abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63181357
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als ik op sites als security.nl kijk, zie ik dat de 54% (+19% twijfel, daarmee 73%) al aangegeven heeft bezwaar te -gaan- maken.

Dat zijn wel de bezoekers van die site, dus of dat een representatieve steekproef is, betwijfel ik.
pi_63198050
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vind het een grofschandaal dat er niet eens een antwoordenvelop vanaf kon. Aan de kosten kan het niet liggen, het is immers al een antwoordnummer, portokosten worden zodoende al betaald.
De drempel om bezwaar te maken wordt ook zo hoog mogelijk gemaakt, want vraag eerst wel je huisarts voor de mogelijke gevolgen van het maken bezwaar (!). Aldus het EPD-foldertje. Hilarisch ook die 'foto-strip' onderin de brochure. Om te huilen eigenlijk .
pi_63201341
Ik heb vandaag te horen gekregen hoe de beveiliging van het EPD gaat werken. Maar nu snap ik ook dat artsen niet begrijpen hoe de beveiliging werkt en ze daarmee dus ook vinden dat de beveiliging niet goed is...
pi_63201575
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen hoe de beveiliging van het EPD gaat werken. Maar nu snap ik ook dat artsen niet begrijpen hoe de beveiliging werkt en ze daarmee dus ook vinden dat de beveiliging niet goed is...
licht eens toe
"Those unforgettable days, for them I live"
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2008 @ 21:13:15 #255
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63201721
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hoe gaat die beveiliging helpen tegen verplegers die ingelogd blijven "omdat het makkelijker is" ?
Carpe Libertatem
pi_63202895
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoe gaat die beveiliging helpen tegen verplegers die ingelogd blijven "omdat het makkelijker is" ?
Door een hele eenvoudige time-out?
pi_63203029
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:09 schreef zquing het volgende:

[..]

licht eens toe
Iets met Certificates, SSL, PKI, CA's...
pi_63206616
Al zouden er drie stalen deuren in zitten, wat het trouwens ook moeilijk maakt voor die personen wat er toegang tot willen, denk ik er nog niet over.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2008 23:03:05 ]
pi_63207165
Ik wil gewoon helemaal geen dossier van mij. Dat dat in mijn nadeel is (volgens de overheid), boeit mij niet. Waarom mag ik daar niet voor kiezen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:23:08 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63209134
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:16 schreef Steeven het volgende:
Ik wil gewoon helemaal geen dossier van mij. Dat dat in mijn nadeel is (volgens de overheid), boeit mij niet. Waarom mag ik daar niet voor kiezen.
niet naar een zorgverlener gaan, ever... en ook geen verzekering nemen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63214695
Aan de andere kant moeten we ook de voordelen zien. Als we eens een tiran aan de macht krijgen, en die wil mensen met een bepaalde aandoening oppakken, dan is dat dankzij het EPD geen enkel probleem!
  † In Memoriam † vrijdag 14 november 2008 @ 10:45:12 #262
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63214753
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:23 schreef Re het volgende:
... en ook geen verzekering nemen...
Die is dan weer verplicht.
Carpe Libertatem
pi_63217966
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
Door een hele eenvoudige time-out?
Die time-out gaat echt niet op 5 minuten ingesteld worden.
pi_63218014
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:43 schreef MarkzMan_X het volgende:
Als we eens een tiran aan de macht krijgen, en die wil mensen met een bepaalde aandoening oppakken, dan is dat dankzij het EPD geen enkel probleem!
Volgens mij is die grap al een keer eerder uitgehaald. Zo tussen 1940 en 1945. Ik heb altijd begrepen dat de deportatie van joden in Nederland erg efficient verliep omdat er zo'n goede bevolkingsadministratie was.
  vrijdag 14 november 2008 @ 12:27:00 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63218024
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:43 schreef MarkzMan_X het volgende:
Aan de andere kant moeten we ook de voordelen zien. Als we eens een tiran aan de macht krijgen, en die wil mensen met een bepaalde aandoening oppakken, dan is dat dankzij het EPD geen enkel probleem!
die tiran kan ook alle HA computers confisceren dus da's niet echt moeilijk
pi_63218107
Is het hier overigens al gemeld dat ook al maak je bezwaar tegen het EDP dat je er toch in komt te staan maar dat er slechts een vinkje komt te staan bij "niet tonen"
pi_63218402
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:30 schreef Devrim_ het volgende:
Is het hier overigens al gemeld dat ook al maak je bezwaar tegen het EDP dat je er toch in komt te staan maar dat er slechts een vinkje komt te staan bij "niet tonen" [ afbeelding ]
Maar als hij niet getoont wordt, dan blijft de database wat dat betreft ook leeg lijkt me. Want waar zou een arts de gegevens dan in moeten vullen?
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:00:26 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63218889
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar als hij niet getoont wordt, dan blijft de database wat dat betreft ook leeg lijkt me. Want waar zou een arts de gegevens dan in moeten vullen?
volgens mij kan dat gewoon ja
pi_63220126
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Welke database blijft leeg?
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:07:43 #270
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63220448
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Iets met Certificates, SSL, PKI, CA's...
En dat alles maakt dus geen ene ruk uit, als de gebruikers, artsen, verplegers en weet ik veel wie, niet goed omgaan met de gegevens.

Leuk dat ze dataverkeer gaan versleutelen met wat certificaatjes, maar beveiliging en zeker het beveiligen van data(bases) is zo sterk als de zwakste schakel en laat dat nou _altijd_ de gebruiker zijn.

En daar jij zelf al aangeeft dat de artsen er geen bal van snappen, behoor jij nu meteen te weten waar het dus mis zal gaan. Dat het mis gaat is imho al zeker, het is enkel een vraag van wanneer en hoe snel
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  † In Memoriam † vrijdag 14 november 2008 @ 14:31:32 #271
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63221061
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De centrale waar de koppeling BSN -> Welke arts, welk ziekenhuis, etc. in staat. Die zou leeg moeten blijven, maar dat is dus niet geval, gewoon een vinkje.
Carpe Libertatem
pi_63221159
Iedereen de Petitie al getekend?
dag
pi_63225346
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
De entry van de mensen die aangegeven hebben niet in het systeem opgenomen te willen worden.
pi_63225490
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De entry van de mensen die aangegeven hebben niet in het systeem opgenomen te willen worden.
De database word wel gevuld.
De pagina word alleen niet getoond als er om gevraagd word.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:52:37 #275
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63226103
Het probleem met deze zaken blijft altijd dat goede beveiliging hinderlijke hindernissen opwerpt. Mensen vinden het lastig, willen zich niet aanmelden, willen er niet mee werken, en proberen eromheen te werken. Je komt het overal tegen: Wachtwoord voor de gehele afdeling? Wel zo makkelijk. Accountgegevens delen, waarom niet? Die hinderlijke branddeur? Zet er een stoel tegenaan.

Je zag het met de arrestatie van Van Persie, z'n dossier werd ettelijke malen geraadpleegd. En dan kan wel achteraf actie ondernomen worden, maar dan is het kwaad al geschiedt. Als in de nieuwe situatie iemand de inloggegevens bemachtigt dan heb je de poppen aan het dansen. En ik verwacht eigenlijk wel dat coassistenten de gegevens krijgen om dossiers op te kunnen vragen om de artsen werk uit handen te nemen; dat er maniertjes gevonden worden om ‘niet telkens in te hoeven loggen’, ja, dat je zelfs postits en authenticatietokens ter plaatste zult aantreffen.

Het voorbeeld van de ziekenhuisdossiers die zomaar opgevraagd kunnen worden is al schrijnend genoeg. Men werkt op basis van vertrouwen, en dat is goed, maar mensen met kwade intenties maken er zo misbruik van. Wie heeft niet eens gehad (legitiem!) dat hij een pakketje voor iemand anders ophaalde bij het postkantoor, of op de universiteit de loper kreeg ‘om de presentatieruimte te openen’. Vrijwel altijd gaat het goed, maar soms haalt iemand een pakket dat niet voor hem is, en soms opent iemand niet de presentatieruimte maar jat een laptop van een medewerker van wie op het bord geschreven staat dat hij op donderdag altijd afwezig is.

Zulke zaken van social engineering zijn ontzettend moeilijk te voorkomen, en de potentiële lekken zijn gigantisch bij een centrale opslag. En dat is zo'n groot probleem dat het eigenlijk niet meer leuk is. In feite moet er m.i. ook heel hard ingegrepen kunnen worden tegen mensen die onvoorzichtig zijn, of wier gegevens lekken – maar ergens is dat onrechtvaardig, want artsen hebben ook niet voor dit systeem gekozen. Maar mensen moeten echt persoonlijk verantwoordelijk gesteld kunnen worden, anders is het met de beveiliging zo gedaan.

En verder vind ik dat mensen relatief gemakkelijk inzicht moeten kunnen hebben en ook, indien gewenst, zaken zouden moeten kunnen verwijderen en desnoods kunnen aangeven dat zij persoonlijk toestemming moeten geven; hetwelk eventueel overruled kan worden in noodgevallen, maar niet zonder dat dit de patiënt naderhand bekend gemaakt wordt.

Zoals het er nu naar uitziet, is het aan alle kanten een recept om te falen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63226730
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:52 schreef Iblis het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, is het aan alle kanten een recept om te falen.
Laat IT-projecten maar aan de overheid over

Overigens ben ik het nagenoeg op alle punten met je eens. Onvermijdelijk dat iets als een EPD moet komen, al was het alleen maar vanuit het oogpunt van efficiëntie. Echter, hoe het plan er nu ligt, met alle potentiële lekken van dien, én de wijze waarop het d.m.v. een bangmakende folder wordt gepresenteerd, doet mij besluiten niet achter dit plan te staan.

Aardig punt daarnaast m.b.t. social engineering. De beste hackers zijn niet die gasten die allemaal maffe scripts uitvoeren vanuit hun kelder, maar die mensen die gewoon een overall aantrekken, binnen komen lopen in b.v. een kantoor, zich aan de receptioniste voorstellen als systeembeheerder, en vervolgens ongestoord de hele dag unauthorized andermans gegevens bekijken en desgewenst stelen.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2008 18:26:58 ]
pi_63226816
Ik heb vandaag mijn bezwaar op de bus gedaan, en ik heb ze maar meteen mijn dna erbij gedaan door de envelop met mijn eigen lichaams sappen dicht te likken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2008 18:27:43 ]
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:34:46 #278
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63226969
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 18:23 schreef MarkzMan_X het volgende:
Aardig punt daarnaast m.b.t. social engineering. De beste hackers zijn niet die gasten die allemaal maffe scripts uitvoeren vanuit hun kelder, maar die mensen die gewoon een overall aantrekken, binnen komen lopen in b.v. een kantoor, zich aan de receptioniste voorstellen als systeembeheerder, en vervolgens ongestoord de hele dag unauthorized andermans gegevens bekijken en desgewenst stelen.
Social engineering is veruit de beste mogelijkheid in een relatief grote organisatie om wat gedaan te krijgen; dat wordt ook terecht opgemerkt in één van de stukken die ik las, dat je op regionaal niveau tenminste nog enigszins weet wie waar hoort te zijn en wie wat kan inzien, op landelijk niveau niet meer.

En natuurlijk heb je altijd dat security een zekere maat van ‘last’ introduceert. Nu is het lastig om gegevens van een patiënt aan de andere kant van het land op te vragen (maar dat is ook een vorm van security), straks moet het überhaupt een beetje lastig worden om gegevens op te vragen, anders is het niet veilig. En dat het lastig is vinden mensen irritant, dus wordt er snel omheen gewerkt.

Als ik elke keer een euro had gekregen voor zinnetjes als ‘de beveiligingsmaatregelen waren weliswaar in orde maar werden niet goed nageleefd’ dan was ik inmiddels heel rijk geweest. Want dat fundamentele probleem zie je telkens.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63227149
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:26 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Als die database gevuld gaat worden zullen ze je toch moeten vragen om ervoor te tekenen lijkt me zo of niet? Er bestaan toch wetten die dat verbieden of niet?
pi_63229962
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:26 schreef Devrim_ het volgende:
Hoe kan een arts de database vullen als de pagina van die patient niet getoond wordt?
pi_63234839
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe kan een arts de database vullen als de pagina van die patient niet getoond wordt?
Snap je na 500 keer uitleggen nog steeds niet wat het EPD is?

Het EPD is een koppeling tussen alle databases die in het land staan. In het EPD staat GEEN dossier. Het dossier blijft gewoon bij je huisarts in zijn eigen database staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 14-11-2008 23:40:50 ]
pi_63234896
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

IEDEREEN zal in die database komen. Alleen zal er komen te staan of zorgverleners wel of niet je dossier mogen ophalen via het EPD.
pi_63235075
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

IEDEREEN zal in die database komen. Alleen zal er komen te staan of zorgverleners wel of niet je dossier mogen ophalen via het EPD.
dat is anders dat wat ons verteld is bij de uitleg van 't EPD.........
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63235217
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:29 schreef zquing het volgende:

[..]

dat is anders dat wat ons verteld is bij de uitleg van 't EPD.........
Als je de brief leest. Dan staat daar dat je bezwaar kunt maken tegen de uitwisseling van gegevens via het EPD. Er staat niet dat je bezwaar kunt maken tegen het opnemen van je BSN nummer in het EPD.
pi_63236817
Sorry dat ik het zeggen, schrijven, moet maar ik blik er al helemaal niet meer doorheen zoals het in het topic staat. Begin steeds meer te denken dat de eerste gedachte van mij het beste was, KLIKO, heb dus bezwaar ingediend voor niets? Heb wel een regel toegevoegd op het bezwaarschrift die ene regel wat genoemd werd eerder en er nog bij geschreven wens niet mee te doen aan een of andere vorm in deze aard. of zoiets. Ik ben namelijk niet ertegen dat doktors het in kunnen zien, maar ben hoofdzaakelijk ertegen dat de overheid zich met zoiets bemoeid. Want de politiek vertrouw ik helemaal niet.
pi_63237993
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
Snap je na 500 keer uitleggen nog steeds niet wat het EPD is?
500 keer in 2 topics? Goed bezig knul, dan mag je wel eens met een wat meer gestructureerd verhaal op de proppen komen.
quote:
Het EPD is een koppeling tussen alle databases die in het land staan. In het EPD staat GEEN dossier. Het dossier blijft gewoon bij je huisarts in zijn eigen database staan.
Kennelijk levert een bezwaarschrift tegen deelname aan het EPD een vinkje op dat gegevens niet via het EPD systeem verspreid mogen worden. Dat vinkje voorkomt dus dat er een centraal virtueel dossier van de patiënt ontstaat, daarmee is het dus ook niet mogelijk dat artsen een compleet beeld te zien krijgen van het dossier. Voor een arts is het dus onmogelijk een wijziging aan te brengen in het virtuele dossier omdat dat dossier niet bestaat, de arts zal enkel zijn eigen dossier kunnen bijwerken. Maar goed dat is dan weer weinig nieuws onder de zon.
pi_63240234
http://i34.tinypic.com/smynx3.jpg

Mensen lees die brief eens
Wat staat er

Er staat niks in dat je bezwaar kan maken dat je gegevens er in komen te staan
pi_63245485
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 02:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

500 keer in 2 topics? [ afbeelding ] Goed bezig knul, dan mag je wel eens met een wat meer gestructureerd verhaal op de proppen komen.
[..]

Kennelijk levert een bezwaarschrift tegen deelname aan het EPD een vinkje op dat gegevens niet via het EPD systeem verspreid mogen worden. Dat vinkje voorkomt dus dat er een centraal virtueel dossier van de patiënt ontstaat, daarmee is het dus ook niet mogelijk dat artsen een compleet beeld te zien krijgen van het dossier. Voor een arts is het dus onmogelijk een wijziging aan te brengen in het virtuele dossier omdat dat dossier niet bestaat, de arts zal enkel zijn eigen dossier kunnen bijwerken. Maar goed dat is dan weer weinig nieuws onder de zon.
Als een arts zijn eigen dossier bijwerkt, dan wordt het virtuele natuurlijk ook bijgewerkt. het enige wat het EPD doet, is opslaan waar gegevens van een patiënt staan. Als een zorgverlener vervolgens je dossier wilt raadplegen, dan zal alle gegevens vanuit die databases worden opgehaald via het EPD en daar wordt een professionele samenvatting van gemaakt. Als je nu bezwaar hebt gemaakt hier tegen, dan zal de zorgverlener alleen de gegevens kunnen in zien die hij in zijn eigen database heeft staan. Maar elke regel die ook over jou wordt opgeslagen ergens, die koppeling zal ALTIJD in het EPD komen te staan, met bezwaar of zonder bezwaar...
pi_63341092
ik had gisteren gebeld, maar volgens mij hebben ze het minuuttarief veranderd.. van 0,10 euro naar 0,01 euro?
pi_63346842
Bezwaar via internet..
http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_tegen_EPD__.html

moeten ze wel opschieten..
pi_63358626
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:18 schreef etoz het volgende:
Bezwaar via internet..
http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_tegen_EPD__.html

moeten ze wel opschieten..
Haast met bezwaar maken is er niet echt: "Het is mogelijk dat u niet wilt dat zorgverleners die u behandelen uw medische gegevens inzien. Daarom kunt u bezwaar maken tegen de uitwisseling van uw medische gegevens via het landelijk EPD. Dit kan altijd, dus ook na 15 december a.s. Uw huisarts of apotheker kan u vertellen wat de mogelijke gevolgen voor u zijn als u bezwaar maakt. Bron Dat hoorde ik vorige week ook een huisarts op de radio vertellen, volgens mij is die datum dus een bangmakertje...
pi_63359191
Ik heb nog steeds geen bevestigingsbrief gehad. Binnen hoeveel dagen hoor je die te krijgen?
pi_63405026
quote:
Op maandag 10 november 2008 15:55 schreef zquing het volgende:

[..]

ik jammergenoeg niet Maar heb 't forum wel horen vallen in de pauzes
Ik heb ze geschreven op hun eigen contactsite dat er hier veel vragen leven op dit openbare forum, en of ze daar eens naar willen kijken!
Make my day!
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:30:36 #294
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_63439858
Ik vraag me af of deze vorm van database maken zonder uitdrukkelijke toestemming van de burger wel mag ivm wet bescherming persoons gegevens.

Is dat een mooie essay/scriptie voor iemand die rechten doet?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_63440017
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Sowieso maak ik me wat zorgen om een dossier dat door een paar honderdduizend mensen in te zien is. Kun je het nog zo goed beveiligen... bezwaar is gisteren op de bus gedaan.
pi_63440139
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:30 schreef kless het volgende:
Ik vraag me af of deze vorm van database maken zonder uitdrukkelijke toestemming van de burger wel mag ivm wet bescherming persoons gegevens.

Is dat een mooie essay/scriptie voor iemand die rechten doet?
Het college bescherming persoonsgegevens heeft daar een vet rapport over geschreven. Google maar eens.
Hun conclusie was dat het het 'medisch beroepsgeheim uitgehold werd' door de controle achteraf wie je dossier ingezien had.
Verders hadden ze nog een paar flinke opmerkingen. Het rapport was gewoon vernietigend.
Make my day!
pi_63440161
In mijn ogen zit er ook een principieel bezwaar aan:
Iedere zorgeverlener kan straks ook het medische dossier van vrouw/man en kinderen inzien.
Terwijl dit onder het medisch beroepsgeheim valt...
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Make my day!
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:57:51 #298
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_63440216
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:54 schreef agter het volgende:
In mijn ogen zit er ook een principieel bezwaar aan:
Iedere zorgeverlener kan straks ook het medische dossier van vrouw/man en kinderen inzien.
Terwijl dit onder het medisch beroepsgeheim valt...
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Bedoeling niet, maar mogenlijk wel!

Even voor een vriend checken of die nieuwe relatie een verleden heeft e.d.

Het wordt dus hoog tijd om mijn rechtsbijstands verzekering te gaan verzilveren.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_63440302
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:57 schreef kless het volgende:

[..]

Bedoeling niet, maar mogenlijk wel!

Even voor een vriend checken of die nieuwe relatie een verleden heeft e.d.

Het wordt dus hoog tijd om mijn rechtsbijstands verzekering te gaan verzilveren.
Ja...had ik nog niet eens aan gedacht. Het nieuwe EPD is gewoon ziek...
Make my day!
pi_63441426
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:04 schreef agter het volgende:

[..]

Ja...had ik nog niet eens aan gedacht. Het nieuwe EPD is gewoon ziek...
Dan zou ik je nu al kunnen zeggen wat ze zeggen, want ik ben al een heel tijdje terug geweest. Maar kom daar maar zelf achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')