quote:'Peter Bosz verlengd contract definitief'
Gisteravond tijdens de wedstrijd tegen CSKA Moskou deed in de wandelgangen van de Kuip het verhaal de ronde dat Technisch Directeur Peter Bosz zijn contract in Rotterdam definitief heeft verlengd. Het bestuur dat regelmatig predikt dat er openheid en transparantie bij Feyenoord komt (moet komen) durft het alleen nog niet naar buiten te brengen vanwege de slechte prestaties van de club.
Vorige week werd dit ook al ter sprake gebracht tijdens het sportprogramma FC Rijnmond. Vanavond is Bosz zelf te gast in dit programma op RTV Rijnmond.
idd, ik ook nietquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:52 schreef magikeenpeukvanje het volgende:
Weet nog steeds niet wat ik van de beste man moet denken.
Jammer dat het al november isquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef ursel het volgende:
Tis goed nieuws dag vandaag..
Feyenoorder Greene pas in 2009 weer beschikbaar
kampioenenquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef ursel het volgende:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef ursel het volgende:
dat dusquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jammer dat het al november is
quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jammer dat het al november is
quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef ursel het volgende:
quote:'Goed ventje' laat zich niet gek maken
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - De voetballer aan wie half Europa zich donderdagavond nog vergaapte, vertelt een dag later monter over zijn laatste tentamens. ,,Ik heb een tien gehaald voor economie,’’ zegt Georginio Wijnaldum en hij kijkt er tevreden bij.
afbeelding vergroten Georginio Wijnaldum. ,,Ik moet me eerst in de eredivisie bewijzen." FOTO MILAN RINCK
afbeelding vergroten Routinier Roy Makaay en tiener Georginio Wijnaldum hebben lol in Kerkrade. FOTO PROSHOTS
vorige afbeelding 1 / 2 volgende
Straks gaat hij naar school om zijn wiskunde bij te spijkeren.
Hier zit een tiener zoals minister André Rouvoet zich die voorstelt in een ideale wereld. Zacht en beleefd praat het grootste talent van de eredivisie over zijn dromen en ambities. Eerst een VMBO-diploma, dan een grote voetballer worden. Alles stap voor stap.
,,En ik vind het heel belangrijk om als persoon niet te veranderen,’’ zegt Wijnaldum erbij. ,,Als jongens van school zeggen dat ik nog steeds dezelfde Georginio ben, dan vind ik dat fijn om te horen. En ik denk ook dat dat wel klopt.’’
Medespelers en supporters lopen weg met de jongen met het open, stralende gezicht. ,,Da’s nou een goed ventje,’’ klinkt het in de Kuip steevast als Wijnaldum ter sprake komt. Geen bravouremannetje zoals Robin van Persie dat was op die leeftijd, maar een belofte die zijn plek kent in het universum.
,,Ik ben altijd vrij rustig geweest,’’ zegt Wijnaldum. ,,Ik hou best van grapjes maken, zoals iedere jonge jongen. Maar ik sta nooit vooraan, eerder achteraan. Daar voel ik me het beste bij.’’
Zijn leven is niet rigoureus anders dan dat van de gemiddelde jonge Rotterdammer. Wijnaldum verplaatst zich geregeld per bus, tram of metro door de stad. Hij woont in West, voetbalt in Zuid en gaat naar school in Oost.
,,Diego Biseswar zet me ook vaak met de auto af op mijn school, het Thorbecke. Ook Leroy Fer en Roy Makaay geven me soms een lift,’’ vertelt Wijnaldum. ,,Meestal is het na de training nog een paar uur naar school en daarna, hup, naar huis. Uitrusten.’’
Door zijn overvolle dagplanning is het niet eenvoudig hem rustig te spreken voor een interview.Studie en voetbal vragen veel van een jongen die komende dinsdag pas achttien jaar wordt. Tot de winterstop is dit het laatste interview dat hij geeft, zo heeft Feyenoord in overleg met het toptalent afgesproken. ,,Misschien is dat ook maar beter. Het is belangrijk dat ik in deze drukke tijden mijn rust pak.’’
Thuis let zijn oma op hem, de vrouw die hem vanaf zijn zesde grootbracht en bij wie hij nog steeds woont. ,,Toen ik klein was, verhuisde mijn moeder naar Amsterdam,’’ vertelt Wijnaldum. ,,Ik zou eigenlijk meegaan, maar ik wilde liever bij mijn oma in Rotterdam blijven. Bij haar kwam ik toch al heel vaak. Ik voelde me er thuis en net daarvoor was ik aangenomen bij Sparta. Mijn oma heeft al die jaren heel goed voor me gezorgd. En dat doet ze nog steeds.’’
Hij is niet van plan snel te vertrekken uit het huis waar hij opgroeide, niet ver van het Kasteel van Sparta. Deze week verdrongen scouts van Real Madrid, Liverpool, Chelsea en Everton zich op de tribunes van de Kuip, maar Wijnaldum haalt er de schouders bij op.
,,Natuurlijk is het leuk om te horen dat er interesse is,’’ aldus Wijnaldum ,,Maar als ik naar mijn toekomst kijk, wil ik eerst belangrijk worden voor Feyenoord. Om klaar te zijn voor het buitenland, moet je in de eredivisie helemaal uitgeleerd zijn, vind ik. Daar heb je wel een paar jaar voor nodig. Dirk Kuyt vind ik een mooi voorbeeld. Die ging pas toen hij bij Feyenoord de allerbeste was. Zo ver ben ik nog niet, ik ben hier nog geen half jaar basisspeler. Ik kom net kijken.’’
Het spoor van Marvin Emnes of Royston Drenthe is hij dan ook niet van plan te volgen. Beide stadgenoten waagden al jong de sprong in het diepe, bij respectievelijk Middlesbrough en Real Madrid.
,,Royston ken ik goed en destijds heb ik er veel met hem over gesproken,’’ aldus Wijnaldum. ,,Hij heeft zijn hart gevolgd en daar kan ik alleen maar begrip voor opbrengen. Dat heb ik hem ook gezegd. Mijn zaakwaarnemer Humphrey Nijman denkt er net zo over als ik. Ook hij vindt dat ik me eerst in de eredivisie moet bewijzen.’’
Wijnaldum brak een kleine twee jaar geleden al door als de jongste debutant uit de Feyenoord-geschiedenis, met 16 jaar en 148 dagen. Vorig seizoen speelde hij onder Bert van Marwijk echter sporadisch.
,,Ik heb steeds tegen mezelf gezegd dat ik geduldig moest blijven. Mijn kans zou vanzelf komen. Dat is dit seizoen wel gebleken.’’ Een kans die min of meer uit nood werd geboren, als gevolg van de blessuregolf die Feyenoord de laatste maanden overspoelde. Trainer Gertjan Verbeek schonk het talent vertrouwen en zag Wijnaldum bijna wekelijks uitgroeien tot uitblinker. ,,Het gaat nu goed, maar het kan best zijn dat ik straks nog een keer een terugslag krijg,’’ aldus Wijnaldum. ,,Het zal moeilijk genoeg worden om deze lijn vast te houden, maar het is wel mijn doel. Dit smaakt naar meer.’’
Trots draagt hij de naam Wijnaldum op zijn shirt. Jaren stond er ‘Georginio Boateng’ in zijn paspoort.
,,Mijn moeder was destijds getrouwd met een man die Boateng heette, vandaar die naam,’’ aldus Wijnaldum. ,,Maar ik had daar niets mee, die man is niet eens familie van mij. Ik heb allerlei DNA-testen moeten doen om te bewijzen dat mijn biologische vader mijn echte vader was. Heel vervelend. Maar ik ben blij dat ik nu heet zoals ik wil heten. Wijnaldum, dat is de achternaam van mijn moeder. Een echte Surinaamse naam, die over een tijdje hopelijk iedereen kent.’’
In mei hoopt hij zijn school te hebben afgerond. ,,Alleen de vakken wiskunde en economie moet ik nog afronden. Dan heb ik de zekerheid van een diploma en kan ik me volledig op het voetbal richten. Mijn rijbewijs wil ik ook nog halen, maar dat komt wel. Alles op zijn tijd.’’
Ach, wat heb je aan HAVO of VWO als je voor je 20e financieel onafhankelijk bentquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:26 schreef Crane het volgende:
Ik had hem wel iets hoger ingeschat dan VMBO.
Maar goed dat die een 10 voor economie heeft dan..quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ach, wat heb je aan HAVO of VWO als je voor je 20e financieel onafhankelijk bent.
Het zwarte gat straksquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ach, wat heb je aan HAVO of VWO als je voor je 20e financieel onafhankelijk bent.
Lees anders mijn post uit het vorige topic... 32 wedstrijden 20 goals is niet slecht. Misschien niet heel veel maar van Marwijk speelde ook zo defensief dat je geen 30 goals kan verwachten.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat is die Makaay toch een waardeloze spits bij Feyenoord. Hij heeft een grote naam opgebouwd in al die jaren. Maar sinds dat hij bij Feyenoord is heeft hij me nog geen 1x kunnen overtuigen. Het enige hoogtepunt van hem was zijn goal in Groningen vorig jaar, die was erg mooi.
Maar al 1.5 jaar mist hij de grootste kansen. Net als gister![]()
Wat valt mij Makaay tegen bij Feyenoord.
Mja, Kalou en Drenthe waren in het begin ook leuk. Nu maar hopen dat de pers hem niet wekelijks in de spotlights blijft zetten, en dat Feyenoord beter gaat draaien zodat hij niet constant zo ver boven de rest uitsteekt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:31 schreef TC03 het volgende:
Leuk interview. Hij komt best intelligent en berekenend over. Gelukkig heeft hij niet Lens of De Visser () als zaakwaarnemer. Wel grappig dat hij vlak bij mij op school zit, daar heeft Zuiverloon ook gezeten als ik me niet vergis.
Maar die hadden Lens en De Visser die zaten te stoken, terwijl Wijnaldum's zaakwaarnemer ook vindt dat hij eerst bij Feyenoord moet rijpen. Ach het blijven zaakwaarnemers, maar het klinkt wel positief.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:05 schreef Crane het volgende:
[..]
Mja, Kalou en Drenthe waren in het begin ook leuk. Nu maar hopen dat de pers hem niet wekelijks in de spotlights blijft zetten, en dat Feyenoord beter gaat draaien zodat hij niet constant zo ver boven de rest uitsteekt.
IK maak me druk om de resultaten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:15 schreef Happel het volgende:
En Crane blijft maar zeiken en zeuren.
Europees voetbal mislopen en wederom afzakken is idd erg goed voor de club.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Jij maakt je druk om alles behalve het belang van de club zelf.
Waarop baseer jij dat Feyenoord dit seizoen geen europees voetbal gaat halen?quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:23 schreef Crane het volgende:
[..]
Europees voetbal mislopen en wederom afzakken is idd erg goed voor de club.
Het zwarte gat is alleen voor voetballers die hun hele leven bij clubs als Den Haag, Sparta en Willem II hebben gevoetbald.quote:
quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:43 schreef Juk het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat Feyenoord dit seizoen geen europees voetbal gaat halen?
quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:43 schreef Juk het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat Feyenoord dit seizoen geen europees voetbal gaat halen?
Nee, jullie dan. "We speelden wel redelijk vandaag maar we scoorden niet. Hopen dat het volgende keer beter gaat. En Wijnaldum speelde goed".quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:21 schreef Kopbal het volgende:
Crane, jij wordt ook met de dag simpeler hé?
Wat hebben pizza's met het behalen van UEFA-cup te maken?quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:20 schreef Crane het volgende:
[..]
[ afbeelding ] +
[ afbeelding ] +
[ afbeelding ] +
[ afbeelding ]
Nu je het zegt ja, die EHBO-kist lijkt idd nogal op een pizzadoos.quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat hebben pizza's met het behalen van UEFA-cup te maken?
quote:Feyenoord niet naar Dubai Cup
ROTTERDAM - De deelname van Feyenoord in de winterstop aan de lucratieve Dubai Cup is afgeketst. Vooralsnog heeft Feyenoord geen alternatief. "Wij kunnen het ons niet permitteren om 50.000 of 60.000 euro te besteden aan een trainingskamp, maar misschien kunnen we met de hulp van een sponsor nog iets organiseren", aldus trainer Gertjan Verbeek.
Telegraaf
klinkt wel cheap ass... niet eens geld hebben voor een trainingskampquote:
De verbandtrommel kan bijna weer de kast in. Makaay gaat er echt nog wel een stuk of 20 inschieten. Greene heeft 2 mensen voor zich, Tiendalli en Lucius, en zal dus niet meer spelen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:20 schreef Crane het volgende:
[..]
[ afbeelding ] +
[ afbeelding ] +
[ afbeelding ] +
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |