Ach, komt zeker weer een dag (morgen ofzo) dat het weer naar beneden gaatquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
feli
niet verkeerd met aandelen!
Nog wel ja. Maar als de AEX op 320 staat zou ik er geen geld meer instoppen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:44 schreef michello22 het volgende:
Klopt idd, maar verdorie ik baal van die postbank..
Denk dat er de komende maanden nog wel wat te verdienen valt
Dat heb ik ook al een paar keer gezegd.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:03 schreef michello22 het volgende:
Nee idd, even afwachten hoe de markt volgend jaar reageert op waarschijnlijk slechte jaar cijfers, ontslagenen, faillissementen, noem maar op om vervolgens begin 2009 toch in een recessie te raken. Tot eind dit jaar kan je volgens mij redelijk goede resultaten halen. Dat is mijn visie
Papa doet zaken vandaag! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:44 schreef pberends het volgende:
[..]
2e handelsdag november: +219,76 euro
Dat is met de 35,80 al afgetrokken he.
Lijkt me idd ook dat begin volgend jaar de koersen weer dalen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:03 schreef michello22 het volgende:
Nee idd, even afwachten hoe de markt volgend jaar reageert op waarschijnlijk slechte jaar cijfers, ontslagenen, faillissementen, noem maar op om vervolgens begin 2009 toch in een recessie te raken. Tot eind dit jaar kan je volgens mij redelijk goede resultaten halen. Dat is mijn visie
Nog één keer - een linkje mag ook !quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
hoe vaak moet ik die godvergeten veiling nog gaan uitleggen!
quote:PREVIEW: Aegon boekt nettoverlies EUR350 mln in KW34 nov 2008, 19:15 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon heeft aangekondigd dat het over het derde kwartaal een nettoverlies van circa EUR350 miljoen boekt, vooral door verliezen op de aandelenportefeuille, afwaarderingen op kredietproducten en teleurstellende resultaten van hedgefondsen. De onderliggende winst voor belastingen daalt met 28% tot circa EUR500 miljoen, liet Aegon weten. Analisten zijn vooral geinteresseerd in de kapitaalpositie van de groep, eventuele uitspraken over toekomstig dividend en details over de recente kapitaalinjectie van EUR3 miljard door de Nederlandse overheid. De verzekeraar publiceert de kwartaalcijfers donderdag voorbeurs. Het aandeel sloot dinsdag 20% hoger op EUR3,77. (SCK)
Ja, als je 's ochtends al weet dat er om 18:00 uur +6.64% op het bord staat is het idd vreemd dat je niet 's ochtends al instapt.:')quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:40 schreef pberends het volgende:
Wat ik niet snap is waarom iemand dat doet op het hoogste punt van de dag? Waarom dan nog instappen? Waarom niet 's ochtends?
83% rendementquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik sta +223 euro (83%) over 2 dagen, maar ik heb ze nog.
Hup Obama.
Dan nog, gisteren dachten ze dan: 3,00 euro, das veel te veel!quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, als je 's ochtends al weet dat er om 18:00 uur +6.64% op het bord staat is het idd vreemd dat je niet 's ochtends al instapt.:')
quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:45 schreef slap het volgende:
http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=6246826
[..]
Euh, waarom zijn de cijfers dan al bekend?quote:De verzekeraar publiceert de kwartaalcijfers donderdag voorbeurs.
Mittal is zwaar ondergewaardeerd, nog steeds. Bij een stijgende beurs snap ik wel waarom Mittal zo stijgt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:36 schreef Mendeljev het volgende:
Arcelor Mittal +11.55%
Obama of McCain die president wordt compenseert de wereldwijde daling in de vraag naar staal wel.
Ongelovelijk deze beurs.
Nice!quote:
Het is een Turbo Long, he....quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Nice!
Hoe doe je dat dan, je koopt gewoon een mandje AEX, en je betaald een cent per AEX-punt?
Kun je 'm verkopen wanneer je wil?
Maar de AEX staat nu toch op 282, waarom zo'n enorme stijging dan?
Mittal is op het moment niet ondergewaardeerd hoorquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Mittal is zwaar ondergewaardeerd, nog steeds. Bij een stijgende beurs snap ik wel waarom Mittal zo stijgt.
Ah, soort samen met de bank aandelen kopen, zodat je je winst kan verhogen. Soort gokken, maar dan op de beursquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Lees je in over Turbo's.
http://www.abnamromarkets.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=199
Je hebt een hefboomfactor en daarom is 't exteem risicovol. Maar je kan dus ook 86% rendement halen in 2 dagen.
Als je naar koerswinstverhouding kijkt is Mittal zwaar ondergewaardeerd. Ik ben het met je eens dat Mittal op middellange termijn gaat zakken. Half 2009 wordt het echt een zeer interessant koopje.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:19 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Mittal is op het moment niet ondergewaardeerd hoor![]()
De klap bij Mittal is nu al merkbaar maar komt zoals gewoonlijk pas veel later aan.
Er is momenteel een wereldwijde daling in de vraag naar staal. Gewone bedrijven kunnen daarop inspelen, staalfabrieken niet. Die blijven evenveel produceren. De staanlindustrie hoort voorspelbaar te zijn, dat vertaalt zich niet direct terug op de beurs.Maar mocht ik instappen op staalconcerns, dan komen die als laatste op mijn lijstje voor.
Zal ik vertellen. Ja. Aantal aandelen maal dividend per aandeel. Nee.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:25 schreef pberends het volgende:
Hoe werkt dividend eigenlijk? Krijg je dat gestort op je Binckie-rekening ofzo? En hoe wordt berekend hoeveel dividend je krijgt? Is dat gebonden aan het aantal dagen dat je een bepaald aandeel hebt?
Ja.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:25 schreef pberends het volgende:
Hoe werkt dividend eigenlijk? Krijg je dat gestort op je Binckie-rekening ofzo?
Dividend wordt per aandeel vastgesteld op de AvA. Daarna wordt dus simpelweg het aantal aandelen maal het dividend per aandeel gedaan.quote:En hoe wordt berekend hoeveel dividend je krijgt?
Nee, wie op de dag van de uitbetaling van het dividend de aandelen heeft krijgt het dividend. Je hoeft ze dus maar 1 dag te kopen, helaas weten andere aandeelhouders dat ook dus dat dividend zit gewoon al in de prijs verwerkt die je dan betaald voor het aandeel. Je ziet ook dat als het dividend is uitgekeerd dat de aandelen wat zakken. Een aandeel gaat dan 'ex-dividend' zoals dat heet.quote:Is dat gebonden aan het aantal dagen dat je een bepaald aandeel hebt?
koersen --> euronext a'dam --> turbo's --> indicesquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:25 schreef pberends het volgende:
Hoe werkt dividend eigenlijk? Krijg je dat gestort op je Binckie-rekening ofzo? En hoe wordt berekend hoeveel dividend je krijgt? Is dat gebonden aan het aantal dagen dat je een bepaald aandeel hebt?
Maar waar staan die getallen dan voor? 220,00 enzo?quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
koersen --> euronext a'dam --> turbo's --> indices
Stop loss, als je long gaat denk je dat ie gaat stijgen, daalt ie toch (onder 220) ben je alles kwijt. Maar goed als je een turbo koopt moet je er gewoon bovenop zitten en niet afwachten voor een jaar zoals bij aandelen, zo ver moet je 't niet laten komenquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:46 schreef pberends het volgende:
Maar waar staan die getallen dan voor? 220,00 enzo?
Dus als ik het meeste geld wil verdienen (of verliezen) neem ik nu een turbo op 280,00quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Stop loss, als je long gaat denk je dat ie gaat stijgen, daalt ie toch (onder 220) ben je alles kwijt. Maar goed als je een turbo koopt moet je er gewoon bovenop zitten en niet afwachten voor een jaar zoals bij aandelen, zo ver moet je 't niet laten komen. Het is gewoon beleggen met een hefboomfactor
.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:55 schreef LXIV het volgende:
Wil je winnen, kies 4 tot 6 solide fondsen. Stort hier al je geld in en handel verder zo weinig mogelijk.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:18 schreef LXIV het volgende:
En kijk eens naar deze 10-jaars grafiek:
[ afbeelding ]
Dan is Aegon op 3 euro toch het koopje van het decennium!!
Koopje niet. Ze dachten wel een leuk rendement te halen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:47 schreef LXIV het volgende:
True, so true. Maar feit is wel dat ooit mensen dachten op 55 euro een koopje te hebben
Je ziet in die grafiek ook maar wat je wil zien. Ik kan bijvoorbeeld ook concluderen dat Aegon vanaf 2001 tot aan begin 2003 in een dalende trend heeft gezeten, waarna het aandeel vanaf 2003 tot aan september 2008 ruwweg tussen de 10 en 15 euro heeft geschommeld. Veel andere fondsen hebben in die tijd veel beter gepresteerd.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:18 schreef LXIV het volgende:
En kijk eens naar deze 10-jaars grafiek:
[ afbeelding ]
Dan is Aegon op 3 euro toch het koopje van het decennium!!
Je bezwaar tegen banken is waarschijnlijk, dat veel daarvan een groot deel van hun vermogen belegd hebben in dubieuze obligaties die bij nader inzien veel minder waard zijn dan gedacht.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:26 schreef pberends het volgende:
Voordeel van Aegon is dat het niet echt een bank is, ING mijd ik voorlopig wel even.
Aegon vond ik ook interessanter om te kopen omdat het aandeel al 5 dagen rond de 3 euro noteerde (lijkt een soort bodem bij Aegon), terwijl ING wel dik gestegen was.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:17 schreef slap het volgende:
Had begrepen dat banken een boost konden verwachten, vanwege grotere kapitaalinjecties in VS in finnen (aankoop aandelen).
ING is ineens als een gek gestegen hiero, misschien volgt Aegon wel.
quote:ArcelorMittal behaalt minder winst dan verwacht
De crisis laat ArcelorMittal niet onberoerd.
Dalende vraag
Staalconcern ArcelorMittal heeft last van een dalende vraag naar zijn producten. Hierdoor is de winst in het derde kwartaal lager uitgevallen dan verwacht. Het bedrijf gaat zijn productie verder verlagen en probeert eerst de bestaande voorraden aan de man te brengen.
Tegenvallend
ArcelorMittal boekte in het derde kwartaal een winst van 3,8 miljard dollar. Dat is weliswaar 29% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, maar veel minder dan de 5,9 miljard dollar waar analisten gemiddeld op rekenden. De omzet steeg met 38% tot 35,2 miljard dollar en was ook lager dan verwacht.
Lagere productie
'De huidige marktomstandigheden vragen een aanpassing van de productie om vraag en aanbod weer in balans te brengen', aldus bestuursvoorzitter Lakshmi Mittal. Het concern is volgens Mittal goed in staat de 'uitdagende' omstandigheden het hoofd te bieden. Hij blijft optimistisch over de vooruitzichten voor de sector op de middellange termijn, maar zei ook dat 'het passend is een pauze in te lassen in onze groeistrategie totdat de economie zich stabiliseert'.
Schuldenlast
Ook kondigde de onderneming plannen aan om zijn schulden versneld af te lossen, mede uit de opbrengsten van kostenbesparingen op administratieve zaken en inkoop. Het concern wil zijn schuldenlast van 32,5 miljard dollar (ruim 25 miljard euro) aan het eind van volgend jaar met 10 miljard dollar hebben teruggebracht.
Vierde kwartaal
De maatregelen zorgen in het vierde kwartaal voor een flinke daling van het bedrijfsresultaat. Dat komt naar verwachting uit op 2,5 tot 3 miljard dollar. In het derde kwartaal bedroeg het bedrijfsresultaat nog 8,6 miljard dollar, mede dankzij een torenhoge staalprijs
En we gaan weer omhoog, -2%.quote:Winstnemingen drukken AEX in het rood
De Amsterdamse beurs opent lager.
Verzilveren
De beleggers op de Europese aandelenmarkten verzilverden woensdag bij de opening van de handel een deel van de koerswinsten van de afgelopen dagen. De verkiezing van Barack Obama tot president van de Verenigde Staten zat volgens handelaren al in de koersen verwerkt.
Winst gisteren
Gisteren steeg de AEX maar liefst 6,6%.
ArcelorMittal
Kort na de opening noteerde de AEX, de index van meest verhandelde fondsen in Amsterdam, 2,3% lager op 284,44 punten. De index werd vooral gedrukt door een koersval van het zwaarwegende fonds ArcelorMittal. Het staalconcern verloor ruim 13% nadat het tegenvallende kwartaalcijfers bekend had gemaakt.
Nu alweer al 3,85quote:
Die analisten kunnen in deze perioden beter niks zeggenquote:Dat is weliswaar 29% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, maar veel minder dan de 5,9 miljard dollar waar analisten gemiddeld op rekenden.
Maar leg me nu eens uit. Wat is het voordeel van overnight gaan? Dan sla je toch 12 uur informatie over? En zeker op een nacht als we nu gehad hebben! En zeker bestens! Dat is er toch gewoon om vragen!quote:Op woensdag 5 november 2008 09:32 schreef redguy2222 het volgende:
Mênnnnn hard genaaid net door Binck. Was overnight gegaan TL, dus wilde ze ff snel eruit knallen bij opening, maar daalde toch wel héél snel even. Maarrrr door een technische storing was het niet mogelijk de order te royerer, resulterende dat mijn bestens order op daylow werd uitgevoerd :/.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |