ik moet zeggen dan ik sommige metal best goede muziek vind, het is maar net hoe je er mee omgaat.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:20 schreef Ps2K het volgende:
Volgens alle gristenen is alle metal muziek van de duivel, dus ik kan alleen maar concluderen dat de hel in ieder geval een betere soundtrack heeft
quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tuurlijk is die er. Kijk maar eens in het banmeldtopic.
Die na de dood zou volgen als je er in geloofd.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Welke hel hebben we het nu over?
Die van de supersnelle fokservers natuurlijkquote:
Maar volgens wel geloof? Zit nogal verschil in.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die na de dood zou volgen als je er in geloofd.
Leuke vraag voor TS die die waarschijnlijk niet kan beantwoorden...quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar volgens wel geloof? Zit nogal verschil in.
HAHAHAHAHAHAHAHquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tuurlijk is die er. Kijk maar eens in het banmeldtopic.
Dat is wel een interessante visie. Best logisch eigenlijk als je er zo over nadenkt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:26 schreef Metallinos het volgende:
Ik vond dat er in de serie Blackadder er wel een leuke visie naar voren kwam. Hel is voor de slechte mensen om hun 'slechte' dingen te doen tot de eeuwigheid. Waarom zou de baas van het kwaad (de duivel) mensen die slecht zijn straffen in zijn rijk? Lijkt me eerder dat hij ze zou belonen voor al het slechte werk dat ze op Aarde hebben gedaan, hun tegenstand tegen god en dat men daar dus lekker kan zuipen, neuken en feesten tot in de eeuwigheid, gepaard met martelen, moorden en stelen voor degene die daar zin in hebben.
Maargoed, ik geloof niet in de hel.
Klinkt goed.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:26 schreef Metallinos het volgende:
Ik vond dat er in de serie Blackadder er wel een leuke visie naar voren kwam. Hel is voor de slechte mensen om hun 'slechte' dingen te doen tot de eeuwigheid. Waarom zou de baas van het kwaad (de duivel) mensen die slecht zijn straffen in zijn rijk? Lijkt me eerder dat hij ze zou belonen voor al het slechte werk dat ze op Aarde hebben gedaan, hun tegenstand tegen god en dat men daar dus lekker kan zuipen, neuken en feesten tot in de eeuwigheid, gepaard met martelen, moorden en stelen voor degene die daar zin in hebben.
Maargoed, ik geloof niet in de hel.
Misschien dat je gelijk hebt, alleen je kan het nooit bewijzen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:34 schreef SharQueDo het volgende:
De 'hel' waar TS het over heeft is een sprookje. Een religie. Verzonnen in de oudheid door de mensen om dingen te verklaren die (toen) onverklaarbaar waren/zijn en om mensen in toom te houden ("als je steelt, dan ga je naar de hel!", etc).
Als er een hel is, dan is er een duivel. En dan is er ook een hemel en een god (relativeren). Ik geloof zelf niet zo zeer in goed/slecht, maar wel dat er een hiernamaals is. Iets wat niet in aadse termen te omschrijven valt iig.
Overigens, de echte hel is tijdens het leven, hier op aarde. Wat Bastard eigenlijk zegt. Zoveel ellende in de wereld. En maar werken, werken, werken totdat je dood gaat.
maar het is wel de meest verschrikkelijke.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is gewoon een verzonnen definitie.
De hel staat niet eens in de bijbel...quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:02 schreef nescdro het volgende:
[..]
maar het is wel de meest verschrikkelijke.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hel_(geloofsconcept)quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:09 schreef Ps2K het volgende:
[..]
De hel staat niet eens in de bijbel...
quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:11 schreef nescdro het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hel_(geloofsconcept)
maar niet helquote:De hel wordt derhalve ook wel "eeuwige straf" of "eeuwige verderfenis" genoemd.
Klopt. Hel + Duivel en zelfs Hemel + God zijn (nog) onmogelijk met wetenschappelijke feiten te bewijzen. En of het leven toeval of voortbestemd is? Geen idee. Ieder zijn geloof, en laat ieder in z'n waarde, denk ik maar zo.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:56 schreef nescdro het volgende:
[..]
Misschien dat je gelijk hebt, alleen je kan het nooit bewijzen.
Het zou ook zo kunnen zijn dat er leven na de dood bestaat, en dat de dingen die je in je leven meemaakt gewoon horen te gebeuren.
Maar daar zijn ook weer geen bewijzen voor.
moeilijk
Dat valt reuze mee. Pijn went. Na een maandje 'eeuwig' branden ben je daar net zo aan gewent als aan een constante loopneus. Vervelend maar niet onoverkomelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:02 schreef nescdro het volgende:
[..]
maar het is wel de meest verschrikkelijke.
maar daar went het niet.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Pijn went. Na een maandje 'eeuwig' branden ben je daar net zo aan gewent als aan een constante loopneus. Vervelend maar niet onoverkomelijk.
Bron?quote:
oh, dus je topictitel heeft eigenlijk geen fuck met het topic te maken?quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:16 schreef nescdro het volgende:
Als een hel zou bestaan hoe zou jij die dan zien ?
het was een stellingquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bron?
We zijn er sowieso nog niet over uit of je in de hel wel brandt want je hebt nog geen definitie gegeven van de hel of de oorsprong van die definitie.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:39 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
oh, dus je topictitel heeft eigenlijk geen fuck met het topic te maken?
Eerst vraag je of we in de hel geloven, en daarna vraag je toch eigenlijk "stel nou dat ie er is, hoe zie je het dan" ...quote:
nou enquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:42 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eerst vraag je of we in de hel geloven, en daarna vraag je toch eigenlijk "stel nou dat ie er is, hoe zie je het dan" ...
anders reageer je gewoon nietquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik bedoel maar dat het een kuttopic is
Nee het was geen stelling. Je vraagt of wij in de hel geloven en ik vraag welke hel. Daar geef je geen beschrijving van en de weinige informatie die je wel geeft pas je nu na iedere post aan.quote:
Doeiquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee het was geen stelling. Je vraagt of wij in de hel geloven en ik vraag welke hel. Daar geef je geen beschrijving van en de weinige informatie die je wel geeft pas je nu na iedere post aan.
Geef nu eerst een een duidelijke omschrijving van die hel en waarom je denkt dat de hel zo zou zijn. Dan doe ik daarna wel uitspraken of ik er in geloof of niet.
Zoals je topic nu is kan niemand er iets mee en is het gewoon een waardeloos topic.
ja je draagt zelf goed bij aan dit topicquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:01 schreef nescdro het volgende:
[..]
Doei
edit:
waarom ga je niet ergens anders lopen zeuren ik ben je hondje niet
jij ook met je domme opmerkingenquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:03 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
ja je draagt zelf goed bij aan dit topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |