quote:
quote:ArcelorMittal verliest 70 miljard aan beurswaarde
Staalfonds ArcelorMittal heeft haar beurskoers de afgelopen maanden zien dalen van 66,20 naar 16,70 euro, een verlies van 75%. De beurswaarde zakte van 94 naar 24 miljard euro: een verlies van 70 miljard euro!
Beurskoers
ArcelorMittal is lange tijd de beurslieveling van Amsterdam geweest, met als top een beurswaarde van 94 miljard euro op 23 juni. Sindsdien is het fonds in een glijvlucht beland, met als eindsprint vandaag en gisteren: een verlies van in totaal 30%. De koers is gezakt van 66,20 naar 16,70 euro, de slotkoers vandaag. Vandaag ging bijna 19% van de koers af.
70 miljard
Arcelor is nu nog maar 23,6 miljard euro waard. Het fonds heeft dus in korte tijd 70 miljard euro aan beurswaarde zien verdampen. De webredactie heeft gerekend met het huidige aantal uitstaande aandelen van 1.421.571.000. (Bron: Thomson Financial).
AEX
Het grote verlies van ArcelorMittal op de Amsterdamse beurs heeft gezorgd voor een enorm negatief effect op de stand van de AEX van maar liefst 38 punten! Meer dan 10% extra verlies vanaf de stand van de AEX van deze zomer.
Recessie
Topman Mittal heeft de economische achteruitgang in de wereld in eerste instantie onderschat, stelde hij zelf eerder deze week. De vraag naar staalproducten etc. is heel fors gedaald. Mittal is daarom nu flink aan het snoeien in de productie. "Eerst moeten de voorraden worden verkocht."
Ik hoopte wat winst te kunnen pakken met aandelen ING na de verkiezingen in de VS. Maar helaas, de koersen gaan nog even de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Hihi, d'r gaan veel mensen op de bek nu doordat ze door de stijging van de afgelopen dagen dachten, hey! Dr is geld te verdienen dus maar lekker aandeeltjes kopen!
onder de tien euro voorzichtig wat gaan kopen, bijzonder cyclische tentquote:Op donderdag 6 november 2008 19:03 schreef ASSpirine het volgende:
Ik snap het verval van Arcelor niet zo goed eigenlijk... Heb er altijd al wat op gelet, maar de enorme val zorgt ervoor dat het wel eens een koopje kan zijn
Omdat aandelen over het algemeen op dit moment nog niet echt goedkoop zijn. Ze waren 'extreem' duur en overgewaardeerd en dat gaat nu weer de goede kant op. Overigens kon je vernemen aan de laatste stijgingen van de afgelopen dagen dat er behoorlijk wat lucht tussen zat en dat de weerstand zo dun was als een klein draadje. Meeste mensen hadden niet eens door waarom het steeg en zagen alleen groene bordjes in de ogen gebrand staan.quote:
Die heb je gehouden? Dapperquote:Op vrijdag 7 november 2008 06:21 schreef jpjedi het volgende:
Azie is bezig aan een indrukwekkend herstel!
Zou het dan toch een weekendrallye worden vandaag?
JP hoopt van wel met zijn turbo`s op 260.
Tja overnight verkopen zeker.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die heb je gehouden? Dapper![]()
Ik had mijn TL250's al opgegeven, maar we gaan waarschijnlijk niet direct 4% in de min, dus het ziet er nog even goed uit.
Mhhh die blijft nog wel ff volatiel - zou er lekker vanaf blijven, tenzij dat je denk dat je een 'edge' hebt ten opzichte van de professionele daytraders. Voor long term aankoop kan hij nog wel lager....quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:21 schreef pberends het volgende:
Mittal wordt het lekkertje van de dag zo te zien na die daling van 35% in 2 dagen.
Ik zou me toch een beetje zorgen gaan maken nuquote:
Wat heb je met je turbo's gedaan?quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:31 schreef jpjedi het volgende:
En hij gaat weer richting rood. ING begon te vallen plots en trok de rest mee. Heeft het te maken met die overname van curacao banking door van Lanschot?
Ah je hebt gelijk, het was ook te cool om waar te zijnquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |