nee johquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
De daggrafiek is een beetje tricky, als we weer door de 280 heenzakken kan de winst nog wel eens hard verdampen.
nee is overalquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Nooit wat van gemerkt.
Misschien is dat in AEX wel zo.
quote:
quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:21 schreef ItaloDancer het volgende:
is het gebruikelijk op FOK! om als laatste poster een nieuw topic van de reeks te openen?
Ik zie je topic wel verschijnen he pberendsquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:26 schreef Misstique het volgende:
Yup, beetje ongeschreven regel, zeg maar..
quote:Op dinsdag 28 oktober was Volkswagen gedurende korte tijd waarschijnlijk het meest waardevolle bedrijf ter wereld. De aandelenprijs schoot door de duizend euro heen, terwijl hedgefunds in blinde paniek vochten om een uitweg uit een val waar ze ingelokt waren door Porsche, dat aan de operatie misschien wel twaalf miljard euro overhield.
Het kleine maar erg rijke Porsche heeft in de afgelopen jaren een stevig belang opgebouwd in het veel grotere, maar kwakkelende Volkswagen. De prijs van het aandeel Volkswagen steeg daardoor gestaag en dat kon niet eeuwig goed gaan, dachten verschillende hedgefunds. Zij begonnen te speculeren op een koersdaling door aandelen te verkopen die zij niet bezaten.
Op 26 oktober maakte Porsche bekend 43 procent van de aandelen te bezitten en koopcontracten voor nog eens 32 procent. De rest is in handen van overheden. Kortom, er waren bijna geen vrij verkrijgbare aandelen Volkswagen over. Om aan hun verplichtingen te voldoen moesten de hedgefunds aandelen kopen die er nauwelijks waren.
In het gevecht om de overgebleven aandelen katapulteerde de prijs omhoog en bereikte de 1005 euro op 28 oktober. Een dag later besloot Porsche zijn grip wat te verzachten door vijf procent van zijn aandelenopties vrij te geven, zodat anderen ze konden kopen. De prijs zakte weer in, maar Porsche had in de tussentijd de hedgefunds zes tot twaalf miljard dollar afhandig gemaakt, schat The Economist. Voor één keer waren de financiële roofdieren zelf het slachtoffer.
Prachtigquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:50 schreef Perrin het volgende:
Porsche draait hedgefunds een poot uit
[..]
Nee, al leek het er heel even wel op. Met echt geld is het trouwens allemaal een stuk spannender.quote:
Ik nomineer dit als de beste financiele pwn actie van 2008quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:50 schreef Perrin het volgende:
Porsche draait hedgefunds een poot uit
[..]
Oeps, waren dat uw miljarden?quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik nomineer dit als de beste financiele pwn actie van 2008
quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:31 schreef pberends het volgende:
Hoppa +6 procent.
Aegon grootste stijger met 17,4%..
Correctie: 20,3%.
Een of andere idioot stapte in de laatste minuut met een enorm bedrag in.
Ik tel alleen AEX-fondsen hequote:Op dinsdag 4 november 2008 17:41 schreef michello22 het volgende:
Nee dat is nu AMG Met +22%
En ik al meer dan 2 weken wachten op de opening van mijn effecten rekening, staat nu eindelijk sinds vandaag een regel bij in mijn postbank.nl, maar is tijdelijk buiten gebruik, zucht.. had ING willen aankopen voor 5,60 ofzo, zie ze vandaag gaan, evenals alle andere banken..
2e handelsdag november: +219,76 euroquote:Op maandag 3 november 2008 18:15 schreef pberends het volgende:
Maar goed; mijn eerste handelsdag van november: +35,80 euro
quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:31 schreef pberends het volgende:
Een of andere idioot stapte in de laatste minuut met een enorm bedrag in.
feliquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:44 schreef pberends het volgende:
[..]
2e handelsdag november: +219,76 euro
Dat is met de 35,80 al afgetrokken he.
Ach, komt zeker weer een dag (morgen ofzo) dat het weer naar beneden gaatquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
feli
niet verkeerd met aandelen!
Nog wel ja. Maar als de AEX op 320 staat zou ik er geen geld meer instoppen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:44 schreef michello22 het volgende:
Klopt idd, maar verdorie ik baal van die postbank..
Denk dat er de komende maanden nog wel wat te verdienen valt
Dat heb ik ook al een paar keer gezegd.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:03 schreef michello22 het volgende:
Nee idd, even afwachten hoe de markt volgend jaar reageert op waarschijnlijk slechte jaar cijfers, ontslagenen, faillissementen, noem maar op om vervolgens begin 2009 toch in een recessie te raken. Tot eind dit jaar kan je volgens mij redelijk goede resultaten halen. Dat is mijn visie
Papa doet zaken vandaag! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:44 schreef pberends het volgende:
[..]
2e handelsdag november: +219,76 euro
Dat is met de 35,80 al afgetrokken he.
Lijkt me idd ook dat begin volgend jaar de koersen weer dalen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:03 schreef michello22 het volgende:
Nee idd, even afwachten hoe de markt volgend jaar reageert op waarschijnlijk slechte jaar cijfers, ontslagenen, faillissementen, noem maar op om vervolgens begin 2009 toch in een recessie te raken. Tot eind dit jaar kan je volgens mij redelijk goede resultaten halen. Dat is mijn visie
Nog één keer - een linkje mag ook !quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
hoe vaak moet ik die godvergeten veiling nog gaan uitleggen!
quote:PREVIEW: Aegon boekt nettoverlies EUR350 mln in KW34 nov 2008, 19:15 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon heeft aangekondigd dat het over het derde kwartaal een nettoverlies van circa EUR350 miljoen boekt, vooral door verliezen op de aandelenportefeuille, afwaarderingen op kredietproducten en teleurstellende resultaten van hedgefondsen. De onderliggende winst voor belastingen daalt met 28% tot circa EUR500 miljoen, liet Aegon weten. Analisten zijn vooral geinteresseerd in de kapitaalpositie van de groep, eventuele uitspraken over toekomstig dividend en details over de recente kapitaalinjectie van EUR3 miljard door de Nederlandse overheid. De verzekeraar publiceert de kwartaalcijfers donderdag voorbeurs. Het aandeel sloot dinsdag 20% hoger op EUR3,77. (SCK)
Ja, als je 's ochtends al weet dat er om 18:00 uur +6.64% op het bord staat is het idd vreemd dat je niet 's ochtends al instapt.:')quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:40 schreef pberends het volgende:
Wat ik niet snap is waarom iemand dat doet op het hoogste punt van de dag? Waarom dan nog instappen? Waarom niet 's ochtends?
83% rendementquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik sta +223 euro (83%) over 2 dagen, maar ik heb ze nog.
Hup Obama.
Dan nog, gisteren dachten ze dan: 3,00 euro, das veel te veel!quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, als je 's ochtends al weet dat er om 18:00 uur +6.64% op het bord staat is het idd vreemd dat je niet 's ochtends al instapt.:')
quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:45 schreef slap het volgende:
http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=6246826
[..]
Euh, waarom zijn de cijfers dan al bekend?quote:De verzekeraar publiceert de kwartaalcijfers donderdag voorbeurs.
Mittal is zwaar ondergewaardeerd, nog steeds. Bij een stijgende beurs snap ik wel waarom Mittal zo stijgt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:36 schreef Mendeljev het volgende:
Arcelor Mittal +11.55%
Obama of McCain die president wordt compenseert de wereldwijde daling in de vraag naar staal wel.
Ongelovelijk deze beurs.
Nice!quote:
Het is een Turbo Long, he....quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Nice!
Hoe doe je dat dan, je koopt gewoon een mandje AEX, en je betaald een cent per AEX-punt?
Kun je 'm verkopen wanneer je wil?
Maar de AEX staat nu toch op 282, waarom zo'n enorme stijging dan?
Mittal is op het moment niet ondergewaardeerd hoorquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Mittal is zwaar ondergewaardeerd, nog steeds. Bij een stijgende beurs snap ik wel waarom Mittal zo stijgt.
Ah, soort samen met de bank aandelen kopen, zodat je je winst kan verhogen. Soort gokken, maar dan op de beursquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Lees je in over Turbo's.
http://www.abnamromarkets.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=199
Je hebt een hefboomfactor en daarom is 't exteem risicovol. Maar je kan dus ook 86% rendement halen in 2 dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |