of misschien je levenstijl erop aanpassen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders redeneren: als ik er niet mee rondkom, dan moet er simpelweg meer geld binnen komen. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.
Hoe volgt jouw post uit de mijne?quote:Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders redeneren: als ik er niet mee rondkom, dan moet er simpelweg meer geld binnen komen. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.
Je kán het wel (iedereen kan het)l, maar je doet het niet omdat het niet nodig isquote:Op maandag 3 november 2008 12:06 schreef SHE het volgende:
5 euro per dag voor je boodschappen?
sweet jesus...dat kon 15 jr geleden misschien. Ik ben alleen al 5 euro kwijt aan drinken
als je niet meer hebt zul je wel moeten.quote:Op maandag 3 november 2008 12:06 schreef SHE het volgende:
sweet jesus...dat kon 15 jr geleden misschien. Ik ben alleen al 5 euro kwijt aan drinken
quote:Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Dat zal je vies tegenvallen als je het legaal wilt doen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Ah studeer je aan de KUT? Rondkomen van dat geld moet prima lukken, anders bespaar je toch ergens op? Zo moeilijk is het allemaal niet. Je moet alleen letten op van die kleine uitgaven, daar gaat veel meer geld inzitten dan je denkt.quote:Op zondag 2 november 2008 14:49 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat uit mn duim zuigen? Ik ben toch echt een student aangezien ik aan een universiteit studeer.
Het kan wel hoor.quote:Op maandag 3 november 2008 12:06 schreef SHE het volgende:
Man, dat haal je makkelijk. Een heel brood kost geen 2,5 euro manquote:Op zondag 2 november 2008 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat haal je niet. Een heel brood kost al twee en een halve euro. Pak wasmiddel een euro of 8, fles cola 1,89
TS wil ook al niet vertellen hoe hij aan dat inkomen komt. Denk daarom dat het inkomen van TS of niet helemaal klopt of niet helemaal legaal is.quote:Op maandag 3 november 2008 19:39 schreef diedirk het volgende:
In 2007 mocht je iets van ¤ 10.500 bijverdienen, als je hier bovenkomt vervalt je Stufi....
probleempje?
Als je een beetje sliim boodschappen doet kun je ook met 5 euro per dag toe bij de appie. Slim inkopen, en vooral veel euroshopper kopen.quote:Op zondag 2 november 2008 15:10 schreef PP. het volgende:
[..]
een brood kost 99 cent bij de super de boer, fles cola ook minder dan een euro (huismerk). En wasmiddel kost ook zeker geen 8 euro.
D'r bestaat een wereld buiten de AH hoor.
Met minder dan 5 euro lukt ook wel als je je best doetquote:Op dinsdag 4 november 2008 03:27 schreef reem het volgende:
[..]
Als je een beetje sliim boodschappen doet kun je ook met 5 euro per dag toe bij de appie. Slim inkopen, en vooral veel euroshopper kopen.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:37 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik, 4e jaars HBO'er, kijk met verwondering naar het PABO-lespakket, met vakken als creativiteit en gymnastiek.
Het nijpende lerarentekort op basisscholen, en het daarbijhorende (betrekkelijk hoge) salaris is m'n inziens onterecht. Natuurlijk hebben de leraren een drukke dag, maar qua inhoud hoeft het toch niet zoveel voorstellen? Immers, het zijn nog maar kinderen. Die kunnen je toch niet pwnen..
Contact mee maken, in gaten houden, ze huiswerkopgaven geven, evalueren met hun ouders, etc. En dan was het wel zo'n beetje. Dat kan iedere HBO'er/student toch ook wel.
Waarom is het PABO dan in het leven geroepen? Al die pedagogische vaardigheidstoetsen etc zijn, achteraf gezien, alleen maar opvulling van hun studie..
quote:Op zondag 2 november 2008 14:49 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat uit mn duim zuigen? Ik ben toch echt een student aangezien ik aan een universiteit studeer.
Ik weet het, op de UvT kun je de studie Vrijetijdswetenschappen volgenquote:Op dinsdag 4 november 2008 04:22 schreef Isabeau het volgende:
OK, de studie is niet reuze relevant, maar misschien zijn mensen wel heel erg nieuwsgierig hoe je zo dom kan zijn in zake je eigen financiën en dan toch een universitaire studie kan volgenDus: voor welke studie heb je geen gezond verstand nodig?
De rest is allemaal al gezegd.
Waarom? Gewoon de helft gebruiken van wat je voor 2 personen zou gebruiken?quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:31 schreef GC-NY het volgende:
Als je elke avond in je eentje eet, ja dan kan het erg duur worden
Jij bent ook geen student of wel?quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:49 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon de helft gebruiken van wat je voor 2 personen zou gebruiken?
Dat zal inderdaad een fikse tegenvaller worden als TS gaat werken. Zijn levensstandaard gaat amper vooruit terwijl de meeste studenten verwachten dat er een geldboompje gaat groeien bij hun eerste baan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:31 schreef GC-NY het volgende:
Maar je krijgt het, zo te lezen? Hoe zie je het voor je als je klaar met studeren bent? Wat denk je dat je loon zal zijn? Etcetera. Succes.
Sterker nog, de TS weet niet eens wat sparen is. Gaat nog lachen wordenquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad een fikse tegenvaller worden als TS gaat werken. Zijn levensstandaard gaat amper vooruit terwijl de meeste studenten verwachten dat er een geldboompje gaat groeien bij hun eerste baan.
Want? Lang genoeg geweest en met echt wel minder dan 1400 euro netto rondgekomenquote:Op dinsdag 4 november 2008 11:51 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Jij bent ook geen student of wel?
Omdat je blijkbaar niet weet dat in je eentje eten over het algemeen duurder is p.p. dan met z'n 2-en of meer eten. Het is gewoon geen kwestie van overal een halve portie van nemen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:43 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Want? Lang genoeg geweest en met echt wel minder dan 1400 euro netto rondgekomen
Ik reageerde op iemand die zei dat het dan "erg duur" gaat worden. Het verschil tussen met zn tween (of drieen) eten en alleen eten, dan wordt het echt niet ineens "erg duur". Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Omdat je blijkbaar niet weet dat in je eentje eten over het algemeen duurder is p.p. dan met z'n 2-en of meer eten. Het is gewoon geen kwestie van overal een halve portie van nemen.
Ik bedoelde 'duurder'quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:53 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zei dat het dan "erg duur" gaat worden. Het verschil tussen met zn tween (of drieen) eten en alleen eten, dan wordt het echt niet ineens "erg duur". Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
En voor mij was het vaak genoeg wel een halve portie, ofwel gewoon maken wat je nodig hebt. Als ik spullen haal voor zeg lassagna, maak ik 1 lassagna en de helft gaat de koelkast in. Als ik risotto maakte, gebruikte ik de helft van de ingredienten die ik normaal zou gebruiken. En ja, dan moet je het snel nog een keer eten, nou big deal.
Het enige waar je echt meer geld aan kwijt bent zijn de randzaken. Maar die schaf je meestal periodiek aan.
Zou heel goed kunnen...quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:08 schreef koemleit het volgende:
en niemand die door heeft dat dit vanaf post een een verkapt: "kijk mij veel geld hebben en niet werken dus via illegale dingen verdiend hebbende, vraag me er hier over uit waarmee dat is want ik vind het eigenlijk vet stoer" topic is?
Dan snap je dus ook dat eten in je eentje nu eenmaal duurder is dan gezamenlijk (volgens onderzoek van het NIBUD 20-30%). Tenzij je aan het begin van de week een grote pan kookt en daar de rest van de week op teert natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:43 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Want? Lang genoeg geweest en met echt wel minder dan 1400 euro netto rondgekomen
Volgens het Nibud is een 1-persoonshuishouden inderdaad meer geld kwijt aan eten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:33 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dan snap je dus ook dat eten in je eentje nu eenmaal duurder is dan gezamenlijk? Tenzij je aan het begin van de week een grote pan kookt en daar de rest van de week op teert natuurlijk.
Klopt wel, als je met z'n drieën bent gaat het echt schelen. Namelijk 17% tov een 2 persoons huishouden. Als je het omrekent naar het voordeel van het eten met drie personen tov eten in je eentje, kom je afgerond op 22% uit.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:36 schreef agter het volgende:
[..]
Volgens het Nibud is een 1-persoonshuishouden inderdaad meer geld kwijt aan eten.
Maar het valt nog al mee...4% maar.
http://www.nibud.nl/consumenten/?page=content&subject=besparen&main=co_besparen&pag=co_besparen&id=15
Ik zelf dacht dat het iets van 20% of zo zou zijn.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:20 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik woonde in een studentenhuis. De andere huisgenoot die de huur niet betaalde, werd eruit gezet. Nu ben ik vorige maand verhuisd.
Achteraf bleek er nog bij m'n huisbaas nog een rekening open te staan van vorig jaar. Wat kan hij mij maken? Kan ik die rekening nu niet betalen? Ik zit beetje krap bij de kas. Nu kan hij mij niet meer uitzetten, hè.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:05 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik wil onder m'n klassieke Fiat 500 instelbare schokbrekers/schokdempers installeren.
Slotje dus.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:10 schreef Pinball het volgende:
Uit een ander topic:
[..]
Sneue kloon dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |