abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62166666
Ik woonde in een studentenhuis. De andere huisgenoot die de huur niet betaalde, werd eruit gezet. Nu ben ik vorige maand verhuisd.

Achteraf bleek er nog bij m'n huisbaas nog een rekening open te staan van vorig jaar. Wat kan hij mij maken? Kan ik die rekening nu niet betalen? Ik zit beetje krap bij de kas. Nu kan hij mij niet meer uitzetten, hè.
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:22:22 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62166706
Hij kan wel een incassobureau op je afsturen he. Een rekening van een maand oud is nog niet verlopen en die van vorig jaar ook niet. Gewoon betalen dus.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_62166981
-dubbel.
pi_62167007
het is allemaal beetje rommelig gegaan. Dan moet hij het ook bewijzen, lijkt me?

Is er hier een deskundige op juridisch gebied aanwezig?
pi_62167370
het feit dat JIJ krap bij kas zit is nog geen reden om een rekening niet te betalen. Dat is gewoon asociaal. Je kunt hem wel vragen uitleg te geven waar deze rekening uit is opgebouwd als je het een raar bedrag vindt oid. Je kunt trouwens toch ook je ouders vragen of zo? dat je het hen terugbetaald later?
pi_62167373
als hij een incassoburo op je afstuurt geef ik je weinig kans. ik zou gewoon betalen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:08:26 #7
152789 karr-1
pi_62167837
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:34 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
het is allemaal beetje rommelig gegaan. Dan moet hij het ook bewijzen, lijkt me?

Hij kan vrij eenvoudig aantonen dat de rekening er is en dat ie niet betaald is lijkt mij. Dus waarom zou je hem niet betalen? Krap bij kas zitten is natuurlijk niet zijn probleem, dat is dus geen excuus om niet te betalen.
pi_62178344
Hij is puissant rijk, en heeft dat geld niet nodig lijkt me. Hij heeft m'n nieuwe adres niet. Wat kan hij doen?

Wel heeft hij een kopie van m'n ID-kaart. Kan hij de adressen achterhalen bij de gemeente?
pi_62178476
Je bent je in bochten aan het wringen om niet te hoeven betalen terwijl uit je eerdere opmerking blijkt dat het een terechte narekening is. Verder maakt het natuurlijk geen mallemoer uit hoe rijk de ander is, als je moet betalen, moet je betalen. Overigens kan hij geen nieuw adres bij de gemeente opvragen.
You can't have everything. Where would you put it?
pi_62178800
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:30 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Kan hij de adressen achterhalen bij de gemeente?
Nee, dat kan hij niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62178867
quote:
En dat vraag je in WGR

Voor dit topic hoef je overigens niet eens deskundig te zijn.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62179397
quote:
Hij is puissant rijk, en heeft dat geld niet nodig lijkt me. Hij heeft m'n nieuwe adres niet. Wat kan hij doen?

Wel heeft hij een kopie van m'n ID-kaart. Kan hij de adressen achterhalen bij de gemeente?
Lekkere instelling, wie ben jij om dat te oordelen?

Bel die kerel gewoon op, zeg dat je op het moment het geld niet hebt, maar dat je graag in termijnen zou betalen ofzo.
deal with it
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:27:58 #13
152789 karr-1
pi_62188056
quote:

Het maakt geen bal uit of die man schathemelrijk of straatarm is, als de rekening terecht is moet je betalen, simpel zat.

En nee hij kan je adres niet achterhalen, maar een deurwaarder kan dat wel.
pi_62188632
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:27 schreef karr-1 het volgende:
En nee hij kan je adres niet achterhalen
Nou, de gemeente mag hem de informatie op de genoemde gronden niet geven, dat is heel wat anders dan het niet kunnen achterhalen. TS lijkt me niet ondergedoken dus dan is iemand altijd wel te vinden. Hang een leuk verhaal op en zelfs bij de gemeente kom je er vaak wel achter. En lukt het niet bij de gemeente, dan probeer je het op een andere plek waar ze het adres weten.

De vraag is echter of de huurbaas (zoveel) moeite wil doen als hij gewoon de optie heeft om uiteindelijk een deurwaarder te vragen om het te doen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_62190723
Ik heb ooit een adres opgevraagd bij de gemeente van iemand en kreeg dat gewoon.
pi_62191107
quote:

Als ie puissant rijk is, kan ie ook veel kosten gaan maken om jouw lekker te pakken op je arrogante houding
Uiteindelijk ben jij het die alles moet en mag gaan betalen als het voor de rechter komt in het geval ie dat zou willen.

Dwarsbomen is leuk en zeker als mensen er niet op rekenen maar wel ervoor mogen opdraaien!
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 07:05:48 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62193063
quote:
Hij is puissant rijk, en heeft dat geld niet nodig lijkt me.
Dat is geen reden om je afspraken niet na te komen.

De huisbaas kan je in ieder geval voor de rechter sleuren en betaling eisen. Hij zal dat dan moeten bewijzen, maar een overzicht van in rekening gebrachte bedragen en betaalde bedragen voldoet daarvoor.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:53:18 #18
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_62194008
quote:
De meeste rijken hebben veel geld, duh! En hoe zouden ze daar aan komen? Door kleine ettertjes te laten lopen die ze nog geld schuldig zijn? Of door schuldeisers tot aan de poorten van de hel te achtervolgen tot er betaald is?

Gewoon netjes betalen dus. Juridisch en ethisch het juiste.
pi_62195326
Wat is de TS een lamlul zeg. Als jij een dienst afneemt dan dien je daar voor te betalen. Ik hoop dat de TS later, als hij in staat is een baan te bemachtigen, met een zelfde soort situatie geconfronteerd wordt maar dan vanuit de andere kant. Lamzak.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:12:46 #20
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62195424
quote:
Ik denk dat er zat mensen zijn die hetzelfe over jou kunnen zeggen, het gaat er maar om vanuit welke positie je het bekijkt. Dus je vindt dat iemand die rijk is bestolen mag worden? Vind je het dan ook niet erg als iemand jouw een keer besteelt? Of is het dan ineens wel erg? Lekker he, meten met twee maten?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:58:42 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62196497
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:08 schreef Munchkin het volgende:
lamlul
pi_62202058
Sluiten dit topic. We gaan hier geen wanbetalers van advies voorzien, dan zijn we straks medeplichtig...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:14:29 #23
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_62202960
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:39 schreef JO3Y het volgende:
Sluiten dit topic. We gaan hier geen wanbetalers van advies voorzien, dan zijn we straks medeplichtig...
Dit is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Uiteraard vind ik TS ook een
quote:
lamlul.
Maar om nu te stellen dat je medeplechtig aan iets bent omdat je iemand van advies voorziet is gelukkig nog niet strafbaar in deze politiestaat...

(Stel je voor zeg. Iemand vraagt de weg naar een bank. Jij wijst hem beleefd de goede kant op, wordt je een paar uur later uit je huis gehaald door een arrestatieteam omdat de persoon de bank overvallen heeft. De aanklager stelt dat jij medeplechtig bent omdat je hem de weg naar de bank wees )
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:03:33 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62208063
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:39 schreef JO3Y het volgende:
Medeplichtigheid is een term uit het strafrecht. Wanbetaling op zichzelf is niet strafbaar, dus kan er ook niemand medeplichtig zijn.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:30:32 #25
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62208631
Had je een contract met je huurbaas?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:53:40 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62209224
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:30 schreef maedel het volgende:
Had je een contract met je huurbaas?
Natuurlijk had hij dat, het lijkt me dat de huurbaas anders wel de politie had gebeld bij het aantreffen van een vreemde in zijn woning..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:55:00 #27
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62209248
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Natuurlijk had hij dat, het lijkt me dat de huurbaas anders wel de politie had gebeld bij het aantreffen van een vreemde in zijn woning..
Ja, dat zal best. Ik heb in genoeg studentenhuizen gewoond (en jarenlang) zónder contract hoor...
Zo'n rare vraag is het imo niet.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:55:49 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62209274
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:55 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, dat zal best. Ik heb in genoeg studentenhuizen gewoond (en jarenlang) zónder contract hoor...
Zo'n rare vraag is het imo niet.
Je ging er gewoon wonen, maakte een willekeurig bedrag over en vertrok gewoon weer wanneer je daar zin in had ofzo?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:00:35 #29
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62209407
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je ging er gewoon wonen, maakte een willekeurig bedrag over en vertrok gewoon weer wanneer je daar zin in had ofzo?
Nee, ik zag de advertentie, belde of ik mocht komen kijken voor de kamer en of hij nog beschikbaar was, ik ging praten met de huisbaas, die zei wat het kostte en dat ik de kamer mocht hebben, en dan ging ik op de eerste van de maand contant bij de huisbaas afrekenen. Ik vermoed dat hij daar geen belasting o.i.d. over betaalde.
Dat was de normaalste zaak van de wereld, en ik heb er jaren naar volle tevredenheid gewoond.
In een ander huis, precies hetzelfde. Deed iedereen zo.
Als je problemen veroorzaakte flikkerde ze je gewoon ook buiten met een dag of 2 opzegtermijn.

Maar goed, dat is niet meer gangbaar begrijp ik?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:11:57 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62209730
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:00 schreef maedel het volgende:

Nee, ik zag de advertentie, belde of ik mocht komen kijken voor de kamer en of hij nog beschikbaar was, ik ging praten met de huisbaas, die zei wat het kostte en dat ik de kamer mocht hebben, en dan ging ik op de eerste van de maand contant bij de huisbaas afrekenen. Ik vermoed dat hij daar geen belasting o.i.d. over betaalde.
Dat was de normaalste zaak van de wereld, en ik heb er jaren naar volle tevredenheid gewoond.
In een ander huis, precies hetzelfde. Deed iedereen zo.
Als je problemen veroorzaakte flikkerde ze je gewoon ook buiten met een dag of 2 opzegtermijn.

Maar goed, dat is niet meer gangbaar begrijp ik?
Oh, ik begreep je dan verkeerd denk ik. Ik dacht dat je bedoelde zonder afspraken te maken, maar het gaat er dus om of er iets op papier staat.

Op zich is dat zelfs niet eens zo belangrijk, daar TS huur heeft voldaan en waarschijnlijk ook op het adres ingeschreven is geweest. Dat is genoeg bewijs om een vordering hard te maken.

Of het gangbaar is om zonder dat er iets op papier staat te huren weet ik overigens niet..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:17:47 #31
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62209905
Ja, ik denk dat als je altijd contant betaald hebt, en er geen contract is, een huisbaas niet zoveel poot heeft om op te staan.
Overigens vind ik dat TS gewoon moet betalen als de rekening terecht is hoor
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:22:17 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62210016
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:17 schreef maedel het volgende:
Ja, ik denk dat als je altijd contant betaald hebt, en er geen contract is, een huisbaas niet zoveel poot heeft om op te staan.
Overigens vind ik dat TS gewoon moet betalen als de rekening terecht is hoor
Tenzij de huisbaas op een andere manier kan aantonen dat TS de woning bewoond heeft en daar kunnen best aardig wat bewijzen voor zijn.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:23:57 #33
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62210058
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tenzij de huisbaas op een andere manier kan aantonen dat TS de woning bewoond heeft en daar kunnen best aardig wat bewijzen voor zijn.
Ja, maar als er een contract is (waar we maar niks over horen van TS) heeft ons hele gesprek sowieso al geen zin
De huisbaas zal als hij "zwart" verhuurt weinig zin hebben om een zaak aan te spannen tegen TS voor een (in dat geval) relatief lullig rekeningetje.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:27:14 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62210173
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:23 schreef maedel het volgende:

Ja, maar als er een contract is (waar we maar niks over horen van TS) heeft ons hele gesprek sowieso al geen zin
TS heeft het dan sowieso al een stuk lastiger.
quote:
De huisbaas zal als hij "zwart" verhuurt weinig zin hebben om een zaak aan te spannen tegen TS voor een (in dat geval) relatief lullig rekeningetje.
Als hij wit verhuurt verandert er denk ik niet veel. Het bedrag op zichzelf is niet interessant genoeg voor een rechtszaak, maar de huisbaas kan het wel doen om duidelijk te maken dat hij dergelijke onzin niet duldt. De kans is evenwel groter dat hij dat doet wanneer alles wit is. Mensen die dingen wit doen hebben sowieso vaak meer op met recht.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:28:26 #35
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62210220
Als het wit is, loopt die huisbaas geen risico.
Als het zwart is, moet hij afwegen wat voor hem belangrijker is.
Lijkt mij.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:30:18 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62210281
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:28 schreef maedel het volgende:
Als het wit is, loopt die huisbaas geen risico.
Als het zwart is, moet hij afwegen wat voor hem belangrijker is.
Lijkt mij.
Ook als het zwart is loopt hij niet zoveel risico. Er is tenslotte geen communicatie tussen rechtbanken en fiscus.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:33:05 #37
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62210355
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook als het zwart is loopt hij niet zoveel risico. Er is tenslotte geen communicatie tussen rechtbanken en fiscus.
Nee, maar de advocaat van TS zal neem ik aan wel ergens aan de bel gaan trekken in dat geval
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:37:42 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62210488
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:33 schreef maedel het volgende:

[..]

Nee, maar de advocaat van TS zal neem ik aan wel ergens aan de bel gaan trekken in dat geval
Ik zie TS dat eerder doen dan een advocaat, eigenlijk.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:52:46 #39
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62210970
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie TS dat eerder doen dan een advocaat, eigenlijk.
Ja, nou, het is voor die huisbaas een risico toch?

Koffie/thee trouwens?
Aangezien het er naar uit ziet dat we met z'n tweeën het topic vol zitten te posten.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:58:34 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62211185
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:52 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, nou, het is voor die huisbaas een risico toch?
Ja, in zekere zin wel. Sowieso eigenlijk al wanneer hij TS onder druk zet.
quote:
Koffie/thee trouwens?
Aangezien het er naar uit ziet dat we met z'n tweeën het topic vol zitten te posten.
Koffie is wel lekker. We zitten inderdaad met zijn tweetjes lijkt het.
pi_62213696
quote:

Dus jij betaalt alleen als iemand jou kan dwingen, en als je een beetje krap bij kas zit is een beetje rommeligheid al genoeg om je schulden niet te betalen.
Lekkere fijne instelling heb jij.
Mag ik eens wat geld van je lenen?
Moet jij eens opletten.
pi_62219042
quote:
Wat is de TS een lamlul zeg. Als jij een dienst afneemt dan dien je daar voor te betalen. Ik hoop dat de TS later, als hij in staat is een baan te bemachtigen, met een zelfde soort situatie geconfronteerd wordt maar dan vanuit de andere kant. Lamzak.
Dat.

Betalen of een betalingsregeling treffen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_62221921
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:45 schreef rutger05 het volgende:
Dat.

Betalen of een betalingsregeling treffen.
.
pi_62350737
En de vraag die ik nog mis, beste TS, is om hoeveel geld het eigenlijk gaat.
1. uit nieuwsgierigheid en
2. uit nieuwsgierigheid ;-)
You can't have everything. Where would you put it?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')