Maar je hebt bijvoorbeeld ook de Odin:quote:Een abonnement op Vita tas betekent wekelijks variatie én verrassing op uw bord.
Dagverse groenten, zoveel mogelijk van het seizoen en uiteraard van gegarandeerd biologische teelt. Groenten van het seizoen zijn niet alleen gezond, ze zijn ook vol van smaak! De Vitatas zit dus boordevol vitaminen, verrassing en gemak.
Elke keer als u uw Vitatas ophaalt, zit er ook een receptenkaart in. Hierop vindt u lekkere en leuke recepten en weetjes over telers en de biologische land- en tuinbouw. De recepten hebben natuurlijk betrekking op de groenten of fruit van die week. Soms traditionele recepten om de smaak van vroeger te evenaren en vaak ook recepten waarmee u uw dagelijkse maaltijd een lekkere en verrassende draai geeft!
Het EKO-keurmerk geeft u de zekerheid dat de inhoud van de Vitatas exclusief bestaat uit gecontroleerde biologische producten. De groenten en fruit zijn afkomstig van moderne land- en tuinbouwbedrijven die volledig werken volgens de biologische principes. Die gebruiken dus absoluut geen kunstmest of chemische bestrijdingsmiddelen. Demeter producten zijn afkomstig van biologisch-dynamische landbouw.
Leuke bijkomstigheid is dat het vaak producten zijn afkomstige van kleine, zelfstandige telers in je eigen regio en het om seizoensgebonden groenten gaat. Altijd smaakvol dus.quote:U wilt gezond en met smaak eten? Dan is het Odin fruit- en groente-abonnement iets voor u. Elke week staat er een tas verse, biologisch geteelde groenten en of fruit bij een afhaalpunt in uw buurt. Met de tas ontvangt u ook heerlijke recepten en interessante informatie en weet u precies welke telers de groenten en of het fruit teelden.
Haha, dat zei ik ook al: wat we aan het eind van de week over hebben, mikken we in de soep!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk idee! Al wij terug zijn van vakantie in januari, gaan we ook beginnen met zo'n groentetas.
Alles waarvan je echt geen idee hebt: gewoon gladde soep van maken
Als je abbonee wordt krijg je de eerstvolgende tas. Althans, dat was bij ons zo. En soms is er een actie van 4 tassen voor de prijs van 3, kun je even lekker uitproberen of het wat is voor je.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:28 schreef DarkElf het volgende:
wat een leuk idee idd, en zo eet je nog eens iets wat je zelf misschien niet zomaar uit zou kiezen..
die vitatas kan je gewoon halen in een winkel als ik het goed begrijp als je abonnee wordt?
Bij ons zit de Wereldwinkel die ze verkoopt gewoon om de hoek zowat! En ze zijn op de uitgiftedag zelfs wat langer open zodat je de tas kunt gaan halen. Overigens vind ik de Odin wel wat 'normaler' dan de Vitatas. Was voor ons reden om toch de Vitatas te nemen (plus het feit dat die dus vlakbij verkrijgbaar is).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:48 schreef ParanoidEv het volgende:
Mijn eerste gedachte was 'Dat zal hier wel niet verkrijgbaar zijn', is het gewoon wel verkrijgbaar hierIk denk dat ik ook maar een abbo neem!
He mooi, ik heb dus deze week pastinaken in mijn groententas, en nog maple syrup in de koelkast. Dit eten we dus morgenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:21 schreef RobinOok het volgende:
Pastinaken eet ik vaker. In friet-formaat snijden, dan omschudden met wat olie, op een hete bakplaat leggen, ahornsiroop (=maple syrup) erover drizzelen en dan 40 minuten op 200 graden de oven in. Een keer of 3 alles even omschudden, zodat de pastinaken goed met de siroop gecoat worden.
Dat kon je nog wel eens reuze meevallen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:54 schreef pfaf het volgende:
Wat een tof idee. Niet te betalen ( voor mij ), maar best een tof concept.
Leuk! Als je wilt weten hoe het er ongeveer uit ziet, hier een fotootje:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:02 schreef p_iglet het volgende:
[..]
He mooi, ik heb dus deze week pastinaken in mijn groententas, en nog maple syrup in de koelkast. Dit eten we dus morgen
Niet eens zozeer niet jum maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee moet. En dan blijft het te lang liggen en kan ik het weggooien. En dat vind ik zonde, dan krijg ik liever iets anders wat we wel eten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Hmm waterkers.. jum!maar kan me voorstellen dat je dat niet zo jum vind..
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Heb zo niet meteen echt recepten achter de hand, maar waterkers is lekker in een salade met peer, walnoten en parmezaanschaaf bijvoorbeeld (simpel azijn, olie en honing dressinkje er overheen). Je kan er ook een stammpotje van maken en ik meen er eens een pestorecept voor gezien te hebben. Maar ik gooi het meestal gewoon door de sla. Niet te veel, maar net om een lekker pittig smaakje te geven.
Mutsquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:27 schreef MinderMutsig het volgende:
Meestal kan je een stuk of twee drie dingen doorgeven die je echt niet hebben wilt in je pakket.
Wij hebben tuinbonen in de ban gedaan en ik twijfel nog over waterkers.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
MutsMet tuinbonen en pancetta kun je echt geweldige risotto maken! Wel dubbeldoppen. Maar ik vind jou wel echt zo'n bonen-dopperig typ, met een gezellig mandje en een pannetje
Ja. Wel rustgevend, vind ik. Ik voel me altijd zo lekker burgerlijk, dan. Want doppen is een ding, maar dubbeldoppen... Nou, dat is het serieuzere dopwerkquote:
Zat er bij mij deze week in.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:02 schreef Jarno het volgende:
Brocolli zit volgende week in de Vitatas.
Je hebt gelijk, ik kijk scheel!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zat er bij mij deze week in.
Banaan en mango gaan sowieso door de smurf in huis gewaardeerd worden, is ze gek op. Enige onbekende in dit rijtje is koolrabi maar dat zal ook wel lukken denk ik.quote:Uien, Bleekselderij, Sla Batavia, Bloemkool groen, Kool rood, Koolrabi paars, Courgette, Mango, Banaan Fair trade
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
MutsMet tuinbonen en pancetta kun je echt geweldige risotto maken! Wel dubbeldoppen. Maar ik vind jou wel echt zo'n bonen-dopperig typ, met een gezellig mandje en een pannetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |