abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62904128
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders redeneren: als ik er niet mee rondkom, dan moet er simpelweg meer geld binnen komen. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.
of misschien je levenstijl erop aanpassen.
mama van 3 kids!
  maandag 3 november 2008 @ 12:06:43 #152
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62904319
5 euro per dag voor je boodschappen?

sweet jesus...dat kon 15 jr geleden misschien. Ik ben alleen al 5 euro kwijt aan drinken
  maandag 3 november 2008 @ 12:21:33 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62904645
quote:

[..]

Je kunt het ook anders redeneren: als ik er niet mee rondkom, dan moet er simpelweg meer geld binnen komen. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.
Hoe volgt jouw post uit de mijne? . Heb ik nu een leesprobleem of jij? .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 3 november 2008 @ 12:22:06 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62904660
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:06 schreef SHE het volgende:

sweet jesus...dat kon 15 jr geleden misschien. Ik ben alleen al 5 euro kwijt aan drinken
Je kán het wel (iedereen kan het)l, maar je doet het niet omdat het niet nodig is .
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2008 @ 12:24:38 #155
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62904709
1400? Man, daarvan kun je nog 300 per maand sparen
pi_62904737
quote:

als je niet meer hebt zul je wel moeten.
mama van 3 kids!
pi_62904823
quote:

[..]

veel succes, kneus

[ Bericht 1% gewijzigd door Rens_Wilders op 03-11-2008 12:38:45 ]
  maandag 3 november 2008 @ 13:14:00 #158
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_62905887
quote:

[..]

Dat zal je vies tegenvallen als je het legaal wilt doen.

Naast m'n baan overdag heb ik baantje 's avonds erbij. Als ik me heel erg inzet, veel avond kan en wil werken dan kan ik per maand ruim 400 euro extra binnenhalen (netto)

Maar ik heb gemerkt dat hoe meer avonden ik werkt, hoe rotter ik me voelde. Het beukt gewoon op je.
  maandag 3 november 2008 @ 13:39:41 #159
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62906565
70 euro telefoonabbo? Damn, is die foon van goud ofzo
en 300 euro aan het uitgaan
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_62907609
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:49 schreef CantBuyMeLuv het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat uit mn duim zuigen? Ik ben toch echt een student aangezien ik aan een universiteit studeer.
Ah studeer je aan de KUT? Rondkomen van dat geld moet prima lukken, anders bespaar je toch ergens op? Zo moeilijk is het allemaal niet. Je moet alleen letten op van die kleine uitgaven, daar gaat veel meer geld inzitten dan je denkt.

Oh ja 70e voor je telefoon kan minder. Ik heb ook een pda met push email en betaal uiteindelijk iets van 40 euro per maand. Met sim only kan dit prima.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_62907828
quote:

Het kan wel hoor.
Moet je wel heel sober leven.

Laten we zeggen dat je alleen water drinkt en vruchtensap, 's morgens en 's middags of brood of muesli met melk neemt en 's avonds pasta/aardappelen/rijst met groente en vlees of vleesvervanger, dan kun je dat halen met 5 euro.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 3 november 2008 @ 14:44:58 #162
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62908140
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee dat haal je niet. Een heel brood kost al twee en een halve euro. Pak wasmiddel een euro of 8, fles cola 1,89
Man, dat haal je makkelijk. Een heel brood kost geen 2,5 euro man Ja bij de bakker. Een beetje brood kost 1,60.
Ik haal zelf meestal voor rond de 30 tot 35 euro per week aan boodschappen, dat gaat prima.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_62909107
Weet je wat leuk is, al je geld van die maand op rood of zwart inzetten bij roulette dan heb je of een hele leuke maand of een hele bitse. (houd nog wel wat geld achter de hand om die maand te kunnen overleven)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_62914317
met een huur van 285 en een inkomen van 1400 kan je prima rondkomen,dat is geen probleem.
jouw probleem gaat zitten in je levensstijl,de te dure auto,te veel uitgeven met stappen,teveel kleedgeld,en een veel te hoog telefoon abbo.

je bent nu op een moment dat je keuzes moet maken net als de rest van werkend nederland wat al op zn eigen woont,je kan nu eenmaal niet meer alles doen omdat je daar simpelweg het geld niet voor hebt,kan je dit niet verkroppen of ontken je dit blijf dan aub bij je ouders wonen.

ik heb op een gegeven moment ook even alles zitten doorberekenen omdat ik op mn eigen wou wonen,toen bleek dat het kon en ik zelfs gewoon 200 euro kon sparen heb ik het gedaan.
en zorgen dat er gewoonweg meer geld binnenkomt gaat niet werken,niet door meer werken in ieder geval,want dat brand je langzaam op en gaat leven naar dat extra geld.

neem een goedkopere auto,goedkopere tel. abbo ,pas je stapgedrag en kleedgeld aan en dan zullen er geen problemen zijn
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_62915445
Waar parkeer je je auto eigenlijk? Als je echt in het centrum van Tilburg woont (op de een of andere manier heb ik Pieter Vreede in mijn hoofd), dan zal je ook waarschijnlijk ook betalen voor een parkeerplek, of zit die bij de huur inbegrepen? Als dat niet is, kun je je auto misschien wat verder weg zetten op een niet betaalde parkeerplek, kan ook al geld schelen.
pi_62915862
In 2007 mocht je iets van ¤ 10.500 bijverdienen, als je hier bovenkomt vervalt je Stufi....

probleempje?
pi_62915924
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:39 schreef diedirk het volgende:
In 2007 mocht je iets van ¤ 10.500 bijverdienen, als je hier bovenkomt vervalt je Stufi....

probleempje?
TS wil ook al niet vertellen hoe hij aan dat inkomen komt. Denk daarom dat het inkomen van TS of niet helemaal klopt of niet helemaal legaal is.
Betaal je wel belasting over dat inkomen, TS?

TS moet weten dat de belastingdienst altijd erg geinteresseerd is in mensen die een auto hebben en een app. en die een laag inkomen opgeven bij de belastingdienst...
Make my day!
pi_62925483
Waarschijnlijk heeft TS een wietplantage in z'n kelder..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62925567
Waarschijnlijk is TS gigolo in de donkere uurtjes.
............................
  dinsdag 4 november 2008 @ 03:27:36 #170
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_62926058
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:10 schreef PP. het volgende:

[..]

een brood kost 99 cent bij de super de boer, fles cola ook minder dan een euro (huismerk). En wasmiddel kost ook zeker geen 8 euro.
D'r bestaat een wereld buiten de AH hoor.
Als je een beetje sliim boodschappen doet kun je ook met 5 euro per dag toe bij de appie. Slim inkopen, en vooral veel euroshopper kopen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_62926072
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 03:27 schreef reem het volgende:

[..]

Als je een beetje sliim boodschappen doet kun je ook met 5 euro per dag toe bij de appie. Slim inkopen, en vooral veel euroshopper kopen.
Met minder dan 5 euro lukt ook wel als je je best doet

De tip voor studenten is natuurlijk: aanmaaklimonade
  dinsdag 4 november 2008 @ 03:46:41 #172
14509 reem
pi_62926089
Hahaha, ja dat heeft me ook vijf jaar gekost om dat uit te vinden
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_62926127
Toch grappig dat TS graag wil laten weten wat voor auto hij precies heeft, maar enige informatie over waar het inkomen vandaan komt (en is het dus een stabiel inkomen of niet? toch wel relevant) of wat hij studeert ( 'universiteit') wil hij niet geven OK, de studie is niet reuze relevant, maar misschien zijn mensen wel heel erg nieuwsgierig hoe je zo dom kan zijn in zake je eigen financiën en dan toch een universitaire studie kan volgen Dus: voor welke studie heb je geen gezond verstand nodig?

De rest is allemaal al gezegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62928320
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:37 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik, 4e jaars HBO'er, kijk met verwondering naar het PABO-lespakket, met vakken als creativiteit en gymnastiek.

Het nijpende lerarentekort op basisscholen, en het daarbijhorende (betrekkelijk hoge) salaris is m'n inziens onterecht. Natuurlijk hebben de leraren een drukke dag, maar qua inhoud hoeft het toch niet zoveel voorstellen? Immers, het zijn nog maar kinderen. Die kunnen je toch niet pwnen. .

Contact mee maken, in gaten houden, ze huiswerkopgaven geven, evalueren met hun ouders, etc. En dan was het wel zo'n beetje. Dat kan iedere HBO'er/student toch ook wel .

Waarom is het PABO dan in het leven geroepen? Al die pedagogische vaardigheidstoetsen etc zijn, achteraf gezien, alleen maar opvulling van hun studie. .
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:49 schreef CantBuyMeLuv het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat uit mn duim zuigen? Ik ben toch echt een student aangezien ik aan een universiteit studeer.

TS volgt een HBO opleiding aan een universiteit? Of is hij tussen 29 oktober en 2 november over gestapt?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 4 november 2008 @ 09:47:04 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_62928335
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 04:22 schreef Isabeau het volgende:
OK, de studie is niet reuze relevant, maar misschien zijn mensen wel heel erg nieuwsgierig hoe je zo dom kan zijn in zake je eigen financiën en dan toch een universitaire studie kan volgen Dus: voor welke studie heb je geen gezond verstand nodig?

De rest is allemaal al gezegd.
Ik weet het, op de UvT kun je de studie Vrijetijdswetenschappen volgen
pi_62930829
TS tegenwoordig moet ik het volgende met 150euro doen:

Abbo van 900 belminuten = 25euro (sim-only).
Eten

Als je elke avond in je eentje eet, ja dan kan het erg duur worden. Maar als je telkens met een paar vrienden eet, zul je je nog verbazen hoe cheap je per persoon uit bent.

Wat is eigenlijk nog verontrustender is, is het feit hoe makkelijker jij over geld denkt. Ik respecteer het feit dat je er niet teveel uit wilt wijden over hoe je aan het geld komt. Maar je krijgt het, zo te lezen? Hoe zie je het voor je als je klaar met studeren bent? Wat denk je dat je loon zal zijn? Etcetera. Succes.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:49:43 #177
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62931339
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:31 schreef GC-NY het volgende:
Als je elke avond in je eentje eet, ja dan kan het erg duur worden
Waarom? Gewoon de helft gebruiken van wat je voor 2 personen zou gebruiken?
Anyway, iemand van in 20 die een universitaire (yeah right) studie volgt maar nog geen simpele rekensom kan maken.. het moet niet gekker worden. Als studentje niet rond kunnen komen van 1400 Euro, waar ben je dan mee bezig.
"Ja, ik kocht een PDA en kwam er later achter dat ik ook nog 1000 smsjes wilde kunnen versturen" .. sjeez
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_62931399
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:49 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Waarom? Gewoon de helft gebruiken van wat je voor 2 personen zou gebruiken?
Jij bent ook geen student of wel?
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:10:34 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_62931885
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:31 schreef GC-NY het volgende:

Maar je krijgt het, zo te lezen? Hoe zie je het voor je als je klaar met studeren bent? Wat denk je dat je loon zal zijn? Etcetera. Succes.
Dat zal inderdaad een fikse tegenvaller worden als TS gaat werken. Zijn levensstandaard gaat amper vooruit terwijl de meeste studenten verwachten dat er een geldboompje gaat groeien bij hun eerste baan.
pi_62932395
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad een fikse tegenvaller worden als TS gaat werken. Zijn levensstandaard gaat amper vooruit terwijl de meeste studenten verwachten dat er een geldboompje gaat groeien bij hun eerste baan.
Sterker nog, de TS weet niet eens wat sparen is. Gaat nog lachen worden
pi_62932791
TS ziet de ernst er nog niet van in. Maar ik weet als geen ander hoe het is om van veel geld per maand naar opeens niks te gaan. CBML, verdiep je alsjeblief in je financiele toestand.. onderschat het in ieder geval niet. Veel reacties in dit topic lijken bespottelijk, máár er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

Soms moet men het leren via de harde weg, maar hey; voorkomen is beter dan genezen, geloof me nou maar.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:43:40 #182
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62932793
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:51 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Jij bent ook geen student of wel?
Want? Lang genoeg geweest en met echt wel minder dan 1400 euro netto rondgekomen
pi_62932806
TS is nu zijn wiet aan het oogsten?
In ieder geval weg uit zijn eigen topic.
Make my day!
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:49:18 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_62932940
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:43 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Want? Lang genoeg geweest en met echt wel minder dan 1400 euro netto rondgekomen
Omdat je blijkbaar niet weet dat in je eentje eten over het algemeen duurder is p.p. dan met z'n 2-en of meer eten. Het is gewoon geen kwestie van overal een halve portie van nemen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:53:07 #185
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62933039
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Omdat je blijkbaar niet weet dat in je eentje eten over het algemeen duurder is p.p. dan met z'n 2-en of meer eten. Het is gewoon geen kwestie van overal een halve portie van nemen.
Ik reageerde op iemand die zei dat het dan "erg duur" gaat worden. Het verschil tussen met zn tween (of drieen) eten en alleen eten, dan wordt het echt niet ineens "erg duur". Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
En voor mij was het vaak genoeg wel een halve portie, ofwel gewoon maken wat je nodig hebt. Als ik spullen haal voor zeg lassagna, maak ik 1 lassagna en de helft gaat de koelkast in. Als ik risotto maakte, gebruikte ik de helft van de ingredienten die ik normaal zou gebruiken. En ja, dan moet je het snel nog een keer eten, nou big deal.

Het enige waar je echt meer geld aan kwijt bent zijn de randzaken. Maar die schaf je meestal periodiek aan.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:58:01 #186
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_62933292
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:53 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand die zei dat het dan "erg duur" gaat worden. Het verschil tussen met zn tween (of drieen) eten en alleen eten, dan wordt het echt niet ineens "erg duur". Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
En voor mij was het vaak genoeg wel een halve portie, ofwel gewoon maken wat je nodig hebt. Als ik spullen haal voor zeg lassagna, maak ik 1 lassagna en de helft gaat de koelkast in. Als ik risotto maakte, gebruikte ik de helft van de ingredienten die ik normaal zou gebruiken. En ja, dan moet je het snel nog een keer eten, nou big deal.

Het enige waar je echt meer geld aan kwijt bent zijn de randzaken. Maar die schaf je meestal periodiek aan.
Ik bedoelde 'duurder' . Maar goed, dan praat ik over eigen ervaring.
pi_62933438
en niemand die door heeft dat dit vanaf post een een verkapt: "kijk mij veel geld hebben en niet werken dus via illegale dingen verdiend hebbende, vraag me er hier over uit waarmee dat is want ik vind het eigenlijk vet stoer" topic is?
pi_62933544
Ja, dat zou heel goed kunnen. Maar wat als TS echt niet beter weet, dan wil ik het e.e.a. in ieder geval tegen hem gezegd hebben.
pi_62933610
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:08 schreef koemleit het volgende:
en niemand die door heeft dat dit vanaf post een een verkapt: "kijk mij veel geld hebben en niet werken dus via illegale dingen verdiend hebbende, vraag me er hier over uit waarmee dat is want ik vind het eigenlijk vet stoer" topic is?
Zou heel goed kunnen...

Als TS een levensstijl heeft wat niet in verhouding met zijn (officiele) inkomen is, dan zal de fiscus daar zeer geinteresseerd in zijn. En believe me, ik heb dit al eens gezien bij een mede-student. En daar word je niet vrolijk van.
Make my day!
pi_62934887
Wij hebben hier in Buitenpost 4 supermarkten, waaronder 2 prijsvechters. Met een beetje handigheid kun je met z'n 2en voor 55 euro in de week boodschappen prima eten...

@ Magnet; woon je ook in Buitenpost?
pi_62935538
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:43 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Dan snap je dus ook dat eten in je eentje nu eenmaal duurder is dan gezamenlijk (volgens onderzoek van het NIBUD 20-30%). Tenzij je aan het begin van de week een grote pan kookt en daar de rest van de week op teert natuurlijk.
pi_62935618
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:33 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Dan snap je dus ook dat eten in je eentje nu eenmaal duurder is dan gezamenlijk? Tenzij je aan het begin van de week een grote pan kookt en daar de rest van de week op teert natuurlijk.
Volgens het Nibud is een 1-persoonshuishouden inderdaad meer geld kwijt aan eten.
Maar het valt nog al mee...4% maar.
http://www.nibud.nl/consumenten/?page=content&subject=besparen&main=co_besparen&pag=co_besparen&id=15

Ik zelf dacht dat het iets van 20% of zo zou zijn.
Make my day!
pi_62935996
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:36 schreef agter het volgende:

[..]

Volgens het Nibud is een 1-persoonshuishouden inderdaad meer geld kwijt aan eten.
Maar het valt nog al mee...4% maar.
http://www.nibud.nl/consumenten/?page=content&subject=besparen&main=co_besparen&pag=co_besparen&id=15

Ik zelf dacht dat het iets van 20% of zo zou zijn.
Klopt wel, als je met z'n drieën bent gaat het echt schelen. Namelijk 17% tov een 2 persoons huishouden. Als je het omrekent naar het voordeel van het eten met drie personen tov eten in je eentje, kom je afgerond op 22% uit.
pi_62936206
Ik spaar bijna al me bonnetjes, en binnenkort ga ik die bonnetjes eens af, en ga ik kijken hoe ik zo goedkoop mogelijk, maar toch relatief gevarieerd rond kan komen
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:02:43 #196
14509 reem
pi_62936261
TS doet geen universitaire opleiding.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_62936275
Je bewaart alle supermarktbonnetjes?
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:10:39 #198
242 Pinball
Electric Monk
pi_62936456
Uit een ander topic:
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:20 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik woonde in een studentenhuis. De andere huisgenoot die de huur niet betaalde, werd eruit gezet. Nu ben ik vorige maand verhuisd.

Achteraf bleek er nog bij m'n huisbaas nog een rekening open te staan van vorig jaar. Wat kan hij mij maken? Kan ik die rekening nu niet betalen? Ik zit beetje krap bij de kas. Nu kan hij mij niet meer uitzetten, hè.

Sneue kloon dit.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:12:49 #199
242 Pinball
Electric Monk
pi_62936505
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:05 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik wil onder m'n klassieke Fiat 500 instelbare schokbrekers/schokdempers installeren.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_62936518
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:10 schreef Pinball het volgende:
Uit een ander topic:
[..]

Sneue kloon dit.
Slotje dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')