Vergeet de borsht niet!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:39 schreef livelink het volgende:
Wij hebben geen groentenpakket, maar halen groenten bij de boer zelf. En al sinds enige tijd zijn de rode bieten volop verkrijgbaar. Nou zijn die sowieso wel heel lekker, maar we wilden toch wel eens afwisseling. Dus laatst hebben we deze rodebieten lasagne gemaakt. Hij was erg lekker, de kinderen vonden hem ook geweldig.
Op toast met roomboter:quote:
Ga ik morgenochtend eens proberen!quote:Op maandag 16 maart 2009 16:53 schreef Leef het volgende:
[..]
Op toast met roomboter:
Tuinkers
beetje Citroensap
beetje Suiker
,, had ik op de kleuterschool geleerd
erg simpel en erg lekker
Najah die courgette kan je nog grillen ofzo , maar bloemkool men , veel meer dan wokken of koken en een sausje erover kan je er ook niet mee.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
Okay, morgen dus de Extra tas ipv de Combi tas halen en wat zit er in deze week...? Wéér bloemkool en wéér courgette. Dem..
Bloemkoolsoep met een lepel currypasta en een aardappeltje?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Najah die courgette kan je nog grillen ofzo , maar bloemkool men , veel meer dan wokken of koken en een sausje erover kan je er ook niet mee.
Maar niet de beloofde sperziebonenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
Okay, morgen dus de Extra tas ipv de Combi tas halen en wat zit er in deze week...? Wéér bloemkool en wéér courgette. Dem..
Whaaaaaaaaaaa. Enough with the kolen already!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar niet de beloofde sperziebonenIn plaats daarvan een
Chinese kool
Ook lekker, bloemkool ontdoen van groen, in z'n geheel koken en dan in een ovenschaal leggen. Boter en paneermeel eroverheen en dan even in de oven gratineren. Erg lekker!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:18 schreef Jarno het volgende:
Gisteren lekker een courgette ovenschoteltje gemaakt met gehakt enzo, was erg lekker, zelfs de peuter des huizes had haar bordje zowat leeg, maar bloemkool vind ik idd zo'n geestdodende groente... Zucht.
Heb ik ook!quote:Op woensdag 8 april 2009 08:15 schreef Yinny het volgende:
Vandaag maar het nieuwe pakket ophalen:
Slamix
Raapstelen
Uien
Krulandijvie
Bloemkool
Knolselderij
Tuinkers
O.quote:
Maak gewoon een lekker tussendoortje/snack dan. Tuinkers op toast op een warme lentedag.. dat is een feestje!quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
O.
Het staat nu in een bakje in de koelkast (in een papieren zak). Dat ga ik niet redden tot maandag dus?.
Staat het met worteltjes en al in het bakje (zoals het gekweekt is) dan kun je het nog even bewaren, als het al geoogst\ afgeknipt is, dan zo snel mogelijk gebruiken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
O.
Het staat nu in een bakje in de koelkast (in een papieren zak). Dat ga ik niet redden tot maandag dus?.
Heb ook nog niemand in dit topic gezien die niet wist wat er mee te doen...quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:54 schreef Leef het volgende:
In wat voor tijd leven we trouwens, dat mensen hier in CUL zich geen raad weten met postelein.
Was vroeger voor mij als kind een feestje als er voor het eerst weer postelein was.. Lekker!
Als je het niet kent, behandel het dan gewoon als verse spinatzie.. dan kom je een heel eind.
Gewoon ouderwets Hollands met aardappels en een stukje rundvlees en VEEL sju!!
Rabarbertaart misschien?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:05 schreef Innocence het volgende:
Wij aankomende week weer eens een flink gevuld pakket:
Broccoli, asperges, aubergine, courgette, sla (mix) en komkommer...
Dat komt allemaal wel op!
Heb alleen van deze week nog rabarber over. Iemand tips?
Anders eet ik het wel rauw, compote houd ik niet van...
Mag ik morgen weer halenquote:500 gr. sperziebonen
2 st. dikke Hollandse Koolrabi (incl. recept)
1 st. komkommer
1 st. krop ijsbergsla
500 gr. zoete Santa snoeptomaatjes
1 kg. Zoete peren
1st. Dikke Galia meloen
1 st. Grote Ananas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |