abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63859183
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:25 schreef KiwiTjuHh het volgende:
.
De radio hard aan, gordijnen dicht en zien dat de andere honden niet echt reageren zal hopelijk voldoende zijn
Jullie zijn dan zelf niet thuis? Want heb weinig zin om oudjaarsavond zo door te brengen eigenlijk

Het is bij ons eigenlijk meer dat ze de dag(en) van te voren als ze rotjes afsteken heel de tijd lopen te blaffen en stressen.
01-08-2008
pi_63861919
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:09 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Jullie zijn dan zelf niet thuis? Want heb weinig zin om oudjaarsavond zo door te brengen eigenlijk

Het is bij ons eigenlijk meer dat ze de dag(en) van te voren als ze rotjes afsteken heel de tijd lopen te blaffen en stressen.
ik merk aan ronja nu ook al dat ze van een harde knal aardig kan schrikken
terwijl ze op cursus op vreemde geluiden juist goed reageert
dus laten we haar zeker niet alleen
pi_63875463
Wat werkt wel bij honden met oud en nieuw. Hier is het de dagen ervoor al zenuwachtig rondgehuppel van de boxer.

Hij kan het niet plaatsen en gaat dus heel vervelend doen, en is ook gewoon uit z'n doen dan.
Welk pillejte laat hem tenminsten 31 dec rustig in zijn mand liggen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:35:58 #229
48233 Auticia
warriorette
pi_63885240
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:33 schreef ymme het volgende:
Wat werkt wel bij honden met oud en nieuw. Hier is het de dagen ervoor al zenuwachtig rondgehuppel van de boxer.

Hij kan het niet plaatsen en gaat dus heel vervelend doen, en is ook gewoon uit z'n doen dan.
Welk pillejte laat hem tenminsten 31 dec rustig in zijn mand liggen.
Volgens mij is er geen wondermiddel. Sommige mensen halen tranquillizers voor hun hond zodat ze úúúren plat liggen, dit kan echter wel gevolgen hebben, sommige honden komen er moeilijk of niet uit of houden er dingen aan over. Dat is in elk geval niet iets wat ik zou willen riskeren.

Hou ook voor ogen dat je je hond met 'sufmakers' geen plezier doet, de angst wordt/is namelijk niet minder, het enige is dat ze niet kunnen vluchten omdat hun lichaam niet meewerkt.

Angstig gedrag negeren is goed, lees je hier en daar. Persoonlijk vind ik dat een lastige. Het is niet dat ik mijn hond beloon als hij bang is voor de knallen, maar ik probeer hem wel bij me in de buurt te houden voor een gevoel van veiligheid. (Bij angst voor alledaagse dingen doe ik dit niet hoor, maar vuurwerk is maar één, hooguit twee dagen per jaar en zelf vind ik het geluid ook niet echt prettig).

Resque Remedy druppels van Bach Bloesems werken bij Spike goed, het haalt niet de angst weg, maar wel de scherpe kantjes. Je mag (dacht ik) ongeveer elke 10 minuten een paar druppels geven en dat was de voorgaande jaren steeds op het moment dat hij weer begon te trillen. Door hem dan wat druppels te geven maakt dat dat weer ophoudt.

Over DAP hoor je ook wel goede berichten, al verschilt het heel erg van hond tot hond en is het vrij prijzig. Ik kan je er niks over zeggen want ik heb er zelf geen ervaring mee.

En anders met oud en nieuw in een hutje op de hei, ver weg van alle kabaal .
I bet you are flying inside.
pi_63887113
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:09 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Jawel hoor, er is altijd iemand bij ze op oudjaarsavond, ik laat ze dan echt niet alleen.
Maar over het algemeen ben ik buiten met het vuurwerk + geknal en ons huis is groot genoeg om met de gordijnen dicht te zitten Daarnaast luisteren we thuis toch top2000 dan!
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:17:06 #231
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_63889303
Wij zijn 2 vriendjes, jij en ik

Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_63889649
en nu heb ik dat liedje in mn hoofd!

maar het is wel een leuke foto!

er was hier vanavond een vuurwerkshow in de buurt, ronja heeft er grotendeels doorheen geslapen en is gewoon op haar plaats gaan liggen
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:31:23 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63889730
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_63889960
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:31 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
al op en top in kerstsfeer
pi_63921397
Zito had er geen zin in vanavond

donderdag 11 december 2008 @ 01:28:14 #236
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63923554
Maandag examen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63923795
quote:
Op donderdag 11 december 2008 01:28 schreef Harajuku. het volgende:
Maandag examen
Examen van wat? Puppycursus?
  donderdag 11 december 2008 @ 02:09:56 #238
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63923830
Nee, puppycursus hoefden we geen examen voor te doen, basis/gehoorzaamheid zitten we nu

Dat examen had vorige week ook wel plaats mogen vinden, ze leren niets nieuws
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63923916
quote:
Op donderdag 11 december 2008 02:09 schreef Harajuku. het volgende:
Nee, puppycursus hoefden we geen examen voor te doen, basis/gehoorzaamheid zitten we nu

Dat examen had vorige week ook wel plaats mogen vinden, ze leren niets nieuws
Spannend Maar als ik het filmpje van de doos zie, denk ik dat het allemaal wel goed komt
pi_63923951
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:35 schreef Auticia het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen wondermiddel. Sommige mensen halen tranquillizers voor hun hond zodat ze úúúren plat liggen, dit kan echter wel gevolgen hebben, sommige honden komen er moeilijk of niet uit of houden er dingen aan over. Dat is in elk geval niet iets wat ik zou willen riskeren.

Hou ook voor ogen dat je je hond met 'sufmakers' geen plezier doet, de angst wordt/is namelijk niet minder, het enige is dat ze niet kunnen vluchten omdat hun lichaam niet meewerkt.

Dat hebben wij 1 maal gedaan, en dus NOOIT weer. Nu hebben wij D.A.P. gekocht en gaan het daar eens mee proberen.
pi_63923970
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:04 schreef Pure-Poison het volgende:
Nog een oudje van GIjs,dit had ie van een vriendin van me gekregen.Hij heeft het alleen voor de foto aan gehad want zoals je kan zien vond hij het iets minder grappig dan wij (en ik ga trouwens zo niet met em over straat haha)

[ afbeelding ]
Ik zeg het niet gauw maar.... *SMELT*
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:51 schreef Juup© het volgende:
Zito had er geen zin in vanavond

[ afbeelding ]
Zin of niet, Zito ziet er super uit met kerstmuts
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:50 schreef Auticia het volgende:

Ik heb trouwens een foto van hem op canvas laten zetten!

[ afbeelding ]
WOW, wat gaaaaaaaaaaf is die canvas geworden Mooi zeg Auticia en het model staat ook voor het canvas er weer mooi op
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:32 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Update met een foto van afgelopen week.
[ afbeelding ]
Hij werd net wakker. Ik zal nog andere foto's maken.
Wát een mooie kleur op het koppie En die donzige oortjes
pi_63927517
quote:
Op donderdag 11 december 2008 02:49 schreef Carmella het volgende:
Wát een mooie kleur op het koppie En die donzige oortjes
Dank je!
Toch zie ik hier veel mooie honden.
Moeilijk kiezen als je eenmaal een hond wilt

donderdag 11 december 2008 @ 11:40:34 #243
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_63929022
Ooooooh, wat een lekker ding

* Maes vind bijna alle honden lekkere dingen
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  donderdag 11 december 2008 @ 16:45:28 #244
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_63936928
Lara heeft van de Sint een eigen hondenbed gehad en ze vind hem geweldig. Vooral om er met een snoekduik bovenop te springen en de hele huiskamer door te schuiven. Maar inmiddels kan ze ook lekker haar draai vinden en er heerlijk op slapen. Ik kan helaas nog geen foto's laten zien, want de oudste heeft de camera mee naar haar moeder en die komt morgen pas weer deze kant op.

Gisteren les 3 van de gevorderencursus gehad. We leren [ze] nu los volgen, aan de voet gaan zitten, staan [en dan het gebit tonen] en gisteren zijn we begonnen met terug naar de plaats sturen. Lara vind het wel intressant allemaal.

Gisteren wel twee keer achter haar aan moeten sprinten, omdat ze niet onder appel bleef zitten. We stonden de eerste keer in een grote kring, waar iedereen om de beurt een rondje omheen moest lopen. Dat doet ze meestal perfect, totdat er een hond niet luisterde, de hond naast mijn ging uitdagen om te spelen en vervolgens kwamen ze allebei op Lara afstormen. Lara wil altijd wel spelen, dus die sprintte naar het ander eind van het veld.

Trainer riep dat we ze moesten vangen, in hun nekvel grijpen en terug op hun plek moesten zetten. Lara heeft een onwijs goede conditie, dus die andere twee waren al lang terug, maar die van mij bleef lekker in de rondte sprinten. Wel goed voor de conditie van het vrouwtje, die stond de hijgen als een spurriekoe .

De tweede keer was vergelijkbaar, Lara bleef netjes zitten, totdat ze bijna ondersteboven werd gelopen door een hond die niet luisterde, dus die wilde weer spelen. Ik er weer achteraan hollen natuurlijk, ze dook tussen een andere cursist en haar hond in, maar met een snoekduik had ik haar te pakken.

De rest van de les heeft ze niet eens meer geprobeert om weg te lopen en zo hoort het ook. De trainer zei na de les wel dat ze het goed doet, ondanks haar puberale streken. Maar dat hoort erbij zullen we maar denken. "Het is een fase!".

Vlak voor de pauze liet de trainer een beverrat zien. Alle honden op het veld werden er niet wild van, maar Lara werd helemaal gek toen hij dat ding voor haar neus hield. Ze zat te snuiven en luchtjes op te vangen, die vond het geweldig. En de andere baasjes zich maar afvragen waarom hun hond dat niet deed.

Volgende week een semi-vuurwerkles. Omdat er natuurlijk geen vuurwerk afgestoken mag worden [en de school in de kerstvacantie dicht is], neemt de trainer zijn pistool mee om een paar waarschuwingsschoten af te vuren. Hij geeft iedereen tips mee over hoe om te gaan met je hond als hij bang is voor het vuurwerk, maar als hij niet op het schot reageert, dan zal het wel meevallen met het bang zijn voor vuurwerk.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_63943278
Zo, ook weer eens tijd voor wat foto's van Kaya. Ze kan lief kijken en boos kijken...vooral als je op het verkeerde moment afdrukt lijkt het heel wat!

Verder 2 weken geleden naar de Blaricumse hei geweest en als grote verrassing lag daar nog lekker wat sneeuw. Als een jonge hinde dartelde ze er doorheen. En vandaag onder het mom van "we genieten nog van alle momenten dat ze er is" naar Noordwijk gegaan. Ook een groot feest natuurlijk.

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  donderdag 11 december 2008 @ 22:36:02 #246
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63946581
Kaya vind ik echt een onweerstaanbaar heerlijk mokkel!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63947457
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:45 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Volgende week een semi-vuurwerkles. Omdat er natuurlijk geen vuurwerk afgestoken mag worden [en de school in de kerstvacantie dicht is], neemt de trainer zijn pistool mee om een paar waarschuwingsschoten af te vuren. Hij geeft iedereen tips mee over hoe om te gaan met je hond als hij bang is voor het vuurwerk, maar als hij niet op het schot reageert, dan zal het wel meevallen met het bang zijn voor vuurwerk.
Gijs reageerde ook niet op dat schot maar op dat vuurwerk helaas wel

Kaya is echt supercool
01-08-2008
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:24:44 #248
176471 oh-oh
pi_63953603
Billy Monroe zegt even hallo!

En samen met zijn schatje Jules:

Ik heb dit jaar een hele fijne oplossing voor Oud & Nieuw, ik vier het bij vrienden die wonen in een soort van penthouse. Lekker hoog , je hoort weinig knallen maar er is een prachtig uitzicht over de hele stad .
Billy en Chico reageren niet op vuurwerk.
Eigenlijk alleen Frits, die wordt al woest als er vuurwerkreclame op tv is
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63955210
Altijd Frits weer he

Waar koop je al die leuke outfits voor de hondjes? Ik ben voor Gijs en Joost aan het kijken geweest,ik wel het liefs een gebreide trui,gewoon voor de fun voor de feestdagen,ik heb op internet gezocht mar daar zijn ze over het algemeen belachlijk duur,teminste ik vind 35-40 nogal wat!
01-08-2008
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:41:51 #250
176471 oh-oh
pi_63955246
Ik maak het meeste zelf, de pyama die Bil daar aan heeft ook.
Ik koop meestal alleen bodywarmers maar dan in de sale bij vriendinnen met webshops
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')