abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:01:21 #1
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62837135
wanneer gaan we, naar welke stad, waarom en wat gaan we eten?

oja, voor de openingspost, enkele sfeerbeelden van vorige jaren:

dusseldorf:

keulen:

duisburg:

essen:

ik ga eind deze maand alvast naar dusseldorf.
pi_62837170
Ik was vorig jaar in zo´n klein kutplaatje in zuid duitsland tussen allemaal bergen met zo´n achterlijk grote kerstmarkt maar vond er serieus geen fuck aan.
oh en we moesten geld betalen om te zien hoe iemand aan het glasblazen was
pi_62837191
En van wanneer tot wanneer is het?
Make my day!
pi_62837194
Welke zijn gezellig? Wat is er te doen? Welke periode is het leukst? Zijn er tips?

Ik wil wel gaan maar ben geen kenner dus tips zijn welkom
pi_62837211
Waarom zou je dit vrijwillig doen? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:11:13 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_62837431
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:04 schreef Jarno het volgende:
Waarom zou je dit vrijwillig doen? .
lange tafels en veel bier
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:12:32 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62837470
duisburg zijn we vorig jaar geweest (we waren in de buurt), dat was fijn, maar maar half zo fijn als keulen.

ik wil wel een paar linkjes in de OP zetten (vanavond of zo)
pi_62837504
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:12 schreef placebeau het volgende:
duisburg zijn we vorig jaar geweest (we waren in de buurt), dat was fijn, maar maar half zo fijn als keulen.

ik wil wel een paar linkjes in de OP zetten (vanavond of zo)
Dus Keulen is the place to be?
Heb er wel zin in!
Ben ook eens in Duisburg geweest en vond het daar erg leuk en gezellig!
Make my day!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:19:06 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62837654
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:14 schreef agter het volgende:

[..]

Dus Keulen is the place to be?
Heb er wel zin in!
Ben ook eens in Duisburg geweest en vond het daar erg leuk en gezellig!
dusseldorf is naar het schijnt ongeveer even groot en ook bijzonder leuk, zei een duitse collega van me onlangs, maar keulen is als stad interessanter, en straalt op zichzelf meer sfeer uit. essen en duisburg waren volgens hem niets.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:23:39 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62837786
Aken heeft ook een vrij grote kerstmarkt, met bijna 2 miljoen bezoekers per jaar geloof ik. Ook nog redelijk gemakkelijk met het OV te bereiken vanuit Nederland, als je dat zou willen. (Intercity A'dam -> Heerlen, daar de trein naar Aken.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62894029
Kerst TVP
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62904455
Ben van plan een weekend naar Dusseldorf of Keulen te gaan. Beide makkelijk (en goedkoop) met de trein te bereiken.
Welke periode kun je het best gaan ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2008 @ 20:57:02 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62917850
Vorig jaar kwam het er niet van, maar dit jaar wil ik toch wel een aantal kerstmarkten hier in de buurt (omgeving Kleve) gaan bezoeken Ik bedoel, we zitten er middenin!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62918472
http://www.kerstmarkten.nl/kerstmarkten.php?mode=unit&h_name=Oberhausen%20(TIP)&ctr=DUITSLAND

Ik ben weleens in dat winkelcentrum geweest, maar met een Kerstmarkt erbij is ook
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62922215
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:17 schreef TLC het volgende:
http://www.kerstmarkten.nl/kerstmarkten.php?mode=unit&h_name=Oberhausen%20(TIP)&ctr=DUITSLAND

Ik ben weleens in dat winkelcentrum geweest, maar met een Kerstmarkt erbij is ook
Het is wel niet de kerstmarkt zoals die in een stad als Köln is.
De kerstmarkt bij centrO is best klein (en saai ).

Ik ga gewoon weer de plaatselijke kerstmarktjes af en wellicht nog even richting Dusseldorf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 november 2008 @ 07:14:10 #17
13151 crew  Rewimo
pi_62926357
Welke zijn leuk hier, ijsmeis?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62926432
Ik vond die van Kleve wel schattig. Volgens mij daar bij de dierentuin als ik het me goed herinner ?

Ik ga trouwens altijd standaard voor de appels .
  dinsdag 4 november 2008 @ 08:22:55 #19
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62926890
sowieso zijn duitse kerstmarkten telkens weer een culinair hoogtepunt!

die aardappelkoeken met ajuin gebakken en opgediend met een weinig appelmoes bvb
  dinsdag 4 november 2008 @ 08:30:09 #20
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_62926982
t weihnachts p
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_62946142
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 07:28 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vond die van Kleve wel schattig. Volgens mij daar bij de dierentuin als ik het me goed herinner ?

Ik ga trouwens altijd standaard voor de appels .
[ afbeelding ]
Vergeet die bij Schloss Moyland niet

http://www.weihnachtsmarkt-moyland.de/

Dit is denk ik zo'n 15 minuutjes rijden bij Kleve vandaan. Naar mijn mening toch wel de mooiste hier in de regio, vooral door de locatie.

Nadelen zijn alleen dat je entree moet betalen en dat het er vaak zo druk is dat het voor kan komen dat je meer dan een half uur moet lopen om van je parkeerplaats tot op de kerstmarkt te komen. Zelfs als de regen met bakken uit de hemel komt vallen..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_62948570
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:01 schreef Timmetjuh. het volgende:
Nadelen zijn alleen dat je entree moet betalen en dat het er vaak zo druk is dat het voor kan komen dat je meer dan een half uur moet lopen om van je parkeerplaats tot op de kerstmarkt te komen. Zelfs als de regen met bakken uit de hemel komt vallen..
Dat is het enige wat ik me nog kan herinneren . Dus geen wonder dat ik 'm was vergeten.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:09:01 #23
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62981764
O gruwel, ik ben geenWeichnachtsmarkt-material. Die mensenmassa *ril*.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_63010221
Heb helemaal zin in lijkt me echt geweldig hier bij de Duitsers aangezien ik nu er midden tussen in woon

half uurtje trein dusseldorf, uurtje trein koln. Feest kan niet op!!!!!!!
pi_63010944
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:19 schreef placebeau het volgende:

[..]

dusseldorf is naar het schijnt ongeveer even groot en ook bijzonder leuk, zei een duitse collega van me onlangs, maar keulen is als stad interessanter, en straalt op zichzelf meer sfeer uit. essen en duisburg waren volgens hem niets.
Die collega komt zeker uit Keulen.
Keulen en Düsseldorf denken allebei dat ze de leukste stad zijn, het leukste carneval hebben, de leukste kerstmarkt hebben, enzovoort.
pi_63012041
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:19 schreef placebeau het volgende:

[..]

Zou niet precies weten maar ben al paar keer naar Köln en Düsseldorf geweest. En naar mijn mening lijkt Düsseldorf qua stad gezelliger voor dit soort dingen maar bijvoorbeeld uitgaansleven moet je toch bij Köln zijn
pi_63012154
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Keulen en Düsseldorf denken allebei dat ze de leukste stad zijn, het leukste carneval hebben, de leukste kerstmarkt hebben, enzovoort.
Whehehe klopt helemaal is wel grappig inprincipe. In Dusseldorf staat iedere zaterdag zo'n Clown op een pad waar veel mensen langs komen en dan haalt hij er streken mee uit en als iemand dan niet leukt vind en kwaad wordt roept ie altijd "Ah er ist von Köln".

Ps je bedoelt dat de collega uit Dusseldorf komt
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:36:34 #28
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63022397
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:38 schreef Igen het volgende:

[..]

hij beschreef zijn woonplaats als tussen aken en dusseldorf
pi_63038471
Wij gaan óf naar Münster, óf naar Düsseldorf.
En wat ik ga eten? Vers gebrande gesuikerde amandelen natuurlijk
pi_63039198
Ga 29 en 30 november naar Dusseldorf .... ben benieuwd
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 november 2008 @ 23:11:58 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63043663
Keulen is leuk, zijn als ik het goed heb drie of vier pleinen met kerstmarkt en sowieso een leuke stad. Aken is ook erg gezellig, voornamelijk op de grote markt. Trier is klein maar fijn... Monschau is kneuterig

En niet duits, maar absoluut de moeite waard, Luik!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63044999
oh yeah 27 november naar Berlijn met andere buitenlandse studenten.
pi_63045118
Ik ga normaal gesproken altijd naar centr0 in oberhausen maar dat heb ik nu wel een keer gezien. Wil dit jaar naar Osnabrück en misschien ook nog naar Düsseldorf. Veel glühwein en gebrande suikeramandelen, ein frankfurter mit brot en nog meer glühwein
WORDT HIER LID VAN POWNED !!!!!
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:20:55 #34
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63045151
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:12 schreef Wouser het volgende:
Oeh tof
Berlijn heeft ontzettend veel kerstmarkten. Zie ook hier: http://berlijn-blog.nl/kerstmarkten-in-berlijn/. Zo'n beetje op elk groot plein is er een kerstmarkt opgebouwd maar de meest traditionele zit in Spandau (stuk ten westen).

Vorig jaar ben ik in Düsseldorf geweest, vond ik erg gezellig hoor, overal lampjes en glühwein, helemaal top! Die suikerappels lopen bij mij altijd weer uit op een desillusie haha, ze zien er prachtig uit maar ik vind ze niet te eten. Hopelijk dit jaar Berlijn en als dat niet lukt ergens bij de grens. Köln lijkt me wel wat!

Om vast in de sfeer te komen, Düsseldorf Altstadt.

Berlijn Spandau
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_63050690
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:20 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Oeh tof
Berlijn heeft ontzettend veel kerstmarkten. Zie ook hier: http://berlijn-blog.nl/kerstmarkten-in-berlijn/. Zo'n beetje op elk groot plein is er een kerstmarkt opgebouwd maar de meest traditionele zit in Spandau (stuk ten westen).

Vorig jaar ben ik in Düsseldorf geweest, vond ik erg gezellig hoor, overal lampjes en glühwein, helemaal top! Die suikerappels lopen bij mij altijd weer uit op een desillusie haha, ze zien er prachtig uit maar ik vind ze niet te eten. Hopelijk dit jaar Berlijn en als dat niet lukt ergens bij de grens. Köln lijkt me wel wat!

Om vast in de sfeer te komen, Düsseldorf Altstadt.
[ afbeelding ]
Berlijn Spandau
[ afbeelding ]
Bedankt voor die blog
pi_63080276
Ik ga naar de kerstmarkt in Leipzig
pi_63080296
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:56 schreef MaLo het volgende:
En wat ik ga eten? Vers gebrande gesuikerde amandelen natuurlijk
pi_63081463
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:12 schreef Wouser het volgende:
Heb ik al gezegd dat we dan 3 dagen gaan? Vrijdag, zaterdag & zondag?

[ Bericht 5% gewijzigd door Wouser op 09-11-2008 19:23:33 ]
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:03:46 #39
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_63125588
Ik ga halverwege december naar die in Aken, altijd sfeervol
pi_63128680
Ik ga het weekend voor Kerst naar Berlijn, waar we ook wat kerstmarkten zullen bezoeken.
pi_63128937
Wij gaan dit jaar ook eens een markt bezoeken, ik denk dat het Aachen wordt wat an sich al een leuke stad is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 november 2008 @ 14:40:05 #42
13151 crew  Rewimo
pi_63129313
Wij gaan 27 december naar Berlijn, zijn de kerstmarkten er dan nog?
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:50:14 #43
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63129589
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Wij gaan 27 december naar Berlijn, zijn de kerstmarkten er dan nog?
Hangt heel erg af van de kerstmarkt, sommige zijn nog wel open:
@ Schloss Charlottenburg / Alexanderplatz/ Opernpalais tot 28 december
@ Chanukka-Markt / Gendarmenmarkt tot 31 december
@ Gedächtniskirche tot 1 januari
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 november 2008 @ 14:51:05 #44
13151 crew  Rewimo
pi_63129614
Ah mooi, kan ik qltel lekker mee lastigvallen dan
pi_63144837
Is Münster nog een beetje te doen?
Ga 9 december met school d'r naar toe.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_63148887
13 december gaan we met 6 zussen naar Düsseldorf Altstadt. wij zijn er al een paar keer eerder geweest, de kerstmarkt hebben we vlug gezien, het nachtleven is er erg leuk.
De Puta Madre
pi_63409123
Ik kom uit keulen en natuurlijk vind ik ook dat keulen veel leuker en beter is dan Düsseldorf...

Maar serieus: Ich ben nog nooit in Düsseldorf of ergens anders dan in Keulen naar een Weihnachtsmarkt geweest, dus kan ik daar niet veel over zeggen. De voordeel die je in keulen hebt ist echter dat er vier Weihnachtsmarkten zijn die je allemaal god kunt bereiken. Nou, eigenlijk zijn er zelf zes Weihnachtsmarkten maar de een is eerder klein (aan de Zülpicher Platz) en de middeleeuwse Weihnachtsmarkt bij het chocolademuseum kost geld.
De Weihnachtsmarkten bij de Dom, op de Alter Markt, de Ruolfplatz en de Neumarkt zijn echter gratis en min of meer groot.
pi_63427091
Het gaat me dit jaar niet lukken om naar Dld te gaan, maar ik moet ivm werk naar Brussel en daar is ook een grote Kerstmarkt: http://www.plaisirsdhiver.be/nl/index.aspx Ik ben wel benieuwd.
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:00:29 #49
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63428062
ja, die is ook tof, en groot vooral, en Brussel is ook best mooi verlicht nu, maar helaas niet Duits
pi_63462516
Vandaag naar Münster geweest in de veronderstelling dat de kerstmarkt open zou zijn, maar dat was-ie dus niet. Maar we hebben ons toch prima vermaakt daar, op zondag. We liepen toevallig de Dom in, was daar de advent-mis aan de gang! Compleet met kardinaal, aartsbischop, heel veel zingende en biddende mensjes... hele mooie en bijzondere ervaring. En verder is Münster gewoon een mooie stad. Misschien gaan we volgend weekend weer, maar dan op zaterdag.
  zondag 23 november 2008 @ 22:27:15 #51
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_63463189
Gisteren in Dusseldorf geweest! Het was de eerste dag van de kerstmarkt, maar het was gelijk goed vol. Normaal kom ik alleen in Dusseldorf tijdens het schutzenfest in de zomer, en laat ik de binnenstad links liggen. Sowieso heeft Dusseldorf een toffe binnenstad, en de kwaliteit van de 6 kerstmarkten is dit jaar ook weer uitstekend. Er was slechts 1 klein stukje dat te breed was opgezet en daardoor compleet sfeerloos was. Vergeet als je er toch bent deze kerstperiode vooral de starbucks niet over te slaan voor een warme mok Cherry Chocolate Latté, hij is namelijk heerlijk!

Vorige week was in Petersborough op de kerstmarkt. Maar de kerstmarkt viel daar zelf een beetje tegen, maar de winkels compenseren dat ruimschoots. Je kan daar bij onder andere John Lewis en Marks & Spencer en Queensgate in het algemeen een heerlijk kerstgevoel ophalen. Desondanks was dat weekend ruim geslaagd, mede doordat ze ook de kerstverlichting voor de eerste maal aanstaken wat gepaard ging met een hoop optredens, en echte nepsneeuw.

Volgende week naar Hamburg, vorig jaar hadden ze er 12 markten verspreid over de stad. Ben benieuwd naar dit jaar!
»» Democracy is so overrated »»
pi_63650087
Ben gisteren voor het eerst in Dusseldorf geweest en vond de binnenstad inderdaad wel tof. De kerstmarkten vind ik wel aardig, maar toch vooral veel van hetzelfde allemaal. Al met al best een leuke dag en avond gehad en vanmorgen nog genoten van een uitgebreid Duits ontbijtbuffet
pi_63652228
Gisteren in Oberhausen geweest, bij CentrO. Klein marktje rondom het halve gebouw. Wel knus. Maar ik heb wel gezelligere meegemaakt.

Paar snapshots, geen hoogstandjes. Bovenste is de kerstmarkt en de rest is binnen in CentrO.

Whatever I want.
pi_63654840
WOOOOOOOOOOOOOOOOT net terug van Berlijn van 3 dagen met andere internationale studenten. En het was uber geyl uiteraard hebben we naast het sightseeing ook kerstmarkten bezocht dus ik zal deze eens morgen posten. Of na woensdag (woensdag gaan we foto's ruilen enzo )
  maandag 1 december 2008 @ 17:47:25 #55
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_63673670
Gisteren in Hamburg geweest. Daar staan in totaal 14 kerstmarkten door de stad verspreidt, en ze zijn echt de moeite waard! Vanuit de randstad is het al met al 5 uur tuffen. Maar in combinatie met de kermis die er staat is het een fantastisch dagje uit! De kermis stopt trouwens volgend weekeinde al, en de kerstmarkten gaan dan nog wel even door.

Qua spulletjes was Hamburg trouwens weer niet zo superbijzonder. Alleen op de Rathausmarkt vind je een hoop winkeltjes met spulletjes, de rest zijn gewoon depedances
  maandag 1 december 2008 @ 19:07:02 #56
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63675329
dusseldorf was leuk, maar een beetje te druk.
ik vond duisburg eigenlijk wel leuker, daar is alles wat centraler en heb je meer ruimte.
maar dusseldorf is wel een pak groter en is ook een leuke winkelstad, dus hebben we ons overdag ook wel kunnen bezighouden.
pi_63675566
weet iemand of op zondag de winkels ook open zijn bij de kerstmarkt in munster?
pi_63675742
Wij gaan het kleinschaliger aanpakken dan eerst de planning was: we gaan komend weekend naar Bad Bentheim. Dit kleine plaatsje is slechts een kwartiertje rijden van ons huis en heeft een (piep)kleine kerstmarkt, maar het lijkt me ook wel gezellig .
pi_63676215
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:16 schreef Amaranth het volgende:
weet iemand of op zondag de winkels ook open zijn bij de kerstmarkt in munster?
Ga daar volgende week dinsdag naar toe met school, kreeg er wat informatie bij:
http://www.muenster.de/st(...)entsflyer2008_nl.pdf
Geen idee of het daar in staat.
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:22 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan het kleinschaliger aanpakken dan eerst de planning was: we gaan komend weekend naar Bad Bentheim. Dit kleine plaatsje is slechts een kwartiertje rijden van ons huis en heeft een (piep)kleine kerstmarkt, maar het lijkt me ook wel gezellig .
In de herfstvakantie nog naar toe geweest, leuk plaatsje.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_63677045
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:38 schreef yosander het volgende:

[..]

Ga daar volgende week dinsdag naar toe met school, kreeg er wat informatie bij:
http://www.muenster.de/st(...)entsflyer2008_nl.pdf
Geen idee of het daar in staat.
[..]

In de herfstvakantie nog naar toe geweest, leuk plaatsje.
Bentheim is inderdaad een leuk plaatsje. Wij gaan er een paar keer per jaar naartoe, lekker wandelen rondom het kasteel en ff een terrasje pakken. Maar we zijn er nog nooit met de kerstmarkt geweest .
  maandag 1 december 2008 @ 22:56:13 #61
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_63683122
Volgens mij mogen "normale" winkels op zondag niet geopend zijn in Duitsland. Maar ik heb geen idee hoe dat in de feestmaand zit
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:53:07 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63688401
in dusseldorf waren de meeste zondagsopeningen maar aangekondigd voor 13 december
pi_63738828
Afgelopen zondag waren de winkels in Münster in ieder geval niet open. Maar het was best wel druk en reuze gezellig op straat, in het centrum! Best veel kerstmarktjes her en der, allemaal goed te belopen. Lekker eten, drinken, leuke spulletjes (ook bijzondere, bv handgemaakt kaarsen met apart patronen en glazen tierelantijntjes etc.). En Münster blijft een leuke stad. En volgens mij is er elke zondag wel een of andere mis in de Dom. Aanrader dus!

P.S. als je je auto voordelig wilt parkeren, doe dat tegenover de Hochschule waar ook een kerstmarkt is. Kost je voor een hele dag (of minder) slechts 4 euro, vast tarief.
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:19:57 #64
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63775985
Afgelopen zondag op de kerstmarkt in Monschau geweest, parkeren is er amper te doen. Als je wilt parkeren informeer je van te voren dan goed waar je eventueel met park+ride (gratis parkeren en voor 2 euro met bus van parking naar Monschau en terug) terecht kunt.

Monschau zelf was ik al eens geweest, gezellig Eiffel stadje op een uurtje rijden van mij thuis. De kerstmarkt is zoals je verwacht in Monschau, niet te groot wel gezellig. De kerstmarkt is wel echt Duits, veel eten/drinken. Consumpties zijn met 2 / 2,50 euro statiegeld (bekers/mokken).

Echt iets gekocht hebben we er niet, als je er iets wilt kopen kun je daarvoor bijna enkel terecht in de winkeltjes.

De kerstmarkt is daar trouwens enkel vrijdag t/m zondag geopend tijdens de advent weekenden.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:20:38 #65
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63775997
Volgende week trouwens naar de kerstmarkt in Aachen, 10/15 minuten van mij thuis.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:26:45 #66
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63872244
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:20 schreef DarkShine het volgende:
Volgende week trouwens naar de kerstmarkt in Aachen, 10/15 minuten van mij thuis.
Zondag dus.
Planning:
-
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 december 2008 @ 10:48:30 #67
13151 crew  Rewimo
pi_63872821
Afgelopen zondag naar Kleve geweest. Perfect geregeld, gratis parkeren, gratis shuttlebus Leuke, kleinschalige kerstmarkt, was gezellig druk Ook daar statiegeld (¤2) voor bekers en glazen.
pi_64019255
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:53 schreef placebeau het volgende:
in dusseldorf waren de meeste zondagsopeningen maar aangekondigd voor 13 december
Net terug,
Zaterdag was t koud en druk. kerstmarkt gemeden, voor de rest gewinkeld op de Konings Alle, vooral Auto,s kijken, mensen kijken,
Zondag waren de winkels dicht, en mooi weer, best wel te doen op de grote kerstmarkt, Gustaf Grundgens PL . al met al gezellig geweest, tot over 10 jaar of zo. of nooit meer.
kerstmarkt
De Puta Madre
pi_64023390
Wij zitten nog in dubio om zaterdag richting de oosterburen te gaan. Centro, Dusseldorf of Kleve zitten in de planning maar als ik het hier zo allemaal lees is het overal te druk om gezellig door te lopen
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:12:22 #70
3185 Adelante
To let it go now
pi_64080520
Sind die Weihnachtsmarkten auch am Sonntag geoffnet, weil meistens die Deutscher dan nichts kaufen darfen

steenkolenduits
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 december 2008 @ 10:13:39 #71
13151 crew  Rewimo
pi_64080552
quote:
Op maandag 15 december 2008 08:36 schreef stevengerrard het volgende:
Wij zitten nog in dubio om zaterdag richting de oosterburen te gaan. Centro, Dusseldorf of Kleve zitten in de planning maar als ik het hier zo allemaal lees is het overal te druk om gezellig door te lopen
Kleve kun je vergeten hoor, die is er al niet meer
pi_64160064
ik ga morgen naar dusseldorf iemand tips i.v.m. het parkeren daar ?
pi_64172307
Weten jullie misschien of je voor Oberhausen / Centro een Umweltsticker nodig hebt?? Voor degene die het niet weten: Een sticker op je auto dat ie milieu vriendelijk is.
You'll never walk alone.
pi_64172934
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 08:49 schreef stevengerrard het volgende:
Weten jullie misschien of je voor Oberhausen / Centro een Umweltsticker nodig hebt?? Voor degene die het niet weten: Een sticker op je auto dat ie milieu vriendelijk is.
ja is nodig
  maandag 22 december 2008 @ 19:12:34 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_64254036
Ik ben naar die in Oberhausen geweest. Briljante mall daar ook... wij zijn op een zaterdag gegaan. Rond een uur of 2/3 was 't Centro echt teeeeeringdruk/haringen in een tonnetje-achtig...
Ik vind het altijd wel jammer aan die Duitse kerstmarkten dat het voornl. om het eten gaat .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 22 december 2008 @ 19:13:24 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_64254054
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:24 schreef yes-yes het volgende:

[..]

ja is nodig
Niks van gemerkt? Wel net eventjes buiten de reguliere parkeerplaatsen geparkeerd en wat verder gelopen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_64288925
Net terug uit Berlijn, daar hadden ze hier en daar een zooi kerstkraampjes. Had er eigenlijk meer (van) verwacht... Leukste was bij de Gendarmenmarkt, was ook geloof ik de enigste waar je toegang voor moest betalen (slechts 1 euro). Gelukkig gingen we niet alleen voor de kerstmarkten naar Berlijn.
pi_64294541
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:24 schreef yes-yes het volgende:

[..]

ja is nodig
niet nodig dus, alleen als je het centrum ingaat heb je een sticker nodig. Centro is stickervrij
You'll never walk alone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')