abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62925072
Laatste post:
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 01:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volledig in de rand , maar morgen (of vanavond als je wil) op tv :
Er gebeurt rond deze tijd toch niet veel in het "centrum" dus een meer dan welkome toevoeging
  dinsdag 4 november 2008 @ 01:40:40 #2
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_62925329
tvp voor Tour Down Under
© Bafnek
pi_62936763
Definitief de nieuwe shirts van Milram:

Vorig jaar in Duitsland was het nog een stunt vanwege het voor het hoofdkantoor van het bedrijf langsfietsen, maar nu gaan ze er het hele seizoen in rijden.
pi_62937174
Belachelijke shirts imo .
sig verwijderd door FA
pi_62938011
Dat is er wel eentje in de categorie van: "het valt wel lekker op"
Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw
pi_62938065
Ze hebben denk ik eerst goede transfers gedaan, en na het tekenen pas bekend gemaakt dat je er als een koe op twee wielen uit gaat zien het komende seizoen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:20:50 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62938305
quote:
Rebellin wilde naar Quick-Step

Davide Rebellin heeft nadat zijn ploeg Gerolsteiner besloot te stoppen zijn diensten aangeboden bij Quick-Step. Dat zegt Patrick Lefevere - manager van de Belgische formatie - in Het Nieuwsblad.

Rebellin besloot te tekenen voor het Italiaanse Serramenti Diquigiovanni. Dit verraste Lefevere. "Rebellin heeft me nog gebeld om te polsen of er geen plaats voor hem was bij Quick Step," aldus Lefevere. De Italiaan wilde echter niet op het antwoord van het Belgische team wachten. "We reageerden niet negatief, maar hoorden niets meer van hem."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:21:58 #8
67640 SaintOfKillers
pi_62938340
En
quote:
Raisin vindt gestolen fiets terug op eBay

Voormalig profrenner Saul Raisin kan weer opgelucht ademen. Zijn waardevolle koersfiets, die eind augustus gestolen werd, is weer terecht. Via een wekenlange zoektocht kon Raisin zijn gepersonaliseerde racefiets opnieuw op het spoor komen op de populaire zoekertjessite eBay.

Raisin, in 2008 nog officieel ingeschreven bij het Franse Crédit Agricole, had alle geluk van de wereld dat een Amerikaanse eerlijke burger enkele dagen geleden de fiets inleverde in een fietsenzaak van Raisins woonplaats Salt Lake City. De brave man had door dat de fiets, die hij via het internet kocht, niet helemaal op legale wijze verkocht werd. De logo’s en naam van Raisin waren immers nog zichtbaar op het frame. Op navraag van de man kwam de ware toedracht uiteindelijk aan het licht.

De politie is momenteel nog bezig met het onderzoek naar de daders. Dave Shields, de man die de fiets naar op het net kocht, was zeker de vierde persoon die de fiets in handen kreeg na de diefstal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62940350
Bettini gevallen en buiten bewustzijn geweest
quote:
Paolo Bettini valt zwaar bij afscheid in Milaan 04/11/2008 17:11:30
Foto © Sirotti
MILAAN - Wat een mooi zes dagen lang durend afscheidsfeest had moeten worden, is geëindigd in een regelrecht drama voor Paolo Bettini. De afscheidnemende Italiaan kwam op de openingsdag van Zesdaagse van Milaan zwaar ten val, waarna hij een tijd lang buiten bewustzijn was en afgevoerd werd naar het ziekenhuis. Bettini kon een val van Popovych en Roberts niet ontwijken, werd gelanceerd en sloeg met zijn hoofd tegen de boarding. Zijn helm brak daarbij in stukken.

De zware klapper van Bettini deed ogenblikkelijk denken aan de noodlottige val van Isaac Galvez in Gent 2006. Het wrange is dat Olympisch kampioen Juan Llaneras bij beide renners hun koppelgenoot was, wat voor de Spanjaard waarschijnlijk veel emoties oproept.

http://www.cyclingnews.be/index.php?show=det&n=8046
pi_62940351
Gert Dockx -> Columbia
Belohvosciks -> Telteck
Lancaster -> Cervelo

De Bonis en Gatto gaan met Rebellin mee.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:19:56 #11
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_62941100
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:45 schreef wimderon het volgende:
Gert Dockx -> Columbia
Belohvosciks -> Telteck
Lancaster -> Cervelo

De Bonis en Gatto gaan met Rebellin mee.
En Julich wordt ploegleider bij Saxobank.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_62941415
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:23 schreef TheArt het volgende:

[ afbeelding ]

Vorig jaar in Duitsland was het nog een stunt vanwege het voor het hoofdkantoor van het bedrijf langsfietsen, maar nu gaan ze er het hele seizoen in rijden.
Lelijk.
pi_62945099
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:11 schreef thettes het volgende:
Ze hebben denk ik eerst goede transfers gedaan, en na het tekenen pas bekend gemaakt dat je er als een koe op twee wielen uit gaat zien het komende seizoen.
Hehe
pi_62945660
Ik vind die Milram shirts eigenlijk wel grappig, maar meer voor iemand van 14 ofzo

Kut van Bettini zeg
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:48:12 #15
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_62947600
quote:
Beetje girly. In zo'n tenue word je er op de eerste de beste kassei hard afgekoerst als je het mij vraagt.
  woensdag 5 november 2008 @ 01:03:17 #16
217719 Klautje
pi_62954412
Ach kom op, eindelijk weer wat opvallende shirts en niemand vind ze leuk.Liever deze lelijke, opvallende shirts dan die monotone rotzooi van nu waar je op afstand teams gewoon niet uit elkaar kan houden. Die witte strook bij Rabo is ook niet om aan te zien maar vanuit vogelvlucht kan je Rabo en Euskaltel nu wel beter uit elkaar houden.

+1 dus
© Bafnek
  woensdag 5 november 2008 @ 07:39:12 #17
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62960006
First Edition Cycling News, November 5, 2008

Edited by Greg Johnson
Armstrong returns to the wind tunnel

By Bruce Hildenbrand

Lance Armstrong's return to the top level of professional cycling has taken place at the San Diego Air and Space Technology Low Speed Wind Tunnel. It was the first time in almost four years that the Texan has tested his aerodynamic form on a bike, but Armstrong settled quickly back into the groove and started the first wave of what will undoubtedly be many sessions tunnel.

"What we are trying to do today is establish a baseline so we are starting with Lance's position from 2005 and will go from there," remarked Steve Hed, who, as Armstrong's chief aerodynamic consultant, had scheduled the time in San Diego.

Coming off two wins this past weekend in time trial events in Texas, it might seem like Armstrong is already back in racing form but long-time coach Chris Carmichael was quick to point out that Armstrong needs to start ratcheting up his training program to focus on speeds of 30+mph which are necessary to win major time trials. Clearly, while Armstrong has a powerful motor a lot of the groundwork needs to be done in the wind tunnel, especially after such a long hiatus.

Today's session focused on the working on the fore and aft position of his arms on the time trial bars combined with a fore and aft position of Armstrong on his saddle trying to find the best combination of comfort and aerodynamics. "For me it is always hard to find power," noted Armstrong. "You are looking for the perfect intersection between position and power."

Armstrong gave an assessment of his first session. "It feels a little different right now because I am fitter now than I usually am in the off season," he said. "I haven't been bent over in a time trial position in a few years. It is a lot different than coming in the middle of the season. I have a better appreciation now of going into the wind tunnel. I suspect we will come back during camp before the Tour of Calfornia."

Trek's road brand manager Scott Daubert indicated that the time trial bike Armstrong was testing, the TTX, was only a prototype when he last rode the bike at the 2005 Tour, now it is in full production and has been ridden successfully by Armstrong's new team-mates Alberto Contador and Levi Leipheimer.

The Texan gave some insights into his racing program for 2009. "I am going to Italy [Giro], I am going to do Tour of Flanders, all the classics of cycling [except Roubaix], Tour of California, Criterium International, Circuit de la Sarthe," he said.

Also slated to join in the testing in San Diego are Contador, Leipheimer and phenomenon Taylor Phinney who will lead Armstrong's U23 Livestrong team.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2008/nov08/nov05news
pi_62961059
mmm

alle klassiekers en dan de giro erna? Verwacht geen hoogvliegers op die manier, maar het zou wel DE prestatie zijn moest hij een klassieker alla rvv winnen.
pi_62970743
quote:

[ afbeelding ]

Prachtige shirts
pi_62977276
quote:
Koersdirecteur Gold Race rekent op komst Armstrong

De wedstrijdleider van de Amstel Gold Race, Leo van Vliet, gaat er vanuit dat Lance Armstrong aan de start verschijnt van de Limburgse wielerklassieker op 19 april volgend jaar.

De zevenvoudige Tourwinnaar Lance Armstrong heeft een druk programma samengesteld voor zijn rentree volgend jaar in het wielerpeloton. De 37-jarige Amerikaan wil bij bijna alle voorjaarsklassiekers aan de start verschijnen. Alleen Parijs-Roubaix zal hij niet rijden. Aangezien Armstrong bijna alle voorjaarsklassiekers wil rijden, rekent Van Vliet op de komst van de vedette.

De Astana-coureur maakt in januari in Australië in de Tour Down Under zijn officiële comeback na een afwezigheid van drie jaar.
bron L1.nl
Net efkes anges
  woensdag 5 november 2008 @ 18:55:48 #21
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62977603
Waarom niet P-R Als je al die aandacht wil, dan is Roubaix dé plaats.
En kampioenen moeten gewoon eens in hun carriëre P-R rijden, imho.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 5 november 2008 @ 18:59:07 #22
67640 SaintOfKillers
pi_62977684
Dat dacht ik ook, dat zou net de ene wedstrijd geweest zijn van waarvan ik had gedacht "Tof dat ie dat doet."
  woensdag 5 november 2008 @ 21:57:04 #23
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62983713
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:55 schreef -skippybal- het volgende:
Waarom niet P-R Als je al die aandacht wil, dan is Roubaix dé plaats.
En kampioenen moeten gewoon eens in hun carriëre P-R rijden, imho.
Wordt door veel klassementsrenners gemeden vanwege gevaarlijk.. Het feit dat je helemaal door elkaar getrild wordt tijdens die koers zal er ook weinig goed aan doen. Zei Boonen niet dat hij nadien recht gezet moest worden? Dat, en haarscheurtjes en dergelijke.. geloof ik.

Misschien zit ik er gedeeltelijk naast, maar laten we het er op houden dat het mischien niet de minst ongezonde en ongevaarlijke klassieker is van het seizoen.
  donderdag 6 november 2008 @ 08:24:59 #24
67640 SaintOfKillers
pi_62990232
De nieuwe ploeg van Gianetti (halve verderzetting van Saunier) gaat TMC Transformers heten.
pi_62998068
quote:
Op donderdag 6 november 2008 08:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
De nieuwe ploeg van Gianetti (halve verderzetting van Saunier) gaat TMC Transformers heten.
Gaan ze matige renners omtoveren tot topklimmers, daar bij de transformers
  donderdag 6 november 2008 @ 13:30:53 #26
217719 Klautje
pi_62998112
Sinds wanneer is Ricco een matige renner
© Bafnek
pi_62998219
More than meets the eye...
Zijn het autobots of decepticons?
  donderdag 6 november 2008 @ 17:52:34 #28
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_63006212
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:34 schreef DutchSL het volgende:
More than meets the eye...
Zijn het autobots of decepticons?
Decepticons natuurlijk
pi_63010763
Ik vind het spijtig dat een toprenner als Rebellin naar zo'n tweede rangs ploeg gaat als diquigiovanni ( vergeef het mij als ik het verkeerd schrijf) die verdient toch veel beter dan dat
niet ?
  donderdag 6 november 2008 @ 21:01:49 #30
14505 OProg
A Life in Music
pi_63011686
quote:
AMSTERDAM - Paolo Bettini is na zijn zware val van dinsdag toch weer opgestapt in de zesdaagse van Milaan. Woensdag reed hij weer in de rondte met zijn Spaanse kompaan Joan Llaneras. De 34-jarige Italiaan rijdt in Milaan zijn laatste wielerwedstrijd. In de tussenstand staat het duo na twee dagen vierde.

De tweevoudig wereldkampioen en Olympisch kampioen op de weg kwam dinsdag hard ten val. Hij klapte samen met de Australiër Luke Roberts tegen de boarding in een poging de gevallen Jaroslav Popovytsj te ontwijken. De Krekel brak daarbij zijn helm en moest op een brancard de baan verlaten.
Held!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_63033256
KNWU kiest voor nieuw Topsport model

Nieuwegein, 7 november 2008 – De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie slaat vanaf vandaag een nieuwe weg in op het gebied van topsport en de nationale selecties. Gevolg van de nieuwe koers is dat de KNWU de contracten van de bondscoaches Egon van Kessel (mannen weg), Peter Pieters (baan), Leo van Zeeland (mountainbiken), Mathijs Honing (aangepast sporten) en Pavel Buran (sprinttrainer baan) niet verlengd. De directie heeft de betrokken coaches hierover vandaag nader geïnformeerd.

De afgelopen maanden heeft de KNWU het traject voorafgaand aan de Olympische Spelen en de Spelen zelf geëvalueerd. Hieruit is duidelijk naar voren gekomen dat de KNWU haar topsportbeleid anders moet gaan invullen om de concurrentie van verschillende landen te kunnen volgen of voor te blijven. De KNWU heeft moeten concluderen dat ook diverse bondscoachfuncties opnieuw gestalte moeten krijgen.

Met bondscoaches Bas de Bever (fietscross) en Johan Lammerts (vrouwen weg) worden nieuwe contracten voor bepaalde tijd aangegaan. De komende maand worden er door de KNWU nieuwe functieprofielen opgesteld.
pi_63037048
Weg met die prutsers.. het gaat de laatste jaren nog maar om een paar namen waar men schrik voor heeft en daar zitten geen Nederlanders bij..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_63052494
Vanhuffel naar Telteck
pi_63052756
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:01 schreef kawotski het volgende:
Weg met die prutsers.. het gaat de laatste jaren nog maar om een paar namen waar men schrik voor heeft en daar zitten geen Nederlanders bij..
Alsof een bondscoach daar wel enige invloed op heeft.

Ik vind het maar een beetje een paniekreactie na Peking. Van Kessel doet het gewoon goed (veel hoeft hij ook niet te doen natuurlijk, de selectie maken is niet moeilijk, we zijn geen Italië). Ik zie echt niet in wat een andere bondscoach beter zou kunnen doen. Peter Pieters heeft gewoon ontzettend veel betekend voor de baansport in Nederland, die verdient een beter afscheid.
pi_63052865
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:09 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Alsof een bondscoach daar wel enige invloed op heeft.

Ik vind het maar een beetje een paniekreactie na Peking. Van Kessel doet het gewoon goed (veel hoeft hij ook niet te doen natuurlijk, de selectie maken is niet moeilijk, we zijn geen Italië). Ik zie echt niet in wat een andere bondscoach beter zou kunnen doen. Peter Pieters heeft gewoon ontzettend veel betekend voor de baansport in Nederland, die verdient een beter afscheid.
Idd.
pi_63055051
Eens met bovenstaande. Als bondscoach kan je weinig (fout) doen, dus snap die ontslagen niet echt. Een weg-BC en een mountainbike-BC moeten het doen met het materiaal wat er voorhanden is. En heb niet echt zicht op het verloop van het wielrennen op de Paralympics, maar zo slecht was dat toch niet?

En PP is de verpersoonlijking van het baanwielrennen in Nederland. Dan na één tegenvallende Spelen gelijk de straat op?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63060789
Misschien wil de KNWU juist dat een bondscoach méér is dan iemand die de teams samen stelt, en willen ze daarom nieuwe personen?
  FOK!fotograaf zondag 9 november 2008 @ 03:24:03 #39
73911 ultra_ivo
pi_63068169
Bij het aantreden van van Kessel gingen nogal wat mensen ervanuit dat hij een tussenpaus zou zijn totdat Erik Dekker bondscoach zou worden.
pi_63070587
Bij het baanwielrennen heeft Pieters volgens mij er mede voor gezorgd dat er een grote stap voorwaarts is gezet, echter een bondscoach voor de weg is toch ook een redelijk symbolische functie. Of onderschat ik het dan? Voor die ene wedstrijd per jaar kan een bondscoach toch geen wonderen verrichten, hij moet enkel zorgen dat hij de juiste renners kiest (en dat is met de weinige Nederlanderse toppers redelijk eenvoudig) en dat er een goede tactiek afgesproken wordt (en dat renners zich daaraan houden).
pi_63092093
Tom Boonen crasht in Postel

Wielrenner Tom Boonen in zaterdagochtend in Postel met zijn wagen tegen een vangrail geknald. Dat meldt de lokale politie. De wielrenner is ongedeerd.

Rond 7 uur raakte Boonen op de baan van Postel naar Balen ter hoogte van de Baileybrug van de weg af, nadat hij moest uitwijken voor een motor. Hij was op weg naar de luchthaven van Zaventem om een vlucht naar Monaco te halen.

Boonen zelf raakte niet gewond, er was wel ernstige schade aan zijn auto.

Vorig jaar reed Boonen in Balen tegen een elektriciteitspaal. Dit jaar kreeg hij al een boete voor een zware snelheidsovertreding en betrapte de politie hem op dronken rijden.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 10 november 2008 @ 13:11:43 #42
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_63100036
Naast Rock Racing en alle Italiaanse ploegen beweert H2O nu ook in de Giro 2009 te kunnen starten. Kopman moet de ... jawel pas aangetrokken ... Snuffel Van Huffel zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_63104749
Dat wordt een leuk ploegje dan, dat Telteck H2O, met veel toppers naast Snuffel zoals onder andere Lubos Pelanek en Aurélien Passeron
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_63118552
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 10 november 2008 @ 23:52:35 #45
pi_63118772
quote:
Dat wordt een eitje voor Tom Boonen ...
pi_63120431
Gesink gaat ze allemaal kapotrijden
pi_63180034
Interview Vicki Whitelaw

overigens is het nu zeker José E, Gutierrez naar Rock Racing, naar zijn Fuentes maatjes
  donderdag 13 november 2008 @ 01:51:00 #48
pi_63180062
quote:
Op donderdag 13 november 2008 01:46 schreef Bartoli het volgende:
Interview Vicki Whitelaw

overigens is het nu zeker José E, Gutierrez naar Rock Racing, naar zijn Fuentes maatjes
Als die gasten écht de giro mogen rijden ga ik kijken
pi_63181164
quote:
Op donderdag 13 november 2008 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als die gasten écht de giro mogen rijden ga ik kijken
Anders niet?
  donderdag 13 november 2008 @ 18:18:38 #50
67640 SaintOfKillers
pi_63197087
Popovych naar Astana.

Zo wordt Silence uiteindelijk toch nog een vrij matig ploegje in het klimgedeelte van de Tour. Niet dat Popovych daarin veel verschil maakte, maar goed, geen Kohl, geen Popo, geen Cioni en ook geen Rujano (waarover geruchten waren), want die gaat bij Flaminia rijden.

Dus moeten Dekker (dat moet ik eerst nog zien) en Van den Broeck (daar geloof ik helemaal niet in) het gaan doen voor Evans, al gaat Astana sowieso het hele gewicht van de wedstrijd moeten dragen, dus heeft Evans dat misschien ook niet echt nodig.

Whatever, als Popo nu plots wel weer vooruit geraakt, dan zegt dat alweer genoeg over Astana.
pi_63197788
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Popovych naar Astana.

Zo wordt Silence uiteindelijk toch nog een vrij matig ploegje in het klimgedeelte van de Tour. Niet dat Popovych daarin veel verschil maakte, maar goed, geen Kohl, geen Popo, geen Cioni en ook geen Rujano (waarover geruchten waren), want die gaat bij Flaminia rijden.

Dus moeten Dekker (dat moet ik eerst nog zien) en Van den Broeck (daar geloof ik helemaal niet in) het gaan doen voor Evans, al gaat Astana sowieso het hele gewicht van de wedstrijd moeten dragen, dus heeft Evans dat misschien ook niet echt nodig.

Whatever, als Popo nu plots wel weer vooruit geraakt, dan zegt dat alweer genoeg over Astana.
Ze zullen spijt krijgen dat ze Snuffel zo makkelijk hebben laten gaan.
pi_63197891
quote:
De Italiaanse kledingfabrikant Castelli is de nieuwe co-sponsor van Cervelo. De kledingfabrikant zal zorgen voor koersbenodigdheden en vrijetijdskleding, dit meldt Wielerland. Cervelo heeft nog ruimte voor een andere co-sponsor op haar shirt.

De equipe van Cervelo bestaat tot nu toe uit 23 renners:
Inigo Cuesta (CSC)
Philip Deignan (AG2R)
Daniel Fleeman (An Post)
Xavier Florencio (Bouygues)
Simon Gerrans (Credit Agricole)
Roger Hammond (Team Columbia)
Heinrich Haussler (Gerolsteiner)
Jeremy Hunt (Credit Agricole)
Thor Hushovd (Credit Agricole)
Edward King (Bissel)
Andreas Klier (Team Columbia)
Ignatas Konovalovas (Credit Agricole)
Brett Lancaster (Milram)
Daniel Lloyd (An Post)
Joaquin Novoa Mendez
Serge Pauwels (Topsport Vlaanderen)
Oscar Pujol Munoz (Burgos)
Gabriel Rasch (Credit Agricole)
Martin Reimer (Brandenburg)
Dominique Rollin (Toyota)
Hayden Roulston (Health Net)
Carlos Sastre (CSC)
Marcel Wyss (Atlas)
Bron: wielerupdate.nl

Simeoni blijft dan toch bij Flaminia.
pi_63198549
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ze zullen spijt krijgen dat ze Snuffel zo makkelijk hebben laten gaan.
ben benieuwd of die weer zo gaat rijden als de laatste Tour met Armstrong..
pi_63198561
Was Popovych niet gestopt? of kreeg ie een leuk "aanbiedinkje" van ex-werkgever Bruyneel
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_63198622
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Popovych naar Astana.

Lotto met of zonder Popo maakt weinig uit volgens mij...
pi_63198877
een ding weten we wel als Popovych weer op zijn oude niveau gaat koersen dan deugt er wat niet
pi_63199114
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:34 schreef Bartoli het volgende:
een ding weten we wel als Popovych weer op zijn oude niveau gaat koersen dan deugt er wat niet
Wat voor een zever is dat nu weer... popovych heeft vorig jaar zijn slechtste jaar gereden, iets slechter dan 2006 bij ->discovery<-. De andere jaren was popovych gewoon top.
pi_63212104
Denk dat Dekker heel goed in staat is wel lang bij Evans te blijven, en denk eigenlijk dat hij niet meer nodig heeft. Veel meer heb je niet aan 3 andere ploegmaats voor je. Op de laatste klim mag je vaak blij zijn met 1.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_63217558
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:44 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Wat voor een zever is dat nu weer... popovych heeft vorig jaar zijn slechtste jaar gereden, iets slechter dan 2006 bij ->discovery<-. De andere jaren was popovych gewoon top.
Gewoon top valt nu ook weer mee. Hij wisselt meestal een goed jaar af met een wat minder. Met iemand zoals Popovych die bij de U23 gewoon top was heeft die de verwachtingen toch nog niet echt kunnen waarmaken. Misschien moet Popo zich meer gaan richten op de klassiekers
pi_63222614
We hebben een opvolgster voor Jeannie Longo alleen op de fiets minder succesvol dan op de schaats. In Noorwegen komt een nieuwe dames profploeg genaamd Team Hitec Products. Ze hebben al 6 rensters gecontracteerd (totaal van 13 of 14 uiteindelijk) namelijk Tone Hatteland, Janne Olsen, Mari Klev Øpstad,
Sissel Østvold, de nederlandse Margriet Kloppenburg (Margriet Kloppenburg zal wel binnenkort de deense nationaliteit krijgen) en last but not least de 48 jarige Bjørg Eva Jensen (OS-goud schaatsen 3000m 1980!).
  zaterdag 15 november 2008 @ 01:00:38 #61
pi_63236707
Gent broedt op plannen om de Giro naar de Oost-Vlaamse hoofplaats te halen. Volgende maand wil de stad, bij de voorstelling van de Giro van 2009, gaan praten over een aankomst in 2010. De streep zou, net als in de Tour vorig jaar, op de Charles de Kerckhovelaan worden getrokken.

Christophe Peeters, de Gentse schepen van Sport, ziet het wel zitten. "De Giro begint in Amsterdam en zou na vier ritten door Nederland in Gent moeten aankomen. De Charles de Kerckhovelaan is de ideale locatie om de Ronde van Italië te verwelkomen."

4 ritten zowaar ???
pi_63236992
Dat geloof ik echt niet.
That's all folks!
pi_63238591
Stond er wel idd. Maar lijkt mij ook wat overkill.
pi_63246433
Dat is inderdaad veel, er zal ook wel wat bijgesteld en geschaafd worden anders heb je zo een complete eerste week buiten Italië.
  zaterdag 15 november 2008 @ 17:07:01 #65
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63246583
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gent broedt op plannen om de Giro naar de Oost-Vlaamse hoofplaats te halen. Volgende maand wil de stad, bij de voorstelling van de Giro van 2009, gaan praten over een aankomst in 2010. De streep zou, net als in de Tour vorig jaar, op de Charles de Kerckhovelaan worden getrokken. De Charles de Kerckhovelaan is de ideale locatie om de Ronde van Italië te verwelkomen."
In de Tour zag die aankomst er best gevaarlijk uit, met die "trechter" in de laatste kms.
  zaterdag 15 november 2008 @ 17:52:07 #66
pi_63247509
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 16:59 schreef Gitanki het volgende:
Dat is inderdaad veel, er zal ook wel wat bijgesteld en geschaafd worden anders heb je zo een complete eerste week buiten Italië.
N paar jaar geleden deden ze natuurlijk ook al 4 ritten in België, maar die waren toen nog erg Italiaans getint met een proloog in de Italiaanse wijk van Luik , een rit naar Marcinelle waar zoveel Italianen omkwamen bij de grote mijnramp destijds, enz.

Nu vind ik het toch eerder een verplaatsing zonder enig nut van de Giro. Net zoals naar Gironingen destijds.
pi_63247566
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

N paar jaar geleden deden ze natuurlijk ook al 4 ritten in België, maar die waren toen nog erg Italiaans getint met een proloog in de Italiaanse wijk van Luik , een rit naar Marcinelle waar zoveel Italianen omkwamen bij de grote mijnramp destijds, enz.

Nu vind ik het toch eerder een verplaatsing zonder enig nut van de Giro. Net zoals naar Gironingen destijds.
Dat kan ik me ook goed herinneren, maar ze bedoelen nu vier ritten door Nederland en daarna een aankomst in Gent?
Dat zou dan al 5 dagen zijn, plus een verplaatsing (rustdag).
pi_63248848
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:11 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Gewoon top valt nu ook weer mee. Hij wisselt meestal een goed jaar af met een wat minder. Met iemand zoals Popovych die bij de U23 gewoon top was heeft die de verwachtingen toch nog niet echt kunnen waarmaken. Misschien moet Popo zich meer gaan richten op de klassiekers
In 2007 was hij niet echt overtuigend in de klassiekers (of was dat 2006).
  zondag 16 november 2008 @ 00:05:16 #69
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63252774
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De reden zal GELD zijn. Ook de reden dat de Tour om het jaar buiten Frankrijk start.
pi_63290629
Rock Racing’s 2009 Roster
Rahsaan Bahati, Chris Baldwin, Alex Boyd, Austin Carroll, Glen Chadwick, Baden Cooke, Michael Creed, Freddy Cruz, Ivan Dominguez, Danny Finneran, Jose Manuel “Chepe” Garcia, Cesar Grajales, José Enrique Gutiérrez, Tyler Hamilton, Sergio Hernandez, Sterling Magnell, Francisco Mancebo, Caleb Manion, Ian Moir, Víctor Hugo Peña, Fred Rodriguez, Oscar Sevilla, David Taner, David Vitoria and Justin Williams.
pi_63292346
Sinkewitz naar PSK:
quote:
Pressemitteilung

Patrik Sinkewitz meldet sich zurück im Profi-Radsport. Der 28-Jährige aus Fulda unterschrieb einen 1-Jahres-Vertrag beim tschechischen Pro Continental Team PSK Whirlpool–Author. In diesem Interview spricht er über die aktuelle Entwicklung.
Meer op: http://www.patrik-sinkewitz.de
pi_63297707
quote:
Geen Olympia's Toer in 2009

De internationale wielerwedstrijd Olympia's Tour gaat volgend jaar niet door. De oudste meerdaagse etappekoers van ons land heeft geen hoofdsponsor voor de editie van 16 tot en met 24 mei kunnen vinden, zo meldt de organisatie.

Olympia's Tour werd in 1909 voor het eerst gehouden. Olympia's Tour deed ook de Limburgse heuvels aan. Daar werden dan de laatste dagen van de ronde verreden.
bron L1.nl
Net efkes anges
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:25:34 #73
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63310047
Boogerd zet villa te koop

De villa van Michael en Nerena Boogerd in het chique deel van de Antwerpse gemeente Kapellen staat te koop. Dat betekent dat het echtpaar Boogerd, al een tijdje uit elkaar, niet naar elkaar toegroeit, integendeel. De vraagprijs voor deze villa die in 2000 werd gebouwd, is volgens de webstek www.waarstapjij.nl 1,45 miljoen euro. De villa beslaat 3.800 vierkante meter en bevat onder andere zes slaapkamers en drie badkamers. (hc)

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=S9231656
pi_63327506
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:25 schreef SuikerVuist het volgende:
Boogerd zet villa te koop

De villa van Michael en Nerena Boogerd in het chique deel van de Antwerpse gemeente Kapellen staat te koop. Dat betekent dat het echtpaar Boogerd, al een tijdje uit elkaar, niet naar elkaar toegroeit, integendeel. De vraagprijs voor deze villa die in 2000 werd gebouwd, is volgens de webstek www.waarstapjij.nl 1,45 miljoen euro. De villa beslaat 3.800 vierkante meter en bevat onder andere zes slaapkamers en drie badkamers. (hc)

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=S9231656
Wtf, moeten dit soort berichten hier echt staan
pi_63328840
Komkommertijd wellicht?

Maar wel wat verwarring rondom de olympia's tour, veroorzaakt door een boze meneer van Drunen

(even van Trouw.nl geplukt)
quote:

Verwarring rond toekomst Olympia's Tour

DEN BOSCH (ANP) - Verwarring rond de wielerwedstrijd Olympia's Tour. In een persbericht maakte Wim van Drunen maandag bekend dat de koers volgend jaar wegens het ontbreken van een hoofdsponsor niet doorgaat.

Enkele uren later meldde Frank Boelé namens het bestuur echter dat de wedstrijd nog steeds op de agenda staat en dat Van Drunen al maanden geleden zijn voorzittershamer had ingeleverd.

De verwarring wordt veroorzaakt door een ruzie in het bestuur. Dit jaar traden vijf nieuwe namen toe tot het organisatiecomité. Dat vijftal botste recentelijk met de 'oude garde', waarna Van Drunen besloot bekend te maken dat Olympia's Tour in 2009 niet doorgaat.

Geen bevoegdheid

,,Van Drunen is geen voorzitter meer. Hij heeft dus geen bevoegdheid om deze uitlatingen te doen'', meldt Boelé, tevens organisator van de Zesdaagse van Amsterdam. ,,Wij hebben deze zomer een bijkans failliete inboedel overgenomen en werken nu hard om de organisatie op orde te krijgen. Olympia's Tour komt er volgend jaar gewoon.''

Van Drunen houdt vol dat de nieuwe bestuursleden nooit officieel zijn benoemd en dat hij inmiddels de samenwerking met dit vijftal heeft opgezegd. ,,Het bestuur dacht met deze nieuwe inbreng van insiders een goede toekomst voor de ronde te garanderen. Helaas bleek de toegezegde hoofdsponsor een luchtballon'', aldus Van Drunen.

Boelé benadrukt dat reeds enkele contracten zijn afgesloten en dat ook diverse ploegen hun deelname hebben bevestigd. De ronde wordt ingekort tot zes dagen, waardoor de organisatie hoopt de NOS, ploegen en sponsoren tegemoet te komen in hun wensen..
pi_63329771
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:32 schreef Gitanki het volgende:
Komkommertijd wellicht?

Maar wel wat verwarring rondom de olympia's tour, veroorzaakt door een boze meneer van Drunen

(even van Trouw.nl geplukt)
[..]
Doet me denken aan de Eneco Tour....
pi_63336967
Lance Armstrong gaat toch niet starten in Amstel gold race volgens L1.
quote:
Armstrong niet in Amstel Gold Race

Lance Armstrong zal volgend seizoen niet meerijden in de Amstel Gold Race. Ook de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik zitten niet in zijn programma volgend jaar.

"In die periode gaat hij de etappes van de Giro verkennen", zegt Astana-manager Johan Bruyneel aan cyclingnews.com. De zevenvoudige Tourwinnaar Lance Armstrong maakte begin november bekend dat hij bijna alle voorjaarsklassiekers zou rijden. Na deze aankondiging rekende ook de wedstrijdleiding van de Gold Race op zijn komst. De Astana-coureur maakt in januari in Australië in de Tour Down Under zijn officiële comeback na een afwezigheid van drie jaar.
Net efkes anges
pi_63338140
Bijna alle voorjaarsklassiekers is dus niet veel in Armstrongs' boekje: geen PR, LBL, WP en AGR.
pi_63344029
quote:
Rock Racing doet Rudy Pevenage voorstel

Rudy Pevenage, de voormalige mentor van Jan Ullrich, heeft een voorstel op zak om de Amerikaanse ploeg Rock Racing volgend seizoen te leiden. "Er is wel nog niets getekend", zegt Pevenage.

Het Nieuwsblad schrijft dat Rudy Pevenage kan terugkeren in de wielersport bij Rock Racing. De Amerikaanse modekoning Michael Ball heeft Pevenage gevraagd om zijn ploeg volgend seizoen te leiden.

Pevenage zit sinds de Tour van 2006 zonder job. T-Mobile ontsloeg hem toen omdat hij, samen met Ullrich,betrokken zou zijn geweest in de zaak-Fuentes.

Nu zou de 54-jarige Pevenage de draad dus weer kunnen oppikken bij Rock Racing.

Michael Ball hoopt dat naast Pevenage ook Lorenzo Lapage (Astana) ploegleider wordt bij Rock Racing. Toen Sporza Pevenage belde, ontkende hij het bericht niet. "Maar er is nog niets officieels."
pi_63344495
Waar Ullrich is, is Pevenage dus waar Pevenage is, is Ullrich?

Rock Racing, wat een ploeg.
pi_63344579
quote:
Sylvain Chavanel blesseert zich aan oester
di 18/11/08 - De Franse wielrenner Sylvain Chavanel heeft zijn vinger geblesseerd. De aanwinst van Quick-Step was oesters aan het eten.
"Ik wou een oester openen en daarbij heb ik in mijn hand gesneden", legt Sylvain Chavanel (foto) uit.
(PhotoNews)
De wonde was zo diep dat de zenuw in zijn vinger geraakt was. "Ik kon het bot zien", zegt Chavanel in L'Equipe.

De Fransman maakte het nog erger door zelf het mes uit de wonde te trekken. "De dokters hadden 13 hechtingen nodig om de wonde te dichten", zegt Chavanel, die nog altijd geen gevoel heeft in zijn vinger.

"Volgens de dokters moet ik nog ongeveer 50 dagen geduld hebben."

De blessure houdt Chavanel niet van de fiets. Op 9 december staat de eerste winterstage van Quick-Step in Spanje op het programma. Chavanel traint al volop.
Bron: Sporza.be
pi_63349002
het is maar de vraag of Rock Racing uberhaupt de weg op mag. ze zijn een CT en die zijn aan regels gebonden. Gem leeftijd moet rond de 28 liggen en een team mag maar max 16 wegrenners hebben (ze hebben er een stuk of 25). Er is wel een omzeiling als ze 16 wegrenners hebben en een stuk of 7/8 specialisten in andere disciplines maar daar komen ze denk ik ook niet aan. Maar goed Ball zal de UCI wel omkopen of de UCI moet ze een PCT licentie geven.
pi_63349382
Klopt dat gemiddelde leeftijd verhaal wel? Daar komt pakweg Rabo CT toch ook lang van zijn leven niet aan..
  woensdag 19 november 2008 @ 17:28:00 #84
pi_63350602
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef Wombcat het volgende:
Bijna alle voorjaarsklassiekers is dus niet veel in Armstrongs' boekje: geen PR, LBL, WP en AGR.
Er is nooit sprake van geweest dat hij alle voorjaarsklassiekers zou rijden. Dat concludeerde de pers zelf uit het bericht dat hij "zeker RVV en zeker niet PR zou rijden"
  woensdag 19 november 2008 @ 18:09:40 #85
67640 SaintOfKillers
pi_63351507
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:44 schreef DutchSL het volgende:
Klopt dat gemiddelde leeftijd verhaal wel? Daar komt pakweg Rabo CT toch ook lang van zijn leven niet aan..
De gemiddelde leeftijd moet onder de 28 liggen. Anders zouden er weinig continentale teams bestaansrecht hebben.
pi_63352170
De ongeboren tweelingbroer van Hamilton zal ook wel op de loonlijst staan
  woensdag 19 november 2008 @ 20:47:25 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_63356131
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik had het ook in het andere topique gezet en het lijkt nu wel definitief.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  woensdag 19 november 2008 @ 20:51:37 #88
14505 OProg
A Life in Music
pi_63356263
En toch blijf ik het qua uitstraling echt cool vinden:

Jammer dat die zooi allemaal zo duur is, het is zo fout dat het gewoon leuk is.
  woensdag 19 november 2008 @ 21:16:31 #89
pi_63357077
Ik wilde mij eens zo'n truitje kopen. Tot ik de prijs zag ...
pi_63374955
De prijs weerhield mij er ook al van
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:47:14 #91
67640 SaintOfKillers
pi_63395623
quote:
Xacobeo Galicia wil naar Tour en Giro

Het Spaanse Xacobeo Galicia hoopt in 2009 aan te treden in de Ronde van Italië en de Ronde van Frankrijk. Dat zegt sportdirecteur Alvaro Pino tegenover cyclingnews. Xacobeo Galicia toonde zich in de voorbije twee seizoenen sterk in de Ronde van Spanje, waar kopman Ezequiel Mosquera vierde (2008) en vijfde (2007) eindigde. Pino belooft in beide gevallen te zullen starten met zijn sterkste negen renners.
Opvallend, vooral aangezien ze naast Mosquera nauwelijks echt interessante renners hebben en zelfs in het continentale circuit maar een klein ploegje zijn.
pi_63397075
Herrero, Castano, Garcia Dapena en Cesar Veloso zijn prima renners, en wellicht halen ze er nog een Ventoso bij.
Niet dat ik ze in de Giro verwacht, met de huidige wildgroei aan Italiaanse / Italiaans gerichte ploegjes.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:09:47 #93
67640 SaintOfKillers
pi_63398929
Mogelijk prima, doch totaal oninteressant voor de doorsnee Italiaan of Fransman. En die Mosquera is sowieso een dopingzaak waiting-to-happen, misschien bestaan ze tegen de Giro al niet meer.

Agritubel moet ook niet denken dat ze in de Giro of de Vuelta een kans maken.
pi_63411869
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:44 schreef DutchSL het volgende:
waarom niet Rabo CT heeft toch geen oude lullen in de ploeg? op de knegt na dan
pi_63418772
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef Wombcat het volgende:
je bedoelt de media's boekje.. het is zwaar komkommertijd want als ik de laatste weken de berichten lees weten ze blijkbaar niet waar ze het zoeken moeten.. Chavanel blesseert zich aan een oester.. Ullrich naar Rock Racing.. Ullrich toch niet naar Rock Racing.. (noshitsherlock).. Boonen verhuist.. Vasseur reageert op Albert.. bla bla bla..

de artikelen hebben tegenwoordig nul komma nul nieuwswaarde omdat het nieuws eerst grotendeels gesuggereerd wordt cq bedacht en uiteindelijk volgt dan een ontkenning.. dat kun je Armstrong of de gemiddelde renner niet aanrekenen volgens mij..
pi_63422446
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:05 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Precies, dus zouden ze ver onder die gemiddelde leeftijd moeten zitten.
  zaterdag 22 november 2008 @ 02:17:59 #97
pi_63422503
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mogelijk prima, doch totaal oninteressant voor de doorsnee Italiaan of Fransman. En die Mosquera is sowieso een dopingzaak waiting-to-happen, misschien bestaan ze tegen de Giro al niet meer.

Agritubel moet ook niet denken dat ze in de Giro of de Vuelta een kans maken.
Mosquera zit daar zelfs al niet meer, die rijdt voor Katusha volgend jaar ...
pi_63424503
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 02:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mosquera zit daar zelfs al niet meer, die rijdt voor Katusha volgend jaar ...
Nee hoor, Mosquera heeft gewoon 2 jaar bijgetekend bij Xacobeo!
pi_63439651
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:05 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Om de 1 of andere reden dacht ik dat er bedoeld werd dat ze gemiddeld minstens 28 jaar moesten zijn, my bad
Maar goed.. zo moeilijk is dat toch niet voor Rock? Zo oud zijn Sevilla, Mancebo etc. niet, Hamilton wel maar dat is zo opgelost, gewoon een paar jongens van 20/21een contract geven.
pi_63477634
Theo Bos misschien toch op de weg volgend jaar. Zou wel mooi zijn om te zien wat hij daar zou kunnen.
quote:
‘Theo Bos kiest voor de weg’
Uitgegeven: 24 november 2008 13:54
Laatst gewijzigd: 24 november 2008 14:10

AMSTERDAM - Theo Bos lijkt zijn keuze te hebben gemaakt. Hij verruilt het baanwielrennen voor een carrière op de weg. Dit melden ingewijden aan NUsport.

Het management van de Nederlandse renner wilde het nieuws maandag tegenover NUsport nog niet bevestigen. “Vanavond maakt hij in het televisieprogramma Holland Sport zijn keuze definitief bekend. Meer kunnen we er niet over zeggen,” meldt assistent-manager Marianne Peltzer.

Beslissing
Hiermee komt een einde aan de speculaties omtrent de toekomst van de baanspecialist. De 25-jarige Hierdenaar bekende al eerder in De Telegraaf dat hij vereerd was met de interesse van de Cervélo-ploeg.

De nieuwe formatie van ploegleider Jean-Paul van Poppel wilde Bos graag aantrekken. “Als ik voor de weg kies en faal, is het einde carrière”, gaf de renner begin november zijn twijfels weer.

Tegenvallend seizoen
Bos kende een tegenvallend seizoen op de baan. Bij de wereldkampioenschappen sprint in Manchester werd de regerend kampioen al in de kwartfinales uitgeschakeld. En ook op de Olympische Spelen in China werd hij vroegtijdig uitschakeld.

http://www.nusport.nl/200(...)os-kiest-voor-de-weg
Ben benieuwd of hij ook naar Cervelo zal gaan dan. Dat zou denk ik wel een klap zijn voor de Rabo die ooit eens gezegd hebben dat ze ook zouden willen dat hij op de weg voor hun zou gaan rijden.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_63477993
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:13 schreef Sjiznit het volgende:
Theo Bos misschien toch op de weg volgend jaar. Zou wel mooi zijn om te zien wat hij daar zou kunnen.
[..]

Ben benieuwd of hij ook naar Cervelo zal gaan dan. Dat zou denk ik wel een klap zijn voor de Rabo die ooit eens gezegd hebben dat ze ook zouden willen dat hij op de weg voor hun zou gaan rijden.
Een wegcarrière valt slecht te combineren met de sprint op de baan, maar een puntenkoers of madison kan nog perfect gecombineerd worden als hij wil...
pi_63478579
De enige baansprinter die ik ken die ook serieus probeerde op de weg naam te maken was Marty Nothstein, maar dan voornamelijk in het Noord-Amerikaanse circuit.
pi_63478713
De laatste baansprinter die het op de weg heeft gered is Patrick Sercu, dan praten we over de jaren '60/70 toen specialisme veel minder bestond.
Renners als Van Bon, Terpstra, O'Grady, Brown, Cavendish, Wiggins, Napolitano etc. komen/kwamen op de baan uit op de duurnummers (achtervolging, puntenkoers, scratch e.d.).

Ik zie het als wanhoopsdaad, en dit kan eigenlijk helemaal geen succes worden (het verschil is nog een stuk extremer dan dat bv. Jan Bos zich op de 10km gaat richten). Dit kan wel eens het einde van zijn carriere betekenen, en het einde van het baansprinten in Nederland..
pi_63478884
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:51 schreef Leatherface het volgende:
De enige baansprinter die ik ken die ook serieus probeerde op de weg naam te maken was Marty Nothstein, maar dan voornamelijk in het Noord-Amerikaanse circuit.
Het verschil met de doorsnee baansprinter is wel dat Bos niet een brok spieren is en veel op souplesse doet.
pi_63478938
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het verschil met de doorsnee baansprinter is wel dat Bos niet een brok spieren is en veel op souplesse doet.
Maar maakt dat groot verschil qua duurvermogen?

Okay, hij heeft natuurlijk minder massa mee te sleuren dan een Chris Hoy.
pi_63479243
Hij won wel zonder echte voorbereiding de pelotonsprint in de Amstel Curacao race, hoe hard/zacht wordt daar doorgaans gereden?
pi_63479486
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar maakt dat groot verschil qua duurvermogen?

Okay, hij heeft natuurlijk minder massa mee te sleuren dan een Chris Hoy.
Ik denk dat het sowieso voor ieder persoon anders is. Maar het is wel een voordeeltje denk ik.
pi_63480017
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik denk dat het sowieso voor ieder persoon anders is. Maar het is wel een voordeeltje denk ik.
Sowieso elk bergje dat je op moet..
pi_63480188
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hij kan de komende jaren op de baan toch niets winnen wat hem prestige op zal leveren. Het enige wat hij nog kan bereiken is olympisch goud, maar ja, hij heeft net vier jaar gewerkt zonder resultaat, het is begrijpelijk dat hij het niet ziet zitten om weer vier jaar alles op de OS te zetten, om dan weer niks te winnen.

Ik ben alleen bang dat zijn kansen op de weg niet erg groot zijn, aangezien weinig baansprinters de stap naar de weg hebben kunnen zetten (aan de andere kant: welke getalenteerde baansprinters hebben de laatste jaren de overstap naar de weg proberen te maken?). Maar wie weet, het is in ieder geval genoeg aanleiding voor wat leuke speculatie.
pi_63480936
Op de baan kan lijkt het onwaarschijnlijk dat Bos Kenny kan verslaan over 4 jaar dus...
pi_63481268
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij won wel zonder echte voorbereiding de pelotonsprint in de Amstel Curacao race, hoe hard/zacht wordt daar doorgaans gereden?
Dat is een afscheidswedstrijd van een seizoen, dat zegt genoeg denk ik.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_63485126
Bos dus op de weg, ben benieuwd .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63486766
Denk dat het lastig voor 'm wordt.
pi_63489767
Ik denk dat het een succes wordt
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 november 2008 @ 21:34:15 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63490273
Robert Gesink uitgeroepen tot wielrenner van het jaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_63490758
Niet onterecht, lijkt me.
  maandag 24 november 2008 @ 22:25:58 #117
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_63492040
Moedige stap van Bos. Benieuwd of het een succes wordt. Geen gemakkelijke overstap.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_63494747
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:48 schreef Leatherface het volgende:
Niet onterecht, lijkt me.
Ik had toch liever Boom gezien, maar goed, voor Gesink valt ook wat te zeggen. Boom kennende komen er echter nog voldoende kansen
pi_63524209
De mannen van Riis zijn weer op kamp geweest:

pi_63534975
Contador krijgt dus de Velo d'Or.

Die had Cancellara moeten krijgen
pi_63540615
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:36 schreef wimderon het volgende:
Contador krijgt dus de Velo d'Or.

Die had Cancellara moeten krijgen
Ja, die heeft echt zijn careeryear gereden
Contador won dan wel twee grote ronden, maar die hadden nou ook niet de zwaarste bezetting.
Wellicht speelt het mee dat hij dus de Giro en Vuelta won en veel grote koersen niet mocht rijden.

Leuke foto's van dat survivalkamp, Andy Schleck (?)
pi_63540803
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:57 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Ja, die heeft echt zijn careeryear gereden
Contador won dan wel twee grote ronden, maar die hadden nou ook niet de zwaarste bezetting.
Wellicht speelt het mee dat hij dus de Giro en Vuelta won en veel grote koersen niet mocht rijden.

Leuke foto's van dat survivalkamp, Andy Schleck (?)
Inderdaad. De overige namen in de top-10 van de Giro stellen niet veel voor en de Vuelta kreeg hij zelfs kado van ploegmakker Leipheimer. Het verhaal van de Giro is leuk, maar in hoeverre dat waar is, is ook maar de vraag.

Die foto's zijn btw van boven naar onder: F. Schleck, Andy, Voigt, Cancellara, C.A. Sorensen, Ljungqvist.
pi_63540853
Ja, heb ik het goed gezien, met die pruik.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:20:44 #124
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_63541169
Ik ben heel benieuwd of Theo het gaat redden.

Het is te hopen voor hem dat zijn het duurvermogen waar hij op zal moeten trainen zijn sprintcapaciteiten niet aanpast. Als hem dat lukt, zie ik hem hier en daar nog wel een koersje winnen. Maar dat is een best grote als heb ik het idee
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_63592538
quote:
Jaksche is straks Fank Vdb's ploegmaat

De Cinelli-ploeg heeft het wel voor de comebacks. Na Frank Vandenbroucke geeft het ook Jörg Jaksche een nieuwe kans. De Duitser was een jaar uit roulatie wegens een dopingschorsing.

Jörg Jaksche wordt volgend seizoen zo goed als zeker ploegmaat van Frank Vandenbroucke bij Cinelli. Het Laatste Nieuws schrijft dat en Cinelli-ploegleider Nico Mattan bevestigt dat nieuws aan onze redactie.

"De Italianen houden zich bezig met de zaak", zegt Mattan. "Ik hoorde donderdag dat de komst van Jaksche rond is. Alleen de handtekening ontbreekt nog."

Jörg Jaksche (31) was een van de hoofdrolspelers in de zaak-Fuentes. De Duitser biechtte alles op en werd zo een van de kroongetuigen in het dopingschandaal.

De UCI schorste hem voor een jaar, maar in februari wil Jaksche er weer staan. Jaksche piekt naar de Ronde van de Middellandse Zee, zijn eerste grote doel.
pi_63604396
nu aan het zappen en wat zie ik.. Boogerd in Ranking the stars..
pi_63630474
quote:
'Tour de France 2012 start ik Luik'

De 99e editie van de Ronde van Frankrijk start in 2012 in Luik. Dat meldt Le Soir op zijn website. De eerste etappe zou een rit in lijn met start in Luik en aankomst in Seraing worden en zou voor een groot deel over het parkoers van Luik-Bastenaken-Luik gaan.

De tweede etappe zou dan in Wezet vetrekken. Vandaar zou het richting West-Vlaanderen gaan. De aankomstplaats is nog niet bekend. Le Soir gokt op Ieper, de stad van eerste minister Yves Leterme.

In 2009 start de Tour in Monaco, in 2010 in Rotterdam. De startplaats van de Tour 2011 is nog niet bekendgemaakt.
  zondag 30 november 2008 @ 13:53:31 #128
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_63642799
Napolitano heeft voor 1 jaar getekend bij Katushya en de Colombiaan Duarte (wereldkampioen u23) heeft getekend bij Fuji - Servetto. Mauro Gianetti heeft nu 21 profs onder contract en z'n rooster dus zo goed als rond voor 2009.

De 18 ProTour teams voor 2009 zijn: AG2R - La Mondiale (Fra), Astana (Kaz), BBox Bouygues Telecom (Fra), Caisse d'Epargne (Spa), Cofidis (Fra), Euskaltel-Euskadi (Spa), Française des Jeux (Fra), Garmin-Slipstream (USA), Katushya (Rus), Lampre-N.G.C. (Ita), Liquigas (Ita), Team Milram (Ger), Quick Step (Bel), Rabobank (Ned), Fuji-Servetto (Spa), Saxo Bank - IT Factory (Den), Silence-Lotto (Bel) and Team Columbia (USA).

Cervélo Test Team geen ProTour-licentie. Ben benieuwd welke teams aan de start van de Giro 2009 mogen staan. Sastre heeft ambities om daar te starten maar met Serramenti - Diquigiovanni, LPR Brakes, CSF - Group Navigare, Acqua e Sapone en Flaminia-Bossini die ook willen starten gaat het nog dringen worden bij de inschrijving.
That's...Montgomery Clift, honey!
  zondag 30 november 2008 @ 13:55:50 #129
pi_63642837
En vergeet Rock Racing niet, die willen ook absoluut naar de Giro ...
pi_63642879
Fuji-Servetto is het voormalige Saunier Duval?

EDIT: Ja dus
  zondag 30 november 2008 @ 13:59:40 #131
pi_63642926
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Fuji-Servetto is het voormalige Saunier Duval?

EDIT: Ja dus
Dat die nog een Pro-Tour licentie kunnen krijgen vind ik volstrekt onvoorstelbaar eigenlijk.
pi_63643119
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En vergeet Rock Racing niet, die willen ook absoluut naar de Giro ...
Als Armstrong met z'n Astana er dan ook nog staat gaat dat een gezellige dope reünie worden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 30 november 2008 @ 14:16:04 #133
49615 Bismarck
pi_63643302
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat die nog een Pro-Tour licentie kunnen krijgen vind ik volstrekt onvoorstelbaar eigenlijk.
Wat is het verschil met Liquigas dan? Ook een dopingzondaar binnen de gelederen (Beltrán) en met het contracteren van Basso gaven ze ook aan de ethische code van de vereniging van profteams (AIGCP) niet te onderschrijven. Saunier Duval verliet tenminste de Tour. Liquigas en Barloworld fietsten gewoon door.
pi_63643534
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:16 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Wat is het verschil met Liquigas dan? Ook een dopingzondaar binnen de gelederen (Beltrán) en met het contracteren van Basso gaven ze ook aan de ethische code van de vereniging van profteams (AIGCP) niet te onderschrijven. Saunier Duval verliet tenminste de Tour. Liquigas en Barloworld fietsten gewoon door.
Idd. Heel die Protour gaat nergens meer over.
  zondag 30 november 2008 @ 14:40:57 #135
67640 SaintOfKillers
pi_63643879
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:16 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Los van de dopinggeur, heeft Liquigas Basso, Benatti, Kreuziger, Nibali en Pellizotti. Fuji heeft Cobo (die waarschijnlijk "plots" niet meer vooruit raakt) en Gomez Marchante als absolute toppers. Dat is te zwak voor een Pro-Tour ploeg.
  zondag 30 november 2008 @ 14:48:10 #136
49615 Bismarck
pi_63644012
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Los van de dopinggeur, heeft Liquigas Basso, Benatti, Kreuziger, Nibali en Pellizotti. Fuji heeft Cobo (die waarschijnlijk "plots" niet meer vooruit raakt) en Gomez Marchante als absolute toppers. Dat is te zwak voor een Pro-Tour ploeg.
Laten we het anders even over Bouygues Telecom hebben . Over zwakke ploegen gesproken. Menig continentaal ploeg heeft een sterkere bezetting.

Wat Wombcat zegt, die hele ProTour gaat nergens meer over.
  zondag 30 november 2008 @ 14:54:06 #137
67640 SaintOfKillers
pi_63644134
Bouygues is al 4 jaar een vreemde Pro-Tour keuze, net zoals de aanwezigheid van Euskaltel in een hoop klassiekers onzinnig is.
  zondag 30 november 2008 @ 15:06:54 #138
pi_63644372
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bouygues is al 4 jaar een vreemde Pro-Tour keuze, net zoals de aanwezigheid van Euskaltel in een hoop klassiekers onzinnig is.
Al doet Bouygues het in bv de veel correctere CQRanking toch nie zooo slecht hoor :
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingTeam.asp
  maandag 1 december 2008 @ 08:36:34 #139
67640 SaintOfKillers
pi_63660257
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Gomez Marchante gaat dus naar Cervelo, waardoor Fuji nog iets nietszeggender wordt.
  maandag 1 december 2008 @ 18:31:54 #141
67640 SaintOfKillers
pi_63674602
Als ze in Luxemburg een paar echte klootzakken hebben, dan laten ze nu wat slecht nieuws uitlekken over het onderzoek naar Schleck.
pi_63674673
quote:
Op maandag 1 december 2008 08:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En Gomez Marchante gaat dus naar Cervelo, waardoor Fuji nog iets nietszeggender wordt.
Fuji is in gesprek om te gaan fuseren met Acqua & Sapone

met of zonder Marchante zal weinig uitmaken die reed toch al geen deuk meer in een pak boter
pi_63684865
Gomez Marchante heeft een chronische darmaandoening, die zal wsl nooit meer op niveau terug komen.
  maandag 1 december 2008 @ 23:58:48 #144
pi_63684985
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:54 schreef DutchSL het volgende:
Gomez Marchante heeft een chronische darmaandoening, die zal wsl nooit meer op niveau terug komen.
Je bedoelt dat hij tegenwoordig in z'n broek schijt om gepakt te worden ofzo ?

Wie trouwens wel naar die nieuwe ploeg van Giannetti gaat is Bettini , als manager ...
pi_63687044
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wie trouwens wel naar die nieuwe ploeg van Giannetti gaat is Bettini , als manager ...
dat van bettini is ook nog lang niet zeker. er vinden pas vd week gesprekken plaats
pi_63688828
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik bedoel dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colitis_ulcerosa

Daar kan geen doping tegen op.. en de medicijnen om het een beetje te onderdrukken zal hij wel niet mogen nemen omdat ze op de lijst staan

Overigens was Ricco de vervanger in de Tour selectie van.. Gomez Marchante. Als die deze aandoening niet had, had Ricco geen Tour gereden en was de hele CERA bom pas ver na de Tour los gebarsten.
pi_63725463
quote:
AMSTERDAM - Baanwielrenner Robert Slippens beëindigt met onmiddellijke ingang zijn loopbaan. Dat heeft hij woensdag in Amsterdam bekendgemaakt. Slippens vormde jarenlang een koppel met Danny Stam. Het duo won samen elf zesdaagsen.
ANP

Naast de successen in de zesdaagsen won Slippens (33) met Stam twee medailles bij wereldkampioenschappen op het onderdeel koppelkoers: in 2004 brons in Melbourne, een jaar later zilver in Los Angeles. Individueel pakte hij zilver in 2004 op het onderdeel scratch.

n augustus 2006 liep hij zware verwondingen op bij een val in een wegwedstrijd in België. Slippens' herstel duurde lang; bovendien bleek hij mentaal niet meer de oude. Pas onlangs won hij met Stam weer een zesdaagse, in oktober in Amsterdam.

Comeback

Het voelde als een geslaagde comeback, maar Slippens kreeg erna schouderklachten, die niet verhinderden dat het duo afgelopen week nog wel de Zesdaagse van het Noorden won.

"Ik neem deze beslissing juist nu omdat ik het hele winterseizoen op het hoogste niveau wil presteren. En dat is door de vele fysieke tegenslagen niet haalbaar meer", zo lichtte Slippens zijn besluit woensdag toe.

http://www.nu.nl/news/186(...)indigt_loopbaan.html

Jammer maar wel begrijpelijk.
pi_63727148
Hoe oud is Stam nu?
  woensdag 3 december 2008 @ 19:09:19 #149
pi_63732295
Toch ook al 36
pi_63732545
pi_63733535
Slippens & Stam
pi_63741191
Robbert
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_63764513
En Vinokourov gaat zich zaterdag eens meten met de halve Rabo Protour ploeg en Boogerd.. ben benieuwd naar de uitslag..

http://www.nusport.nl/200(...)d-in-beach-challenge
pi_63764738
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:26 schreef kawotski het volgende:
En Vinokourov gaat zich zaterdag eens meten met de halve Rabo Protour ploeg en Boogerd.. ben benieuwd naar de uitslag..

http://www.nusport.nl/200(...)d-in-beach-challenge
Ik snap zo'n organisatie en hoofdsponsor niet.
Komt die ex-mountainbiker Rasmussen ook aan de start?
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:54:30 #155
67640 SaintOfKillers
pi_63775491
quote:
Bruyneel: "Rentree Vinokourov bij Astana"

Johan Bruyneel - ploegleider van Astana - heeft laten weten dat bij een rentree van Aleksandr Vinokourov hij er alles aan zal doen hem te contracteren bij Astana. Dat liet de Belg weten tijdens het trainingskamp van zijn ploeg in Tenerife.

"Als alle partijen er mee akkoord gaan, zullen wij er alles aan doen om hem te contracteren. Het is een ploeg uit Kazachstan, die hij zelf heeft opgericht. Het lijkt me logisch dat hij zijn comeback bij onze ploeg dan maakt," aldus Bruyneel.

De schorsing van de Kazach loopt in augustus 2009 af. Vinokourov heeft al laten doorschemeren een rentree in het wielerpeloton te zullen maken.
pi_63777229
donderdag 04 december 2008
'Vino' te omstreden voor Beach Challenge
Door ARJAN SCHOUTEN

SCHEVENINGEN - Met gepaste trots presenteerde de organisatie van de Rabobank Beach Challenge woensdag de deelname van Alexandre Vinokourov.

Alexandr Vinokourov.
Donderdagavond maakte organisator Frank Boelé ‘met het schaamrood op de kaken’ bekend dat de Kazachse wielrenner zaterdag toch niet start in de strandtoertocht tussen Scheveningen en Noordwijk.

,,Ik heb er nog eens goed over nagedacht,’’ verklaarde Boelé. ,,Het is ongepast. Dit is een toertocht voor mannen met een dik buikje die door het zand willen ploeteren. Topsport doen we weer ergens anders.’’

Een lezing waar Rini Wagtmans gisteren meteen zijn twijfels bij plaatste. De voormalig wielrenner regelde met bestuurslid Herman van der Dussen de komst van de Kazach. ,,Ik ben ontdaan, ik weet echt niet hoe ik dit de goede man vertellen moet.’’

Wagtmans meent dat Boelé bang is voor de gevolgen van de komst van de dopingzondaar, die er net een jaar schorsing op heeft zitten en een comeback overweegt. ,,Hij komt hier toch de Tour niet rijden? Het gaat hier om een open toertocht, ik dacht dat Nederland gastvrijer was. Boelé is bang dat dit hem zijn kop gaat kosten, hij is bang voor problemen met sponsors. Vinokourov is gestraft, maar moet blijkbaar ook gevierendeeld worden.’’

Boelé bestreed gisteren de interpretatie van Wagtmans. ,,Ik kan niet ontkennen dat ik verbaasd ben over alle ophef die dit heeft losgemaakt. Ik snap dat dit voor Rini en Herman even vervelend is, maar uiteindelijk moet ik beslissen wie hier rijden. Dit initiatief is verzonnen met de beste bedoelingen, maar is ons nu boven de pet gegroeid.’’

Bron: http://www.sportwereld.nl(...)Beach_Challenge.html
sig verwijderd door FA
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:39:59 #157
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_63779045
Furlan naar Lampre en Reus maakt zijn debuut op het hogoste niveau in de Tour Down under volgens NOS headlines
Net efkes anges
pi_63780628
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:24 schreef Ambrosius het volgende:
,,Het is ongepast. Dit is een toertocht voor mannen met een dik buikje die door het zand willen ploeteren. Topsport doen we weer ergens anders.’’

Aha, daarom doen o.a. Maaskant en Langeveld mee
pi_63792232
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:24 schreef Ambrosius het volgende:
'Vino' te omstreden voor Beach Challenge
,,Ik heb er nog eens goed over nagedacht,’’ verklaarde Boelé. ,,Het is ongepast. Dit is een toertocht voor mannen met een dik buikje die door het zand willen ploeteren. Topsport doen we weer ergens anders.’’
niet alleen sommige renners maken de sport kapot, als het dus aan sommige personen met grootheidswaanzin ligt gaat de sport nog sneller kapot. Als Vino had gereden was er dus publiek geweest en pers.. leuk, een cleane Vino op een ATB. Mooi nieuws voor de ATB sport en de race zelf natuurlijk.. nu staat de race m.i. in een negatief daglicht door hem niet toe te laten.. nb een jedermann rennen..
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:15:28 #160
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63807541
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

niet alleen sommige renners maken de sport kapot, als het dus aan sommige personen met grootheidswaanzin ligt gaat de sport nog sneller kapot. Als Vino had gereden was er dus publiek geweest en pers.. leuk, een cleane Vino op een ATB. Mooi nieuws voor de ATB sport en de race zelf natuurlijk.. nu staat de race m.i. in een negatief daglicht door hem niet toe te laten.. nb een jedermann rennen..
Men had gewoon de geschorste Vino niet uit moeten nodigen want dan had men deze negatieve publiciteit niet gehad.
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:39:21 #162
pi_63808560
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Men had gewoon de geschorste Vino niet uit moeten nodigen want dan had men deze negatieve publiciteit niet gehad.
In feite is hij al niet meer geschorst hé ...
pi_63809648
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In feite is hij al niet meer geschorst hé ...
Sorry, heb je gelijk in (ik dacht dat schorsing 31-12 afliep). Maar nog geschorst of niet meer geschorst maakt wat mij betreft niets uit, zeker bij een Vino die nooit berouw heeft getoond.
pi_63822727
Vanmiddag op Sporza:

15.15-16.20: Jaaroverzicht wielrennen
16.55-17.30: Reportage over de Ronde van Burkina Faso
17.30: Wielerjaar 2008 met Karl.
sig verwijderd door FA
  zondag 7 december 2008 @ 15:59:10 #165
67640 SaintOfKillers
pi_63825642
Wow, maar liefst 15 seconden worden besteed aan AGR, Waalse Pijl en LBL.
pi_63825702
quote:
Op zondag 7 december 2008 13:43 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag op Sporza:

15.15-16.20: Jaaroverzicht wielrennen
Leuk om te zien, maar het is allemaal wel erg georienteerd op de Belgen/Vlaanderen...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_63825753
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wow, maar liefst 15 seconden worden besteed aan AGR, Waalse Pijl en LBL.
Geen winnaars uit eigen land, dan is het al gauw minder interessant. Maar zelfs de Giro kreeg slechts een paar seconden, waarbij alleen VDB2 (Belg) en Sella (opzichtige doping) eruitgelicht werden.
  zondag 7 december 2008 @ 16:18:45 #168
67640 SaintOfKillers
pi_63826240
Dat het gericht is op Belgen is logisch, daarvoor is het ook gemaakt, maar de Waalse Pijl en LBL zijn grote klassiekers uit eigen land, matig om dat met een pseudo-tussentiteltje even door te geven.
pi_63826978
quote:
Op zondag 7 december 2008 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat het gericht is op Belgen is logisch, daarvoor is het ook gemaakt, maar de Waalse Pijl en LBL zijn grote klassiekers uit eigen land, matig om dat met een pseudo-tussentiteltje even door te geven.
Het was nog altijd ietsje beter dan dat Nos-overzicht
pi_63827059
dat is toch logisch dat Amstel, WP en LBL daarin niet veel aandacht kregen. Die wedstrijden tellen toch niet echt mee in Vlaanderen en als dan een belg niet in de hoofdrol is dan laten ze dus alleen de winnaars zien.
pi_63827080
voor een fatsoenlijk overzicht met alles er op en eraan moet je al minstens 2 tot 3u zendtijd krijgen
  maandag 8 december 2008 @ 22:45:29 #172
49615 Bismarck
pi_63864049
Destiny and third Giro calling for Simoni
Gilberto Simoni is determined to win a third Giro d'Italia in 2009. The Italian of Team Diquigiovanni will face younger opponents in what experts consider one of the most hotly contested editions in years.

"I will give it my all, then put my trust in destiny," said Simoni, 37, to La Gazzetta dello Sport. "The truth is that I always believed in my legs and head, but not destiny. I have changed this idea. Destiny alone is not enough, you need help. I will try to help it along."

Race organiser RCS Sport will unveil the Giro route, May 9 to 31, this Saturday. It will feature high mountain passes with steep pitches and challenging city-centre finishes, but the list of riders set to attend is impressive. Lance Armstrong, seven-time Tour de France champion, announced his intention to race in October. There are also the likes of Carlos Sastre – the current Tour champion – and past Giro d'Italia winners Ivan Basso, Danilo Di Luca, Damiano Cunego and Denis Menchov.

Simoni captured his two Giro di Italia wins in 2001 and 2003. He finished 10th behind winner Alberto Contador in this year. Next year, six years after his last win, could be his last chance to obtain a third maglia rosa and join a short list of five triple winners.

"I am not in a hurry; I know that once I am in the saddle I will not get back off of it for eight to ten months. ... I will seek heat in Malaysia, Mexico. Then the [Giro del] Trentino."

Simoni indicated that he will accompany the team's new signee and one-day specialist, Davide Rebellin, to the Ardennes Classics in April. He intends to act as domestique to Rebellin prior to taking up the captain role in the Giro d'Italia.

Cyclingnews, 8 december 2008

maandag 8 december 2008 @ 22:49:51 #173
67640 SaintOfKillers
pi_63864216
Ik gun het hem, maar ik acht de kans vrijwel onbestaande.

Hij had de Giro van Cunego of de tweede van Savoldelli maar moeten winnen.
  maandag 8 december 2008 @ 23:15:59 #174
pi_63865051
Ik blijf Simoni een van de mooiste renners van de laatste 20 jaar vinden eigenlijk. (op koersvlak dus é)
pi_63886325
quote:
Eneco Tour komende vier jaar in ProTour

ROTTERDAM (ANP) - Nederland en België behouden een wielerronde op het hoogste niveau. De internationale wielerunie UCI heeft de licentie voor de jaarlijkse etappekoers dinsdag toegekend aan sponsor Eneco, die met de Nederlandse organisator Henk van Mulukom (stichting Ronde van Nederland) in de strijd om de vergunning was verwikkeld.

De ronde blijft nu de naam Eneco Tour houden. De komende vier jaar maakt de wedstrijd deel uit van de ProTour, de wedstrijdencyclus van de UCI.

Eneco laat de ronde organiseren door de Belgische organisatie onder leiding van Rob Discart, die ook de afgelopen jaren al bij de Eneco Tour betrokken was. Discart werkte bij de organisatie van de etappekoers jarenlang samen met Van Mulukom, maar dat eindigde in een conflict. Eneco kondigde eerder al aan op te stappen als hoofdsponsor als de licentie naar de stichting Ronde van Nederland zou gaan.
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:27:54 #176
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_63888204
Targa FLorio. Die wou ik ook net plaatsen. Ben eens benieuwd wat de stichting Ronde van Nederland doet. Een kleine rittenkoers organiseren of toch maar met de ENECO tour meedoen?
Net efkes anges
pi_63888569
Ik hoop dat we die van Mulekom en z'n Ronde van Nederland organisatie niet meer terug gaan zien.
pi_63889634
Inderdaad, graag een fatsoenlijke organisatie en een fatsoenlijk parcours. Heuvels genoeg dacht ik.
pi_63908353
Cadel gaat de Giro ook rijden.

Oh, en Gooltje zou er door Riis uitgespeeld gaan worden als kopman.
pi_63908503
Tof. Goede bezetting in de Giro dus volgend jaar.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:17:19 #181
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63909857
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:23 schreef Wombcat het volgende:
Tof. Goede bezetting in de Giro dus volgend jaar.
De 12e etappe zou een tijdrit van 61,5 km zijn.
  woensdag 10 december 2008 @ 18:23:19 #182
67640 SaintOfKillers
pi_63911395
Bijna jammer dat Armstrong toch de Tour gaat rijden, anders was de Giro helemaal dé grote ronde van het jaar, wat ze qua parcours en lef van de organisatie al decennia is.
pi_63915753
giro wordt habba habba... Tenigste nadeel (mss ook het voordeel) is dat er niet echt een topblok aan de start komt. Geen astana met 4kopmannen en 5 helpers die top10 kunnen rijden. Kan dus een vrij open wedstrijd worden.
  donderdag 11 december 2008 @ 09:25:25 #184
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63925730
evans in de giro, dat waren nog eens tijden.

Ik moet zeggen, ze hebben wel goed hun best gedaan voor hun jubileumeditie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 december 2008 @ 14:50:41 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63933908
Als Sporza weer een leuk commentatorenduo stuurt dan wordt het helemaal smullen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_63937557
Ook Sastre wil Giro fietsen

Toch weer een nog grote naam naast al die obscure Italianen...
  donderdag 11 december 2008 @ 17:17:46 #187
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63937726
wat obscure italianen?
Liever obscure italianen dan vage fransen zeg ik u!
  donderdag 11 december 2008 @ 18:00:55 #188
67640 SaintOfKillers
pi_63938835
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:17 schreef placebeau het volgende:
Liever obscure italianen dan vage fransen zeg ik u!
Of gedopeerde Spanjaarden!
  donderdag 11 december 2008 @ 19:01:29 #189
pi_63940210
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:50 schreef rubbereend het volgende:
Als Sporza weer een leuk commentatorenduo stuurt dan wordt het helemaal smullen
Renaat & Uyterhoeven (het zal wel niet maar hoop doet ...)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 december 2008 @ 19:02:04 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63940224
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Renaat & Uyterhoeven (het zal wel niet maar hoop doet ...)
dat was tof ja
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 11 december 2008 @ 20:00:24 #191
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63941699
Las ergens dat het parcours van de Giro lang niet zo zwaar zou zijn als de laatse jaren...
pi_63947035
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:00 schreef SuikerVuist het volgende:
Las ergens dat het parcours van de Giro lang niet zo zwaar zou zijn als de laatse jaren...
dat las ik ook ergens, meende dat het een reactie was van Evans maar kan het niet meer vinden.. anyways, ik ben al chips aan het inslaan en vrije dagen aan het plannen.. misschien toch maar die lcd-tv aanschaffen.. de HD-recorder leegmaken.. druk druk druk..
  donderdag 11 december 2008 @ 22:53:06 #193
11102 knep
Mountainfreak
pi_63947200
Met een beetje geluk gas ik naar Italië toe om daar een paar etappes bij te wonen .
pi_63947849
61km TT is anders vrij zwaar. Zeker voor die italianen die daar geen poot in vooruitkomen.
pi_63949644
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:08 schreef Devpartner het volgende:
61km TT is anders vrij zwaar. Zeker voor die italianen die daar geen poot in vooruitkomen.
Nuja met Bruseghin en Nibali hebben ze toch twee goede tijdrijders die ook klassement kunnen rijden.
pi_63949985
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:05 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Nuja met Bruseghin en Nibali hebben ze toch twee goede tijdrijders die ook klassement kunnen rijden.
Met Basso zelfs iemand die iedereen voor kan blijven als die in de buurt van zijn oude niveau komt. Op Armstrong na eventueel, als die al op niveau is en voor een klassement gaat.
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:11:47 #197
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63952647
Toch opvallend, al die grote namen die ze binnenhalen, terwijl de vorige jaren meer en meer renners afzagen van de giro (neem bvb cunego), in functie van de tour. Neem ook sastre bvb, zal wel betekenen dat hij de vuelta moet laten vallen, das toch opvallend voor een spanjaard. Er zal wel een pak geld mee gemoeid zijn waarschijnlijk voor hun speciale editie. Misscien hebben ze ook wel met opzet het parcours wat lichter gemaakt om wat extra tourrenners aan te trekken. Maar een lichter parcours hoeft zeker niet minder aantrekkelijk te zijn!
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:53:39 #198
67640 SaintOfKillers
pi_63953106
quote:
Thomas Voeckler hoopt op deelname aan Giro

Thomas Voeckler hoopt volgend jaar mei aan de start te kunnen staan van de Giro d'Italia. De Fransman is echter nog niet zeker van deelname omdat zijn ploeg Bouygues Telecom nog geen uitnodiging van de organisatie ontvangen heeft.

"We hopen wel snel duidelijkheid van de Giro te krijgen, want ik wil zo stilaan toch mijn programma definitief maken. Je moet je er ook geestelijk op kunnen voorbereiden," zegt Voeckler tegen Wieler Revue. De Fransman start zijn seizoen in februari.
Als ze dit nog kunnen regelen, dan doet echt bijna alle grote namen mee en is het alleen nog wachten op de bevestiging dat Wim Van Huffel zal mee rijden.
pi_63954774
Tja en dat Martin Verkerk op de fiets stapt natuurlijk.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:36:34 #200
pi_63956721
Veel grote namen , maar bijna geen enkel ervan die een doel van de Giro maakt ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 12 december 2008 @ 11:43:57 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63956916
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:56:00 #202
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_63957196
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Veel grote namen , maar bijna geen enkel ervan die een doel van de Giro maakt ...
Mja, dat was het voor Menchov vorig jaar ook niet en die was toch één van de beste omhoog.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:59:40 #203
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63957287
Evans a 'no go' for Giro

Cadel Evans will not ride the Giro d'Italia and has accused race organisers RCS Sport of falsely using his name to promote its event.

On Wednesday it was announced that Evans would ride the three-week Italian stage race, adding his name to a list of overall favourites that includes Lance Armstrong, Ivan Basso and Carlos Sastre. Evans, who is currently in Australia preparing another assault on the Tour de France, denied the claims.

"I didn't announce I would be riding the Giro, the organisers did. I am not riding the Giro next year, my focus will be on winning the Tour de France in July," Evans said. "They announced I would be riding because they want publicity for their race. I have never said I would ride the Giro."

Evans said the Giro d'Italia has been the furthest thing from his mind since returning to the saddle two weeks ago. After a short off-season lay off, the runner-up in the past two editions of the Tour has been solely focused on preparing his body for July.

He listed Alberto Contador, ahead of Armstrong, as the biggest obstacle between himself and overall victory at the Tour next year, and said combating a star-studded Astana team would be difficult.

He was disappointed with a lack of off-season signings for his own Silence-Lotto squad, following the termination of new signing Bernard Kohl's contract after he tested positive for the performance-enhancing drug CERA and the loss of team-mate Yaroslav Popovych. He said there is still the potential for one or two more signings, but is not overly optimistic.

"Most of the top riders have signed contracts by now, which makes it hard, but we will be looking to get a couple more signings before the season starts," he said.

Andy Schleck says 'no' to Giro, focuses on Tour

Andy Schleck has excluded himself as one of the big names to race the 2009 Giro d'Italia. The Saxo Bank rider, winner of the 2007 Giro's young rider competition, will focus on the 2009 Tour de France.

"I am too young to do the Giro and the Tour. My main goal is the Tour next year, I want to concentrate 100 percent on it," Schleck said to Cyclingnews.

The 23-year-old Luxemburger challenged for the overall win in 2007, his first three-week race. He eventually finished 1:55 down on Danilo Di Luca, but he walked away with the maglia bianca of best young rider.

He skipped the Giro this year to focus on the Tour de France. He helped his teammate and brother, Fränk, take the yellow jersey and teammate Carlos Sastre onto the final overall victory. Like in the Giro of 2007, he came away with the white jersey of best young rider.

The 2009 Giro d'Italia will be one of the most closely watched races in recent history thanks to the participation of American Lance Armstrong. He joins a list of favorites that include Carlos Sastre, Denis Menchov, Ivan Basso and Gilberto Simoni.

"The Giro is not an easier race, maybe it is even harder than the Tour, but the Tour is the Tour. It is great for Carlos and the rest, but for me it is too much to focus on both of the races."

Schleck, who leaves this weekend for a ski holiday in Austria, will dedicate the first part of his season to the Ardennes Classics. Similar to 2008, he will target Amstel Gold, Flèche Wallonne and Liège-Bastogne-Liège.

"Last year [2008] I was good and this year [2009] I want to be better. Maybe I can have a victory in one of the three. ... It will be the first goal of the year."

He will race the Paris-Nice in preparation for the Ardennes Classics. His brother will race Italy's Tirreno-Adriatico, which runs nearly parallel to the French race.

Sastre targets Giro as first 2009 goal

Carlos Sastre, winner of the Tour de France, confirmed earlier statements that he will compete in the 2009 Giro d'Italia. "The Giro has always occupied a special place in my life," Sastre said. "It represents my first major goal of the season. The Giro also is the only Grand Tour in which I haven't finished on the podium, and this is an even greater motivation for me. "

Angelo Zomegnan, the organizer of the Giro, was pleased with Sastre's and Cervélo Test Team's request to race the Giro. "Carlos Sastre has honored the Giro in 1999, 2002 and 2006, albeit in the role of lieutenant and not a leader," said Zomegnan. "His presence will help to further enrich the scope of the Giro del Centenario, which will result in the participation of riders who have finished on all three steps of the podium of the last two editions of the Tour – Sastre, Evans, Leipheimer and Klöden."

Race organiser RCS Sport will present the official route of the 92nd Giro d'Italia on Saturday, in Venice
.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2008/dec08/dec12news
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:02:15 #204
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_63957349
Lekker vaag van Evans. Waarom gaat Sergeant er dan dieper op in dat het voorbereiding voor de Tour is enzo en dat 'ie de Giro doet ipv de Dauphine om zo in Juni te kunnen verkennen
LastFM
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:41:17 #205
14505 OProg
A Life in Music
pi_63958365
Duidelijk is iig dat ze bij Lotto beter met elkaar moeten communiceren.
pi_63958903
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Basso
Ben benieuwd hoe de andere toppers gaan reageren op de dominantie van Basso; óf ze gaan er ook vol voor, zodat de achterstand niet al te pijnlijk wordt, óf ze zeggen dat de Giro toch geen doel is en doen het rustig aan.
De eerste optie zou het wel maken
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:01:53 #207
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63961921
Di Luca fears Giro adapted for Armstrong

Danilo Di Luca, winner of the 2007 Giro d'Italia, is concerned that the 2009 edition could be custom-made for Lance Armstrong. The Italian explained that the possible inclusion of a 61.5-kilometre time trial in the Italian three-week race, May 9 to 31, will work in the favour of his rival.

"If this is true then the Giro is definitely better suited to him. I hope that it is a shorter time trial. If it is that long then I have to attack on any climb available," Di Luca said to Cyclingnews from his home in Pescara, Italy.

Race organiser RCS Sport will present the official route of the Giro d'Italia on Saturday, in Venice. In October it announced that the race will begin with a 21-kilometres team time trial in Venice. The long time trial from Sestri Levante to Riomaggiore is likely to appear on stage 12.

The 2009 Giro, celebrating its centenary year, is set to have one of the most illustrious lists of participants in years. Seven-time Tour de France winner Armstrong announced he would race the Giro as part of his comeback following a three and a half-year retirement.

"Knowing Armstrong, he will be there to win it. Maybe he is the man to do it, even if it has been three years since he last raced. He will not be here to watch the race, and he should be kept in check," said Di Luca.

Other favourites include current Tour de France champion Carlos Sastre, Ivan Basso, Denis Menchov and Gilberto Simoni. Damiano Cunego, the 2004 winner, will not race and will concentrate instead on the Tour.

"They are three very strong rivals, so the Giro will be open and uncertain until the end," added Di Luca. "The Giro d'Italia ends up being the most important race. For the Giro it is very beautiful. The organisers are working well and the Giro can rise to the same level as the Tour de France."

Di Luca won the 2007 Giro when riding for Team Liquigas. He will represent Team LPR in 2009, which also features sprinter Alessandro Petacchi. He won this year's Giro dell'Emilia, which was his last race of the season.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2008/dec08/dec12news2

Cunego doet ook niet mee?
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:27:45 #208
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63964433
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:02 schreef -skippybal- het volgende:
Lekker vaag van Evans. Waarom gaat Sergeant er dan dieper op in dat het voorbereiding voor de Tour is enzo en dat 'ie de Giro doet ipv de Dauphine om zo in Juni te kunnen verkennen
Evans is weer lekker bezig, ja. Lees en huiver:

EVANS AND SILENCE-LOTTO DISAGREE ON GIRO 09 RIDE

Friday 12th December 2008 - By Stephen Farrand

Cadel Evans and his Silence-Lotto team have fallen out over the Australian's participation in the 2009 Giro d'Italia. The Belgian team insist he will ride the centenary edition of the race but Evans is saying he won't, indicating tension in the team even before the 2009 season gets underway.

Despite signing a new two-year contract in September, Evans was critical of the team after they let Yaroslav Popovych leave for Astana and failed to replace Bernhard Kohl following his positive for CERA. Now Evans' presence at the 2009 Giro d'Italia has sparked a war of words.

On Wednesday the Silence-Lotto team announced that Evans would ride the 2009 Giro d'Italia with Italian directeur sportif and Evans' mentor Roberto Damiani quoting Evans as saying “I think I'm mature enough to ride two major stage races like the Giro and the Tour in the same year,” to the Italian website tuttobiciweb.it.

However just hours after the announcement, Evans signaled that he does not want to ride and is quoted on another website saying: "I didn't announce I would be riding the Giro, the organisers did. I am not riding the Giro next year, my focus will be on winning the Tour de France in July,"

"They announced I would be riding because they want publicity for their race. I have never said I would ride the Giro."

SILENCE-LOTTO TEAM MANAGEMENT SURPRISED
On Friday morning the Silence-Lotto team management were surprised when they read Evan's comments during a training camp in Spain but tried to impose their authority by saying that Evans will ride the 2009 Giro d'Italia.

“We don't know anything about what he's said and they surprised us,” Roberto Damiani is reported as saying on Tuttobiciweb.it.

“We'd spoken with Cadel about his 2009 race programme before he left for Australia: The Giro d'Italia was in his programme and Cadel will be at the Giro.”

The Giro d'Italia organizers were also surprised to hearer that Evans will not ride the Giro and were angry that Evans had accused them of using his name to promote the Giro.

“It's not nice to read what Cadel Evans has apparently said,” Race director Angelo Zomegnan said in a statement.

“I don't want to start an argument but I think it's important to clarify things. Evans was first invited to the 2009 Giro back in 2007 when we started to talk to the Silence-Lotto team. As I understand the Giro 2009 project was then discussed by team manager Marc Sergeant, Roberto Damiani and Cadel Evans. After a positive outcome, it was agreed to announce the news on December 10 and that's exactly what happened.”

“While we want to maintain a good relationship, I can't avoid saying that the accusations of acting in bad faith are unacceptable. During its 100 year history the Giro d'Italia has never needed to use Evans' name to get publicity and doesn't need to do at the present.”

“Of course, if Evans wants to be with us (in the 2009 Giro), he'll be welcome.”

The route of the 2009 Giro d'Italia will be unveiled in Venice on Saturday.

http://www.cyclingweekly.(...)_article_273864.html
pi_63966527
Silence/Lotto zal wel tegen de RCS gezegd hebben dat ze met Evans komen om zo startrecht te krijgen. Zonder Evans konden ze wss gewoon thuisblijven. Wat je dus wss gaat zien is dat Evans wel opgesteld wordt maar zich een dag van te voren ziek gaat afmelden of iets dergelijks
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:18:24 #210
67640 SaintOfKillers
pi_63967012
Waarom zou Silence beloftes moeten maken om te mogen starten?
pi_63967632
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Precies. Daarnaast kan zoiets dan misschien een keer goedgaan, maar dan kun je de komende jaren wél fluiten naar een uitnodiging.
pi_63979560
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
dat hebben ze toch in het verleden vaker gedaan bij verschillende ploegen. Dat ze eiste dat ze met hun beste man kwamen anders mochten ze niet starten. Dus die kopman komt dan voor 1 week en is dan weer weg ofzo.
  zaterdag 13 december 2008 @ 03:12:35 #213
pi_63979716
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:53 schreef Bartoli het volgende:

[..]

dat hebben ze toch in het verleden vaker gedaan bij verschillende ploegen. Dat ze eiste dat ze met hun beste man kwamen anders mochten ze niet starten. Dus die kopman komt dan voor 1 week en is dan weer weg ofzo.
Maar dit jaar is er toch terug een overeenkomst tussen de drie groten en de PT ploegen dat ze mogen starten ? Dacht ik ?

Daarnaast, gezien de VRT al jaren in de Giro de op de RAI na grootste aanwezige verslaggever is lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat ze Silence aan de start zouden weigeren ...
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:58:25 #214
67640 SaintOfKillers
pi_63982677
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:53 schreef Bartoli het volgende:
Silence komt al jaren zonder hun absolute kopman en toch zijn ze altijd een meerwaarde. Als McEwen geen ritten won, dan was er wel een ambitieuze Brandt, Van Huffel of Vandenbroeck die een goed klassement reed. Ik denk dat die dus wel meer krediet hebben.

Dan zijn er andere ploegen die al jaren volstrekt ambitieloos met moeite aan 9 renners raken en dan maar komen aanzetten met helpers van helpers, jonge renners die ervaring moeten opdoen en die ene C-renner die eens een grote ronde wilde rijden.
pi_63983372
Op de prikpagina staat dit te lezen:
quote:
bericht van wielerupdate.nl

Liefst 35 ploegen willen Giro 2009 rijden
12 december 2008

Er is dit seizoen veel interesse in deelname aan de Giro d'Italia. Maar liefst 35 ploegen hebben bij organisator RCS een verzoek gedaan tot deelname.

Zestien ploegen uit de ProTourploegen zijn zeker van deelname. Ook Rabobank weet daardoor nu al zeker dat het in 2009 de Giro mag rijden. Euskaltel en Fuji-Servetto zijn niet welkom. De Basken worden niet uitgenodigd omdat zij volgens Girobaas Zomegnan de Ronde niet serieus nemen. Fuji-Servetto wordt gestraft voor zijn vele dopingaffaires in 2009.

Cervélo (Carlos Sastre), LPR Brakes (Danilo Di Luca) en Serramenti Diquigiovanni (Simoni, Rebellin) lijken al zeker van een wildcard. Hierdoor zijn er nog drie plaatsen vrij. Deze ploegen worden in februari bekend gemaakt. Het parcours van de Giro 2009 wordt morgen wereldkundig.
pi_63983929
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:43 schreef DutchSL het volgende:
bericht van wielerupdate.nl

Liefst 35 ploegen willen Giro 2009 rijden
12 december 2008

Er is dit seizoen veel interesse in deelname aan de Giro d'Italia. Maar liefst 35 ploegen hebben bij organisator RCS een verzoek gedaan tot deelname.

Zestien ploegen uit de ProTourploegen zijn zeker van deelname. Ook Rabobank weet daardoor nu al zeker dat het in 2009 de Giro mag rijden. Euskaltel en Fuji-Servetto zijn niet welkom. De Basken worden niet uitgenodigd omdat zij volgens Girobaas Zomegnan de Ronde niet serieus nemen. Fuji-Servetto wordt gestraft voor zijn vele dopingaffaires in 2009.

Cervélo (Carlos Sastre), LPR Brakes (Danilo Di Luca) en Serramenti Diquigiovanni (Simoni, Rebellin) lijken al zeker van een wildcard. Hierdoor zijn er nog drie plaatsen vrij. Deze ploegen worden in februari bekend gemaakt. Het parcours van de Giro 2009 wordt morgen wereldkundig.
Preventief straffen, zo kan het ook natuurlijk
pi_63990437
quote:
Giro viert eeuwfeest van Venetië naar Rome

In Venetië is zaterdag de Giro van 2009 voorgesteld. De Ronde van Italië, die in 1909 voor het eerst gereden is, telt 21 etappes en is 3.395 kilometer lang.
De Giro begint met een ploegentijdrit van 20 km in Venetië en eindigt met een individuele tijdrit van 15 km in Rome. (AP) In zijn 91e editie - de wereldoorlogen verhinderden 100 edities - trekt de Giro door grote steden als Milaan, Turijn, Firenze, Bologna en Napels.

Voor deze feesteditie wordt de roze trui ontworpen door de Italiaanse modekoningen Domenico Dolce en Stefano Gabbana.

Titelverdediger Alberto Contador past voor deze editie en zet alles op de Tour de France. Lance Armstrong rijdt wel mee, het wordt zijn debuut in de Giro. Armstrong wil daarna ook nog naar de Tour.
quote:
"Al een boeiende 1e week"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Lance Armstrong gaf tijdens de voor-
stelling commentaar op het parcours. In
een videoboodschap zei de Amerikaan dat
het een "zeer dynamische" Giro wordt.

"Al in de 1e week wordt het spannend,
met de 4e en 5e rit door de Alpen. Die
etappes kunnen al een grote rol spelen,
zeker als het slecht weer is. In de 2e
week valt vooral de lange tijdrit op.
Ik reed nog nooit 62 km tegen de klok.
Die dag zal ik er zeker moeten staan."

"In de slotweek zie ik de rit naar de
Vesuvius als een uitdaging en het einde
in Rome wordt ook mooi: een prachtige
stad die ik pas vorig jaar heb leren
kennen toen ik er was als toerist."

profielen:
http://www.gazzetta.it/Sp(...)09/tappe_it_09.shtml
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:06:40 #218
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_63990581
Omg, hoe gay gaat die Roze trui wel niet worden met D&G

En wat is op met die korte ritjes erbij
LastFM
pi_63991107
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:06 schreef -skippybal- het volgende:
Omg, hoe gay gaat die Roze trui wel niet worden met D&G

En wat is op met die korte ritjes erbij

Welke korte ritjes btw?

Zulke?

zaterdag 13 december 2008 @ 19:37:35 #220
11102 knep
Mountainfreak
pi_63991208
Typisch de Giro dit, geweldig .
pi_63991684
Mager ritje dit:

pi_63991892
250 km met 5 bergen
Maar ze beginnen hoger dan dat ze eindigen, dus gemiddeld is het omlaag
pi_63992386
Armstrong schuift basso naar voor als groot favoriet voor de eindzege. Ik denk dat hij daarmee dus de mening deelt van heeel veel volk.
pi_63994397
Giro.
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:14:28 #225
pi_63994788
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:32 schreef wimderon het volgende:

Zulke?
[ afbeelding ]

Is dat weer een of andere speciale puist die ze gevonden hebben misschien ?
pi_63996750
Hebben jullie het parcours gezien van de slottijdrit?

Een tijdrit door het centrum van Rome. De start is voor het Forum Romanum, ze komen langs: het regeringsgebouw, Piazza del Popolo, de Sint-Pieter (ze nemen ook de prachtige lange straat die naar de St Pieter leidt), Castel Sant'Angelo, een stuk langs de Tiber, Via del Corso (één van de beroemdste straten van Rome), de Spaanse trappen, Piazza Venezia, het Circo Massimo, en het Colosseum.

Kortom één grote triomftocht langs de mooiste dingen die ons resten uit de Romeinse tijd. Ongelooflijk! Verder die aankomst op de Vesuvius!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63997172
en 6 aankomsten bergop.. kan de Tour nog wat van leren
  zondag 14 december 2008 @ 00:04:44 #228
pi_63997490
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:33 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie het parcours gezien van de slottijdrit?

Een tijdrit door het centrum van Rome. De start is voor het Forum Romanum, ze komen langs: het regeringsgebouw, Piazza del Popolo, de Sint-Pieter (ze nemen ook de prachtige lange straat die naar de St Pieter leidt), Castel Sant'Angelo, een stuk langs de Tiber, Via del Corso (één van de beroemdste straten van Rome), de Spaanse trappen, Piazza Venezia, het Circo Massimo, en het Colosseum.

Kortom één grote triomftocht langs de mooiste dingen die ons resten uit de Romeinse tijd. Ongelooflijk! Verder die aankomst op de Vesuvius!
Zo'n mooi kader bij een tijdrit maakt het erg leuk natuurlijk. Dat had je in de Tour met de Lemond tijdrit en de proloog van 2003 in Parijs ook natuurlijk
  zondag 14 december 2008 @ 00:05:10 #229
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_63997497
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Is dat weer een of andere speciale puist die ze gevonden hebben misschien ?
Nee.
  zondag 14 december 2008 @ 00:07:30 #230
pi_63997543
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:05 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee.
Raar om zo'n kort ritje eraan te koppelen dan
pi_63997686
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zo'n mooi kader bij een tijdrit maakt het erg leuk natuurlijk. Dat had je in de Tour met de Lemond tijdrit en de proloog van 2003 in Parijs ook natuurlijk
Voor mij is het extra mooi want ik woon in Rome
Ik ga natuurlijk de mooiste plek uitzoeken...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63998849
Op Blockhaus won een jonge Eddy Merckx zijn eerste Giro rit, zal vast ter ere van hem zijn.

Mooi parcours, veel grote steden die ze aandoen, eigenlijk maar 2 echt vlakke ritten (waaronder een 155km lang stadscriterium in Milano) en nog een stuk of 4 kansen op massasprints maar dan wel met een heuvelachtige finale.
De echt hele steile bergen ontbreken dit jaar wel, maar er zijn erg veel bergritten en in prachtige settings. Die belachelijke rit naar Pinerolo had van mij overigens wel 55km korter mogen zijn, waarom niet gewoon in Sestriere aankomen ?
Die lange etappe van Oostenrijk terug naar Italia is ook bizar: 200km vals plat en dan opeens 40km afdalen tot de finish.

[ Bericht 38% gewijzigd door DutchSL op 14-12-2008 01:28:49 ]
  zondag 14 december 2008 @ 09:10:05 #233
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64001517
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:19 schreef DutchSL het volgende:

De echt hele steile bergen ontbreken dit jaar wel, maar er zijn erg veel bergritten en in prachtige settings. Die belachelijke rit naar Pinerolo had van mij overigens wel 55km korter mogen zijn, waarom niet gewoon in Sestriere aankomen ?

Die rit is een eerbetoon aan Fausto Coppi. De 17e rit van de Giro van 1949 ging van Cuneo naar Pinerolo over vrijwel hetzelfde parcours (rit was nog 4km langer geloof ik) en werd op indrukwekkende wijze door hem gewonnen.

http://it.wikipedia.org/wiki/Giro_d%27Italia_1949
  zondag 14 december 2008 @ 09:29:45 #234
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64001637
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:19 schreef DutchSL het volgende:

Die lange etappe van Oostenrijk terug naar Italia is ook bizar: 200km vals plat en dan opeens 40km afdalen tot de finish.
Ja, het dal van de rivier Inn is een geval apart in Europa. Vooral het Zwitserse deel van de etappe is landschappelijk ook erg aantrekkelijk. De laatste 22km zijn nou niet echt stijl, maar zeker een interessante finale. Leuk!

Ik ben overigens erg over het parcours van deze Giro te spreken, alleen jammer van de echt steile bergen en het diepe Zuiden van Italië, dat helaas niet wordt aangedaan.
pi_64003708
Vaak brullen renners dat het zwaarder maken van een grote ronde dopinggebruik in de hand werkt. Hoe denken jullie daarover?
pi_64003891
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vaak brullen renners dat het zwaarder maken van een grote ronde dopinggebruik in de hand werkt. Hoe denken jullie daarover?
nou gewoon, If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
  zondag 14 december 2008 @ 13:35:16 #237
67640 SaintOfKillers
pi_64004768
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat zal wel kloppen. Tegenwoordig zit de hele top constant tegen zijn limiet aan, waardoor je alleen nog met een beetje extra kracht een verschil kan maken. Hoe zwaarder je de koers gaat maken, hoe efficienter bedrog zal werken.

Vroeger (toen alles nog veel zwaarder was ©) is op dat vlak volstrekt irrelevant, want ze reden toen ook 5 tot 10 km/u. trager. Zet Merckx, Ocana, Bartali en Gimondi in het huidige peloton en ze komen ook hijgend en puffend aan de slotklim nadat ze de vlakke aanloop tegen 45/50 km/u. hebben genomen.

En het argument "dan moeten ze maar wat trager rijden" werkt niet, dat is nu eenmaal het moderne wielrennen, dat krijg je er nooit meer uit.

Dus ofwel maak je 't minder zwaar, of anders wen je er maar aan dat er de komende 20 jaar vaak in groep tot de slotklim wordt gereden waarbij de meesten zelfs op de slotklim gewoon al blij zijn dat ze kunnen blijven aanklampen.
pi_64005944
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat zal wel kloppen. Tegenwoordig zit de hele top constant tegen zijn limiet aan, waardoor je alleen nog met een beetje extra kracht een verschil kan maken. Hoe zwaarder je de koers gaat maken, hoe efficienter bedrog zal werken.

Vroeger (toen alles nog veel zwaarder was ©) is op dat vlak volstrekt irrelevant, want ze reden toen ook 5 tot 10 km/u. trager. Zet Merckx, Ocana, Bartali en Gimondi in het huidige peloton en ze komen ook hijgend en puffend aan de slotklim nadat ze de vlakke aanloop tegen 45/50 km/u. hebben genomen.

En het argument "dan moeten ze maar wat trager rijden" werkt niet, dat is nu eenmaal het moderne wielrennen, dat krijg je er nooit meer uit.

Dus ofwel maak je 't minder zwaar, of anders wen je er maar aan dat er de komende 20 jaar vaak in groep tot de slotklim wordt gereden waarbij de meesten zelfs op de slotklim gewoon al blij zijn dat ze kunnen blijven aanklampen.
Maar denk je dan ook dat wanneer bergetappes in de grote rondes eruit zouden komen te zien als etappe 17 in de Giro (dus een korte etappe, 1 hoge berg), dat er minder doping gebruikt zou worden?

Ben geneigd die vraag ontkennend te beantwoorden.
  zondag 14 december 2008 @ 14:31:00 #239
109065 sungaMsunitraM
pi_64006147
Ik denk ook niet dat kortere etappes leiden tot minder dopinggebruik.

Verhaaltje van Michele Ferrari over 'Engine' vs 'Tank'
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 14 december 2008 @ 14:33:20 #240
pi_64006192
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Vroeger zat de hele top ook constant tegen zijn limiet aan. Alleen, hoe meer en hoe zwaardere doping men neemt hoe hoger die limiet ligt. En dat merken we nu vooral ...

Je kan de 100 m sprint ook geen 40 m korter maken hé ...
  zondag 14 december 2008 @ 14:44:32 #241
67640 SaintOfKillers
pi_64006470
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vroeger zat de hele top ook constant tegen zijn limiet aan.
Dat betwijfel ik ten zeerste, toen werd er vaak gewandeld tot de live uitzending begon, die wordt er gekoerst vóór de uitzending begint.
pi_64007718
Die limiet wordt niet hoger door (alleen maar) doping, maar door de professionalisering van de sport. Materiaal, trainingsmethodes, voeding, globalisering.
Als je met een tijdmachine terug gaat naar de jaren '70 en Eddy Merckx, Johan Cruyff en Mohammed Ali ophaalt en een jaartje volstopt met doping zullen ze alledrie kansloos zijn tegen de huidige generatie. Als je ze echter als baby ophaalt en in de vroege jaren '80 neerzet, mee laat groeien met de huidige ontwikkelingen van de sport dan is er een goede kans dat ze in deze tijd weer tot de top zouden behoren, zonder meer of minder doping dan de concurrentie te gebruiken.
  zondag 14 december 2008 @ 19:11:22 #243
pi_64011772
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:38 schreef DutchSL het volgende:
Die limiet wordt niet hoger door (alleen maar) doping, maar door de professionalisering van de sport. Materiaal, trainingsmethodes, voeding, globalisering.
Als je met een tijdmachine terug gaat naar de jaren '70 en Eddy Merckx, Johan Cruyff en Mohammed Ali ophaalt en een jaartje volstopt met doping zullen ze alledrie kansloos zijn tegen de huidige generatie. Als je ze echter als baby ophaalt en in de vroege jaren '80 neerzet, mee laat groeien met de huidige ontwikkelingen van de sport dan is er een goede kans dat ze in deze tijd weer tot de top zouden behoren, zonder meer of minder doping dan de concurrentie te gebruiken.
Het feit dat Chris Boardman met moderne begeleiding, modern materiaal, een veel betere wielerbaan en moderne doping zelfs nauwelijks het uurrecord (op gewone fiets) van Eddy Merckx klopte zegt op dat vlak eigenlijk ook al genoeg op dat vlak.
pi_64021381
Merckx reed wel op hoogte in Mexico, tegenover de anderen op laagte in Europa. En hoezo nauwelijks?
Boardman reed op dat moderne (inmiddels ook weer achterhaalde) materiaal waar je het over hebt iets van 7km meer in het uur, dat is enorm en hij was niet de enige die veel harder dan Merckx reed.

Toen de records op modern materiaal geschrapt werden reed Boardman ter afsluiting van zijn carriere die al lang over het hoogtepunt heen was alsnog (toen wel nauwelijks) het oude record uit de boeken, maar erg scherp stond dat ook niet als zelfs een totale nobody als Sosenka er nog over kon. Het is dat de absolute toppers er sindsdien geen enkel belang aan hechten, anders was dat record ook niets meer waard.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 december 2008 @ 01:26:04 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64021489
ik vind het jammer dat Armstrong nooit een gooi heeft gedaan naar het wereld uur record
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 15 december 2008 @ 08:28:49 #246
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64023302
Leve de giro!
pi_64046612
Haussler en Gomez Marchante vandaag bevestigd door Cervélo.
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:27:02 #248
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64051250
Leuk dat het Armstrong-kamp toch niet echt tevreden is over het parcours van de Giro. Vooral het feit dat er vrijwel meteen de Alpen in wordt getrokken wordt niet gewaardeerd.

Zelf vind ik het een minder geslaagde keuze om de twee koninginnenritten (op papier dan) direct NA de rustdagen te laten plaatsvinden.
pi_64053020
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:27 schreef SuikerVuist het volgende:
Leuk dat het Armstrong-kamp toch niet echt tevreden is over het parcours van de Giro. Vooral het feit dat er vrijwel meteen de Alpen in wordt getrokken wordt niet gewaardeerd.

Zelf vind ik het een minder geslaagde keuze om de twee koninginnenritten (op papier dan) direct NA de rustdagen te laten plaatsvinden.
Is normaal ook. Armstrong zijn troef is recuperatie (zeer weinig lactaat aanmaken). Echter door een paar beslissende etappes in het begin te steken heb je nog veel meer frisse mannen wat voor meer gedrang zorgt en voor minder grote niveauverschillen.

Favoriet blijft toch Basso, ik zie Armstrong niet zijn oude niveau halen op 37jaar dat hij nodig heeft om Basso te vloeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Devpartner op 16-12-2008 11:52:07 ]
pi_64069598
Marianne Vos sportvrouw van het jaar..?? hoe is het mogelijk
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:00:34 #251
49615 Bismarck
pi_64071344
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:36 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Is normaal ook. Armstrong zijn troef is recuperatie (zeer weinig lactaat aanmaken). Echter door een paar beslissende etappes in het begin te steken heb je nog veel meer frisse mannen wat voor meer gedrang zorgt en voor minder grote niveauverschillen.

Favoriet blijft toch Basso, ik zie Armstrong niet zijn oude niveau halen op 37jaar dat hij nodig heeft om Basso te vloeren.
Ben benieuwd hoe de tijdrit van 61,5 km gaat uitpakken. Ik hoop toch op een derde maglia rosa voor Gilberto Simoni.

dinsdag 16 december 2008 @ 22:44:26 #252
11102 knep
Mountainfreak
pi_64073055
Gibo .
  woensdag 17 december 2008 @ 08:16:46 #253
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64078784
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:00 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe de tijdrit van 61,5 km gaat uitpakken. Ik hoop toch op een derde maglia rosa voor Gilberto Simoni.

Ik ben ook al jaren fan van Simoni (en Piepoli ) maar de kans is niet erg groot, vrees ik. Dit jaar was zijn laatste kans (en zonder die slechte dag had hij ook weer op het podium gestaan in Milaan).

Zelfs een super-Simoni gaat enorm veel tijd verliezen in de bijna 62km lange tijdrit.
pi_64085987
quote:
Silence-Lotto wil Cadel Evans in de Giro

De ploegleiding van Silence-Lotto is er nog altijd van overtuigd dat de Giro de ideale voorbereiding op de Tour is voor Cadel Evans. "In januari praten we nog eens met Cadel", zegt de Italiaanse ploegleider van Silence, Roberto Damiani. Vorige week kondigde de Giro aan dat Evans aan de start komt in 2009. Maar de Australiër ontkende en had het over een "publiciteitsstunt". "We hadden het nochtans al besproken", zegt ploegleider Damiani in Het Laatste Nieuws.

"Ik heb gezegd dat hij er nog eens over moet nadenken, de bal ligt in zijn kamp. In 2008 waren Giro en Tour niet te combineren, maar in 2009 zijn ze dat wel. Met een lange tijdrit en talrijke, maar niet al te lastige beklimmingen is de Giro het beste pad richting Tour. We zullen nog eens praten tijdens de tweede ploegstage in Portugal. Ik ben van plan om hem daar eens grondig te laten kennismaken met de aanwinsten."

"Tour-ploeg is niet verzwakt"

Cadel Evans zou ontgoocheld zijn over het vertrek van Popovitsj en Cioni en de niet-komst van Bernhard Kohl. De kopman van Silence vreest dat zijn Tour-ploeg niet sterk genoeg zal zijn. "Het team is niet verzwakt, integendeel zelfs", zegt Damiani. "Lang en Wegelius mag je niet onderschatten en Dekker heeft al bewezen dat hij voor een kopman kan werken in de Tour. En de Jurgen Van den Broeck van de Giro wordt straks onvoorwaardelijk de laatste man van Evans. Zijn we dan niet gewapend?"
  woensdag 17 december 2008 @ 14:25:46 #255
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64088358
Parcours van de Vuelta is bekend:

http://www.lavuelta.com/09/ingles/recorrido/index.asp

Kan me weer niet echt boeien. De Pyreneeen en het Cantabrisch Gebergte (Picos de Europa) worden voor het gemak overgeslagen. Start is zoals bekend in Nederland, 4e etappe komt aan in Luik...
  woensdag 17 december 2008 @ 14:53:35 #256
67640 SaintOfKillers
pi_64089239
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:15 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ik begrijp Evans zijn gezeur over de ploeg niet echt. Aan Popovych en Cioni heeft hij helemaal niets gehad, die hingen steeds achteraan te kraken, zelfs Aerts en Van Summeren droegen meer bij. Ook heeft hij waarschijnlijk nog Dekker en Vandenbroeck die hij vroeger niet had.

De ploeg is inderdaad te zwak om de Tour de dragen of te controleren, maar Evans gaat deze keer niet als topfavoriet starten, dus dat lijkt me ook niet nodig.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:30:39 #257
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64090307
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik begrijp Evans zijn gezeur over de ploeg niet echt. Aan Popovych en Cioni heeft hij helemaal niets gehad, die hingen steeds achteraan te kraken, zelfs Aerts en Van Summeren droegen meer bij. Ook heeft hij waarschijnlijk nog Dekker en Vandenbroeck die hij vroeger niet had.

De ploeg is inderdaad te zwak om de Tour de dragen of te controleren, maar Evans gaat deze keer niet als topfavoriet starten, dus dat lijkt me ook niet nodig.
^ Wel als Evans sterker blijkt te zijn dan Armstrong, Contador, Leipheimer, Schleck, Sastre, etc. Ligt misschien niet voor de hand, maar ik vermoed dat Evans daar toch rekening mee houdt.

Hij dacht dat hij nu iemand had die bergop even goed was als hij zelf. Die is nu weggevallen (Kohl).

Vandenbroeck wordt nu opgevoerd als de "laatste man" bij Silence. Volgens mij toch niet van hetzelfde kaliber als een strak van de CERA staande Kohl. Ik begrijp zijn frustraties wel een beetje.
  FOK!fotograaf woensdag 17 december 2008 @ 15:46:39 #258
73911 ultra_ivo
pi_64090817
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:25 schreef SuikerVuist het volgende:
Parcours van de Vuelta is bekend:

http://www.lavuelta.com/09/ingles/recorrido/index.asp

Kan me weer niet echt boeien. De Pyreneeen en het Cantabrisch Gebergte (Picos de Europa) worden voor het gemak overgeslagen. Start is zoals bekend in Nederland, 4e etappe komt aan in Luik...
Op zich een interesante etappe van Venlo naar Luik. Niet veel sprinters in de kopgroep dan. En een parcours waar je met een paar keer afsteken vaak de renners kunt zien.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:59:04 #259
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64091240
De "bergetappes" stellen niet al te veel voor:

Het laatste profiel (19e etappe) ontbreekt, want staat verkeerd op laveulta.com (per ongeluk nog een keer de 9e etappe afgedrukt (Xorret del Cati).
pi_64091397
Wel veel aankomsten bergop, maar niet superzwaar nee.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:51:06 #261
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_64092868
Een extra lus dus door het Heuvelland dus. Kan helaas het precieze routeschema van Venlo naar Luik vinden. Gaan ze via de Westelijke of via de Oostelijke oever van de maas? In dat laatste geval komen ze naar alle waarschijnlijkheid zowat bij mij voor de deur voorbij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjoerd102 op 17-12-2008 17:04:35 ]
Net efkes anges
pi_64093310
Ik ben wel te spreken over het parcours. Wellicht wat minder aansprekende namen, maar bepaalde beklimmingen zijn er niet minder zwaar door. De Sierra Nevada en -La Pandera zijn moeilijk genoeg + nog een aankomst op HC en constant op en af in rit 12. In ieder geval zeker niet te bestempelen als 'niet erg veel voorstellend'. Misschien iets te weinig tijdritkilometers voor een grote ronde, maar over het algemeen vind ik het een prima parcours, zeker als je weet dat er in de op papier vlakke ritten vaak ook nog moeilijkheden genoeg zitten om geen (volledige) massasprint te krijgen.

Ook nog twee leuke aankomsten in rit 18 en 19 (Avila en Segovia) zie ik

woensdag 17 december 2008 @ 17:42:52 #263
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64094211
Euuhh, VDB als 'onvoorwaardelijk laatste man' terwijl je Dekker hebt
LastFM
pi_64096183
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:30 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Wel als Evans sterker blijkt te zijn dan Armstrong, Contador, Leipheimer, Schleck, Sastre, etc. Ligt misschien niet voor de hand, maar ik vermoed dat Evans daar toch rekening mee houdt.
Evans.. ik kan je nu al uitspellen hoe Evans erbij rijdt tijdens de Tour.. en als het erom spant dan is dat ergens waar bijv. Azevedo ook altijd reed, ergens vooraan maar niet 'vooraan'. (Evans rijdt trouwens nooit vooraan)

ps. ben benieuwd welke bodyguard hij volgend jaar meeneemt.
  woensdag 17 december 2008 @ 19:01:58 #265
67640 SaintOfKillers
pi_64096290
Ik vond de beelden bij een sportjaaroverzicht veelzeggend, vooral uit Parijs-Nice en de Ventoux. Je weet wel, daar waar Gesink de hele klim domineerde, Evans lafjes volgde en de rit van Gesink stal.

Zie je gewoon Evans wegdemarreren met Gesink die een hele tijd in 't wiel bleef hangen .

Uiteraard heeft Gesink de laatste kilometers getrokken en gesleurd en had hij uiteindelijk meer recht op de overwinning dan Evans, maar wat zijn de herinneringen toch vaak gekleurd.
pi_64099183
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond de beelden bij een sportjaaroverzicht veelzeggend, vooral uit Parijs-Nice en de Ventoux. Je weet wel, daar waar Gesink de hele klim domineerde, Evans lafjes volgde en de rit van Gesink stal.

Zie je gewoon Evans wegdemarreren met Gesink die een hele tijd in 't wiel bleef hangen .

Uiteraard heeft Gesink de laatste kilometers getrokken en gesleurd en had hij uiteindelijk meer recht op de overwinning dan Evans, maar wat zijn de herinneringen toch vaak gekleurd.
De herinneringen zullen niet zo vers meer zijn voor menigeen als het gaat om diverse ritten en dan kijk je meer als Nederlander dan als objectief wielerliefhebber naar bepaalde ritten. Echter in de Tour vind ik 2 minuten demarreren van Evans niet het demarreren zoals hij dat zelf zo graag uitdraagt
pi_64100405
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

Evans was toch een tijdje tempo aan het maken voor Popo? Toen Popo eraf moest ging hij logischerwijs van kop af inderdaad. Een gestolen rit was het in ieder geval zeker niet. Uiteindelijk heeft Gesink in totaal 3 tot 4 kilometer op kop gereden volgens mij.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:43:36 #269
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_64104301
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een extra lus dus door het Heuvelland dus. Kan helaas het precieze routeschema van Venlo naar Luik vinden. Gaan ze via de Westelijke of via de Oostelijke oever van de maas? In dat laatste geval komen ze naar alle waarschijnlijkheid zowat bij mij voor de deur voorbij.
Heb even de spaanse site geraadpleegd:
quote:
La etapa más larga de la Vuelta, distancia con sabor a clásica: 224 kilómetros. Cruzamos la frontera de Holanda y tras un muy breve paso por Alemania entramos en la provincia belga de Lieja. Lieja es la única ciudad de Europa que tendrá con ello el privilegio de haber sido sede de etapa de Giro, Tour y Vuelta. Un homenaje de la Vuelta a los miles de descendientes de emigrantes españoles residentes en la ciudad y en su provincia. Avión y viaje a Cataluña, el mismo día de la etapa, para realizar al día siguiente el primero de los dos días de descanso de esta Vuelta.
Ze gaan dus een klein stukje door Duitsland. Zal waarschijnlijk de Selfkant zijn. Zullen dus vanaf Koningsbosch Selfkant induiken, en dan vanaf Brunssum het Heuvelland ingaan.
Net efkes anges
  woensdag 17 december 2008 @ 22:59:22 #270
39333 Zelva
pi_64104896
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:58 schreef wimderon het volgende:
Evans was toch een tijdje tempo aan het maken voor Popo? Toen Popo eraf moest ging hij logischerwijs van kop af inderdaad. Een gestolen rit was het in ieder geval zeker niet. Uiteindelijk heeft Gesink in totaal 3 tot 4 kilometer op kop gereden volgens mij.
Precies, Popovych was kopman in die koers, ook omdat Evans al minuten achterstond. Wat had Evans dan moeten doen? Op kop rijden en zijn kopman op verdere achterstand rijden? Of terug laten zakken terwijl Popovych eerder zijn tempo toch al niet kon volgen? Natuurlijk ga dan je voor de overwinning. Net alsof zijn ploegbaas er gelukkig van zou zijn geworden als hij de overwinning aan Gesink gunde. Daar schoot Evans toch geen ene meter mee op.

Iemand die die overwinning gestolen noemt, heeft gewoon geen verstand van wielrennen. En dat eeuwige 'Evans rijdt nooit op kop, valt nooit aan etc", slaat ook nergens op. Kijk eens wat meer wielerkoersen dan enkel en alleen de Tour.
  woensdag 17 december 2008 @ 23:24:42 #271
pi_64105690
Als Evans beter is dan de tegenstand valt ie doodgewoon wél aan. Dat zag je vorig jaar in het voorjaar ook ...
pi_64108322
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Precies, Popovych was kopman in die koers, ook omdat Evans al minuten achterstond. Wat had Evans dan moeten doen? Op kop rijden en zijn kopman op verdere achterstand rijden? Of terug laten zakken terwijl Popovych eerder zijn tempo toch al niet kon volgen? Natuurlijk ga dan je voor de overwinning. Net alsof zijn ploegbaas er gelukkig van zou zijn geworden als hij de overwinning aan Gesink gunde. Daar schoot Evans toch geen ene meter mee op.

Iemand die die overwinning gestolen noemt, heeft gewoon geen verstand van wielrennen. En dat eeuwige 'Evans rijdt nooit op kop, valt nooit aan etc", slaat ook nergens op. Kijk eens wat meer wielerkoersen dan enkel en alleen de Tour.
Nouja, het lullige was dat het ook wel voorkomt dat een al gearriveerde renner het gunt aan het jonge talent, zéker als die zo hard heeft gewerkt. Niet dat evans in het wiel hing was lullig, maar dat ie er de laatste meter nog net overheen gaat.
pi_64113009
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:42 schreef -skippybal- het volgende:
Euuhh, VDB als 'onvoorwaardelijk laatste man' terwijl je Dekker hebt
In de Giro misschien?
Normaal gezien is Dekker bergop beter.
pi_64127003
quote:
Op donderdag 18 december 2008 01:31 schreef thettes het volgende:

[..]

Nouja, het lullige was dat het ook wel voorkomt dat een al gearriveerde renner het gunt aan het jonge talent, zéker als die zo hard heeft gewerkt. Niet dat evans in het wiel hing was lullig, maar dat ie er de laatste meter nog net overheen gaat.
het was wel lullig maar iedereen zag het aankomen. Wat dat betreft had Gesink eerder in moeten houden en Evans uit z'n kot moeten lokken en dan denk ik zelfs dat Gesink nog wel had kunnen winnen
pi_64127980
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:29 schreef kawotski het volgende:

[..]

het was wel lullig maar iedereen zag het aankomen. Wat dat betreft had Gesink eerder in moeten houden en Evans uit z'n kot moeten lokken en dan denk ik zelfs dat Gesink nog wel had kunnen winnen
Evans zou niet uit z'n kot komen, kopman Popovych reed er achter en het was enkel nog te doen om de ritwinst toen Popovych, door Evans zelf nota bene, gelost werd. Bovendien pakte Gesink ook nog het geel in die etappe. Het was dus kiezen of delen voor Gesink. Hij had beide kunnen pakken, maar ook met lege handen achter kunnen blijven als hij was gaan speculeren. Als hij nou de hele klim voor zijn rekening had genomen of iets dergelijks dan zou het al iets anders zijn geweest.
  donderdag 18 december 2008 @ 23:15:11 #276
39333 Zelva
pi_64135155
quote:
Op donderdag 18 december 2008 01:31 schreef thettes het volgende:

[..]

Nouja, het lullige was dat het ook wel voorkomt dat een al gearriveerde renner het gunt aan het jonge talent, zéker als die zo hard heeft gewerkt.
Alleen als die gearriveerde renner dan goede zaken doet in het klassement bijvoorbeeld. Dan worden er afspraken gemaakt. Evans en Silence-Lotto hadden niets te winnen bij een overwinning van Gesink en cadeautjes worden er echt niet uitgedeeld hoor.
pi_64135375
Carrara en Löwik naar Vacansoleil.
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:57:02 #278
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64159527
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:06 schreef wimderon het volgende:
Ik ben wel te spreken over het parcours. Wellicht wat minder aansprekende namen, maar bepaalde beklimmingen zijn er niet minder zwaar door. De Sierra Nevada en -La Pandera zijn moeilijk genoeg + nog een aankomst op HC en constant op en af in rit 12. In ieder geval zeker niet te bestempelen als 'niet erg veel voorstellend'. Misschien iets te weinig tijdritkilometers voor een grote ronde, maar over het algemeen vind ik het een prima parcours, zeker als je weet dat er in de op papier vlakke ritten vaak ook nog moeilijkheden genoeg zitten om geen (volledige) massasprint te krijgen.

Ook nog twee leuke aankomsten in rit 18 en 19 (Avila en Segovia) zie ik

Voor de echte klimmer zit er weinig bij. De 3 aankomsten HC stellen wat dat betreft niet al te veel voor. La Pandera is een korte klim met twee steile kms... daar zal het dan moeten gebeuren, zeker? Op de Alto de Aitana kun je het verschil ook niet maken -- in 2004 bijvoorbeeld: 17 renners binnen de anderhalve minuut. Alleen de Sierra Nevada is zwaar genoeg, maar ik zie ze liever flink wat steiler op het eind. Echt een Ullrich-berg.

En geen "zware" bergaankomsten in de slotweek. Daar heb ik altijd een pesthekel aan. Misschien dat ik daarom overdrijf. 2e week is zeker leuk te noemen.
pi_64161173
Interview Svein Tuft

2008:

1e WK Tijdrijden Canada
1e PanAm Games Tijdrijden
2e WK Tijdrijden
7e OS Tijdrijden
1e Tour de Beauce

en zo heeft die nog een hele rits uitslagen. rijdt komend seizoen voor Garmin!
pi_64166824
quote:
Ook Cancellara viert eeuwfeest van Giro

De jubileumeditie van de Giro krijgt steeds meer schoon volk over de vloer. Na Lance Armstrong, Ivan Basso en Carlos Sastre heeft nu ook Fabian Cancellara zijn deelname aan de 100-jarige Ronde van Italië bevestigd.
De renner van Saxo Bank is olympisch kampioen tijdrijden en won afgelopen seizoen ook Milaan-Sanremo.

De organisatie van de Giro maakte ook de deelname van Cadel Evans (Silence-Lotto) bekend, maar de Australiër houdt zijn deelname nog even in beraad.
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:06:30 #281
49615 Bismarck
pi_64169733
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

Geestig bericht. Schoon volk en Basso in één zin .
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:57:13 #282
109065 sungaMsunitraM
pi_64170601
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:06 schreef Bismarck het volgende:
Schoon volk
Amai, da's Vlaams zenne!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 20 december 2008 @ 08:58:32 #283
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64172356
Giro faces dilemma over Coppi stage to Pinerolo

By Gregor Brown

Giro d'Italia organiser RCS Sport may have to modify the 250-kilometre high-mountain stage dedicated to Fausto Coppi which is set to take place as the race's tenth stage on May 19. The same landslide along the French/Italian border that forced the 2008 Tour de France to skip the Maddalena pass may force RCS Sport to take an alternate route around that same climb which would see riders climb the Colle dell'Agnello instead.

RCS Sport designed the stage to be a duplicate of the one in 1949 where Coppi won with a solo attack of 192 kilometres. The 2009 route would cover the five climbs: the Maddalena, Vars, Izoard, Montgenèvre and Sestrière, with a 55-kilometres descent to the finish in Pinerolo. The stage was made famous when Coppi took the overall leader's maglia rosa from Adolfo Leoni and put an 11:52 gap on Gino Bartali, who finished second. Coppi won the Giro two days later with 23:47 on Bartali.

This year a landslide along the road of the Colle della Maddalena, or Col de Larche in French, forced the Tour de France to alter its 15th stage to Prato Nevoso. It substituted the climb with the Agnello.

The Giro may also use the Agnello, but from the opposite direction, to bypass the Maddalena. It would also have to skip the French Col de Vars in this proposed deviation. The route would resume on the original plan for the final three climbs, Izoard, Montgenèvre and Sestrière.

RCS Sport could, however, face additional problems by using the Agnello. The pass, at 2744 metres, is often still covered in snow in the month of May.

The Cuneo-Pinerolo stage appeared twice after Coppi won in 1949. Italy's Franco Bitossi won in 1964 and Frenchman Jacques Anquetil won the overall classification two days later. Italy's Giuseppe Saronni took victory in 1982 and Frenchman Bernard Hinault claimed the overall one day later. This year the Giro finishes 12 days later in Rome. Coppi, winner of five editions of the Giro d'Italia, died of malaria in 1960.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2008/dec08/dec20news
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:18:54 #284
67640 SaintOfKillers
pi_64173603
quote:
De organisatie van de Giro maakte ook de deelname van Cadel Evans (Silence-Lotto) bekend, maar de Australiër houdt zijn deelname nog even in beraad.
Ik las dat Evans de Vuelta overweegt, aangezien de tegenstand daar minder lijkt te worden (nou ja, minder, eigenlijk gewoon weer bedroevend zwak met voorlopig alleen Menchov).
pi_64173705
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik las dat Evans de Vuelta overweegt, aangezien de tegenstand daar minder lijkt te worden (nou ja, minder, eigenlijk gewoon weer bedroevend zwak met voorlopig alleen Menchov).
Gaat Menchov ze dan alledrie rijden

Ik denk dat er nog wel wat grotere namen mee zullen doen. Basso heeft volgens mij al aangekondigd te rijden, ik verwacht Contador als hij de Tour niet wint, Leipheimer sowieso wel en Valverde zal ook wel weer meedoen. Vino zie ik ook wel meedoen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:28:35 #286
67640 SaintOfKillers
pi_64173737
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:26 schreef wimderon het volgende:
Ik dacht ook dat hij opnieuw de Giro ging rijden, maar zo stond het wel in dat artikel. Maar het maakt eigenlijk niet uit, het argument van de zwakke tegenstand wordt dan alleen maar groter.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:51:14 #287
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_64179026
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel wat grotere namen mee zullen doen. Basso heeft volgens mij al aangekondigd te rijden, ik verwacht Contador als hij de Tour niet wint, Leipheimer sowieso wel en Valverde zal ook wel weer meedoen. Vino zie ik ook wel meedoen.
Leipheimer zou de Giro & de Tour rijden, toch? Levi werd in ieder geval al bij de grote namen van de Giro genoemd.. en bij Astana is alles in functie van Armstrong (en Contador ) en zo een helper laat je natuurlijk niet thuis. Vergeet ook de ploegentijdrit in zowel de Giro als de Tour niet.

3 Grote Rondes in één jaar? Dat zou straf zijn.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:53:21 #288
pi_64179064
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:51 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Leipheimer zou de Giro & de Tour rijden, toch? Levi werd in ieder geval al bij de grote namen van de Giro genoemd.. en bij Astana is alles in functie van Armstrong (en Contador ) en zo een helper laat je natuurlijk niet thuis. Vergeet ook de ploegentijdrit in zowel de Giro als de Tour niet.

3 Grote Rondes in één jaar? Dat zou straf zijn.
Wat moet je dan zeggen van Brusheghin vorig jaar ? 3de in de Giro, 10de in de Vuelta en zelfs nog 27ste in de Tour (en daar allicht nog hoger kunnen eindigen al hij voor eigen rekening ipv voor Cunego had gereden)
  maandag 22 december 2008 @ 14:04:02 #289
67640 SaintOfKillers
pi_64243848
quote:
La Française des Jeux niet in Giro d'Italia

La Française des Jeux zal niet aan de start verschijnen van de Giro d'Italia. De Franse ploeg is de derde grote ploeg die zich heeft afgemeld voor de Italiaanse ronde, eerder deden ook Cofidis en Euskaltel-Euskadi dat.

Door de afmelding van de ploeg van Marc Madiot kan Giro-organistor RCS zeven Pro-Continentale ploegen uitnodigen voor hun ronde. De eigenaar van ondermeer Gazetta dello Sport wil 22 ploegen in het eeuwfeest van de Ronde van Italië.
  maandag 22 december 2008 @ 14:06:36 #290
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64243927
Euskaltel mocht toch niet starten van RCS? Omdat ze de Giro niet serieus namen ofzo?
Goede zaak wel. Weg met die inspiratieloze ploegjes. All hail fanatieke Italiaantjes !!
LastFM
pi_64244007
Euskaltel is nu al helemaal een onthoofde ploeg zonder SamSan.

Of hebben ze nog spectaculaire nieuwe aanwinsten op het oog?
pi_64244297
SamSan zit nog steeds bij Euskaltel hoor. Naast La FDJ doet ook Cofidis niet mee aan de Giro. Dus des te meer wildcards voor andere ploegen
pi_64244391
Ow, ik dacht dat hij naar Cervelo zou gaan.

Maar is dat dan afgeketst? Of was dat sowieso nooit concreet?
pi_64244915
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Leatherface het volgende:
Ow, ik dacht dat hij naar Cervelo zou gaan.

Maar is dat dan afgeketst? Of was dat sowieso nooit concreet?
nooit echt concreet volgens mij
  maandag 22 december 2008 @ 16:25:36 #295
49615 Bismarck
pi_64248569
Dus voor de Giro zal het zoiets worden?

1. AG2R - La Mondiale
2. Astana
3. BBox Bouygues Telecom
4. Caisse d'Epargne
5. Garmin-Slipstream
6. Katushya
7. Lampre-N.G.C
8. Liquigas
9. Team Milram
10. Quick Step
11. Rabobank
12. Saxo Bank - IT Factory
13. Silence-Lotto
14. Team Columbia
15. LPR Brakes – Ballan
16. Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli
17. CSF – Group Navigare
18. Cervélo Test Team
19. Acqua e Sapone
20. Barloworld
21. Ceramica Flaminia - Bossini Doce
22. ISD – Danielli of Team H2O-Telteck

Veertien protour-ploegen (geen Fuji - Servetto, Euskaltel, FDJ en Cofidis) en acht pro-continental ploegen. Hoewel er 35 aanvragen zijn ingediend (eerder bericht in dit topic) verwacht ik toch geen ploegjes van het kaliber PSK Whirlpool, Amore e Vita of NGC Medical. Hoewel laatstgenoemde vorig jaar wel een wildcard had gekregen, alleen om vervolgens te wijken voor de oliedollars van Astana. Ook verwacht ik geen overzeese verrassingen in de vorm van Rock Racing of BMC Racing Team.
  maandag 22 december 2008 @ 16:33:26 #296
67640 SaintOfKillers
pi_64248821
Eerlijk gezegd zou ik dan liever hebben dat ze ISD Danielli én H2O Telteck én Rock Racing (lijkt me ontzettend leuk) selecteren en AG2R en Bwiek thuis laten.

Flaminia vind ik ook niet zo bijzonder interessant trouwens.

-edit-

En ik vraag me af wat Quickstep gaat voorstellen zonder Bettini, Visconti en Garate.

[ Bericht 19% gewijzigd door SaintOfKillers op 22-12-2008 16:39:58 ]
pi_64249020
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik dan liever hebben dat ze ISD Danielli én H2O Telteck én Rock Racing (lijkt me ontzettend leuk) selecteren en AG2R en Bwiek thuis laten.

Flaminia vind ik ook niet zo bijzonder interessant trouwens.
Flaminia kan wel meer inbreng hebben dan die Franse ploegen met Caruso en Simeoni bijvoorbeeld. Mss dat Bwiek ook nog wel thuisblijft je weet nooit wie nog gaat afzeggen
  maandag 22 december 2008 @ 16:43:09 #298
67640 SaintOfKillers
pi_64249127
Het zou niet onlogisch zijn om CSF geen startrecht te geven, toch ook een dubieuze ploeg met de betrapte Sella en ook nog eens Richeze die vorig jaar niet mocht starten.
  maandag 22 december 2008 @ 16:45:41 #299
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64249232
AG2R heeft natuurlijk wel Nocentini, maar die is dan meestal z'n vorm van het voorjaar toch wel kwijt.
LastFM
pi_64249309
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou niet onlogisch zijn om CSF geen startrecht te geven, toch ook een dubieuze ploeg met de betrapte Sella en ook nog eens Richeze die vorig jaar niet mocht starten.
mja maar ze gaan een Pozzovivo sowieso nooit thuislaten. In je rijtje Sella, Richeze vergeet je ook nog Priamo die als dealer ofzoiets optrad
pi_64285001
Ook Bartoli overweegt een comeback.

http://www.gazzetta.it/Ci(...)3/bartoli_2312.shtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')