ik strijk nietquote:Op maandag 15 december 2008 09:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jullie hebben niet eens het dekbedovertrek gestreken voor de foto's
T wordt mooi
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.compact en kleverig.
thanks! Eettafel is inderdaad van goossens, serie Huttonquote:Op maandag 15 december 2008 09:14 schreef Dichterbijer het volgende:
Jullie slaapkamer ziet er goed uit zeg!
Verder vinden mijn vriendin en ik jullie eettafel echt mooi... die hadden jullie toch bij Goosens weg? Of ergens anders...
wui lijfquote:
Dank je voor deze constructieve bijdragequote:Op dinsdag 16 december 2008 10:25 schreef Godshand het volgende:
tering wat een lelijkheid, zeker die slaapkamer...
en dan die badkamer
gelukkig maar dat smaken verschillen
je maakt me nu wel nieuwsgierig naar jouw interieurquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:25 schreef Godshand het volgende:
tering wat een lelijkheid, zeker die slaapkamer...
en dan die badkamer
gelukkig maar dat smaken verschillen
Heb jij het over die kast of zie jij iets anders op de foto?quote:
Ik heb het over de kast ja, kan je dat geen poepie vinden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb jij het over die kast of zie jij iets anders op de foto?
Het was serieus 11,5 graden in ons huis.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:27 schreef Syytön het volgende:
Was het serieus 11,5 graden in de woonkamer of werd de temperatuur door dat bevroren slangetje beïnvloedt?
Want zelfs mijn woning met enkel glas en zonder enig andere vorm van isolatie wordt niet eens zo koud als ik de kachel 's nachts uit heb.
Normaal staat de thermostaat op 19 graden overdag en 16 graden snachts.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:27 schreef gr8w8 het volgende:
Mooie kast!Wij zijn ook nog naar die antiekzaak in Best geweest, daar vlakbij de makro met die moeilijke naam ivm met uitverkoop omdat ze stoppen. Nog steeds reteduur.
![]()
Maar damn, wat koelt het snel af dan zeg. Wa's dat in een nacht naar 11.5? Normaal zet je de thermostaat op 20 graden ofzo?
Naja, het schijnt dat oude huizen tochwel een bepaalde manier van ventilatie hebben. Kortom, ff snel glaswol onder het dak plakken kan wel eens de gehele vochthuishouding van het huis uit balans halen. We willen natuurlijk wel het 1 en het ander gaan isoleren, maar gaan daar tezijnertijd wel eerst goed advies over inwinnen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:04 schreef gr8w8 het volgende:
Pfew, ik vind het behoorlijk wat. is daar niets aan te doen, binnen bepaalde grenzen uiteraard? Klinkt alsof het al snel de moeite loont.
19 graden, dat vind ik ook prima, maar ik krijg er dat hier echt niet in met die koukleum.
Goed punt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, het schijnt dat oude huizen tochwel een bepaalde manier van ventilatie hebben. Kortom, ff snel glaswol onder het dak plakken kan wel eens de gehele vochthuishouding van het huis uit balans halen. We willen natuurlijk wel het 1 en het ander gaan isoleren, maar gaan daar tezijnertijd wel eerst goed advies over inwinnen.
Mjah. Zit hier in een aardig geïsoleerd (voor zijn leeftijd dan) huis van begin vorige eeuw en merk dat de ketel 's nachts ook al vrij snel aanspringt om de eco stand (16 graden) vast te houden. Vaak al om een uur of 3 á 4. (voor zover ik het merk tenminste.. meestal snurk ik wel door)quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:04 schreef gr8w8 het volgende:
Pfew, ik vind het behoorlijk wat. is daar niets aan te doen, binnen bepaalde grenzen uiteraard? Klinkt alsof het al snel de moeite loont.
19 graden, dat vind ik ook prima, maar ik krijg er dat hier echt niet in met die koukleum.
Niet iedereen woont graag in een klinische showroom.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:55 schreef k_man het volgende:
Hmm, het begon tamelijk strak, maar er komen steeds meer tuttige dingen bij.
Wat een ontstellend domme opmerking. Alsof een modern interieur per definie klinisch is.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:53 schreef Dromer het volgende:
[..]
Niet iedereen woont graag in een klinische showroom.
Je mist helemaal de knipoog... en dat is pas echt onstellend dom, strontvlieg...quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een ontstellend domme opmerking. Alsof een modern interieur per definie klinisch is.
Granitovloer is "perfect".quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:01 schreef zwemmer431 het volgende:
ziet er mooi en contrastvol uit
granitovloer nog perfect of heb je die laten behandelen?
Wat is "tuttig"?quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:55 schreef k_man het volgende:
Hmm, het begon tamelijk strak, maar er komen steeds meer tuttige dingen bij.
Als jij bij wijze van spreken een woonkamer met glimmend marmeren vloer, RVS/glas tafel, zwarte corbusier bank en hoogglans witte televisiemeubel met tv, en voor de rest niets, gezellig vindt. Is dat mooi voor jouquote:Op woensdag 31 december 2008 10:27 schreef k_man het volgende:
Het heeft niks met patsen te maken. Zelf woon ik bijv in een apaprtement, dus er is niemand om naar binnen te kijken. Die meubels staan er puur omdat ik ze mooi vind.
Met begrippen als gezellig, klinisch, persoonlijk, knus, etc. kan ik niet zoveel.
Veel 'persoonlijke' interieurs zijn volkomen uitwisselbaar. Als de foto's op Funda bekijkt zie je overal dezelfde stijlelementen terugkomen. Iedereen denkt origineel en individueel bezig te zijn, maar uiteindelijk laten we ons vrijwel allemaal in meer of mindere mate, bewust of onbewust, leiden door de woonbladen, woonprogramma's en de algemene, heersende interieurmode. Wat maakt het dan persoonlijk? Dat jij een andere accentkleur gekozen hebt dan je buren? Dat die ene felgekleurde wand bij jouw een druk behangetje heeft en bij de ander geschilderd is? Dat die wand vol fotolijstjes bij jou andere foto's bevat dan bij je zus? Uiteindelijk zie je dat soort elementen bij vrijwel iedereen terug.
En wat gezellig is, is volkomen subjectief. Ik ben iig niet van mening dat je allerlei prullaria nodig hebt om dat te bereiken.
Tuurlijk, moet iedereen zelf weten. Wat de één mooi vindt, vindt de ander tuttig. Zoals jullie nieuwe kast.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:16 schreef bleiblei het volgende:
Moeten hunnie toch weten? Waarom voel je je aangevallen als er iemand een keer post dat jouw smaak in hun ogen niet gezellig/klinisch is, terwijl jij rondstrooit met woorden als "tuttig". Tis een mening joh. Niet meer en niet minder.
Gewoon, het totaalplaatjequote:
Wij ook niet. Staan nog steeds 10 verhuizendozen smachtend te kijken in alle niet opvallende hoekjes en gaatjesquote:Op woensdag 31 december 2008 16:59 schreef maedel het volgende:
[..]
Gewoon, het totaalplaatje
Dat gejammer over woonbladen vind ik ook wat flauw. Het is nou eenmaal zo dat er in die bladen vaak dingen staan die goed bij elkaar passen. Of je weet het zelf niet en doet zoiets, óf je hebt er zelf wél verstand van en dan kom je ook op iets uit omdat je er nou eenmaal zelf een goede kijk op hebt.
Of het intereseert je geen reet, en dan maak je hier geen topic.
Vrij simpel lijkt me.
Maar, wat ik dus aan foto's gezien heb vind ik mooiNieuwe kast ook. Alleen zou ik er mijn troep niet in kwijt kunnen
* gr8w8 aait maedel.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:59 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat gejammer over woonbladen vind ik ook wat flauw. Het is nou eenmaal zo dat er in die bladen vaak dingen staan die goed bij elkaar passen. Of je weet het zelf niet en doet zoiets, óf je hebt er zelf wél verstand van en dan kom je ook op iets uit omdat je er nou eenmaal zelf een goede kijk op hebt.
Of het intereseert je geen reet, en dan maak je hier geen topic.
Vrij simpel lijkt me.
Maar, wat ik dus aan foto's gezien heb vind ik mooiNieuwe kast ook. Alleen zou ik er mijn troep niet in kwijt kunnen
Je wilt dat ik ook in jouw topic post?quote:
Blijkbaar is de boodschap overgekomen, anders zou je niet reagerenquote:Op donderdag 1 januari 2009 07:53 schreef gr8w8 het volgende:
Dat vind ik uiteraard leuk, maar ik vond het vooral erg aandoenlijk hoe je inging op mijn zeuropmerking.
Waarom zou het gejammer zijn? Het is geen klacht, het is slechts een constatering. Het is helemaal niet erg dat mensen zich daardoor laten beïnvloeden, maar het is wel hoe het gaat. Ik wilde er alleen mee aangeven dat je vraagtekens kunt zetten bij de 'persoonlijkheid' van een interieur.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:59 schreef maedel het volgende:
Dat gejammer over woonbladen vind ik ook wat flauw.
Ik wilde er mee aangeven dat het er eigenlijk dus niks mee te maken heeft.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:09 schreef k_man het volgende:
Ik wilde er alleen mee aangeven dat je vraagtekens kunt zetten bij de 'persoonlijkheid' van een interieur.
Dat had je dan wel eens wat overtuigender kunnen motiveren.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:47 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik wilde er mee aangeven dat het er eigenlijk dus niks mee te maken heeft.
Maar goed, whatever, doe gewoon waar je zin in hebt.
Of gewoon aannemen dat ik ook echt bedoel wat ik schrijfquote:Op donderdag 1 januari 2009 18:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat had je dan wel eens wat overtuigender kunnen motiveren.
ontzettend tofquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
Het aller- allerlaatste meubel staat eindelijk. Een mijlpaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De TV oogt nu ook niet meer zo asociaal groot
Goossensquote:
Boretti, en we hebben er teveel voor betaaldquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:22 schreef Ml-etje het volgende:
Heb hem nu deels doorgewerkt..erg gaaf huis maaruh het fornuis??
Merk..prijs?? Wij willen heel graag zoiets maar ze zijn of prijs-kwaliteit niet echt geweldig of niet mooi.
Ben benieuwd! en alvast bedankt!
dat huisje!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
Het aller- allerlaatste meubel staat eindelijk. Een mijlpaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De TV oogt nu ook niet meer zo asociaal groot
En terecht, foeilelijk ding!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoho, tzijn er 2.
Heeft me wel wat moeite gekost voor het daar mocht staan.
Oo wauw, gezien de staat waarin je verkeerde toen ik jou en Niels gisteren tegenkwam, had ik echt niet verwacht dat je zo vroeg alweer boven water zou zijn!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |