abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62828196
Iedere succesvolle film bevat verborgen clous over de Ultieme Waarheid.

Youtube User Soundlessdawn heeft vele films geanalyseerd op verborgen clous:

Bekijk zijn channel voor meer.
Blah kutOP sorry
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:51:18 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62829571
Meer iets voor BNW GoldenSlumbers.. euh kickorz
The truth was in here.
pi_62831062
quote:
"A Zoe Chip is placed in your brain at birth to record your entire life. When you die the footage from your life is edited into a "Rememory" - a film shown at your funeral pieced together by an editor. A toy for the privileged, Zoe Chips are changing the face of human interaction, but there are those who are against this emerging technology, and believe that memories are meant to fade."

http://www.imdb.com/title/tt0364343/
http://www.collativelearn(...)orange%20review.html

Videoclips, zitten er ook vol mee:

[ Bericht 6% gewijzigd door Resonancer op 31-10-2008 10:16:57 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:58:55 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62832349
En waarom zou 'men' dan 'hints' verstoppen in films over ultrageheime plannen?
pi_62832406
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:58 schreef Erasmo het volgende:
om het zo onwaarschijnlijk complotterig te maken dat invloedrijkere mensen het onmogelijk serieus kunnen nemen...
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_62833638
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:58 schreef Erasmo het volgende:
Waarom niet, zou je ook kunnen vragen ?
quote:
The Illuminists don't care who prints this stuff, or if they are "exposed" because they are counting on the majority not believing it, having done a pretty good job with a media blitz campaign (seen any articles in Newsweek or Time lately that addresses this other than as a laughable conspiracy theory? Guess who owns Time-Warner?).
http://educate-yourself.org/mc/mcsvaliinterviewpt7.shtml
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 2 november 2008 @ 04:17:00 #9
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62876099
Oke geen hollywood film, maar toch.
pi_62876705
The Simpsons Movie is gewoon erg straightforward er in en in The Simpsons zie je wel vaker dit soort uitspraken. Het zijn dingen die veel mensen over de Amerikaanse overheid geloven en daar springen ze gewoon lekker op in. (Over dat quarantine and kill: zie ook Dreamcatcher van Stephen King, is overigens op een BOEK gebaseerd, maar ja: Stephen King heeft wel nauwe banden met Hollywood he! )

Verder zijn er veel spirituele mensen die zeggen dat The Matrix de waarheid is: we zijn allemaal onderling verbonden en leven in een illusie-wereld.
  zondag 2 november 2008 @ 09:22:55 #11
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62876914
quote:
Op zondag 2 november 2008 08:43 schreef ToT het volgende:
The Simpsons Movie is gewoon erg straightforward er in en in The Simpsons zie je wel vaker dit soort uitspraken. Het zijn dingen die veel mensen over de Amerikaanse overheid geloven en daar springen ze gewoon lekker op in. (Over dat quarantine and kill: zie ook Dreamcatcher van Stephen King, is overigens op een BOEK gebaseerd, maar ja: Stephen King heeft wel nauwe banden met Hollywood he! )

Verder zijn er veel spirituele mensen die zeggen dat The Matrix de waarheid is: we zijn allemaal onderling verbonden en leven in een illusie-wereld.
The Simpsons Movie idd. Ik vond de film maar zwak maar vanuit dat oogpunt is ie weer niet verkeerd. Genoeg te vinden over de Simpsons en Illuminati vrijmetselaarij bla bla. Youtube "Simpson movie full of masonic signs (A Jason)"

of.

[ Bericht 1% gewijzigd door Odysseuzzz op 02-11-2008 09:50:33 ]
pi_62884379
vette shit heeft die Soundlessdawn!

Het onderzoeken waard!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zondag 9 november 2008 @ 15:29:10 #13
234312 Onsterfelijkheid
Servus_Universitas <3
pi_63338397
Pirates of the Caribean kijk maar naar al die piraten nieuwsfeiten van tegenwoordig
pi_63362864
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:23 schreef ToT het volgende:

En dat voor 'n mod..
Eisenhower1961.
  donderdag 20 november 2008 @ 00:44:54 #17
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_63363256
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:23 schreef ToT het volgende:

supermod
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_63379987
Ik vond 'm wel humor!
pi_63381262
Mja, 't is niet omdat je 1 post grappig vind, dat je het hele topic belachelijk vindt ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_63381453
Ach ik heb een beetje mixed feelings over het onderwerp. Misschien zit er wel wat in, maar ik denk ook dat sommige dingen spijkers op laag water zoeken is.

As usual zit ik er weer midden tussenin: ik geloof het deels.
pi_63474536
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:05 schreef ToT het volgende:
Ach ik heb een beetje mixed feelings over het onderwerp. Misschien zit er wel wat in, maar ik denk ook dat sommige dingen spijkers op laag water zoeken is.

As usual zit ik er weer midden tussenin: ik geloof het deels.
Daarom was mijn post ook met een knipoog.
pi_63482996
I know! Vandaar mijn " "

Maar goed; genoeg slowchat!

[ Bericht 12% gewijzigd door ToT op 24-11-2008 17:32:13 ]
pi_63695044
Het valt me heel erg op dat er bepaalde onderwerpen wel erg populair zijn momenteel.

Blood Diamond, 24: Redemption, Heroes aflevering van vandaag, Far Cry 2, Wit Licht, allemaal hebben ze het over Afrikaanse groeperingen die een burgeroorlog voeren. Uiteraard ook met kinderen.

Maar daarnaast Prison Break, 24 en Heroes gaan allemaal over complotten van bedrijven en regeringen. Is dit gewoon puur om het belachelijk te maken allemaal en zit er meer achter?
pi_63701895
Nee, da's inspelen op wat de gemiddelde burger echt wel doorheeft: er ZIJN nu eenmaal complotten en onderlinge afspraken enz.

Daarbij is het ook een onderwerp waar mensen gewoon heerlijk van smullen. The world needs bad guys to keep it interesting, en MACHTIGE vijanden zijn des te interessanter.
De regeringen en grote bedrijven zijn geen personen die zomaar door een kloeke held afgeschoten kunnen worden aan het einde van de film. Er moet iets gigantisch groots neergehaald worden, of het einde moet juist zijn dat alle hoop op verzet tegen die bedrijven verloren is; resistance is futile, you will be assimilated!
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:58:45 #25
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63705169
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:07 schreef ToT het volgende:
Nee, da's inspelen op wat de gemiddelde burger echt wel doorheeft: er ZIJN nu eenmaal complotten en onderlinge afspraken enz.

Daarbij is het ook een onderwerp waar mensen gewoon heerlijk van smullen. The world needs bad guys to keep it interesting, en MACHTIGE vijanden zijn des te interessanter.
De regeringen en grote bedrijven zijn geen personen die zomaar door een kloeke held afgeschoten kunnen worden aan het einde van de film. Er moet iets gigantisch groots neergehaald worden, of het einde moet juist zijn dat alle hoop op verzet tegen die bedrijven verloren is; resistance is futile, you will be assimilated!
Ja, voeden dat soort films en series eigenlijk ook niet vooral gewoon het idee dat je als "gewoon mens" niets kunt doen? Net als dat filmpje van Al Gore, allemaal leuk en aardig maar het geeft veel mensen toch het idee dat "anderen" het voor hen moeten oplossen.

Simpel indoctrinatie, blijkbaar moeten we vooral een calimero complex aangepraat krijgen. Slachtofferrol om in te geloven zodat we als makke lammetjes ons alles door de strot laten duwen.

Misschien vooral nog de rol van sympathieke held...kijk maar hoe moeilijk Neo het krijgt als hij "uit het systeem" stapt en de echte wereld wil zien. Bijna al dat soort helden komen in een soort bijbelse hel terecht.
De wereld wordt gemythologiseerd en de strekking is vaak het zelfde "resistance is futile" idd.

Ach ja, dat soort verhalen is natuurlijk van alle tijden. Ben wel benieuwd hoe het in de geschiedenisboeken komt te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 02-12-2008 20:58:17 ]
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:57:25 #26
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63707517
dubbel post. :/
pi_63714661
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:55 schreef petrelli het volgende:
Het valt me heel erg op dat er bepaalde onderwerpen wel erg populair zijn momenteel.

Blood Diamond, 24: Redemption, Heroes aflevering van vandaag, Far Cry 2, Wit Licht, allemaal hebben ze het over Afrikaanse groeperingen die een burgeroorlog voeren. Uiteraard ook met kinderen.

Maar daarnaast Prison Break, 24 en Heroes gaan allemaal over complotten van bedrijven en regeringen. Is dit gewoon puur om het belachelijk te maken allemaal en zit er meer achter?
Mijns inziens is daarop dit liedje van toepassing:

Dat komt alleen maar voor in Dallas (ooh ooh)
Zoiets gebeurt niet echt
Zoiets bestaat niet echt
Dat gebeurt alleen maar thuis op de bank voor de buis
Oh oh Dallas (ooh ooh)
Het was te mooi om waar te zijn
Dat kan alleen maar naar 't schijnt in Dallas (ooh ooh)
In Dallas, in Dallas, in Dallas, oh oh

m.a.w , geloof toch niet in die complotten, dat gebeurt alleeen in films en ja, dat geldt ook voor de Lone Gunmen.
Eisenhower1961.
pi_63716611
Pffff waar jullie je druk om kunnen maken met zo een topic. Who cares...kun jij er wat aan doen om de waarheid altijd boven tafel te hebben/krijgen?
75 topics = FIN
pi_63736365
quote:
Op woensdag 3 december 2008 07:34 schreef FP128 het volgende:
Pffff waar jullie je druk om kunnen maken met zo een topic. Who cares...kun jij er wat aan doen om de waarheid altijd boven tafel te hebben/krijgen?
Is dit je eerste post in BNW?
pi_63745136
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:58 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, voeden dat soort films en series eigenlijk ook niet vooral gewoon het idee dat je als "gewoon mens" niets kunt doen? Net als dat filmpje van Al Gore, allemaal leuk en aardig maar het geeft veel mensen toch het idee dat "anderen" het voor hen moeten oplossen.

Simpel indoctrinatie, blijkbaar moeten we vooral een calimero complex aangepraat krijgen. Slachtofferrol om in te geloven zodat we als makke lammetjes ons alles door de strot laten duwen.

Misschien vooral nog de rol van sympathieke held...kijk maar hoe moeilijk Neo het krijgt als hij "uit het systeem" stapt en de echte wereld wil zien. Bijna al dat soort helden komen in een soort bijbelse hel terecht.
De wereld wordt gemythologiseerd en de strekking is vaak het zelfde "resistance is futile" idd.

Ach ja, dat soort verhalen is natuurlijk van alle tijden. Ben wel benieuwd hoe het in de geschiedenisboeken komt te staan.
Dat is ook waar ik mee zit. Ik voelde net, bijvoorbeeld bij het zien van de geposte youtube-clips bijvoorbeeld, een soort strijdbaarheid in me opkomen. Het gevoel van: Dit wil ik niet! Maar dan... Wat kan ik, als individu, ertegen doen? Zelfs als ik me bij een grotere groep zou aansluiten, de groep zou niet groot genoeg zijn. En dan blijf ik zitten met een gelijkertijd strijdbaar als machteloos gevoel..
I HATE MUSIC
pi_63745599
quote:
Op donderdag 4 december 2008 03:34 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Dat is ook waar ik mee zit. Ik voelde net, bijvoorbeeld bij het zien van de geposte youtube-clips bijvoorbeeld, een soort strijdbaarheid in me opkomen. Het gevoel van: Dit wil ik niet! Maar dan... Wat kan ik, als individu, ertegen doen? Zelfs als ik me bij een grotere groep zou aansluiten, de groep zou niet groot genoeg zijn. En dan blijf ik zitten met een gelijkertijd strijdbaar als machteloos gevoel..
Ik heb mezelf helemaal doodgegooit met die vage en soms meeslepende verhaaltjes. Gewoon omdat het kon en ik er wel intresse en plezier aan had. Veel spelen in op allerlei gevoelens daar kun je wel een soort filter voor ontwikkelen.

Maar als het er op aan komt is mijn remedie vieren dat je leeft. Je niet te druk maken. Simpel goed eten en naar je lichaam luisteren.
Dat goede eten alleen al is bijvoorbeeld goed tegen machteloze gevoelens omdat je meer weerstand hebt. Maar ook tegen ziek makende industrieen omdat je dat dan dus met je gewoontes zo min mogelijk steunt. Daar hoeft je trouwens niet obsessief in door te slaan want dan word je ook niet gelukkiger.

Zo zijn er meer simpele dingen. Overstappen naar een andere bank bijvoorbeeld. Misschien voor iedereen weer anders. Soms kun je er nog niet omheen misschien maar Ik zie het iig als nogal bevrijdend niet een "gevecht" aan te gaan. Maar de verschillende "schadelijke" dingen in de wereld zo min mogelijk ondersteunen. Wiens leven is het?
pi_63760077
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:33 schreef Resonancer het volgende:
m.a.w , geloof toch niet in die complotten, dat gebeurt alleeen in films en ja, dat geldt ook voor de Lone Gunmen.
Mbt Lone Gunmen; tussen 4 maart en 9/11 zitten ook nog eens 191 dagen..
quote:
From and including: zondag, 4 maart 2001
To, but not including : dinsdag, 11 september 2001

It is 191 days from the start date to the end date, but not including the end date
bron
  woensdag 17 december 2008 @ 10:16:46 #33
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64080629
Leuk, die filmpjes. Denk ik dan want YT is geblokkeerd hier. Vanaaf eens bekijken.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_64080913
Deze tattoo zag ik ook in Mama Mia. Op de knie van Bill.
Eisenhower1961.
pi_88586270
Unmeunige grafkick voor dit topic omdat ik geen vervolg kon vinden op Boodschappen in de hedendaagse muziek, films etc. :@

In deze post: Barack Hussein Obama kwam ik het woord "Mahdi" tegen.
Wikipedia zegt hierover:
"De mahdi of mehdi is een verlosser of bevrijder van wie in sommige islamitische stromingen verwacht wordt dat hij volgens profetieën aan het einde van de tijden komt. De komst van de Mahdi is een van de grote gebeurtenissen voor de dag des oordeels zal plaatsvinden, een van de eschatologisch symbolen."

In de boeken en films van "Dune" verwachten de zandhazen van de woestijnplaneet "Dune" óók een messias, en die wordt óók Mahdi genoemd.
De Fremen, het volk dat deze Mahdi verwacht, lijkt ook heel erg sterk op volkeren uit het Midden-Oosten.
Deze Mahdi transformeert op een gegeven moment de dorre woestijnplaneet dat op grote schaal ontgonnen wordt voor een bepaalde delfstof, in een groene planeet dat echt leeft, maar economisch gezien volledig oninteressant wordt; de delfstof gaat door deze transformatie verloren. De bevolking gaat daar een veel beter leven tegemoet zonder honger, dorst of oorlog.

1 groene planeet waarop de hele (relatief kleine) bevolking in harmonie en met respect voor alles en iedereen met elkaar leeft. 1 geloof. Nooit meer oorlog. 1 Messias.

Toeval? :P

(Overigens heb ik niet alle boeken van Dune gelezen. Ik weet wel dat de Mahdi op een gegeven moment sterft en toch weer doorleeft, en dat hij zijn kinderen of zo aanspoort voor verandering: ze moeten niet meer blindelings in de naam van Mahdi van alles doen. Het geloof moet gematigd worden........ook dat doet me weer ergens aan denken! ;) )
pi_88594797
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:40 schreef ToT het volgende:
Unmeunige grafkick voor dit topic omdat ik geen vervolg kon vinden op Boodschappen in de hedendaagse muziek, films etc. :@

In deze post: Barack Hussein Obama kwam ik het woord "Mahdi" tegen.
Wikipedia zegt hierover:
"De mahdi of mehdi is een verlosser of bevrijder van wie in sommige islamitische stromingen verwacht wordt dat hij volgens profetieën aan het einde van de tijden komt. De komst van de Mahdi is een van de grote gebeurtenissen voor de dag des oordeels zal plaatsvinden, een van de eschatologisch symbolen."

In de boeken en films van "Dune" verwachten de zandhazen van de woestijnplaneet "Dune" óók een messias, en die wordt óók Mahdi genoemd.
De Fremen, het volk dat deze Mahdi verwacht, lijkt ook heel erg sterk op volkeren uit het Midden-Oosten.
Deze Mahdi transformeert op een gegeven moment de dorre woestijnplaneet dat op grote schaal ontgonnen wordt voor een bepaalde delfstof, in een groene planeet dat echt leeft, maar economisch gezien volledig oninteressant wordt; de delfstof gaat door deze transformatie verloren. De bevolking gaat daar een veel beter leven tegemoet zonder honger, dorst of oorlog.

1 groene planeet waarop de hele (relatief kleine) bevolking in harmonie en met respect voor alles en iedereen met elkaar leeft. 1 geloof. Nooit meer oorlog. 1 Messias.

Toeval? :P

(Overigens heb ik niet alle boeken van Dune gelezen. Ik weet wel dat de Mahdi op een gegeven moment sterft en toch weer doorleeft, en dat hij zijn kinderen of zo aanspoort voor verandering: ze moeten niet meer blindelings in de naam van Mahdi van alles doen. Het geloof moet gematigd worden........ook dat doet me weer ergens aan denken! ;) )
Spoiler alert, ToT?

De clip over 2001: A Space Odyssey zit trouwens vol foute aannames. Zo ziet de clipmaker de monoliet als interpretatie van het bioscoopscherm. Kubrick zou dit hebben gedaan om onderbewust mensen te beïnvloeden tijdens de langdurige zwarte schermen met de macabere achtergrondmuziek. Met deze stelling zijn drie problemen:

1) De zwarte schermen gedurende enkele minuten hebben slechts één reden om opgenomen te worden in de film, omdat deze stukken heel sterk bijdragen aan de sfeer dankzij de ondersteunende muziek. Verder zijn het gewoon intermezzo's van de film; drink- en plaspauzes. Ware het niet voor de muziek, dan waren deze zwarte schermen er niet. Sterker nog, veel versies van deze film bevatten deze stukken niet eens, slechts director's cuts.

2) De monolith was niet oorspronkelijk een pyramide uit het boek 2001, maar een pyramide uit het verhaal The Sentinel, ook van Arthur C. Clarke. Het is dat verhaal waardoor Kubrick geïnspireerd werd. Zo legt Clarke uit in het nawoord van 3001: The Final Odyssey:

quote:
The Sentinel' remained in limbo for more than a decade, until Stanley Kubrick contacted me in the spring of 1964 and asked if I had any ideas for the 'proverbial' (i.e. still non-existent) 'good science-fiction movie'. During the course of our many brainstorming sessions, as recounted in "The Lost Worlds of 2001" (Sidgwick and Jackson, 1972) we decided that the patient watcher on the Moon might provide a good starting point for our story. Eventually it did much more than that, as somewhere during production the pyramid evolved into the now famous black monolith.
Het hele woord pyramide/triangle/etc komt niet eens voor in het eerste boek.

3) De clipmaker geeft zelf ook al aan dat zijn theorie over de monoliet als bioscoopscherm niet klopt, want het past niet. De verhoudingen van de afmetingen van de monoliet zijn de kwadraten van de eerste drie integere getallen: 1:2:3=>1:4:9. Aspect ratios van bioscoopschermen zijn:

quote:
1: 1.78 The dimensions of a widescreen television set; roughly equivalent to 16:9.
1: 1.85 Popular aspect ratio for many movies.
1: 2.35 Another popular aspect ratio for movies.
(De verhoudingen heb ik voor het leesgemak omgedraaid van iets:1 naar 1:iets.)

Bron: http://events.hometheaterforum.com/home/wsfaq.html
Het verschil met het boek van 2001 is dat de monoliet in het boek van oorsprong van doorzichtig kristal gemaakt was of dat werd wanneer actief. Kubrick zelf gaf slechts dit als informatie:

quote:
From the very outset of work on the film we all discussed means of photographically depicting an extraterrestrial creature in a manner that would be as mind-boggling as the being itself. And it soon became apparent that you cannot imagine the unimaginable. All you can do is try to represent it in an artistic manner that will convey something of its quality. That's why we settled on the black monolith -- which is, of course, in itself something of a Jungian archetype, and also a pretty fair example of "minimal art."

Bron: http://www.visual-memory.co.uk/amk/doc/0069.html
Als afsluiter wil ik duidelijk maken dat ik net als de clipmaker deze film(s) en boeken fantastisch vind, maar denk ik dat deze man antwoorden zoekt op vragen die niet beantwoord kunnen worden (iets dat conspiracy-theoristen wel vaker doen):

quote:
"If you understood 2001 completely, we failed. We wanted to raise far more questions than we answered".

- Arthur C. Clarke
Dit is slechts één voorbeeld van waarom ik het met de OP niet (geheel) eens ben. Verder is de volgende link ook interessant leesvoer over 2001: A Space Odyssey:
[http://www2.eur.nl/fw/hyper/Artikelen/odyssey.htm

[ Bericht 49% gewijzigd door Gray op 11-11-2010 14:23:36 (wtf, dubbele tekst in enkele post?!) ]
pi_88600217
quote:
Deze Mahdi transformeert op een gegeven moment de dorre woestijnplaneet dat op grote schaal ontgonnen wordt voor een bepaalde delfstof,
"The Spice"
"He who controls the Spice controls the universe"
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_88600310
Bedankt voor de kick ToT.
Mooi topic!
pi_88600693
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:53 schreef DeMolay het volgende:

[..]

"The Spice"
"He who controls the Spice controls the universe"
Yup, en ook daar zal wel weer symboliek achter zitten.
pi_88606937
Zeer uitgebreid overzicht :

Wat korter:

Zijn er eigenlijk ook films waar deze symboliek niet in zit ?
Eisenhower1961.
pi_88682335
Ook leuk: download ff de laatste 3 afleveringen van South Park! :P
Cthulhu werd opgeroepen! ;) En er was nog een superheld met als logo een oog dat erg sterk op dat alziend oog leek! :) En aangezien ze wel vaker bijzondere symbolen in de afleveringen hebben gehad, is het wel aardig opvallend.
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:20:35 #43
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_88683644
Na voor de tiende keer seizoen 5 van the A-team te hebben gekeken, begon me duidelijk te worden dat de makers mensen van mijn generatie iets duidelijk wilden maken. Het A-team is niet zomaar een verzameling commando's het is duidelijk dat Hannibal niet zomaar een kolonel was, maar duidelijk geënt op de tradities van de vrijmetselaars, zoals barmhartigheid en zelfredzaamheid, in een aflevering waar een neger werd onderdrukt zag je dat op zijn arm een code was getatoeëerd waarin een Amerikaanse vlag was verwerkt die een bepaald streepjescode patroon bevatte. Mensen die dit zien begrijpen meestal meteen wat dit inhoud Amerika wil net als de nazi's mensen brandmerken, en tot slaaf van de illuminati maken (skull & bones b.v.), de cigaar stond voor castro, george peppard stond al bekend als fervent communist, maar hierin zag je de politieke motivatie van de makers duidelijk terug, weg met de plutocraten! B.A. was b.v. de machtigste van het stel, hij kon velen tegelijk aan en was eigenlijk onvernietigbaar, hij was ook de hoofdingenieur betreffende de constructieve bezigheden, en weer zag je de kracht die de onderdrukten in deze serie hadden. En dan had ik het nog niet eens over murdock, eigenlijk kon hij alles maar hij werd door de maatschappij als imbeciel neergezet.
pi_88692541
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 22:20 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Na voor de tiende keer seizoen 5 van the A-team te hebben gekeken, begon me duidelijk te worden dat de makers mensen van mijn generatie iets duidelijk wilden maken. Het A-team is niet zomaar een verzameling commando's het is duidelijk dat Hannibal niet zomaar een kolonel was, maar duidelijk geënt op de tradities van de vrijmetselaars, zoals barmhartigheid en zelfredzaamheid, in een aflevering waar een neger werd onderdrukt zag je dat op zijn arm een code was getatoeëerd waarin een Amerikaanse vlag was verwerkt die een bepaald streepjescode patroon bevatte. Mensen die dit zien begrijpen meestal meteen wat dit inhoud Amerika wil net als de nazi's mensen brandmerken, en tot slaaf van de illuminati maken (skull & bones b.v.), de cigaar stond voor castro, George Peppard stond al bekend als fervent communist, maar hierin zag je de politieke motivatie van de makers duidelijk terug, weg met de plutocraten! B.A. was b.v. de machtigste van het stel, hij kon velen tegelijk aan en was eigenlijk onvernietigbaar, hij was ook de hoofdingenieur betreffende de constructieve bezigheden, en weer zag je de kracht die de onderdrukten in deze serie hadden. En dan had ik het nog niet eens over murdock, eigenlijk kon hij alles maar hij werd door de maatschappij als imbeciel neergezet.
Hoe kom je bij deze flauwekul ? :D
pi_88693834
quote:
6s.gif Op zondag 14 november 2010 09:29 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hoe kom je bij deze flauwekul ? :D
Flauwekul???

Dit is één van de scherpste analyses die ik ooit onder ogen kreeg.
Ik ben die onder de indruk.
pi_88713965
Een film die hier nog niet is genoemd, maar hier zeker thuishoort is:
Network

Wat een film zeg.. zo ontzettend veel lagen zitten er in, maar het mooie is dat er onder al het oppervlakkige stof (of is het modder waarin iets kan gaan groeien?) tegelijkertijd een waar beeld wordt gecreëerd van de media en de wereld. Wellicht dat het de meesten ontgaat, omdat het zo vernunftig is verweven met halve waarheden en grove leugens. De tv is in de film het medium wat kan maken of kraken. In de film zit een stuk over dat geld de wereld regeert, dit is een van de grootste verkondigde leugen. Niet verwonderlijk dat hoofdpersoon Beale moet worden gehypnotiseerd om van zijn oorspronkelijke strategie (de waarheid vertellen op welke manier deze dan ook in hem opkomt) af te brengen. Dit gebeurt op bizarre occulte wijze, waarna een niet geheel onbekende agenda wordt gepromoot door CCA-baas Jensen. In plaats van in te zien dat de tv de illusie is, raken de hoofdpersonen op 1 na meer en meer betrokken in hun eigen waanversies van de realiteit. Dit leidt tot een absurd hoogtepunt, of eigenlijk dieptepunt. TV verwordt hier tot vergaande abstractie, maar tegelijkertijd wint de waanzin. Een belangrijke les naar onze huidige electrotechnologische samenleving toe..

Een veelgehoorde frase in de film is:
"I'm mad as hell and I'm not going to take it any longer"

De woede die bij het publiek wordt opgeroepen oa middels deze zin is m.i. de ultieme manipulatie, maar tevens explosief en onberekenbaar; de houdbaarheid van deze manipulatie is maar zeer kort.
  zondag 14 november 2010 @ 21:05:05 #47
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_88714059
Wat Boswachtertje zegt.
pi_88726498
Eisenhower1961.
pi_88734292
een film is bijna altijd een uitvergroting en verdraaiing van de feiten behalve als het een doc.is. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')