abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:09:00 #1
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_62835744
Er was nog geen nieuwe dus bij deze, welkom in het 31e piercingtopic!
Lees voordat je een vraag gaat stellen aub goed de OP, deze is er niet voor niets!

Met piercen wordt bedoeld: een doorboring maken in de huid met de bedoeling er een sieraad in te hangen.

Ben je er van overtuigd dat een bepaalde piercing bij jou past wees er dan zeker van dat je je piercing laat zetten bij een betrouwbare zaak die hygienisch werkt.
Ga nooit alleen maar naar een goedkopere piercingshop omdat het 10 euro in de kosten scheelt.
Laat je van tevoren goed informeren over hoe ze te werk gaan met het steken en schat alvast in hoe jou omgeving op jouw nieuwe piercing gaat reageren (dit hoeft nl. lang niet altijd positief tezijn).
Als je piercing ontstoken is schroom dan niet terug te gaan naar de winkel waar je gepierced bent of ga naar je huisarts. Haal je piercing er niet uit. Laat het zitten totdat iemand die er meer verstand van heeft naar gekeken heeft.

De prijzen per piercingshop willen nog wel eens verschillen. De prijzen bedragen gemiddeld tussen de 25 euro (bijv. oorlel) en 70 euro (bijv. intiem). Deze prijzen kunnen dus best lager of hoger liggen in de zaak waar jij heen gaat.

Indien je je piercingsieraad wilt verwisselen dien je er zeker van te zijn dat de piercing geheeld is.
Hou er rekening mee dat als je op vakantie (bv. Turkije) een nieuw sieraad koop de metaalwaarden anders kunnen liggen (denk aan bv. Nederlands goud en Turks goud, totaal verschillende kwaliteit) en je piercing kan gaan irriteren indien het nog niet genezen is.

***Let op!***- Een piercingshop mag geen (plaatselijke) verdoving toedienen. Geen zalf en ook geen spuitje. Dit is bij de wet verboden.

Het dragen van piercings is een grondrecht volgens de vakcentrale FNV.

Voor een piercing ga je nooit naar een juwelier maar naar een piercingshop. Laat nooit een gaatje in je bovenoor schieten als je een misvormd oor wilt voorkomen. De kans op infecties is een stuk groter omdat deze apparaatjes niet gesteriliseerd kunnen worden. Tevens kan je gaatje nooit exact geplaatst worden en doet het meer pijn.

De tijd dat een piercing nodig heeft om te helen of om dicht te groeien is verschillend per persoon.

Gebruik nooit producten met alcohol om je piercing tijdens het helen schoon te maken (tenzij aanbevolen door de piercer of arts).

Maak je sieraden regelmatig schoon.

De meeste piercingshops hanteren een minimale leeftijd van 16 jaar voor een navel- of gezichts- of oorpiercing. Voor genitale piercings is dit meestal 18 jaar. In sommige gemeenten (zoals Amsterdam) is vastgesteld dat je minimaal 18 jaar moet zijn voor een tattoo of een piercing.

Links met informatie over piercing guns:
bmeworld.com
encyc.bmezine.com

Enkele links naar websites waar je piercingsieraden kunt bestellen:
alloverpiercings.nl
alpha art jewelry
coldsteel.co.uk
crazy-factory.com
jewelsoffantasy.nl
mariebelle.nl
mypiercing.nl (favoriet: niet duur, snelle levering, mooi en netjes verpakt)
piercingworld.nl
roxy-shop.be
wildcat.de (favoriet: professioneel)
bodyartforms

Voorgaande delen:
Piercings #1
Piercings #2
Piercings #3
Piercings #4
Piercings #5
Piercings #6
Piercings #7
Piercings #8
Piercings #9
Piercings #10
Piercings #11
Piercings #12
Piercings #13
Piercings #14
Piercings #15
Piercings #16
Piercings #17
Piercings #18
Piercings #19
Piercings #20
Piercings #21
Piercings #22
Piercings #23
Piercings #24 Bijna Jubileum
Piercings #25 Jubileum
Piercings #26
Piercings #27
Piercings #28
Piercings #29
Piercings #30
an urge to help mankind overcomes me
pi_62838316
Oeh daar is ie weer
pi_62840889
Ik twijfel nog steeds of dat ik een navelpiercing voor de 3e keer moet proberen
pi_62844957
Precies 1 jaar geleden dat ik mijn piercing liet zetten
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:55:45 #5
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62847036
Sorry! Ik had vanochtend snel nog even gereageerd en toen snel naar het werk, had helemaal niet gezien dat ik 'm gesloten had .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_62850489
Godsamme wat een kutballetjes zeg, werd er net serieus chagerijnig van.
Wou ff kijken hoe die kersjes stonden die ik op BAF had gekocht, maar was niet zo mooi en toen kreeg ik balletje van me tepelpiercing er niet meer op. Na halfuur prutsen en dikke tepel later is het me toch gelukt
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2008 @ 14:41:56 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62861273
Piercen is verslavend!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_62863287
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik twijfel nog steeds of dat ik een navelpiercing voor de 3e keer moet proberen
Is het uitgegroeid dan? Ik heb het ook voor de zoveelste keer laten zetten vorig jaar Telkens groeide het ding uit Nu aan de onderkant laten zetten, en het zit er nog steeds
pi_62863375
Daar was hij wel mee bezig, en bulten en zweren, etc. Ik kreeg het gewoon niet goed. Ik wilde het nog 1 keer proberen en dan gewoon niets aan doen (werkte voor mijn conch, werkt voor mijn MD's behoorlijk goed). En anders geef ik het op en probeer ik de onderkant.

Maar ja, het litteken is nu redelijk mooi en wit. Meh......
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 november 2008 @ 10:40:25 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62877560
Even een tvp'tje.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_62879340
Ik zit erover te denken om mijn oor te laten piercen, niet helemaal bovenaan maar zo halverwege. Is volgens mij leuk met een plat knopje ipv een ringetje.

Maar ik woon in BE en heb geen idee wat de regelgeving is en welke piercers hygienisch werken enzo
pi_62882986
Met gezond verstand kom je een heel eind hoor. Loop eens ergens binnen, kijk eens rond. Is het schoon, is het opgeruimd? Zit er een tattoėerder en hoe werkt hij/zij? Vraag naar de werkwijze, hoe moet je volgens hun je piercing verzorgen, etc. En zit je daar om iets te laten zetten, kijk of ze handschoenen wisselen, of ze de naalden en de klem uit een steriele verpakkingen halen, of het sieraad steriel is en ontsmet wordt. Zo niet; GA DAN WEG, NAAR HUIS. Je bent niemand niets verplicht, ook niet als je al besloten hebt om iets te laten zetten. Je gaat geen ziekte oplopen omdat het onbeleefd is weg te gaan.

Laat je gevoel spreken.

En of iemand goed is of niet, tsja, vaak is dat ook maar van horen zeggen, vaak op internet.
pi_62883132
Ik wil een surface in m'n onderbuik, maar het is zo zonde dat ze na 6 maanden uitgroeien.

pi_62883177
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik wil een surface in m'n onderbuik, maar het is zo zonde dat ze na 6 maanden uitgroeien.

[ afbeelding ]
Bij iedereen??

Hoe lang duurt het, als het goed gaat, voordat zo'n gat boven in je oor netjes geneest? Ga over 7 weken op vakantie naar warme streken waar ik ook wil zwemmen, in een spa wil, etc. Dus dan zou het gat dicht moeten zijn.
pi_62883253
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Bij iedereen??
I guess?
pi_62883316
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

I guess?
Maar waarom? Op andere plekken op je lijf blijft het toch wel prima zitten?
pi_62883335
Surface piercings zijn erg lastige dingen.

@Iset; waarom geen microdermals? Zelfde effect en de kans dat ze slagen is iets groter.
pi_62883349
Bij veel mensen zullen surfaces uitgroeien maar het kan ook voorkomen dat ie wel blijft zitten. Moet je maar net geluk mee hebben. Al geef ik zo'n surface op je buik weinig hoop, denk aan broekrand, zitten, shirt etc.
pi_62883418
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:24 schreef Evil-Cherry het volgende:
Surface piercings zijn erg lastige dingen.

@Iset; waarom geen microdermals? Zelfde effect en de kans dat ze slagen is iets groter.
Ja, daar zat ik ook aan te denken .. - groeien die niet zo snel uit, dan?
pi_62883551
Niet zo snel als surface piercings, maar ze hebben toch een behoorlijk grote uitgroeikans. Maar het litteken is waarschijnlijk wel kleiner!
pi_62883822
Hmm, okay.
  zondag 2 november 2008 @ 20:25:50 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62891210

je kunt het natuurlijk ook overdrijven!
pi_62891580
Waarom zijn die BMEzine foto's altijd genomen met bloed er nog aan? Maak de foto dan 2 dagen later. Gatverdamme.

Verder wilde ik een tragus als ik 16 zou zijn. Ondertussen ben ik 16 en heb ik mijn doelstelling veranderd: ik wil een tragus als ik 555 euro bij elkaar heb. Maar waarschijnlijk zal ik dan zoiets hebben van "nee, zonde van mijn geld."
pi_62891835
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:25 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]

Woah, ik vind dit niet overdreven, maar mooi.
  zondag 2 november 2008 @ 20:47:53 #25
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  zondag 2 november 2008 @ 20:51:46 #26
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62891978
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Woah, ik vind dit niet overdreven, maar mooi.
Het idee is wel heel tof, maar vind de sieraden sowieso te dicht op elkaar zitten en te groot. Dit is niet subtiel, en ik vind alleen subtiele micro's mooi. Zoals die van Pump .
  zondag 2 november 2008 @ 20:54:47 #27
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62892074
Thanks. Ik vind het ook niet mooi, ik vind sowieso die platte plaatjes niet mooi, daarom heb ik gewoon steentjes genomen, vind ik veel mooier staan, imo.
pi_62892311
Als ik uit huis ben (anders word ik uit huis gezét namelijk) wil ik graag een off centre labret piercing nemen, onder mijn lip dus, maar ik hoorde dat dat je tanden erg kan beschadigen.
Hoe zit dat eigenlijk? En is het litteken groot als je hem weer weg wilt halen?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_62892378
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:51 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Het idee is wel heel tof, maar vind de sieraden sowieso te dicht op elkaar zitten en te groot. Dit is niet subtiel, en ik vind alleen subtiele micro's mooi. Zoals die van Pump .
Ik zou 't ook niet nemen, en de steentjes zijn ook niet mooi, inderdaad - maar vond het idee leuk. ;p

@ pump; en daar mag je ook blij mee zijn. ;]

Ik wil dat aan beide zijkanten van mn heup. : o
  zondag 2 november 2008 @ 21:07:50 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62892545
quote:
Op zondag 2 november 2008 21:00 schreef PluisigNijntje het volgende:
Als ik uit huis ben (anders word ik uit huis gezét namelijk) wil ik graag een off centre labret piercing nemen, onder mijn lip dus, maar ik hoorde dat dat je tanden erg kan beschadigen.
Hoe zit dat eigenlijk? En is het litteken groot als je hem weer weg wilt halen?
Dat heb ik, maar dan met een ringetje. Als je alleen een bolletje wilt, neem dan een bioplast staafje met een gewoon metalen bolletje erop. Zoiets als dit dus:

Als je een ringetje neemt, dan komt het ook bijna niet tegen je tanden aan. Ik speel er wel heel veel mee , dat is misschien niet zo goed. En toen 'ie vers gezet was en eindelijk de zwelling wat afnam, was m'n staafje te lang. Gevolg: plaatje schoot achter m'n tand tijdens het eten en er brak een stukje af.
  zondag 2 november 2008 @ 21:15:25 #31
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62892794
@ isetmyfriendsonfire
lol dat wou ik eerst (:

en met beide off centre labrets geen problemen gehad, en nog steeds niet.
ik speel er inderdaad ook wel keiveel mee, daar moet ik echt mee stoppen xD
pi_62892900
@ Debsterr: Ohja, dat ziet er wel veilig uit voor je tanden. Kun je daar ook verschillende kleuren balletjes opzetten enzo? En dan bedoel ik, zijn er veel soorten van die dingen of is hij niet zo gangbaar? Want ik heb het nog nooit gezien.
Gelukkig heb ik nog eventjes om er over na te denken.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 november 2008 @ 21:24:30 #33
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62893077
Er is genoeg voor te vinden.
En het litteken is heel klein.
Ik heb zo'n piercing gehad, en eruit gehaald, nu eskimo.
Zal eens kijken of ik een foto kan vinden van het litteken.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 november 2008 @ 21:28:53 #34
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62893208
Ja, droge mond.
Ja, mislukt kusmondje.

Maargoed; 1,2 mm ofzo? Dat litteken? Net een sproetje.
pi_62893298
Ahkai, dankje Ik heb nl al een litteken van een vishaak (don't ask) daar zitten, daar wou ik hem dan doorheen doen. Die is ongeveer even groot dus het zal niet eens verschil maken.
  zondag 2 november 2008 @ 21:54:35 #36
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62894007
Je kan toch niet door een litteken heen prikken? dahct ik altijd :$
  zondag 2 november 2008 @ 21:57:28 #37
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62894084
laat maar, las net dat het wel kan, maar meer pijn doet.
pi_62894347
In principe zou het minder pijn moeten doen omdat littekenweefsel geen zenuwen heeft, maar het is wat stugger dus er om heen zul je het wel voelen.
Mijn linkertepelpiercing werd ook door littekenweefsel gepierced en ik zag er tegen op omdat iedereen zei dat het meer pijn ging doen. Maar viel best mee, vond het niet meer pijn doen dan de ander.
pi_62894404
Het is nauwelijks een litteken, gewoon echt een stipje. Ik denk niet dat er veel verschil zal zitten tussen normale huid en dat stukje huid. En dan nog, een piercing zetten is toch sowieso geen dagje spa?
  zondag 2 november 2008 @ 23:09:07 #40
74276 saaw
pi_62896398
ik speel amper met mn lippiercing [off centre ringetje, maar soms ook staafje] maar heb ook nergens last van qua tanden/tandvlees oid. dan zou ik hem er ook zeker uithalen.
mijne zit precies onder het randj van mn lip, als ik hem er uit haal zie je er niets van, behalve als je van onder kijkt, maar ik ben zelf al niet zo groot dus dat gebeurt amper.

zit er aan te denken om mn rechter tepel ook te laten piercen, maar dan verticaal
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 3 november 2008 @ 08:51:17 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62900484
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:07 schreef PluisigNijntje het volgende:
Het is nauwelijks een litteken, gewoon echt een stipje. Ik denk niet dat er veel verschil zal zitten tussen normale huid en dat stukje huid. En dan nog, een piercing zetten is toch sowieso geen dagje spa?
Jawel, dat is het wel.
  maandag 3 november 2008 @ 14:04:40 #42
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62907203
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:25 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]

Gaaf die plaatjes! Vind dat echt stukken gaver dan (diamant) balletjes. Micro's jaaa .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:52:34 #43
92409 Twinky
Little star.
pi_62943839
woei, nieuwe piercings binnen

ik heb ook zo'n tongpiercingpil besteld wat een megading zeg maar in ieder geval goed om de krater dicht te laten groeien
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:54:03 #44
92409 Twinky
Little star.
pi_62943898
wehehehe
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:00:36 #45
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_62946097
Ik het vorige topic sprak iemand over dermals. Toen ik mijn piercing liet zetten (in mijn arm) hadden ze die nog niet. Piercing is dan ook na een jaar helaas overleden.
Graga wil ik dermals op dezelfde plek laten zetten, maar ik vraag me af in hoeverre die snel uitgroeien? Of groeien ze juist helemaal niet uit itt normale piercings (met een staafje). Plek is net onder mijn triceps dus vraag me ook af of mijn spiermassa hier problemen mee geeft.
En de laatste vraag: doet een dermal niet veel meer pijn dan een gewone piercing? Hoe zit het eigenlijk met de genezingstijd? Lijkt mij een stuk sneller?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:07:21 #46
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62946322
Ik vond mijn dermals meer pijn doen dan twee keer een off centre lip laten zetten.. maar dat komt denk ik omdat dat natuurlijk veel langer duurt dan zo met een naald erdoorheen, dus langer pijn maar ik ging niet dood van de pijn ofzo. En ehh, genezingstijd, weet niet of die al helemaal genezen is, maar hij ziet er mooi, geen problemen mee gehad, en ze zitten er nog mooi in. Volgens m'n piercer zouden ze soms wat naar boven kunnen gaan zeg maar en moet ik soms nog verband erop doen zodat ze in je huid blijven zitten, maar ik heb daar helemaal geen last van gehad, maar dat verschilt blijkbaar per persoon..en volgens mijn piercer is de kans dat ze uitgroeien heel klein dus..
  woensdag 5 november 2008 @ 17:06:45 #47
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62974914
Jaaaaaaa ik heb m'n septumpiercing laten doen . Zit nu omhoog geklapt en het ringetje is geheel uit z'n vorm getrokken om dat mogelijk te maken, dus een foto gaat niet lukken. Misschien over eenw eek of 6/7, als ik m'n sieraad kan wisselen.

Wat een traanogen veroorzaakt dat trouwens! En er zat overal bloed .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 november 2008 @ 18:36:45 #48
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62977111
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:00 schreef FB14 het volgende:
Ik het vorige topic sprak iemand over dermals. Toen ik mijn piercing liet zetten (in mijn arm) hadden ze die nog niet. Piercing is dan ook na een jaar helaas overleden.
Graga wil ik dermals op dezelfde plek laten zetten, maar ik vraag me af in hoeverre die snel uitgroeien? Of groeien ze juist helemaal niet uit itt normale piercings (met een staafje). Plek is net onder mijn triceps dus vraag me ook af of mijn spiermassa hier problemen mee geeft.
En de laatste vraag: doet een dermal niet veel meer pijn dan een gewone piercing? Hoe zit het eigenlijk met de genezingstijd? Lijkt mij een stuk sneller?
Ik vond het minder pijn doen dan mijn gewone piercings. Heb 3 dermals laten zetten.
Vond het ook nog korter duren, maargoed, dat kan bedrog zijn.
Dermals kśnnen wel uitgroeien, maar hebben de neiging dit minder snel te doen, o.a hierdoor zijn ze juist zo populair.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de kans op uitgroei minder dan 2% is.
Hier staat er ook iets over de uitgroei.
Verder gewoon wat googlen op dermal en uitgroei bijvoorbeeld.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 november 2008 @ 18:37:09 #49
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62977127
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:06 schreef Debsterr het volgende:
Jaaaaaaa ik heb m'n septumpiercing laten doen . Zit nu omhoog geklapt en het ringetje is geheel uit z'n vorm getrokken om dat mogelijk te maken, dus een foto gaat niet lukken. Misschien over eenw eek of 6/7, als ik m'n sieraad kan wisselen.

Wat een traanogen veroorzaakt dat trouwens! En er zat overal bloed .
Hoe was de pijn ervaring?
Wel cool tho. !!
  woensdag 5 november 2008 @ 18:41:22 #50
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62977250
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:37 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Hoe was de pijn ervaring?
Wel cool tho. !!
De klem was pijnlijk, het piercen zelf viel me heeeeel erg mee *adem in adem uit prik*. Alleen had 'ie het ringetje nog niet ver genoeg opengebogen, dus toen het ringetje er al in zat moest hij er nog aan klooien .

Maar het kwam absoluut niet in de buurt van sommige van de horror verhalen die je op internet wel eens leest!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 november 2008 @ 18:43:52 #51
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62977317
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]

De klem was pijnlijk, het piercen zelf viel me heeeeel erg mee *adem in adem uit prik*. Alleen had 'ie het ringetje nog niet ver genoeg opengebogen, dus toen het ringetje er al in zat moest hij er nog aan klooien .

Maar het kwam absoluut niet in de buurt van sommige van de horror verhalen die je op internet wel eens leest!
Die klem is meestal het kutst.
Maar yaaaay.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:53:00 #52
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62977536
hoowh, ik wil ook nog een septumpiercing, helaas is dat de enigste piercing die mijn moeder écht keilelijk vind xD
  woensdag 5 november 2008 @ 18:55:21 #53
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62977591
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:53 schreef pumpkinsoup het volgende:
hoowh, ik wil ook nog een septumpiercing, helaas is dat de enigste piercing die mijn moeder écht keilelijk vind xD
Mijn moeder voor: "Bluuuh koeienbel stier *zeur zeur zeur*"
Mijn moeder na: "Het is misschien wel een beetje schattig!"

En, je kunt 'm natuurlijk omhoog klappen, en alleen omlaag doen als je moeder niet in de buurt is. Maar goed, als ze er echt problemen mee heeft gewoon wachten totdat je het huis uit bent, het is de ruzie niet waard!

mijn moeder was spontaan naar mij toe gekomen en dus heb ik der maar gelijk meegesleurd om m'n handje vast te houden, ik woon al op mezelf
pi_63019776
Ik heb afgelopen zaterdag een traguspiercing laten zetten.
Het zetten opzich viel mee..de pijn was te doen
Nergens last van gehad..tot vandaag. Mijn oorklepje is wat dikker en aan de 'achterkant' ziet het heel ietsje rood..en ik heb er een beetje een zeurderige pijn van..
Hoelang moet ik dat aanzien? Zakt dit normaal gesproken weer af? En hoe moet ik t nu verzorgen?
Deed tot nu toe 2x daags met unicura sopje op een wattenstokje en dan droog maken. Moet ik t nu anders gaan doen? HELLPPP
  vrijdag 7 november 2008 @ 00:56:26 #55
74276 saaw
pi_63019863
Gewoon zo doorgaan met de zeep zoals je dat nu doet. Zorg wel dat je het hel goed naspoelt!
Eventueel kan je een beetje weken in en zoudbadje.
  vrijdag 7 november 2008 @ 06:02:37 #56
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_63021421
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:56 schreef saaw het volgende:
Gewoon zo doorgaan met de zeep zoals je dat nu doet. Zorg wel dat je het hel goed naspoelt!
Eventueel kan je een beetje weken in en zoudbadje.
Ik zou het idd ook weken, een minuutje of 5. De piercing een beetje bewegen zodat het zout ook 'in' de wond komt. Mijn piercer adviseerde me altijd om badedas te gebruiken. Zo'n grote groene fles is dat.
pi_63026084
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 06:02 schreef FB14 het volgende:

[..]

Ik zou het idd ook weken, een minuutje of 5. De piercing een beetje bewegen zodat het zout ook 'in' de wond komt. Mijn piercer adviseerde me altijd om badedas te gebruiken. Zo'n grote groene fles is dat.
Oke..bedankt voor het advies!

Hoe moet ik het precies weken? Moet ik het water eerst uitkoken, laten afkoelen en dan zout erbij?
En hoe krijg ik het dan op de piercing? hahaha
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:05:47 #58
74276 saaw
pi_63026807
Gewoon een beetje water koken en dan zout toevoegen [ongeveer 9 gram zout per liter water]

Doe een beetje water in een borreglaasje en hou je hoofd er zo boven dat je piercing onder water is [beetje gedoe met traguspiercing maar lukt wel]. Paar minuutjes weken en voorzichtig droogdeppen, als het even kan 2 keer per dag voor een week ongeveer.

Zou flink moeten helpen.
pi_63026915
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:05 schreef saaw het volgende:
Gewoon een beetje water koken en dan zout toevoegen [ongeveer 9 gram zout per liter water]

Doe een beetje water in een borreglaasje en hou je hoofd er zo boven dat je piercing onder water is [beetje gedoe met traguspiercing maar lukt wel]. Paar minuutjes weken en voorzichtig droogdeppen, als het even kan 2 keer per dag voor een week ongeveer.

Zou flink moeten helpen.
Ohjaa... en kun je ook gewoon dat water in een glaasje doen en gewoon over de piercing heen laten stromen? is toch beetje zelfde effect? Alleen ben je dan meer zoutwater nodig..

Ga t iig even proberen
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:17:47 #60
74276 saaw
pi_63027072
Ja dat kan je opzich ook proberen maar dan loopt er heel veel water in je oor en dat is niet zo lekker.
Beetje zoeken naar een goeie maat glaasje en weken lijkt me het beste.
pi_63030889
Nou heb 'm geweekt in uitgekookt zoutwater..ging goed!
Hij ziet er verder niet echt erg ontstoken uit ofzo..pijn is ook al een stuk minder dan gisteravond..alleen het draaien eraan net deed erg zeer!
Moet je dat vaak doen? Bij de shop zeiden ze daar niets over..en ik lees er ook niets over op inet? Maar een vriendin die hem ook heeft zei dat je wel regelmatig moest draaien. Er kwam een beetje bloed toen ik dat deed..

Ik ben trouwens helemaal weg van die micro dermals!! als over een aantal maandjes deze (hopelijk) geen problemen meer geeft daar eens naar kijken!
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:56:38 #62
92409 Twinky
Little star.
pi_63031157
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:45 schreef Starr_003 het volgende:
Nou heb 'm geweekt in uitgekookt zoutwater..ging goed!
Hij ziet er verder niet echt erg ontstoken uit ofzo..pijn is ook al een stuk minder dan gisteravond..alleen het draaien eraan net deed erg zeer!
Moet je dat vaak doen? Bij de shop zeiden ze daar niets over..en ik lees er ook niets over op inet? Maar een vriendin die hem ook heeft zei dat je wel regelmatig moest draaien. Er kwam een beetje bloed toen ik dat deed..

Ik ben trouwens helemaal weg van die micro dermals!! als over een aantal maandjes deze (hopelijk) geen problemen meer geeft daar eens naar kijken!
Ja, dat heb je met tragus, dat blijft nog best een tijdje gevoelig. Eén keer per dag draaien is genoeg hoor, zo lang hij maar niet vastgroeit. Met een wattenstaafje is trouwens geen goed plan, dan kan er watspul in komen en dat maakt het alleen maar erger natuurlijk. Beter een keukenrolpapiertje of iets anders dat niet pluist. En de zoutwater is een goede deal
Verder echt zoveel mogelijk afblijven, wel je oor schoonmaken van binnen! (Water + unicura met je vingers onder de douche) en alleen aanzitten met heel schone handen. Succes
pi_63031358
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:56 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja, dat heb je met tragus, dat blijft nog best een tijdje gevoelig. Eén keer per dag draaien is genoeg hoor, zo lang hij maar niet vastgroeit. Met een wattenstaafje is trouwens geen goed plan, dan kan er watspul in komen en dat maakt het alleen maar erger natuurlijk. Beter een keukenrolpapiertje of iets anders dat niet pluist. En de zoutwater is een goede deal
Verder echt zoveel mogelijk afblijven, wel je oor schoonmaken van binnen! (Water + unicura met je vingers onder de douche) en alleen aanzitten met heel schone handen. Succes
Haha dankuu

Even een piccaaa gemaakt

pi_63037418
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:56 schreef Twinky het volgende:

[..]

Knap als metaal aan je lichaam kan vastgroeien
Draaien moet je dus juist niet doen, je draait of vuil in de wond, of je draait het wondje kapot.
pi_63038599
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:16 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Draaien moet je dus juist niet doen, je draait of vuil in de wond, of je draait het wondje kapot.
Ja nou had idd ooit eens gehoord dat je juist niét moet draaien maar een vriendin zei me van wel....had nog totaal geen last gehad van de piercing maar een aantal uren nadat ik dus gedraaid heb..kreeg ik pijn en werd het dik en vanmiddag deed t draaien ook zeer!
Nu echter al bijna geen pijn meer en lijkt ook al minder dik..vandaag 2x met zoutwater gespoeld/geweekt

[ Bericht 1% gewijzigd door Starr_003 op 07-11-2008 20:08:30 ]
  zaterdag 8 november 2008 @ 06:59:06 #66
74276 saaw
pi_63047993
Draaien is sowieso niet nodig imho.
Voorzichtig proberen of het lukt [want als het gaat kun je de wond ook van binnen een beetje gaan schoonmaken door te draaien als er wat zeep op zit], maar als het niet gaat, lekker laten zitten en alleen het deel waar je bij kunt schoonmaken.
pi_63048025
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:16 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Amen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:54:26 #68
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_63048666
Ik moest mijn piercing wel altijd goed bewegen van voor naar achter (niet zozeer draaien) zodat het binnenin ook schoon werd. Maarja die was ook 50 mm lang ;-)
pi_63048892
Zo duw je er ook alleen maar vuil in. Als een piercing goed gezet is hoef je niet te draaien of van binnen schoon te maken, je lichaam kan dat zelf wel. Gewoon met rust laten en spoelen met zeezoutoplossing of milde unicura is méér dan genoeg.
pi_63074456
'T gaat alweer stukken beter met mijn oortje!!! Gisteren leek het alsof alle troep eruit kwam Zwelling en pijn zijn weg..en nu houden zo!!!
Bedankt voor de tips
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:55:33 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_63138256
M'n neusje is nog steeds een beetje dikkig en gevoelig vooral, aan de onderkant. De genezing zelf lijkt goed te gaan, hij zit al vrijwel niet meer vast en er komt ook bijna geen zooi op/af/aan/uit.

's Ochtends doe ik met zeep (snel en makkelijk onder de douche) en 's avonds kijk ik te diep in het glaasje. Met zeezout oplossing .
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:09:35 #72
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_63138726
tvptje
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:09:35 #73
131066 scrub_nurse
pi_63138727
tvptje
pi_63142410
Iemand goedkope shops in omgeving Arnhem?
Wil namelijk geen 50 euro gaan betalen voor een tragus..
pi_63143300
Goedkoop is duurkoop?
Weet niet wat Paradigm Bodyart rekent, maar het is wel een goede shop.
pi_63145630
Nou ja ik denk dat er ook best goede shops zijn die voor 35-40 euro een tragus zetten. En ja, dat tientje maakt voor mij best veel uit.

Volgens mij was Paradigm ook iets van 50 euro. Had ze toen iig gemaild en ik weet nog dat ik het best duur vond.
  woensdag 12 november 2008 @ 00:01:48 #77
74276 saaw
pi_63146585
Je hebt er in principe jaren plezier van, zeker als hij goed gezet is,
dus ik zou niet kijken op een tientje meer of minder.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:08:24 #78
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_63153290
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:31 schreef Noortje. het volgende:
Nou ja ik denk dat er ook best goede shops zijn die voor 35-40 euro een tragus zetten. En ja, dat tientje maakt voor mij best veel uit.

Volgens mij was Paradigm ook iets van 50 euro. Had ze toen iig gemaild en ik weet nog dat ik het best duur vond.
Toen ik mijn piercing liet zetten heb ik alleen gekeken naar de kwaliteit van de piercer. Qua prijs scheelt het meestal toch geen tientallen euro's. Als je een goede piercer hebt, heb je lang plezier van je piercing zonder complicaties. Als je bij zo'n beunhaas gaat heb je kans op onstekingen of een verkeerd gezette piercing waardoor deze weer opnieuw gezet moet worden. Is die 10 euro niet waard. Mijn piercer is niet de goedkoopste maar daar staat tegenover dat de nazorg wel weer erg goed is.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:48:12 #79
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63154415
50 euro voor een tragus is wel veel hoor.. Ik zie dat je bij Dare 2 Wear maar 35 betaalt voor een tragus (en ja, dat is een goede shop). Maar ja, in de buurt van Ahrnem is het niet...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 12 november 2008 @ 19:28:11 #80
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_63167496
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:31 schreef Noortje. het volgende:

De meeste prijzen zitten nou eenmaal rond de 45/50 euro.
pi_63168766
Wat moet ik nooou... ik wil doorstretchen naar een 0g/8mm, maar ben zo bang dat als het ooit weer kleiner moet dit niet haalbaar meer is.

En ben op het moment heel klein beetje verkouden, nou zit er elke keer zooi op m'n septumpiercing .

Noortje., als dat tientje uitmaakt, wacht je een maandje zodat dat tientje niet meer uitmaakt. Of 2 maanden/3 maanden/what ever. Wat je aan je lichaam laat doen hoeft niet op bespaard te worden.
pi_63174062
Als je het netjes blijft doen moet ie ooit nog wel terug krimpen toch?
Wil eventueel wel foto's neerdumpen van alle mooie plugjes om je over te halen
pi_63176084
kheb snakebites.. maar wil graag een septum
For a pessimist, I'm pretty optimistic.
pi_63184091
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:13 schreef Empathologica het volgende:
Als je het netjes blijft doen moet ie ooit nog wel terug krimpen toch?
Wil eventueel wel foto's neerdumpen van alle mooie plugjes om je over te halen
Ik denk ook wel dat ik het ga doen hoor .. heb m'n wishlist op BAF al volstaan met mooie 0g dingetjes!
pi_63191025
Morgen naar de piercingshop. Een vriendin van me wil een neuspiercing en ik een micro dermal. Mijn eerste In de pols. Groeit zo een ding nou ook makkelijk uit of niet? En maakt het echt verschil of je een dunne pols hebt? Ziet er wel ranzig uit zeg (net filmpje gezien)
pi_63198589
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:48 schreef Leinonlein het volgende:
50 euro voor een tragus is wel veel hoor.. Ik zie dat je bij Dare 2 Wear maar 35 betaalt voor een tragus (en ja, dat is een goede shop). Maar ja, in de buurt van Ahrnem is het niet...
Dat bedoel ik dus. Ik hoor van best veel mensen dat hun tragus 35 euro kostte. En dan kost het misschien niet veel meer op lange termijn, maar wel op korte en daar gaat het op het moment om.
pi_63199090

En, wat vinden jullie ?
(het gaat om de lippiercing:P)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 13 november 2008 @ 19:49:30 #88
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_63199244
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:44 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Morgen naar de piercingshop. Een vriendin van me wil een neuspiercing en ik een micro dermal. Mijn eerste In de pols. Groeit zo een ding nou ook makkelijk uit of niet? En maakt het echt verschil of je een dunne pols hebt? Ziet er wel ranzig uit zeg (net filmpje gezien)
De kans op uitgroei is aanzienlijk kleiner, al blijft de kans er nog steeds. (Zelf heb ik gelezen dat de kans 2% is, maargoed. Of dat de werkelijkheid is weet ik niet)
En een dunne pols is niet zon probleem; mijn pols is ook vrij dun en ik heb er 3 dermals zitten.

En het ziet er veel ranziger uit dan het eigs is.

Veel plezier morgen.
pi_63199562
Ik druk dus mijn tong tegen mijn gehemelte en nou zit dat balletje van mijn tongpiercing gewoon in mijn tong. Flinke krater dus en die blijft. En als ik de hele dag probeer mijn tong naar beneden te houden doe ik het 's nachts...

Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Ik doe er nu af en toe zo'n megatongpil op om het een beetje weer recht te laten trekken maar daardoor word het natuurlijk weer anders waardoor het weer zeer kan doen, enzovoort...
  donderdag 13 november 2008 @ 21:58:23 #90
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63203886
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:02 schreef Twinky het volgende:
Iemand een idee wat ik eraan kan doen?
Ook overdag een groter balletje dragen en een langer staafje wellicht? Probeer hem eens een tijdje uit te houden, misschien werkt dat. Wel even opletten dat hij niet dicht groeit .
pi_63203911
Ik ben emo, want mijn piercer bestaat niet meer, Lifestyle in Maastricht. Tent is gesloten, niks meer van te vinden. En ik wil weer een nieuwe! Maar nu weet ik niet waar ik heen moet Ik hecht heel veel waarde aan de sfeer, hygiene (duh) en de houding t.o.v klanten bij een piercingshop, en natuurlijk de kwaliteit in 't geheel. Iemand hier die een goede piercer kan aanraden hier in het zuiden des lands? En kom nu niet aan met bodypleasures in maastricht Ik vind dat zo'n dubieuze tent.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 13 november 2008 @ 22:03:14 #92
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_63204107
Oeh. Wat wil je laten zetten?
pi_63205219
Microdermal.
pi_63206407
Zit er over na te denken om een tongpiercing te nemen , is het nou echt schadelijk voor je tanden enzo ?
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:26:27 #95
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63209237
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:54 schreef Cone het volgende:
Zit er over na te denken om een tongpiercing te nemen , is het nou echt schadelijk voor je tanden enzo ?
Wel als je er veel mee zit te spelen en het staafje constant tegen je tanden laat tikken. Als je een kort staafje neemt kun je er minder mee spelen en zal de schade beperkt blijven. Hangt er dus een beetje vanaf hoe je ermee omgaat, bij goed gebruik valt het erg mee .
pi_63209906
Ik heb mijn tongpiercing nu anderhalfjaar en ik heb totaal geen tandproblemen
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:10:27 #97
131066 scrub_nurse
pi_63212508
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:58 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik ben emo, want mijn piercer bestaat niet meer, Lifestyle in Maastricht. Tent is gesloten, niks meer van te vinden. En ik wil weer een nieuwe! Maar nu weet ik niet waar ik heen moet Ik hecht heel veel waarde aan de sfeer, hygiene (duh) en de houding t.o.v klanten bij een piercingshop, en natuurlijk de kwaliteit in 't geheel. Iemand hier die een goede piercer kan aanraden hier in het zuiden des lands? En kom nu niet aan met bodypleasures in maastricht Ik vind dat zo'n dubieuze tent.

heee ik heb precies hetzelfde probleem! sandra zit in een psychiatrische kliniek na een slechte drugstrip en de zaak is gesloten..en nu dan??? vroeger ging ik altijd naar yangtze, nooit problemen mee gehad,maar ik betwijfel of die dermals plaatsen
pi_63220972
Ja ze heeft een psychose he? Hoorde ik idd van een goede vriend van me tijd terug. Sandra heeft al mijn piercings (2) gedaan en ik wilde niks anders meer.En nu zit ik te zoeken.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:28:16 #99
131066 scrub_nurse
pi_63222572
als je een goede vindt laat het me weten! ik denk nl ook al weer over n 2e dermal
pi_63225456
Bedankt voor jullie reacties
Heb op het moment nog een beugel dus het is denk ik ook niet verstandig om hem nu te zetten. Ik zal dit topic nog wel ff in de gaten houden !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')