abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77934067
Kick!

Zijn er nog mensen die komend jaar DC gaan studeren aan HU?
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_79210384
Ik zie toevallig dit topic in de SES staan. Is er iemand die wat inhoudelijke informatie over de opleiding kan vertellen? Ik twijfel nog, maar ben via school al bezig meer informatie er over te krijgen enz.
pi_79225826
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:42 schreef Puala het volgende:
Ik zie toevallig dit topic in de SES staan. Is er iemand die wat inhoudelijke informatie over de opleiding kan vertellen? Ik twijfel nog, maar ben via school al bezig meer informatie er over te krijgen enz.
Tussen welke opleiding twijfel je dan nog meer?
pi_79228754
http://tweakers.net/jobs/(...)-week.html?gaus=jobs

En als je twijfelt, moet je wel ff vertellen waar je over twijfelt he.
pi_79230582
Ik wil later (als ik groot ben ) graag tussen de klant en de echte nerd in gaan zitten. Dus de klant voorlichten, dingen aansmeren (euh, verkopen) maar ook gewoon communicatief vaardig zijn. En ergens heb ik het idee dat de opleiding dat wel voor een gedeelte is maar niet helemaal. Maar welke opleiding dan wel voldoet heb ik nog niet gevonden
pi_79241355
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef Puala het volgende:
Ik wil later (als ik groot ben ) graag tussen de klant en de echte nerd in gaan zitten. Dus de klant voorlichten, dingen aansmeren (euh, verkopen) maar ook gewoon communicatief vaardig zijn. En ergens heb ik het idee dat de opleiding dat wel voor een gedeelte is maar niet helemaal. Maar welke opleiding dan wel voldoet heb ik nog niet gevonden
Bij de HAN zit er in ieder geval niet veel marketing in de opleiding vind ik. Ik vind dat zelf ook jammer. Die functieomschrijving die Scorpie plaatste past wel goed in het beeld denk ik ja. Maar er zijn genoeg andere mogelijkheden, ligt er ook aan welke semesters je kiest.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_79241976
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef Puala het volgende:
Je wil dus account manager / sales manager worden?
pi_79242294
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wil dus account manager / sales manager worden?
Sort of ja.
pi_79242634
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Sort of ja.
Dan moet je niet deze opleiding gaan doen
pi_79244369
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, duidelijk.
pi_79244669
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

aldus onze loopbaanbegeleider
pi_79244967
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:19 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

aldus onze loopbaanbegeleider
Nou, volgens mij lieg ik niet toch?
pi_79245078
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, volgens mij lieg ik niet toch?
Nee, klopt. Maar vind het grappig dat je zo stellig bent
pi_79245095
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:30 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Maar vind het grappig dat je zo stellig bent
Heb ik geleerd op de opleiding
pi_79245119
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb ik geleerd op de opleiding
Overtuigend adviseren Het werkt wel blijkbaar
pi_79245259
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:32 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Overtuigend adviseren Het werkt wel blijkbaar
Je wil niet weten hoe het mij in mijn werk helpt
pi_79245334
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoe het mij in mijn werk helpt
Kan er me wel iets bij voorstellen.

Wel lastig als andere ook zo overtuigend zijn/willen zijn. En de kans dat je mensen ondersneeuwt die graag op de achtergrond kruipen is denk ik ook wel eens aanwezig of zie ik dat verkeerd?
pi_79249902
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Oke, duidelijk.
Maar een beetje vrouwelijk geslacht is toch ook wel leuk bij deze opleiding. Gewoon DC gaan doen dus .
pi_79250286
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:39 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Kan er me wel iets bij voorstellen.

Wel lastig als andere ook zo overtuigend zijn/willen zijn. En de kans dat je mensen ondersneeuwt die graag op de achtergrond kruipen is denk ik ook wel eens aanwezig of zie ik dat verkeerd?
Ja. Het grappige is; er was vorig jaar een alumni avond, en toen hadden we dus 200 ex-DC`ers in de collegezaal zitten. Pas toen had ik echt door wat voor types we zijn
pi_79270228
Volgende week zaterdag is een open dag waar je meer info kan vinden. Gewoon DC doen, is tof enzo.
pi_79273145
Waarom is het tof? Leg het me eens uit? Want ik ben heel erg benieuwd waar je colleges over gaan etc.
pi_79273799
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:45 schreef Puala het volgende:
Waarom is het tof? Leg het me eens uit? Want ik ben heel erg benieuwd waar je colleges over gaan etc.
Techniek, Mens en Organisatie staan centraal. Je krijgt dus ook in deze dingen les. En ja, daar zit vrij weinig marketing zaken bij.
pi_79275008
De informatica afdeling op de han is ingedeeld in semesters, dus afhankelijk van waar je interesses liggen kan je zowel semesters volgen die met DC te maken hebben als met CMD en zelfs met BI. Je kan dus alle kanten op met de opleiding. De propedeuse van dc en cmd is dezelfde dus er wordt je genoeg tijd gegeven om die richting op te gaan die je zelf wil.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_79648722
Vandaag op de open dag van HU weer wat mensen kunnen overhalen om DC te gaan doen
pi_80155294
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:45 schreef Puala het volgende:
Zelf volg ik DC aan de HU, tweede jaar momenteel. In het eerste jaar krijg je eigenlijk al de meeste onderdelen waarin je je de jaren erna gaat verdiepen. Hieronder een lijstje waar je je zoal mee bezig houd als DC'er

• Webdesign: de Do's en Not-to-do's bij het bouwen van een website, in technisch en grafisch opzicht.
  • Marketingcommunicatie: Leren je product aan de man te brengen, dmv campagnes en andere documenten.
  • Webtechnieken: Leren hoe je een website moet bouwen
  • Digital Storytelling: Het leren maken van flash animaties, dus technisch en grafisch.
  • Intranet design en ontwerp: spreekt voor zichzelf
  • Veranderingsmanagement: het systematisch aanpakken om een verandering in een bedrijf door te voeren.
  • Systeemontwerp en Analyse: voor de echte nerds onder ons, het maken van databases en systemen om bijvoorbeeld afspraken van een advocatenkantoor digitaal vast te leggen.
  • Crossmedia: Het leren volgen en uitvoeren van een goed project, van idee tot uitwerking. Bedoeling is dat je voor meerdere mediatypen een uitwerking maakt (website, commercial, poster etc) en die goed laat aansluiten op elkaar.

Wel zijn sommige colleges extreem kort waardoor je niet de beschikking krijgt over de basis van een bepaald vak (bijvoorbeeld het maken van een mobiele applicatie in flash in twee werkcolleges )
    Wel moet ik zeggen dat de meeste docenten veel ervaring hebben in het bedrijfsleven en je het dus perfect kunnen navertellen.
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')