abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63433548
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ehm, smelt de fondant niet van jam en chocopasta?...dat soort dingen kun je toch niet gebruiken om af te smeren?
Als je jam en botercreme lekker lang mixt op hoge snelheid, heeft het nog steeds de 'mechanische eigenschappen ( ) van botercreme, maar niet meer zo'n onwijze botersmaak. Ik vond het echt een succes!

PM, ik ging gewoon eerst even op een bord oefenen met botercremerandjes spuiten (dan kun je het spul erna gewoon nog gebruiken). Je kunt er wel mooi lelijke fondantrandjes mee afwerken

Die roosjes zijn echt mooi; je taart oogt bijna victoriaans
pi_63435092
ik wil een buitenkant maken maar heb geen marsepein
poedersuiker met boter en een kleurtje
pi_63435316
Marshmallowfondant?
pi_63435717
Dat lukte niet zo de laatste keer,
heb hem zo maar opgegeten Het deeg was alleen een beetje taai..
pi_63439673
Hier nog even Nouwk bedanken voor de eiwitpoeder.

Mooie taartjes zag ik weer voorbij komen!
pi_63465412
lekker pyjamadagje vandaag..had maar wat chococupcakes gebakken voor het huiselijke gevoel

PM dat randjes spuiten lukt mij ook nog niet hoor, maar je rozen zien er prachtig uit!
Saartje
  maandag 24 november 2008 @ 00:12:00 #217
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_63466646
oh die vlindertjes
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_63475664
mijn eerste buiscuit ding staat in de oven.. eng eng eng eng

Pffff hij is er overheen aant lopen
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_63484755
PM mooi taartje
En Maneki wat een schattige cupcakes
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:36 schreef ColdFeet het volgende:
Als je jam en botercreme lekker lang mixt op hoge snelheid, heeft het nog steeds de 'mechanische eigenschappen ( ) van botercreme, maar niet meer zo'n onwijze botersmaak. Ik vond het echt een succes!
Ah oke dan ga ik dat volgende keer ook maar eens proberen.
Heb net een taart gevuld met kersenjam met wat extra gelei erdoor en afgesmeerd met botercreme. Die ligt nu in de vriezer zodat ik m vrijdag alleen nog hoef te bekleden en dan komt dit plaatje erop:

pi_63485364
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
lekker pyjamadagje vandaag..had maar wat chococupcakes gebakken voor het huiselijke gevoel
[ afbeelding ]

PM dat randjes spuiten lukt mij ook nog niet hoor, maar je rozen zien er prachtig uit!
Oei, die kunnen zo mijn mond in in een kookboek, wat een lekkere foto.
Sanity is (not) statistical
pi_63490683
nou heb er toch wat van gemaakt....

vulling van banketbakkersroom en besmeerd met zelf gemaakte mokka...

versierd met mokka en chocostrooisel

dinsdag 25 november 2008 @ 01:06:59 #222
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63496109
Ooh dit lijkt me echt geweldig om te doen! Dat priegelwerk is helemaal aan mij besteed.

Ik zou alleen niet weten waar ik zo'n taart moet laten.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_63497736
Ingrid, bedankt nog, ondanks de stomme dure post!
Soares, bravo Mooi hoor En wat een leuk puzzelplaatje Bla-Bla!

@ -Mellow-, heb je geen leuke (schoon)ouders, buren, collega's etc? Gewoon iedereen de dupe laten worden, vooral met kerst is het leuk om zoiets weg te geven
pi_63498746
Hierbij mij Barbietaart.

Helaas kon ik er pas 's avonds om 9 uur aan beginnen en had ik er om 11 uur echt wel genoeg van, anders had ik er nog wat meer versiering op gemaakt. Maar het moest een verrassing blijven, dus we moesten de kinderen eerst op bed leggen. Voor een eerste taart ben ik er niet ontevreden mee. Volgende keer gaan we proberen te boetseren.

De foto is ook best beroerd, maar hij is gemaakt met een mobieltje dus vandaar...

Edit: De Barbiejurk is trouwens gevuld met banketbakkersroom en bbr vermengd met dulce de leche (uit een potje Mijn Oma). De ondertaart met bbr en aardbeienjam. En hij was heerlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door CalamityJane op 25-11-2008 09:57:30 ]
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_63506330
Ik ga volgende week mijn eerste poging wagen. Als het niet té beschamend wordt plaats ik uiteraard foto's van het resultaat

Diep respect voor de mooie creaties die ik hier voorbij zie komen!
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:57:01 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63507570
Maneki

CalamityJane, leuk zo! Waar koop je kant en klare dulce leche?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63508698
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:57 schreef PM-girl het volgende:
Maneki

CalamityJane, leuk zo! Waar koop je kant en klare dulce leche?
Bij de Jumbo. Het spul heet ook echt Mijn Oma. Tegenwoordig hebben ze het ook bij de AH XL.
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_63511568
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:40 schreef CalamityJane het volgende:
Bij de Jumbo. Het spul heet ook echt Mijn Oma. Tegenwoordig hebben ze het ook bij de AH XL.
Dat spul is echt smerig vergeleken met zelfgemaakte dulce de leche....en het zelf maken is zo simpel

Prachtige taart trouwens Vertel je nog hoe je dochter het vond?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63511765
Zojuist een vierkante bakvorm gekocht, en een quichevorm (ook voor het bekleden) en een muffinvorm.. Jeej
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:11:30 #230
94046 PM-girl
pi_63517273
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Dat spul is echt smerig vergeleken met zelfgemaakte dulce de leche....en het zelf maken is zo simpel
Wellicht een beetje offtopic, maar waar kun je dat nog meer bij gebruiken dan op taart? Heb nu even geen taartgelegenheid en wil het weekend misschien dit toch eens gaan maken zelf.
*
pi_63517994
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:11 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Wellicht een beetje offtopic, maar waar kun je dat nog meer bij gebruiken dan op taart? Heb nu even geen taartgelegenheid en wil het weekend misschien dit toch eens gaan maken zelf.
De kant en klaar variant staat tussen het broodbeleg.
pi_63527094
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

De kant en klaar variant staat tussen het broodbeleg.
Gewoon zelf maken, kost je alleen een paar uurtjes wachten en dan zitten al die toevoegingen die de structuur en smnaak in dat potje minder lekker maken er niet door.

Ik maak het voor banoffeepie of op brood.

Gisteren allemaal versierselen ingeslagen voor de cupcakes, maar waar ik woon verkopen ze niet echt kleurstof. Bij een toko kon ik uiteindelijk oranje en blauw kopen....heb maar blauw gekocht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63532113
Op www.detaartenfee.be en www.deleukstetaartenshop.nl etc heb je veel goedkoper dan in de winkel je spullen is mijn ervaring. Veel bestellen dan heb je de kosten er weer uit
pi_63535561
quote:
Op woensdag 26 november 2008 04:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gewoon zelf maken, kost je alleen een paar uurtjes wachten en dan zitten al die toevoegingen die de structuur en smnaak in dat potje minder lekker maken er niet door.
Ik bedoelde het meer om aan te geven dat het ook op brood kon.

Ik vergeet altijd foto's te maken van mijn creaties, maar een omschrijving:
Ik heb laatst een chocoladekapsel gemaakt, de middelste plak getrempeerd met kirsch en besmeerd met kersenjam. Tussen alle lagen heb ik chocolademousse en kersen gedaan.
Ik heb de taart rondom afgewerkt met hele dunne plakjes chocolade (smelten, dun uitsmeren en in stukken breken)
Hij was erg
pi_63536928
Mijn hemel dat klinkt hemels!

Mijn spulletjes zijn binnen. Dit weekend maar eens oefenen!!
pi_63544474

vandaag gemaakt.... Met toblerone vulling..
  woensdag 26 november 2008 @ 21:03:22 #237
94046 PM-girl
pi_63546575
Dat klinkt erg ok, toblerone vulling! Hoe doe je dat, fijnhakselen?
*
pi_63546818
anderhalve reep smelten... halve beker slagroom kloppen... door elkaar en dan half zakje banketbakkersroom maak spul om het beter te laten binden...

hij is bijna op... nog 2 stukjes.... yummmm
pi_63547276
Je kunt ook lekkere ganache maken, om over je taart te gieten.. Even veel slagroom als chocolade toevoegen (dus 1:1, 200:200 bijvoorbeeld).. Choco met nootjes is dan ook lekker
pi_63556164
Vraagje aan de deskundigen hier;

zou je botercreme kunnen opleuken met wat speculoospasta erdoor? Ik heb het met jam of koffie voorbij zien komen... maar zou 't met speculoospasta ook kunnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')