abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 20:16:42 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66872219
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:59 schreef Vivi het volgende:
Piet
Hee Vivi
*Knuf*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_66885371
Ik heb hetzelfde pakket!

We eten preiquiche, bataat in een oosters stoofpotje (zoiets als bij de roti), zuurkool lekker stoven met spekjes en de sla bij een broodje shoarma of in een pastasalade.

Maar het zijn wel steeds nietszeggendere ingredienten, veel kiemen en uien, het lijkt gewoon zo weinig...
Sweet and innocent...
pi_66983268
Woensdag een gedeelte van de prei gebakken met wat knoflook, Italiaanse kruiden, oesterzwammen, kastanjechampignons en hamblokjes. Samen met wat spaghetti gegeten. Vandaag de sla opgegeten met romatomaatjes, avocado en gerookte kip, met daarnaast een pizzaatje uit de vriezer (foei!).
Morgen de laatste 2 preien, roerbakken met die peper van vorige week, een ui, kipblokjes, taugé, wat zwartebonensaus en dat met rijst. Ik heb de zoete aardappelen al vast gepoft in de oven voor dit:
http://allrecipes.com/Rec(...)-Classic/Detail.aspx
Moet het wel aanpassen, aangezien ik maar 3 aardappelen heb.
Euh...dan moet ik zaterdag toch nog maar een keer boodschappen doen, geen groente meer in huis dan...
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:19:51 #254
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67006202
Ik voel een nieuw kapsalon-achtig en super-Hollands gerecht aankomen, onder het motto:

We weten niet wat we moeten met de rest van de zooi in deze tas
Maar weggooien is ook zo wat voor al dat geld.

Dus flikker alles maar in een pan
Zet er een staafmixer in, vuur eronder,
VEEL sambal erdoor om de smaak te verhullen
et voila 1 grote "groentepakket speciaal"

Binnenkort bij een snackbar bij u in de buurt.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:25:12 #255
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67006392
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:39 schreef livelink het volgende:
Wij hebben geen groentenpakket, maar halen groenten bij de boer zelf. En al sinds enige tijd zijn de rode bieten volop verkrijgbaar. Nou zijn die sowieso wel heel lekker, maar we wilden toch wel eens afwisseling. Dus laatst hebben we deze rodebieten lasagne gemaakt. Hij was erg lekker, de kinderen vonden hem ook geweldig.
Vergeet de borsht niet!
Het grote soeptopic deel II
pi_67105789
Rode kool
Winterpostelein
Bloemkool
Pastinaken
Goudreinetten
Tuinkers

De rode kool ga ik met een appeltje compote van maken, zodat vriendje dat een keer bij stoofvlees kan eten.
Tuinkers heb je ook al niets aan, dus zal alweer alsnog veel groente bij moeten kopen
Sweet and innocent...
  maandag 16 maart 2009 @ 16:53:07 #257
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67106088
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:44 schreef Innocence het volgende:
Tuinkers heb je ook al niets aan,
Op toast met roomboter:
Tuinkers
beetje Citroensap
beetje Suiker

,, had ik op de kleuterschool geleerd

erg simpel en erg lekker
pi_67106168
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:53 schreef Leef het volgende:

[..]

Op toast met roomboter:
Tuinkers
beetje Citroensap
beetje Suiker

,, had ik op de kleuterschool geleerd

erg simpel en erg lekker
Ga ik morgenochtend eens proberen!
Sweet and innocent...
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 17:02:45 #259
230491 Zith
pls tip
pi_67106437
Is het qua geld nog een beetje voordeliger (dan als je het bij de goedkopere groentewinkel koopt)?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 16 maart 2009 @ 17:21:11 #260
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67107028
Misschien past honing beter bij tuinkers ipv suiker bedenk ik me net.
pi_67126101
Het is inderdaad weer een karig pakket. Maar weer eens appelmoes of appeltaart maken...
En winterpostelein vind ik niet zo lekker, maar ja... Met knoflook, een tomaatje, ansjovis, gedroogd pepertje roerbakken en je proeft het bijna niet meer!
Ik vind pastinaken wel lekker, ik ga denk ik Jamie Oliver's recept maar eens proberen. Roosteren met aarappelen en wortels. Lekker met een kippetje uit de oven!
http://www.jamieoliver.co(...)parsnips-and-carrots
pi_67126142
Gisteren de bietenlasagne gemaakt, de peuter des huizes vond het wel lekker geloof ik, zelf vond ik 'm niet zo bijzonder. Vanavond de paksoi en champies en brocolli maar ff wokken, dan is het pakket weer op. Morgen weer de nieuwe halen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67134465
hier hebben we ook nog bietjes...
die gaan gedeeltelijk door de aardappelsalade en gedeeltelijk door de muffins..

komende week hebben we...
Uien, Bloemkool, Chinese kool, Kool rood, Kool spits, Courgette, Appel Jonagold, Pruimen

dat wordt...
bloemkoolcurry met rijst
wraps met chinese kool en courgette
rodekool met jonagold appel, aardappels en vlees
en spitskoolovenschotel met gehakt

denk ik...

moet wel zeggen dat ik 4x kool in 1 tas wel een beetje lichtelijk overdreven vind...
pi_67134562
Wat een kool idd. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 14:58:44 #265
43556 miss_dynastie
pi_67137290
Daarom zijn wij voor de extra tas gegaan, want het was mij iets te kolig
pi_67137369
Volgens mij zit er in de 'Extra' tas wel wat minder ook? Wij hebben de laatste tijd best moeite om alle groenten op te maken die in de Combi zit. Ik zie bijv. nu 5 soorten groenten in de Extra tas tov 6 soorten in de Combi tas. Moeten we alleen weer het fruit apart gaan kopen, was wel handig dat het in één zat nu (hoewel dat dan weer zelden voldoende was voor een week...).
pi_67356350
Okay, morgen dus de Extra tas ipv de Combi tas halen en wat zit er in deze week...? Wéér bloemkool en wéér courgette. Dem. .
pi_67357023
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
Okay, morgen dus de Extra tas ipv de Combi tas halen en wat zit er in deze week...? Wéér bloemkool en wéér courgette. Dem. .
Najah die courgette kan je nog grillen ofzo , maar bloemkool men , veel meer dan wokken of koken en een sausje erover kan je er ook niet mee.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_67357157
Gisteren lekker een courgette ovenschoteltje gemaakt met gehakt enzo, was erg lekker, zelfs de peuter des huizes had haar bordje zowat leeg, maar bloemkool vind ik idd zo'n geestdodende groente... Zucht.
pi_67357295
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:14 schreef Joene het volgende:

[..]

Najah die courgette kan je nog grillen ofzo , maar bloemkool men , veel meer dan wokken of koken en een sausje erover kan je er ook niet mee.
Bloemkoolsoep met een lepel currypasta en een aardappeltje?
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 15:09:25 #271
43556 miss_dynastie
pi_67358745
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
Maar niet de beloofde sperziebonen In plaats daarvan een Chinese kool
Vanavond courgette met zalm en dille. Of zo
pi_67358817
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar niet de beloofde sperziebonen In plaats daarvan een Chinese kool
Whaaaaaaaaaaa. Enough with the kolen already! .
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 maart 2009 @ 15:16:56 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67359018
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:18 schreef Jarno het volgende:
Gisteren lekker een courgette ovenschoteltje gemaakt met gehakt enzo, was erg lekker, zelfs de peuter des huizes had haar bordje zowat leeg, maar bloemkool vind ik idd zo'n geestdodende groente... Zucht.
Ook lekker, bloemkool ontdoen van groen, in z'n geheel koken en dan in een ovenschaal leggen. Boter en paneermeel eroverheen en dan even in de oven gratineren. Erg lekker!
En morgen ga ik een recept met gehakt, aardappeltjes en bloemkool in de romertopf proberen, zal recept posten als het bevalt

Ik heb op de markt ook meiknolletjes gescoord. Die ga ik maken met appel en wat witte wijn, receptje van smulweb. Ben eens benieuwd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_67370425
Deze week

groene kool
groenselderij
prei (3 stuks!)
pastinaken
uien

Nu aan het wachten tot de oven *piep* zegt; daar zit een schotel in van groenselderij, tomaatjes, zongedroogde tomaatjes, een restje witlof, uitje en knoflook geroerbakt en bedekt met aardappelpuree met erop plakken brie.
Gisteren niet echt gebruik gemaakt van het groentepakket, had nog courgette en heel lekkere minitomaatjes van de groenteboer waar we het pakket halen. Daar een pastasaus met geitenkaas van gemaakt.
De dag ervoor hadden we romige preisoep (ook wat loof van de groenselderij gebruikt) en dáárvoor geroerbakte groene kool met uitgebakken biologische katenspek, een biologisch runderbraadworstje in plakken erdoor (uit het Odin vleespakket) en aardappelpuree.
Morgen denk ik geroosterde pastinaken, weet nog niet met wat, en we kunnen ook nog een keer van de prei, groenselderij en groene kool eten.
pi_67397814
Bloemkool met pasta is zo lekker en makkelijk!

Ansjovis en knoflook in boter smelten, roosjes erbij (kan kort voorgekookt) en gaarstoven. Dan geraspte kaas, pijnboompitjes en lekkere olijfolie eroverheen. Pasta erdoorheen scheppen en eten!

Wij hebben deze week:
Wortelen ->gewoon zo of in een ovenschotel met gehakt en aardappelpuree
Witlof -> wokken met grote garnalen en flink wat rode peper
Broccoli -> stoven met kabeljauw, krieltjes en mosterd
Winterpostelein -> bij/door de risotto
Paksoy -> chinese kippensoep
Rode ui-> komt ook wel op...
Sweet and innocent...
pi_67545713
En ondertussen alweer een volgende week:
Prei: quiche met spekjes ed
Rode bieten: met aardappelen en een stukje vlees
Winterpostelein: bij de quiche
Kastanjechampignons: weet ik nog niet, misschien in een ovenschotel met gehakt of lekker met kippenlevertjes gebakken of ragout of pizza... Er zullen vast wel weer 2 champignonnetjes inzitten, sta je dan met je leuke plannen
Koolrabi: risotto
Witte kool: gewokt met kip en rijst

[ Bericht 13% gewijzigd door Innocence op 30-03-2009 16:55:52 ]
Sweet and innocent...
pi_67582580
De champignons gaan uiteindelijk in een ragout met kalfsvlees.

Maar koolrabi-risotto lijkt me toch niet zo. Wil er misschien een lasagne van dunne plakken maken. Is dat een beetje te doen en wie heeft er een goed recept?
Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom. Weet echt niet meer wat ik er de vorige keer/keren mee gedaan heb
Sweet and innocent...
pi_67675074
Bij mij:
Woensdag: rauwe postelein en gebakken kastanjechampignon en preitje in een stamppot, met geraspte kaas
Donderdag: een preitje in de aspergerisotto (nee, er zaten geen groene asperges in het pakket, zelf gekocht)
Vandaag: omelet met prei en tomaat (tomaat ook zelf gekocht), roerbakken met runderreepjes en witte kool en shiitake. Met rijst.
Morgen: bieten met aardappels en vlees of in een stamppot met spekjes...
Koolrabi...tja, ik heb nog vis in de vriezer, dus zondag misschien wel dit: http://www.kookotheek.com/ingezonden_recepten/visstoofpotje.htm
Dan is de groente weer op!
pi_67817511
De koolrabi ligt er nog. Ik heb nog wel dat andere kooltje opgemaakt met restje prei: in Thaise groenecurry met tilapiafilet, daarbij nog wat champignons en peultjes.
Vandaag maar het nieuwe pakket ophalen:
Slamix
Raapstelen
Uien
Krulandijvie
Bloemkool
Knolselderij
Tuinkers
Best wel veel groentes die snel moeten worden opgemaakt: sla, raapstelen en krulandijvie. Vanavond maar beginnen met de sla!
  woensdag 8 april 2009 @ 08:24:21 #280
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67817616
raapsteeltjes! Hoei! Het is weer lente!
pi_67825885
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:15 schreef Yinny het volgende:

Vandaag maar het nieuwe pakket ophalen:
Slamix
Raapstelen
Uien
Krulandijvie
Bloemkool
Knolselderij
Tuinkers
Heb ik ook!

Wij eten shoarma met sla, andijviestampot, pasta met bloemkool en knolselderijpuree. De raapsteeltjes ga ik samen met asperges gebruiken in een frisse open lasagne met ricotta.
Misschien dat ik volgende week ook nog uiensoep maak.

De koolrabi is bij mij ook niet opgegaan. Kon echt niets verzinnen en had gelezen dat het rauw ook erg lekker was. Vond het echt niet te eten en heb 'm maar weggegooid
Sweet and innocent...
pi_67889661
Wij hebben al pasta met ham en kaas uit de oven met de sla op.
Gisteren rauwe andijviestammpot en een balletje gehakt.
Vandaag eet ik alleen, dus waarschijnlijk moeten de raapstelen op. Roerbakken met knoflook, een eitje en wat rijst....als ik zin heb om te koken. Of anders inderdaad die koolrabi in een salade: http://kitchen-parade-veg(...)law-with-creamy.html Maar als Innocence zegt dat die rauw niet lekker is...ik twijfel...
Morgen: bloemkool met witte saus en een balletje gehakt (gisteren gelijk extra gemaakt!) en gekookte aardappelen.
Zondag: gebakken zalm met knolselderij-aardappelpuree.
Maandag en dinsdag moet ik werken tot 8 uur 's avonds, dus geen tijd/zin om te koken, maar de hoofdgroentes zijn dan toch op. Tuinkers op brood met kaas. Uien komen ook wel weer op!
pi_67889873
Wat doe ik met tuinkers? We hebben maandag een paasbrunch georganiseerd, zet ik 't gewoon op tafel, is het garnering, wat? Me tuinkersn00b.
pi_67890086
Tuinkers op een beschuitje met roomboter en klein beetje suiker.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_67890145
Dus gewoon op tafel zetten met een schaar erbji ofzo? .
pi_67890409
Of je maakt ff wat beschuitjes alvast klaar met roomboter en een beetje tuinkers ?
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:50:49 #287
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67891432
Tuinkers! Lekker man. Met roomboter een beetje citroensap en suiker erover op brood/toast.
Dat is een delicatesse.
Wel snel gebruiken! Want de volgende dag is het verlept en bruin, zoals met alle kiemgroente.

Raapsteeltjes: komt niemand hier dan op het idee om daar een heerlijke ouderwetse oerhollandse stamppot mee te maken??
pi_67891547
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:50 schreef Leef het volgende:

Wel snel gebruiken!
O.

Het staat nu in een bakje in de koelkast (in een papieren zak). Dat ga ik niet redden tot maandag dus? .
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:54:49 #289
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67891558
In wat voor tijd leven we trouwens, dat mensen hier in CUL zich geen raad weten met postelein.

Was vroeger voor mij als kind een feestje als er voor het eerst weer postelein was.. Lekker!
Als je het niet kent, behandel het dan gewoon als verse spinatzie.. dan kom je een heel eind.

Gewoon ouderwets Hollands met aardappels en een stukje rundvlees en VEEL sju!!
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:56:52 #290
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67891643
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
O.

Het staat nu in een bakje in de koelkast (in een papieren zak). Dat ga ik niet redden tot maandag dus? .
Maak gewoon een lekker tussendoortje/snack dan. Tuinkers op toast op een warme lentedag.. dat is een feestje!
pi_67892309
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

O.

Staat het met worteltjes en al in het bakje (zoals het gekweekt is) dan kun je het nog even bewaren, als het al geoogst\ afgeknipt is, dan zo snel mogelijk gebruiken.
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:30:10 #292
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67892656
Gelijk, maar als het nog in de aarde staat, bewaar het dan niet in de ijskast!
pi_67898033
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:54 schreef Leef het volgende:
In wat voor tijd leven we trouwens, dat mensen hier in CUL zich geen raad weten met postelein.

Was vroeger voor mij als kind een feestje als er voor het eerst weer postelein was.. Lekker!
Als je het niet kent, behandel het dan gewoon als verse spinatzie.. dan kom je een heel eind.

Gewoon ouderwets Hollands met aardappels en een stukje rundvlees en VEEL sju!!
Heb ook nog niemand in dit topic gezien die niet wist wat er mee te doen...
Sweet and innocent...
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:28:57 #294
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67902674
Raar eigenlijk, dat er wel van die biologische groentepakketten zijn (wat ik zeer toejuich)

Maar wekelijkse biologische vleespakketten? Vispakketten? Daar heb ik dan weer nooit van gehoord.. Waarom is dat eigenlijk? Omdat de meeste van die biomaniakken (RUSTIG HET IS EEN GARPJE!!!) toch vegetarisch zijn
pi_67921397
Okee, gister toch meer zin in pasta. Dus de raapsteeltjes met ansjovis, rode paprika, knoflook, champignons en tomaat geroerbakt. Daar nog wat gekookte spaghetti doorheen geroerd. Lekker!

Ik weet wel wat er met postelein moet gebeuren, maar ik vind het gewoon niet zo lekker. Ik hoop niet dat er nog ooit tuinbonen in het pakket komen, want dat lust ik echt niet! Helaas is er geen mogelijkheid om een groente te wisselen, oid.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 mei 2009 @ 12:09:34 #296
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68804905
We halen sinds kort elke zaterdag een mixbox groente en fruit voor 10 euro. Je krijgt op dinsdag een mailtje wat erin zit en kunt dan voor donderdag 18.00 uur opgeven of je die week meedoet. Zelf zaterdags ophalen...

Deze week een iets minder uitgebreid, maar luxer pakket vanwege moederdag:

• 750 gr. verse geschrapte krielaardappeltjes
  • 1 kg. Verse asperges
  • 1 ds. Aardbeien (500 gr)
  • 1 st. grote kropsla
  • 1 st. grote komkommer
  • 1 st. verse lente ui
  • 1 kg. Granny Smith appels

Vorige week hadden we:

• kg prei
  • paprika mix ( rood/geel/groen )
  • Chinese kool
  • verse champignons ( 250 gr )
  • courgette
  • komkommer
  • 4 Chinese Fuji appels
  • 4 Chinese golden pears
  • 4 zoete handsinaasappels
  • 200 gr veldsla

Ik ben helemaal blij
  • You can't start a fire without a spark...
    pi_68839567
    Wij aankomende week weer eens een flink gevuld pakket:

Broccoli, asperges, aubergine, courgette, sla (mix) en komkommer...
    Dat komt allemaal wel op!

Heb alleen van deze week nog rabarber over. Iemand tips?
    Anders eet ik het wel rauw, compote houd ik niet van...
    Sweet and innocent...
    pi_68855026
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 13:05 schreef Innocence het volgende:
    Wij aankomende week weer eens een flink gevuld pakket:

Broccoli, asperges, aubergine, courgette, sla (mix) en komkommer...
    Dat komt allemaal wel op!

Heb alleen van deze week nog rabarber over. Iemand tips?
    Anders eet ik het wel rauw, compote houd ik niet van...
    Rabarbertaart misschien?
    Rabarberjam met gember is ook heerlijk!

Overigens is het een heel raar woord als je het 2 keer typt......
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_69050060
    er zitten bij mij geen schorseneren in mijn tas maar een savooiekool.

Beetje anticlimax, heb ook nog andijvie erin zitten...word dus twee keer stampot
      Licht Ontvlambaar vrijdag 15 mei 2009 @ 11:41:18 #300
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_69050524
    Andijvie is ook heel lekker rauw als salade of met satesaus

En Savooiekool met gehakt lijkt me ook erg lekker!
    quote:
    500 gr. sperziebonen
    2 st. dikke Hollandse Koolrabi (incl. recept)
    1 st. komkommer
    1 st. krop ijsbergsla
    500 gr. zoete Santa snoeptomaatjes
    1 kg. Zoete peren
    1st. Dikke Galia meloen
    1 st. Grote Ananas
    Mag ik morgen weer halen
    You can't start a fire without a spark...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')