abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62917164
Wijnaldum is baas, aight!
pi_62917191
Feyenoord
  maandag 3 november 2008 @ 20:35:10 #5
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62917311
Baas boven baas
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_62918395
Feyenoord
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  maandag 3 november 2008 @ 21:20:42 #7
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_62918587
De Wijn.
The Most Incredible, Baby
pi_62919056
Feyenoord
pi_62919328
Wijnaldum

Nu al de baas van Rotterdam en omstreken
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_62919424
Koester dit talent zo lang mogelijk!

Nu maar hopen dat de oudere spelers de kar gaan trekken zodat hij weer even buiten de schijnwerpers zich kan ontwikkelen al zal dat lastig zijn
  maandag 3 november 2008 @ 21:59:37 #11
185115 Juk
Misschien
pi_62919895
Ik kan niet wachten op donderdag...
The only thing I fear is my MoM
pi_62920190
Ben benieuwd of ze de lijn donderdag door gaan zetten.
Cause nobody likes rock anymore!
  maandag 3 november 2008 @ 22:12:30 #13
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_62920417
Ik verwacht een vrij kansloos verlies. CSKA is nog een maatje te groot op dit moment.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 3 november 2008 @ 22:14:48 #14
185115 Juk
Misschien
pi_62920528
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:12 schreef Happel het volgende:
Ik verwacht een vrij kansloos verlies. CSKA is nog een maatje te groot op dit moment.
Gaat me ook meer om de manier hoe er gevoetbald wordt.
Verliezen lijkt me ingecalculeerd maar een stunt kan natuurlijk altijd.
The only thing I fear is my MoM
pi_62920534
quote:
Geen idee.
De spelers van CSKA kunnen vermoeider zijn omdat ze al een hele competitie achter de rug hebben.
Daniel Carvalho, Dudu en Jo zijn weg bij de club.
Dat waren 3 belangrijke spelers.
pi_62921037
quote:
In principe wel ja, maar bij ons weet je t nooit natuurlijk. Hoeveel kaarten zijn er verkocht? Dat kan ook redelijk wat schelen...

Een stunt zit er best wel in, beetje onderschatting erbij van hun kant. Lijkt me sowieso wel een toffe wedstrijd
pi_62921424
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

Geen idee.
De spelers van CSKA kunnen vermoeider zijn omdat ze al een hele competitie achter de rug hebben.
Ach, ze staan tweede dus ze zijn er niet zwakker op geworden. Dat eerste zal ook niet echt meespelen. Makkelijke overwinning voor CSKA dus.
pi_62922254
Maar 400 kaarten verkocht voor Deportivo tot nu toe.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_62922467
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:38 schreef Vidacz het volgende:

[..]

Ach, ze staan tweede dus ze zijn er niet zwakker op geworden. Dat eerste zal ook niet echt meespelen. Makkelijke overwinning voor CSKA dus.
Ja, leuk.
  dinsdag 4 november 2008 @ 00:40:15 #20
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62924472
Ach, de Uefa Cup hebben we al verknald in Nancy. Hopen op een wonder nu.
  dinsdag 4 november 2008 @ 00:41:10 #21
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62924486
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ach, de Uefa Cup hebben we al verknald in Nancy. Hopen op een wonder nu.
Helaas.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 4 november 2008 @ 06:46:31 #22
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62926270
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:33 schreef Zero2Nine het volgende:
Er zijn heel veel clubs die het stadion niet in eigen beheer hebben en toch winst maken, beste voorbeeld is waarschijnlijk Ajax. Dus daar hoeft het niet aan te liggen. Daarnaast denk ik ook dat de winst uit de verkoop van drank en snacks op de totale begroting verwaarloosbaar is. Dat werd gister ook door Munsterman aangedragen als voordeel. Is het natuurlijk wel maar het stelt denk ik niet veel voor.
Verschil met ajax is wel dat ajax in het bestuur van de arena is vertegenwoordigd en dat ze door een bepaalde constructie per betaalde euro aan huur weer een percentage van die euro terugkrijgen..
Weet niet precies meer hoe het zit maar hier kwam het op neer, aldus een ex-collega die voor ajax was.
pi_62926325
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:08 schreef Crane het volgende:

[..]

Ja, leuk.
Waar zeg ik dat dat leuk is? Gewoon realistisch, meer niet.
pi_62926755
Tuurlijk speelde Wijnaldum goed, maar de rest van het seizoen was hij ook drama.. Er zit potentie in die jongen, maar er moet nog heel wat gebeuren
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 4 november 2008 @ 08:13:41 #25
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_62926783
Feyenoord
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_62926788
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:11 schreef denthemen het volgende:
Tuurlijk speelde Wijnaldum goed, maar de rest van het seizoen was hij ook drama.. Er zit potentie in die jongen, maar er moet nog heel wat gebeuren
Wijnaldum een drama? Wedstrijd Feyenoord - Ajax gemist?
Hij blijft juist als een van de weinige constant spelen dit seizoen.
pi_62926801
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wijnaldum een drama? Wedstrijd Feyenoord - Ajax gemist?
Nou dan hij 2 goeie wedstrijden, maar waar was hij tegen Sparta? NEC? Groningen? Om hem nou weer helemaal op te hypen.. Biseswar deed het ook goed tegen Volendam, en die zie je ook nu pas weer een keer scoren
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_62926864
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:15 schreef denthemen het volgende:

[..]

Nou dan hij 2 goeie wedstrijden, maar waar was hij tegen Sparta? NEC? Groningen? Om hem nou weer helemaal op te hypen.. Biseswar deed het ook goed tegen Volendam, en die zie je ook nu pas weer een keer scoren
Tegen Sparta was hij een plaag voor de Spartaanse verdediging. Slijngaard zal wel blij zijn geweest toen de wedstrijd voorbij was.
Tegen Groningen en NEC kan ik me de wedstrijd niet goed meer voor de geest halen.
quote:
Man of the Season

De Man of the Season word bepaald door het hoogste gemiddelde over alle wedstrijden.

Tevens moet de speler meer dan 13 wedstrijden gespeeld hebben.

Man of the Season
Naam Gemiddelde Wedstrijden
Georginio Wijnaldum 7.4 (36)
Diego Biseswar 6.8 (21)
Henk Timmer 6.6 (46)
Giovanni v. Bronckhorst 6.6 (48)
Leroy Fer 6.3 (36)
Michael Mols 6.3 (46)
André Bahia 6.2 (54)
Tim de Cler 5.6 (48)
Luigi Bruins 5.2 (45)
Serginho Greene 4.3 (49)

Gemiddeld een 7,4 over 36 wedstrijden.
pi_62926896
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gemiddeld een 7,4 over 36 wedstrijden.
Knap dat ie al 36 wedstrijden heeft gespeeld.
pi_62926914
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:23 schreef sjimz het volgende:

[..]

Knap dat ie al 36 wedstrijden heeft gespeeld.
Volgens mij zit daar de wedstrijden van vorig seizoen ook in.
pi_62926949
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Volgens mij zit daar de wedstrijden van vorig seizoen ook in.
Dan slaat die titel nergens op van Man of the season .
pi_62926987
quote:
Lucius eindelijk weg uit de ‘gym’

ROTTERDAM - Theo Lucius maakte gisteravond zijn rentree bij Jong Feyenoord, dat met 3-1 won bij Jong RKC. De 31-jarige verdediger, die de negentig minuten probleemloos volmaakte, was blij dat hij in Waalwijk eindelijk weer eens op het veld stond.

Want het krachthonk, waar hij sinds de komst van trainer Gertjan Verbeek vaker vertoeft dan hem lief is, heeft hij nu wel gezien. ,,Het is niet míjn aanpak,’’ zegt hij over de nieuwe werkwijze in de Kuip.

Dat een deel van de Feyenoord-selectie met tegenzin aan de gewichten hangt, is een publiek geheim. Vooral de oudere spelers zouden moeite hebben met de vele krachttrainingen. ,,Dat wordt overal geschreven, maar is grote onzin,’’ zegt Lucius. ,,Misschien durven de jongeren zich gewoon niet uit te spreken.’’

De Brabander maakt van zijn hart echter geen moordkuil. ,,Ik vind krachttraining niet leuk. Die mening mag ik toch hebben? Ik moet wennen aan de trainingsarbeid, die heel veel is gebaseerd op kracht. Dat heb ik in mijn carrière nog nooit meegemaakt. Ik zat nooit in het krachthonk. Ook niet bij PSV. Daar was het je eigen verantwoordelijkheid.’’

Lucius gaat niet klagen achter de rug van Verbeek. ,,Ik heb de trainer gezegd hoe ik erover denk. Dit is míjn gevoel. Hij heeft me uitgelegd waarom hij zo werkt. Daar heb ik het mee te doen. Als voetballer moet je doen wat de trainer van je vraagt. Het is je werk. Of je het er nou mee eens bent of niet, je moet het toch doen. Al doen we zes keer per week aan krachttraining, het gaat erom wat we op het veld laten zien. Misschien dat deze aanpak zich nog wel uitbetaalt.’’

Voor het argument van Gertjan Verbeek dat topvoetbal tegenwoordig vooral een krachtsport is die wordt beoefend door kilometervreters, is Lucius niet gevoelig. ,,Geen enkele trainer heeft me ooit kunnen overtuigen van het nut van krachttraining. Al die statistieken zeggen me niets. Romario liep nog geen drie kilometer per wedstrijd, maar maakte wel 35 doelpunten per seizoen. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Je kan wel 86 kilometer per wedstrijd gaan lopen, maar als je de bal niet van A naar B krijgt, heb je toch een probleem.’’

Door een hamstringblessure miste Lucius het grootste deel van de voorbereiding. Zijn rentree was van korte duur. Na wedstrijden tegen Volendam, Kalmar en Ajax ging het weer mis tijdens de training. Lucius brak zijn teen in een ongelukkig duel met Rob van Dijk. Pure pech.

,,Maar de blessures die we bij Feyenoord hebben gehad, zijn niet allemaal pech,’’ aldus Lucius. ,,Zo eerlijk moet je zijn. Het zal ook te maken hebben met het verschil tussen de trainingen van nu en vorig jaar. Dat is wel een omschakeling. Het is typisch dat we dit seizoen zo veel blessures hebben.’’

Zijn verblijf in de ziekenboeg duurde hem veel te lang, ook omdat hij als geblesseerde speler nóg vaker aan krachttraining moest doen. ,,Voor een breuk staat al gauw zes weken, maar met een teen ben je eerder hersteld. Eigenlijk wilde ik tegen Willem II weer spelen, maar de trainer wilde me eerst honderd procent fit hebben. Daar valt wel wat voor te zeggen. Maar zeker als het slecht gaat, wil je zo snel mogelijk terugkeren in het elftal om je steentje bij te kunnen dragen. Als het aan mij ligt, sta ik donderdag tegen CSKA Moskou gewoon in de basis. Ik ben fit en heb geen wedstrijdritme nodig.’’

Omdat zijn vervanger Serginho Greene zondag tegen Roda JC met een knieblessure uitviel, staat niets een terugkeer van Lucius in de weg. ,,Ik weet waar ik aan toe ben. De trainer heeft gezegd dat hij een basisspeler in me ziet als ik fit ben. Duidelijker kan het niet.’’
pi_62927086
quote:
Het Algemeen Dagblad meldt dat er tot nu toe bijna 400 kaarten zijn verkocht aan Feyenoord fans voor Deportivo-uit. Om herhalingen van problemen met fans zonder kaarten van Hadjuk Split te voorkomen heeft de Spaanse club besloten geen kaarten te verkopen aan Nederlanders anders dan via Feyenoord. Van Dorp van de Supportersvereniging zou vanwege de hoge prijzen vrezen dat Feyenoordfans toch via de zwarte markt aan kaartjes proberen te komen. Van Dorp wijst dat af.
Het zou een invasie worden?

Ik neem aan dat jijn u wel gaat DK nu de kosten voor je auto niet zo hoog waren?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_62927968
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

Geen idee.
Tegen Deportivo speelden ze toch wel weer goed. Ik had ze net als jij minder ingeschat, maar dat lijkt het niet te gaan worden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_62928374
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:11 schreef denthemen het volgende:
Rest van het seizoen drama?
pi_62930380
quote:
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Wat de overwinning in Kerkrade waard is weten we pas over een tijdje, maar er waren zondag meer positieve dingen te ontdekken dan alleen de drie punten.

Laat ik beginnen met de opvallende ‘rentree’ van Dwight Tiendalli. Afgeschreven door iedereen, ook door ondergetekende, maar ineens op het veld vanwege een blessure van Greene (wat volgens bepaalde media een tegenvaller was voor Feyenoord) en geen Feyenoordsupporter die erom rouwde. Weliswaar ook omdat iedereen Greene helemaal zat is, maar dat terzijde. Eindelijk laat Tiendalli zien waarom hij een aantal jaar geleden nog vaste kracht was in Jong Oranje. Als hij dit vasthoudt, kunnen we bij Feyenoord onverwachts nog veel plezier aan hem beleven.

Iemand aan wie Tiendalli een voorbeeld kan nemen is Diego Biseswar. Ook hij kwam niet meer in Feyenoords plannen voor, maar is inmiddels vaste basisspeler. Heerlijk om weer een aanvaller in het team te hebben die op avontuur gaat en een man kan uitspelen. Schijnt een behoorlijke lastpak te zijn geweest in het verleden, maar alle credits voor degene die hem op het juiste pad hebben gekregen. En niet te vergeten voor Diego zelf, want hij heeft zijn laatste kans met beide handen aangegrepen.

Dan onze benjamin. Al het hele seizoen lekker bezig, maar wat Georginio Wijnaldum zondag liet zien was werkelijk een genot om naar te kijken. Alleen al zijn spelvreugde en liefde voor de club. Deze dingen vallen trouwens met name op omdat dat bij andere Feyenoorders weleens ontbreekt. Na de nederlaag in de derby tegen Sparta (toen hij ook al geweldig speelde) was Wijnaldum doodziek. Klasse om dan enkele dagen later zo’n prestatie neer te zetten. De absolute uitblinker en dit talent, zeventien (!) jaar pas, kan echt een hele grote worden.

Dit rijtje talenten had eigenlijk afgesloten moeten worden met Jonathan de Guzman. Ik ben geen fan van hem en door zijn gedrag van de laatste tijd gaan er steeds meer supporters aan hem twijfelen. Hij zou een voorbeeld moeten nemen aan de mentaliteit van Wijnaldum. Vergelijk het plezier waarmee die voetbalt eens met de plichtmatige, lakse houding van De Guzman. Zonde, wat met een De Guzman die wél wil heb je een middenveld om van te watertanden.

Dan vergeet ik nog de andere tieners Fer en Janota. Ook zij komen eraan, maar kunnen nog niet tippen aan het niveau van Biseswar en Wijnaldum. Verder zitten jonge spelers als Bahia en El Ahmadi nog lang niet op hun top.

Feyenoord staat erom bekend dat het maar moeilijk met goede jeugdspelers om kan gaan. Het lijkt er echter op dat deze jongens de toekomst van Feyenoord zijn, in zowel sportief als financieel opzicht. Laten we dus hopen dat er geleerd is van fouten uit het verleden en dat Peter Boszzz niet zit te slapen en deze talenten voor Feyenoord kan behouden. Ook Verbeek en spelers als Van Bronckhorst en Makaay moeten hier een belangrijke rol in vervullen.

Hoe dit seizoen verder ook al verlopen, wij hebben in ieder geval weer een paar spelers voor wie we naar het stadion gaan. Als ze zich zo spectaculair blijven ontwikkelen en Feyenoord goed met ze omgaat, kan er iets heel moois groeien en kunnen wij nog veel vaker net zo genieten als zondag in Kerkrade.

CLUBREPORTER FEYENOORD
Rens de Waard
pi_62931674
quote:
Wijnaldum lust voor het oog

Datum: 04-11-2008 Bron: Telesport.nl

Als kind wilde Georginio Wijnaldum dolgraag acrobaat worden en trainde hij zijn lichaam met allerlei turnoefeningen. Dat atletische vermogen komt hem goed van pas nu hij wekelijks zijn kunsten laat zien in het voetbalcircus. De zeventienjarige Wijnaldum nam Feyenoord tegen Roda Jc op het dieptepunt van de sportieve crisis bij de hand en stond aan de basis van de 4-0 zege. Gini, zoals hij door zijn medespelers wordt genoemd, werd daarvoor in het klassement Voetballer van het Jaar beloond met een 7,5.
Op de vraag of de wedstrijd tegen Roda Jc de beste in zijn carrière was, moest Wijnaldum niettemin even nadenken. "Bij mijn debuut speelde ik ook goed, maar ditmaal kon ik het verschil maken. Daarom denk ik wel dat dit mijn beste wedstrijd in Feyenoord-shirt is geweest."

Anderhalf jaar geleden was hij er ineens. Ook toen verkeerde Feyenoord in een zware sportieve crisis. A-junior Wijnaldum werd door toenmalig trainer Erwin Koeman vanwege een grote blessuregolf bij de A-selectie gehaald. Op 8 april 2007 onttrok Gini zich tegen Fc Groningen met een overtuigend debuut aan de sportieve malaise, maar verloor Feyenoord desondanks met 0-4.

Anderhalf jaar later werd het ook 0-4, maar dan in het voordeel van Feyenoord, en wist Wijnaldum bij opnieuw een sportieve crisis wél het verschil te maken door een goal en twee assists. "Gini haalt dit seizoen een constant niveau en dat is heel knap voor een jongen van die leeftijd", vond spits Roy Makaay over zijn ploeggenoot, die op 11 november vanwege zijn achttiende verjaardag met taart naar de club komt. "Zoals hij in de tweede helft voetbalde, was het een lust voor het oog", aldus trainer Gertjan Verbeek.

Met de openingsgoal - een krachtige kopbal - liet dribbelaar Wijnaldum een andere kant van zichzelf zien. "Mijn neef hield van koppen en met hem ging ik daar vroeger extra op trainen. Patrick Kluivert was daarbij altijd een voorbeeld. Misschien heb ik mijn sprongkracht extra ontwikkeld door het krachtapparaat, waarmee we werken sinds Verbeek trainer is."

Wijnaldum is eigenlijk een product van de veelgeprezen jeugdopleiding van Sparta. Vier jaar geleden werd het natuurtalent door toenmalig technisch directeur Mark Wotte naar De Kuip gehaald, zoals zijn broertje Giliano Wijnaldum recent door Az bij Sparta werd weggelokt. Nadat Wijnaldum door zijn debuut met 16 jaar en 148 dagen al de jongste debutant ooit van Feyenoord werd, werd hij afgelopen seizoen met zijn goal tegen Heracles Almelo ook de jongste doelpuntenmaker in de clubgeschiedenis.

Toch verliep dat jaar onder Bert van Marwijk moeizaam voor Wijnaldum, die minder dan verwacht aan spelen toekwam. "In de jeugd heb ik altijd trainers gehad, die veel met je praatten en ook Koeman sprak veel met de jonge jongens. Van Marwijk deed dat niet en daar had ik het wel moeilijk mee. Daarbij had Van Marwijk de opdracht gekregen om prijzen te pakken en dan is het moeilijker om ook aan de jonge jongens te denken."
pi_62932017
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

Leuk
pi_62933161
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

Leuk Jammer dat ze er een goal van Bergkamp in hebben gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')