abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63053877
Wow wat een mooie taarten

Vanmorgen voor het eerst cupcakes gemaakt!

De vanille zijn lekker, de chocolade niet
pi_63053926
Too bad.. Oefening baart kunst Ik vind chocoladecupcakes altijd lekker met stukjes chocolade erdoorheen

Ik ga straks ook cupcakes bakken en versieren! Ben benieuwd wat ik er van maak haha!
pi_63054022
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

Versieren komt een volgende keer wel
pi_63054094
Misschien wat melk toevoegen?
pi_63054155
Dat kan inderdaad....Ik had een beslag waar sowieso helemaal geen melk in voorkwam...Dus het verbaasde me eigenlijk dat de vanille zo luchtig waren
Volgende keer maar een ander recept met melk proberen inderdaad
pi_63055848
Oe die chocoladetaart ziet er lekker uit

ik had de cacao weggelaten uit de cupcakes, alleen gesmolten chocola lijkt me voldoende
pi_63058546
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 16:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik had de cacao weggelaten uit de cupcakes, alleen gesmolten chocola lijkt me voldoende
Bedankt voor de tip, volgende keer maar proberen
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:49:02 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63059364
mijn lemoncurd is gaan schiften; wat heb ik verkeerd gedaan?

te hoog vuur?
pi_63060162
Dat lijkt me wel. Ingredienten zijn boter, suiker, eieren en citroen, neem ik aan? Als je dat te snel verwarmt kan het gaan schiften inderdaad.

Ik heb vorige week een potje kant-en-klare lemoncurd gekocht . Voor het geval ik ook een bakaanval zou krijgen. Nog niet gebeurd trouwens
Eeuwig vijfentwintig
pi_63060295
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

Versieren komt een volgende keer wel
Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.
pi_63060570
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.
Ik heb maar 1 theelepel cacao gebruikt voor die 8 cupcakes dus te veel cacao zal het niet geweest zijn denk ik
De volgende keer probeer ik fijngehakte chocola, bedankt voor de tip
pi_63061270
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Een extra eidooier toevoegen
pi_63062074
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:50 schreef Trusten het volgende:

[..]

Een extra eidooier toevoegen
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocola Maar toch bedankt
pi_63069279
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:24 schreef VegaKip het volgende:
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocola Maar toch bedankt
Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..

Anyway, zelf weten natuurlijk
pi_63069469
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:25 schreef Trusten het volgende:

[..]

Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..

Anyway, zelf weten natuurlijk
Ik had er ook nog gesmolten chocola doorgedaan he, niet alleen die theelepel cacao

Hopelijk heb ik volgend weekend tijd om het te proberen
pi_63070054
Vraagje; Ik wil dinsdag weer aan de slag met een taartje met 2 lagen kapsel. Ik ga hiervoor het recept uit mn 'hoe word ik een goddelijke huisvrouw?' gebruiken. Daarstaat alleen dat je de 2 lagen apart in vormen moet gieten en bakken. Ik heb echter maar vorm en 2 lagen achter elkaar bakken neemt weer dubbel zoveel tijd in beslag en 1 portie een tijd buiten de oven laten wachten doet de sturctuur ook niet veel goed meestal. Ok, dé vraag; kan ik ook een dubbele portie bakken en deze dan doormidden snijden of loop ik dan teveel risico op een droge verbrande buitenkant en een natte binnenkant? Het is een kleine springvorm van 22 cm of zoiets.
pi_63070465
Kun je niet een tweede vorm uit aluminiumfolie maken?
pi_63071094
Ik bak altijd maar 1 vorm die ik dan doormidden snij.
pi_63072536
Ik bak ook maar 1 vorm en afhankelijk van de hoogte snij ik hem 1, 2 of 3 keer door
Saartje
pi_63078221
Dankjulliewel! Dan ga ik dat maar eens proberen denk ik!
pi_63078560
SHE: Heb je het al met marsepein geprobeerd? Marsepein is ook wel zoet, maar het smaakt tenminste nog ergens naar en fondant is echt alleen maar ranzig zoet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maeghan op 09-11-2008 17:16:36 ]
Sanity is (not) statistical
pi_63079254
Zo-is-dat, je bedoelt gewoon dat je laagjes in de taart wil? Gewoon doorsnijden hoor, wel wachten tot hij koud is, dat gaat prima en ik vind het mooier dan taarten op elkaar, smaakt ook beter!
pi_63079374
Trouwens, Kings, wat voor vloeibare kleurstof bedoel jij? Ik heb ook vloeibare, maar dat zal dan wel andere zijn als jij bedoelt!
pi_63080569
Misschien bedoelt Kings echt helemaal vloeibare kleurstof, voor taarten gebruik je toch meestal van die pasta.
pi_63081167
Ik heb zowel druppels als pasta in gebruik, de druppels zijn toch echt vloeibaar, vandaar, maar ik krijg mat fondant.. Daarom ben ik benieuwd
pi_63084986
Jeeeeeeeeemig KIJK NOU!

van het deleukstetaarten forum... Wat een ongelooflijk werk maar wat supermooi!
Dat zou je toch niet eens op willen eten?
pi_63085035
Oh wow
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63100693

deze is ook gaaaaf! klik voor meer foto's!
pi_63100826
Oh deze moet heel makkelijk zijn, maar ik snap er werkelijkwaar niets van!
quote:
Die vlinders zijn gemaakt met patchwork cutters (butterflies, ladybirds & bees), en dan met gumpaste van Wilton. Je kan het ook (goed) met mexican paste doen, de andere gumastes vind ik wat minder werken (dan moet je dus echt mexican nemen).
Dan op een gevouwen kartonnetje laten drogen (voor de hoek van de vleugels) en dan beschilderen.
That's it smile
pi_63100877
En deze dan

Ik moet NU een taart maken!
pi_63100972
En deze dan
pi_63101158
En hier nog een leuke how to
http://www.keetie.com/pageID_6812821.html
pi_63103007
Ik heb van de week voor het eerst MMF geprobeerd te maken, maar het lukte voor geen meter! Het leek wel alsof mijn marshmellows niet goed smolten of zo... Terwijl ik volgens mij wel dezelfde heb gebruikt als iemand in een van de vorige topics (zo'n geel/roze zak met roze en witte marshmellows). En ik heb ze een paar minuten (!!) in de magnetron gehad, mn bak was ook behoorlijk heet. Maar hier stond dat je dan de poedersuiker erdoorheen moest roeren, maar dat was bij mij ook amper mogelijk, moest bijna meteen gaan kneden. En vervolgens werd het nogal droog of zo. Ik snap er niks van. Wie herkent dit probleem en heeft een magische oplossing?
pi_63104160
had je er wel wat water door gedaan?
Saartje
pi_63104874
Kan iemand een linkje naar zelf biscuits maken in de OP zetten? Ik kan het echt niet vinden en ook niet met google
pi_63105174
Schaamteloze TVP, ik wilde een barbiejurktaart maken voor de verjaardag van een van mijn deeltijddochters over 2 weken, maar dacht dat het te veel op het budget zou gaan drukken. Met zelfgebrouwen MMF zou het toch kostentechnisch haalbaar moeten zijn! Ik ben weer om!
[. [__] .]
[+[__]◊]
  maandag 10 november 2008 @ 17:08:24 #112
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_63106245
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kan iemand een linkje naar zelf biscuits maken in de OP zetten? Ik kan het echt niet vinden en ook niet met google
copy/paste uit mijn taartbak-tekstbestandje:
quote:
Kapsel:
Klop in een kom 4 eidooiers met 35 gram suiker tot een luchtige creme, die als een dik lint van de garde loopt.
Klop in een vetvrije kom met een schone garde 4 eiwitten met een snufje zout heel stijf.
Voeg tijdens het kloppen geleidelijk 55 g suiker en 2 zakjes vanillesuiker toe.
Schep het eiwit en twee theelepels citroenrasp op de dooiercreme.
Zeef er 60 g bloem en 40 g maizena boven.
Spatel alles luchtig door elkaar.
Bedek de bodem van een springvorm met bakpapier en vet het met Blue Band in.
Giet hierop het beslag en strijk het glad.
Bak de biscuitbodem in het midden van een voorverwarmde oven van 165 graden in ca. 50 minuten gaar.
Laat de bodm eerst in de vorm iets afkoelen en stort deze dan op een taartrooster.
Laat de bodem afkoelen.
Als je wilt, voeg ik hem ook wel even toe aan de wiki
Oh, en ik laat de citroenrasp overigens altijd gewoon weg
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 10 november 2008 @ 17:09:03 #113
112545 Muck
pi_63106262
Oh, en er staat as we speak een choco-kapsel in de oven
pi_63107815
quote:
Op maandag 10 november 2008 15:47 schreef Maneki.Neko het volgende:
had je er wel wat water door gedaan?
Ja! een ruime eetlepel, zoals in het recept stond. Misschien moet ik er volgende keer nog wat meer bijdoen... Ik had zelf een beetje het idee dat het aan de marshmellows lag, maar dat lijkt me zo vreemd..
  maandag 10 november 2008 @ 18:26:43 #115
112545 Muck
pi_63108065
Een paar minuten is ook wel erg lang hoor!
ik doe die van mij er 20 seconden in en dan zijn ze al helemaal zacht
pi_63108822
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:16 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Ja! een ruime eetlepel, zoals in het recept stond. Misschien moet ik er volgende keer nog wat meer bijdoen... Ik had zelf een beetje het idee dat het aan de marshmellows lag, maar dat lijkt me zo vreemd..
Het kan hoor, sommige marshmellows smelten gewoon niet zo goed
Saartje
pi_63115886
Er staat een biscuit in de oven!
En ik probeerde mmf te maken (heb liever marsepein ) maar het is zo dun? Te veel water? te weinig poeder suiker? te weinig spekjes?
heeft iemand de verhoudingen?
pi_63118935
Zo, ik heb me vandaag weer uitgeleefd
Alleen die verrotte randjes, daar moet ik nog wat meer op oefenen!

Saartje
pi_63119373
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63121354
whehe
Wel goed gelukt.
pi_63121660
Mooi bekleed! En een mooie 18+ Je bedoelt de allerbuitenste randjes? Gewoon met de platte kant van een mesje er zachtjes tegenaan duwen en het als het ware eronder drukken, dat is het mooi recht
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:56:26 #122
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63122744
Het verhaal hierachter willen we natuurlijk wel weten he Maneki
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63123142
Het verhaal is niet zo bijzonder, een tietengek die jarig is
Saartje
pi_63123813
Hihi blijft leuk zo'n tietentaart
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:03:50 #125
94046 PM-girl
pi_63127059
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:16 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het verhaal is niet zo bijzonder, een tietengek die jarig is
Ok!
Ben dan ook nog wel even benieuwd naar hoe je die vorm gemaakt hebt. Van een standaardkapsel gesneden, of zijn er ook boobiesbakvormen ?
*
pi_63127123

Ikea
Saartje
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:29:08 #127
94046 PM-girl
pi_63127700
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
[ afbeelding ]
Ikea
Wat slim! En leuk, die heb ik ook, dat opent perspectieven...!
*
pi_63146283
Heeft iemand hier ervaring met de bakmixen van deleukstetaarten? Ik heb nu biscuitdeeg in de oven staan, al een uur, en het is nog niet in de buurt van gaar. Volgens de verpakking moest het 30 tot 35 minuten. Na die tijd zag ik al dat het nog niet goed was, dus ik heb er tien minuten bijgedaan. Toen zag het er wel redelijk uit en heb ik erin geprikt, maar toen bleek dat ie nog veel te zacht was en stortte ie alsnog in.

Maar goed, hij ziet er op zich nog redelijk uit, weet iemand of het nog wel te eten is als het is ingestort? Want hij heeft nog genoeg hoogte om 'm aan de bovenkant glad te snijden en ik vind het zonde om 'm onnodig weg te gooien.
pi_63152631
Mn taart die ik gister heb gemaakt is een beetje mislukt; er komt geen foto van denk ik. Ik kreeg het kapsel maar niet gaar, heb uiteindelijk wat van de bovenkant gehaald zodat het binnenin toch nog gaar zou wordenl. Vervolgens werd mn roomkaas met karamel veel te dun en lukte het niet het kapsel mooi door te snijden... Boehoe!

Maar; De zelfgemaakte karamel is met poging 2 heeerlijk geworden!! En de tussenlaag is na een nacht in de koelkast toch nog wat stevig geworden dus ik denk dat ie wel nog erg lekker zal smaken ondanks dat de taart eruit ziet alsof ie eerst op de grond is gevallen ofzo, hihi Vanavond proberen!
pi_63152967
Ik had de laatste keer de chocolade bakmix van de leukstetaarten.nl en die werd ook maar niet gaar. De keren ervoor had ik de bakmix van maakjetaart.nl en die was echt goed gaar in die 30 minuten. Ik dacht al dat t verschil m zat in de cholade/ naturel mix. Bij mij was hij dan ook niet zo lekker uiteindelijk.
  woensdag 12 november 2008 @ 21:21:30 #131
94046 PM-girl
pi_63171953
Ik heb (kant en klare) cupcakes versierd, erg leuk gelukt! Het logo van mijn werk staat er op.
*
pi_63172113
@maeghan, mijn vriendin maakt erg veel taarten gemiddeld 2 per week ook voor klanten enz. ze gebruikt hier ook die biscuitmix, maar bij haar is die altijd perfect gaar na 35 minuten, heb je mischien de oven open gedaan tijdens het bakken?
pi_63173320
Maeghan, hoe groot en hoe hoog was je vorm? Prik er anders in het midden een schone spijker in, die geleid warmte zodat het midden ook gaar wordt. Laat je oven in stappen 'bakken', dus de temperatuur iets lager beginnen en dan opbouwen, duurt wel iets langer maar dan stort het niet in Ik gebruik mix van de bakzolder, die is nog nooit mislukt!
pi_63182001

Dit boek heb ik gisteren besteld, ben er erg nieuwsgierig naar! Is er hier toevallig ook iemand die hem heeft?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_63183277
Ik wil dat boek ook!
pi_63188808
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
[ afbeelding ]
Ikea
Waar op de site staan die? Die heb ik nog nooit zien liggen bij de ikea in amersfoort.
pi_63191115
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:30 schreef Stansfield het volgende:
Waar op de site staan die? Die heb ik nog nooit zien liggen bij de ikea in amersfoort.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20057255
pi_63193850
quote:
Tnx. Ik heb er al wat bij dille en kamille gezien. Maar eens even bekijken hoe groot deze precies zijn. Liggen die gewoon bij de kookspullen?
pi_63198183
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:25 schreef ftt1989 het volgende:
@maeghan, mijn vriendin maakt erg veel taarten gemiddeld 2 per week ook voor klanten enz. ze gebruikt hier ook die biscuitmix, maar bij haar is die altijd perfect gaar na 35 minuten, heb je mischien de oven open gedaan tijdens het bakken?
Nee, pas na 45 minuten heb ik de oven voor het eerst opengedaan.
pi_63198232
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:56 schreef Nouwk het volgende:
Maeghan, hoe groot en hoe hoog was je vorm? Prik er anders in het midden een schone spijker in, die geleid warmte zodat het midden ook gaar wordt. Laat je oven in stappen 'bakken', dus de temperatuur iets lager beginnen en dan opbouwen, duurt wel iets langer maar dan stort het niet in Ik gebruik mix van de bakzolder, die is nog nooit mislukt!
Een 'standaard'springvorm van 24 cm doorsnee (24 cm was de maat die op de verpakking werd aangegeven).

Nou, ach, als ik weet dat het langer duurt is het niet zo erg, dan laat ik 'm er voortaan meteen een stuk langer instaan. Ik vroeg me gewoon af of het nou aan mij lag of dat er meer mensen waren met die ervaring.
  donderdag 13 november 2008 @ 19:39:35 #141
112545 Muck
pi_63199026
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:59 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit boek heb ik gisteren besteld, ben er erg nieuwsgierig naar! Is er hier toevallig ook iemand die hem heeft?
Oeh, moet ik in gedachten houden voor Sinterklaas
pi_63199363
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:59 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Is ie er niet in het Nederlands?
pi_63222547
superleuke taartjes weer!! die boobies . die met de smarties is ook lief, net als de sneeuwmannen, en die van SHE ziet er ook heel mooi uit! ik kwam deze tegen, op zoek naar een mooie foto van sushi
http://www.flickr.com/photos/sweetsbyzoe/2885281442/ (kan van flickr niet direct de foto posten denk ik..)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:45:18 #144
94046 PM-girl
pi_63243014
Ik heb gisteren een perfect strak kapseltje gebakken, de aankleding is echter wat minder gelukt.
Nu heb ik een rond bol kapsel in de oven staan, in de Ikea-schaal. Goede tip Maneki!

Ik merk overigens dat de mmf niet overal goed aanslaat, ivm het te zoet smaken ervan. Marsepein lust ik zelf niet, maar meer opties zijn er niet denk ik?
Of is icing een goede mogelijkheid om een taart te bedekken? En kun je dat zelf maken, met kleurtjes?
*
pi_63243355
Je kunt ook rolfondant gebruiken, dat koop je vaak kant en klaar, ik lust zelf geen Marsepein maar dit vind ik heerlijk
  zaterdag 15 november 2008 @ 14:04:52 #146
94046 PM-girl
pi_63243358
Mijn bolkapsel is mislukt, het komt niet uit de schaal. Volgende keer bakpapier erin leggen denk ik, dan komt het er sowieso uit.
Het kapsel ruikt ook naar gebakken ei, dan lijkt het me niet (meer) goed?
*
  zaterdag 15 november 2008 @ 14:05:21 #147
94046 PM-girl
pi_63243365
Nouwk, ik zal eens online kijken, dan ga ik dat misschien bestellen.
*
  zaterdag 15 november 2008 @ 14:23:17 #148
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63243665
Oh Bla....Ik heb je sneeuwman idee gejat

zaterdag 15 november 2008 @ 14:25:21 #149
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63243692
Die Sushi taart

OH MY GOD!!!!! Wat een heldin!!!
pi_63246182
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 14:04 schreef PM-girl het volgende:
Mijn bolkapsel is mislukt, het komt niet uit de schaal. Volgende keer bakpapier erin leggen denk ik, dan komt het er sowieso uit.
Het kapsel ruikt ook naar gebakken ei, dan lijkt het me niet (meer) goed?
Ik heb dat ook eens gehad, kapsels kwamen niet los en ik was heel voorzichtig aan het peuren om ze er toch uit te krijgen. Toen ik wanhoop nabij was gewoon m`n hand erin en graaien, en ik heb ze er nog nooit zo netjes uit gekregen
Ik heb ook wel eens dat het naar gebakken ei ruikt, dan zit er waarschijnlijk iets te veel ei in. Als je hem gevuld en bekleed hebt zit er zoveel anders in dat je dat niet meer merkt

Lief taartje SHE
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')