatte onlangs dat IJsland naast de lening van het IMF nog eens 4 miljard euro nodig heeft om de financiële crisis te overwinnen. Tot nu toe hebben Noorwegen, Polen en de Færøer leningen toegezegd. Verzoeken om leningen van de IJslandse regering aan Rusland, de overige Scandinavische landen, de Europese Gemeenschap en China werden niet ingewilligd.
Bron: NRC Handelsblad
Omdat bij het rijbewijs het BSN niet voorop staat.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:01 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb een brief van DNB gekregen met het verzoek ook een kopie van de achterkant van m'n rijbewijs op te sturen.
Ja klopt, ik heb nu maar kopie paspoort opgestuurd.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:31 schreef James52 het volgende:
[..]
Omdat bij het rijbewijs het BSN niet voorop staat.
het zal toch nietquote:Op donderdag 13 november 2008 19:16 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Nog boetes openstaan? Innen ze die meteen mee
[..]
Wat een aarsen daar, nog een beetje spannend maken ook!
WTF. Nu wil Færøer ook IJsland leningen verstrekken. Als dat land zich er ook nog mee gaat bemoeien, met het wel heel slecht gesteld zijnquote:Op donderdag 13 november 2008 19:16 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wat een aarsen daar, nog een beetje spannend maken ook!
quote:IJsland bereikt akkoord over spaargeld
Uitgegeven: 16 november 2008 20:59
Laatst gewijzigd: 16 november 2008 21:00
REYKJAVIK - Er gloort hoop voor de duizenden spaarders die geld hebben gestort op rekeningen bij de IJslandse bank Icesave.
NU.nl/Dennis van Luling
De regering van de eilandstaat publiceerde zondag een verklaring waarin staat dat een akkoord is bereikt met diverse Europese landen, waaronder Nederland, over het terugbetalen van spaartegoeden.
Details over de overeenkomst werden nog niet bekendgemaakt. IJsland had de overeenkomst nodig om in aanmerking te komen voor hulp van het Internationaal Monetair Fonds. Het land heeft dringend behoefte aan financiële hulp, aangezien de economie in een diepe recessie verkeert.
Ja precies, wel een beetje misinformatie. Aan de andere kant was ik toen wel gerustgesteld en dat is achteraf wel wat waard. Natuurlijk liepen ze wel het risico als het niet door zou gaan dat iedereen dan mega boos was geworden.quote:Op maandag 17 november 2008 01:14 schreef Kontiki het volgende:
Toch vaag, ik las aan het begin van dat hele Icesave-gedoe dat "de handtekeningen waren gezet" betreffende het akkoord over de Nederlandse lening aan IJsland. En nu overwoog IJsland om de lening niet te nemen?
Ze stuurden me die brief anders voor het deel onder de 20k, dus daar ga ik eerst maar even van uit.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:05 schreef SeLang het volgende:
Die termijn van 3 maanden geldt natuurlijk alleen voor het Nederlandse deel (boven de ¤ 20000)
Okee danquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:43 schreef Furia het volgende:
[..]
Ze stuurden me die brief anders voor het deel onder de 20k, dus daar ga ik eerst maar even van uit.
bij mij was de brief idd ook voor een tientje... dus lijkt me sterk dat ze alleen boven de 20.887 uitbetalen binnen drie maand.. en dan de kleine bedragen langer over doenquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:43 schreef Furia het volgende:
[..]
Ze stuurden me die brief anders voor het deel onder de 20k, dus daar ga ik eerst maar even van uit.
een oniderzoek onder 360 spaarders...... o dus... ja dat is representatief natuurlijk....quote:Spaarders hebben na hun IJslandse avontuur bij de internetbank Icesave totaal tabak van buitenlandse banken. Ze zeggen nooit meer over de grens te bankieren.
Uit onderzoek van het Nationaal Incasso Bureau (NIB), dat als eerste namens gedupeerden beslag probeerde te leggen op de tegoeden van het failliete Icesave, blijkt dat 84 procent voortaan alleen nog zaken met Nederlandse banken doet. "Het wantrouwen is enorm", zegt NIB-directeur Marcel van den Noord na onderzoek onder 360 spaarders dat vandaag verschijnt. "Nederlanders vinden de IJslandse banken en die overheid volledig verantwoordelijk voor al hun verliezen", zegt hij. "Hun ergernis over IJsland is omgeslagen in wantrouwen tegenover alle buitenlandse banken." Bijna 5 procent bankiert niet meer: hun geld zit nu in een oude sok.
360 willekeurige Icesave spaarders kan best representatief zjn, maar wat ik me afvraag is wat ze onder buitenlandse banken verstaan. Ik ga mijn geld bijvoorbeeld niet meer bij een bank neerzetten die niet volledig onder de Nederlandse depositogarantiestelsel vallen, maar als ik mijn geld zometeen weer heb dan gaat een groot deel naar mijn rekening bij CEB.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:20 schreef Wexy het volgende:
[..]
een oniderzoek onder 360 spaarders...... o dus... ja dat is representatief natuurlijk....
Dus die Duitsers geven nu kennelijk een garantie achteraf en laten daar de belastingbetaler voor opdraaien.quote:'Duitsers krijgen IJslandse tegoeden compleet terug'
22 november 2008, 16:26 | ANP
BERLIJN (AFN) - Duitse spaarders krijgen de tegoeden die ze hadden uitstaan bij de IJslandse bank Kaupthing volledig vergoed. Dat stelde de Duitse minister van Financiën, Peer Steinbrück, in een zaterdag gepubliceerd interview met de Duitse krant Der Tagesspiegel.
Volgens Steinbrück wil de Duitse overheid IJsland geld lenen om gedupeerde spaarders volledig te compenseren. In totaal zouden Duitsers voor 308 miljoen euro hebben uitstaan bij de bank die in september aan de financiële crisis ten onder ging.
Nederlandse spaarders van de gevallen IJslandse bank Landsbanki, het moederbedrijf van Icesave, hebben van de Nederlandse overheid de toezegging gekregen dat zij in ieder geval tot een bedrag van 100.000 euro hun geld terugkrijgen. Wat er met de deposito's boven dat bedrag gebeurt is echter nog onbekend.
Nederlandse spaarders hadden in totaal ongeveer 1,6 miljard euro uitstaan in IJsland.
Nederland kon geen beslag leggen op Icesave, anders hadden ze dat wel gedaan (ze hebben het zelfs geprobeerd).quote:Op zondag 23 november 2008 11:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus die Duitsers geven nu kennelijk een garantie achteraf en laten daar de belastingbetaler voor opdraaien.
Btw: de Britten hebben dat dus wel beter gedaan. Ik had zelf een rekening bij Kaupthing in de UK en die viel geheel onder UK garantie. Op het moment dat Kaupthing dreigde om te vallen hebben ze gewoon beslag gelegd op Kaupthing UK en hebben alle spaartegoeden overgedaan naar ING-Direct (en die vallen nu dus onder de Nederlandse bankgarantie). Ik heb wel een week of 2-3 niets met de rekening kunnen doen maar nu loopt alles weer normaal.
Klopt. De UK kon dat wel omdat Kaupthing onder het Britse garantiestelsel viel.quote:Op zondag 23 november 2008 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nederland kon geen beslag leggen op Icesave, anders hadden ze dat wel gedaan (ze hebben het zelfs geprobeerd).
is gewoon een info mailtje geen nieuwe onthullingen zover ik ziequote:Op donderdag 27 november 2008 11:21 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist ontvangen per e-mail....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |