abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63127478
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:23 schreef Salvad0R het volgende:
WASHINGTON (AP) — A Republican congressman from Georgia said Monday he fears that President-elect Obama will establish a Gestapo-like security force to impose a Marxist or fascist dictatorship.

http://ap.google.com/arti(...)P1oRhKBlHOwD94CCDU00
Zou die man de ironie van die uitspraak nou echt niet inzien?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63146665
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 07:56 schreef Clara het volgende:

[..]

Ik zag liever een meer ervaren senator als McCain in het witte huis dan een door diverse media en het Oprah Winfrey imperium omhooggehypte aardige spreker die zich nauwelijks politiek onderscheidde en die natuurlijk de nodige schulden heeft uitstaan aan wie hem het witte huis in sponsorden. Door jou gebruikte superlatieven aan het adres van McCain beschouw ik bepaald niet als overtuigende argumenten.

Mogelijk gaan Obama en zijn club het helemaal niet slecht doen maar ik had meer vertrouwen in McCain die geen plannen had om de handel aan banden te leggen en die in zijn politieke loopbaan al meer dan eens afstand nam van al te verstarde politiek. Voordeel van Obama in het witte huis en democratische meerderheden in politieke organen betekent natuurlijjk wel dat het de komende jaren weer ouderwets prijsschieten wordt waar kleren van de keizer en nieuwspraak aan het licht komen.

Maar laten we de zaken in perspectief blijven zien. Geen Amerikaan ligt er natuurlijk wakker van wat hollanders van hun leider vinden. De hele Obamaluja bij de NOS was natuurlijk niet veel anders dan een opzichtige poging tot vereenzelviging met een leider die meer aansprak dan de eigen landelijke politieke vertegenwoordigers van het journaille dat de religieuze lofprijzingen via de ether verzorgde.
Obama heeft de neiging om zich met deskundigen te omringen op gebieden waar hij kennis en ervaring te kort komt. Iedereen die het witte huis in gesponsord wordt, heeft schulden uitstaan, dus dat is een merkwaardige opmerking. Suggestief, maar makkelijk te pareren. Naar ik begreep uit de media, heeft Obama zijn geld bij elkaar gehaald door heel veel kleine bijdragen, dit i.t.t. tot voorgaande en concurrerende kandidaten, die minder (dus beter te traceren) grotere (dus meer schuld opleverende) bijdragen ontvingen. Gezegd moet worden, dat McCain moedig genoeg was om onconventionele standpunten in te nemen. Wat voor hem pleit. Ik hou wel van dat soort mensen.
Voor een leider zijn minder zijn standpunten van belang, als wel zijn basishouding. Obama blijft rustig en beschaafd, kennelijk ook onder moeilijke omstandigheden. Welsprekendheid en mooie taal vind ik verdacht, omdat je inderdaad alles wel mooi kunt praten. Maar hij blijft rustig en dicht bij zichzelf, ook onder druk, en dat is wat mij een zeker vertrouwen geeft.

Tja, die kleren van de keizer: ik heb me altijd oprecht verbaasd waarom journalisten niet spontaan krom lagen van het lachen en waarom regeringsleiders hem serieus namen. De laatste tijd leek hij serieuzer, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij niks snapt van de kredietcrisis en dat ook weet. Tot voor kort keek hij na elke zin rond alsof hij wilde zeggen: "Goed hè? Goed kunstje kan ik, hè!"
Dus slechter kan het niet worden.

Ach, de meeste Nederlanders liggen niet wakker van wat hollanders vinden.

Said a logical linguist named Roles,
`As we always call Polish folk ”Poles”,
it's my proposition
(I am a logician)
that we call folk from Holland just ”Holes”.'

En de laatste zinnen vind ik niet erg lijken op argumenten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63147974
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 07:56 schreef Clara het volgende: Mogelijk gaan Obama en zijn club het helemaal niet slecht doen maar ik had meer vertrouwen in McCain die geen plannen had om de handel aan banden te leggen en die in zijn politieke loopbaan al meer dan eens afstand nam van al te verstarde politiek.
Jaja, op het gebied van het buitenlandterrein nam McCain in het geheel geen afstand van Bush. Integendeel, er mag nog wel een schepje bovenop. En op het gebied van de economie, had McCain in het gewoon geen beleid behalve de mantra: lower taxes, create jobs.

Daar kun je alleen maar meer vertrouwen hebben als je categorisch weigert je in de materie te verdiepen. En dan heb ik het ook nog niet gehad over de historische blunder iemand als Palin (met moeite een bachelorgraad in de journalistiek gehaald en een poosje burgemeester geweest over een dorpje van amper 9.000 inwoners (zelfs naar Nederlandse maatstaven niets meer dan een uit de kluiten gewassen woonwijk)) op de ticket te zetten. Of hij wist echt niet wat hij deed of hij heeft gewoon erg lage standaarden voor de vervulling van het ambt van de vicepresident. Doet er ook niet toe, de verkiezingen zijn lang en breed voorbij en Obama (codenaam 'Renegade') met first lady Michelle (codenaam 'Renaissance') en hun kids nemen hun intrek in het witte huis. En om maar met een beroemde biercommercial te spreken: "and now, we wait".
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_63149234
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Obama heeft de neiging om zich met deskundigen te omringen op gebieden waar hij kennis en ervaring te kort komt.
Dat wordt dan volle bak in het Witte Huis.[/quote]
Iedereen die het witte huis in gesponsord wordt, heeft schulden uitstaan, dus dat is een merkwaardige opmerking. Suggestief, maar makkelijk te pareren. Naar ik begreep uit de media, heeft Obama zijn geld bij elkaar gehaald door heel veel kleine bijdragen, dit i.t.t. tot voorgaande en concurrerende kandidaten, die minder (dus beter te traceren) grotere (dus meer schuld opleverende) bijdragen ontvingen.
[/quote]Wie zijn de media en op wiens hand waren die? Als AT5 iets meldt over de PvdA dan wordt dat ook zo gebracht dat de partij er nooit bekaaid afkomt want van wiens subsidie men leeft diens woord men spreekt.
quote:
Gezegd moet worden, dat McCain moedig genoeg was om onconventionele standpunten in te nemen. Wat voor hem pleit. Ik hou wel van dat soort mensen.
Voor een leider zijn minder zijn standpunten van belang, als wel zijn basishouding. Obama blijft rustig en beschaafd, kennelijk ook onder moeilijke omstandigheden.
Een goede mediatraining is hierin het halve werk..
quote:

Welsprekendheid en mooie taal vind ik verdacht, omdat je inderdaad alles wel mooi kunt praten. Maar hij blijft rustig en dicht bij zichzelf, ook onder druk, en dat is wat mij een zeker vertrouwen geeft.
Druk? Wacht maar tot de man in een crisis verzeild raakt, dan gaan we zien hoe hij onder druk handelt.
quote:
Tja, die kleren van de keizer: ik heb me altijd oprecht verbaasd waarom journalisten niet spontaan krom lagen van het lachen en waarom regeringsleiders hem serieus namen. De laatste tijd leek hij serieuzer, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij niks snapt van de kredietcrisis en dat ook weet. Tot voor kort keek hij na elke zin rond alsof hij wilde zeggen: "Goed hè? Goed kunstje kan ik, hè!"
Dus slechter kan het niet worden.

Ach, de meeste Nederlanders liggen niet wakker van wat hollanders vinden.

Said a logical linguist named Roles,
`As we always call Polish folk ”Poles”,
it's my proposition
(I am a logician)
that we call folk from Holland just ”Holes”.'

En de laatste zinnen vind ik niet erg lijken op argumenten.
Ik raak je hier even kwijt. Maar mogelijk heb ik een en ander van de openbaringen van Obama voor insiders gemist?
pi_63149242
quote:
Op woensdag 12 november 2008 01:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Jaja, op het gebied van het buitenlandterrein nam McCain in het geheel geen afstand van Bush. Integendeel, er mag nog wel een schepje bovenop. En op het gebied van de economie, had McCain in het gewoon geen beleid behalve de mantra: lower taxes, create jobs.
klinkt niet slecht om overheidsbemoeienissen en rondpompen van geld terug te dringen.
quote:
Daar kun je alleen maar meer vertrouwen hebben als je categorisch weigert je in de materie te verdiepen.
Of als je wat meer vastomlijnde ideeën hebt over de neveneffecten van oveheidsbemoeienis en oplopende kosten van een ambtenaren cirquit. Voor sommigen is echter de mantra we can change voldoende om in extase te geraken. Wie ben ik om die mensne hun prille geluk te benemen.
quote:
En dan heb ik het ook nog niet gehad over de historische blunder iemand als Palin (met moeite een bachelorgraad in de journalistiek gehaald en een poosje burgemeester geweest over een dorpje van amper 9.000 inwoners (zelfs naar Nederlandse maatstaven niets meer dan een uit de kluiten gewassen woonwijk)) op de ticket te zetten.
Je zou het kunnen vergelijken met het benoemen van een hooguit op superlatieven scorende Aboutaleb al burgemeester van Rotterdam. Of is het dan anders?
quote:
Of hij wist echt niet wat hij deed of hij heeft gewoon erg lage standaarden voor de vervulling van het ambt van de vicepresident.
Misschien had hij het niet zo op de meritocratie die jij lijkt voor te staan?
quote:
Doet er ook niet toe, de verkiezingen zijn lang en breed voorbij en Obama (codenaam 'Renegade') met first lady Michelle (codenaam 'Renaissance') en hun kids nemen hun intrek in het witte huis. En om maar met een beroemde biercommercial te spreken: "and now, we wait".
Inderdaad. Ik verheug me al op vier jaren prijsschieten op de kleren van de keizer.
pi_63149258
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:16 schreef Clara het volgende:
Waaruit blijkt voor jou dat McCain zoals jij zegt het failliete beleid van Bush voort zou zetten?
Ach, het kopiëren van de failliete campagne-strategieën van het Bush-team bijvoorbeeld.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63149263
quote:
Op woensdag 12 november 2008 04:17 schreef Clara het volgende:
Je zou het kunnen vergelijken met het benoemen van een hooguit op superlatieven scorende Aboutaleb al burgemeester van Rotterdam. Of is het dan anders?
Nee, precies hetzelfde.
quote:
Inderdaad. Ik verheug me al op vier jaren prijsschieten op de kleren van de keizer.
Veel plezier!
pi_63149264
quote:
Op woensdag 12 november 2008 04:28 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ach, het kopiëren van de failliete campagne-strategieën van het Bush-team bijvoorbeeld.
Ik meende dat hij zich door Hillary Clinton had laten inspireren...
pi_63149268
quote:
Op woensdag 12 november 2008 04:30 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Nee, precies hetzelfde.
[..]

Veel plezier!
Dat gaat zeker lukken
pi_63149270
quote:
Op woensdag 12 november 2008 04:32 schreef Clara het volgende:

[..]

Ik meende dat hij zich door Hillary Clinton had laten inspireren...
Jammer dat de Hillary-stemmers daar anders over dachten.
pi_63149274
quote:
Op woensdag 12 november 2008 04:33 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Jammer dat de Hillary-stemmers daar anders over dachten.
Die bepaalden Hillery's wijze van campagnevoeren niet
pi_63149279
Hillary ging lang niet zo ver (kon natuurlijk ook niet).

Ik doelde op zijn campagneteam. Dezelfde mannetjes die hem in 2000 de nek om hem hebben gedraaid.
pi_63149314
Ook toen had de amerikaanse kiezer gesproken.
pi_63149315
Behalve in Florida.
pi_63149401
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 04:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

En wie moet er president zijn zodat hier een einde aan komt volgens jou?
Het gaat me erom dat mensen in Amerika (an ook hier) denken nog een keuze te kunnen hebben.
CIA blijft drugs binne-smokkelen om geld in de Amerikaanse economie te trekken. Ze blijven landen in de rest van de wereld terroriseren, plagen, treiteren. En alle andere landen moeten zich maar achter Amerika scharen met hun zg. "war on terror"

Amerika = Terror.

Waarom zien jullie dat niet?

Lees eens wat in over Venezuela, Colombia.. Zelfde verhaaltje gaat op voor Irak en Saddam destijds.
Dat mensen dit niet zien, ik snap het niet. En ze blijven Israel steunen terwijl dat ook geen lieverdje is, snap ik ook niet.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63166277
Je bedoelt dat ook Saddam Hoessein Abdu al-Majid al-Tikriti gewoon een vriendelijke oude man was, zoals Kader Abdolah Mohammed schilderde?
pi_63178187
quote:
Op woensdag 12 november 2008 04:17 schreef Clara het volgende:

[..]

klinkt niet slecht om overheidsbemoeienissen en rondpompen van geld terug te dringen.
als die overheid tegelijkertijd 700 miljard moet ophoesten? Een oorlog moet bekostigen die 1,5 miljard per maand kost?
quote:
Of als je wat meer vastomlijnde ideeën hebt over de neveneffecten van oveheidsbemoeienis en oplopende kosten van een ambtenaren cirquit. Voor sommigen is echter de mantra we can change voldoende om in extase te geraken. Wie ben ik om die mensne hun prille geluk te benemen.
Wat een met geldsmijtende overheid kan doen, hebben we onder 8 jaar Bush gezien. McCain had geen concrete ideeen om dat in de toekomst anders te doen. Obama wel. Dat heeft niets te maken met extase maar gewoon met de zakelijke vaststelling dat McCain niets nieuws brengt.
quote:
Aboutaleb staat in het Nederlandse politieke spectrum op een heel wat hoger prestatieniveau dan Palin in het Amerikaanse spectrum. Palin is letterlijk uit Alaska weggeplukt. Er waren zat beter gekwalificeerde Republikeinen voorhanden. Palin was een uit de hand gelopen noodgreep. Een bron van satire en ergernis. Meer niet.
quote:
Misschien had hij het niet zo op de meritocratie die jij lijkt voor te staan?
Nou, ik vind het wel prettig dat iets blijkt van enige geschiktheid voor de functie van (vice) president, voordat iemand ook maar voor zon ambt overwogen wordt.
quote:
Fijn voor je. Iedereen blij.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_63178233
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:48 schreef Clara het volgende:
Je bedoelt dat ook Saddam Hoessein Abdu al-Majid al-Tikriti gewoon een vriendelijke oude man was, zoals Kader Abdolah Mohammed schilderde?
Minstens zo vriendelijk als Bush Jr, Cheney en Rumsfeld.
pi_63179476
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:50 schreef Argento het volgende:

[..]

Minstens zo vriendelijk als Bush Jr, Cheney en Rumsfeld.
Copy that!
Om maar een term uit spannende actiefilms uit de VSvA te gebruiken.
Oh ja, en je bent Sharon nog vergeten!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63179492
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:48 schreef Clara het volgende:
Dat stuk van Kader Abdollah wil ik wel eens lezen. Linkje, datum en krant?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')