abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77934067
Kick!

Zijn er nog mensen die komend jaar DC gaan studeren aan HU?
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_79210384
Ik zie toevallig dit topic in de SES staan. Is er iemand die wat inhoudelijke informatie over de opleiding kan vertellen? Ik twijfel nog, maar ben via school al bezig meer informatie er over te krijgen enz.
pi_79225826
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:42 schreef Puala het volgende:
Ik zie toevallig dit topic in de SES staan. Is er iemand die wat inhoudelijke informatie over de opleiding kan vertellen? Ik twijfel nog, maar ben via school al bezig meer informatie er over te krijgen enz.
Tussen welke opleiding twijfel je dan nog meer?
pi_79228754
http://tweakers.net/jobs/(...)-week.html?gaus=jobs

En als je twijfelt, moet je wel ff vertellen waar je over twijfelt he.
pi_79230582
Ik wil later (als ik groot ben ) graag tussen de klant en de echte nerd in gaan zitten. Dus de klant voorlichten, dingen aansmeren (euh, verkopen) maar ook gewoon communicatief vaardig zijn. En ergens heb ik het idee dat de opleiding dat wel voor een gedeelte is maar niet helemaal. Maar welke opleiding dan wel voldoet heb ik nog niet gevonden
pi_79241355
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef Puala het volgende:
Ik wil later (als ik groot ben ) graag tussen de klant en de echte nerd in gaan zitten. Dus de klant voorlichten, dingen aansmeren (euh, verkopen) maar ook gewoon communicatief vaardig zijn. En ergens heb ik het idee dat de opleiding dat wel voor een gedeelte is maar niet helemaal. Maar welke opleiding dan wel voldoet heb ik nog niet gevonden
Bij de HAN zit er in ieder geval niet veel marketing in de opleiding vind ik. Ik vind dat zelf ook jammer. Die functieomschrijving die Scorpie plaatste past wel goed in het beeld denk ik ja. Maar er zijn genoeg andere mogelijkheden, ligt er ook aan welke semesters je kiest.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_79241976
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef Puala het volgende:
Je wil dus account manager / sales manager worden?
pi_79242294
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wil dus account manager / sales manager worden?
Sort of ja.
pi_79242634
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Sort of ja.
Dan moet je niet deze opleiding gaan doen
pi_79244369
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, duidelijk.
pi_79244669
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

aldus onze loopbaanbegeleider
pi_79244967
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:19 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

aldus onze loopbaanbegeleider
Nou, volgens mij lieg ik niet toch?
pi_79245078
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, volgens mij lieg ik niet toch?
Nee, klopt. Maar vind het grappig dat je zo stellig bent
pi_79245095
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:30 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Maar vind het grappig dat je zo stellig bent
Heb ik geleerd op de opleiding
pi_79245119
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb ik geleerd op de opleiding
Overtuigend adviseren Het werkt wel blijkbaar
pi_79245259
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:32 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Overtuigend adviseren Het werkt wel blijkbaar
Je wil niet weten hoe het mij in mijn werk helpt
pi_79245334
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoe het mij in mijn werk helpt
Kan er me wel iets bij voorstellen.

Wel lastig als andere ook zo overtuigend zijn/willen zijn. En de kans dat je mensen ondersneeuwt die graag op de achtergrond kruipen is denk ik ook wel eens aanwezig of zie ik dat verkeerd?
pi_79249902
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Oke, duidelijk.
Maar een beetje vrouwelijk geslacht is toch ook wel leuk bij deze opleiding. Gewoon DC gaan doen dus .
pi_79250286
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:39 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Kan er me wel iets bij voorstellen.

Wel lastig als andere ook zo overtuigend zijn/willen zijn. En de kans dat je mensen ondersneeuwt die graag op de achtergrond kruipen is denk ik ook wel eens aanwezig of zie ik dat verkeerd?
Ja. Het grappige is; er was vorig jaar een alumni avond, en toen hadden we dus 200 ex-DC`ers in de collegezaal zitten. Pas toen had ik echt door wat voor types we zijn
pi_79270228
Volgende week zaterdag is een open dag waar je meer info kan vinden. Gewoon DC doen, is tof enzo.
pi_79273145
Waarom is het tof? Leg het me eens uit? Want ik ben heel erg benieuwd waar je colleges over gaan etc.
pi_79273799
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:45 schreef Puala het volgende:
Waarom is het tof? Leg het me eens uit? Want ik ben heel erg benieuwd waar je colleges over gaan etc.
Techniek, Mens en Organisatie staan centraal. Je krijgt dus ook in deze dingen les. En ja, daar zit vrij weinig marketing zaken bij.
pi_79275008
De informatica afdeling op de han is ingedeeld in semesters, dus afhankelijk van waar je interesses liggen kan je zowel semesters volgen die met DC te maken hebben als met CMD en zelfs met BI. Je kan dus alle kanten op met de opleiding. De propedeuse van dc en cmd is dezelfde dus er wordt je genoeg tijd gegeven om die richting op te gaan die je zelf wil.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_79648722
Vandaag op de open dag van HU weer wat mensen kunnen overhalen om DC te gaan doen
pi_80155294
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:45 schreef Puala het volgende:
Zelf volg ik DC aan de HU, tweede jaar momenteel. In het eerste jaar krijg je eigenlijk al de meeste onderdelen waarin je je de jaren erna gaat verdiepen. Hieronder een lijstje waar je je zoal mee bezig houd als DC'er

• Webdesign: de Do's en Not-to-do's bij het bouwen van een website, in technisch en grafisch opzicht.
  • Marketingcommunicatie: Leren je product aan de man te brengen, dmv campagnes en andere documenten.
  • Webtechnieken: Leren hoe je een website moet bouwen
  • Digital Storytelling: Het leren maken van flash animaties, dus technisch en grafisch.
  • Intranet design en ontwerp: spreekt voor zichzelf
  • Veranderingsmanagement: het systematisch aanpakken om een verandering in een bedrijf door te voeren.
  • Systeemontwerp en Analyse: voor de echte nerds onder ons, het maken van databases en systemen om bijvoorbeeld afspraken van een advocatenkantoor digitaal vast te leggen.
  • Crossmedia: Het leren volgen en uitvoeren van een goed project, van idee tot uitwerking. Bedoeling is dat je voor meerdere mediatypen een uitwerking maakt (website, commercial, poster etc) en die goed laat aansluiten op elkaar.

Wel zijn sommige colleges extreem kort waardoor je niet de beschikking krijgt over de basis van een bepaald vak (bijvoorbeeld het maken van een mobiele applicatie in flash in twee werkcolleges )
    Wel moet ik zeggen dat de meeste docenten veel ervaring hebben in het bedrijfsleven en je het dus perfect kunnen navertellen.
  • pi_80159005
    Volgende week alumni avond in Utreg, wie gaat er allemaal?
    pi_80207126
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 18:05 schreef Frankii het volgende:
    Vandaag op de open dag van HU weer wat mensen kunnen overhalen om DC te gaan doen
    Is DC ook onder de vrouwen nog aantrekkelijk verder?
    pi_83402075
    Hoi allemaal.

Ik ben geïnteresseerd om deze opleiding te gaan volgen. Ik heb hiervoor 1 jaar Mediatechnologie op de HU gedaan. Deze opleiding vond ik alleen te technisch. Het programmeren vond ik niet zo bijzonder interessant, maar elektrotechnische vakken kon ik niet uit staan.

Ik weet dat er altijd een aantal vakken zijn die ik niet leuk zal vinden en daar zal ik dan ook mee leven.
    Wat ik leuk vind is: Het vormgeven van dingen (websites etc.), rapporteren, praten met klanten, een concept uitwerken en vragen Waarom? je dingen doet.

Hebben jullie een idee dat deze opleiding bij mij zal passen of is CMD meer mijn richting. Ook zou ik het prettig vinden als ik een vakkenpakket kan krijgen. Dan weet ik welke vakken er worden gegeven en kan ik voor mij zelf ook meer een beeld schetsen van de opleiding.

Alvast bedankt,
    pi_84591430
    Ik ga aankomend schooljaar DC doen op de HU. Is de introductie kamp een beetje te doen en is het verplicht of? :') Of ga ik er facepalmend lopen als 22-jarige?
      woensdag 28 juli 2010 @ 15:47:00 #130
    12602 LuNaTiC
    Wunderbar!
    pi_84591833
    Gewoon meedoen, mijn ervaringen zijn alleen maar positief. Hangt er ook een beetje vanaf hoe je de rest van je studieperiode wilt doorbrengen. Ik wil niet zeggen dat je het door het te missen zal ronddwalen als een Remi, maar uit m'n ervaring werkt het wel degelijk om snel wat mensen te leren kennen en met een beetje geluk er een leuk groepje aan over te houden.

Verder was het bij ons zo dat er wel meerdere mensen wat ouder waren dan alleen mensen die net van de HAVO kwamen. Weet niet of het nog steeds zo is, toentertijd was het echt een vernieuwende opleiding (zat in het jaar van de proefkonijnen), dus het kan best dat het dan wat meer aantrekking heeft voor mensen die andere studies hadden gedaan/geprobeerd.

Facepalmend zal het sowieso wel niet zijn, je kunt het wellicht wel missen, maar denk dat je er meer aan hebt om gewoon gezellig mee te doen. Met een beetje pech moet je nog een vervangende opdracht doen ook :P
    It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
    pi_84592495
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 15:35 schreef sanakthe het volgende:
    Ik ga aankomend schooljaar DC doen op de HU. Is de introductie kamp een beetje te doen en is het verplicht of? :') Of ga ik er facepalmend lopen als 22-jarige?
    Introkamp van dit jaar is goed te doen, geloof me!
    pi_84592601
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 15:10 schreef Baituri het volgende:
    Hoi allemaal.

Ik ben geïnteresseerd om deze opleiding te gaan volgen. Ik heb hiervoor 1 jaar Mediatechnologie op de HU gedaan. Deze opleiding vond ik alleen te technisch. Het programmeren vond ik niet zo bijzonder interessant, maar elektrotechnische vakken kon ik niet uit staan.

Ik weet dat er altijd een aantal vakken zijn die ik niet leuk zal vinden en daar zal ik dan ook mee leven.
    Wat ik leuk vind is: Het vormgeven van dingen (websites etc.), rapporteren, praten met klanten, een concept uitwerken en vragen Waarom? je dingen doet.

Hebben jullie een idee dat deze opleiding bij mij zal passen of is CMD meer mijn richting. Ook zou ik het prettig vinden als ik een vakkenpakket kan krijgen. Dan weet ik welke vakken er worden gegeven en kan ik voor mij zelf ook meer een beeld schetsen van de opleiding.

Alvast bedankt,

Cursussen periode 1

Marketing en E-business
    Webdesign
    Webvaardigheden
    Introductie
    Cursussen periode 2
    Evaluatieonderzoek
    Marketing en Communicatie
    Content Management Systemen
    Cursussen periode 3
    (Cross)Mediawijsheid
    Digital storytelling
    Projectmanagement
    Cursussen periode 4
    Systeemontwikkeling
    Webprogrammeren

Bij CMD ligt de nadruk wat meer op het ontwerpen en vormgeven, DC is meer all-round.
    pi_85453206
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 15:35 schreef sanakthe het volgende:
    Ik was al bang dat ik een van de oudere zou zijn als 20-jarige :D. Gelukkig maar. Ben wel benieuwd maandag.

Wat stelt dat kamp voor Frank? ;)
    pi_85453702
    Leuke dingen doen die bij een intro horen natuurlijk :P
    pi_85454835
    Veel spelletjes, teambuilding, zuipen, feesten. Zoveel dat weekje volproppen, dus tot laat in de nacht feesten en superbrak weer vroeg op. Je zult iig gesloopt zijn, maar een leuke ervaring rijker. Zeker als je een klas hebt ( of ws een groepje) waar het leuk mee klikt en een verdere toffe schoolperiode mee kan hebben ;)
    It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
    pi_85456264
    Klinkt goed. Hopen dat er ook wat chicks bijzitten dan :{.
    pi_85471863
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 23:32 schreef Nashje het volgende:
    Weinig kans. Afgelopen jaar zaten er bij de hele lading eerstejaars 4 of 5 vrouwen. Waarvan de helft ook nog eens WoW speelde enzo :')
    pi_85550989
    Weet er iemand toevallig hoelaat de introductie dag op Donderdag begint bij de HU? Kan het nergens vinden..
    pi_85647844
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 20:11 schreef sanakthe het volgende:
    Weet er iemand toevallig hoelaat de introductie dag op Donderdag begint bij de HU? Kan het nergens vinden..
    Zat eigenlijk met dezelfde vraag. Kon niet mee op kamp, omdat ik al een tijdje mijn TTT (rijles) gepland had voor maandag.
    pi_85649353
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2010 14:55 schreef Quintar het volgende:

[..]

Zat eigenlijk met dezelfde vraag. Kon niet mee op kamp, omdat ik al een tijdje mijn TTT (rijles) gepland had voor maandag.
    Ik heb vanochtend gebeld en ik heb begrepen dat het om 09:00 uur is! Een gezamenlijke ontvangst in de hoor college zeiden ze..
    pi_85650609
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2010 15:31 schreef sanakthe het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend gebeld en ik heb begrepen dat het om 09:00 uur is! Een gezamenlijke ontvangst in de hoor college zeiden ze..
    aha weet ik dat ook gelijk
    bedankt :)
      woensdag 25 augustus 2010 @ 20:41:15 #142
    138258 LasTeR
    Run for your life.
    pi_85703220
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 23:32 schreef Nashje het volgende:
    Dat is matig. Héél érg matig.
    Elk huis z’n kruiswoordraadsels
    Iedereen z'n plaats aan tafel
    Maar ik kom wat later, ik kom wat later
    pi_85703945
    Achja... je zit vlakbij het SCOM in het gebouw, dus genoeg vrouwelijk schoon aanwezig. (maar voor kamp is het wel karig ja)
    pi_85709731
    Als je DC aan de HU doet zit je in de Faculteit Communicatie en Journalistiek. Vrouwelijk schoon in overvloed. De opleiding zelf is alleen 98% man ofzo.
    pi_85710074
    Kamp was wel vet hoor :). DC weinig chicks ja, hoewel er nog 2 bij ons in de klas blijken te zitten die niet mee op kamp waren. Ben benieuwd. Maar heb al genoeg verhalen gehoord van de begeleiders dat we op onze faculteit wel goed zitten ;).
    pi_85712234
    Oh, mijn hoop is dan ook 100% op de faculteit gericht als het om vrouwelijk schoon gaat :P..
    pi_85712459
    Ja precies :P.

Ben bezig met boeken te bestellen (ja lekker laat i know), maar ik kan bij elk vak kiezen uit verschillende boeken. Moet ik gewoon de recentste pakken ofzo?
    pi_85737843
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 22:49 schreef Frankii het volgende:
    Als je DC aan de HU doet zit je in de Faculteit Communicatie en Journalistiek. Vrouwelijk schoon in overvloed. De opleiding zelf is alleen 98% man ofzo.
    Die journalistes in spe proberen ons computer geeks gek te krijgen met hun veel te korte rokjes en veel te lange benen.........damn, die eerste lentedagen...........sweet memories _O_
    pi_85738094
    Welke klas zit jij Scorpie?
    pi_85739365
    Introductie dag gehad! Wel tof! Welke klas zit iedereen?
    pi_85740682
    Was wel leuk, maar slecht voorbereid vaak :P. Ik zit in 2. Jij?
    pi_85745770
    Frank heb je toevallig nog een aantal boeken?

Heb nodig: Beeldtaal - Een praktische cursus kijken (mediawijsheid), E-business en E-commerce (marketing en e-business) en Webdesign - Van concept tot realisatie (webdesign)
    pi_85762916
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2010 17:52 schreef Nashje het volgende:
    Welke klas zit jij Scorpie?
    Ik ben alumnus :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 10:46:04 ]
    pi_85763015
    ik hoop voor je dat je alumnus bent, ipv meerdere alumni :+
    pi_85763615
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef LuNaTiC het volgende:
    ik hoop voor je dat je alumnus bent, ipv meerdere alumni :+
    Het was nog vroeg :Z
    pi_85770274
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2010 21:06 schreef Nashje het volgende:
    Frank heb je toevallig nog een aantal boeken?

Heb nodig: Beeldtaal - Een praktische cursus kijken (mediawijsheid), E-business en E-commerce (marketing en e-business) en Webdesign - Van concept tot realisatie (webdesign)
    Dat E-business en E-commerce boek heb ik in ieder geval liggen. Die kan ik maandag voor je meenemen evt, hoeven we niet moeilijk te doen met verzenden.

Verder heb ik eigenlijk amper boeken gekocht het afgelopen jaar, de helft gebruik je namelijk maar sporadisch. En als we ze dan nodig hadden leende ik ze uit de bieb :P
    pi_85780619
    Godver nu heb ik het al besteld :D. Wilde per se gisteravond mijn boeken bestellen. Is trouwens best een kans dat ik bij je in de klas kom Frank, aangezien ik met m'n verkorte route na een half jaar al naar de 2e ga ;)

Kroegentocht net was wel leuk. Onze klas was uiteraard als langst gebleven.
    pi_85782658
    Verkorte route heeft aparte klassen. Gaat em niet worden dus :P
    pi_85847649
    ik had alle intro-dagen gemist, maar via wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat ik in D04 zit
    pi_85852207
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2010 21:04 schreef Quintar het volgende:
    ik had alle intro-dagen gemist, maar via wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat ik in D04 zit
    Lekker op tijd :P
      maandag 30 augustus 2010 @ 13:20:10 #161
    301145 MeneerBob
    Meneer voor jou.
    pi_85869532
    Oh nieuwelingen!

Ik ga zo maar weer eens de uithof bezoeken voor m'n minor, het gaat me benieuwen hoeveel het er dit jaar zijn.
    pi_85870901
    Superdruk in de gangen zeg, veeeel drukker dan vorig jaar :'(

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 30 augustus 2010 @ 15:27:56 #163
    301145 MeneerBob
    Meneer voor jou.
    pi_85874006
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 13:59 schreef Frankii het volgende:
    Superdruk in de gangen zeg, veeeel drukker dan vorig jaar :'(

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Dat is gewoon de FCJ ;), verder niets met DC te maken.
    Ik ben benieuwd wat voor een figuren ik tegen ga komen op de FEM dit komende half jaar.
    En gelukkig is Stef's nog steeds dichtbij. Zometeen maar even opzoeken na m'n college.
    pi_85875110
    Ben nu al fan van de FEM :9.
      maandag 30 augustus 2010 @ 18:51:14 #165
    301145 MeneerBob
    Meneer voor jou.
    pi_85881514
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 15:57 schreef Nashje het volgende:
    Ben nu al fan van de FEM :9.
    Er loopt op FCJ meer vrouwelijk schoon rond dan in de FEM hoor ;)
    pi_85965812
    Dat heb ik inmiddels ook ontdekt :D. Had maandag alleen nog maar wat hoorcolleges bij de FEM.

Het is echt genieten man. Alleen jammer dat dat vrouwelijk schoon zich dan weer niet echt met mannen bezig houden, althans dat lijkt zo.
    pi_85980053
    quote:
    Op woensdag 1 september 2010 22:01 schreef Nashje het volgende:
    Dat heb ik inmiddels ook ontdekt :D. Had maandag alleen nog maar wat hoorcolleges bij de FEM.

Het is echt genieten man. Alleen jammer dat dat vrouwelijk schoon zich dan weer niet echt met mannen bezig houden, althans dat lijkt zo.
    Das altijd al zo geweest helaas :(
    pi_86246045
    ik ben vorig jaar afgestudeerd aan deze opleiding aan de HU. ik ben daarna een half jaar als webdeveloper aan het werk geweest. het was een leuke combi tussen de techniek en het ontwerpen van websites. maar na enkele maanden trok het wel heel erg richting de techniek, moest ook ASP.NET e.d. gaan leren. Helaas ben ik geen die-hard programmeur en werkte constant enorm tegen mijn eigen kunnen in. Uiteindelijk moeten stoppen door burnout klachten. Dit was in maart, tot nu toe nog geen nieuwe baan kunnen vinden.

DC is echt een kut opleiding. Je leert kleine beetjes over veel onderwerpen. En probeer dan maar eens een baan te vinden. Ik weet aardig wat van SEO/SEM en heb zelfs de minor E-marketing gedaan aan de FEM hiervoor. Ik probeer daar werk in te vinden. Maar het lukt echt gewoon niet. Of ze eisen commerciele achtergronden of aantoonbare werkervaring. En dat is nou eenmaal moeilijk als je net afgestudeerd bent.

Ik baal er ontzettend van dat ik de opleiding heb afgerond. Ik zou eerder voor een opleiding kiezen waarmee je zeker weet dat je wat kan. Want dit is echt 100x prut. Ik heb zeer veel interesse in het ict-internet gebied. Ik lees me kapot aan trends, webdesign en noem het op. Maar werk vinden? Niet te doen. Ik baal er van dat ik zo dom ben geweest dit niet tijdens de opleiding zelf te zien. Dat het allemaal halfbakken crap is.
    pi_86246231
    Lekker vooruitzicht dit :P
    Nog 1,5 jaar te gaan.
    pi_86246408
    Het is geen pretje. Tenzij je van een grafische opleiding komt heb je weinig kans moet ik zeggen. Ik kan aardig webdesignen maar het is niet mijn forte. Zelfde geld voor programmeren. Ik ben zeer geïnteresseerd in media en nieuwe media. Maar kan er geen zak mee blijkbaar. Ik zoek me kapot aan werk. Heb nu al tig keer gesolliciteerd maar nooit raak. Ik had bijna een baan, maar na het 2e gesprek werd iemand anders gekozen omdat hij/zij meer ervaring had. Tja..

Sowieso belachelijk dat elke junior baan bijv. een jaar ervaring vraagt. En ze dan verwachten dat je al super veel kan. Ik heb dan wel mijn stages en dat half jaar werken. Maar het helpt allemaal niet. Echt een bummer.

Ik weet overigens van gekte niet meer wat ik moet doen. Terug de webdesign/programmeer wereld in wil ik liever niet. Maar een 2e opleiding gaan doen kost veel geld en ik moet ondertussen (logischerwijs) wel het huis uit op 23 jarige leeftijd. Het kan vast wel, maar zonder de IB groep.. dunno.

Er staat overigens altidj heel netjes dat je bijv: Communicatie-adviseur nieuwe media kan worden. Ik heb deze functie nog nooit gezien. Had ik gvd maar eerder onderzoek gepleegd. Sorry voor de rant, maar ik moet het even kwijt ;)
    pi_86268298
    Maar je kunt toch wel meer als communicatie-adviseur nieuwe media?
    pi_86270183
    black_spade pm mij eens.
    pi_86270853
    Je kan uiteraard meer worden dan dat. Maar of ze je op basis van je vooropleiding er ook voor aannemen is een goede vraag. Het is erg moeilijk om te zeggen 'dit kan ik goed' als je van veel onderwerpen een beetje hebt gehad. Ik ben dan nog wel verstandig genoeg om mij zelf in te lezen in bijv. SEO/SEM. Maar ervaring opdoen moet je nou eenmaal bij een werkgever. En dat maakt het zo verdomd moeilijk.

@Scorpie. Je hebt een PM ontvangen.

[ Bericht 5% gewijzigd door black_spade op 10-09-2010 11:19:47 ]
    pi_92664117
    Zijn er hier toevallig CMD-ers (of studenten van een andere multimedia/grafische opleiding) die een Master doen/gaan doen/hebben gedaan? Ik zit pas mijn tweede jaar van CMD, maar ben al bezig met het kijken naar Masters. Er lijkt echter weinig goed aan te sluiten en de Masters die aansluiten vereisen vaak toelating op basis van portfolio, waarbij ik het erg lastig vind om in te schatten wat ze precies qua niveau willen en wat ze van je verwachten.

Qua semesters zit ik momenteel vooral in de richting van interactieve multimedia en video, later komt daar ook een semester over games bij, die ik vooral wil volgen vanwege het 3D-modelleren.

Masters die ik momenteel ben tegengekomen zijn:
    - Typografie aan Artez in Arnhem
    - EMMA aan de HKU (11.000 euro collegegeld, dus kleine kans dat ik dat ga doen)
    - MFA Interactive Media and Environments aan de Minerva Accademie te Gronigen (klinkt vrij zweverig van wat ik er nu van zie
    - New Media & Digital Culture aan de Universiteit Utrecht (eerst een pre-master, dan de daadwerkelijke Master)

Heeft iemand uit de grafische richting ervaring met een van deze Masters, of überhaupt met Masters?
    pi_92673434
    DC is geen CMD hé. DCers doen niets met grafisch weergeven, hoogstens concepten. Om je vraag te beantwoorden: Master na CMD (Communication & Multimedia Design)
    Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
      zondag 20 maart 2011 @ 20:18:28 #176
    323235 Pakslaag
    I'm Lovin it
    pi_94389469
    Ik ben van plan om volgend schooljaar CMD of DC te gaan doen, maar ik vind het zo moeilijk om te kiezen.

Ik heb MBO multimedia gedaan en ben best goed in html/css, websites vormgeven en kan goed overweg met Photoshop, illustrator, flash en Dreamweaver. Ik heb een bijbaan als webdesigner en vind het hartstikke leuk, maar het voelt niet meer als een uitdaging.

Ze beweren dat je de consultancy kant op kan gaan of project manager kan worden en dat lijk me hartstikke leuk. Maar als ik hier zo de posts leest blijk dat zo'n baan niet makkelijk te krijgen is met een vaan deze opleidingen. Is dat nu echt zo? Of wordt er gewoon te vaak negatief gepost?
    En als je met je diploma op zak wel zo'n baan kan krijgen is het dan verstandiger om CMD of DC te gaan doen?

Ik vind het belangrijk dat ik de opleiding leuk vind, maar dat zal vast wel, maar het het meest belangrijk is of ik later wel een baan op niveau zal krijgen met een van deze opleidingen. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
      zondag 20 maart 2011 @ 20:49:23 #177
    323235 Pakslaag
    I'm Lovin it
    pi_94391361
    En nog een vraag. Is het eerste jaar CMD en DC (een beetje) hetzelfde?
    pi_94392589
    Webdesignen komt er eigenlijk nauwelijks bij kijken. HTML/CSS heb je alleen nodig bij de webshop eindopdracht. Verder heb je het vak Webvaardigheden in het eerste jaar waar je Photoshop uitgelegd krijgt, en volgens mij is het eerste jaar nu bezig in blok c met Flash (ik doe zelf een verkorte route waarmee ik geen Photoshop en Flash heb gekregen, dus weet niet precies).

Als je handig bent in Photoshop is dat wel mooi meegenomen tijdens het uitwerken van vormgevingen bij campagnes enzo.

Ik vind DC tot nu toe vooral veel marketing op een crossmediale manier. Creatief denken. Maar ik zit sinds januari in de 2e, dus krijg nog een hoop voor de boeg waardoor ik m'n mening wellicht moet aanpassen.
    pi_94395001
    quote:
    14s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:49 schreef Pakslaag het volgende:
    En nog een vraag. Is het eerste jaar CMD en DC (een beetje) hetzelfde?
    Op de HAN is het eerste jaar hetzelfde ja.
    pi_95174394
    Iemand hier nog op zoek naar een stage omgeving Zeist?
    pi_95176606
    quote:
    14s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:57 schreef picodealion het volgende:
    Iemand hier nog op zoek naar een stage omgeving Zeist?
    Wat voor soort stage?
    pi_95176818
    Vandaag een oud ADC-er gezien die in de kamer naast me werkt nu _O-
      zaterdag 16 april 2011 @ 08:46:07 #183
    323235 Pakslaag
    I'm Lovin it
    pi_95573252
    Uiteindelijk toch voor DC gekozen ipv CMD. Nog iemand die volgend schooljaar aan DC gaat beginnen?
    pi_117755249
    quote:
    0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:26 schreef GGMM het volgende:

[..]

Gelukkig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')