volgens mij heel dom.quote:Op zondag 2 november 2008 19:23 schreef benzje het volgende:
Rondkomen met 1400 euro?
Of ze houdt ons voor de gek met zon vraag ,of ze is echt dom.
Erg off topic maar petje af!quote:Op zondag 2 november 2008 19:57 schreef Popples het volgende:
[..]
volgens mij heel dom.
wij hebben nog minder en wij zijn met zijn vieren waarvan een baby en een peuter.
ik snap echt niet hoe je die 1400 op krijgt alleen hoor.
Lidl cola is 26 cent per liter en is onlangs tot beste huismerkcola verkozen, ook beter dan de AH.quote:Op zondag 2 november 2008 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
¤1,23 *1.5=1.845 of zelfs 2,46 voor 2 liter. Ja er is goedkopere 'cola' te vinden. Gelet op de rest van het topic lijkt het me niet dat TS op river zit te wachten. En in dit geval heeft hij nog gelijk ook.
tot beste 'huismerkcola' ja... niet tot de beste cola. Maar ik dacht dat we deze discussie al uren geleden gevoerd hadden? In het geval van TS is mijn prijs per liter relevanter dan jouw prijs.quote:Op zondag 2 november 2008 21:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lidl cola is 26 cent per liter en is onlangs tot beste huismerkcola verkozen, ook beter dan de AH.
En gelijk? Dat is een kwestie van smaak.
Ik drink zelf AH cola voor 71 cent per fles en vind het meer dan prima te drinken, een vriend van mij schenkt lidl cola en ik probeer daar zo min mogelijk cola te drinken want ik vind het niet te zuipen. Dus inderdaad, kwestie van smaak.quote:Op zondag 2 november 2008 21:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lidl cola is 26 cent per liter en is onlangs tot beste huismerkcola verkozen, ook beter dan de AH.
En gelijk? Dat is een kwestie van smaak.
Dan neem ik aan dat je daarnaast er ook nog bij werkt? Heb je dan 4 jaar lang de maximale lening?quote:Op zondag 2 november 2008 21:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik kom ook van mijn volledige IBG-lening + OV-vergoeding rond, dat betreft zo'n 890 in de maand, mijn huur is 530.
Dus ja, het is mogelijk.
Nee, als je de ex-vrouw van Paul McCartney bent niet, dan heb je 4000 euro per maand nodig voor "eten".
Ik heb vorig jaar wat part-time bijgeklust zegmaar, als docent, maar verder werk ik nu niet en ik heb nu bijna vier jaar de max. lening gehad.quote:Op zondag 2 november 2008 21:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je daarnaast er ook nog bij werkt? Heb je dan 4 jaar lang de maximale lening?
Wow, dat is dan een fikse lening. Slaap je daar niet slecht van? Bedoel dan hebben we het toch over 40,000 euro. Je zal de lening vast nodig hebben, anders leen je niet (neem ik aan) maar dat lijkt mij toch niet echt prettig.quote:Op zondag 2 november 2008 21:40 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar wat part-time bijgeklust zegmaar, als docent, maar verder werk ik niet en ik heb nu bijna vier jaar de max. lening gehad.
Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht.quote:Op zondag 2 november 2008 21:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wow, dat is dan een fikse lening. Slaap je daar niet slecht van? Bedoel dan hebben we het toch over 40,000 euro. Je zal de lening vast nodig hebben, anders leen je niet (neem ik aan) maar dat lijkt mij toch niet echt prettig.
Dat is waar, maar je bent toch (maximaal) 15 jaar lang je studiekosten nog aan het aflossen van (een paar) honderd euro per maand. Hopelijk vind je dan wel een goede baan.quote:Op zondag 2 november 2008 21:46 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht.
De lening is inderdaad wel hoog, 45.000 euro nu al.
MIsschien had ik er beter over na moeten denken. Aan de andere kant tsja het terugbetaalregime is bepaald niet streng te noemen en het is heus niet zo dat ik straks als ik werk heb gevonden onbetaalbare porties van mijn salaris moet gaan terugbetalen.
Nou. Minstens ¤ 250,- per maand? Toch best veel.quote:Op zondag 2 november 2008 21:46 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht.
De lening is inderdaad wel hoog, 45.000 euro nu al.
MIsschien had ik er beter over na moeten denken. Aan de andere kant tsja het terugbetaalregime is bepaald niet streng te noemen en het is heus niet zo dat ik straks als ik werk heb gevonden onbetaalbare porties van mijn salaris moet gaan terugbetalen.
quote:Op zondag 2 november 2008 19:23 schreef benzje het volgende:
Rondkomen met 1400 euro?
Of ze houdt ons voor de gek met zon vraag ,of ze is echt dom.
Bedankt voor je reply, waarvan je toon respectvol lijkt te zijn. Als ik naar andere studenten en sommige van m'n kameraden kijk, dan heb ik het niet zo beroerd.quote:Op zondag 2 november 2008 19:48 schreef stapas het volgende:
Dit debat gaat helemaal niet over welk merk afwasmiddel te kopen, want bij een inkomen van 1400 per maand als student doet dat er weinig toe.
Met een huur van 285/maand (heel goedkoop dus) kan je als een god leven met 1400 per maand. Is ongeveer wat ik verdiende in mijn eerste job en ik betaalde 380 aan huur. Ik kon toen nog een 250 per maand sparen.
Maar jij zou problemen kunnen hebben met je riante levensstijl. 70 per maand voor telefoon is belachelijk veel. reduceer dat tot de helft of 1 derde. Overigens, ik zie totaal niet in waar een student een pda voor nodig heeft. Zo'n drukke agenda hebben studenten niet. Een gewone zakagenda kost je 2 euro...
300 euro per maand om te stappen is nog meer belachelijk. Dat is dus 75 euro per week. Daarmee kan je verschillende keren per week eten, naar de film, en naar de kroeg. Dus daar kan je makkelijk op besparen.
En 100 euro per maand aan kleding is ook aan de zeer hoge kant, want dat is 1200 per jaar. Enkel een pak (en daar heb je er aar 1 van nodig), en goede regen- en winterjas, en een goed paar schoenen kosten geld, en dit zijn allemaal zaken die meer dan 1 jaar meegaan. de rest kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wil.
En om te eten kom je met 150-200 per maand rustig toe, ook met kwaliteitsproducten. Overigens, gezien je stapbudget ga je al verschillende keer per maand buitenshuis eten, dus dat kan alweer van dit budgt af
En die auto, dat vind ik al helemaal onzin voor een student. Maar ja, iedereen zijn hobbies. Maar ik krijg de indruk dat je niet wil kiezen: Je wil én modieuze kleding, en een blitse wagen, en duur gaan stappen.
Ik red het makkelijk met 20 euro per maand, maar het zou misschien zelfs wel voor de helft kunnen (als ik een leuke abbo kan vinden). Ben dan zo'n 200 minuten per maand kwijt.quote:Op zondag 2 november 2008 22:59 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply, waarvan je toon respectvol lijkt te zijn. Als ik naar andere studenten en sommige van m'n kameraden kijk, dan heb ik het niet zo beroerd.
Dat gedoe over m'n auto. Het is geen daily driver, ik gebruik 'm alleen voor pret. Ik zie het als hobby. Als ik later werkzaam zou zijn, dan had ik wel beetje normale auto ernaast aangeschaft.
Hoeveel betalen jullie eigenlijk voor je telefoonabbo/kosten en hoe vaak bel/sms je ermee? En gas/water/elektra zal voor m'n oppervlakte dus zo'n 125 euro permaand bedragen?
Wachten tot ie is afgelopen?quote:Op zondag 2 november 2008 23:40 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Hoe kom ik van die dure telefoonabbo af? Het is een 2 jarig contract bij T-mobile.
Kloptquote:Op zondag 2 november 2008 17:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Straks ga je me vertellen dat ze er ook nog eens een goede schaatser hebben
Ik deed het als student met een normaal bel/sms bundeltje van max 30 euro p maand (meestal rond de 20 zelfs).quote:Op zondag 2 november 2008 22:59 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply, waarvan je toon respectvol lijkt te zijn. Als ik naar andere studenten en sommige van m'n kameraden kijk, dan heb ik het niet zo beroerd.
Dat gedoe over m'n auto. Het is geen daily driver, ik gebruik 'm alleen voor pret. Ik zie het als hobby. Als ik later werkzaam zou zijn, dan had ik wel beetje normale auto ernaast aangeschaft.
Hoeveel betalen jullie eigenlijk voor je telefoonabbo/kosten en hoe vaak bel/sms je ermee? En gas/water/elektra zal voor m'n oppervlakte dus zo'n 125 euro permaand bedragen?
Wtf!quote:Op zondag 2 november 2008 14:24 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Stappen kost mij rond 300 eur per maand
Dus de huur is 570 euro in de maand? Waarom niet gewoon duidelijk aangeven? Als je namelijk zo goed bent met rekensommetjes, had je hier niet zo'n topic hoeven te openen.quote:Op zondag 2 november 2008 14:24 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ik, een 20 jarige student, woon sinds kort met een maat in een vrij royaal appartement in het centrum van tilburg. De maandhuur door helft bedraagt 285 euro.
En las ik niet in je top-topic dat je die auto hebt omdat je een man bentquote:Daarnaast heb ik een ouder model van BMW cabrio die door motorische modificaties vrij rap is maar wel veel verbruikt (1 op 7). Ik gebruik m alleen voor plezierritjes. Ong 150 km per week.
Tsja, geeft dus toch maar aan dat rekenen niet je sterkste kan isquote:Telefoonabbo kost 70 eur per maand.
http://www.nuon.nl ofzoquote:Ik weet niet hoeveel het eten/gas/water/stroom moet gaan kosten. Voor verwarming, de appartement is 105m2 excl kelder.
Wat ik op basis van 1 week qua stroomverbruik heb gezien, is dat we per dag 10 a 15 kwh verbruiken. Op jaarbasis zaol dit vermoedelijk 3500kwh zijn.
c:\windows\system32\calc.exequote:Stappen kost mij rond 300 eur per maand, kleding geschat op 100 eur. Ik heb geen flauw idee hoeveel de boodschappen kosten (AH)
Mn vraag is hoeveel ik van 1400 euro overhou, want ik heb nooit samen gewoond en weet dus ook niet wat ik ervan moet verwachten
Hoeveel zullen de kosten in mijn situatie gaan bedragen?
Le-zen.quote:Op maandag 3 november 2008 09:14 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dus de huur is 570 euro in de maand? Waarom niet gewoon duidelijk aangeven? Als je namelijk zo goed bent met rekensommetjes, had je hier niet zo'n topic hoeven te openen.
cocktalesquote:Op maandag 3 november 2008 09:21 schreef borisz het volgende:
Stappen 300
TS drinkt of veels te veel bier of alleen maar dure cocktales.. Dat kan best wat minder.
ducktales cocktales, whateverquote:Op maandag 3 november 2008 09:21 schreef borisz het volgende:
Stappen 300
TS drinkt of veels te veel bier of alleen maar dure cocktales.. Dat kan best wat minder.
Laten we het houden op de maandagmorgen waarbij er nog geen koffie gezet isquote:
Je hebt iig een plekje verworven in het taalfoutentopic in TTK!quote:Op maandag 3 november 2008 09:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Laten we het houden op de maandagmorgen waarbij er nog geen koffie gezet is.
Daar ben ik stamgast.quote:Op maandag 3 november 2008 09:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hebt iig een plekje verworven in het taalfoutentopic in TTK!.
quote:
Maakt dat de rest van mijn verhaal daardoor overbodig?quote:Op maandag 3 november 2008 09:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Le-zen.
Hij woont samen met een vriend van hem die de helft van de huur betaalt.
Nee, dat maakt de rest van je verhaal niet overbodig (sterker nog: ik ben het met je eens), maar je zegt verderop wel dat TS informatie achterhoudt / onjuiste informatie geeft en dat is dus niet zoquote:Op maandag 3 november 2008 09:54 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Maakt dat de rest van mijn verhaal daardoor overbodig?Zelfs dan nog heeft hij te weinig om van rond te komen moet hij eens leren prioriteiten te stellen. Daarbij zou het me niets verbazen als hij ineens aankomt met de melding dat wij iets zijn vergeten wat hij nog niet eerder heeft opgeschreven. Misschien de ziektekostenverzekering voor z'n dierentuin, of z'n abonnement op het een of andere weekblad van een tientje per nummer. Of dat hij van Jomanda te horen heeft gekregen dat hij een middeltje moet slikken a 7,50 per dag om geen last te hebben van witte wieven (or whatever).
Zijn er geen cursussen die hij kan volgen om met geld om te gaan?
quote:Op zondag 2 november 2008 23:40 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Hoe kom ik van die dure telefoonabbo af? Het is een 2 jarig contract bij T-mobile.
Ik rij 300+ km per week, heb 'm ook niet nodigquote:Op maandag 3 november 2008 09:24 schreef Loveless85 het volgende:
Ben ik trouwens die 150km per week nog aardig wat vind voor een auto die zogezegd alleen af-en-toe word gebruikt?
Ik heb in dit topic erover gehad of ik met een bepaald bedrag mijn woonsituatie kon doorzetten, en daarbij heb ik de regelmatige uitgaven opgenoemd omdat ik geen idee had wat voor gemiddelde uitgaven ik kon verwachten.quote:Op maandag 3 november 2008 09:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat maakt de rest van je verhaal niet overbodig (sterker nog: ik ben het met je eens), maar je zegt verderop wel dat TS informatie achterhoudt / onjuiste informatie geeft en dat is dus niet zo.
Ik denk dat TS met BMW poogde eindelijk van zijn username af te komenquote:Op zondag 2 november 2008 15:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Studenten hebben helemaal geen auto nodig. Je hebt een gratis OV-jaarkaart, gebruik die of stap op de fiets.
Luxe-uitgaven zijn voor als je groot en afgestudeerd bent.
Je kunt het ook anders redeneren: als ik er niet mee rondkom, dan moet er simpelweg meer geld binnen komen. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.quote:Op maandag 3 november 2008 11:24 schreef Viking84 het volgende:
Met 1400 euro per maand (ik had zelf nog niet eens de helft) leef je als student echt als God in Frankrijk. Dus dat móet gewoon lukken, anders zie ik het somber voor je in.
Zo gedreven lijk je me niet aangezien je nieteens een eigen begroting wilde opstellenquote:Op maandag 3 november 2008 11:33 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders redeneren: als ik er niet mee rondkom, dan moet er simpelweg meer geld binnen komen. En ja, als je echt gedreven bent, dan lukt je dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |