lange tafels en veel bierquote:
Dus Keulen is the place to be?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:12 schreef placebeau het volgende:
duisburg zijn we vorig jaar geweest (we waren in de buurt), dat was fijn, maar maar half zo fijn als keulen.
ik wil wel een paar linkjes in de OP zetten (vanavond of zo)
dusseldorf is naar het schijnt ongeveer even groot en ook bijzonder leuk, zei een duitse collega van me onlangs, maar keulen is als stad interessanter, en straalt op zichzelf meer sfeer uit. essen en duisburg waren volgens hem niets.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:14 schreef agter het volgende:
[..]
Dus Keulen is the place to be?
Heb er wel zin in!
Ben ook eens in Duisburg geweest en vond het daar erg leuk en gezellig!
Het is wel niet de kerstmarkt zoals die in een stad als Köln is.quote:Op maandag 3 november 2008 21:17 schreef TLC het volgende:
http://www.kerstmarkten.nl/kerstmarkten.php?mode=unit&h_name=Oberhausen%20(TIP)&ctr=DUITSLAND
Ik ben weleens in dat winkelcentrum geweest, maar met een Kerstmarkt erbij is ook
Vergeet die bij Schloss Moyland nietquote:Op dinsdag 4 november 2008 07:28 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vond die van Kleve wel schattig. Volgens mij daar bij de dierentuin als ik het me goed herinner?
Ik ga trouwens altijd standaard voor de appels.
[ afbeelding ]
Dat is het enige wat ik me nog kan herinnerenquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:01 schreef Timmetjuh. het volgende:
Nadelen zijn alleen dat je entree moet betalen en dat het er vaak zo druk is dat het voor kan komen dat je meer dan een half uur moet lopen om van je parkeerplaats tot op de kerstmarkt te komen. Zelfs als de regen met bakken uit de hemel komt vallen..
Die collega komt zeker uit Keulen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
dusseldorf is naar het schijnt ongeveer even groot en ook bijzonder leuk, zei een duitse collega van me onlangs, maar keulen is als stad interessanter, en straalt op zichzelf meer sfeer uit. essen en duisburg waren volgens hem niets.
Zou niet precies weten maar ben al paar keer naar Köln en Düsseldorf geweest. En naar mijn mening lijkt Düsseldorf qua stad gezelliger voor dit soort dingen maar bijvoorbeeld uitgaansleven moet je toch bij Köln zijnquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
dusseldorf is naar het schijnt ongeveer even groot en ook bijzonder leuk, zei een duitse collega van me onlangs, maar keulen is als stad interessanter, en straalt op zichzelf meer sfeer uit. essen en duisburg waren volgens hem niets.
Whehehe klopt helemaalquote:Op donderdag 6 november 2008 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Die collega komt zeker uit Keulen.
Keulen en Düsseldorf denken allebei dat ze de leukste stad zijn, het leukste carneval hebben, de leukste kerstmarkt hebben, enzovoort.
hij beschreef zijn woonplaats als tussen aken en dusseldorfquote:Op donderdag 6 november 2008 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Die collega komt zeker uit Keulen.
Keulen en Düsseldorf denken allebei dat ze de leukste stad zijn, het leukste carneval hebben, de leukste kerstmarkt hebben, enzovoort.
Oeh tofquote:Op zaterdag 8 november 2008 00:12 schreef Wouser het volgende:
oh yeah27 november naar Berlijn
met andere buitenlandse studenten.
Bedankt voor die blogquote:Op zaterdag 8 november 2008 00:20 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Oeh tof![]()
Berlijn heeft ontzettend veel kerstmarkten. Zie ook hier: http://berlijn-blog.nl/kerstmarkten-in-berlijn/. Zo'n beetje op elk groot plein is er een kerstmarkt opgebouwd maar de meest traditionele zit in Spandau (stuk ten westen).
Vorig jaar ben ik in Düsseldorf geweest, vond ik erg gezellig hoor, overal lampjes en glühwein, helemaal top! Die suikerappels lopen bij mij altijd weer uit op een desillusie haha, ze zien er prachtig uit maar ik vind ze niet te eten. Hopelijk dit jaar Berlijn en als dat niet lukt ergens bij de grens. Köln lijkt me wel wat!
Om vast in de sfeer te komen, Düsseldorf Altstadt.
[ afbeelding ]
Berlijn Spandau
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:56 schreef MaLo het volgende:
En wat ik ga eten? Vers gebrande gesuikerde amandelen natuurlijk
Heb ik al gezegd dat we dan 3 dagen gaan? Vrijdag, zaterdag & zondag?quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:12 schreef Wouser het volgende:
oh yeah27 november naar Berlijn
met andere buitenlandse studenten.
Hangt heel erg af van de kerstmarkt, sommige zijn nog wel open:quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Wij gaan 27 december naar Berlijn, zijn de kerstmarkten er dan nog?
Ga daar volgende week dinsdag naar toe met school, kreeg er wat informatie bij:quote:Op maandag 1 december 2008 19:16 schreef Amaranth het volgende:
weet iemand of op zondag de winkels ook open zijn bij de kerstmarkt in munster?
In de herfstvakantie nog naar toe geweest, leuk plaatsje.quote:Op maandag 1 december 2008 19:22 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan het kleinschaliger aanpakken dan eerst de planning was: we gaan komend weekend naar Bad Bentheim. Dit kleine plaatsje is slechts een kwartiertje rijden van ons huis en heeft een (piep)kleine kerstmarkt, maar het lijkt me ook wel gezellig.
Bentheim is inderdaad een leuk plaatsje. Wij gaan er een paar keer per jaar naartoe, lekker wandelen rondom het kasteel en ff een terrasje pakken. Maar we zijn er nog nooit met de kerstmarkt geweestquote:Op maandag 1 december 2008 19:38 schreef yosander het volgende:
[..]
Ga daar volgende week dinsdag naar toe met school, kreeg er wat informatie bij:
http://www.muenster.de/st(...)entsflyer2008_nl.pdf
Geen idee of het daar in staat.
[..]
In de herfstvakantie nog naar toe geweest, leuk plaatsje.
Zondag dus.quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:20 schreef DarkShine het volgende:
Volgende week trouwens naar de kerstmarkt in Aachen, 10/15 minuten van mij thuis.
Net terug,quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:53 schreef placebeau het volgende:
in dusseldorf waren de meeste zondagsopeningen maar aangekondigd voor 13 december
Kleve kun je vergeten hoor, die is er al niet meerquote:Op maandag 15 december 2008 08:36 schreef stevengerrard het volgende:
Wij zitten nog in dubio om zaterdag richting de oosterburen te gaan. Centro, Dusseldorf of Kleve zitten in de planning maar als ik het hier zo allemaal lees is het overal te druk om gezellig door te lopen
ja is nodigquote:Op zaterdag 20 december 2008 08:49 schreef stevengerrard het volgende:
Weten jullie misschien of je voor Oberhausen / Centro een Umweltsticker nodig hebt?? Voor degene die het niet weten: Een sticker op je auto dat ie milieu vriendelijk is.
Niks van gemerkt? Wel net eventjes buiten de reguliere parkeerplaatsen geparkeerd en wat verder gelopen...quote:
niet nodig dus, alleen als je het centrum ingaat heb je een sticker nodig. Centro is stickervrijquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |