in een kasboek dus niet. Het saldo van de kas moet actueel zijn, dus wordt het bij de ontvangst/uitgave geboekt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:24 schreef Karina het volgende:
Fakturen boek je in zodra je ze verstuurt of ontvangt, anders kun je toch ook niet zien wat er nog open staat?
Boekhoudprogramma...... !quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:58 schreef Allard88 het volgende:
ik dacht dat je alle transacties in zon excelbestandje moest zetten.. alles wat je binnenkrijgt en uitgeeft... dus facturen, bonnen, automatische incasso's... niet dus?!
Daar heb je gelijk in, als je inderdaad alleen inkomsten en uitgaven die per kas zijn gedaan wilt bijhouden, dan boek je ontvangsten en inkomsten en geen fakturen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:35 schreef Homdeck het volgende:
[..]
in een kasboek dus niet. Het saldo van de kas moet actueel zijn, dus wordt het bij de ontvangst/uitgave geboekt.
Maar je moet gewoon een inkoop- en verkoopboek bij gaan houden en niet alles via het kasboek doen. Kan me niet voorstellen dat je alls van de debiteuren cash ontvangt.
Kasboek = contante uitgaven en inkomstenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef Allard88 het volgende:
nou snap ik er dus geen hol meer van.. moet ik nu een kasboek bijhouden of een inkoop verkoop boek? En wat moet er nu in wat? Ik dacht dus dat ik alleen een kasboek bij hoefde te houden als beginnend zzper..waarin AL mijn in en uitgaven stonden..en dan de facturen en bonnen in een map bijhouden..maar dat is dus niet zo?
Wat heeft dat laatse er mee te maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:36 schreef Allard88 het volgende:
ik krijg het gevoel dat ik dit beter aan een programma kan overlaten..weten jullie gratis progjes die hier voor geschikt kunnen zijn? Ben dus beginnend zzper...
Als je nu eens begint met het vertellen wat je verwacht wat de omvang van je administratie zal gaan zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:47 schreef Allard88 het volgende:
nou omdat het dus niet al te diepgaand hoeft te zijn
Ik krijg het gevoel dat jij de meest elementaire boekhoudkundige kennis mist. Een programma lost dat hiaat niet op, een programma doet bij het inboeken niet veel meer dan vastleggen wat JIJ ingeeft op de plek (het boek) die JIJ bepaalt met een boekdatum die JIJ kiest.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:36 schreef Allard88 het volgende:
ik krijg het gevoel dat ik dit beter aan een programma kan overlaten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |