abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62867802
Ik vraag me dit best veel af. Ik ben nu zeventien, studeer psychologie en ben op zoek naar een kamer (in Leiden, voor iedereen die wat weet). Ik zie dit als een normale vorm van leven, je doet een vervolgopleiding, dus je gaat op kamers. Ik wil niets liever dan m'n eigen boontjes doppen, m'n eigen plekje hebben, iets dat echt helemaal van jezelf is zonder dat je verplichtingen na hoeft te komen tegenover anderen. Er hoeven geen vragen beantwoord te worden als je thuiskomt met een zak vol wodka, een meisje of wiet. Je hoeft niet voorzichtig meer te zijn, kan uitgaan tot in de kleine uurtjes zonder je zorgen hoeven te maken dat je iemand wakker maakt (want ik mag al wel heel veel, altijd uitgaan tot welke tijd dan ook).
Maar veel mensen komen aan met argumenten om thuis te wonen. Argumenten om hun gebrek aan onafhankelijkheid, hun saaiheid en hun gemakzuchtigheid te rechtvaardigen. Namelijk: "Het is zo lekker makkelijk". Nou, heel fijn, je bent een gemakzuchtige saaie lul die comfort boven levensontwikkeling stelt. Of je hoort "Ik heb er nog geen behoefte aan", wat ik prima vindt, maar sommige mensen weten niet wáárom ze er geen behoefte aan hebben of ze zeggen daarna dat ze het "wel zo makkelijk" vinden, wat technisch hetzelfde is als ik hierboven noemde. Dan zijn er nog mensen die geen kamer kunnen vinden, wat ik begrijp en waar niks tegen te doen is (behalve door blijven zoeken) en mensen die er het geld niet voor hebben, wat ik ook begrijp. Maar waarom zou je, als je er het geld voor zou hebben om een leuk kamertje te kunnen krijgen, thuis blijven wonen? Ik snap het niet, het is een soort gebrekkige levensontwikkeling als je je niet van je ouders af kunt of wilt scheiden. En ik heb hele leuke ouders, alleen mensen moeten wel hun eigen spoor trekken.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_62867889
Je geeft zelf al aan waarom niet iedereen zo snel mogelijk op kamers willen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_62867896
Als je ouderlijk huis in de buurt van een grote stad is, is het vaak veel makkelijker om niet op kamers te gaan.
Waarom zou je ook?
Make my day!
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:02:58 #4
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_62867908
Als 18 jarige psycholoog student in Utrecht woon ik ook nog thuis. Ik zou wel willen, maar heb er het geld niet voor. Moet alles zelf betalen en dus ook als het gebeurd mijn kamer. Leen al 200 per maand en bespaar liever wat meer geld voor het terug betalen dan nu al op kamers te gaan.
Mijn reistijd is een halfuur fietsen of 45 minuten met OV. Prima te doen. Tevens wonen al mijn vrienden en zijn al mijn dingen in mijn eigen woonplaats. Voor mij is het leven prima zo. Ik heb al genoeg vrijheid van mijn ouders.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_62867926
Omdat ik het prima met mijn ouders kan vinden en ik geloof in de magische wasmand...

Kamers zijn klein en duur

Ps. Ik woon nu trouwens in een huurhuis van 200 euro per maand Kutkamers
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62867935
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:02 schreef agter het volgende:
Als je ouderlijk huis in de buurt van een grote stad is, is het vaak veel makkelijker om niet op kamers te gaan.
Waarom zou je ook?
Omdat het bij je leven hoort? Onafhankelijkheid, eigen boontjes doppen, je tegenover niemand te hoeven rechtvaardigen maar wel je eigen verantwoordelijkheden dragen? Zuipen met mensen in het studentenhuis? Je eigen leven beginnen?

Gemakzucht, gadverdamme.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  Donald Duck held zaterdag 1 november 2008 @ 20:04:03 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62867936
Als ik het zo lees ligt er wellicht ook een probleem bij jou qua opvatting. Jij ziet anderen blijkbaar als moederskindjes en zwak, als ze niet gelijk zodra het kan uit huis gaan. Sommigen hebben daar nog gewoon geen zin in, laat ze. Dat jij zo zelfstandig bent ingesteld prima, maar anderen zijn anders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62867937
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:02 schreef Baasvaak. het volgende:
Als 18 jarige psycholoog student in Utrecht woon ik ook nog thuis. Ik zou wel willen, maar heb er het geld niet voor. Moet alles zelf betalen en dus ook als het gebeurt mijn kamer. Leen al 200 per maand en bespaar liever wat meer geld voor het terug betalen dan nu al op kamers te gaan.
Mijn reistijd is een halfuur fietsen of 45 minuten met OV. Prima te doen. Tevens wonen al mijn vrienden en zijn al mijn dingen in mijn eigen woonplaats. Voor mij is het leven prima zo. Ik heb al genoeg vrijheid van mijn ouders.
Vind het ook wel heel sociaal om gewoon thuis te blijven wonen als het enigsinds kan met de reisafstanden.
Als iedereen opeens op kamers zou willen wonen, zou dat de prijzen nog hoger de lucht in jagen...toch?
Make my day!
pi_62867952
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:03 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Omdat het bij je leven hoort? Onafhankelijkheid, eigen boontjes doppen, je tegenover niemand te hoeven rechtvaardigen maar wel je eigen verantwoordelijkheden dragen? Zuipen met mensen in het studentenhuis? Je eigen leven beginnen?

Gemakzucht, gadverdamme.
Wat is je probleem? Wat maakt jou het uit wat andere mensen doen met betrekking tot wonen? Jij hebt er toch geen last van.
pi_62867984
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:02 schreef Baasvaak. het volgende:
Als 18 jarige psycholoog student in Utrecht woon ik ook nog thuis. Ik zou wel willen, maar heb er het geld niet voor. Moet alles zelf betalen en dus ook als het gebeurd mijn kamer. Leen al 200 per maand en bespaar liever wat meer geld voor het terug betalen dan nu al op kamers te gaan.
Als je het geld ervoor niet hebt begrijp ik dat. Ik heb het over mensen die gewoon makkelijk op kamers kunnen, die het zelfs soms 2 uur reistijd zou verkorten, maar het niet doen. Volgens mij hebben die gewoon een achterliggende ontwikkeling.
pi_62868001
Oh oh oh! En daarnaast weet ik dat ik niet saai of afhankelijk ben want ik ben in mijn eentje naar een gastgezin gegaan naar de VS zonder dat ik er ook maar iemand kende

Daar gingen je vooroordelen! !
pi_62868020
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:05 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Volgens mij hebben die gewoon een achterliggende ontwikkeling.
Heerlijk die bekrompen gedachtengang
  Donald Duck held zaterdag 1 november 2008 @ 20:07:13 #13
46149 __Saviour__
pi_62868021
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:05 schreef Syheriat het volgende:
Als je het geld ervoor niet hebt begrijp ik dat. Ik heb het over mensen die gewoon makkelijk op kamers kunnen, die het zelfs soms 2 uur reistijd zou verkorten, maar het niet doen. Volgens mij hebben die gewoon een achterliggende ontwikkeling.
Je hebt nogal een erg arrogante houding. Je ziet jezelf blijkbaar als enorm superieur omdat jij al op je 17e blijkbaar zelfstandig genoeg bent om op jezelf te wonen. Laat die houding absoluut varen zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62868022
Mee eens. Heb die treinlimbo's nooit begrepen
pi_62868031
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:04 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Wat maakt jou het uit wat andere mensen doen met betrekking tot wonen? Jij hebt er toch geen last van.
Nee, tuurlijk. Iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt. Maar ik vind het gewoon zo opvallend, het zijn er zoveel. Al is Fok! dan ook niet de goede site om het tegendeel te bewijzen, realiseer ik me nu
pi_62868072
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je hebt nogal een erg arrogante houding. Je ziet jezelf blijkbaar als enorm superieur omdat jij al op je 17e blijkbaar zelfstandig genoeg bent om op jezelf te wonen. Laat die houding absoluut varen zeg.
Maar je ziet je eigen houding superieur ten opzichte van die van mij

Hoe weet ik nou wie arroganter is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Syheriat op 01-11-2008 20:09:58 (Typow) ]
pi_62868088
Ach, ik ken mensen die op hun 17e op kamers gegaan zijn en mensen die tot hun 27ste thuis gewoond hebben. Om eerlijk te zijn, zie ik geen verschil in hun latere leven.
Dus welk voordeel het een of het ander zou brengen is mij onduidelijk...
Behalve dat mensen die thuis wonen wat makkelijker kunnen sparen, als ze dat al willen.
Make my day!
  Donald Duck held zaterdag 1 november 2008 @ 20:10:54 #18
46149 __Saviour__
pi_62868110
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:09 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Maar je ziet je eigen houding superieur ten opzichte van die van mij

Hoe weet ik nou wie arroganter is?
Ik wijs je vanuit een neutrale positie op je arrogantie. Je kijkt blijkbaar echt enorm neer op mensen die niet zo snel op zichzelf willen gaan als jij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62868122
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:07 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Heerlijk die bekrompen gedachtengang
Tenzij er andere redenen voor zijn hoor . Bij gebrek aan geld, of als het op een andere manier gewoon heel veel moeite kost/onmogelijk is om op kamers te gaan hoor je mij niks zeggen. Ik snap het gebrek aan de behoefte gewoon niet.
pi_62868141
Is een fase wat bij de pubertijd hoort, groei je wel overheen.
pi_62868143
TS is erg eenzaam op kamers?
Make my day!
pi_62868155
Prachtig, TS woont nu net twee maand zelf op kamers en begint zich al superieur te voelen t.o.v. "thuisblijvers"

Erg volwassen van je

je woont nog thuis zie ik

[ Bericht 26% gewijzigd door Johnns op 01-11-2008 20:19:13 ]
you and I ain't done Zeke!
pi_62868156
TS doet me denken aan een fundamentalist. Als jij iedereen die vrijwillig thuis woont een mietje vindt, fijn, maar val er andere mensen niet mee lastig zeg. Het is nu opeens alsof die mensen een probleem hebben, terwijl jij diegene bent die er een probleem van maakt

"Ze verkiezen comfort voor ontwikkeling". Tja. Kan. "Ze verkiezen meelopen met vrienden voor wat ze eigenlijk echt willen." Dat kan net zo goed.
pi_62868168
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik wijs je vanuit een neutrale positie op je arrogantie. Je kijkt blijkbaar echt enorm neer op mensen die niet zo snel op zichzelf willen gaan als jij.
Hmm, joah, eigenlijk wel. Maar dat basseer ik niet op de manier waarop ze leven, dat komt omdat ik mensen die thuiswonen vaak gewoon suffer vind, minder grappig, minder sociaal, etc. Het is ook gewoon iets wat je terugziet in mensen, als ze met andere studenten in huis wonen gaan je sociale vaardigheden beter ontwikkelen. M'n beste vriend woont nog thuis maar kan niet wachten tot ie weg is, al m'n andere goede vrienden wachten ook af tot hun zaken rond zijn om te vertrekken.
pi_62868223
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:11 schreef Syheriat het volgende:

[..]
Ik snap het gebrek aan de behoefte gewoon niet.
*BREAKING NEWS*

Veel mensen zijn anders dan jij, hebben andere behoeften en missen behoeften die jij niet hebt.
pi_62868241
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:12 schreef agter het volgende:
TS is erg eenzaam op kamers?
Woon nog niet op kamers, zelfs. Heb pas laatst in overleg met ons mam haar zegen gekregen. Kan je nagaan hoe erg ik dan wordt!

En ik hoor iedereen wel bitchen over mijn arrogante houding (die ook meer voor het rellen is hoor, thuiswoonboys ) maar nog niemand is met echte argumenten gekomen om thuis te wonen. En kom niet met financiële of dergelijke problemen aan, dan heb ik er wel begrip voor. Waarom ZOU je nou niet op kamers gaan, zo makkelijk is mijn vraag. Ik heb de, in mijn ogen, voordelen genoemt, kom nu met jullie voordelen voor het thuiswonen dan?
pi_62868278
Mentale staat: ADD en waarschijnlijk Sociopathie < uit je fotoboek

Sommige mensen zonder psychische labiliteit kunnen wél rationeel zaken overwegen en eventueel verder denken. Sommige mensen negeren hun puberale "KIJK MIJ EENS ZELFSTANDIG ZIJN" drang, en blijven liever nog een paar jaartje thuis wonen, niks mis mee.

Oh, succes met je psychologie opleiding.
pi_62868281
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:11 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Tenzij er andere redenen voor zijn hoor . Bij gebrek aan geld, of als het op een andere manier gewoon heel veel moeite kost/onmogelijk is om op kamers te gaan hoor je mij niks zeggen. Ik snap het gebrek aan de behoefte gewoon niet.
Ik heb genoeg redenen
pi_62868303
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:16 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

*BREAKING NEWS*

Veel mensen zijn anders dan jij, hebben andere behoeften en missen behoeften die jij niet hebt.
Mensen zijn allemaal hetzelfde. Dat iedereen een individueel persoon is is hippiegelul. Mensen willen allemaal hetzelfde horen, meisjes kunnen allemaal op dezelfde manier versierd worden, niemand is speciaal en iedereen denkt het te zijn.

Dat was even een newsflash voor mensen die de wereld nog nooit vanuit pure rationaliteit hebben gezien, maar met die gayseksuele shit die men "gevoelens" noemt oordeelt.
pi_62868309
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:17 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Woon nog niet op kamers, zelfs. Heb pas laatst in overleg met ons mam haar zegen gekregen. Kan je nagaan hoe erg ik dan wordt!

En ik hoor iedereen wel bitchen over mijn arrogante houding (die ook meer voor het rellen is hoor, thuiswoonboys ) maar nog niemand is met echte argumenten gekomen om thuis te wonen. En kom niet met financiële of dergelijke problemen aan, dan heb ik er wel begrip voor. Waarom ZOU je nou niet op kamers gaan, zo makkelijk is mijn vraag. Ik heb de, in mijn ogen, voordelen genoemt, kom nu met jullie voordelen voor het thuiswonen dan?
Waarom zouden wij in hemelsnaam met voordelen moeten komen?
Als jij lekker op kamers wil, dan doe je dat toch gewoon.
En laat anderen ook gewoon in hun waarde.
Make my day!
pi_62868311
quote:

[..]

Tja, waarom neemt de ene appeltaart en de andere slagroomtaart?
pi_62868332
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:58 schreef Syheriat het volgende:
zonder dat je verplichtingen na hoeft te komen tegenover anderen. Er hoeven geen vragen beantwoord te worden als je thuiskomt met een zak vol wodka, een meisje of wiet.
quote:
je bent een gemakzuchtige saaie lul die comfort boven levensontwikkeling stelt.
Als je geen verplichtingen nakomt en geen vragen wilt beantwoorden ben je zelf toch gemakzuchtig?
En thuiskomen met een zak vol wodka of wiet vind ik niet echt levensontwikkeling...
pi_62868344
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:19 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Tja, waarom neemt de ene appeltaart en de andere slagroomtaart?
Omdat men dat lekkerder vindt? Je zegt dat thuiswonen iets is dat op smaak is gebasseerd? Dat klinkt namelijk helemaal niet zo gek.
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:22:36 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62868385
De enige argumenten die ik van jou hoor zijn "Zuipen, uitgaan en geen verantwoording afleggen"... Om dat nou ontwikkeling te noemen? Bovendien: niet iedereen is dat op zijn 17e klaar voor..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_62868387
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:20 schreef Tamaki het volgende:

[..]

[..]

Als je geen verplichtingen nakomt en geen vragen wilt beantwoorden ben je zelf toch gemakzuchtig?
En thuiskomen met een zak vol wodka of wiet vind ik niet echt levensontwikkeling...
Het is dubbelop. Meisjes, drank en drugs mee naar huis kunnen nemen zonder verantwoording afleggen is gemakzucht, je was die wordt gedaan ook. Maar toch vind ik het laatste iets... triester klinken.
pi_62868398
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:19 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Mensen zijn allemaal hetzelfde. Dat iedereen een individueel persoon is is hippiegelul. Mensen willen allemaal hetzelfde horen, meisjes kunnen allemaal op dezelfde manier versierd worden, niemand is speciaal en iedereen denkt het te zijn.

Dat was even een newsflash voor mensen die de wereld nog nooit vanuit pure rationaliteit hebben gezien, maar met die gayseksuele shit die men "gevoelens" noemt oordeelt.
Wat heeft mensen als individuen zien te maken met emotie verkiezen boven ratio?
pi_62868407
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:21 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Omdat men dat lekkerder vindt? Je zegt dat thuiswonen iets is dat op smaak is gebasseerd? Dat klinkt namelijk helemaal niet zo gek.
Nee he?
pi_62868411
quote:

[..]

quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:21 schreef Syheriat het volgende:

[..]

We zijn allemaal hetzelfde maar hebben wel een andere smaak?

Okay TS is gewoon dom.
pi_62868457
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:23 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

[..]

Okay TS is gewoon dom.
Check z'n fotoboek als je meer wilt weten over z'n mentale toestand, dat verklaard een hoop.
pi_62868486
Ik denk dat TS psychologie is gaan studeren omdat hij zelf 'zoveel' meegemaakt heeft.
En daarom wil hij ook zo snel mogelijk het huis uit...of zo iets...
Make my day!
pi_62868515
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:25 schreef Nee het volgende:

[..]

Check z'n fotoboek als je meer wilt weten over z'n mentale toestand, dat verklaard een hoop.
oh! Okay ik snap het al
pi_62868525
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:23 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

[..]

Okay TS is gewoon dom.
Wat een vooroordeel

En check m'n FoBo maar, zoals hieronder staat beschreven. Ik had nog wel gehoopt dat "sociaal' en 'sadistisch' als karaktereigenschappen niet gespot zouden worden als dubbelop zijnde. Jammer dat Fok! bestaat uit thuiswonende Sherlock Holmesjes.
pi_62868528
Ik woon in Rotterdam bij me ouders en studeer in rotterdam. Waarom zou ik dan op mij zelf gaan wonen en daar mijn zuurverdiende geld aan gaan verspillen. Ik heb momenteel ook weinig met mijn ouders te maken en kan doen en laten wat ik wil. Verder leer ik ook wel gewoon voor mezelf zorgen aangezien ik vaak ook genoeg zelf moet doen in het huishouden. Dus ik heb niet echt een reden om uit huis te gaan.
pi_62868552
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:29 schreef Dennis101 het volgende:
Ik woon in Rotterdam bij me ouders en studeer in rotterdam. Waarom zou ik dan op mij zelf gaan wonen en daar mijn zuurverdiende geld aan gaan verspillen. Ik heb momenteel ook weinig met mijn ouders te maken en kan doen en laten wat ik wil. Verder leer ik ook wel gewoon voor mezelf zorgen aangezien ik vaak ook genoeg zelf moet doen in het huishouden. Dus ik heb niet echt een reden om uit huis te gaan.
Eindelijk iets constructiefs inplaats van dat permanente gebash. Echt, jongens, mijn hart wat doen jullie . Nee, maar hier kan ik wel enigszins inkomen. Het zou alsnog niet mijn keuze zijn om thuis te blijven wonen, maar het zou mijn keuze ook niet zijn om in Rotterdam te studeren (wat de fuck ), maargoed, ieder mens is immers uniek.

Chapeau!
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:31:44 #45
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62868578
ach, ieder kind van 17 vind zichzelf al heeeeeel volwassen en zelfstandig..
Is een fase..

De een laat zich er in mee voeren, de ander stapt er over heen..

Net als dat de een wel begint met roken en een ander niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 november 2008 @ 20:31:49 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62868580
Maar TS oordeelt verder niet

Waarom open je een topic als je al voor jezelf een antwoord hebt?
pi_62868605
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:27 schreef agter het volgende:
Ik denk dat TS psychologie is gaan studeren omdat hij zelf 'zoveel' meegemaakt heeft.
En daarom wil hij ook zo snel mogelijk het huis uit...of zo iets...
Fout, maar was zeker mogelijk geweest. Toch fijn om een diagnose te krijgen van een huis-tuin en -keukenpsycholoog Ik ben psychologie gaan studeren omdat pathologie mij tot in het uiterste fascineert, en ik ben dan ook van nature vrij... morbide.
pi_62868682
Mijn eerste opleiding zat een half uur van mijn ouderlijk huis en in een enorme kutstad, dus bleef ik gewoon thuis wonen. Ik ga geen geld uitgeven voor een half uur reizen om vervolgens in een baggerstad te wonen waar geen zak te doen is (en waar ook weinig studenten waren, want iedereen had ongeveer hetzelfde).
Nu woon ik echter wel op kamers, 3 uur in totaal reizen per dag vond ik toch iets teveel van het goede.
pi_62868735
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar TS oordeelt verder niet

Waarom open je een topic als je al voor jezelf een antwoord hebt?
Bevestiging.

Dit was trouwens een prima idee geweest om te kijken hoeveel procent van de Fok! populatie nog thuis woont. Ze geïrriteerd laten reageren, terwijl het daadwerkelijke onderzoek anders is. Interessant, nietwaar?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 november 2008 @ 20:39:26 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62868761
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:38 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Bevestiging.

Dit was trouwens een prima idee geweest om te kijken hoeveel procent van de Fok! populatie nog thuis woont. Ze geïrriteerd laten reageren, terwijl het daadwerkelijke onderzoek anders is. Interessant, nietwaar?
Nee, stupide.
pi_62868774
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:32 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Fout, maar was zeker mogelijk geweest. Toch fijn om een diagnose te krijgen van een huis-tuin en -keukenpsycholoog Ik ben psychologie gaan studeren omdat pathologie mij tot in het uiterste fascineert, en ik ben dan ook van nature vrij... morbide.
Waarom loop je er zo mee te koop? Ben je dan zo miezerig dat mentale leed het enigste is waar je over kunt opscheppen? Ik wil je natuurlijk niet de grond in boren, je bent tenslotte nog maar 17, ondanks je semi-intellectueel taalgebruik kom je nog steeds over als een 16 jarige.

Mensen zijn verschillend in meningen en opvatting, als je daar moeite mee hebt moet je vooral geen psychologie studeren.
pi_62868805
Ik dacht heel even dat TS een vrouw was, want meisjes van 16 voelen zich altijd zo volwassen en vol met levenservaring. Maar na een inspectie van het fobo bleek het tegendeel waar...
pi_62868830
quote:

[..]

Bevestiging.

Snuggere ik woon ook niet thuis maar ik vind je aannames ook debiel...
pi_62868866
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
Ik dacht heel even dat TS een vrouw was, want meisjes van 16 voelen zich altijd zo volwassen en vol met levenservaring. Maar na een inspectie van het fobo bleek het tegendeel waar...
Zeg dat nou niet, dadelijk staat genderdysforie in zijn 'mentale toestand' lijstje.
pi_62868899
quote:

[..]

Bevestiging.

Ik reageer ook geïrriteerd, maar woon op mezelf. Ik walg altijd van mensen die denken dat het voor zich spreekt dat je bepaalde dingen moet doen in je leven die zij zelf ook doen.
pi_62868987
Geen kamer kunnen vinden lijkt me toch ook wel een goede reden. Ik ben ook sinds een tijdje opzoek naar een kamer in Utrecht, maar dat wil ook niet lukken. Bovendien willen ze vaak pas mensen van 20 jaar, en vaak wanneer jij met je studie begint ben je dat nog niet.
pi_62868988
Kennelijk heeft TS behoefte aan bevestiging, waarin hij goed doorontwikkeld, volwassen, op zichzelf en wat al niet meer is. Om dit te bevestigen, probeert hij daarbij anderen naar beneden te halen, ook al gebeurt dit krampachtig.

Syheriat, je bent een kneus.

[ Bericht 1% gewijzigd door CantBuyMeLuv op 01-11-2008 21:00:46 ]
pi_62869096
quote:

[..]

Weer zo'n aanname van je...je weet helemaal niet wat ik gestudeerd heb.
Verders hoop ik dat je een boel bijleert tijdens je studie psychologie.
Want om nou te zeggen dat je een sociaal mens ben... Nee.
Make my day!
pi_62869177
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:51 schreef agter het volgende:

[..]

Weer zo'n aanname van je...je weet helemaal niet wat ik gestudeerd heb.
Verders hoop ik dat je een boel bijleert tijdens je studie psychologie.
Want om nou te zeggen dat je een sociaal mens ben... Nee.
  zaterdag 1 november 2008 @ 21:13:55 #60
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_62869594
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:04 schreef agter het volgende:

[..]

Vind het ook wel heel sociaal om gewoon thuis te blijven wonen als het enigsinds kan met de reisafstanden.
Als iedereen opeens op kamers zou willen wonen, zou dat de prijzen nog hoger de lucht in jagen...toch?
True, ik blijf wel lekker op mijn kamer hier.

Ik vind trouwens dat het niet van belang is op welke leeftijd iemand op kamers gaat. Mijn mening is dat mensen niet 'volwassener' worden, hooguit weten ze beter hoe het buiten het ouders huis aan toe gaat als in huur betalen, elektricien opbellen etc.
Het zal mij een worst wezen dat ik op mijn 22ste pas moet gaan letten op prijzen in de supermarkt, de deur op slot moet doen en mijn kamer moet opruimen. Het meeste doe ik thuis ook al, meehelpen in het schoonmaken en dergelijke. Alleen dat er 's avonds geen ouders zijn is anders. Maar natuurlijk is het logisch dat als je 30 bent toch wel echt naar een eigen huis op zoek gaat.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_62869601
quote:

[..]

Laat me niet lachen. Jij hebt nog heel wat te leren tijdens je opleiding.
pi_62870248
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 21:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik heb jou ook al versierd schatje
pi_62870477
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 21:44 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik heb jou ook al versierd schatje
Grapjas.
pi_62870617
18 is imo wel de minimale leeftijd om op kamers te gaan imo. Maar liever wacht tot 20-21 jaar ofzo.
pi_62870656
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 21:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Grapjas.
Zie en nu heb ik het vrouwtje ingepalmd.
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:26:47 #66
73209 dnzl
Minimalist.
pi_62871303
Een 17-jarige die zichzelf sociopaat noemt
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 21:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heeft ie dan wel weer gelijk in

[ Bericht 67% gewijzigd door dnzl op 01-11-2008 22:33:10 ]
pi_62871526
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:47 schreef Smart_ass het volgende:
Geen kamer kunnen vinden lijkt me toch ook wel een goede reden. Ik ben ook sinds een tijdje opzoek naar een kamer in Utrecht, maar dat wil ook niet lukken. Bovendien willen ze vaak pas mensen van 20 jaar, en vaak wanneer jij met je studie begint ben je dat nog niet.
Leeftijd speelt volgens mij niet zo'n rol, het is meer je gebrek aan ervaring aan het leven in een studentenhuis Eerstejaars komen vaak in een nieuwe stad, hebben nog geen leven opgebouwd, en gaan voor het eerst uit huis. En als er één type huisgenoot is die je niet in huis wil hebben, dan is het er wel eentje die bij iedere scheet die die laat terug naar zijn of haar ouders gaat.

Aangezien eerste jaars nog zo onzeker zijn, is het veel moeilijker om in te schatten wat zo iemand gaat doen. In zo'n geval gaat dan je voorkeur uit naar iemand die wat ouder is, en gewoon een leven heeft opgebouwd en wonen in een studentenhuis ziet als onderdeel/ basis van het leven

En TS: In mijn ervaring geldt het volgende: 3 kwart van de eerstejaars zegt dat ze thuis blijven wonen, en aan het eind van het jaar zal 3 kwart van je medestudenten op kamers zijn gegaan
pi_62871796
quote:

[..]

Gemakzucht, gadverdamme.
En jij bepaalt wat bij het leven van een ander hoort? Wie ben jij om daarover te oordelen? Voel je je soms onzeker over je eigen keuzes?
pi_62871903
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 22:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Leeftijd speelt volgens mij niet zo'n rol, het is meer je gebrek aan ervaring aan het leven in een studentenhuis Eerstejaars komen vaak in een nieuwe stad, hebben nog geen leven opgebouwd, en gaan voor het eerst uit huis. En als er één type huisgenoot is die je niet in huis wil hebben, dan is het er wel eentje die bij iedere scheet die die laat terug naar zijn of haar ouders gaat.

Aangezien eerste jaars nog zo onzeker zijn, is het veel moeilijker om in te schatten wat zo iemand gaat doen. In zo'n geval gaat dan je voorkeur uit naar iemand die wat ouder is, en gewoon een leven heeft opgebouwd en wonen in een studentenhuis ziet als onderdeel/ basis van het leven

En TS: In mijn ervaring geldt het volgende: 3 kwart van de eerstejaars zegt dat ze thuis blijven wonen, en aan het eind van het jaar zal 3 kwart van je medestudenten op kamers zijn gegaan
Dat is toch precies wat ik bedoel? Daarom nemen ze liever iemand van 20 in huis dan iemand van 18, omdat die voor het eerst komt kijken in de stad. Heeft dus zeker wel met leeftijd te maken, want iemand van 18 is over het algemeen geen 3e jaars of zo. Bovendien snap ik je punt wel, maar kijk maar eens op kamernet.nl en reageer maar eens als je geen 18 bent. Je wordt bijna nergens uitgenodigd hoor. Nu moet ik zeggen dat ik hier ook heerlijk woon en verder geen haast heb. Maar volgens TS zou ik me nu waarschijnlijk dood moeten schamen.
pi_62872050
quote:

[..]

Momentje, ik moet even iets kwijt...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Sorry, moest even.
pi_62872091
quote:
Ik vraag me dit best veel af. Ik ben nu zeventien, studeer psychologie en ben op zoek naar een kamer (in Leiden, voor iedereen die wat weet). Ik zie dit als een normale vorm van leven, je doet een vervolgopleiding, dus je gaat op kamers. Ik wil niets liever dan m'n eigen boontjes doppen, m'n eigen plekje hebben, iets dat echt helemaal van jezelf is zonder dat je verplichtingen na hoeft te komen tegenover anderen. Er hoeven geen vragen beantwoord te worden als je thuiskomt met een zak vol wodka, een meisje of wiet. Je hoeft niet voorzichtig meer te zijn, kan uitgaan tot in de kleine uurtjes zonder je zorgen hoeven te maken dat je iemand wakker maakt (want ik mag al wel heel veel, altijd uitgaan tot welke tijd dan ook).
Maar veel mensen komen aan met argumenten om thuis te wonen. Argumenten om hun gebrek aan onafhankelijkheid, hun saaiheid en hun gemakzuchtigheid te rechtvaardigen. Namelijk: "Het is zo lekker makkelijk". Nou, heel fijn, je bent een gemakzuchtige saaie lul die comfort boven levensontwikkeling stelt. Of je hoort "Ik heb er nog geen behoefte aan", wat ik prima vindt, maar sommige mensen weten niet wáárom ze er geen behoefte aan hebben of ze zeggen daarna dat ze het "wel zo makkelijk" vinden, wat technisch hetzelfde is als ik hierboven noemde. Dan zijn er nog mensen die geen kamer kunnen vinden, wat ik begrijp en waar niks tegen te doen is (behalve door blijven zoeken) en mensen die er het geld niet voor hebben, wat ik ook begrijp. Maar waarom zou je, als je er het geld voor zou hebben om een leuk kamertje te kunnen krijgen, thuis blijven wonen? Ik snap het niet, het is een soort gebrekkige levensontwikkeling als je je niet van je ouders af kunt of wilt scheiden. En ik heb hele leuke ouders, alleen mensen moeten wel hun eigen spoor trekken.
Alleen het eerste deel gelezen , maar dat gedeelte van het studentenleven is nogal overrated imo. Eerste twee jaar vind je alles nog prachtig en leuk maar daarna is de glans van het drie keer in de week stappen wel verdwenen.
pi_62872109
quote:

[..]

Je bent psychologie gaan studeren omdat pathologie je fascineert? Kun je jezelf onderwerpen aan een onderzoek over pathologisch narcisme .
pi_62872220
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:34 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Geld is zó onbelangrijk. Ik kom uit een miljonairsgezin, maar het heeft geen enkel belang. Als een Lamborghini een vereiste voor persoonlijk geluk gaat worden, dan wordt het triest. Ik ben heel tevreden met m'n pauper-kamertje voor 320 de maand, net genoeg om leuk te leven en af en toe goed te eten met m'n medestudenten. Geld is leuk als je het hebt, maar ik ga liever heel veel op vakantie dan dat ik er een 2e huis of auto voor koop. Emigreren voor het geld is wel het meest trieste dat ik ooit heb gehoord. En Amerika stinkt. Maar, als het jou gelukkig maakt is dat toch wel prima. Er zijn ook zulke mensen ja.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_62872271
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:06 schreef Fascination het volgende:

[..]

[..]

Hehe. TS is een praatjesmaker.
pi_62872285
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hehe. TS is een praatjesmaker.
Of het is gewoon een ordinaire relkloon. Zou mij niets verbazen.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:10:58 #76
3011 E.T.
pi_62872301
klinkt meer als pathologisch leugenaar

dat verklaart zijn voorliefde voor pathologie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62872396
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:10 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Of het is gewoon een ordinaire relkloon. Zou mij niets verbazen.
Dat.
pi_62872399
Al vind ik je vrij kort door de bocht, ergens snap ik je wel. Persoonlijk vind ik 't ook goed voor je ontwikkeling om op kamers te gaan. Ben zelf na het vwo ook op kamers gegaan. Ben hier ook zeker een stuk zelfstandiger en volwassener door geworden, al mis ik soms de gezelligheid van thuis. Dit is waarschijnlijk anders als je in een studentenhuis woont.
De aanname dat mensen die thuis wonen minder sociaal en zulks zijn is mijns inziens niet juist, ik ken genoeg mensen die nog thuis wonen maar sociaal gezien zeker niet slecht zijn. Beetje generalisatie.
pi_62872445
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:10 schreef E.T. het volgende:
klinkt meer als pathologisch leugenaar

dat verklaart zijn voorliefde voor pathologie

Waar is TS eigenlijk?
(zeker zijn kamer thuis aan het verbouwen?)
Make my day!
pi_62872466
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:16 schreef Fascination het volgende:
Al vind ik je vrij kort door de bocht, ergens snap ik je wel. Persoonlijk vind ik 't ook goed voor je ontwikkeling om op kamers te gaan. Ben zelf na het vwo ook op kamers gegaan. Ben hier ook zeker een stuk zelfstandiger en volwassener door geworden, al mis ik soms de gezelligheid van thuis. Dit is waarschijnlijk anders als je in een studentenhuis woont.
Hoe weet je dat je een stuk zelfstandiger en volwassener bent geworden door uit huis te gaan? In vergelijking met wat heb je dat gemeten? Je kunt eigenlijk niet zeker weten of dat zo is, lijkt mij.
pi_62872540
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Hoe weet je dat je een stuk zelfstandiger en volwassener bent geworden door uit huis te gaan? In vergelijking met wat heb je dat gemeten? Je kunt eigenlijk niet zeker weten of dat zo is, lijkt mij.
Nou ik heb mezelf heel erg leren kennen toen ik net op kamers zat, zag bv hoe ik soms anderen de schuld gaf van zaken die eigenlijk door mezelf kwamen. Plus dat m'n moeder zei dat ik veel volwassener op bepaalde zaken reageerde.
Maar je hebt gelijk 't kan ook gewoon gekomen zijn doordat ik de tienerjaren achter me heb gelaten, al heb ik 't gevoel dat 't toch door op kamers gaan is gekomen.
pi_62872754
Newsflash: niet iedereen is hetzelfde TS.
pi_62872898
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 22:58 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Momentje, ik moet even iets kwijt...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Sorry, moest even.
Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde reageren toenet, maar deed het toch iets genuanceerder.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:43:49 #84
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_62872957
Wow wat een broekpoepers in dit topic Allemaal lekker bij papa en mama blijven wonen. Lekker makkelijk toch! Jezus! Ben je nog geen 20 jaar oud en dan al een kasplantje

Stelletjes stumpers!
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_62872985
Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik heb een paar collega's (afgestudeerd, werkend) in de twintig die nog thuis wonen. Die hoor ik dan wel weer dingen zeggen als 'ik snap niet dat mensen aan het eind van de maand geen geld meer hebben'. Ja eh, lekker makkelijk praten als je geen huur/hypotheek en eten hoeft te betalen.
pi_62872990
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:43 schreef Misanthroopia het volgende:
Wow wat een broekpoepers in dit topic Allemaal lekker bij papa en mama blijven wonen. Lekker makkelijk toch! Jezus! Ben je nog geen 20 jaar oud en dan al een kasplantje

Stelletjes stumpers!
Serieus, dit is zo'n ongeloofwaardige troll, daar hapt niemand op.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:46:39 #87
41606 Misanthroopia
pi_62873015
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Misschien omdat je je eigen boontjes moet doppen Letterlijk? Zelf leren koken? Zelf schrikken van die aanslag van gemeentelijke belastingen waarvan je daarvoor nooit hebt gehoord? Zelf je leven leren in te plannen?

Angst is maar voor even, spijt is voor altijd.
pi_62873119
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:46 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Misschien omdat je je eigen boontjes moet doppen Letterlijk? Zelf leren koken? Zelf schrikken van die aanslag van gemeentelijke belastingen waarvan je daarvoor nooit hebt gehoord? Zelf je leven leren in te plannen?

Dan nog weet je dat niet zeker. Het is ook aannemelijk te denken dat je door simpelweg ouder worden (de tienerjaren achter je laten zoals Fascination zelf ook al aangeeft), je anders in het leven gaat staan.

Ik ben het met je eens dat het logisch is te veronderstellen dat uit huis gaan over het algemeen gepaard gaat met een snellere ontwikkeling op het gebied van zelfstandigheid enzovoort, maar dat is alleen maar een gevoel. Je kunt je namelijk niet met jezelf vergelijken in een alternatieve situatie op hetzelfde moment of bekeken over dezelfde periode.
pi_62873121
TS trolt nogal behoorlijk ja. Oh zo volwassen.

wat betreft op kamers, dat moet iedereen zelf maar weten. Op kamers kan helpen, het heeft mij iig wel geholpen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:53:29 #90
41606 Misanthroopia
pi_62873139
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:00 schreef cesareborgia het volgende:

[..]

Alleen het eerste deel gelezen , maar dat gedeelte van het studentenleven is nogal overrated imo. Eerste twee jaar vind je alles nog prachtig en leuk maar daarna is de glans van het drie keer in de week stappen wel verdwenen.
Mên, wat is dit voor een onzin zeg. Als student zijnde krijg je zooooveel voordeeltjes op van alles en nog wat. En je moet er zelf wat van maken he, dat hoort bij het op eigen benen staan.

300.000 feestjes per jaar waar je wordt voor uitgenodigd
in cafe en op de sportclub mensen van je eigen leeftijd (en niveau, itt dit de users in dit topic )
studentes zijn het lekkerste soort vrouwen die er zijn en believe me, Leiden stikt er van.
Daghap? 5 euro
Kapper? 30% kortign
Museum? Gratis
Bioscoop? xx % korting (weet niet meer hoeveel)

ik rust mij koffer.
pi_62873154
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:41 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde reageren toenet, maar deed het toch iets genuanceerder.
Ik denk altijd maar zo: ongenuanceerd geblaat vraagt om ongenuanceerde reacties .

Je ontvangt morgenochtend een reply.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:56:23 #92
41606 Misanthroopia
pi_62873208
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:52 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dan nog weet je dat niet zeker. Het is ook aannemelijk te denken dat je door simpelweg ouder worden (de tienerjaren achter je laten zoals Fascination zelf ook al aangeeft), je anders in het leven gaat staan.

Ik ben het met je eens dat het logisch is te veronderstellen dat uit huis gaan over het algemeen gepaard gaat met een snellere ontwikkeling op het gebied van zelfstandigheid enzovoort, maar dat is alleen maar een gevoel. Je kunt je namelijk niet met jezelf vergelijken in een alternatieve situatie op hetzelfde moment of bekeken over dezelfde periode.
Sterf toch gauw een postmodernistisch dood.

Als je alle thuiswonende studenten vergelijkt met uitwonende studenten heb je een aardig goed beeld hoor. Er is zelfs onderzoek naar gedaan, uitwonende studenten halen hogere cijfers en krijgen later betere banen. (Zal ff het artikel opzoeken).
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:56:41 #93
158452 IQM
I am the one
pi_62873221
quote:

[..]

Gemakzucht, gadverdamme.
Wie bepaalt dat dát bij het leven hoort, oh alleswetend wonder?

Natuurlijk zou het 'wenselijk' zijn - en worden gevonden door de omgeving - als mensen op een gegeven moment het ouderlijk huis verlaten. Daarom wordt vaak besmuikt gelachen om die 42-jarige kerel uit de buurt die nog bij zijn mammie woont. Maar kom op, we hebben het hier over studenten. Studenten van soms nog maar 17 jaar oud, die zelf nog pas komen kijken in het grote-mensenbestaan. Waarom zouden die per se op kamers moeten? "Omdat het bij het leven hoort?" De studententijd is juist voor veel mensen de overgang tussen het oude, vertrouwde bij de ouders schuilen en het grote, enge, zelfstandige mensenbestaan. Laat iedereen die overgang dan voor zichzelf bepalen in plaats van je ermee te bemoeien, snotneus.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_62873241
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:46 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Kerel ik woon thuis en ik heb een eigen keuken en badkamer, wat nou leren koken / wassen / schoonmaken.
pi_62873275
Eens met TS, veel mensen willen gewoon een saai leven leiden zonder risico's.
Ik support gevallen topclubs!
  zondag 2 november 2008 @ 00:00:49 #96
41606 Misanthroopia
pi_62873327
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:56 schreef IQM het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat dát bij het leven hoort, oh alleswetend wonder?

Natuurlijk zou het 'wenselijk' zijn - en worden gevonden door de omgeving - als mensen op een gegeven moment het ouderlijk huis verlaten. Daarom wordt vaak besmuikt gelachen om die 42-jarige kerel uit de buurt die nog bij zijn mammie woont. Maar kom op, we hebben het hier over studenten. Studenten van soms nog maar 17 jaar oud, die zelf nog pas komen kijken in het grote-mensenbestaan. Waarom zouden die per se op kamers moeten? "Omdat het bij het leven hoort?" De studententijd is juist voor veel mensen de overgang tussen het oude, vertrouwde bij de ouders schuilen en het grote, enge, zelfstandige mensenbestaan. Laat iedereen die overgang dan voor zichzelf bepalen in plaats van je ermee te bemoeien, snotneus.
Wat is dat tegenwoordig met die jeugd Is er dan helemaal geen initiatief meer? Moeten papa en mama alles doen? Bovenstaande post is gelijk aan dit:

pi_62873375
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:59 schreef Fetai het volgende:
Eens met TS, veel mensen willen gewoon een saai leven leiden zonder risico's.
Leef en laat leven.
  zondag 2 november 2008 @ 00:03:07 #98
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_62873384
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:56 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Sterf toch gauw een postmodernistisch dood.

Pardon? Waar slaat dit op? Ik neem de moeite om serieus op jouw post in te gaan en ik krijg deze reactie? Wat ben jij voor een imbeciel? Je bent zeker gewoon zo'n ordinaire troll.
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:56 schreef Misanthroopia het volgende:
Als je alle thuiswonende studenten vergelijkt met uitwonende studenten heb je een aardig goed beeld hoor. Er is zelfs onderzoek naar gedaan, uitwonende studenten halen hogere cijfers en krijgen later betere banen. (Zal ff het artikel opzoeken).
Ik ben erg benieuwd naar dat artikel dan. Als je onderzoek doet waarmee je twee groepen vergelijkt dan heb je te kampen met een behoorlijk aantal methodologische problemen. Ik ben benieuwd in hoeverre dat onderzoek daar rekening mee gehouden heeft.
  zondag 2 november 2008 @ 00:03:11 #99
41606 Misanthroopia
pi_62873385
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:57 schreef Thomass het volgende:

[..]

Kerel ik woon thuis en ik heb een eigen keuken en badkamer, wat nou leren koken / wassen / schoonmaken.
Het feit dat je je persoonlijk aangesproken voelt zegt al genoeg. Kennelijk voel jij je minder dan een uitwonende student. Doet dat pijn?

Jij mag dan trouwens een rijke papa en mama hebben, die zich meerdere keukens en badkamers kunnen veroorloven, maar dat mag je niet van een gemiddelde Nederlander verwachten.
  zondag 2 november 2008 @ 00:04:56 #100
Profeta Pluriforma
pi_62873413
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:03 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Het feit dat je je persoonlijk aangesproken voelt zegt al genoeg. Kennelijk voel jij je minder dan een uitwonende student. Doet dat pijn?
De enige die hier als een bezetene reageert ben jij hoor .
pi_62873428
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:00 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Wat is dat tegenwoordig met die jeugd Is er dan helemaal geen initiatief meer? Moeten papa en mama alles doen? Bovenstaande post is gelijk aan dit:

[ afbeelding ]
Welk gedeelte van "Laat iedereen die overgang dan voor zichzelf bepalen" snap je niet aan z'n post?
pi_62873454
quote:

[..]

Jij mag dan trouwens een rijke papa en mama hebben, die zich meerdere keukens en badkamers kunnen veroorloven, maar dat mag je niet van een gemiddelde Nederlander verwachten.
Jij voelt je duidelijk meer, niet omgekeerd. En natuurlijk verdedig ik mezelf, ik word immers weggezet als kneus omdat ik nog thuiswoon (door o.a. jou en TS). Dat is toch niet zo gek of wel.

Overigens wonen een aantal van mijn vrienden ook gewoon nog thuis, dat is hun keus en daar is in principe niets mis mee. Zij (en ik) maken die afweging anders dan jij, so be it.
pi_62873478
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:02 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Leef en laat leven.
Hey, het maakt mij geen drol uit wat andere mensen doen met hun leven, moeten zij weten. Ik constateer gewoon dat er een grote groep mensen liever geen initiatief en risico's willen nemen in hun leven.
  zondag 2 november 2008 @ 00:09:17 #104
41606 Misanthroopia
pi_62873508
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:03 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Pardon? Waar slaat dit op? Ik neem de moeite om serieus op jouw post in te gaan en ik krijg deze reactie? Wat ben jij voor een imbeciel? Je bent zeker gewoon zo'n ordinaire troll.
[..]
Lekker makkelijk, iedereen die het niet met je eens is is een troll. Je bent zeker ook Christen, of niet?

* Mompelt iets over Jezus, bergrede en balk in oog
quote:
Ik ben erg benieuwd naar dat artikel dan. Als je onderzoek doet waarmee je twee groepen vergelijkt dan heb je te kampen met een behoorlijk aantal methodologische problemen. Ik ben benieuwd in hoeverre dat onderzoek daar rekening mee gehouden heeft.
Mên, nu moet je niet net doen of je de alleswetende wetenschapper bent die net voor de vierde keer is gepromoveerd op Thomas Kuhn. Zo moeilijk is het allemaal echt niet.

Wanneer je beide groepen tegen over elkaar zet kun je de verschillen behoorlijk uitmiddelen. Hoogstens zou je eventueel voor inkomen kunnen controleren.
pi_62873512
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:08 schreef Fetai het volgende:

[..]

Hey, het maakt mij geen drol uit wat andere mensen doen met hun leven, moeten zij weten.
Mooi.
  zondag 2 november 2008 @ 00:10:37 #106
158452 IQM
I am the one
pi_62873528
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:00 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leer jij eerst nou maar eens begrijpend lezen. Discussiëren we daarna verder, m'kay?
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_62873535
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:43 schreef Misanthroopia het volgende:

Stelletjes stumpers!
Spreek voor jezelf.

Woon al jaren op mezelf. Maar vond het wel lekker om na mijn studie even flink te kunnen sparen voor mijn koopwoning door nog even bij mijn ouders te wonen.
Gaat natuurlijk wel wat moeilijker als je dan nog op kamers woont...Of trek je dan meteen een huurhuisje in?

Op kamers wonen
Zijn van die vieze kleine hokjes.
Gedeelde keukentjes...een verdieping in de koelkast is voor jou.
Smerige badkamers.
Toiletten die nog nooit schoon gemaakt zijn.

Nee hoor, echt een vooruitgang ten opzichte van thuis!
Veel plezier!!

Nou, mij niet gezien!
Make my day!
pi_62873586
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Mooi.
Waarom? Wat zou jij er om moeten geven als iemand over internet je levensstijl afkeurt?
pi_62873672
quote:

[..]

[..]
Dat kun je zeker niet van de gemiddelde kamer zeggen...
Snap heel goed dat mensen liever in een volwaardige woning willen wonen.
Kom op zeg...een kamer is toch niet serieus een volwaardige woning?
Make my day!
pi_62873680
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:13 schreef Fetai het volgende:

[..]

Waarom? Wat zou jij er om moeten geven als iemand over internet je levensstijl afkeurt?
Tja. Zo bezien is heel fok triest bezig.
pi_62873725
In mijn ogen doen mensen die een kamer bewonen dat uit nood.
Ze kunnen de afstand niet aanreizen vanuit huis.
Of ze kunnen thuis niet meer overweg met hun ouders.
Of ze hebben een dusdanig zware puberteit dat ze zo snel mogelijk uit huis willen.
Dat soort redenen.

En kamer huren ergens, dat is toch geen volwaardige woning?
Anders was het wel als 'gewone' huurwoning op de markt geweest.
Het heet niet voor niet 'een kamer'...dat zegt al genoeg.
Make my day!
  zondag 2 november 2008 @ 00:21:11 #112
41606 Misanthroopia
  zondag 2 november 2008 @ 00:24:25 #114
Profeta Pluriforma
pi_62873804
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:08 schreef Fetai het volgende:

[..]

Hey, het maakt mij geen drol uit wat andere mensen doen met hun leven, moeten zij weten. Ik constateer gewoon dat er een grote groep mensen liever geen initiatief en risico's willen nemen in hun leven.
En waarom zou iemand dat moeten willen?
pi_62873820
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:20 schreef agter het volgende:
Of ze hebben een dusdanig zware puberteit dat ze zo snel mogelijk uit huis willen.
Dat soort redenen.

Opzich klopt het wel wat je zegt. Maar op kamers gaan geeft ook een vorm van vrijheid met je mee. Én dat vind ik eigenlijk nog wel een van de belangrijkste dingen. Want die vrijheid is niet te vergelijken met thuis.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_62873846
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Opzich klopt het wel wat je zegt. Maar op kamers gaan geeft ook een vorm van vrijheid met je mee. Én dat vind ik eigenlijk nog wel een van de belangrijkste dingen. Want die vrijheid is niet te vergelijken met thuis.
Dus je zou ook in een caravan gaan zitten?
Make my day!
  zondag 2 november 2008 @ 00:26:32 #117
41606 Misanthroopia
pi_62873850
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:23 schreef agter het volgende:

[..]

Kan dat stukje over een snellere carriere echter niet vinden...
zoiets schreef je toch ook ergens?
Ja, ben nog aan het zoeken.

Onaannemelijk is het echter niet. Het voeren van een eigen financiele huishouding dwingt je beter na te denken over je eigen financiele situatie en dus ook carriere. Ten tweede doe je tijdens je studie een enorm netwerk op van mensen die je in jouw werkveld verder kunnen helpen.
pi_62873872
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:26 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Onaannemelijk is het echter niet. Het voeren van een eigen financiele huishouding dwingt je beter na te denken over je eigen financiele situatie en dus ook carriere. Ten tweede doe je tijdens je studie een enorm netwerk op van mensen die je in jouw werkveld verder kunnen helpen.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat mensen die op een kamer wonen eerder gedwongen worden om te werken en gewoon geld te verdienen. Er moet immers huur opgehoest worden...
Make my day!
  zondag 2 november 2008 @ 00:30:03 #119
41606 Misanthroopia
pi_62873903
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:26 schreef agter het volgende:

[..]

Man man, je bent gewoon een stuk verwend nest.
  zondag 2 november 2008 @ 00:30:53 #120
Profeta Pluriforma
pi_62873920
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:09 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, iedereen die het niet met je eens is is een troll. Je bent zeker ook Christen, of niet?

* Mompelt iets over Jezus, bergrede en balk in oog
Wat ben jij een ontzettende loser. JIJ begint mij uit te kafferen. Ik reageer normaal op jouw post en jij wenst mij de postmoderne dood. En het feit dat je nu weer op zo'n lage manier reageert versterkt mijn idee dat jij en troll bent
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:09 schreef Misanthroopia het volgende:
Mên, nu moet je niet net doen of je de alleswetende wetenschapper bent die net voor de vierde keer is gepromoveerd op Thomas Kuhn. Zo moeilijk is het allemaal echt niet.

Wanneer je beide groepen tegen over elkaar zet kun je de verschillen behoorlijk uitmiddelen. Hoogstens zou je eventueel voor inkomen kunnen controleren.
Ga jij je eerst dan maar even inlezen in de methodologie van het vergelijken van twee groepen in een quasi-experimentele setting. Mensen zoals jij denken veel te eenvoudig over dergelijke onderzoeken, terwijl het achterhalen van de werkelijke werking der dingen zoveel meer complexer is.
pi_62873928
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:26 schreef agter het volgende:

[..]

Als het beetje fatsoenlijke caravan was die aan mijn normen voldeed wel ja maar een caravan in londen gaat nogal lastig

Overigens moeten mensen vooral lekker zelf weten wat ze doen, zo ken ik ook mensen van de basischool, die nog steeds in het zelfde dorp wonen en na de middelbare school, pabo gingen doen en dan juf of assistent worden op diezelfde basischool, en huisje kopen in het zelfde dorp waar je ouders ook wonen. Tis maar net waar je gelukkig van wordt.
  zondag 2 november 2008 @ 00:31:42 #122
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62873933
Op kamers? Ik zou dolgraag willen in de stad waar ik studeer (Amsterdam), ware het niet dat het extreem hoge woningnood is in Amsterdam en je al gauw 400 euro neerlegt voor 8m2 meter (kijk maar ns op kamernet.nl). Dit is ronduit belachelijk. De hoge prijzen zijn er vnl oorzaak van dat men thuis blijft wonen. Enige optie is je inschrijven op een woning/kamer. Maar daar heb je een wachttijd van gemiddeld 1/2 jaar.

Ten tweede is studeren duur, de studiefinanciering is in tientallen jaren nog nooit zo laag geweest en heb je naast je studie een goedverdienende bijbaan nodig anders kom je er niet. Of je moet rijke ouders hebben. Als je studie nou zwaar is dan zit je goed in de penarie omdat je dan tijd tekort komt.

Het is heel makkelijk om te (ver)oordelen als TS zelf zijn schaapjes op het droge heeft. TS is een fundamentalist. Kan niet geloven dat jij universitair niveau hebt.
Dasvidanja
  zondag 2 november 2008 @ 00:33:28 #123
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62873967
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die vrijheid wordt duur betaalt door de woningnood
Dasvidanja
  zondag 2 november 2008 @ 00:33:43 #124
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_62873976
Mja zelfstandig, mijn ex huisgenootjes gingen bijna ieder weekend terug naar huis om de was te laten doen en deden nu niet zoveel aan het huishouden. Bovendien stonden ze bijna altijd bijna rood ( wat volgens mij een smoes was om nooit wat toe moeten betalen)
pi_62873996
quote:
Ik ben nu zeventien, studeer psychologie[..]Ik zie dit als een normale vorm van leven[..]Ik wil niets liever dan m'n eigen boontjes doppen
haha, gruwelijk

Geen zorgen knaap, we zijn allemaal jong & dom geweest.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62874004
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:26 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet als een 'betere' keuze natuurlijk. Misschien vinden mensen de gezelligheid thuis belangrijker dan een iets soepeler lopende carriere. Laat ze daar vrij in zou ik zeggen. Doe wat je zelf wil.
pi_62874019
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:30 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Man man, je bent gewoon een stuk verwend nest.
Pardon?
Weer van die lekker ongenuanceerde vooraannames...en dat studeert...
Make my day!
pi_62874022
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:33 schreef Verluste het volgende:

[..]

Die vrijheid wordt duur betaalt door de woningnood
Ik woon in londen, en ik betaal per week voor een kamer, en voor dat bedrag kan ik een kamer in amsterdam krijgen per maand. Tis ook prioriteiten stellen, kost iets veel geld? Moet het ook een goede werking hebben, ipv alleen feesten en ouwe hoeren op je kamer.
  zondag 2 november 2008 @ 00:36:56 #129
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62874040
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik woon in londen, en ik betaal per week voor een kamer, en voor dat bedrag kan ik een kamer in amsterdam krijgen per maand. Tis ook prioriteiten stellen, kost iets veel geld? Moet het ook een goede werking hebben, ipv alleen feesten en ouwe hoeren op je kamer.
Jij wilt zeggen dat de student 1200 euro per maand kan ophoesten hier?
Dasvidanja
  zondag 2 november 2008 @ 00:37:45 #130
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62874058
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet als een 'betere' keuze natuurlijk. Misschien vinden mensen de gezelligheid thuis belangrijker dan een iets soepeler lopende carriere. Laat ze daar vrij in zou ik zeggen. Doe wat je zelf wil.
Inderdaad. En oordeel er mensen dan ook niet om, wat Misanthroopia wel doet. Troll eerste klas.
Dasvidanja
pi_62874105
Vind het ook nogal vreemd om dit topic in "relaties en psychologie" neer te zetten.
Make my day!
pi_62874142
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:36 schreef agter het volgende:

[..]

Pardon?
Weer van die lekker ongenuanceerde vooraannames...en dat studeert...

Please don't feed the troll
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62874145
Beter is een schopje naar "ONZ".
Make my day!
pi_62874203
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:31 schreef Verluste het volgende:
Ten tweede is studeren duur, de studiefinanciering is in tientallen jaren nog nooit zo laag geweest en heb je naast je studie een goedverdienende bijbaan nodig anders kom je er niet. Of je moet rijke ouders hebben. Als je studie nou zwaar is dan zit je goed in de penarie omdat je dan tijd tekort komt.
Nou nou rijke ouders. Mijn ouders hebben nu 3 jaar studiegeld betaald, dit jaar doe ik dat zelf. Als het nodig was geweest had ik heel mijn schoolcarrière van mijn eigen spaargeld kunnen betalen zonder problemen. En ik heb alles behalve rijke ouders. Woon dan wel zelf nog thuis.
  zondag 2 november 2008 @ 01:05:39 #135
177219 Maurari
out of our depth
pi_62874592
was jij ook niet die boi die steeds vermeldde dat ie een iq van 252156 had
pi_62874888
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:31 schreef Verluste het volgende:
Wist je dat de rente op je lening bij de IB-groep zo laag is dat wanneer je dat wat je leent op een spaarbank zou zetten, je uiteindelijk er geld mee zou verdienen?

Wist je dat je gewoon 890 euro per maand kan krijgen van de IB-groep? (prestatiebeurs + aanvullende beurs + lening + collegegeldkrediet)

Wist je dat je 20 jaar hebt om je studieschuld af te betalen en wanneer deze na 20 jaar nog niet is afbetaald, het wordt kwijtgescholden?

Kortom, ik heb straks een schuld van rond de 25.000 euro, maar ik heb daar absoluut geen zorgen over. Wat was ookalweer dat nieuwsbericht van pakweg 2 maanden geleden? Iets van "98.6% van HBO afgestudeerden vindt binnen 1 jaar een baan." Nou, volgens mij is dat bij WO met gemak 99%+. Je moet gewoon afstuderen, dan komt het allemaal wel goed. Heb je MBO af? Ga HBO doen. Je vindt wel een baan hoor.

Ik heb maar een sporadische bijbaan, en heb met gemak een 32" LCD TV, 500W home cinema set, een leipe computer, een DSLR fotocamera, een kleine collectie single malt whiskys en nog wat meer spul in huis waar ik helemaal geen bijbaan voor had hoeven hebben, in een 18m2 kamertje. Studeren is helemaal niet duur. Ga eens in Amerika kijken, daar is het pas duur. Mijn ouders betalen overigens bijna niets, slechts af en toe wat kleren. Ja, ik had minder kunnen uitgeven en minder luxe kunnen leven, maargoed, net wat meer schuld voor een royale studententijd is iets wat ik ervoor over heb. Ik heb genoeg geld om te leven en meer dan dat. Ik zit heerlijk in m'n vel, en daarom gaat mijn studie (die gewoon een vrij zware beta-studie is) erg soepel.

Mijn mening: geld is geen reden om niet op kamers te gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xeanor op 02-11-2008 01:45:02 ]
  zondag 2 november 2008 @ 03:54:02 #137
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_62876049
Mijn reden?

zondag 2 november 2008 @ 04:08:18 #138
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62876083
sowieso is niet iedereen geestelijk zo ver dat ze de mogelijkheid uberhaupt serieus nemen op dat moment
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62876087
Vanwege de kosten.
pi_62876100
Mijn dochter woont nog met veel plezier thuis, ze heeft goede baan en is flink aan het sparen om samen met haar vriend met flink wat eigen geld ergens iets te beginnen.
Heb plek genoeg hier en de vriend heeft eigen studio op erf van zijn ouders.
Resultaat die blijven langers bij de ouders hangen en kunnen daardoor ineens met eigen geld een veel betere start maken.
***** Kraak.....
pi_62876124
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:53 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Mên, wat is dit voor een onzin zeg. Als student zijnde krijg je zooooveel voordeeltjes op van alles en nog wat. En je moet er zelf wat van maken he, dat hoort bij het op eigen benen staan.

300.000 feestjes per jaar waar je wordt voor uitgenodigd
in cafe en op de sportclub mensen van je eigen leeftijd (en niveau, itt dit de users in dit topic )
studentes zijn het lekkerste soort vrouwen die er zijn en believe me, Leiden stikt er van.
Daghap? 5 euro
Kapper? 30% kortign
Museum? Gratis
Bioscoop? xx % korting (weet niet meer hoeveel)

ik rust mij koffer.
Sorry maar ik heb barre weinig zin aan een daghap voor 5 euro ( ) en met een kortingsbon bij de kapper aan komen zie ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten. Museum gratis , big whoop. Leuk voor een keer of misschien twee keer maar dan is de lol daar ook wel weer van af. Dat jij nou een of andere krent/sloeber (doorhalen wat niet van toepassing is) bent is nou niet echt een goede reden om blij te zijn met het studentenleven. Ik zeg niet dat het niet leuk meer is na twee a drie jaar maar de grootste lol qua uitgaan etc. is er IMO wel van af. Het enige (en heel groot) voordeel dat ik momenteel ondervind van het studentenleven is de grote vrijheid om zelf je dag in te delen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 07:46:56 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62876556
Ik kan me sowieso niet voorstellen dat je 'zelfstandiger' wordt omdat je in een uitgewoond, brandgevaarlijk, goor hok met stinkende medestudenten woont.
  zondag 2 november 2008 @ 07:59:21 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_62876568
De reden, TS, dat de meest mensen nog wel thuis willen wonen is omdat de meeste mensen op hun 17de/18de al zover uit hun pubertijd zijn, dat ze niet meteen gaan huilen als mams een keer vraagt waar je geweest bent, en dat ze in alle redelijkheid inziet, dat het overbodig is het huis uit te gaan, voordat je zelf genoeg kan verdienen een fatsoenlijke woning te betalen, en dat verhuizen alleen maar tijd en geld kost, en je er dan nog op achteruitgaat ook!
Laffe huichelaar
pi_62876571
Ik moest wel op kamers omdat de afstand woon-studie wat te groot was om elke dag te bereizen. Heb overigens gewoon een appartement gehuurd i.p.v. een kamer.

Ik had een leuk appartement midden in de stad. Da's stukken beter dan een stinkend hok waar 5 van die kladdermongolen rondlopen en wat men een studentenhuis noemt.
  zondag 2 november 2008 @ 09:03:39 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62876807
Och het is een afweging die je maakt. Niet iedereen heeft meteen behoefte aan een eigen stek. Zoals je zelf als zegt het is makkelijk en ook vooral dat het goedkoper is. Iedereen op zijn eigen tijd.

Ik ben de eerste twee jaar van mijn studie ook thuis gebleven maar op mijn 20 kwam er ineens die behoefte. Eigenlijk is het toen heel snel gegaan en had ik binnen een maand een kamer. Wat ook meespeelde was dat ik erg actief was in het studentenleven en niet steeds maar bij een ander wilde moeten blijven slapen. Maar ook omdat ik vond dat ik op mijn 20e eigenlijk niets meer te zoeken had thuis. Ik ik kan zeggen dat dat een van de betere keuzes is geweest die ik ooit heb gemaakt, erg goede ervaring, aan iedereen aan te raden (y)

Wat ik wel een beetje suf vind zijn van die lui die tot ver in hun 20e bij hun pa & ma blijven. Die missen toch iets qua ontwikkeling vaak.
  zondag 2 november 2008 @ 09:28:54 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62876953
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:20 schreef agter het volgende:
Dat soort redenen.
Nee, hoor. Ik kan het prima met mijn ouders vinden en zo ook 90% van de studenten die ik kende die op kamers gingen.

Ik kreeg er op een gegeven moment gewoon gigantisch veel zin in om op mezelf te gaan wonen. Want het is gewoon enorm leuk/spannend/uitdagend etc. Goed, je hebt niet veel geld maar op immaterieel vlak ligt er voor de uitwonende student een enorme rijkdom beschikbaar.

Bovendien leer je er ontzettend veel van. Zaken zoals je creativiteit, flexibiliteit en dergelijke worden enorm getraind.
quote:
Het is geen volwaardige woning maar het is wel gewoon los van je ouders. En daar gaat het om.

Verder is een huis met 10 man bewonen gewoon erg leuk. Heb tientallen anekdotes die ik never nooit had meegemaakt als ik bij mijn ouders was gebleven.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2008 @ 10:29:52 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62877453
dit topic sluit wel mooi aan.
Studenten met weekendtassen
pi_62877702
quote:
Op zondag 2 november 2008 09:03 schreef Hexagon het volgende:
Wat ik wel een beetje suf vind zijn van die lui die tot ver in hun 20e bij hun pa & ma blijven. Die missen toch iets qua ontwikkeling vaak.
Misschien missen wij wel de ontwikkeling die zij doormaken door bij hun ouders te blijven wonen ... wie zal het zeggen.
  zondag 2 november 2008 @ 11:02:05 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62877831
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:52 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Misschien missen wij wel de ontwikkeling die zij doormaken door bij hun ouders te blijven wonen ... wie zal het zeggen.
Ik ben alleen benieuwd welke
pi_62878029
quote:
Op zondag 2 november 2008 01:24 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Kortom, ik heb straks een schuld van rond de 25.000 euro, maar ik heb daar absoluut geen zorgen over. Wat was ookalweer dat nieuwsbericht van pakweg 2 maanden geleden? Iets van "98.6% van HBO afgestudeerden vindt binnen 1 jaar een baan." Nou, volgens mij is dat bij WO met gemak 99%+. Je moet gewoon afstuderen, dan komt het allemaal wel goed. Heb je MBO af? Ga HBO doen. Je vindt wel een baan hoor.
Dat dachten vrienden van mij ook. Maar in praktijk is het toch iets minder. Want wat is de volgende stap nadat je afgestudeerd bent? Juist je wilt van die kamer af. Het is toch net iets te klein en je wilt groter wonen. Hoewel die schuld van 25k niet geregistreerd staat, moet je toch elke maand een deel gaan aflossen. Hoe meer je verdient, des te meer je moet aflossen. Dus de komende jaren zit je toch echt wel vastgeketeld aan die kleine kamer.
  zondag 2 november 2008 @ 11:20:29 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62878077
25 k schuld is ook nergens voor nodig als je gewoon met enige regelmaat werkt als student.
pi_62878087
quote:

[..]

Wist je dat de rente op je lening bij de IB-groep zo laag is dat wanneer je dat wat je leent op een spaarbank zou zetten, je uiteindelijk er geld mee zou verdienen?

Wist je dat je gewoon 890 euro per maand kan krijgen van de IB-groep? (prestatiebeurs + aanvullende beurs + lening + collegegeldkrediet)

Wist je dat je 20 jaar hebt om je studieschuld af te betalen en wanneer deze na 20 jaar nog niet is afbetaald, het wordt kwijtgescholden?

Ik heb maar een sporadische bijbaan, en heb met gemak een 32" LCD TV, 500W home cinema set, een leipe computer, een DSLR fotocamera, een kleine collectie single malt whiskys en nog wat meer spul in huis waar ik helemaal geen bijbaan voor had hoeven hebben, in een 18m2 kamertje. Studeren is helemaal niet duur. Ga eens in Amerika kijken, daar is het pas duur. Mijn ouders betalen overigens bijna niets, slechts af en toe wat kleren. Ja, ik had minder kunnen uitgeven en minder luxe kunnen leven, maargoed, net wat meer schuld voor een royale studententijd is iets wat ik ervoor over heb. Ik heb genoeg geld om te leven en meer dan dat. Ik zit heerlijk in m'n vel, en daarom gaat mijn studie (die gewoon een vrij zware beta-studie is) erg soepel.

Ja dat is wel een goede manier om met geld om te gaan... Je kan natuurlijk ook zonder die producten doen, of zorgen dat je zelf wat geld gespaard hebt om jezelf te voorzien. Je kunt na je studie vrolijk teruggaan betalen, nu gaat dat wel naar ratio van wat je verdiend maar toch. En dat je een 32" tv en een home cinema set heb staan is allemaal leuk voor je, kom hier eens in me kamer kijken en je vraagt je af hoe het ik het wel allemaal red zonder enige lening.
pi_62878092
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben alleen benieuwd welke
Dat zullen zij wel weten anders zullen ze het wel niet doen.
  zondag 2 november 2008 @ 11:31:10 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62878221
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:22 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat zullen zij wel weten anders zullen ze het wel niet doen.
Nou ik betwijfel het

Als ik op mijn werk rondkijk zijn er wel een aantal lui die tot tegen hun 30e thuis zijn blijven wonen. Vaak hebben die wel een wat verwendere mentaliteit imo. Minder goed als het gaat om creatieve oplossingen qua tijd/geld te bedenken en ook veel minder snel tevreden met improvisorische oplossingen. Vinden het bijvoorbeeld belachelijk om een goedkope fiets te nemen of om een keer b-merken te eten.

Naar eigen zeggen zouden ze niet kunnen leven in de omstandigheden van een student. Dat wordt dan nog wat als ze onverhoopt ooit in de bijstand komen oid.
pi_62878314
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou ik betwijfel het

Als ik op mijn werk rondkijk zijn er wel een aantal lui die tot tegen hun 30e thuis zijn blijven wonen. Vaak hebben die wel een wat verwendere mentaliteit imo. Minder goed als het gaat om creatieve oplossingen qua tijd/geld te bedenken en ook veel minder snel tevreden met improvisorische oplossingen. Vinden het bijvoorbeeld belachelijk om een goedkope fiets te nemen of om een keer b-merken te eten.

Naar eigen zeggen zouden ze niet kunnen leven in de omstandigheden van een student. Dat wordt dan nog wat als ze onverhoopt ooit in de bijstand komen oid.
Ik moet zeggen dat als je het kan betalen, waarom niet? Vaak zit dit ook in gewoon in de persoon zelf dat ze liever allemaal A-merk spullen willen hebben. Ik ben zelf ook zo, maar ik heb er ook geen problemen mee om als een 'student' te leven. Hangt dus denk ik meer van de persoon af dan van het feit dat ze ze zolang thuis wonen. Het lang thuiswonen is denk ik meer een gevolg van hoe de persoon is.
  zondag 2 november 2008 @ 11:59:32 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62878726
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat als je het kan betalen, waarom niet?
Vergat er dan nog bij te zeggen dat diezelfde lui daarna wel zeuren dat ze verder weinig geld overhouden.
  zondag 2 november 2008 @ 12:13:08 #157
3011 E.T.
pi_62878986
want je mag niet klagen dat je deze maand niet zo veel overhoudt als je A-merken koopt?
pi_62879344
TS doet net alsof er een wereldschokkend verschil zit in thuiswonen of op kamers wonen.
Ik woon sinds een maand of twee in een eigen huis, daarvoor gewoon bij m'n ouders gewoond, ik had geen zin om me blauw te betalen aan een ingericht konijnenhok ergens in de stad.

Zelf word ik nogal chagerijnig van TS' denkwijze, die wel meer mensen er op nahouden.
Je woont thuis -> moederskindje

Ik woon nu op mezelf in, en het verschil is voor mij nauwelijks merkbaar, behalve het feit dat ik nu twee uurtjes per week extra kwijt ben aan het schoonhouden van een groter huis en soms een was moet draaien; niet echt een "life defining experience".

Lighten up, Francis.
  zondag 2 november 2008 @ 14:59:48 #159
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62882833
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat dachten vrienden van mij ook. Maar in praktijk is het toch iets minder. Want wat is de volgende stap nadat je afgestudeerd bent? Juist je wilt van die kamer af. Het is toch net iets te klein en je wilt groter wonen. Hoewel die schuld van 25k niet geregistreerd staat, moet je toch elke maand een deel gaan aflossen. Hoe meer je verdient, des te meer je moet aflossen. Dus de komende jaren zit je toch echt wel vastgeketeld aan die kleine kamer.
Inderdaad ja, in een studentenmagazine ook gelezen dat het sterk af te raden is ivm de last die je later zal hebben. Die is toch erg flink. En niet iedereen met een academisch niveau verdient meteen veel. Taalstudies en kunststudies doen het namelijk slecht op de arbeidsmarkt qua hoogte van het salaris.
Dasvidanja
pi_62882960
Zowiezo vraag ik me af of dat op kamers gaan wel zo handig is met het oog op je vervolgstappen.
Echt lekker sparen lukt vaak niet. En nadat je afgestudeerd bent, en een leuke baan hebt, wil je toch van die kamer af.
Mensen die dan thuis wonen, sparen nog lekker een jaartje en kopen een eigen woning.
Een kamerbewoner heeft echter vaak te veel fin.lasten om nog even wat te sparen.
Die zal dus uitkijken naar een huurwoning...en een koopwoning zit er dan gewoon moeilijk in...
Make my day!
  zondag 2 november 2008 @ 15:11:03 #161
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62883074
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:06 schreef agter het volgende:
Zowiezo vraag ik me af of dat op kamers gaan wel zo handig is met het oog op je vervolgstappen.
Echt lekker sparen lukt vaak niet. En nadat je afgestudeerd bent, en een leuke baan hebt, wil je toch van die kamer af.
Mensen die dan thuis wonen, sparen nog lekker een jaartje en kopen een eigen woning.
Een kamerbewoner heeft echter vaak te veel fin.lasten om nog even wat te sparen.
Die zal dus uitkijken naar een huurwoning...en een koopwoning zit er dan gewoon moeilijk in...
Nja...en op kamers gaan is nog geen voorwaarde voor een vermenigvuldiging van sociale contacten en netwerken. Het kan net zo goed vanuit je ouderlijk huis, je moet het alleen doen, en als je op kamers bent gaat dat een stuk makkelijker.
Dasvidanja
  zondag 2 november 2008 @ 15:33:13 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62883513
quote:
Dat is ook helemaal geen probleem hoor. Een jaar na mijn afstuderen ging ik al naar iets beters (en dan vooral omdat ik in eerste instantie geen zin had mn studentenhuis te verlaten). Je moet alleen niet veel willen.
quote:
Tuurlijk, als ik thuis was blijven wonen dan was dat financieel beter voor me geweest. Maar het was mij de ervaring ervan die het me heeft doen besluiten. Het heeft me dingen opgeleverd die imo niet voor dat geld te koop zijn.
pi_62883528
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal geen probleem hoor. Een jaar na mijn afstuderen ging ik al naar iets beters (en dan vooral omdat ik in eerste instantie geen zin had mn studentenhuis te verlaten). Je moet alleen niet veel willen.
[..]

Tuurlijk, als ik thuis was blijven wonen dan was dat financieel beter voor me geweest. Maar het was mij de ervaring ervan die het me heeft doen besluiten. Het heeft me dingen opgeleverd die imo niet voor dat geld te koop zijn.
Als ik mag gokken, ben je naar een huurwoning vertrokken?
Make my day!
  zondag 2 november 2008 @ 15:41:47 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62883656
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:34 schreef agter het volgende:

[..]

Als ik mag gokken, ben je naar een huurwoning vertrokken?
Dat klopt maar dat komt vooral doordat ik geen vaste baan had en die door een baanwissel ook weer niet heb. Dan wil ik niet aan een koophuis vastzitten.

Overigens heb ik misschien wat minder spaarcenten dan mijn leeftijdsgenoten (ik heb geen idee wat normaal is) maar dat is deel van de afgweging die ik erbij heb gemaakt. Ik vind dat geld minder belangrijk dat de ervaring.
pi_62884766
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:03 schreef DutchErrorist het volgende:
Omdat ik het prima met mijn ouders kan vinden en ik geloof in de magische wasmand...

dit dus
Verder zitten al mijn vrienden in de buurt waar ik woon en niet in de stad waar ik studeer.
En heeft het geen zin omdat ik dan als nog 4 van de 7 dagen naar huis toe moet vanwege sport en werk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 2 november 2008 @ 16:36:49 #166
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_62884820
quote:

[..]

Wist je dat je iedere maand een bedrag af moet staan om je schuld af te lossen, ik weet niet hoe hoog dit bedrag is maar je mist het wel iedere maand. En je hebt wel een erg hoge schuld wil je je schuld nog niet afbetaald hebben binnen 20 jaar.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_62884874
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:36 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wist je dat je iedere maand een bedrag af moet staan om je schuld af te lossen, ik weet niet hoe hoog dit bedrag is maar je mist het wel iedere maand. En je hebt wel een erg hoge schuld wil je je schuld nog niet afbetaald hebben binnen 20 jaar.
Dat wist ik. Dat is echter zelfs als ik zou gaan promoveren na m'n master (zeg maar, de keuze van het minste salaris), niet echt een probleem. Overigens ga ik steeds meer werken en minder lenen, dus mijn schuld zal uiteindelijk helemaal niet zo groot zijn. De schuld hoeft voor niemand zo groot te zijn, eigenlijk. Zoals ik al zei: geld moet geen reden zijn.

Wat was mijn reden om op kamers te gaan? Het is 4 uur treinen om naar mijn ouders' huis te gaan en ik wou graag thuis weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xeanor op 02-11-2008 16:47:25 ]
pi_62885324
Ik woon vrij in de buurt, dus daarvoor hoef ik niet op kamers te gaan. Daarnaast is het financieel ook gunstiger. En ik geef ook toe dat luiheid bij mij een rol speelt, en ik het wel prima vind dat er gekookt en gewassen wordt
Zolang ik niet de drang heb om uit huis te gaan, ben ik tevreden zo.
pi_62889208
quote:
Is een koopwoning zo essentieel dan? Huurwoningen zijn ook plekken waar je in kunt wonen toch? Ik ben nu 26 en alhoewel ik genoeg verdien, ben ik echt nog niet van plan om een woning te kopen. Dat heeft ook te maken met mijn 'vervolgstappen'.
pi_62889261
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:29 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Is een koopwoning zo essentieel dan? Huurwoningen zijn ook plekken waar je in kunt wonen toch? Ik ben nu 26 en alhoewel ik genoeg verdien, ben ik echt nog niet van plan om een woning te kopen. Dat heeft ook te maken met mijn 'vervolgstappen'.
Een koopwoning is heus niet essentieel. Er zijn genoem mensen blij met een huurwoning...(en als straks de crisis echt goed losbarst, dan zijn zij de lachende partij).
Maar een koopwoning is wel de wens van veel mensen op termijn.
Make my day!
pi_62889525
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:31 schreef agter het volgende:
Maar een koopwoning is wel de wens van veel mensen op termijn.
True, maar ik zou studenten niet ontmoedigen om op kamers te gaan, zodat ze dan later gunstiger zitten met het kopen van een woning. Hoeveel studenten zouden zich nou bezig houden met een hypotheek? 'Da's voor later', en gelijk hebben ze Ga eerst maar bier kopen van je geld.
pi_62895912
simpel...ik ben nog met mn studie bezig..heb alleen nog een simpel bijbaantje dus ik vind op kamers wonen atm nog gewoon te duur...bovendien vind ik het hier thuis ook nog te fijn om al weg te gaan (en ja ik doe voor de rest al mn shit zoals afwassen, kleren wassen etc zelf...)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_62896053
In mijn omgeving valt het wel mee eigenlijk, ik zie het alleen op FOK! heel vaak langskomen .

Maar hier zitten over het algemeen dan ook de wat minder sociaal bedeelden, bij die groep is de meerwaarde van het op kamers gaan niet zo enorm groot.
pi_62896407
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:57 schreef Chriz2k het volgende:
In mijn omgeving valt het wel mee eigenlijk, ik zie het alleen op FOK! heel vaak langskomen .

Maar hier zitten over het algemeen dan ook de wat minder sociaal bedeelden, bij die groep is de meerwaarde van het op kamers gaan niet zo enorm groot.
Hangt er ook vanaf waar je woon'de .. ik woonde in drenthe, en na mijn examenjaar ging de helft direct op kamers. Als het al niet meer is..
pi_62896487
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf waar je woon'de .. ik woonde in drenthe, en na mijn examenjaar ging de helft direct op kamers. Als het al niet meer is..
Eens.
Hier in Utrecht gaat bijna niemand op kamers. Zowel Utrecht als Amsterdam is in 30min. te bereiken.
Make my day!
pi_62896784
ik ken eigenlijk idd maar weinig mensen die nog thuis wonen.. En die mensen die nog thuis wonen zijn sociaal idd wat minder ontwikkeld/ succesvol.
pi_62897121
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:22 schreef LoggedIn het volgende:
ik ken eigenlijk idd maar weinig mensen die nog thuis wonen.. En die mensen die nog thuis wonen zijn sociaal idd wat minder ontwikkeld/ succesvol.
Ik ken maar weinig mensen die uit huis wonen en die mensen die nog thuis wonen zijn sociaal niet minder ontwikkeld dan mensen die uitwonend zijn.
pi_62897971
Ik begrijp zowiezo niet wat je er nou op vooruit gaat door op je 17e op kamers te gaan
Make my day!
  maandag 3 november 2008 @ 00:07:00 #179
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_62898028
ts is gewoon een arroganta zak. Niet echt wetenschappelijk onderbouwde mening voor mijn doen maar dit was gewoon het eerste dat in mij op kwam
?????????????????????????????????????????????
  maandag 3 november 2008 @ 00:13:59 #180
41606 Misanthroopia
pi_62898166
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:11 schreef agter het volgende:

[..]

Eens.
Hier in Utrecht gaat bijna niemand op kamers. Zowel Utrecht als Amsterdam is in 30min. te bereiken.

Ja in Utrecht zijn nauw-e-lijks studenten op kamers te vinden. Echt waar, je moet echt heeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken voordat je er een vindt. Je-zus vent, wát een onzin kraam jij uit.
pi_62898229
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:13 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Ja in Utrecht zijn nauw-e-lijks studenten op kamers te vinden. Echt waar, je moet echt heeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken voordat je er een vindt. Je-zus vent, wát een onzin kraam jij uit.
Begrijpend lezen is ook een vak.
Als je ouderlijk huis in Utrecht staat...dan ga je niet in Utrecht op kamers, is wat ik schrijf.
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Schrijf ik:
quote:
Eens.
Begrijp je het? Of moet ik het voor je spellen...
Make my day!
  maandag 3 november 2008 @ 00:32:36 #182
41606 Misanthroopia
pi_62898492
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:17 schreef agter het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook een vak.
Als je ouderlijk huis in Utrecht staat...dan ga je niet in Utrecht op kamers, is wat ik schrijf.
[..]
Nee, dan laat je je kont afvegen door papa en mama. Ik snap wel dat je zo praat, je weet namelijk domweg gewoon niet wat je mist.

Loop je straks wel even stil naar boven? Anders maak je mama wakker
pi_62898515
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:32 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Nee, dan laat je je kont afvegen door papa en mama. Ik snap wel dat je zo praat, je weet namelijk domweg gewoon niet wat je mist.

Ik vind het wel grappig om al jouw vooronderstellingen te lezen.
Ik zou een kerel zijn...
Ik zou nog thuis wonen...
Ik weet niet wat ik mis...

Dream on!
Make my day!
  maandag 3 november 2008 @ 00:36:40 #184
41606 Misanthroopia
pi_62898548
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:34 schreef agter het volgende:

[..]

1) Ik vind het wel grappig om al jouw vooronderstellingen te lezen.
2) Ik zou een kerel zijn...
3) Ik zou nog thuis wonen...
4) Ik weet niet wat ik mis...

Dream on!
1. Dank je
2. PICS (mag via e-mail)
3. Ok
4. Anders zou je wel anders praten
pi_62898562
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:36 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

1. Dank je
2. PICS (mag via e-mail)
3. Ok
Zo te lezen ben ik veel te oud voor je.
Moet je niet naar bed?
Make my day!
pi_62899323
om maar even te reageren op de stelling:

als ik geld had was ik al lang op mezelf
ik heb het heel goed thuis

een meisje meenemen kan ik hier thuis ook wel
en een zak wodka doe ik niet, want ik drink niet
pi_62899335
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:32 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 3 november 2008 00:36 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

1. Dank je
2. PICS (mag via e-mail)
3. Ok
Omdat jij het leuk vind, moeten wij het ook leuk vinden. Waarom respecteer je de wensen van andere mensen gewoon niet...

Ik weet wat ik mis, niets.
pi_62899430
wel grappig om te zien hoe heftig mensen reageren op dit issue
pi_62901373
Ik ben het mezelf nog steeds zo dankbaar dat ik gewoon op mijn 18e het huis uit ben gegaan, niets kan op tegen die zelfstandigheid. Moet ik er wel bij zeggen dat ik wel zo snel mogelijk gezorgd heb voor een plek waar ik ook gewoon mijn eigen was kon doen, en niet meer ieder weekend 'naar huis' ging. En aangezien het hier zo is dat je met inschrijftijd van je kamer op een gegeven moment een appartementje kan krijgen, loont het ook wel om zo vroeg mogelijk een kamer te nemen, zodat je ook zo snel mogelijk echt zelfstandig kan wonen.
Arseen (As), atoomnummer 33
  maandag 3 november 2008 @ 12:48:15 #190
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_62905258
Ik vind het zo grappig dat TS psychologie doet. Hij moet er maar aan wennen dat er mensen zijn die hij niet snapt. En mss nog een eye-opener voor TS: Er zijn ook mensen die door het thuis wonen een fijn sociaal leven en dit niet op willen geven.

Ik woon inmiddels op kamers, maar heb wel tot mijn 21e thuis gewoond. Ik heb er nooit spijt van gehad. Het geld wat ik bespaarde door thuis te wonen heb ik wel kunnen gebruiken door allerlei leuke dingen te doen. En volgende maand ben ik afgestudeerd en ik heb 0,00 euro studieschuld.

En over die studieschuld: Radar had er eens een item over:
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 3 november 2008 @ 12:58:18 #191
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_62905480
Alsof de meeste studenten niet lui zijn... mijn huisgenoten denken dat "op kamers wonen" betekent dat je je huisgenoten mag opzadelen met troep en gorigheid. Ook niet erg zelfstandig dus, die mensen kunnen beter thuis blijven wonen totdat ze een levensgezel hebben gevonden die zo gek is om voor ze te zorgen.
Panta rei
pi_62905766
quote:
Waarom zou je ook?
Wie zegt dat je per se in de stad moet gaan wonen waar je ouders vlakbij wonen?
* Sport_Life is 200km verder gaan wonen en dat beviel prima! Inmiddels ook weer zo'n 3,5 jaar geleden, woon inmiddels wel weer wat dichterbij mn ouders (maar zie ze minder )

Geld tekort is ook geen geldige reden, bij de ibg kun je met gemak 500 euro per maand krijgen (incl lening) en met een bijbaantje heb je zo 200 euro erbij.
  maandag 3 november 2008 @ 13:21:21 #193
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62906076
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:09 schreef Sport_Life het volgende:

Geld tekort is ook geen geldige reden, bij de ibg kun je met gemak 500 euro per maand krijgen (incl lening) en met een bijbaantje heb je zo 200 euro erbij.
Dasvidanja
pi_62906122
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:21 schreef Verluste het volgende:

[..]

tja als je per se een verlaagde golf wilt rijden kun je idd beter thuis blijven wonen... Maar dan heb je ook vrij weinig te zoeken in de meeste studentensteden .
pi_62907492
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:23 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

tja als je per se een verlaagde golf wilt rijden kun je idd beter thuis blijven wonen... Maar dan heb je ook vrij weinig te zoeken in de meeste studentensteden .
Je kunt zelfs wel meer krijgen dan 500 van ibg incl lening. Ik zelf zit op bijna het dubbele
pi_62907744
Ik zal het eerlijk zeggen. Ik denk er hetzelfde over als jouw, maar toch woon ik nog thuis, terwijl ik het geld er voor heb. Er zijn een aantal redenen dat ik nog niet op kamers zit.
1. Mijn sportclub zit op plaats A., terwijl ik studeer in plaats B. Lastig om de hele tijd heen en weer te gaan. En naar een andere club wil ik niet.
2. Veel vrienden heb ik daar nog niet. En dat zou betekenen minder uitgaan in plaats B.
Daar kom het eigenlijk op neer.
pi_62907779
Thuiswoners _!

Overigens is er in KLB ook een interessant topic over dit fenomeen: Thuiswoners 3
pi_62908222
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:04 schreef agter het volgende:
Ik begrijp zowiezo niet wat je er nou op vooruit gaat door op je 17e op kamers te gaan
Het is "sowieso", niet om te flamen maar omdat je het woord vrij vaak gebruikt

En tja, wat ik er mee opschiet is ook eigenlijk niks, behalve de ervaring, het leren omgaan met geld, het leren omgaan met huisgenoten, die dingen. Die vind ik best wel erg belangrijk.
pi_62908303
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:34 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig om al jouw vooronderstellingen te lezen.
Ik zou een kerel zijn...
Ik zou nog thuis wonen...
Ik weet niet wat ik mis...

Dream on!
Hij heeft gewoon gelijk. Het is opvallend om te zien hoeveel mensen op Fok! nog thuiswonen, en ook hoe snel jullie je aangevallen voelen als daar commentaar tegen komt. Ik vind de extreme reacties eigenlijk triester dan het ontkennen dat op kamers gaan bijdraagt aan je algemene ontwikkeling.
pi_62908336
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:26 schreef pieterb het volgende:
Ik zal het eerlijk zeggen. Ik denk er hetzelfde over als jouw, maar toch woon ik nog thuis, terwijl ik het geld er voor heb. Er zijn een aantal redenen dat ik nog niet op kamers zit.
1. Mijn sportclub zit op plaats A., terwijl ik studeer in plaats B. Lastig om de hele tijd heen en weer te gaan. En naar een andere club wil ik niet.
2. Veel vrienden heb ik daar nog niet. En dat zou betekenen minder uitgaan in plaats B.
Daar kom het eigenlijk op neer.
1 snap ik heel goed, en dat lijkt me ook een geldige reden.
2 begrijp ik wel, maar het idee is juist dat de mensen waarmee je in een studentenhuis zit echt goede (heel vaak beste) vrienden worden. Moet je wel 'n leuk studentenhuis hebben, trouwens
pi_62908393
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik ken maar weinig mensen die uit huis wonen en die mensen die nog thuis wonen zijn sociaal niet minder ontwikkeld dan mensen die uitwonend zijn.
Hoe kan je dat vergelijken, je kent immers maar weinig mensen die uit huis wonen. En dat je daardoor blijkbaar nagenoeg alleen omgaat met mensen die nog thuis zouden wonen zegt niks over hun sociale ontwikkeling. Misschien is die van jou ook wel minder?
pi_62908433
Veelal zijn het ook HBO'ers die thuiswonen
  maandag 3 november 2008 @ 15:25:23 #203
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_62909164
Ik woon nog thuis omdat ik zeer lui ben. En daar ben ik best trots op
The more debt, the better
pi_62909795
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:57 schreef RozeAnjer het volgende:
Wat is dit nou weer voor geneuzel ? ..

Het échte grote verschil tussen op kamers en thuis blijven wonen is .. mijn inziens

de sleur ..
  Redactie Sport maandag 3 november 2008 @ 15:53:31 #205
218273 crew  JayJay8
pi_62909935
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:25 schreef flyguy het volgende:
Ik woon nog thuis omdat ik zeer lui ben. En daar ben ik best trots op
pi_62910310
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je kunt zelfs wel meer krijgen dan 500 van ibg incl lening. Ik zelf zit op bijna het dubbele
Ik kreeg genoeg van mijn bijbanen en ouders dus heb nooit hoeven lenen.
pi_62910350
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:57 schreef RozeAnjer het volgende:
Helaas zijn dat wel de statistieken ja.. Maargoed is ook wel logisch, hbo'ers zijn (meestal) een jaar jonger, en elke hbo studie is wel overal te doen.
pi_62910387
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:05 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik kreeg genoeg van mijn bijbanen en ouders dus heb nooit hoeven lenen.
Ik moet wel lenen omdat collegeld hier 2.5 keer zo duur is, en een kamer gemiddeld 4 keer zo duur
pi_62910521
quote:
Waarom zou je ook?
Mijn argument
pi_62910796
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet wel lenen omdat collegeld hier 2.5 keer zo duur is, en een kamer gemiddeld 4 keer zo duur
Krijg je geen extra buitenlandse beurs dan? OV vergoeding moet je iig wel krijgen!
pi_62910841
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:23 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Krijg je geen extra buitenlandse beurs dan? OV vergoeding moet je iig wel krijgen!
Ik krijg idd een speciale buitenlandse beurs, maar die was zeg maar ook wel noodzakelijk.
1 voordeel, het universiteitsjaar loopt hier van 28 sept. tot ong. 28 mei. Dus tijd zat om te werken in de tussentijden
pi_62910946
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:12 schreef Chocolate het volgende:

[..]

Mijn argument
denk niet dat mn ouders gewardeerd zouden hebben als ik vrijdagochtend 5u thuis kom, vervolgens stampend naar boven lopen, trap onderkotsen, verkeerde deur inlopen (oeps huisgenote) en de volgende dag alle colleges missen voor 12uur..
Dan werd de geldkraan wel dichtgedraaid bij mn ouders .

Zeg niet dat dat een must is, maar iedereen die ik ken op kamers heeft bovenstaande in het eerste jaar regelmatig meegemaakt....

Is nu wel over trouwens hoor .

Daarnaast, eten met vrienden is ook veel gezelliger en je gaat me niet vertellen dat je iedereen uitnodigd om bij je ouders aan tafel aan te schuiven??
pi_62914591
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

denk niet dat mn ouders gewardeerd zouden hebben als ik vrijdagochtend 5u thuis kom, vervolgens stampend naar boven lopen, trap onderkotsen, verkeerde deur inlopen (oeps huisgenote) en de volgende dag alle colleges missen voor 12uur..
Dan werd de geldkraan wel dichtgedraaid bij mn ouders .

Zeg niet dat dat een must is, maar iedereen die ik ken op kamers heeft bovenstaande in het eerste jaar regelmatig meegemaakt....
Ja als iedereen het doet zal het wel goed zijn.
pi_62914802
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:52 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Het is opvallend om te zien hoeveel mensen op Fok! nog thuiswonen, en ook hoe snel jullie je aangevallen voelen als daar commentaar tegen komt. Ik vind de extreme reacties eigenlijk triester dan het ontkennen dat op kamers gaan bijdraagt aan je algemene ontwikkeling.
Jij vindt extreme reacties triest? Moet je horen wie het zegt.
pi_62914884
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

denk niet dat mn ouders gewardeerd zouden hebben als ik vrijdagochtend 5u thuis kom, vervolgens stampend naar boven lopen, trap onderkotsen, verkeerde deur inlopen (oeps huisgenote) en de volgende dag alle colleges missen voor 12uur.. Dan werd de geldkraan wel dichtgedraaid bij mn ouders .
[..]
Iets met zelfstandigheid?
Eigen verantwoording?
Opgroeien?
Volwassen worden?

Je geeft mooie voorbeelden...
Make my day!
pi_62915237
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:01 schreef agter het volgende:

[..]

Eigen verantwoording?
Opgroeien?
Volwassen worden?

idd dat kan ik thuis ook maar dan wordt wel verwacht dat ik het schoonmaak
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_62928287
quote:

[..]

Eigen verantwoording?
Opgroeien?
Volwassen worden?

Iets van genieten van het leven en niet in een strak keurslijf zitten? Je wilt me niet vertellen dat je als student zijnde elke avond in je uppie op je kamer blijft bij je ouders tot 22.00 studeert en dan netjes gaat slapen om er om 7 uur weer uit te gaan ? ( al ken ik mensen die dat doen maar die zijn op 2 handen te tellen. )
pi_62928926
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iets van genieten van het leven en niet in een strak keurslijf zitten? Je wilt me niet vertellen dat je als student zijnde elke avond in je uppie op je kamer blijft bij je ouders tot 22.00 studeert en dan netjes gaat slapen om er om 7 uur weer uit te gaan ? ( al ken ik mensen die dat doen maar die zijn op 2 handen te tellen. )
Wie zegt dat mensen die verantwoordelijk zijn niet genieten van het leven?
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:45:02 #219
233785 Lucanus
Crescit in adversis virtus
pi_62929652
Hoewel het niet voor iedereen geldt is de studententijd voor veel mensen meer dan enkel punten halen en af en toe een klein biertje drinken in de sportkantine.

Het is ook een periode van veel nieuwe mensen leren kennen, talloze nieuwe ervaringen op te doen en jezelf op zoveel mogelijk gebieden proberen uit te dagen. Op kamers gaan is wellicht niet de enige stap die hier bij hoort, maar wel een hele belangrijk. Het geeft je de ruimte om je eigen weg op te gaan en paden in te slaan die eerder buiten je bereik lagen.

Natuurlijk is het duur om op je zelf te zitten en natuurlijk heeft niemand er zin in om te gaan lenen of werken om dit te betalen. Maar uiteindelijk gaat dit nog maar om relatief kleine bedragen en hetgeen wat je er voor terug krijgt is duizendmaal waardevoller dan de paar uurtjes moeten afwassen in eetcafe " het blauwe schaap" of een studieschuld waar je net een auto van koopt. Je krijgt namelijk de mogelijkheid om jezelf te ontplooien tot het geweldigde mens dat je bent, om ervaringen op te doen die anders altjd voor je verborgen zouden zijn en te genieten van een vrijheid die je in de rest van je leven niet meer zal tegenkomen.

Thuiszitters, bankhangers en treinscholieren zullen ongetwijfeld ook een " boeiend" leven hebben. Daar niet van, maar op het moment dat mensen van 20-22 " uit verveling" regelmatig op fok, geenstijl, WoW te vinden zijn. denk ik dat ze nog niet het maximale uit hun leven hebben gehaald. Op kamers gaan kan daar een eerste stap toe zijn.
pi_62929841
De meerwaarde zit hem niet zozeer in de vrijheid om onverantwoord rotzooi te trappen, maar in het hebben van een eigen plekje en, met name, het uitbreiden van je sociale netwerk. Stappen met studiegenoten in jullie studiestad, eten met je huisgenoten, vrienden over de vloer, etc. etc. Dat hoeft zeker niet uitlsuitend gepaard te gaan met slechte studieresultaten en vieze huishoudens. Op je zelf gaan is een belangrijke stap in je ontwikkeling, en je studententijd is daar een fantastische periode voor. Je hebt dan volop de ruimte om jezelf te vormen zonder dat je nog vast zit aan de verantwoordelijkheden van een voltijd baan (of koophuis, of kinderen of welk ander burgelijk ideaal). Eenmaal afgestudeerd komt die periode niet meer terug; dan wil je toch het meeste er uit halen?
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_62929889
Haha, wat Lucanus zegt dus
pi_62931506
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat lijkt met toch iets anders dan de trap onderkosten en bij verkeerde mensen naar binnen lopen om 5 uur 's ochtends...en vervolgens de dag erna niet meer naar college's gaan.

Als dat jouw manier is van 'van het leven genieten', ga vooral je gang.
Maar besef goed dat dat niet iedereen zijn stijl is.
Make my day!
pi_62932001
quote:

[..]

Eigen verantwoording?
Opgroeien?
Volwassen worden?

Daar word je wel zeflstandig van ja.. zodra je in gaat zien dat er met zuipen niet schoongemaakt wordt en al helemaal geen studiepuntjes verzameld worden.
Thuis zou je opruimen voor je ouders, op kamers doe je het voor jezelf.
pi_62932722
TS wil ongestoord kunnen blowen, zuipen, zonder zeurende ouders, en zijn studie vervolgens verneuken, zoals er al velen je voor zijn gegaan zodra ze op kamers gingen?

alleen OP gelezen
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:08:18 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62934902
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:45 schreef Lucanus het volgende:
Hoewel het niet voor iedereen geldt is de studententijd voor veel mensen meer dan enkel punten halen en af en toe een klein biertje drinken in de sportkantine.

Het is ook een periode van veel nieuwe mensen leren kennen, talloze nieuwe ervaringen op te doen en jezelf op zoveel mogelijk gebieden proberen uit te dagen. Op kamers gaan is wellicht niet de enige stap die hier bij hoort, maar wel een hele belangrijk. Het geeft je de ruimte om je eigen weg op te gaan en paden in te slaan die eerder buiten je bereik lagen.

Natuurlijk is het duur om op je zelf te zitten en natuurlijk heeft niemand er zin in om te gaan lenen of werken om dit te betalen. Maar uiteindelijk gaat dit nog maar om relatief kleine bedragen en hetgeen wat je er voor terug krijgt is duizendmaal waardevoller dan de paar uurtjes moeten afwassen in eetcafe " het blauwe schaap" of een studieschuld waar je net een auto van koopt. Je krijgt namelijk de mogelijkheid om jezelf te ontplooien tot het geweldigde mens dat je bent, om ervaringen op te doen die anders altjd voor je verborgen zouden zijn en te genieten van een vrijheid die je in de rest van je leven niet meer zal tegenkomen.

Thuiszitters, bankhangers en treinscholieren zullen ongetwijfeld ook een " boeiend" leven hebben. Daar niet van, maar op het moment dat mensen van 20-22 " uit verveling" regelmatig op fok, geenstijl, WoW te vinden zijn. denk ik dat ze nog niet het maximale uit hun leven hebben gehaald. Op kamers gaan kan daar een eerste stap toe zijn.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:52 schreef SuperMocio het volgende:
De meerwaarde zit hem niet zozeer in de vrijheid om onverantwoord rotzooi te trappen, maar in het hebben van een eigen plekje en, met name, het uitbreiden van je sociale netwerk. Stappen met studiegenoten in jullie studiestad, eten met je huisgenoten, vrienden over de vloer, etc. etc. Dat hoeft zeker niet uitlsuitend gepaard te gaan met slechte studieresultaten en vieze huishoudens. Op je zelf gaan is een belangrijke stap in je ontwikkeling, en je studententijd is daar een fantastische periode voor. Je hebt dan volop de ruimte om jezelf te vormen zonder dat je nog vast zit aan de verantwoordelijkheden van een voltijd baan (of koophuis, of kinderen of welk ander burgelijk ideaal). Eenmaal afgestudeerd komt die periode niet meer terug; dan wil je toch het meeste er uit halen?
Goed omschreven

De ervaring om als student op kamers te gaan is bijzonder de moeite waard. Je leert er echt ontzettend veel van en je maakt allerlei leuke dingen mee. Studenten die het een beetje goed doen hebben er hun hele leven plezier van.

Wat ik ook vaak merkte aan mijn thuiswonende studiegenoten is dat hun sociale leven een beetje bleef hangen in enkel de mensen van de middelbare school. Doordeweeks deden ze nooit wat boeiends. Voor sommigen was dat een doodlopende weg omdat dat soort oude netwerkjes vaak toch verzwakken in je studententijd.
pi_62937763
Oh, op jezelf wonen of op kamers wonen is ongetwijfeld in een heleboel gevallen veel beter voor je sociale contacten en je zelfstandigheid. TS vindt het echter niet alleen beter, maar die vindt het ook nog vanzelfsprekend. Dat vind ik eng: mensen die denken dat er een vast plan in je leven bestaat. Ik vind dat mensen zichzelf moeten laten overtuigen wat voor hun het beste is.
pi_62937914
Ach, TS is 17 en denkt volwassen te zijn.
Mensen van 30 weten dat je op je 17e NIET volwassen bent.
Make my day!
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:10:41 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62938040
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:00 schreef Dodecahedron het volgende:
Oh, op jezelf wonen of op kamers wonen is ongetwijfeld in een heleboel gevallen veel beter voor je sociale contacten en je zelfstandigheid. TS vindt het echter niet alleen beter, maar die vindt het ook nog vanzelfsprekend. Dat vind ik eng: mensen die denken dat er een vast plan in je leven bestaat. Ik vind dat mensen zichzelf moeten laten overtuigen wat voor hun het beste is.
Dat klopt

Maargoed de TS is pas 17 en een beetje overenthousiast denk ik. Die leert het nog wel.
pi_62938068
En niet ingaan op m'n geweldige bevindingen he ?

Oh trouwens, ik vind in een studentenhuis wonen nou niet echt op jezelf wonen. Dan zit je alsnog in een soort huishouding.
pi_62938348
Het is allemaal zo relatief. Ik heb het grootste gedeelte van mijn studie thuisgewoond omdat ik wilde sparen voor een reis die ik wilde maken, direct na mijn studie.

Op die reis heb ik tientallen (honderden?) mensen ontmoet en palmbomen i.p.v. trappen ondergekotst. Daarnaast ook de liefde van mijn leven ontmoet waardoor ik volgend jaar waarschijnlijk ga emigreren. Was ik op kamers gaan wonen, dan had dat allemaal waarschijnlijk niet gekund.

De korte periode dat ik op kamers heb gewoond, heb ik amper mijn huisgenoten gesproken. Die waren namelijk in het weekend meestal weg - naar hun ouders.

Ik begrijp het punt van TS wel, maar het is geen absolute waarheid - en zo breng je het wel.
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:22:55 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62938372
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:11 schreef Fascination het volgende:

Oh trouwens, ik vind in een studentenhuis wonen nou niet echt op jezelf wonen. Dan zit je alsnog in een soort huishouding.
Klopt maar ook dat is weer erg leerzaam. Met huisgenoten heb je een heel ander soort band dan met je ouders en dat vergt ook wel enig aanpassingsvermogen en je zult er zelfstandiger in moeten staan.

Verder moet je als studentenhuisbewoner ook je huur betalen, schoonmaken en zorgen dat je s' avonds te eten hebt.
pi_62938664
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klopt maar ook dat is weer erg leerzaam. Met huisgenoten heb je een heel ander soort band dan met je ouders en dat vergt ook wel enig aanpassingsvermogen en je zult er zelfstandiger in moeten staan.

Verder moet je als studentenhuisbewoner ook je huur betalen, schoonmaken en zorgen dat je s' avonds te eten hebt.
Nee dat is waar, maar je hebt dan wel "altijd" mensen om je heen. Het lastige van op jezelf wonen is voor mij toch echt het vake alleen zijn.
pi_62938701
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:33 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nee dat is waar, maar je hebt dan wel "altijd" mensen om je heen. Het lastige van op jezelf wonen is voor mij toch echt het vake alleen zijn.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Het alleen zijn is het lastigste.
Dat kom je onder studenten ook wel tegen...denk alleen maar aan de hoge zelfmoordpercentages op Uilenstede e.d.
Make my day!
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:53:32 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62939130
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:35 schreef agter het volgende:

[..]

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Het alleen zijn is het lastigste.
Maar daar zit hem juist de uitdaging. Je zal moeten zorgen dat je zo'n gat kunt opvullen met nieuwe dingen en nieuwe mensen.

En daarvoor heb je als student mogelijkheden te over. Ik heb weken gehad dat zoveel te doen had dat ik een avondje alleen om mijn kamer een leuke afwisseling vond.
pi_62939404
Het op kamers wonen is een handig tussenstap tussen thuiswonen en alleen wonen (of met een partner). Dat is nu juist het mooie. Je leert omgaan met een eigen huishouden, maar je staat er niet alleen voor. Je leeft samen met anderen, maar dat zijn geen mensen waaraan je eenzelfde verantwoordelijkheid hoeft af te leggen als je ouders. Het biedt ruimte om nog te experimenteren en aan te rommelen zonder dat er meteen ernstige consequenties tegenover staan. Daar is m.i. helemaal niets verkeerd aan. Niet elk studentenhuis is per definitie een vies stinkhol.
pi_62940434
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar daar zit hem juist de uitdaging. Je zal moeten zorgen dat je zo'n gat kunt opvullen met nieuwe dingen en nieuwe mensen.

En daarvoor heb je als student mogelijkheden te over. Ik heb weken gehad dat zoveel te doen had dat ik een avondje alleen om mijn kamer een leuke afwisseling vond.
Nieuwe dingen, nieuwe mensen kun je ook thuis wel opzoeken.
Dat ligt gewoon aan je instelling.
Mensen die dat niet kunnen, zullen het ook niet makkelijk hebben als student.
Make my day!
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:25:23 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62944907
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:49 schreef agter het volgende:

[..]

Nieuwe dingen, nieuwe mensen kun je ook thuis wel opzoeken.
Dat ligt gewoon aan je instelling.
Mensen die dat niet kunnen, zullen het ook niet makkelijk hebben als student.
Onmogelijk is het niet hoor

Maar als ik de kamerbewoners en de treinstudenten in mijn studietijd vergelijk dan ontwikkelden de eersten zich meestal een stuk sneller en hadden deze een diversere agenda. En ik weet ook wel bijna zeker dat mijn studentenleven veel minder spannend was geweest wanneer ik gewoon thuis was gebleven. Zeker ook omdat ik beide ken (in woonde de eerste twee jaar wel bij mijn ouders). Maar toen ik weg ging merkte ik pas duidelijk het verschil. Het werd intenser, uitdagender. Sowieso bouw je dan pas echt een band met je studiestad en het leven daar.

En het is juist die instelling waar je het over hebt die er sterk van verbeterd. Je kunt niet langer lekker saai en veilig bij je ouders thuis gaan zitten. Je wordt veel meer geprikkeld om het allemaal zelf voor elkaar te krijgen. Bovendien begin je dan pas echt je ouders los te laten en dat heeft ook sterke invloed op je denkwijze.

De TS is een beetje extreem en ik zie ook wel de voordelen van thuiswonen, het is makkelijk, veilig en goedkoop. Maar toch ben ik van mening dat het qua ontwikkeling goed voor mensen is wanneer ze niet te lang bij hun ouders blijven plakken en dat de voordelen van op kamers wonen wel degelijk kunnen opwegen tegen thuis blijven. .
pi_62945035
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Onmogelijk is het niet hoor

Maar als ik de kamerbewoners en de treinstudenten in mijn studietijd vergelijk dan ontwikkelden de eersten zich meestal een stuk sneller en hadden deze een diversere agenda. En ik weet ook wel bijna zeker dat mijn studentenleven veel minder spannend was geweest wanneer ik gewoon thuis was gebleven. Zeker ook omdat ik beide ken (in woonde de eerste twee jaar wel bij mijn ouders). Maar toen ik weg ging merkte ik pas duidelijk het verschil. Het werd intenser, uitdagender. Sowieso bouw je dan pas echt een band met je studiestad en het leven daar.

En het is juist die instelling waar je het over hebt die er sterk van verbeterd. Je kunt niet langer lekker saai en veilig bij je ouders thuis gaan zitten. Je wordt veel meer geprikkeld om het allemaal zelf voor elkaar te krijgen. Bovendien begin je dan pas echt je ouders los te laten en dat heeft ook sterke invloed op je denkwijze.

De TS is een beetje extreem en ik zie ook wel de voordelen van thuiswonen, het is makkelijk, veilig en goedkoop. Maar toch ben ik van mening dat het qua ontwikkeling goed voor mensen is wanneer ze niet te lang bij hun ouders blijven plakken en dat de voordelen van op kamers wonen wel degelijk kunnen opwegen tegen thuis blijven. .
Dat zal dan wel van persoon tot persoon schelen. Want ik heb niet echt veel verschil gemerkt in het op kamers gaan. Vond het ook niet zo heel bijzonder. En qua stappen was het eigenlijk ook hetzelfde als toen ik nog thuis woonde...gewoon 2X per week of zo. Mijn ouderlijk huis stond in Utrecht. En daar is het goed feesten.
Mijn studentenkamer stond in Amsterdam...en ook daar was het gezellig.
Maar echt voor sociale contacten etc. heb ik gewoon weinig verschil gemerkt. Ja, ik moest wat sneller met mijn eigen geld rondkomen, maar dat was ook niet zo'n punt.
Ik denk dus dat het gewoon van persoon tot persoon scheelt of je er voordeel bij hebt om vroeg op kamers te gaan.
En zoals TS op je 17e, dat vind ik wel heel erg vroeg.
Make my day!
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:34:36 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62945220
Ja goed Amsterdam-Utrecht is dan redelijk gesneden koek. Hoewel stappen lang niet de enige charme van het studentenleven is maar oke.

Maar het is al een heel ander verhaal als een student in een of andere suffe provincieplaats a la Waalwijk woont oid.
pi_62962249
Oeh ik ga over anderhalf jaartje ook op kamers in Leiden. Niemand wilt hier overigens op kamers behalve ik en een vriend.. ik wil zo snel mogelijk op kamers.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:51:52 #241
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62963627
TS, het is je toon en de manier waarop je het brengt die je verraden. De onervarenheid druipt er van af. Vervolgens acht je jezelf wel in staat te oordelen. Dáár gaat het mis. Je reageert verbaasd met "kijk hoe geïrriteerd iedereen reageert". If shit goes in, shit comes out.

Als je een topic had geopend en je stelling verpakt had in een verhaal zoals Lucanus dat schreef, was er een leuker, constructiever en gezelliger topic uit voort gekomen. Maar eigenlijk was dat je doel niet hè? Stukje zelfbevestiging? Groei je wel overheen knul..

pi_62964312
Heeft TS eigenlijk al gereageerd op het feit dat hij in topic A zegt wel op kamers te wonen, en topic B nog niet?

Zit op werk, dus geen tijd om topic door te spitten
pi_62969564
ik wil best op kamers,
maar of de kamers zijn niet te betalen of ze zijn te betalen maar kleiner dan mijn klerenkast
zodra ik een geschikte kamer in mijn handen krijg ben ik de volgende dag nog uit huis
pi_62975161
Overigens is het op kamers niet altijd zo florisant moet ik zelf ook toegeven, s'ochtens al de blowlucht hangen in de hal is ook neit altijd ff tof. Of schreeuwende buren onder je, naast je of boven je .. om 3 uur ind e ochtend.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:39:20 #245
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62975827
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:31 schreef katuitdeboom het volgende:
ik wil best op kamers,
maar of de kamers zijn niet te betalen of ze zijn te betalen maar kleiner dan mijn klerenkast
zodra ik een geschikte kamer in mijn handen krijg ben ik de volgende dag nog uit huis
Zelfde hier. De overheid MOET wat doen tegen die exorbitante bedragen voor kamers en de gigantisch hoge woningnood (die in mijn ogen vnl de VVD heeft veroorzaakt). Maar de overheid doet niks.
Dasvidanja
pi_62976278
Ik hoop niet dat TS echt psychologie doet. Het zou je psycholoog maar zijn.

TS, je zit vol met vooroordelen. Jij kan niet beoordelen hoe de band is tussen een student en zijn ouders, en welke redenen er nog meer meewegen. Daarbij vind ik "zuipen met de huisgenoten" trouwens écht een toevoeging aan je leven. Not.

En nee, ik woon niet thuis, ik woon al vanaf mijn 17e op mezelf, en had dat liever niet zo gehad. Ieder zo zijn redenen.
pi_62984268
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:17 schreef Kontiki het volgende:
Heeft TS eigenlijk al gereageerd op het feit dat hij in topic A zegt wel op kamers te wonen, en topic B nog niet?

Zit op werk, dus geen tijd om topic door te spitten
Nee daar zat ik ook al op te wachten.
pi_62996258
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:57 schreef moby92 het volgende:
Oeh ik ga over anderhalf jaartje ook op kamers in Leiden. Niemand wilt hier overigens op kamers behalve ik en een vriend.. ik wil zo snel mogelijk op kamers.
Dat klinkt wel heel erg wanhopig
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_63007665
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:12 schreef Fascination het volgende:
Nee daar zat ik ook al op te wachten.
Ah, TS ontmaskerd! Ordinaire rel-kloon die je bent!
  maandag 10 november 2008 @ 18:37:08 #250
73209 dnzl
Minimalist.
pi_63108331
Waarom wordt de thuiswonende in dit topic afgeschilderd als impopulaire kneus?
Als ik in mijn eigen omgeving kijk zijn het vooral talentvolle, intellectuele mensen die langer blijven plakken.

Dat deze karakters vaker alleen zijn heeft wellicht te maken met het feit dat ze veel tekenen, schilderen, musiceren of schrijven. Ze zijn inderdaad afhankelijker van familie. Sterker nog: dit is een belangrijke factor in hun ontwikkeling, omdat het betekent dat ze relatief langer in de beschermende, speelse fase blijven hangen, de fase waarin ze makkelijker kunnen experimenteren en leren.
Sociaal pro-actievere pubers gaan al snel een rol spelen in het genetisch plan, en als ze te vroeg onafhankelijk worden, komen ze onder grote druk te staan: sociale verantwoordelijkheden, werk, huishouden en opvoeding van kinderen. Ze hebben dus minder gelegenheid om nieuwe ideeën en gedragingen uit te proberen, wat van cruciaal belang is voor de creatieve ontwikkeling.
  maandag 10 november 2008 @ 20:30:41 #251
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_63111827
persoonlijk vind ik, dat als mensen gelukkiger zijn bij hun ouders, ze lekker bij hun ouders moeten blijven..

En anders gaan ze lekker op kamers ...
pi_63116810
[quote]Op zaterdag 1 november 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
[/quote

Zonder grappen ---> ik dacht precies hetzelfde!
pi_63118922
mijn hoge school + stage + werk zijn allemaal binnen 30 minuten fietsen van mijn ouderlijk huis, waarom zou ik met veeeel moeite een te kleine te duren kut kamer gaan zoeken.... ben pas 23 geworden dus het kan nog

Maar goed, ligt voor een hoop mensen aan hun thuis situatie... sommige mensen zijn idd echt moeders kindje en moeten dan echt huis uit anders kunnen ze nooit zelf beslissingen maken...

ik zelf mag mijn eigen beslissingen maken zolang het maar niet te gék word...
I'm not the man you think I am!
  dinsdag 11 november 2008 @ 00:48:03 #254
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_63119707
Je eigen ruimte inrichten, een laag zooi op de WC, schoonmaken, zelf bedenken wat er vanavond op tafel staat, zelf kiezen hoe de gang er uit ziet. Af en toe verdomd alleen zijn. Uitzoeken hoe de huisbaas je naait en dat vervolgens tegen gaan. Zelf buren hebben plaats van je ouders die buren hebben.

@l3laster. Ja hallo, mogen is ook het punt niet. MOETEN is het punt. Was het maar zo'n feest. Nee, boven je 20ste nog bij je ouders wonen zou verboden moeten worden. Daar krijg je alleen maar zwakke mensen van. Leren leven is ook iets wat erbij hoort, tot je 18de doen je ouders dat, daarna moet je het zelf doen.

Geld is het enige voorstelbare argument, maar alleen dat noemen is niet genoeg. Dan moet je ook voor het recht van een dak boven je hoofd opkomen en de straat op om dat te realiseren.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  dinsdag 11 november 2008 @ 07:54:50 #255
3011 E.T.
pi_63121318
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:48 schreef Ooster het volgende:
Nee, boven je 20ste nog bij je ouders wonen zou verboden moeten worden. Daar krijg je alleen maar zwakke mensen van.
Voor je 20e op kamers gaan zou verboden moeten worden.. Krijg je alleen maar kortzichtige randdebielen als jij van
pi_63121530
Ik lees het topic weer half. NVM.

[ Bericht 93% gewijzigd door Jajong op 11-11-2008 08:36:33 ]
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_63122009
De mensen die zo ontzettend pro-kamers zijn hebben ook wel een heel bekrompen beeld van hoe het leven er bij ouders uitziet. Misschien hebben ze ook wel gewoon hele bekrompen ouders. En kennelijk kunnen ze pas eigen verantwoordelijkheid nemen als de muizen ondertussen op het aanrecht dansen, en zelfs het krantenpapier om je kont af te vegen op is.
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:21:48 #258
92279 N.icka
Windforce 11
pi_63122189
Hoe zit het egenlijk met de ouders ? Toen ik 18 werd maakten mijn ouders mij duidelijk dat ik nu toch echt volwassen aan het worden was en maar eens moest gaan zoeken voor een eigen plekje

Geef ze eigenlijk wel gelijk , hun taak zat er als ouders wat dat betreft wel op.

Hebben jullie ouders dat niet? Dat ze vinden dat ze wel "klaar" zijn met het opvoeden en dat hun eigen leven nu ook weer door gaat
pi_63123280
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:21 schreef N.icka het volgende:
Hoe zit het egenlijk met de ouders ? Toen ik 18 werd maakten mijn ouders mij duidelijk dat ik nu toch echt volwassen aan het worden was en maar eens moest gaan zoeken voor een eigen plekje

Geef ze eigenlijk wel gelijk , hun taak zat er als ouders wat dat betreft wel op.

Hebben jullie ouders dat niet? Dat ze vinden dat ze wel "klaar" zijn met het opvoeden en dat hun eigen leven nu ook weer door gaat
Dan kan je toch nog wel samen in een huis leven, opvoeden is er dan al een tijdje niet echt meer bij
pi_63123417
Heeft de TS al gereageerd op 't feit dat iemand uitwees dat ie in november zegt dat ie nog niet op kamers woont en in september verkondigt dat ie heel blij is met zijn kamertje van 320 euro?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_63123667
Ik ben het met de TS eens. Hoort gewoon bij je ontwikkeling dat je op een gegeven moment op kamers gaat. Het zijn over het algemeen ook een bepaald soort mensen dat nog thuis blijft wonen. Dat zijn meestal niet de mensen die ik de leukste types vind.
Maar goed, je moet het verder lekker zelf uitmaken natuurlijk.
pi_63124225
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:06 schreef Toeps het volgende:
De mensen die zo ontzettend pro-kamers zijn hebben ook wel een heel bekrompen beeld van hoe het leven er bij ouders uitziet. Misschien hebben ze ook wel gewoon hele bekrompen ouders. En kennelijk kunnen ze pas eigen verantwoordelijkheid nemen als de muizen ondertussen op het aanrecht dansen, en zelfs het krantenpapier om je kont af te vegen op is.
First of all..

er is letterlijk NIKS mis mee om je reet met krantenpapier af te vegen oké ?
Voor de rest zijn er nogal veel gevallen die 'blijven' hangen bij de ouders, dus pas 23/24 uit huis gaan. Je mist dan toch wel heel wat. Ik kan me niet voorstellen dat je feestje thuis kunt houden bij je ouders tot 4 uur in de ochtend .. met veel lawaai en dergelijke.
pi_63125361
quote:
idd
pi_63125393
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

First of all..

er is letterlijk NIKS mis mee om je reet met krantenpapier af te vegen oké ?
Voor de rest zijn er nogal veel gevallen die 'blijven' hangen bij de ouders, dus pas 23/24 uit huis gaan. Je mist dan toch wel heel wat. Ik kan me niet voorstellen dat je feestje thuis kunt houden bij je ouders tot 4 uur in de ochtend .. met veel lawaai en dergelijke.
dat ligt dan toch echt aan je ouders bij al mijn thuiswonende vrienden kan dat gewoon zolang het niet elke week is
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:17:02 #265
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_63125922
quote:
idd
Dasvidanja
pi_63125955
tuurlijk,veel ouders vinden dat prima zolang dat niet elke avond is ,ik denk als je thuis veel vrijheid krijgt de behoefte om het huis te gaan een stuk minder snel zal zijn .
Heeft ook financiele voordelen ,om bv gelijk een huis te kopen
pi_63126140
Ik denk voor mezelf de redenen om op kamers te gaan, was toch wel dat ik het makkelijke gedoe thuis, zat was, en ik er van houd om nieuwe mensen te leren kennen. ( ik heb zelf 2 jaar op kamers gezeten in nederland )
pi_63126228
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk voor mezelf de redenen om op kamers te gaan, was toch wel dat ik het makkelijke gedoe thuis, zat was, en ik er van houd om nieuwe mensen te leren kennen. ( ik heb zelf 2 jaar op kamers gezeten in nederland )
Da's prima, iedereen zo z'n eigen keuze.

Het gaat mij ook niet om de discussie of je wel of niet op kamers moet, ik vind het alleen zo sneu dat er mensen zijn die beweren dat je, wanneer je het niet doet, je echt iets mist in je ontwikkeling. Alsof iedereen volgens hetzelfde, tevoren vastgelegde levenspad moet leven.
pi_63126232
quote:
De mensen die zo ontzettend pro-kamers zijn hebben ook wel een heel bekrompen beeld van hoe het leven er bij ouders uitziet.
Nou nou nou wat een onzin
Toch blijft dit onderwerp ook een eindeloze discussie. Ik was eerst zo'n typische HBO'er..lekker bij de ouders wonen en heen en weer treinen naar de studie. De zin "Ik heb het prima bij m'n ouders en kan toch doen en laten wat ik wil" zie ik hier veelvuldig voorbij komen en ook ik gebruikte die toen veel. Terwijl ik het dus prima had ben ik naar een andere stad gegaan voor een andere studie en daar ook op kamers gaan wonen en het is echt zoveel fijner dan bij je ouders wonen. Gewoon het hele aspect van voor jezelf zorgen. Lekker zelf eens een goeie maaltijd op tafel zetten, de deur uitlopen zonder te zeggen dat je weg gaat, echt je eigen plek. Alles bij elkaar de hele ervaring. Ook al had ik het goed bij m'n ouders, ik zou er nu na 2 jaar echt niet meer kunnen wonen. Ok tuurlijk MOET je niet, maar toch zie ik het ook als toegevoegde waarde.
Too much is never enough!
pi_63126342
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:28 schreef Toeps het volgende:

[..]

Da's prima, iedereen zo z'n eigen keuze.

Het gaat mij ook niet om de discussie of je wel of niet op kamers moet, ik vind het alleen zo sneu dat er mensen zijn die beweren dat je, wanneer je het niet doet, je echt iets mist in je ontwikkeling. Alsof iedereen volgens hetzelfde, tevoren vastgelegde levenspad moet leven.
Sja, maar als je kamers gaat .. heb je toch wel degelijke een 'andere' ontwikkeling
Je bent immers op jezelf aangekeken, je moet plots uitjezelf alles doen .. + dat je sociaal gezien in een andere omgeving komt, en altijd leuk kunt testen of je daar een beetje goed in bent.
pi_63126361
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:29 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Nou nou nou wat een onzin
Toch blijft dit onderwerp ook een eindeloze discussie. Ik was eerst zo'n typische HBO'er..lekker bij de ouders wonen en heen en weer treinen naar de studie. De zin "Ik heb het prima bij m'n ouders en kan toch doen en laten wat ik wil" zie ik hier veelvuldig voorbij komen en ook ik gebruikte die toen veel. Terwijl ik het dus prima had ben ik naar een andere stad gegaan voor een andere studie en daar ook op kamers gaan wonen en het is echt zoveel fijner dan bij je ouders wonen. Gewoon het hele aspect van voor jezelf zorgen. Lekker zelf eens een goeie maaltijd op tafel zetten, de deur uitlopen zonder te zeggen dat je weg gaat, echt je eigen plek. Alles bij elkaar de hele ervaring. Ook al had ik het goed bij m'n ouders, ik zou er nu na 2 jaar echt niet meer kunnen wonen. Ok tuurlijk MOET je niet, maar toch zie ik het ook als toegevoegde waarde.
Of je dat nou tijdens je studie doet, of er na, dat maakt dan toch ook niet uit?

Ik woon zelf vanaf mijn 17e op mezelf (ben nu 24, heb juli en augustus dit jaar echt even op "kamers" gewoond, verder meer appartementjes en studio's, zelfs een tijd een koophuis), dus ik heb er ervaring mee. Het is idd fijn om wat voor jezelf te hebben, ben ik helemaal mee eens. Maar ik had het liever wat later gedaan dan 17. Goed, ieder zijn ding.

Maar die opmerkingen hier, zo neerbuigend over thuiswoners... Dat vind ik onzin.
pi_63126389
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sja, maar als je kamers gaat .. heb je toch wel degelijke een 'andere' ontwikkeling
Je bent immers op jezelf aangekeken, je moet plots uitjezelf alles doen .. + dat je sociaal gezien in een andere omgeving komt, en altijd leuk kunt testen of je daar een beetje goed in bent.
Alsof je alleen maar sociale contacten opdoet waar je woont?
pi_63126430
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:18 schreef dompertje het volgende:
tuurlijk,veel ouders vinden dat prima zolang dat niet elke avond is ,ik denk als je thuis veel vrijheid krijgt de behoefte om het huis te gaan een stuk minder snel zal zijn .
Heeft ook financiele voordelen ,om bv gelijk een huis te kopen
en dat is ook mijn bedoeling als ik straks werk heb ga ik het huis ook uit
pi_63126439
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

Alsof je alleen maar sociale contacten opdoet waar je woont?
Dat mag dan wel zo zijn, maar als je in lutjebroek woont, en dan elke keer de trein neemt naar amsterdam leer je daar natuurlijk ook wel mensen kennen via het stappen / winkelen / school. Maar als je daadwerkelijk met je hebben en houden naar amsterdam gaat verhuizen kun je mij niet vertellen dat je niet 'meer' mensen gaat leren kennen.

Ergens anders wonen is altijd nieuwe contacten, of je moet zo'n huismus zijn die niet z'n kamer uitkomt.
pi_63126479
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn, maar als je in lutjebroek woont, en dan elke keer de trein neemt naar amsterdam leer je daar natuurlijk ook wel mensen kennen via het stappen / winkelen / school. Maar als je daadwerkelijk met je hebben en houden naar amsterdam gaat verhuizen kun je mij niet vertellen dat je niet 'meer' mensen gaat leren kennen.

Ergens anders wonen is altijd nieuwe contacten, of je moet zo'n huismus zijn die niet z'n kamer uitkomt.
Dus nu zijn de mensen uit de grote stad weer beter dan de mensen uit kleine dorpjes

Ik woon in een klein dorp en niet op kamers maar heb zo'n drukke agenda dat ik toch wel overal kom
pi_63126500
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar als iemand uit Lutjebroek een hele leuke groep vrienden heeft daar, een aantal mensen van zijn studie kent, nog mensen met dezelfde hobby e.d., waarom zou ie dan nog nieuwe mensen moeten leren kennen in Amsterdam? Da's dan toch nergens voor nodig? Er wordt hier een beetje gedaan alsof dat on-sociaal zou zijn, maar waarom? De persoon heeft toch al een heel sociaal netwerk? Alleen niet in Amsterdam, nee.

Kijk, als je nou in Amsterdam wil wonen en werken later, ja, dan lijkt het me slim dat je er vast op kamers gaat. Maar anders, why?!
pi_63126642
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:41 schreef Toeps het volgende:

[..]

Maar als iemand uit Lutjebroek een hele leuke groep vrienden heeft daar, een aantal mensen van zijn studie kent, nog mensen met dezelfde hobby e.d., waarom zou ie dan nog nieuwe mensen moeten leren kennen in Amsterdam? Da's dan toch nergens voor nodig? Er wordt hier een beetje gedaan alsof dat on-sociaal zou zijn, maar waarom? De persoon heeft toch al een heel sociaal netwerk? Alleen niet in Amsterdam, nee.

Kijk, als je nou in Amsterdam wil wonen en werken later, ja, dan lijkt het me slim dat je er vast op kamers gaat. Maar anders, why?!
Mja, je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Ik vind het wel wat hebben om zo veel mogelijk mensen te kennen, en mn sociale netwerk te vergroten. Ik was na 2 jaar op kamers dat ook al weer zat en ben toen vertrokken naar Londen om daar te studeren. En vanaf komende zomer woon ik in NY.

Maar zo heb ik ook nog vrienden van mn basischool, die nog steeds in het zelfde dorp wonen als toen, mja .. opzich moeten ze dat ook allemaal zelf weten.. maar ik heb moeite er mee om me in hunnie te verplaatsen en me dan gelukkig te voelen.
pi_63126731
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Ik vind het wel wat hebben om zo veel mogelijk mensen te kennen, en mn sociale netwerk te vergroten. Ik was na 2 jaar op kamers dat ook al weer zat en ben toen vertrokken naar Londen om daar te studeren. En vanaf komende zomer woon ik in NY.

Maar zo heb ik ook nog vrienden van mn basischool, die nog steeds in het zelfde dorp wonen als toen, mja .. opzich moeten ze dat ook allemaal zelf weten.. maar ik heb moeite er mee om me in hunnie te verplaatsen en me dan gelukkig te voelen.
Maar hoe kan je dan echte vriendschap onderhouden als je steeds weer ergens anders vrienden gaat 'zoeken' ?
pi_63126863
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar hoe kan je dan echte vriendschap onderhouden als je steeds weer ergens anders vrienden gaat 'zoeken' ?
Je reist heel veel, en ik merk sinds dat ik in londen woon, de wereld een stuk kleiner is geworden, ik ken plots mensen die overal vandaan komen, zo ben ik uitgenodigd om oud en nieuw in Italie te gaan vieren.
Je pakt gewoon even het vliegtuig .. en je bent er. Zo ga ik dat ook doen met wat vrienden die ik hier heb leren kennen in Amerika. Gewoon even langsgaan, in het economische werk komen we elkaar toch nog vaak genoeg tegen.

Tis denk ik ook niet alleen voor puur vrienden, maar ook sociaal netwerkje opbouwen (ik studeer economics)
pi_63127551
Omdat het spoorknorren zijn.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:43:10 #281
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_63131077
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je reist heel veel, en ik merk sinds dat ik in londen woon, de wereld een stuk kleiner is geworden, ik ken plots mensen die overal vandaan komen, zo ben ik uitgenodigd om oud en nieuw in Italie te gaan vieren.
Je pakt gewoon even het vliegtuig .. en je bent er. Zo ga ik dat ook doen met wat vrienden die ik hier heb leren kennen in Amerika. Gewoon even langsgaan, in het economische werk komen we elkaar toch nog vaak genoeg tegen.

Tis denk ik ook niet alleen voor puur vrienden, maar ook sociaal netwerkje opbouwen (ik studeer economics)
Ow ja jij was die figuur die 400+ per week betaalde voor je woonruimte. Totaal niet realistisch voor de gemiddelde student. Wat doe je in dit topic?
Dasvidanja
pi_63131886
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:35 schreef Toeps het volgende:

[..]

Of je dat nou tijdens je studie doet, of er na, dat maakt dan toch ook niet uit?

Ik woon zelf vanaf mijn 17e op mezelf (ben nu 24, heb juli en augustus dit jaar echt even op "kamers" gewoond, verder meer appartementjes en studio's, zelfs een tijd een koophuis), dus ik heb er ervaring mee. Het is idd fijn om wat voor jezelf te hebben, ben ik helemaal mee eens. Maar ik had het liever wat later gedaan dan 17. Goed, ieder zijn ding.

Maar die opmerkingen hier, zo neerbuigend over thuiswoners... Dat vind ik onzin.
17 vind ik zelf dan ook weer wat jong, maar vanaf 21/22 vind ik het toch echt wel tijd. Zag het in een dorp waar mn ex vandaag kwam veel. Die bleven tot hun 25e thuis wonen en dan meteen een koophuis. Vind ik dan ook weer een flinke overstap vanaf je ouders.
Too much is never enough!
pi_63133753
quote:
1. Ik heb geen zin om in een hondenhok te zitten. Ik wil minimaal een studio-appartement. Anders gezegt, ik heb geen zin om pauper te zitten op een paar m2.
2. Ik heb geen verplichtingen aan mijn ouders.
3. Ik heb geen zin om pauper te leven en iedere stuiver tien keer om te draaien voordat ik hem uitgeef. Ik leef nu riant. Als ik klaar ben met mijn opleiding of mijn bedrijf groeit, kan ik in een keer op een goede plek.
4. Ik heb geen behoefte aan huisgenoten. Het moet ook echt mijn toko zijn.
5. Ik ken genoeg mensen, dus ook daarvoor is het niet nodig.
6. Waarvoor zou ik drie meter verder gaan wonen puur omdat ik op mezelf zou moeten wonen.
7. Ik wil het leuk kunnen inrichten. Zo'n hondenhok inrichten is kleiner als de kamer die ik nu heb. Dat is niet inrichten dat is ultra functioneel moeten indelen.

Verder heb ik geen saai leven. Jij doet alsof mensen die niet op kamers willen dat hebben. Beetje sneu.
Ik vind het niet erg als je op kamers wil. Ieder zn ding.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Jean- op 11-11-2008 17:30:48 ]
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_63134265
quote:
Ach cijfers wat dat betreft zegt niks. Als jij een persoon bent die goed netwerkt, veel werkt en goede stageplekken heeft kan jij gewoon een dikke baan krijgen. Het is niet alsof je huisgenoten de directeuren van bedrijven zijn. Laat dat nou precies de visitekaartjes zijn die je nodig hebt.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_63134425
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:38 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Ach cijfers wat dat betreft zegt niks. Als jij een persoon bent die goed netwerkt, veel werkt en goede stageplekken heeft kan jij gewoon een dikke baan krijgen. Het is niet alsof je huisgenoten de directeuren van bedrijven zijn. Laat dat nou precies de visitekaartjes zijn die je nodig hebt.
Er zullen altijd uitzonderingen zijn op de regel .. maar over het algemeen!! klopt het dus wel.
pi_63138156
Ik was net 18 toen ik op kamers ging. Het hoefde op zich niet, reistijd was ongeveer 5 kwartier, maar aangezien ik niet echt een goede band met mn ouders heb en graag zelfstandig wilde wonen, ben ik halverwege het eerste jaar dus op kamers gegaan. Mijn broer was 19 toen hij op kamers ging en mijn zusje zelfs pas 17, dus wij waren allemaal wel "vroege vogels"

Mijn vriend echter had het thuis goed, werkte vanaf zijn 17e en heeft heel veel gespaard, en is op zijn 26e pas het huis uitgegaan en heeft toen meteen een koop-appartement gekocht.

Iedereen moet doen wat hij zelf het fijnste vindt, maar ik ben echt blij dat ik wel zo vroeg op kamers ben gegaan. Ik woon nu 3 jaar op mezelf, zonder financiële hulp van ouders ofzo en zou echt niks anders meer willen. ( ja, oke, samenwonen, maar dat kan financieel nog niet)
pi_63163522
wat maakt het uit
er wordt zovaak gedaan dat zelfstandigheid goed is, maar ik zie niet in waarom...?!
het komt toch vanzelf allemaal wel.......

(en ik woon wel op kamers trouwens)
pi_63362409
Interesse-tvp

Sorry voor de kick.
pi_63366970
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:48 schreef Ooster het volgende:
@l3laster. Ja hallo, mogen is ook het punt niet. MOETEN is het punt. Was het maar zo'n feest. Nee, boven je 20ste nog bij je ouders wonen zou verboden moeten worden. Daar krijg je alleen maar zwakke mensen van. Leren leven is ook iets wat erbij hoort, tot je 18de doen je ouders dat, daarna moet je het zelf doen.
Jij hebt dat altijd als MOETEN gezien?

Wat een fijn leven heb jij.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:27:02 #290
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63367800
quote:

[..]

Vind dit een hele goede.

pi_63368578
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:03 schreef DutchErrorist het volgende:

In welk dorp is het zo goedkoop? Voor een appartement betaal ik al 450,-
pi_63371730
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:41 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik ben het met de TS eens. Hoort gewoon bij je ontwikkeling dat je op een gegeven moment op kamers gaat. Het zijn over het algemeen ook een bepaald soort mensen dat nog thuis blijft wonen. Dat zijn meestal niet de mensen die ik de leukste types vind.
Maar goed, je moet het verder lekker zelf uitmaken natuurlijk.
Wat een debiel ben je dan, met dat wereldbeeld. Mijn god.
pi_63384400
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:21 schreef N.icka het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de ouders? Toen ik 18 werd maakten mijn ouders mij duidelijk dat ik nu toch echt volwassen aan het worden was en maar eens moest gaan zoeken voor een eigen plekje

Mijn ouders willen dat ik ook op kamers ga als ik ga studeren. Niet omdat de band slecht is, integendeel. Ik ben dan 18 en ze vinden het tijd dat ik een plek voor mezelf ga zoeken.
Als het praktischer is om thuis te wonen (l3laster) dan zou ik dat waarschijnlijk ook doen.
quote:

[..]

100% mee eens.
pi_63385229
Ik ben (bijna) 22 en woon nog steeds thuis. Heb ook totaal de behoefte niet (gehad) om op kamers te gaan. Ik heb geen plannen om tot mijn 30e bij mijn vader te blijven wonen, sta wel ingeschreven bij de woningbouw e.d. De hoofdreden? Ik heb er geen geld voor. Ik betaal vrijwel alles zelf van mijn studiefinanciering en bijbaantje maar red het allemaal maar net. Ik zou het wel kunnen betalen als ik zou gaan lenen maar ik blijf liever thuis wonen dan dat ik geld leen. Het scheelt denk ik ook wel dat ik alleen maar met mijn vader in 1 huis woon. Mijn broertje en zusje wonen bij mijn moeder en soms als ik daar ben wordt ik na een paar uur al gestoord. Hier thuis kan ik lekker mijn gang gaan, word niet in mijn vrijheid beperkt, mag zelf weten hoe laat ik thuis kom of ik mee eet enz. Ik vind het ook weinig te maken hebben met een zwak persoon worden eigenlijk....ik zie niet in waarom dat zo zou zijn.
pi_63385371
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:06 schreef Trusten het volgende:
Ik ben (bijna) 22 en woon nog steeds thuis. Heb ook totaal de behoefte niet (gehad) om op kamers te gaan. Ik heb geen plannen om tot mijn 30e bij mijn vader te blijven wonen, sta wel ingeschreven bij de woningbouw e.d. De hoofdreden? Ik heb er geen geld voor. Ik betaal vrijwel alles zelf van mijn studiefinanciering en bijbaantje maar red het allemaal maar net. Ik zou het wel kunnen betalen als ik zou gaan lenen maar ik blijf liever thuis wonen dan dat ik geld leen. Het scheelt denk ik ook wel dat ik alleen maar met mijn vader in 1 huis woon. Mijn broertje en zusje wonen bij mijn moeder en soms als ik daar ben wordt ik na een paar uur al gestoord. Hier thuis kan ik lekker mijn gang gaan, word niet in mijn vrijheid beperkt, mag zelf weten hoe laat ik thuis kom of ik mee eet enz. Ik vind het ook weinig te maken hebben met een zwak persoon worden eigenlijk....ik zie niet in waarom dat zo zou zijn.
Idd dat laatste wat je zegt, dat zwakke persoon gedoe, begrijp ik niet. Alsof je als je thuis woont als student zijnde alleen opgesloten zit en niet buiten komt oid
pi_63385448
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

In welk dorp is het zo goedkoop? Voor een appartement betaal ik al 450,-
Smilde !
  donderdag 20 november 2008 @ 21:12:54 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63385460
Terechte topic. Sinds ik op kamers ben gegaan (ergens in de achterbuurten van de nineties) heb ik ook alleen maar vrienden gemaakt met andere helden die op zichzelf konden wonen. Thuisblijvers, die zagen we niet -- en we haalden graag onze neus voor hen op als ze weleens voorbij kwamen sukkelen.

Het is gewoon een kwestie van mentaliteit. Niet wachten totdat je vriendje of vriendinnetje jou het ouderlijk huis uit sleurt -- zelf verantwoordelijkheid nemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_63385479
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:10 schreef Niconigger het volgende:
Idd dat laatste wat je zegt, dat zwakke persoon gedoe, begrijp ik niet. Alsof je als je thuis woont als student zijnde alleen opgesloten zit en niet buiten komt oid
Idd, ik studeer gewoon (HBO), ik loop stage, heb werk, heb genoeg vrienden & leuke collega's e.d, ik ben degene die thuis de boodschappen doet en kookt dus 'voor je eigen prak' zorgen enz

Feestjes geven tot 4 uur in de morgen etc dat gaat inderdaad niet maar daar heb ik eigenlijk ook geen speciale behoefte aan
pi_63385493
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:10 schreef Niconigger het volgende:
Idd, ik studeer gewoon (HBO), ik loop stage, heb werk, heb genoeg vrienden & leuke collega's e.d, ik ben degene die thuis de boodschappen doet en kookt dus 'voor je eigen prak' zorgen enz is ook niet van toepassing.

Feestjes geven tot 4 uur in de morgen etc dat gaat inderdaad niet maar daar heb ik eigenlijk ook geen speciale behoefte aan
  donderdag 20 november 2008 @ 21:15:20 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63385540
Cool doen over je privileges helpt niet. Thuis blijven wonen is gewoon suf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_63385642
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:15 schreef Ringo het volgende:
Cool doen over je privileges helpt niet. Thuis blijven wonen is gewoon suf.
Dan ben ik tevreden over mijn suffe leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')