quote:ATP World No. 1 Roger Federer capped another breathtaking season with his fourth Tennis Masters Cup title in five years after defeating Spaniard David Ferrer 6-2, 6-3, 6-2 in Shanghai.
He is now 4-1 in Masters Cup finals. Only three other players - Ilie Nastase, Ivan Lendl and Pete Sampras - have won the circuit finale four or more times.
By winning the title Federer became the first player in history to win more than $10 million in a season. He came into the event with $7.4 million in 2007 earnings and added $1.2 million for winning the title with a 4-1 record. The Swiss also collects $1.5 million from the $3 million ATP Masters Series Bonus Pool, taking his season haul to $10,130,620. Federer was also presented with a new Mercedes CLS 500.
Dat is goed nieuws. En dan bedoel ik dus dat Simon nu mee mag doen en dat heb ik altijd al een sympathieke speler gevonden. Het stokbroodje.quote:
Op papier Blake, maar die zou er wel eens geen zin in kunnen hebben om op de tribune te gaan zitten, net als Nalby en wellicht ook Ferrer. Dan kom je al bij Wawrinka.quote:
Ik was eerderquote:Op maandag 3 november 2008 23:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op papier Blake, maar die zou er wel eens geen zin in kunnen hebben om op de tribune te gaan zitten, net als Nalby en wellicht ook Ferrer. Dan kom je al bij Wawrinka.
Jep, en nu Nadal niet mee doet is het deelnemersveld weer zwaar uit evenwicht, als in het pre-Murray tijdperk. Federer en Djokovic zijn topseeds (hoewel Djokovic al tijden uit vorm isquote:
Ik zie Davydenko het wel winnen eigenlijkquote:Op dinsdag 4 november 2008 09:59 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Jep, en nu Nadal niet mee doet is het deelnemersveld weer zwaar uit evenwicht, als in het pre-Murray tijdperk. Federer en Djokovic zijn topseeds (hoewel Djokovic al tijden uit vorm is) en Murray zit in de tweede schaal, samen met Davydenko. Heb toch liever Davy dan dan Andy in mijn Round Robin groepje zitten.
Roddick of Tsonga en Del Potro of Simon lijken me wel redelijk eerlijk.
Favorieten op volgorde: Murray, Federer, Djokovic (uit vorm maar het duurt nog eventjes), Tsonga, Roddick, Simon, Del Potro, Davydenko. Zoiets.
Daar kan ik wel mee leven. Dan wordt het toch nog een mooi jaar voor Federer (al is het dat in feite al na zijn gouden medaille en zijn US Open-overwinning).quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:25 schreef LaTiNo het volgende:
Federer wint gewoon weer. Murray doet zijn best en hakt iedereen in de pan, totdat hij Federer tegenkomt.
Ja, en dat is dan de Masters.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:56 schreef Tim86 het volgende:
Ik ben allang blij dat de non-tennisser van een Ferrer niet meedoet..je zal maar Simon-Ferrer voorgeschoteld krijgen met rallies van een kwartier
koptelefoons op? Waar ga je kijken trouwens? Word het op tv uitgezonden?quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Daar kan ik wel mee leven. Dan wordt het toch nog een mooi jaar voor Federer (al is het dat in feite al na zijn gouden medaille en zijn US Open-overwinning).
Ik had trouwens vrij genomen voor de TMC maar ik kreeg gister een brief dat er onder mijn huis (woon in een flat) een Albert Heijn komt en dat ze drie weken lang van 's ochtends tot en met 's avonds aan het verbouwen zijn. Nu overweeg ik om maar geen vrij te nemen en het op te nemen en 's avonds te kijken. Want ik heb geen zin om de hele dag in de herrie te zitten.
Alleen op Sport 1 (zoals elk Masters-toernooi). Verder vast op tig streams, ik denk ook wel op Betfair.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:13 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
koptelefoons op? Waar ga je kijken trouwens? Word het op tv uitgezonden?
Ja, hoop dat het helpt. Ik ga zondag kijken hoe erg het is en als het meevalt, neem ik gewoon vrij. Als het heel erg is, ga ik gewoon werken. En ik kijk op Sport1. Zouden jullie allemaal moeten nemen. Ik vind het echt ideaal. Ik heb geen enkele vaste last die ik z'n geld meer waard vind. Ze zenden straks ook de DC-finale uit.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:13 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
koptelefoons op? Waar ga je kijken trouwens? Word het op tv uitgezonden?
Gaat Roddick 'm winnen?quote:
Ik denk er overquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, hoop dat het helpt. Ik ga zondag kijken hoe erg het is en als het meevalt, neem ik gewoon vrij. Als het heel erg is, ga ik gewoon werken. En ik kijk op Sport1. Zouden jullie allemaal moeten nemen. Ik vind het echt ideaal. Ik heb geen enkele vaste last die ik z'n geld meer waard vind. Ze zenden straks ook de DC-finale uit.
Daklozequote:Op dinsdag 4 november 2008 18:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk er over
Alleen ik heb niet echt een vaste verblijfplaats, en om het nou twee keer te nemen..
Je stroom ! ?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, hoop dat het helpt. Ik ga zondag kijken hoe erg het is en als het meevalt, neem ik gewoon vrij. Als het heel erg is, ga ik gewoon werken. En ik kijk op Sport1. Zouden jullie allemaal moeten nemen. Ik vind het echt ideaal. Ik heb geen enkele vaste last die ik z'n geld meer waard vind. Ze zenden straks ook de DC-finale uit.
Zit er zelf ook serieus over na te denken om Sport 1 te nemen. Die ene maand dat ik het gratis had beviel het wel.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat zou wel iets zijnquote:Op dinsdag 4 november 2008 20:38 schreef Ambrosius het volgende:
Alleen kun je, als je het voor tennis doet, dan beter 2 weken voor de eerste Masters van 2009 aanvragen. Als je pech hebt duurt de verwerking wat lang en betaal je 3 maanden voor alleen 3 dagen Davis Cup.
Nee, want die vind ik duur. Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding van Sport1 beter.quote:
Ferrer mocht willen dat-ie nog een rally van een kwartier kon spelenquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:56 schreef Tim86 het volgende:
Ik ben allang blij dat de non-tennisser van een Ferrer niet meedoet..je zal maar Simon-Ferrer voorgeschoteld krijgen met rallies van een kwartier
dude, alles is beter dan werken dus ook in de herrie zitten en tennis kijkenquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja shit, ik maar wachten tot het een keertje een tientje pm word ipv 20, maar ik denk dat ik er maar eens aan moet gaan geloven. Ben dat gedoe met streams zat!quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
hoezo revance?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef TheGeneral het volgende:
Rode groep:
Federer
Simon
Murray
Roddick
Gele groep:
Djokovic
Davydenko
Del Potro
Tsonga
Federer opent zondag de Masters met de wedstrijd tegen Simon. Revance![]()
He bah, waarom?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:18 schreef TheGeneral het volgende:
Tevens is de finale dit jaar een Best of Three
quote:Op woensdag 5 november 2008 11:18 schreef TheGeneral het volgende:
Jammer !quote:Op woensdag 5 november 2008 11:18 schreef TheGeneral het volgende:
Of hij gaat er gewoon weer af.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef TheGeneral het volgende:
[...]
Voor de zwakste van de twee. Een best-of-five is in principe in het voordeel van de sterkere, omdat die meer kansen heeft om zich te herstellen. Federer zegt ook altijd dat in best-of-fivepartijen de sterkere meestal wint. Hoe korter een partij, hoe groter het voordeel voor de zwakkere. Extreem voorbeeld: als ik tegen Federer zou moeten spelen zou ik het liefst om één gewonnen punt spelen, want dan heeft hij helemaal geen margin for error.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:31 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Jammer !
( Voor welke speler is dat een voordeel ?)
Ik vermoed van wel.quote:Edit: Heeft de 3e set van de finale een TB ?
quote:
en dat noemt zicht een fed-dan..quote:Op woensdag 5 november 2008 12:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Of hij gaat er gewoon weer af.
Heerlijke indeling. Federer en Murray mooi door in de eerste en Djokovic +Del Potro/Tsonga door in de anderequote:Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef TheGeneral het volgende:
Rode groep:
Federer
Simon
Murray
Roddick
Gele groep:
Djokovic
Davydenko
Del Potro
Tsonga
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |