abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 16:09:32 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62972836
hier verder. Obama heeft dus gewonnen

vorige deel:
Amerikaanse Presidentsverkiezingen #77 - Yes we DID!
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_62972857
@TT
Het begint pas.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62972861
tvp
  Donald Duck held woensdag 5 november 2008 @ 16:18:12 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62973142
Die beelden bij de overwinningsspeech waren ook prachtig. Al die zwarte mensen waarnaar het beeld af en toe overschakelde, je zag het echt gewoon in hun ogen: de enorme emotie, het besef dat dit echt zo'n gigantisch belangrijk punt is voor hen en voor heel Amerika.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62973236
Opmerkelijk nieuws op NU.nl

Volgens hen heeft 77% van de joden op Obama gestemd...

Zou dat een typfout zijn?
PWBF
  woensdag 5 november 2008 @ 16:21:12 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62973242
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:04 schreef maartena het volgende:

[..]

De Green Party heeft niet gewonnen.

Jij snapt de verhoudingen tussen links en recht en het verschil met Nederlands links en rechts dus ook al niet. (niet ongewoon hoor, er zijn er wel meer).
hehe, ik begrijp het wel degelijk, ik denk dat jij mijn post niet begreep
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62973280
OBAMA!
-
  Donald Duck held woensdag 5 november 2008 @ 16:23:56 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62973348
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:20 schreef Nielsch het volgende:
Opmerkelijk nieuws op NU.nl

Volgens hen heeft 77% van de joden op Obama gestemd...

Zou dat een typfout zijn?
nee, dat is een fout van henzelf. Zij dachten heel de tijd dat Obama met change geld bedoelde.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 5 november 2008 @ 16:25:04 #9
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62973395
pi_62973455

We're on a mission from God.
***** Kraak.....
pi_62973495
Hoe inspirerend.

Nieuwe hoop voor de Amerikanen, én de wereld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62973529
Indiana en North Carolina gaan waarschijnlijk naar Obama. Missouri naar McCain.

Zoals voorspeld, . Maar ik had Missouri en Indiana verwisseld. Waarom was het voorspeld, niet door mij hoor, maar waarom? Omdat peilingen wel degelijk wat zeggen. Er is een populaire gedachte dat peilingen niets zeggen. Kan die mythe nu weg?

Ik wil wel wat dingetjes opschrijven, maar laten ik het vooralsnog houden op:

New Mexico én Colorado, .

[ Bericht 7% gewijzigd door Monidique op 05-11-2008 16:34:32 ]
pi_62973689
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

nee, dat is een fout van henzelf. Zij dachten heel de tijd dat Obama met change geld bedoelde.

Maar even zonder gekheid: ik dacht dat alle joden als de dood waren dat Obama de belangen van Israel niet goed zou verdedigen. Althans, dat wilden de Republikeinen ons doen laten geloven.
PWBF
pi_62973724

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62973795
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
[ afbeelding ]

Tijd dat Barack dat paard inruilt voor Beyoncé.
pi_62973834
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:

Zoals voorspeld, . Maar ik had Missouri en Indiana verwisseld. Waarom was het voorspeld, niet door mij hoor, maar waarom? Omdat peilingen wel degelijk wat zeggen. Er is een populaire gedachte dat peilingen niets zeggen. Kan die mythe nu weg?

Nee, deze keer waren de peilingen vrij betrouwbaar, dat geef ik toe. Er zijn ook verkiezingen geweest waarin de peilingen helemaal niet betrouwbaar waren en de uitslag anders uitpakte.
Stel nu dat de peilingen in 50% van de gevallen betrouwbaar (zoals in dit geval) is en in 50% (zoals in andere gevallen) van de gevallen niet, vind je dan zelf dat peilingen iets zeggen?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_62973891
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Tijd dat Barack dat paard inruilt voor Beyoncé.
Wat heb je aan een hersenloze, egoïstische first lady?
  woensdag 5 november 2008 @ 16:39:32 #19
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62973935
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:

Ik wil wel wat dingetjes opschrijven, maar laten ik het vooralsnog houden op:

New Mexico én Colorado, .
De mythe van het Bradley-effect, die kan nu weg!
pi_62973958
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:36 schreef Shreyas het volgende:
Stel nu dat de peilingen in 50% van de gevallen betrouwbaar (zoals in dit geval) is en in 50% (zoals in andere gevallen) van de gevallen niet, vind je dan zelf dat peilingen iets zeggen?
Nee, dan niet. Maar dat is niet het geval, hè, . Stel dat...
  woensdag 5 november 2008 @ 16:42:21 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62974050
Volgende punten op de agenda:

15 December: In elke staten komen de kiesmannen samen in de hoofdstad van die staat, en geven hun officiële stem door het uitschrijven van een "Certificates of vote" voor de kandidaat die hun staat gewonnen heeft. Officieel gezien, mag een kiesman zijn mening wijzigen, en kan hij bijvoorbeeld nog voor Clinton stemmen. In 2004 was er bijvoorbeeld 1 kiesman aan de democratische kant die voor John Edwards koos. Dit komt echter niet vaak voor, en als het gebeurd is het 1 of 2 kiesmannen. Na het uitspreken van de stem, en het maken van het kies-certificaat, wordt deze naar Washington DC gebracht voor goedkeuring door het congress.

24 December: Laatste dag waarop de kies-certificaten in Washington mogen aankomen.

9 Januari: Congress telt de kies-certificaten, en spreekt zijn goedkeuring uit. Net als de vorige zaken is dit niets meer dan een formaliteit, tenzij er door bijv. het uit de linie vallen van 1 kiesman opeens geen 270 meerderheid meer behaald kan worden. In dat geval beslist congress wie de winnaar wordt. Dit is naar mijn weten nog nooit voorgekomen, en met een winst van minstens 338 en waarschijnlijk meer is het ook vrijwel onmogelijk dat congress geen goedkeuring geeft.

20 Januari: Obama wordt beëdigd in Washington D.C. om 12:00 's middags EST. (18:00 NL tijd) - Op exact datzelfde moment raakt Bush het presidentschap kwijt. Hij is die ochtend dus nog President, 's middags niet meer. De vice President wordt eerst beëdigd, dus we zijn eerder van Cheney af,

21 Januari: Obama stelt zijn nieuwe regering aan.

De beeediging vindt traditioneel hier plaats, op de trappen van de U.S. Capitol waar het House of Representatives en de Senate hun bijeenkomsten houden.

Alleen als het te koud is, zoals bijvoorbeeld bij de 2e termijn van Reagan het geval was, wordt de beediging binnen gehouden, en dan wel in de Rotunda, recht onder de enorme dome van de U.S. Capitol.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62974052
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De mythe van het Bradley-effect, die kan nu weg!
Eens

En nu ook ophouden met roepen dat donkere mensen achtergesteld worden in Amerika, dat is schijnbaar tegenwoordig ook niet of nauwelijks meer het geval.
pi_62974069
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
[ afbeelding ]

pi_62974072
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dan niet. Maar dat is niet het geval, hè, . Stel dat...
Exacte cijfers over hoe betrouwbaar peilingen zijn heb ik niet, maar ook als ze maar in een kleiner aantal gevallen onbetrouwbaar zijn, laten we zeggen 30% dan vind ik peilingen nogsteeds nietszeggend. Je hebt pas iets aan 100% zekerheid en niet aan 70% of 80% zekerheid.
pi_62974117
Ik zie er één voordeel aan dat Obama president is, kan ik lekker vier jaar zeiken op een democratische president. De linkse media hebben acht jaar emmers met zuur over ons uitgestort, nu zij wij (het meer intelligentere volk met een onafhankelijke mening) aan de beurt. Obama, je bent best een knappe man op meerdere manieren, maar je zeikstem irriteert nu al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')