abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80159005
Volgende week alumni avond in Utreg, wie gaat er allemaal?
pi_80207126
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:05 schreef Frankii het volgende:
Vandaag op de open dag van HU weer wat mensen kunnen overhalen om DC te gaan doen
Is DC ook onder de vrouwen nog aantrekkelijk verder?
pi_83402075
Hoi allemaal.

Ik ben geïnteresseerd om deze opleiding te gaan volgen. Ik heb hiervoor 1 jaar Mediatechnologie op de HU gedaan. Deze opleiding vond ik alleen te technisch. Het programmeren vond ik niet zo bijzonder interessant, maar elektrotechnische vakken kon ik niet uit staan.

Ik weet dat er altijd een aantal vakken zijn die ik niet leuk zal vinden en daar zal ik dan ook mee leven.
Wat ik leuk vind is: Het vormgeven van dingen (websites etc.), rapporteren, praten met klanten, een concept uitwerken en vragen Waarom? je dingen doet.

Hebben jullie een idee dat deze opleiding bij mij zal passen of is CMD meer mijn richting. Ook zou ik het prettig vinden als ik een vakkenpakket kan krijgen. Dan weet ik welke vakken er worden gegeven en kan ik voor mij zelf ook meer een beeld schetsen van de opleiding.

Alvast bedankt,
pi_84591430
Ik ga aankomend schooljaar DC doen op de HU. Is de introductie kamp een beetje te doen en is het verplicht of? :') Of ga ik er facepalmend lopen als 22-jarige?
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:47:00 #130
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_84591833
Gewoon meedoen, mijn ervaringen zijn alleen maar positief. Hangt er ook een beetje vanaf hoe je de rest van je studieperiode wilt doorbrengen. Ik wil niet zeggen dat je het door het te missen zal ronddwalen als een Remi, maar uit m'n ervaring werkt het wel degelijk om snel wat mensen te leren kennen en met een beetje geluk er een leuk groepje aan over te houden.

Verder was het bij ons zo dat er wel meerdere mensen wat ouder waren dan alleen mensen die net van de HAVO kwamen. Weet niet of het nog steeds zo is, toentertijd was het echt een vernieuwende opleiding (zat in het jaar van de proefkonijnen), dus het kan best dat het dan wat meer aantrekking heeft voor mensen die andere studies hadden gedaan/geprobeerd.

Facepalmend zal het sowieso wel niet zijn, je kunt het wellicht wel missen, maar denk dat je er meer aan hebt om gewoon gezellig mee te doen. Met een beetje pech moet je nog een vervangende opdracht doen ook :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_84592495
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:35 schreef sanakthe het volgende:
Ik ga aankomend schooljaar DC doen op de HU. Is de introductie kamp een beetje te doen en is het verplicht of? :') Of ga ik er facepalmend lopen als 22-jarige?
Introkamp van dit jaar is goed te doen, geloof me!
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_84592601
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:10 schreef Baituri het volgende:
Hoi allemaal.

Ik ben geïnteresseerd om deze opleiding te gaan volgen. Ik heb hiervoor 1 jaar Mediatechnologie op de HU gedaan. Deze opleiding vond ik alleen te technisch. Het programmeren vond ik niet zo bijzonder interessant, maar elektrotechnische vakken kon ik niet uit staan.

Ik weet dat er altijd een aantal vakken zijn die ik niet leuk zal vinden en daar zal ik dan ook mee leven.
Wat ik leuk vind is: Het vormgeven van dingen (websites etc.), rapporteren, praten met klanten, een concept uitwerken en vragen Waarom? je dingen doet.

Hebben jullie een idee dat deze opleiding bij mij zal passen of is CMD meer mijn richting. Ook zou ik het prettig vinden als ik een vakkenpakket kan krijgen. Dan weet ik welke vakken er worden gegeven en kan ik voor mij zelf ook meer een beeld schetsen van de opleiding.

Alvast bedankt,

Cursussen periode 1

Marketing en E-business
Webdesign
Webvaardigheden
Introductie
Cursussen periode 2
Evaluatieonderzoek
Marketing en Communicatie
Content Management Systemen
Cursussen periode 3
(Cross)Mediawijsheid
Digital storytelling
Projectmanagement
Cursussen periode 4
Systeemontwikkeling
Webprogrammeren

Bij CMD ligt de nadruk wat meer op het ontwerpen en vormgeven, DC is meer all-round.
pi_85453206
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:35 schreef sanakthe het volgende:
Ik was al bang dat ik een van de oudere zou zijn als 20-jarige :D. Gelukkig maar. Ben wel benieuwd maandag.

Wat stelt dat kamp voor Frank? ;)
pi_85453702
Leuke dingen doen die bij een intro horen natuurlijk :P
pi_85454835
Veel spelletjes, teambuilding, zuipen, feesten. Zoveel dat weekje volproppen, dus tot laat in de nacht feesten en superbrak weer vroeg op. Je zult iig gesloopt zijn, maar een leuke ervaring rijker. Zeker als je een klas hebt ( of ws een groepje) waar het leuk mee klikt en een verdere toffe schoolperiode mee kan hebben ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_85456264
Klinkt goed. Hopen dat er ook wat chicks bijzitten dan :{.
pi_85471863
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:32 schreef Nashje het volgende:
Weinig kans. Afgelopen jaar zaten er bij de hele lading eerstejaars 4 of 5 vrouwen. Waarvan de helft ook nog eens WoW speelde enzo :')
pi_85550989
Weet er iemand toevallig hoelaat de introductie dag op Donderdag begint bij de HU? Kan het nergens vinden..
pi_85647844
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:11 schreef sanakthe het volgende:
Weet er iemand toevallig hoelaat de introductie dag op Donderdag begint bij de HU? Kan het nergens vinden..
Zat eigenlijk met dezelfde vraag. Kon niet mee op kamp, omdat ik al een tijdje mijn TTT (rijles) gepland had voor maandag.
pi_85649353
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:55 schreef Quintar het volgende:

[..]

Zat eigenlijk met dezelfde vraag. Kon niet mee op kamp, omdat ik al een tijdje mijn TTT (rijles) gepland had voor maandag.
Ik heb vanochtend gebeld en ik heb begrepen dat het om 09:00 uur is! Een gezamenlijke ontvangst in de hoor college zeiden ze..
pi_85650609
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:31 schreef sanakthe het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend gebeld en ik heb begrepen dat het om 09:00 uur is! Een gezamenlijke ontvangst in de hoor college zeiden ze..
aha weet ik dat ook gelijk
bedankt :)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:41:15 #142
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_85703220
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:32 schreef Nashje het volgende:
Dat is matig. Héél érg matig.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_85703945
Achja... je zit vlakbij het SCOM in het gebouw, dus genoeg vrouwelijk schoon aanwezig. (maar voor kamp is het wel karig ja)
pi_85709731
Als je DC aan de HU doet zit je in de Faculteit Communicatie en Journalistiek. Vrouwelijk schoon in overvloed. De opleiding zelf is alleen 98% man ofzo.
pi_85710074
Kamp was wel vet hoor :). DC weinig chicks ja, hoewel er nog 2 bij ons in de klas blijken te zitten die niet mee op kamp waren. Ben benieuwd. Maar heb al genoeg verhalen gehoord van de begeleiders dat we op onze faculteit wel goed zitten ;).
pi_85712234
Oh, mijn hoop is dan ook 100% op de faculteit gericht als het om vrouwelijk schoon gaat :P..
pi_85712459
Ja precies :P.

Ben bezig met boeken te bestellen (ja lekker laat i know), maar ik kan bij elk vak kiezen uit verschillende boeken. Moet ik gewoon de recentste pakken ofzo?
pi_85737843
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:49 schreef Frankii het volgende:
Als je DC aan de HU doet zit je in de Faculteit Communicatie en Journalistiek. Vrouwelijk schoon in overvloed. De opleiding zelf is alleen 98% man ofzo.
Die journalistes in spe proberen ons computer geeks gek te krijgen met hun veel te korte rokjes en veel te lange benen.........damn, die eerste lentedagen...........sweet memories _O_
pi_85738094
Welke klas zit jij Scorpie?
pi_85739365
Introductie dag gehad! Wel tof! Welke klas zit iedereen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')