abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62845534
Voor de kleine werkgevers is dit een goede beslissing.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:59:59 #27
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_62847178
In plaats van rijke werkgevers moeten nu arme belastingbetalers opdraaien voor onterechte ontslagen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_62847869
Het is echt absoluut niet nodig om werknemers makkelijker te kunnen ontslaan. Zoals je in 2007 kon zien werkt de huidige regeling prima, zie de lage werkloosheid. Het hoeft echt niet aantrekkelijker gemaakt te worden om werknemers aan te trekken.

En al helemaal niet door de baangarantie aan te tasten voor werknemers. Alsof er dan meer behoefte naar arbeid komt. Het is gewoon een overbodige verandering.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 31-10-2008 20:55:12 ]
pi_62848063
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:57 schreef Klopkoek het volgende:
Achterlijk besluit. Het maakt duidelijk dat dit land wordt geregeerd door het grootkapitaal. Als werknemer ben je tegenwoordig niets meer.

Waarom jij nikk(er) daar zo blij mee bent is me een raadsel
Als een directeur volgens jou naar prestatie moet worden beloont, moet dit ook het geval zijn voor de werknemer. Goede prestatie: bonus, slechte prestatie: weg (of andere sanctie).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62848093
Op zich een prima besluit, wel vind ik dat de regeling voor ouderen in stand moet blijven. Na je 50/55ste kom je gewoon niet meer aan werk. Dan moet je het maar zien uit te zingen en bouw je ook nog eens geen pensioen op over de laatste jaren. De gevolgen van ontslag voor oudere werknemers zijn gewoon buitensporig groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door djenneke op 31-10-2008 22:52:14 ]
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_62848134
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:06 schreef salvadora het volgende:

[..]

En dus? Buitenshuis werken is ook niks voor vrouwen...
lekker reëel
pi_62848157
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:25 schreef salvadora het volgende:

[..]

Vertel mij eens wat je bijvoorbeeld met 37 maandsalarissen moet?
Je boterham betalen?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:20:13 #33
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62849052
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:39 schreef waht het volgende:

[..]

Als een directeur volgens jou naar prestatie moet worden beloont, moet dit ook het geval zijn voor de werknemer. Goede prestatie: bonus, slechte prestatie: weg (of andere sanctie).
Voor wanprestaties bestaan andere regelingen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62849439
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat gejank van dien MKB-ers ook altijd. Ten eerste zouden ze eens kunnen beginnen met als ze iemand ontslaan eerst een dossier aan te leggen. Ja, dat helpt enorm. Ten tweede zijn ze gewoon belachelijk bezig als ze dit risico in de eerste plaats aangaan. Dit is een keuze die ze zelf maken.
Het is inderdaad belachelijk als het MKB personeel in dienst neemt. Het zou verboden moeten worden.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:35:41 #35
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_62849494
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:55 schreef nikk het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)t_een_stuk_goedkoper

Als de politiek stil blijft staan of idiote maatregelen verzint nemen de rechter zelf wel het initiatief. Het is een eerste stap en hopelijk zet de politiek door.
Ondanks dat ik het een goede zaak vind dat de ontslagregeling wordt versoberd is het van de zotte dat rechters het beleid gaan bepalen. Trias politica? Welnee, een stelletje ongekozen wereldvreemde idioten gaat het bepalen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_62849557
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 21:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het een goede zaak vind dat de ontslagregeling wordt versoberd is het van de zotte dat rechters het beleid gaan bepalen. Trias politica? Welnee, een stelletje ongekozen wereldvreemde idioten gaat het bepalen?
De wetgever heeft het bepalen van de hoogte van de vergoeding aan de rechters overgelaten. Die hebben dan ook in het verleden de kantonrechtersformule opgesteld om tot een uniform beleid te komen. En dat beleid willen ze dus wijzigen. Daar is niets vreemds aan.
pi_62849737
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:40 schreef djenneke het volgende:
Op zich een prima besluit, wel vind ik dat de regeling voor ouderen in stand moet blijven. Na je 50/55ste kom je gewoon niet meer aan werk. Dan moet je het maar zien uit te zingen en bouw je ook nog eens geen pensioen op over de laatste jaren. De gevolgen voor ontslag voor oudere werknemers zijn gewoon buitensporig groot.
Hier ben ik het wel mee eens ja.

Bovendien biedt dit kansen om het idiote percentage inleners bij veel bedrijven wat te beperken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_62856429
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Du_ke had het over economisch voordeel en daar heb ik toch niets over gezegd.

Ik heb alleen iets gezegd over dat nu meer bij de feitelijke schade wordt aangesloten. Ik vind dat prima.

Misschien dat jij het terecht vindt dat een MKB-er met een inkomen van 25K een ontslagvergoeding van 20K moet ophoesten, ik iig niet.
Je hebt het hier dan wel over iemand die ongeveer 12 jaar voor je gewerkt heeft. De Kantonrechter zal een dergelijke vergoeding alleen toekennen als het ontslag buiten de schuld van de werknemer valt.

De werknemer heeft na zoveel jaren werken toch wel een zeker verwachtingspatroon qua inkomen en heeft waarschijnlijk hieromtrent verplichtingen aangegaan.

Als je dan als werkgever vindt, dat de werknemer eruit moet zul je hem toch schadeloos moeten stellen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62856447
Goede zaak. Kom je tenminste nog eens op een goedkopere manier af van nutteloze krachten die hun tijd uit zitten, niets presteren en nooit meer weggaan.
pi_62856448
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:10 schreef kriele het volgende:
Mwa, als je er zo makkelijk uitgegooid kan worden, zal de motivatie om voor kleine werkgevers te gaan werken kleiner worden.

Andere mogelijkheid is dat, als je voor een kleine werkgever zou werken, het moeilijke kan worden om bijvoorbeeld een hypotheek te krijgen ?
  zaterdag 1 november 2008 @ 09:24:26 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62856462
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 09:23 schreef Halcon het volgende:
Goede zaak. Kom je tenminste nog eens op een goedkopere manier af van nutteloze krachten die hun tijd uit zitten, niets presteren en nooit meer weggaan.
Bull. Zulke figuren kregen al niks als de werkgever tenminste zo verstandig was een dossier aan te leggen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_62856463
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 09:23 schreef Halcon het volgende:
1. Als je die rond heb lopen in je bedrijf ben je een slechte manager.
2. Als je je dossiers op orde houdt, kan je ze nu ook al ontslaan zonder schadeloossttelling.
pi_62856685
In theorie wel natuurlijk, in de praktijk werkt het wat anders. Dit soort lui zijn gehaaid genoeg om er wel voor te zorgen dat ze niet te opzichtig er een teringzooi van maken.
pi_62856890
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Als MKB'er kies je daar zelf voor
Walgelijke VVD-er! Dat is nou typisch dat fascistische gelul weer van rechts. Succes is een keuze. Bah!
quote:
Sowieso is jouw situatie erg hypotethisch en niet reeel
Dat is ie weldegelijk. NL kent bijzonder veel ondernemers met een inkomen rond of onder modaal en velen hebben gewoon personeel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_62856920
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:53 schreef Fastmatti het volgende:

Dat gejank van dien MKB-ers ook altijd. Ten eerste zouden ze eens kunnen beginnen met als ze iemand ontslaan eerst een dossier aan te leggen. Ja, dat helpt enorm. Ten tweede zijn ze gewoon belachelijk bezig als ze dit risico in de eerste plaats aangaan. Dit is een keuze die ze zelf maken.
Ik weet natuurlijk niets van arbeidsrecht... Net als die rechters. Die hebben er ook de ballen verstand van. Ik begrijp het...
pi_62856947
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
Een goede MKB'er heeft reserves aangelegd voor mogelijk ontslagvergoedingen zodat die het niet van zijn eigen inkomen moet betalen.
Natuurlijk, die reserves komen niet ten laste van het inkomen...

Mijn god, hoe dom kan een opmerking zijn! Als je nu echt helemaal NIETS weet van ondernemen (en dat moet ik toch werkelijk vermoeden na deze opmerking), zou het passen dat je minder kritiek levert op rechters die na lang overwegen een prima besluit hebben gemaakt, waarbij veel meer wordt aangesloten op de realiteit.
pi_62856956
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:10 schreef kriele het volgende:
Precies.
pi_62856967
hoe kan het dat de rechters dit verzinnen, wie maakt dat zij dat bepalen? Laat dit lekker vastleggen door de overheid.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_62856990
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
In plaats van rijke werkgevers moeten nu arme belastingbetalers opdraaien voor onterechte ontslagen.
Onterecht ontslag kan worden teruggedraaid, maar ook kan dat met deze regeling tot een fikse draai om de oren leiden. En bedenk: er wordt dus rekening gehouden met de kans op een nieuwe baan, dus niets ten koste van de belastingbetaler... voorkomen dat iemand financieel veel beter wordt van een ontslag.

De haat tegen ondernemers (de motor van onze economie) is weer groot...
pi_62857004
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:30 schreef Picchia het volgende:
Het is echt absoluut niet nodig om werknemers makkelijker te kunnen ontslaan. Zoals je in 2007 kon zien werkt de huidige regeling prima, zie de lage werkloosheid. Het hoeft echt niet aantrekkelijker gemaakt te worden om werknemers aan te trekken.

Flexwerk wordt niet steeds populairder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')