abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62844750
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:00 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

* MinderMutsig checkt haar pakket van deze week
Peer check
Walnoten check

En ik heb pecorino dus eigenlijk hoef ik alleen nog maar sla te halen morgen.
Raad ik je aan alleen wat veldsla er bij te doen. Eigenlijk is de waterkers volgens recept al genoeg, maar ik vind het met alleen veldsla of veldsla er bij ook erg lekker. Dan is het iets neutraler qua smaak. Wel leuk dat je het gaat proberen
(zal ik nu maar verklappen dat het een recept van Jamie Oliver is )
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:36:50 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_62846429
Koolrabi is lekker in de macaroni of spaghetti. In plakken snijden, fruiten en meenemen in de saus.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 1 november 2008 @ 00:13:11 #53
43556 miss_dynastie
pi_62853501
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Leuk! Als je wilt weten hoe het er ongeveer uit ziet, hier een fotootje:

[ afbeelding ]

En oja, ik had er ook nog wat partjes rode ui doorheen gemixt. Voor de grap en dat was ook lekker.
Varkensfiletlapje even marineren in teriyakisaus met een gekneust knoflookje paste er perfect bij.
Dit ga ik ook eens maken, vorige keer heb ik er soep mee gemaakt, maar dit is ook leuk.
pi_62901538
Ik heb deze week:
Bloemkool
Slamix
Aubergine
Courgette
Uien
Spruiten

Ik denk courgette voor in de pastasaus, aubergine-ovenschotel, spruiten ergens los bij en die sla komt sowieso wel op.

Maar wat nu weer met bloemkool? Heb vorige weken al bloemkoolcurry en siciliaanse pasta met bloemkool op. Weet iemand wat ander lekkers?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Innocence op 03-11-2008 10:07:22 ]
Sweet and innocent...
  maandag 3 november 2008 @ 11:40:22 #55
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62903739
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat afhalen lijkt me dus eigenlijk niks.
Hier bezorgen ze. Op dinsdagavond zet ik mijn mandje in de schuur en als ik dan woensdagochtend weer kijk dan staat er een mandje met lekkere groente en fruit.
Het is net Sinterklaas.

Ik zou het ook graag willen, maar ik ben soms de helft van de week niet thuis dus zou het nooit allemaal op krijgen. Maar in de toekomst wellicht
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62909086
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:00 schreef Innocence het volgende:
Maar wat nu weer met bloemkool? Heb vorige weken al bloemkoolcurry en siciliaanse pasta met bloemkool op. Weet iemand wat ander lekkers?!
Waarom niet gewoon een keer de bloemkool koken, aardappeltjes er bij en dan een goede gehaktbal of een lekkere rundervink met een goede jus? Of lust je dat niet?? Eventueel een simpel kaassausje over de bloemkool.. Lekker hollandsch!
Ik ben niet echt een aardappel-vlees-groente type, maar juist omdat het af en toe is kan ik daar dan extra van genieten!!
pi_62910011
Inderdaad, vooral die gehaktbal. Weinig zo ordinair, Nederlands en briljants als de gehaktbal.
Gehaktballen zijn een kunst op zich.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62910374
Ja, volgens mij is daar een heel mooi topic over!

Maar het kan ook heel gemakkelijk met een zakje mix met uitjes van de appie en een ei en dat is ook echt onwijs lekker
pi_62910741
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon een keer de bloemkool koken, aardappeltjes er bij en dan een goede gehaktbal of een lekkere rundervink met een goede jus? Of lust je dat niet?? Eventueel een simpel kaassausje over de bloemkool.. Lekker hollandsch!
Ik ben niet echt een aardappel-vlees-groente type, maar juist omdat het af en toe is kan ik daar dan extra van genieten!!
Ik zou het misschien wel lusten, maar daar hou ik helemaal niet van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Innocence op 03-11-2008 16:31:28 ]
Sweet and innocent...
pi_62910807
Vet?? valt wel mee hoor!! Zeker als je geen kaassaus doet. En zelf gebruik ik mager gehakt + ei (vind ik lekkerder), maar je kan ook half om half zonder ei doen. Alleen wel heel goed kneden en rollen dan..
pi_62911194
Ah, te laat met verwijderen. Dat valt als ik er over nadenk inderdaad wel mee.
Maar dan lijkt het me weer zo droog, al die losse dingen naast elkaar.

Anyway, was ook geen discussiepunt. Ik hou er gewoon niet zo van. Heb heel lang gedacht dat ik niet van groenten hield, omdat ik ze als kind alleen maar zo voorgeschoteld kreeg. Terwijl er zulke lekkere dingen mee te maken zijn!
Ik hou ook wel van hollands eten, maar dan stampotten of een ouderwets prakje.

Verder niemand met een echt bijzonder bloemkoolgerecht, dat ik eens moet proberen?!
Sweet and innocent...
pi_62911248
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:36 schreef Innocence het volgende:
Ah, te laat met verwijderen. Dat valt als ik er over nadenk inderdaad wel mee.
Maar dan lijkt het me weer zo droog, al die losse dingen naast elkaar.
Neh daar is de jus voor

maar ik kan je verder niet echt helpen, ik ben niet zo creatief met bloemkool verder...
pi_62911337
In geval van nood kan je er altijd nog een soepje van maken.

Uitje/sjalotjes hakken, teentje knoflook, even aanbakken, groente even meebakken (of niet, afhankelijk van de groente), bouillon erop. Even doorkoken, pureren en klaar.
pi_62911807
Geen gek idee! Heb in de Allerhande ook ooit bloemkool -bluestilton soep gezien, leek me wel lekker.

Lukt dat pureren ook met een staafmixer of heb je daar echt zo'n pureerding voor nodig?
Sweet and innocent...
pi_62911946
Ik doe dat gewoon met de staafmixer. Gewoon de bloemkoolroostjes niet te groot laten en goed koken.
Met stilton klinkt goed.
Ik maak altijd soep van restjes groente of groente waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.
pi_62971651
Zo, vanmiddag even langs de plaatselijke groente boer gelopen. En aangemeld voor een groente& fruit abbo (vitatas combi).

Als het goed is, dan krijgen we zaterdag : Uien, Bleekselderij, Sla Batavia, Bloemkool groen, Kool rood, Koolrabi paars, Courgette, Mango, Banaan Fair trade

Dus ik tvp dit topic even, voor als ik inspiratie nodig heb
pi_62972381
Achwin heeft een puik recept waar zowaar drie ingredienten uit de tas van deze week inzitten! Een ovenschotel met courgette, koolrabi en ui! .

http://koken.met.aschwin.(...)%20en%20koolrabi.htm
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62972546
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_62977714
iemand een idee voor aardperen?
pi_62978099
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:00 schreef p_iglet het volgende:
iemand een idee voor aardperen?
Hier ook welkom. wij hebben dus ook nog de tas met aardperen. Geen idee! .
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 19:35:12 #71
43556 miss_dynastie
pi_62978647
Aardperen zitten er bij ons morgen ook in. Geen idee wat daarmee kan inderdaad
pi_62978956
Op de site van Vitatas staan ook recepten. Staan voor aardperen 7 recepten zelfs.. Een hartige taart, een lekker soepje

Ook al zo'n groente die ik nog nooit gegeten heb
pi_62979395
Ik ben eruit. Denk ik. .

Morgen eten we brocolli met worteltjes klassiek, gekookt dus, met een kaassaus en gekookte aardappels.
Vrijdag maken we de groentehutspot met koolraap, wortels en ui zoals op het receptenbriefje staat.

De paksoi en aardperen gaan zondag (zaterdag is onze brood+visdag) in de oven, losjes gebaseerd op dit recept.

Woei. Ik voel me nu al gezond! .
  woensdag 5 november 2008 @ 23:18:57 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62986572
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:45 schreef Deepfreeze het volgende:
een lekker soepje
Oja, dat heb ik wel eens gemaakt, aardperensoep. Was best lekker.

Aardpeer, kippenbouillon, citroen en peterselie. Wat echt lekker!
  donderdag 6 november 2008 @ 14:51:29 #75
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_63001049
Vitatas!

Vanmiddag een keer de 1-persoonstas omdat een halve week niet thuis is en verder al 3 weken een twee persoons combitas, heerlijk groente en mooi fruit

*TVP dus*
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  donderdag 6 november 2008 @ 14:53:17 #76
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_63001118
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oja, dat heb ik wel eens gemaakt, aardperensoep. Was best lekker.

[ afbeelding ]

Aardpeer, kippenbouillon, citroen en peterselie. Wat echt lekker!
Dadelijk aardpeer in m'n tas, dit recept lijkt me een goed begin Ik heb nog een kliekje en met een vers soepje is het natuurlijk vast een goede maaltijd...
pi_63004234
Ik heb echt nog nooit aardperen gehad Waar smaakt dat naar?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 6 november 2008 @ 17:35:44 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_63005813
Knol. Met een nootachtig smaakje.
pi_63005824
M'n aubergine was zo mini, dat ik er helaas geen ovenschotel van kan maken. Gaat dus ook maar in de pastasaus.
Ik ga de spruitjes eens gebruiken in een curry, schijnt lekker te zijn...
Sweet and innocent...
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:37:21 #80
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_63027576
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:36 schreef Innocence het volgende:
M'n aubergine was zo mini, dat ik er helaas geen ovenschotel van kan maken. Gaat dus ook maar in de pastasaus.
Ik ga de spruitjes eens gebruiken in een curry, schijnt lekker te zijn...
Juist die kleine courgettes hebben super veel smaak. In een 2-persoons soep gebruiken of gewoon 'kaal' grillen, super lekker. Ik denk dat in de pastasaus de smaak verloren gaat.
pi_63049052
Zo, net mijn 1e tasje gehaald
En voor 12 euro krijg je best een mooie stapel groente & fruit:
4 uien, bleekselderij, batavia sla, groene bloemkool, rode kool, paarse koolrabi, 6 mini courgettes, 2 mango's en 4 bananen..

Ik denk dat we vandaag Courgette-koolrabi-ovenschotel met blauwschimmelkaas en salie (die van jarno) gaan eten. Alleen dan de rode versie En morgen sla bij een al gepland stoofpootje.
pi_63077552
Ik ga me deze week ook aanmelden voor een groentetas. Hier in de stad kan ik kiezen tussen Odin en Vitatas. Ik ga kiezen voor Vitatas, omdat ik heb gelezen dat er wat meer variatie in zit dan bij Odin, en ook omdat er apartere groenten inzitten.
pi_63083172
Die ovenschotel was lekker! Alleen vriendlief vond de blauwe kaas iets minder.. Chris (15mnd) heeft wel heerlijk gesmikkelt van de koolrabi en die kaas
Dus volgende keer een halve schaal met blauwe kaas, en de andere helft met een andere kaas/room.
pi_63083503
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Die ovenschotel was lekker! Alleen vriendlief vond de blauwe kaas iets minder.. Chris (15mnd) heeft wel heerlijk gesmikkelt van de koolrabi en die kaas
Dus volgende keer een halve schaal met blauwe kaas, en de andere helft met een andere kaas/room.
15 maand? Wat stoer.
pi_63083545
Vandaag hebben we de zuurkook op, en ik moet zeggen, ik ben geen zuurkool fan, maar hij was wel lekker. Met aardappelpuree (zelf gemaakt) en pittig gehakt, uit de oven, .

Morgen aan de slag met de aardperen en paksoi. Ben benieuwd. . En dan is de tas toch al weer leeg!
pi_63083756
Ik vind het lekker om paksoi te roerbakken met kipfilet, knof, uitje, en rode peper en dan afblussen met sojasaus.
Snel, makkelijk en lekker.
pi_63083840
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:28 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

15 maand? Wat stoer.
Hij eet zo ongeveer alles. Alleen geen plakjes kaas, en de avocado was ook een twijfel geval vandaag.. Voor de rest :
pi_63087432
Hmm ik zit ff te kijken hier in de buurt. Er is dit: http://ekotwente.traserv.com alleen hebben die niet echt een abbo. Je kan wel een gemengde tas bestellen, maar dat moet je dan iedere week opnieuw doen. Wat wel handig is, is dat ik het hier in de straat op kan halen.
Dan heb ik dit nog gevonden: http://www.dewitteraafgroente.nl/ die hebben wel een abbo, maar nog geen afhaal hier in het dorp..

Wat te doen....

EDIT: probleem opgelost: http://www.vitatas.nl/ Is en een abbo en hier in het dorp af te halen!! Morgen maar eens bij het afhaalpunt langs om me aan te melden. 2 persoons Extra ziet er goed uit

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunnythesun op 09-11-2008 22:19:04 ]
pi_63092331
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:31 schreef piepster het volgende:
Ik ga me deze week ook aanmelden voor een groentetas. Hier in de stad kan ik kiezen tussen Odin en Vitatas. Ik ga kiezen voor Vitatas, omdat ik heb gelezen dat er wat meer variatie in zit dan bij Odin, en ook omdat er apartere groenten inzitten.
Leuk! Ik ga binnenkort ook eens kijken of ik me er voor aan kan melden, lijkt me echt heel erg leuk.
pi_63127278
De aardperen waren echt tof! Lekker spul man. Zoals gezegd heb ik dit recept gebruikt, alleen heb ik prei ipv ui gebruikt omdat we die nog hadden liggen. Even in de oven, heerlijk.

Nu is de tas leeg, morgen een nieuwe halen met
quote:
Uien, Bleekselderij, Sla Batavia, Bloemkool groen, Kool rood, Koolrabi paars, Courgette, Mango, Banaan Fair trade
erin. (Vita-combi).
pi_63157334
Ik ga vanmiddag m'n tas ophalen.

Dit zit erin:
Uien
Bleekselderij
Kool wit
Venkel
Witlof

Ik wil beginnen met de venkel, omdat ik er al één heb liggen die nodig op moet. Iemand een lekker recept?
pi_63158720
recepten voor venkel houd ik me ook voor aanbevolen.
Ik heb nog geen enkel recept gehad waarvan ik na het maken zei "ja dit is nu echt lekker en voor herhaling vatbaar" meestal is het wel prima te eten, maar niets bijzonders ofzo.

Ik heb dezelfde vitatas combi als jarno en deepfreeze, als iemand ovenschotel tips heeft of tips voor gerechten die je voor kunt bereiden dan zijn die ook heel welkom.
Ik heb 2 avonddiensten deze week, en vriendlief kookt NIET. Die schuift wat in de oven of magnatron en dan houd het op. (al scheelt het dat hij geen moeilijke eter is, dus als ik wat groenten en kruiden door couscous of pasta gooi dan eet hij het desnoods koud uit de koelkast)
pi_63158999
Ik vond de zuurkool goed te doen en de aardperen uit de oven waren ook prima. Die zou ik best nog een keer willen maken.

De ingredienten van deze week van de combitas schreeuwen trouwens om een stoofpotje.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:29:50 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63159032
Venkel is fantastisch door de aardappelpuree ( meekoken en dan stampen ) en eten met een visje.
Venkelsoep is ook heerlijk.
Venkel door een vispotje is goddelijk
pi_63160483
Venkelsalade met sinaasappel. Ik weet alleen het recept niet meer.
pi_63160580
Ik kwam net met de search nog een oud venkeltopic tegen. Ik ga dit recept maken:

Venkel! Wat doen we ermee?
pi_63170120
Zo hier is de groententas ook weer binnen.
Ui, knoflook, koolrabi, courgette en nog wat wortel van vorige week gaan zo in een groentenstoofpotje met wat dadels, abrikozen en rozijntjes. Daarbij eten we morgen couscous.
Kropje sla is zo klein dat het morgen mee op de lunchboterhammetjes gaat ofzo.

vrijdag bloemkool met pasta en oude kaas uit de huidige allerhande maken, kunnen pepijn en vriendlief dan vrijdag en zaterdag van eten, en ik ook nog een keertje op het werk.

zondag bleekselderij roerbak met rijst en dan alvast voor maandag rode kool klaar maken
dinsdag wat uit de vriezer eten en dan woensdag weer een nieuw pakket
pi_63170358
P_iglet, jullie krijgen de tas op woensdag? Wij zaterdag. We kunnen voor vrijdag 12 uur nog afmelden als we de tas niet willen of een andere.

De bleekselderij heb ik maandag klaargemaakt met een gefruit uitje, kerriepoeder en dan stomen in boullion, was een goede 1e ervaring met bleekselderij
pi_63170624
Ik heb een knolselderij die blijkbaar half verrot was en toen hebben ze die helft er maar afgehakt.
Is de eerste keer dat zoiets gebeurt maar ik ga morgen wel even bellen. Vind dit echt niet kunnen.
pi_63173370
Ja hier kunnen we de tas op woensdag ophalen. en we geven ons de ene week op voor de volgende en betalen dan ook vast zeg maar. Dus je betaald de tas die je besteld van de week erna. Week of meerdere weken overslaan is geen punt. Ook kun je tijdelijk op "pauze" en je dan weer aanmelden als je weer wilt.

Op zaterdag op kunnen halen zou hier ook wel erg handig zijn, maar ja het is niet anders. De natuurwinkels hier krijgen de tassen pas op woensdag geleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')