Klinkt goed! Heb je een receptje of Google ik ff?quote:
He bah, ik heb al zoveel zuurkool op voorraad. Had wel zin in rauwe andijviestampot.quote:Pompoen
Witte kool
Broccoli
Andijvie
Courgette
Taugé
I.v.m. de vorst kan er helaas geen andijvie geoogst worden, de andijvie wordt vervangen door zuurkool
Daarvoor is het te weinig denk ik, in ieder geval wel voor 2 personen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:34 schreef Joene het volgende:
Postelein
Gewoon ff koken tot het slinkt net als spinazie , Heeeeeeeeeeeeerlijk
Bedorven lijkt me niet. Het ziet er prima uit en het is gisteren bezorgd en heeft sindsdien in de koelkast gelegen. De kwaliteit van mijn pakketten is altijd prima.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:34 schreef Innocence het volgende:
Ik heb nog nooit wat raars geroken aan winterpostelein. Vind het vooral fris, maar het beschadigd wel erg snel (net zoiets als verse spinazie). Is het niet gewoon bedorven?
Door de pasta of een stampot heenscheppen!
Stoofvlees maken, aardappeltjes erbij en dan rode kool met appeltjes voor m'n vriend, want dat lust ik echt niet. Of zijn er ook lekkere dingen met rode kool te maken?quote:Zuurkool (boerenkool kan helaas niet geoogst worden i.v.m. de vorst)
Groenselderij
Goudreinetten
Rode kool
Knoflook
Pastinaken
Nou, ik zie op die sites een 'afhaaldag' staan, dus dan neem ik aan dat je hem dan moet halen en als je hem kan laten staan wordt je groente er ook niet verser op. Ik heb geen vaste vrije dag in de week, dus dat vind ik erg onpraktisch.quote:
Hier doen ze ook niet moeilijk over later afhalen, de tas gaat gewoon de koeling in.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:58 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maar even voor de duidelijkheid, moet je die tas dan op de afhaaldag afhalen, of doen ze daar niet moeilijk over?
Nog een vraagje trouwens: is de groente altijd echt goed vers? Dat vind ik ook wel belangrijk om te weten.
Nee, veel groentejongens ook niet. Het gebeurt regelmatig dat ik naar zo'n knul toeloop met een zak uien van 12 weken oud en zeg 'misschien moet je het vak even nakijken' en dat ze me aan staan te kijken alsof ik iets heel geks zeg. Zelfs wel meegemaakt dat een groentejongen me ging vertellen dat het normaal was dat aardappels (in een zak die inmiddels ook een week of zes oud was) van die groene vlekken en uitlopers hadden.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Leuk weetje, wist ik niet.![]()
Andere supermarkttip: koop geen voorgesneden groente uit het koelvak. Als je al voorgesneden wilt kopen haal het dan uit de vriezer. Omdat dit vrij snel verwerkt en ingevroren is na het oogsten treedt er minder vitamineverlies op dan bij koelvers wat eerst verwerkt, dan vervoerd en dan nog een week in het koelvak ligt.
Lekker pittig door de veldsla!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:47 schreef Innocence het volgende:
Hier kunnen we de groente in de winter wel eens een dag later halen, maar liever niet hoor. In de zomer al helemaal niet.
Maar ze staan dan ook achter in een klein winkeltje, dus dat neemt nogal wat plek in en in de warmte bederft het snel.
Misschien dus eerst eens langsgaan als je een ophaalpunt uitkiest, want dat zal per plek best wel schelen.
Deze week aardperen (nog nooit op), tuinkers, knolselderij, knolvenkel en veldsla.
Heb al lekkere ideeën, alleen wat doe je nou met tuinkers?
Een paar plukjes op brood gaat wel, maar zo'n heel bakje?
Is zoete bataat niet een pleonasme, een bataat is een zoete aardappel.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:29 schreef Yinny het volgende:
Week 11
Zuurkool
Zoete bataat
Slamix
Uien
Prei
Taugé
O, nee, volgende week weer een zakje zuurkool erbij! Mijn vriend lust geen zuurkool, dus ik kom er ook niet aan toe om het te eten. En er liggen al twee zakjes in de groentela! Voor de rest vind ik het maar een allegaartje... roerbakschotel met taugé, ui en prei (champignons bij kopen). Een keertje sla en wat met die bataten?
jammer, Rotterdamquote:Op maandag 9 maart 2009 19:29 schreef Yinny het volgende:
Week 11
Zuurkool
Zoete bataat
Slamix
Uien
Prei
Taugé
O, nee, volgende week weer een zakje zuurkool erbij! Mijn vriend lust geen zuurkool, dus ik kom er ook niet aan toe om het te eten. En er liggen al twee zakjes in de groentela! Voor de rest vind ik het maar een allegaartje... roerbakschotel met taugé, ui en prei (champignons bij kopen). Een keertje sla en wat met die bataten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |