Dat snap ik even niet. Je versterker heeft alleen een 2x8 ohm uitgang...waarom denk je dan dat he teen 4 ohm versterker is?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:50 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een 8 ohm speaker aangesloten op een 4 ohm versterker, maar mijn versterker heeft geen 4 ohm uitgang, maar alleen 2 x 8 ohm. Op 4 ohm is mijn versterker 350W en op 1 x 8 ohm 240W.
Maar als ik een 4 ohm speaker wil aansluiten op zo'n 8 ohm poort, levert mijn versterker dan alsnog 4 ohm of 8 ohm of gaat mijn versterker kapot?
Sorry, maar wat je zegt is echt niet waar.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:56 schreef The_Dean het volgende:
SingleCoil, ten eerste heb je gelijk, en dat ontken ik zeker niet. Ten tweede hebben we beide gelijk eigenlijk. Als je (uitersten genomen) 16 ohm cab aan 4 ohm versterker hangt moet je je versterker 4 keer zo hard zetten voor hetzelfde geluidsnivo (frequentie afwijkingen daargelaten). Iemand die zoekt naar een tone weet waar hij mee bezig is (hoop ik). Een leek die dat niet weet mist volume en jakkert zijn versterker telkens verder open waardoor op een gegeven moment de versterker aan zijn limiet zit te werken en de eindtrappen vol op de sodemieter krijgen en te heet worden.
Daarom dat ik zei dat het thuis wel mee zou vallen omdat je daar sowieso op lagere volumes speelt.
Daarom, als je niet weet wat je doet, match dan gewoon je ohms.
Wil je wel experimenteren, weet dan wat je doet en besef je goed hoe het zit/werkt met je apparatuur.
Zoals bewezen geef ik het hem van harte als hij echt gelijk heeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:51 schreef -Menn0- het volgende:
* Menno voorspelt dat de volgende post van SingleCoil ook begint met ik heb lekker toch gelijk
Ik heb er trouwens geen verstand van, ik hou wijs mn mond![]()
*menno heeft het mis, maar dan meer in woordkeuze dan in strekking*quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:48 schreef The_Dean het volgende:
Tussen het daadwerkelijk gelijk hebben en het graag willen krijgen zit verschil
Wat betreft het versterker vermogen zit je fout. Als je er een zwaardere speaker aanhangt geeft hij niet minder vermogen. Een versterker geeft altijd evenveel vermogen, alleen is het rendement ten opzichte van de speaker veel lager.
En een versterker heeft wel wat headroom, maar die is ook niet heel groot hoor. Als je je amp lang genoeg op vol vermogen draait geeft er echt wel hier en daar iets de geest, alleen al om de natuurlijke (harmonische) vervorming/oversturing die dan optreed.
Omdat het er op staat natuurlijk...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:11 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat snap ik even niet. Je versterker heeft alleen een 2x8 ohm uitgang...waarom denk je dan dat he teen 4 ohm versterker is?
En zo leert men...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:24 schreef Aresdreams het volgende:
zozo, gister nieuw effectje gemaakt...
pitch shifter een octaaf lager, en vervolgens door me loop heennaar de warp factor, resultaat: een bas achtig geluid met een vieze laag distortion
nadeel: mijn versterker is denk ik niet geheel op die lage tonen ontwikkelt
Het lijkt me in ieder geval niet een heel praktisch effect om live mee aan de slag te gaan voor langere stukken. Vooral als je een bassist hebt.quote:
Waarom niet? Fijn lage "drone"-stukken spelen terwijl je eigenlijke bassist er Peter Hook-achtige lijntjes omheen speelt. Moet prima gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het lijkt me in ieder geval niet een heel praktisch effect om live mee aan de slag te gaan voor langere stukken. Vooral als je een bassist hebt.
Ach ja, uiteindelijk is er altijd wel een toepassing voor te vinden natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarom niet? Fijn lage "drone"-stukken spelen terwijl je eigenlijke bassist er Peter Hook-achtige lijntjes omheen speelt. Moet prima gaan.
Als ik het dikgedrukte goed lees, bepaalt de speaker dus hoeveel vermogen een versterker afgeeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:14 schreef SingleCoil het volgende:
*menno heeft het mis, maar dan meer in woordkeuze dan in strekking*
Soory, again, maar je hebt het echt mis hoor. Het rendement van de speaker heeft niets te maken met het opgenomen vermogen maar met de hoeveelheid geluidsdruk die die speaker bij een bepaald vermogen produceert. Zoal je bijvoorbeeld bij de vraag hierboven kunt zien, is het afgegeven vermogen afhankelijk van de impedantie (ook wel 'load' of 'belasting' genoemd) van de aangesloten speakers. Hoewel dat regeltje niet helemaal kopt (het is tenslotte geen weerstand maar impedantie) kun je grofweg aanhouden dat twee keer zo lage impedantie een twee keer zo hoog vermogen oplevert (=uit de versterker trekt). De eindtrap die hierboven beschreven wordt levert 350 W aan 4 ohm en 200 w aan 8 ohm. Dat heeft verder niets te maken met de efficiency van die spreakers (= hoe hard dat gaat, bij hetzelfde vermogen).
Dus het zou niet veel uitmaken of je een 8 of 16 ohm cab aansluit op een 4 ohm versterker. Waarom kun je dan op de meeste tops kiezen tussen 4, 8 en 16 ohm? Het lijkt mij dat de fabrikanten dat niet voor niets doen.quote:Waar je rekening mee zou kunnen houden is dat een hogere impedantie er ook voor zorgt dat de anodespanning in de eindbuizen wat hoger wordt. Dat effect is niet heel groot, en de meest buizen kunnen een veel hogere spanning aan dan waar ze op gebruikt worden, maar theoretisch zou je, als je een heel groot verschil maakt (bijv. een 32 ohms speaker op een 2 ohm versterker) de levensduur van de eindbuizen kunnen verkorten. Dat is echter zuiver theoretisch, in de praktijk merk je daar niks van, tenzij je echt rare dingen gaat doen.
Zeker kleine verschillen, 4 op 5,3 of 4 op 8 heeft echt geen enkele invloed, anders dan, zoals gezegd, het geluid: een speaker die een lagere impedantie heeft dan de versterker geeft minder hoge tonen. Of je dat erg vindt is een kwestie van smaak.
Om even een andere vergelijking te maken, wat je hier zegt betekent dus dat je je auto continu hoog toerental kunt laten draaien (lees: in het rood) want de motoren zijn er op gebouwdquote:Waarom een versterker die je lang op volledig vermogen draait 'hier en daar iets de geest zou geven' roep je nu iedere keer, zonder daarbij aan te geven waarom je dat denkt. Ik gaf al eerder aan, dat is onzin. Een gloelamp die gemaakt is voor 220 V kan dat gewoon aan, die hoef je ook echt niet op een lagere spanning te draaien omdat er ander 'hier en daar iets de geest zou geven' (wat, met alle respect, dus weer mickey mouse taal is. Als je argumenteert, doe dat dan met steekhoudende argumenten, niet met vaagheden.)
Het hele verhaal komt dus absoluut niet logisch over.quote:Wat je zegt over harmonsiche vervorming heeft al helemaal niets met dit onderwerp te maken, je hebt er duidelijk minder verstand van dan je laat blijken (of misschien wel denkt). Dat geeft niks, maar ga dan anderen niet onjuist voorlichten.
edit: mocht je meer over speaker en impedantie willen weten, dan is dit http://www.peavey.com/support/technotes/concepts/impedance.cfm een goed beginpunt
Correct me if I'm wrong, maar als je 2 cabs van 8 ohm doorlust, dan moet je de uitgang op je versterker op 4 ohm zetten. want de cabs zijn dan in serie geschakeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:01 schreef Aresdreams het volgende:
wat doet een fullstack eigenlijk met je versterker?
ik heb er nu 1 rechtstreeks vanuit mijn versterker aangesloten (8 ohm op 8 ohm als het goed is) en dan 1tje doorgelust (ook op 8 ohm, dus dat zou goed moeten zitten).
ben wel benieuwd wat ik als antwoord krijg
het geeft iig genoeg herrie
Nou ja, dat was dus duidelijk niet het doelquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:43 schreef brother52 het volgende:
Oh, en Mickey Mouse taal is okay want dan snap ik ten minste ook waar het over gaat.
Nee, ik heb twee universitaire titels, in de economie en in de bedrijfskunde, en ik studeer op dit moment psychologie. Waarom dat relevant is zie ik niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:42 schreef The_Dean het volgende:
Mag ik aannemen dat je een HBO achtergrond hebt? Komen namelijk nogal veel uit het boek geleerde regeltjes voorbij. Durf je dat in de praktijk te verantwoorden? Ik doe het mijn apparatuur niet aan.
Ik snap het nog steeds niet...je zegt dat het een 2 x 8 ohm uitgang is maar er staat 4 ohm op...? Wat voor versterker is het, welke merk/type ? Dan kan ik wel even voor je nakijken of wat jij wilt een probleem is of niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat het er op staat natuurlijk...
Ja, dat maakt uit. Welke impedantie hebben je cabs ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:35 schreef Cynic het volgende:
ik zal vandaag eens op mijn versterker en cabs kijken hoe het precies zit. Ik weet dat mijn versterker een schakelaar heeft voor 8-16 ohm, ik weet alleen even niet wat op mijn cabs staat. Maar het maakt neem ik aan wel verschil wanneer je 2 cabs op je top aansluit ipv 1?
er zitten 2 uitgangne achterop en het is niet duidelijk welke nu op 4 of op 8 ohm werkt, maar goed, kwa geluid hoor ik ook niet echt verschil... misschien selecteert ie zelf de juiste waarde somehow?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar als je 2 cabs van 8 ohm doorlust, dan moet je de uitgang op je versterker op 4 ohm zetten. want de cabs zijn dan in serie geschakeld.
Ik zal vanavond even kijken of het linkje nog heb met een redelijke onderbouwing.
ik nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:43 schreef brother52 het volgende:
Ik ben een nitwit wat electronica betreft
Nee, de combinatie van speaker en versterker bepalen hoeveel vermogen de versterker afgeeft. Vergelijk het een beetje met een kraan. Hoeveel water er uit komt wordt bepaald door de druk in de leiding (de versterker) en hoe ver de kraan open staat (de impedantie van de speaker). De impedantie van een speaker kun je vergelijken met "hoe ver de kraan open staat". Ze je de kraan verder open dan komt er meer water uit, maar het maximum wordt bepaald door wat de waterdruk is. Overigens is een versterker net zo 'passief' als een speakerquote:maar een paar dingen vallen me op.
[..]
Als ik het dikgedrukte goed lees, bepaalt de speaker dus hoeveel vermogen een versterker afgeeft.
Lijkt me niet logisch, een speaker is een passief ding wat verder helemaal niets bepaalt. Een versterker geeft een signaal af en de speaker moet het daar maar mee doen.
Zoals gezegd, het maakt wél wat uit, alleen er gaat niks kapot als je een cab met een hogere impedantie aansluit (zolang je niet in de extremen gaat). ALs jij een 4 ohm cab hebt mag je blij zijn dat je versterker niet hardwired op 8 of 16 ohm staat want daar krijg je dus wél brokken van.quote:Dus het zou niet veel uitmaken of je een 8 of 16 ohm cab aansluit op een 4 ohm versterker. Waarom kun je dan op de meeste tops kiezen tussen 4, 8 en 16 ohm? Het lijkt mij dat de fabrikanten dat niet voor niets doen.
Nik sin het rod. Een versterker die gemaakt is om 120 W te leveren kan dat honderden uren achter elkaar doen zonder dat er iets stuk gaat. Buizentechnologie is nu eenmaal vrij betrouwbaar. Uiteraard zijn er kwaliteitsverschillen, maar als jij een 120 w eindtrap 1000 uur achter alkaar voluit aanzet zul je hooguit merken dat je eindbuizen wat achteruit gaan, hetgeen normaal is. Zoals je overigens ook een automotor 1000 uur achter elkaar op vol vermogen kunt laten draaien zonder dat er iets stuk gaat.quote:
Om even een andere vergelijking te maken, wat je hier zegt betekent dus dat je je auto continu hoog toerental kunt laten draaien (lees: in het rood) want de motoren zijn er op gebouwd![]()
Tja...quote:Het hele verhaal komt dus absoluut niet logisch over.
Geloof is mooi. Je moet vooral geloven wat je wilt. Sommige mensen geloven in God, of in UFO's. Je moet alleen niet denken dat het ieets met kennis te maken heeftquote:Ik ben eerder geneigd iemand te geloven van wie ik weet dat hij een versterker kan repareren dan iemand die ellenlange verhalen typt die niet logisch overkomen.
Ik noem dat Mickey Mouse taal omdat het misinformatie is. Harmonische vervorming heeft echt helemaal niks te maken met of er iets in je versterker kapot gaat bijv. Klok en klepel, onzin en flauwekul. Als iemand zich daar persoonlijk door aangevallen voelt: jammer. Moet je maar geen onzin verkondigen.quote:Oh, en Mickey Mouse taal is okay want dan snap ik ten minste ook waar het over gaat.
maar zit er ook niet zoiets als de formule i=r*u orso in?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:44 schreef SingleCoil het volgende:
heel verhaal
Klopt. Zoals je ziet zegt H&K (ik neem aan dat je een H&K Warp7 hebt ?) hier ook dat de totale impedantie best hoger mag zijn dan de impedantie van de versterker, niet lager. Dus als je je maar aan die regel houdt is er geen probleem (anders dan 'ander geluid, minder vermogen'.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:44 schreef Aresdreams het volgende:
SPEAKER OUTPUTS:
Serial (combo): Designed to connect an auxiliary
cabinet with a minimum impedance of 4 ohms.
Unless of course you want to use the WARP 7™
one last time as a hot air grill, barbecuing it in the
process. That’s an option we can’t advocate...
Parallel (heads): Designed to connect to the
included 4x12" cabinet and another auxiliary
cabinet with a rating of at least 8 ohms. The
minimum permissible impedance is 4 ohms. This
means if you connect cabinets to both outs, each
cabinet’s impedance may be no lower than
4 ohms! Unless of course…(see above)
als ik dit zo lees uit de handleiding, maakt het dus niet uit hoe ik het aansluit
u = i * rquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:47 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
maar zit er ook niet zoiets als de formule i=r*u orso in?
als ik de formule fout heb: sorry, natuurkunde is al weer lang geleden voor me...
het is idd een warp 7. hangt de originele cabinet aan en een atrix serrie straight cabinet, een lekkere muur van geluidquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Klopt. Zoals je ziet zegt H&K (ik neem aan dat je een H&K Warp7 hebt ?) hier ook dat de totale impedantie best hoger mag zijn dan de impedantie van de versterker, niet lager. Dus als je je maar aan die regel houdt is er geen probleem (anders dan 'ander geluid, minder vermogen'.
De karakteristiek van een transistorversterker zoals de Warp7 is trouwens weer iets anders dan een buizenamp, daardoor zul je bij een transistorversterker nog minder effect ondervinden van een hogere impedantie van de speakers.
...gelukkig zijn de meeste transistor amps, zeker icm modeling, even goed bruikbaar als buizenversterkersquote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
het is idd een warp 7. hangt de originele cabinet aan en een atrix serrie straight cabinet, een lekkere muur van geluid(en hij zou echt heel wat harder kunnen)
en ja, niet iedereen heeft helaas geld voor een buizenbakje
Je begeeft je hier in het kamp van de buizenfetisjisten. Ze proberen te verwarren met feiten is zinloosquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...gelukkig zijn de meeste transistor amps, zeker icm modeling, even goed bruikbaar als buizenversterkers
Oefenenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:25 schreef Verluste het volgende:
Ik heb veel moeite om vloeiend van het G akkoord naar het D akkoord te gaan, er zit altijd een seconde tussen en dan gaat nog altijd mn ringvinger niet goed. Tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daarom hangt er een boss GT-8 er aan, ga ik nog het een en ander van line 6 testenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...gelukkig zijn de meeste transistor amps, zeker icm modeling, even goed bruikbaar als buizenversterkers
meer oefenenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:25 schreef Verluste het volgende:
Ik heb veel moeite om vloeiend van het G akkoord naar het D akkoord te gaan, er zit altijd een seconde tussen en dan gaat nog altijd mn ringvinger niet goed. Tips?
Grrrquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:28 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
daarom hangt er een boss GT-8 er aan, ga ik nog het een en ander van line 6 testen
[..]
meer oefenen
Je kan akkoorden op veel verschillende manieren pakken. En iedereen heeft daar moeite mee gehad in het beginquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:29 schreef Verluste het volgende:
[..]
Grrr
Is er geen andere manier om het sneller te pakken?
Wie heeft er hier ook moeite mee gehad?
Ehrm... vaak oefenen lijkt mequote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:25 schreef Verluste het volgende:
Grungebands pakten er een Cadd9 tussendoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:29 schreef Verluste het volgende:
[..]
Grrr
Is er geen andere manier om het sneller te pakken?
Wie heeft er hier ook moeite mee gehad?
Haha nee, ik heb het in de gatenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:06 schreef TeleluvR het volgende:
Pfff, wat een discussie... als je het zelf beter weet, dan is dat toch goed genoeg... Los daarvan Dean, je zult niet zomaar gelijk krijgen van Dhr. de Jong.
uh...meer oefenen ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:25 schreef Verluste het volgende:
Ach jee...we zijn er klaar mee geloof ik. Als je echt wilt weten hoe het zit kun je dat altijd nog eens nalezen. Overigens zal er niks mis gaan als je jouw stelregel (amp impedantie=cab impedantie) volgt, je beperkt je hooguit een beetje in je mogelijkheden, en je hebt natuurlijk een probleem als je toevallig een cab hebt met een andere impedantie dan je amp. In die situatie vind ik het wel aardig om te weten wat er dan kan, maar voor jou is het dan in ieder geval beter om de boel uit te laten staanquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:07 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha nee, ik heb het in de gaten
Nja, hoef dan ook niet zo nodig gelijk te krijgen zoals hij dat zo graag wil, maar hij loopt op dit moment onwaarheden en onsamenhangende dingen te verkondigen.
Maar, als hij gelijk heeft krijgt hij het van me, zo ben ik dan ook![]()
Hij heeft het zelfs al paar keer gekregen
alleen als ik geen gelijk heb. Dat komt in de praktijk niet vaak voor. Het duurt soms wel wat langer voor mensen dat ook begirjpen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:06 schreef TeleluvR het volgende:
Pfff, wat een discussie... als je het zelf beter weet, dan is dat toch goed genoeg... Los daarvan Dean, je zult niet zomaar gelijk krijgen van Dhr. de Jong.
de formules waren mijn schuld deanquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:54 schreef The_Dean het volgende:
Ook zie ik een aantal formules/regels voorbijkomen waarover je zegt: "Er is een regel voor, maar... eigenlijk is die niet van toepassing/ligt het net anders." Mijn vraag is daarop waarom je dan met die regels komt.
Tja, en voor wie niet wil begrijpen schiet iedere uitleg tekort...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
de formules waren mijn schuld dean
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:15 schreef Cynic het volgende:
Trouwens Menno, jij hebt deze gitaar toch?
http://www.thomann.de/nl/washburn_x50_profetb.htm
Die kost nieuw tegenwoordig ¤690
Er is geen beste volgorde. Als je eerst distortion gebruikt en daarna delay dan blijft je geluid wat cleaner dan andersom. Of je dat mooi vindt is een kwestie van smaak, en of het veel uitmaakt is afhankelijk van hoeveel overlap er tussen de tail(s) en de repeat(s) zit.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:15 schreef Aresdreams het volgende:
maar voor diegene die het wil begrijpen heb je soms meerdere uitlech methodes nodig
maar goed... wat voor volgorde is het beste? eerst delay, dan distortion, of eerst distortion en dan delay?
Dat bedoel ik... fijn he, het masker dat Internet heet... veel plezier!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
alleen als ik geen gelijk heb. Dat komt in de praktijk niet vaak voor. Het duurt soms wel wat langer voor mensen dat ook begirjpen.
Oh ja: ik ben idd arrogant, betweterig, denigrerend, neerbuigend, kleinerend en die dingen. Leuk hè, internet? Kom je nog eens iemand tegen
Ach, masker...ik gebruik tegenwoordig altijd mijn eigen naam en mijn eigen kop op de foto, en ik lieg haast nooit, ik overdrijf hooguit wel eens een beetje, net een mens, hè?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik... fijn he, het masker dat Internet heet... veel plezier!
Kan je beter in het Ukuleletopic vragen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:53 schreef RicknRoll het volgende:
Ha mensen!
Iemand hier ervaring met Ukelele spelen? Ik wil er een kopen, ben al redelijk ervaren gitarist, maar ik wil er iets bijdoen...
Is 't een beetje te doen, wat kost zo'n ding? (ik heb er eentje gezien voor 17,50, zou dat wat zijn?)
Als je het met een kraan vergelijkt, is het dan niet zo dat je de volumeknop moet vergelijken met 'hoever je de kraan opendraait' ? Want hoe hoger je volume staat, deste meer signaal er op je output komt volgens mij (hoe verder de kraan open staat, deste meer water komt er uit). In dat geval (wat ook weer veel logischer klinkt) bepaalt je cab nog steeds helemaal niets.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:44 schreef SingleCoil het volgende:
ik niet
Nee, de combinatie van speaker en versterker bepalen hoeveel vermogen de versterker afgeeft. Vergelijk het een beetje met een kraan. Hoeveel water er uit komt wordt bepaald door de druk in de leiding (de versterker) en hoe ver de kraan open staat (de impedantie van de speaker). De impedantie van een speaker kun je vergelijken met "hoe ver de kraan open staat". Ze je de kraan verder open dan komt er meer water uit, maar het maximum wordt bepaald door wat de waterdruk is. Overigens is een versterker net zo 'passief' als een speaker, het zijn gewoon electronica compenenten die hun eigen karakterstiek in in een schakeling hebben. Als je het precies wil weten kan ik het wel uitleggen, anders moet je maar aannemen dat dat zo is.
Ok, dat stuk is helder.quote:Zoals gezegd, het maakt wél wat uit, alleen er gaat niks kapot als je een cab met een hogere impedantie aansluit (zolang je niet in de extremen gaat). ALs jij een 4 ohm cab hebt mag je blij zijn dat je versterker niet hardwired op 8 of 16 ohm staat want daar krijg je dus wél brokken van.
Een automotor kun je niet 1000 uur achter elkaar op vol vermogen laten draaien want je hebt met bewegende onderdelen te maken die aan slijtage onderhevig zijn.quote:Nik sin het rod. Een versterker die gemaakt is om 120 W te leveren kan dat honderden uren achter elkaar doen zonder dat er iets stuk gaat. Buizentechnologie is nu eenmaal vrij betrouwbaar. Uiteraard zijn er kwaliteitsverschillen, maar als jij een 120 w eindtrap 1000 uur achter alkaar voluit aanzet zul je hooguit merken dat je eindbuizen wat achteruit gaan, hetgeen normaal is. Zoals je overigens ook een automotor 1000 uur achter elkaar op vol vermogen kunt laten draaien zonder dat er iets stuk gaat.
Je haalt geloof en geloof door elkaar.quote:Tja...
[..]
Geloof is mooi. Je moet vooral geloven wat je wilt. Sommige mensen geloven in God, of in UFO's. Je moet alleen niet denken dat het ieets met kennis te maken heeft
Mickey Mouse had vaker gelijk dan je denkt, lees de strips er maar op na.quote:Ik noem dat Mickey Mouse taal omdat het misinformatie is. Harmonische vervorming heeft echt helemaal niks te maken met of er iets in je versterker kapot gaat bijv. Klok en klepel, onzin en flauwekul. Als iemand zich daar persoonlijk door aangevallen voelt: jammer. Moet je maar geen onzin verkondigen.
Jip-en-janneke taal daarentegen vind ik wel prima. En in jip-en-janneke taal: als de ohms van je cabs gelijk of hoger zijn dan de ohms van je versterker, en het verschil is niet extreem groot, dan is het OK.
wopwopquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:06 schreef Bafnek het volgende:
Ik heb sinds kort 'n Vox AC15CC1x buizenversterker. Ik zie aan beide kanten 2 buizen in de versterker... als ik 'm aanzet wordt alleen de linkerkant warm/licht op. De andere twee zitten in een metalen omhulsel en worden niet warm en lichten ook niet op (zit wel een ventilatie rooster boven).
Zijn deze reserve? Of zouden ze ook mee moeten werken? Of werken ze mee alleen worden ze niet zo zwaar gebruikt?
Ik zal het nog één keer uitleggen de rest moet je maar teruglezen, het staat er allemaal al. Het afgegeven vermogen van een installatie wordt bepaald door zowel speaker als versterker. Zonder speaker geen afgegeven vermogen. Al zet je je versterker nog zo hard, zonder speaker gebeurt er niks (ja, hij gaat op den duur kapot, een buizenamp eerder dan een trannie). Een versterker heeft dus de belasitng van de speaker nodig om überhaupt vermogen te kunnen leveren. Hoe hoger de belasting (=hoe lager de impedantie) hoe hoger het vermogen. In principe kun je daar eindeloos mee doorgaan maar er zitten aan de kant van de versterker wel wat beperkingen, bijv. hoeveel stroom de eindbuizen of torren en de trafo kan leveren. Daarom geeft de leverancier aan wat het maximale vermogen is dat door een versterker geleverd kan worden. Omdat dat vermogen afgegeven wordt bij een bepaalde belasting geeft de leverancier ook de impedantie op. Dus bijv. 350W aan 4 ohm, 200 W aan 8 ohm. Voor een transistorversterker maakt het niet zoveel uit welke belasting je er aan hangt, zolang je maar niet teveel stroom trekt. Dus als je er een reeks cabs van 8 ohm aan zou hangen kun je rustig een impedantie van 64 ohm aansluiten, er gaat (electrisch) dan nog niet veel mis, wel een beetje weinig vermogen (als je ze serieel aansluit). \Voor een buizenamp ligt dat iets anders, omdat buizen 1) een eindtrafo nodig hebben, die werkt icm met de speaker als een gestemde kring, en heeft dus een resonantiefrequentie. Daardoor wordt de klank anders als je een andere impedantie aansluit. Bovendien geeft een veel hogere impedantie een iets hogere anodespanning, hetgeen soms theoretisch tot extra slijtage van de eindbuizen zou kunnen leiden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:49 schreef brother52 het volgende:
(Heel verhaal)
Ja, dat is dan wel weer zo...quote:Mickey Mouse had vaker gelijk dan je denkt, lees de strips er maar op na.
Een 15CC is toch een remake van de AC15 ? Daar zitten wel wat meer buizen in, 7 stuks dacht ik. De preamp buisjes worden trouwens meestal niet erg warm, ik kan me wel voorstellen dat je die door het omhulsel heen haast niet voelt.quote:
maar als ze in een kokertje zitten is het geen probleem hoor (als het kokertje tenminste niet gloeiend heet isquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:31 schreef Aresdreams het volgende:
maar aanraken van de buizen met je handen is dan weer niet aan te raden, toch?
Jouw uitspraak.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:31 schreef Litpho het volgende:
We gaan te snel en om dat te voorkomen gaan mensen tvp's plaatsen? Wat klopt hier niet?.
Ja, akelige grappen zijn dat altijd.quote:
Of de nieuwe serie komt er aan, en op deze manier kunnen ze mooi nog wat 'oude voorraad' verkopen...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, akelige grappen zijn dat altijd.
Geeft maar weer eens aan hoe willekeurig fabrikanten de prijzen voor hun producten bepalen.
Maar dan nog maken ze hier geen verlies op.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Of de nieuwe serie komt er aan, en op deze manier kunnen ze mooi nog wat 'oude voorraad' verkopen...
Met andere woorden, je kun een versterker dus onbelast aanzetten. Want, zoals jij het stelt, geldt de regel: geen belasting = geen vermogen uit je versterker.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:13 schreef SingleCoil het volgende:
Ik zal het nog één keer uitleggen de rest moet je maar teruglezen, het staat er allemaal al. Het afgegeven vermogen van een installatie wordt bepaald door zowel speaker als versterker. Zonder speaker geen afgegeven vermogen. Al zet je je versterker nog zo hard, zonder speaker gebeurt er niks (ja, hij gaat op den duur kapot, een buizenamp eerder dan een trannie). Een versterker heeft dus de belasitng van de speaker nodig om überhaupt vermogen te kunnen leveren. Hoe hoger de belasting (=hoe lager de impedantie) hoe hoger het vermogen. In principe kun je daar eindeloos mee doorgaan maar er zitten aan de kant van de versterker wel wat beperkingen, bijv. hoeveel stroom de eindbuizen of torren en de trafo kan leveren. Daarom geeft de leverancier aan wat het maximale vermogen is dat door een versterker geleverd kan worden. Omdat dat vermogen afgegeven wordt bij een bepaalde belasting geeft de leverancier ook de impedantie op. Dus bijv. 350W aan 4 ohm, 200 W aan 8 ohm. Voor een transistorversterker maakt het niet zoveel uit welke belasting je er aan hangt, zolang je maar niet teveel stroom trekt. Dus als je er een reeks cabs van 8 ohm aan zou hangen kun je rustig een impedantie van 64 ohm aansluiten, er gaat (electrisch) dan nog niet veel mis, wel een beetje weinig vermogen (als je ze serieel aansluit). \Voor een buizenamp ligt dat iets anders, omdat buizen 1) een eindtrafo nodig hebben, die werkt icm met de speaker als een gestemde kring, en heeft dus een resonantiefrequentie. Daardoor wordt de klank anders als je een andere impedantie aansluit. Bovendien geeft een veel hogere impedantie een iets hogere anodespanning, hetgeen soms theoretisch tot extra slijtage van de eindbuizen zou kunnen leiden.
De mensen van H&K zullen wel weten waarover ze het hebben, anders verkochten ze waarschijnlijk ook niet zo veel versterkers. En het stuk over dat het niet verstandig is om een 4 ohm cab op een 8 ohm uitgang aan te sluiten was al duidelijk.quote:Bij de eerder genoemde Warp7 geeft H&K zelf ook al aan dat je aan de uitgang iedere impedantie aan mag sluiten, zolang je maar neit onder de 4 ohm komt (want dan wordt de stroom dus te hoog). Maar wie H&K niet wil geloven moet dat natuurlijk zelf weten. UFO's, God, Sinterklaas en impedantierichtlijnen van The Dean, geloof wat je wilt, mij best hoor.)
Je valt inderdaad in herhaling en meestal is dat een teken van zwakte. Of je kunt gewoon niet uitleggen wat je bedoelt.quote:Het wordt verder een beetje herhaling van zetten, geloof ik. Ik heb niets meer te melden dat ik niet al eens geschreven heb, als je dat niet leest of onjuist interpreteert moet je niet raar opkijken van onjuiste conclusies. Ik heb zelf ook de nodige amps gebouwd en gerepareerd, en ik heb toevallig ook nog een paar jaar natuurkunde gestudeerd en weet dus electrotechnisch best wel waar ik het over heb. Verder geen zin mijn standpunten te verdedigen, wie het beter weet; veel succes! Veel maakt het, op de schaal van het universum, allemaal niet uit.
bij mij gebeurt het andersom, ik koop hem goedkoper en hij wordt duurderquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, akelige grappen zijn dat altijd.
Geeft maar weer eens aan hoe willekeurig fabrikanten de prijzen voor hun producten bepalen.
Die mondharminica heb ik ook gekochtquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:33 schreef SNArky het volgende:
Niet heel erg gitaar-related, maar ik ben een harmonica in C en een nieuw stemapparaat/metronoom rijker.
Ik heb een stroboscoopquote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die mondharminica heb ik ook gekochtKan ik de Bob Dylan uit gaan hangen
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:17 schreef brother52 het volgende:
(lang verhaal dat verder niet veel on-topic info bevat)
Ik maak me absoluut niet druk. Waarom zou ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:57 schreef SingleCoil het volgende:
maak je niet druk, het is maar een hobby hoor. En je kunt nou eenmaal niet alles weten, geeft niks.
Ik ben de rust zelvequote:
nou, niet direct hoor...maar wel snel. Ligt er ook aan of er signaal doorheen komt, en of íe lang open staat. Ik heb bijv. een mesa 20/20 eindtrap en als ik daar maar één kanaal van gebruik zet ik van het andere kanaal het volume helemaal dicht, dan kan het geen kwaad als daar geen cab op aangesloten zit.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:59 schreef Cynic het volgende:
Buizenamp mag je trouwens nooit zonder speaker aanzetten!
Daar gaat hij dus wel kapot van.
Vraag en gij zult ontvangen...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Ik zit alleen nog met een aantal onbeantwoorde vragen en dat vind ik een beetje jammer.
In Helmond hadden ze die wel gewoon. Daar moest ik toevallig toch zijn, maar mijn god, nu weet ik het zeker: in Helmond wonen de lelijkste mensen van Nederland, sjezus wat een volk liep daar rondquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb een stroboscoop
Want de bongo's waren niet binnen gekomen
duhuhquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In Helmond hadden ze die wel gewoon. Daar moest ik toevallig toch zijn, maar mijn god, nu weet ik het zeker: in Helmond wonen de lelijkste mensen van Nederland, sjezus wat een volk liep daar rond
Is de ene cab die standaard van H&K, met 4x12" Celestion Rockdrivers ? En wat is die andere, een 2x12 met 8 ohms speakers ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef Cynic het volgende:
Ik heb net even gechecked maar ik snap het nog niet best, mijn ene cab heeft 2 ingangen, één daarvan is 4ohm en bedoeld voor mono. Anders zijn ze 8 ohm.
Mijn andere cab heeft ook 2 ingangen, waarvan eentje van 4 ohm en eentje van 16 ohm en volgens mij samen weer 8 ohm. Op beide cabs zit een schakelaar. Mijn eindtrap heeft ook een schakelaar voor 8 of 16 ohm.
Ik dacht dat ik er destijds over nagedacht had hoe ik ze aansloot, maar nu snap ik het echt niet meer.
ah, mixup! Wat voor amp en cabs heb je precies ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:50 schreef Cynic het volgende:
Ik heb geen H&K, da's Ares.
Zijn beide Marshall cabs.
Een Marshall 9100 50 watt eindtrap met een 4x12 valvestate cab en een 2x12 valvestate cab (marshall 8222).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:57 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ah, mixup! Wat voor amp en cabs heb je precies ?
don't tempt me!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:56 schreef -Menn0- het volgende:
Had je nog geld over voor mn Washburn Cynic?
de ene idd de standaard en de andere is een atrix serrie 4x12 op 8 ohmquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Is de ene cab die standaard van H&K, met 4x12" Celestion Rockdrivers ? En wat is die andere, een 2x12 met 8 ohms speakers ?
quote:
Da's ook wel een optie ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind em echt vetMisschien kunnen we tot een overeenkomst komen
Zondequote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind hem ook heel mooi, heb er ook de bijbehorende koffer bij gekocht, maar ik denk dat ik er in totaal nog geen 5 keer op heb gespeeld.
Ja, vind ik ook. Maar ik gebruik hem echt helemaal niet en dat is ook zonde toch?quote:
Ja, het zonde gedeelte was ook de 5 keer spelen, niet dat je hem een beter huis guntquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Maar ik gebruik hem echt helemaal niet en dat is ook zonde toch?
Hij ziet er behoorlijk plat uit voor een semi. Vergelijkbaar met een ES-335?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:06 schreef Cynic het volgende:
Een bijwerking van de gitaar is verder dat je ermee uitgroeit tot reusachtige omvang
[ afbeelding ]
Geen idee, daar heb ik nooit op gespeeld. Die AFS serie is inderdaad dunner dan normale semi's.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hij ziet er behoorlijk plat uit voor een semi. Vergelijkbaar met een ES-335?
43mm, dat is een stuk dunner. Toch eens een winkel opzoeken om te kijken of dat een beetje lekker speeltquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Geen idee, daar heb ik nooit op gespeeld. Die AFS serie is inderdaad dunner dan normale semi's.
OK. Je versterker is een buizenversterker en is dus relatief gevoelig voor de impedantie van de cab. Gelukkig heb je nogal wat mogelijkheden. Het maakt eigenlijk niet uit of je stereo speelt of 2 x mono, in beide gevallen moet je hetzelfde doen. Je 4x12 is altijd 8 ohm, de 2x12 kan ook je met twee speakers mono gebruiken of iedere speaker onafhankelijk (stereo dus). Als je de 2x12 dus met één speaker mono gebruikt is íe 8 ohm, de 4x12 ook, en je versterker staat ook op 8 ohm, dus alles ok. De 2x12 is 100w, dus die ene speaker kan wel 50 w aan. Dat is het enige dat ik een beetje krap vind, dus wel uitkijken dat je die niet opblaast.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een Marshall 9100 50 watt eindtrap met een 4x12 valvestate cab en een 2x12 valvestate cab (marshall 8222).
Ik sluit ze op 2 manieren aan, bij de ene band speel ik 2x stereo, dus gebruik ik beide cabs tegelijk, bij de andere band speel ik samen met onze gitariste over mijn eindtrap (die in feite 2 gescheiden versterkers in 1 behuizing is) en is alles dus 2x mono aangesloten. Ik pas de schakelaar op mijn eindtrap daarbij niet aan, die staat altijd op 8 ohm, wel let ik op dat ik beide cabinetten in het tweede geval op de mono-ingang aansluit.
Ah, dan is er geen risico, je gebruikt dan maar 1 speaker maar dat maakt niet zo veel uit. Misschien hoor je een beetje volumeverschil omdat de 4x12 wat efficienter is dan de ene speaker in de 2x12 maar als je met de andere gitariste speelt zal dat niet veel uitmaken. In je stereo setup kun je het misschien wel horen maar dat is dan weer een kwestie van de kant van de 2x12 iets harder zetten.quote:
Whoops...als je de 2x12 mono gebruikt dan is 'ie 4 ohm, dat is niet goed voor de 8 ohm aansluitng van je amp...kun je die cab niet op mono zetten ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:26 schreef Cynic het volgende:
En ik heb altijd alles zo aangesloten dat alle speakers het doen.
Er zijn nog wel wat andere mogelijkheden, maar wat je nu doet is echt niet goed hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:37 schreef Cynic het volgende:
Nou ik ben eigenlijk gewoon wel tevreden over het geluid en de manier waarop ik alles in beide situaties heb aangesloten, ik loop alleen liever geen risico dat ik de boel in de vernieling help.
ja dat is ook een beetje waar ik me zorgen over maak.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Whoops...als je de 2x12 mono gebruikt dan is 'ie 4 ohm, dat is niet goed voor de 8 ohm aansluitng van je amp...kun je die cab niet op mono zetten ?
Een 2x12 mono cab gebruikt gewoon beide speakers hoor, die zijn parallel aangesloten. Net als een mono 4x12 ook alle 4 speakers benut.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ah, dan is er geen risico, je gebruikt dan maar 1 speaker maar dat maakt niet zo veel uit. Misschien hoor je een beetje volumeverschil omdat de 4x12 wat efficienter is dan de ene speaker in de 2x12 maar als je met de andere gitariste speelt zal dat niet veel uitmaken. In je stereo setup kun je het misschien wel horen maar dat is dan weer een kwestie van de kant van de 2x12 iets harder zetten.
Maar je zou natuurlijk ook gewoon de 4x12 stereo als 2x16 ohm kunnen aansluiten, dat geeft dezelfde mogelijkheden.
tja...die emg's, ik weet het niet, hoor...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:52 schreef -Menn0- het volgende:
Als je daar dan een PROFE op aansluit ben je helemaal de bom
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Een 2x12 mono cab gebruikt gewoon beide speakers hoor, die zijn parallel aangesloten. Net als een mono 4x12 ook alle 4 speakers benut.
Mijn Marshall cab is een 4x12 mono cab, en er komt uit alle 4 geluid hoor. Wat voor zin heeft het anders een 4x12 te gebruiken?quote:
Ja, ja, maar daar ging het dus niet om. Waar het om gaat is dat de versterker 8 ohm of 16 ohm aan kan. Geen 4 ohm. En de 2x12 kan 4 ohm mono, of 2 x 8 ohm stereo. Dus hij kan alleen de 2 x 8 ohm stereo optie gebruiken, anders is de impedantie te laag (weet je nog ?). Maar in dat geval werkt er maar één speaker.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mijn Marshall cab is een 4x12 mono cab, en er komt uit alle 4 geluid hoor. Wat voor zin heeft het anders een 4x12 te gebruiken?
Zover ik weet ben ik de eerste muzikant die ukelele heeft gespeeld op een metal CD.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:53 schreef RicknRoll het volgende:
Ha mensen!
Iemand hier ervaring met Ukelele spelen? Ik wil er een kopen, ben al redelijk ervaren gitarist, maar ik wil er iets bijdoen...
Is 't een beetje te doen, wat kost zo'n ding? (ik heb er eentje gezien voor 17,50, zou dat wat zijn?)
Hartke 3500. Ik heb geen probleem hoor, ding blaast als een tierelier en is met geen kanon kapot te krijgen. Hartke wil alleen graag dat je met 2 speakers het volledige vermogen haalt en niet met maar één (zoals wel mogelijk is bij Ashdown of Ampeg (brrr)).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet...je zegt dat het een 2 x 8 ohm uitgang is maar er staat 4 ohm op...? Wat voor versterker is het, welke merk/type ? Dan kan ik wel even voor je nakijken of wat jij wilt een probleem is of niet.
zeker! zo heel grof kun je zeggen dat als je je volume maar half open hebt de versterker dus ook maar de helft van het vermogen levert (klopt niet echt, maar vooruit, heel grof gezegd) en ej dus je trafo ook maar voor de helft van het vermogen belast. Als je dan een 4 ohm cab aansluti waar en 8 ohm cab verwacht wordt gaat het wrs. wel goed. Je krijgt denk ik wel wat extra hoog in je geluid, door die 4 ohm cab.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:21 schreef Cynic het volgende:
Maar het rewiren van cabs ga ik dus niet doen, ik zou niet weten hoe dat moet.
Heeft het volume waarop ik speel ergens nog mee te maken? Ik heb doorgaans mijn versterker maar half open.
En als ik nou ervoor zorg dat ik beide uitgangen gebruik maar wel mono blijf spelen? Die 9100 heeft per helft 2 uitgangen, als ik die beide op mijn cab aansluit zit ik dus helemaal goed op 8 ohm en gebruik ik beide speakers? Of heb ik het dan nog steeds niet begrepen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:30 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
zeker! zo heel grof kun je zeggen dat als je je volume maar half open hebt de versterker dus ook maar de helft van het vermogen levert (klopt niet echt, maar vooruit, heel grof gezegd) en ej dus je trafo ook maar voor de helft van het vermogen belast. Als je dan een 4 ohm cab aansluti waar en 8 ohm cab verwacht wordt gaat het wrs. wel goed. Je krijgt denk ik wel wat extra hoog in je geluid, door die 4 ohm cab.
Echt safe is het niet, natuurlijk...
Beide uitgangen op je versterker op hetzelfde cabinet aansluiten terwijl je cab op mono staat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 05:54 schreef Cynic het volgende:
En als ik nou ervoor zorg dat ik beide uitgangen gebruik maar wel mono blijf spelen? Die 9100 heeft per helft 2 uitgangen, als ik die beide op mijn cab aansluit zit ik dus helemaal goed op 8 ohm en gebruik ik beide speakers? Of heb ik het dan nog steeds niet begrepen?
Ik heb speakerkabels zat dus daar hoeft het niet aan te liggen
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoen weer terug
TLFG ownd Almere weer ff
Op naar de finale en 500e aan camerashit rijker
![]()
Dan kan het natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:21 schreef Aresdreams het volgende:
ik dnek dat ie dan wel bedoeld om de cab op stereo te zetten
Tofquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoen weer terug
TLFG ownd Almere weer ff
![]()
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
zucht... type draadloos geval ding dat dribbel heeft, niet een of ander vaag ding uit den oudheid!
Als ik beide ingangen gebruik gaat hij automatisch naar 8 ohm, ik dacht dat er een schakelaar op mijn 2x12 cab zat maar dat is niet zo, alleen op mijn 4x12.quote:
Wat een updatesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:41 schreef Cynic het volgende:
Ik moet morgenvroeg nog weer werken.
Maar ik heb hoogstwaarschijnlijk wel een stageplek waar ik over een week of 3 kan beginnen.
Oh en mijn 7-snaar is weer terug van de maker, met schakelaar nummer 3 erin. Maar deze keer een Schaller en weer 5-weg geschakeld (ipv een 3-weg schakelaar) dus nu moet het goed zijn.
Bedankt voor de reactie! Wat kan je dan zoal allemaal spelen? is het geluid trouwens verschillend per gitaar?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:41 schreef Cynic het volgende:
Je hoeft niet echt een rocker te zijn, je kan zoveel meer dingen spelen met een gitaar. Ik vraag me alleen af of je misschien niet beter een ander instrument kan kiezen, waarom ben je toch bij gitaar uitgekomen?
Ik heb verder geen idee hoe goed die Harley Benton gitaren zijn, ze zijn in ieder geval goedkoop en ik denk dat het wel een leuke manier is om voor jezelf te kijken of gitaar echt iets voor jou is. Overigens zijn er nog wel wat andere merken die leuke dingen voor beginners hebben voor niet al teveel geld. Yamaha, Ibanez en Squier om er een paar te noemen.
Goed man @ stageplek.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:41 schreef Cynic het volgende:
Ik moet morgenvroeg nog weer werken.
Maar ik heb hoogstwaarschijnlijk wel een stageplek waar ik over een week of 3 kan beginnen.
Oh en mijn 7-snaar is weer terug van de maker, met schakelaar nummer 3 erin. Maar deze keer een Schaller en weer 5-weg geschakeld (ipv een 3-weg schakelaar) dus nu moet het goed zijn.
Harley Benton is prima als je iemand kent die hem helemaal voor je kan afstellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:41 schreef Cynic het volgende:
Je hoeft niet echt een rocker te zijn, je kan zoveel meer dingen spelen met een gitaar. Ik vraag me alleen af of je misschien niet beter een ander instrument kan kiezen, waarom ben je toch bij gitaar uitgekomen?
Ik heb verder geen idee hoe goed die Harley Benton gitaren zijn, ze zijn in ieder geval goedkoop en ik denk dat het wel een leuke manier is om voor jezelf te kijken of gitaar echt iets voor jou is. Overigens zijn er nog wel wat andere merken die leuke dingen voor beginners hebben voor niet al teveel geld. Yamaha, Ibanez en Squier om er een paar te noemen.
Jep, die bedoelde ikquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:56 schreef Xylon het volgende:
Je hebt het dus over deze? De prijs mag er in ieder geval wel wezen! <3
'Binnenkort review', Bedoel je daarmee dat je ze hebt? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd naar je review en hoe ze bevallen![]()
Hier binnenkort ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:33 schreef The_Dean het volgende:
GFS
Binnenkort review van de crunchy pat
Dat hoor ik vaker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Harley Benton is prima als je iemand kent die hem helemaal voor je kan afstellen.
Nee, als je je 2x12 op stereo zet en 'm dan met twee paralelle kabels vanaf he amp aanluit wordt het vanzelf weer 2x 8ohm parallel, dus 4 ohm, dus te weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 05:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
En als ik nou ervoor zorg dat ik beide uitgangen gebruik maar wel mono blijf spelen? Die 9100 heeft per helft 2 uitgangen, als ik die beide op mijn cab aansluit zit ik dus helemaal goed op 8 ohm en gebruik ik beide speakers? Of heb ik het dan nog steeds niet begrepen?
Ik heb speakerkabels zat dus daar hoeft het niet aan te liggen
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometownquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoen weer terug
TLFG ownd Almere weer ff
![]()
huh?quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:30 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometown![]()
*edit*: oh dat jaarlijkse MMM...
@SingleCoil:
Wat is er mis met het editten van je post [ afbeelding ] ipv tig keer achterelkaar een nieuwe post aanmaken?
Ik heb exact dezelfde gitaar en heb er laatst in de bridge een Crunchy Pat gezet. Hij klinkt lekker iig. Erg goed voor AC/DC enzo ook (helemaal i.c.m met een Marshall.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:17 schreef Xylon het volgende:
Ik heb hier thuis dus een Epiphone SG-400 staan samen met een Line6 Spider 30watt, heb deze combo nu ongeveer een half jaartje en het is nog steeds genieten <3
Alleen nu ik al wat langer op m'n elektrische speel begin ik toch 'n nadeeltje te merken, m'n geluid klinkt toch 'n beetje modderig. Dit merk ik vooral goed als ik bijv. AC/DC probeer te spelen, in het lied zelf klinkt de gitaar gewoon lekker fel en scherp, maar hier is het allemaal maar 'n beetje dof, ik krijg er niet echt pit achter. Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd met m'n versterker, gitaar zelf ook op treble staan en tone vol open, maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets mis.
Ik zat er dus aan te denken dat het waarschijnlijk wel de pickups zullen zijn, want over die standaard epi humbucker pickups hoor je over het algemeen niet zo'n goeie verhalen, maarja, dan komt natuurlijk weer de volgende keus... wat voor pickups zouden er in moetenDat is eigenlijk iets waar ik totaal _geen_ verstand van heb en dus hoopte dat jullie me hier 'n beetje mee kunnen helpen
Ik ben eigenlijk opzoek naar pickups waar je eigenlijk 'n beetje alles mee kunt, ik speel veel clean, ik speel muziek met 'n beetje crunch, maar ook muziek waarbij de gitaar doorzeeft is van de distortion. Ojah, als het gaat niet te duur, *is arme student*, ik kan anders ook nog gewoon naar 2ehandse kijken ^^
Kun je er ook metal mee heerschen? Hoe reageert hij met echt high gain? Is hij dan nog goed gedefinieerd?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb exact dezelfde gitaar en heb er laatst in de bridge een Crunchy Pat gezet. Hij klinkt lekker iig. Erg goed voor AC/DC enzo ook (helemaal i.c.m met een Marshall.
Als je nog wat meer wilt weten, zeg het maar
Hmm, ik speel echt totaal geen metal en als ik hier nu allemaal claims over ga maken zijn die niet echt betrouwbaarquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kun je er ook metal mee heerschen? Hoe reageert hij met echt high gain? Is hij dan nog goed gedefinieerd?.
Naja dingen zoals AC/DC doet ie erg goed, met voldoende laag en een mooi gedefinieerd hoog (zoals ook op de site van GFS staat).quote:
Ahquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:19 schreef The_Dean het volgende:
Ja, maar die zijn er niet chrome covered
En als je dat juist graag wil
Precies. Ik heb een Crunchy Rails die ik nog in mijn RG moet zetten, maar iemand met een G400 Korina heeft liever goudkleurige dingen er in zitten.quote:
Hoezo?:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:02 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Sowieso speel ik over een Fender versterker, en Fender versterker + metal = beetje no-go (vind ik dan he)
Zijn beide (erg) lichte gitaren en dat ding moet berekend zijn op een LP dusquote:Op zaterdag 1 november 2008 21:24 schreef The_Dean het volgende:
En nu hopen dat het houd, anders sloop je je muur, drie gitaren, je Roland en als het tegen zit je wasbak...
Goed bezig dudequote:Op zaterdag 1 november 2008 20:58 schreef Metalfreak het volgende:
Zo, eindelijk eens ff een beetje tijd voor mezelf. Gisteren 2e gesprek gehad bij CapGemini (ja, wil er nu toch mee doorgaan) en dat verliep erg goed, was een erg relaxte vent waarmee ik gesprek had (speelt overigens zelf ook gitaar) en ik zie er ontzettend veel mogelijkheden in.
En de rest van de tijd gaan klussen en verven bij een vriend van me, word je best moe van...
Nu ook ff geen zin om te gitaren
Nja, zelf weten verder natuurlijkquote:Op zaterdag 1 november 2008 21:25 schreef Daantke het volgende:
[..]
Zijn beide (erg) lichte gitaren en dat ding moet berekend zijn op een LP dus
heiligschennis! gitaren naast een verwarming...quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:21 schreef Daantke het volgende:
[ afbeelding ]
waarom twee haken als het met 1 ook kan
27 november weer een kansquote:Op zaterdag 1 november 2008 11:30 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometown![]()
*edit*: oh dat jaarlijkse MMM...
@SingleCoil:
Wat is er mis met het editten van je post [ afbeelding ] ipv tig keer achterelkaar een nieuwe post aanmaken?
Cool, ik was daar al nieuwsgierig naar. Laat weten hoe hij bevaltquote:Op zondag 2 november 2008 11:51 schreef Aresdreams het volgende:
Gister gezellig dagje uit geweest
paar nieuwe dingetjes gehaald voor den gitaar
[ afbeelding ]
deze schoonheid voor mezelf
Het wachten is tot je vier distortionpedalen achter elkaar modelleert en dan het einde van de wereld veroorzaaktquote:Op zondag 2 november 2008 12:06 schreef Aresdreams het volgende:
gaat nog wel ff duren voordat ik er achter ben
maar de distortion part is iig vele malen beter dan die van boss
Een Line6 stompbox modeler.quote:
Het emuleert maximaal vier Line 6 stompboxes tegelijk. Dat kunnen vier verschillende zijn, maar ook vier dezelfde. In willekeurige volgorde, met de total recall die je van een multi-effect mag verwachten.quote:
Met in tegenstelling tot de gemiddelde multi FX een volkomen vrij te kiezen signal path waarin bepaalde modules meermaals mogen voorkomenquote:Op zondag 2 november 2008 12:16 schreef Aresdreams het volgende:
de m13 is een combinatie van de dm4 dl4 fm4 mm4 en een beetje iets van de jm4
dus eigenlijk is het een zeer uitgebreide multi FX van hoogwaardige kwaliteit
zit er ook software bij om dat vanaf je PC te doen ?quote:Op zondag 2 november 2008 12:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met in tegenstelling tot de gemiddelde multi FX een volkomen vrij te kiezen signal path waarin bepaalde modules meermaals mogen voorkomen.
Ach, vette amps zijn zeau 2008. De mogelijkheden van zo'n line6 ding zijn gewoon veer groter, daar zitten sounds in die je met geen enkele amp kunt maken.quote:Op zondag 2 november 2008 12:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Ah okee tofMaarrr wat ik me wel afvraag dan, als het je vooral gaat dat de distortion dingen vet zijn. Waarom ga je dan niet gewoon voor een vette amp en gebruik je ie boss voor overige effecten?
Nee. Je kan MIDI IN/OUT gebruiken om de scenes (pedalboard configuraties) te backuppen naar je computer of terug te zetten op je M13, maar er is nog geen editprogramma voor.quote:Op zondag 2 november 2008 12:19 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
zit er ook software bij om dat vanaf je PC te doen ?
en gelukkig heb ik nod een geluidskaart met midiquote:Op zondag 2 november 2008 12:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Je kan MIDI IN/OUT gebruiken om de scenes (pedalboard configuraties) te backuppen naar je computer of terug te zetten op je M13, maar er is nog geen editprogramma voor.
Sowieso voor de firmware upgrade. Die kan trouwens vijf tot tien minuten duren las ik net, dat je je niet afvraagt waarom het zo lang duurtquote:Op zondag 2 november 2008 12:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en gelukkig heb ik nod een geluidskaart met midi(de audiophile van m-audio)
eens kijken of ik het nog goed aan de praat krijg ooit, en een update er in blazen...
Vraag je je drummer ook waarom hij niet aan één trommeltje genoeg heeft?quote:Op zondag 2 november 2008 13:14 schreef The_Dean het volgende:
Waar heb je dat in godsnaam allemaal voor nodig?
en waarom in hemelsnaam meer dan 10 kanalen op je tv ?quote:Op zondag 2 november 2008 13:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vraag je je drummer ook waarom hij niet aan één trommeltje genoeg heeft?.
Dat vraag ik me serieus af...quote:Op zondag 2 november 2008 14:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
en waarom in hemelsnaam meer dan 10 kanalen op je tv ?
ik kijk gemiddeld toch wel naar zo'n 10 verschillende kanalen, door de week heen. Meestal niet naar twee verschillenden tegelijk.quote:Op zondag 2 november 2008 14:30 schreef TeleluvR het volgende:
iig geen tien kanalen.... en al helemaal niet tegelijk! jij wel?
Met zo'n ding zou je ook 10x naar het zelfde kanaal kunnen kijkenquote:Op zondag 2 november 2008 14:30 schreef TeleluvR het volgende:
iig geen tien kanalen.... en al helemaal niet tegelijk! jij wel?
Yep. ik gebruik óf een GT8, of een G-System, of een FCB1010. WIl je alleen MIDI kunnen switchen dan is de FCB1010 prima (maar heeft maar één amp switch).quote:Op zondag 2 november 2008 20:25 schreef Witchfynder het volgende:
Zijn er mensen hier die hun rackgear via midi switchen? Zo ja, wat voor board heb je daar voor? Ik wil uiteindelijk overstappen op alles in een rack en dan via een compact midi-boardje switchen. Veel beter dan zo'n hele koffer voor je. Soms heb ik zoveel liggen dat ik niet meer heen en weer kan lopen..
nee, singlecoil heeft een pauze gehad! hij was al hier back in the old days, toen het nog echt over gitaren gingquote:Op zondag 2 november 2008 21:03 schreef Witchfynder het volgende:
Overigens, jij bent vrij nieuw hier, dus je weet misschien nog niet dat ik bassist ben (voordat je met uitleg over distortion begint enzo).
.
Zeker. Speel je soms op heel kleine podia, dat die 15 cm van dat tweede expressiepdeaal er niet meer op passen?quote:Op zondag 2 november 2008 22:18 schreef Witchfynder het volgende:
Die vind ik dan weer erg groot. Dat is toch die met 2 expressiepedalen?
6 man...drukke toestand. Ik vind het met 4 man al snel druk worden...quote:Op zondag 2 november 2008 22:35 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, heel klein. We zijn met 6 man en maken nogal ADHD-muziek waarbij heel erg Iron Maidenachtig heen en weer gerend dient te worden, dus wij kunnen elke cm wel gebruiken. We hebben vaak genoeg de monitoren van het podium af gegooid en op kratten laten zetten..
Nja, als je allemaal zo'n 5 m2 pedaalplank hebt...quote:Op zondag 2 november 2008 22:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
6 man...drukke toestand. Ik vind het met 4 man al snel druk worden...
Dat van die monitors doen wij meestal ook, want idd, iedere cm telt.
als dit een grap voor moet stellen zou ik nog maar wat meer oefenenquote:Op zondag 2 november 2008 23:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, als je allemaal zo'n 5 m2 pedaalplank hebt...
Gast hou je bijdehande bek op sommige momenten eensquote:Op zondag 2 november 2008 23:12 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
als dit een grap voor moet stellen zou ik nog maar wat meer oefenen
http://www.musicstore.de/(...)k/art-GIT0010378-000quote:Op zondag 2 november 2008 23:14 schreef MOD het volgende:
Goeden avond gitaarkenners.
Ik wil een nieuwe gitaar aanschaffen.
Richtprijs 1000 euro.
Ik wil lekker kunnen raggen, dikke solo's kunnen plaatsen, wel een beetje richting metal, maar blues toch zeker ook.
Ik heb dus eigenlijk geen verstand van het hele ding, ondanks ik alweer 7 jaar op de zelfde Stagg zonder serienummer speel. Ik heb er veel op geleerd, maar ik moet nu echt een nieuwe hebben aangezien ik de laatste tijd er geen aandacht meer aan besteed en merk dat mn technieken ed. begint te verwateren...
Nou zou een Gibson Les Paul helemaal de shit zijn natuurlijk. Maar wat krijg ik voor 1000 euro? Aangezien de meeste beginnen bij 2000 euro...
Waar moet ik op letten (hardware)? En wat zijn goede alternatieven?
Ik wil in iedergeval geen Ibanez of Fender.
Groeten, en bij voorbaat dank!
Deanquote:Op zondag 2 november 2008 23:14 schreef MOD het volgende:
Richtprijs 1000 euro.
Ik wil lekker kunnen raggen, dikke solo's kunnen plaatsen, wel een beetje richting metal, maar blues toch zeker ook.
Ik heb dus eigenlijk geen verstand van het hele ding, ondanks ik alweer 7 jaar op de zelfde Stagg zonder serienummer speel. Ik heb er veel op geleerd, maar ik moet nu echt een nieuwe hebben aangezien ik de laatste tijd er geen aandacht meer aan besteed en merk dat mn technieken ed. begint te verwateren...
Nou zou een Gibson Les Paul helemaal de shit zijn natuurlijk. Maar wat krijg ik voor 1000 euro? Aangezien de meeste beginnen bij 2000 euro...
Goede.quote:Op zondag 2 november 2008 23:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.musicstore.de/(...)k/art-GIT0010378-000
ESP Eclipse ofzo
Ik zag eens een prog metalband spelen in Tilburg die allemaal 45 minuten lang in dezelfde m2 bleven staan. Tja, dan heb je ruimte genoeg, maar ik houd het liever dynamisch.quote:Op zondag 2 november 2008 22:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
6 man...drukke toestand. Ik vind het met 4 man al snel druk worden...
Dat van die monitors doen wij meestal ook, want idd, iedere cm telt.
Je moet maar ff kijken, de FCB1010 is een echt goed ding, stevig als een tank, heel betrouwbaar, en lekker goedkoop. Zoals ik al zei, het kan altijd duurder.
Ik probeer het altijd wel, alleen de iceman heeft de kabel niet handig zitten, je kan hem iig niet naar achter dien via je gitaar band. Dus ik trap er wel eens op. + moet een beetje dichtbij de mic staan.quote:Op zondag 2 november 2008 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zag eens een prog metalband spelen in Tilburg die allemaal 45 minuten lang in dezelfde m2 bleven staan. Tja, dan heb je ruimte genoeg, maar ik houd het liever dynamisch.Sowieso heb ik de ruimte nodig omdat ik linkshandig ben en dan moet je ver uit de buurt van de anderen blijven anders krijg je kruisende halzen. Ik moet ook echt aan de wireless, maar die lange snoeren breekt onze rennende zanger ook alleen maar zijn nek over.
.
We hebben weleens een gig afgewezen omdat het podium te klein was. Het drumstel paste er niet eens helemaal op.. Wie bouwt er zoiets?!
.
Thnx ik zal es ff youtubenquote:Op zondag 2 november 2008 23:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dean
Weet niet precies wat voor model je wil... maar je kan eens kijken naar bijvoorbeeld een Soltero, Hardtail, Razorback, ML, Vendetta, Evo, V.... voor 1000 euro heb je een monster!
Ha, we hebben een huiliequote:Op zondag 2 november 2008 23:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gast hou je bijdehande bek op sommige momenten eens
Tweedehands Lp Studio ? Ik heb de mijne gekocht voor 600 eur op marktplaats...quote:Op zondag 2 november 2008 23:14 schreef MOD het volgende:
Richtprijs 1000 euro.
Ja, er zijn van die podia...quote:Op zondag 2 november 2008 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zag eens een prog metalband spelen in Tilburg die allemaal 45 minuten lang in dezelfde m2 bleven staan. Tja, dan heb je ruimte genoeg, maar ik houd het liever dynamisch.Sowieso heb ik de ruimte nodig omdat ik linkshandig ben en dan moet je ver uit de buurt van de anderen blijven anders krijg je kruisende halzen. Ik moet ook echt aan de wireless, maar die lange snoeren breekt onze rennende zanger ook alleen maar zijn nek over.
.
We hebben weleens een gig afgewezen omdat het podium te klein was. Het drumstel paste er niet eens helemaal op.. Wie bouwt er zoiets?!
.
ah...want anders...?quote:
kweenie...misschien te lang niet geneukt ofzo?quote:Op maandag 3 november 2008 00:01 schreef -Menn0- het volgende:
Why the attitude?
En dat is de schuld van de mensen hier omdat? Ik snap het echt nietquote:Op maandag 3 november 2008 00:03 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
kweenie...misschien te lang niet geneukt ofzo?
Mompelt iets met gitarenquote:Op maandag 3 november 2008 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En dat is de schuld van de mensen hier omdat? Ik snap het echt niet
Mja de gedachtengang van sommige mensen zal ik nooit snappenquote:Op maandag 3 november 2008 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En dat is de schuld van de mensen hier omdat? Ik snap het echt niet
Om Karl Marx maar eens flink te misquoten:quote:Op zondag 2 november 2008 14:34 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik kijk gemiddeld toch wel naar zo'n 10 verschillende kanalen, door de week heen. Meestal niet naar twee verschillenden tegelijk.
Ik gebruik ook meestal geen twee preamps tegelijk. Toch is het wel fijn om een rack vol van die dingen te hebben.
Het oog wil trouwens ook wat. Ik vind dat Line6-ding er cool uitzien, een beetje de styling van de nieuwe TC Electronics gear. En of je alle mogelijkheden gaat gebruiken doet er eigenlijk niet veel toe.
DNFTTquote:Op maandag 3 november 2008 00:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja de gedachtengang van sommige mensen zal ik nooit snappen
Ik dacht dat opium de opium van het volk is.quote:Op maandag 3 november 2008 00:14 schreef SNArky het volgende:
[..]
Om Karl Marx maar eens flink te misquoten:
"Televisie is de opium van het volk"
Ook daar kan je natuurlijk een expressiepedaal voor gebruiken. Heb je 5cm over?quote:
Boss FV-500 kopen?quote:Op maandag 3 november 2008 00:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook daar kan je natuurlijk een expressiepedaal voor gebruiken. Heb je 5cm over?.
Misschien zit er bij die gast een schroefje los... maarrrr gelukkig hebben we daar Dean voorquote:Op maandag 3 november 2008 00:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook daar kan je natuurlijk een expressiepedaal voor gebruiken. Heb je 5cm over?.
Ik pak de power tools vast!quote:Op maandag 3 november 2008 00:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Misschien zit er bij die gast een schroefje los... maarrrr gelukkig hebben we daar Dean voor
Ben jij Benny Benassi?quote:Op maandag 3 november 2008 00:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik pak de power tools vast!
Had ik daar niet een nummer over geschreven ooit?![]()
Tja, fijn hè, zo'n forum waar iedereen recht heeft op z'n eigen mening ?quote:Op maandag 3 november 2008 00:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ja zeg, jij begon op dag 1 zelf al met kaatsen, zoals jij het noemt. Jouw reactie op Dean was ongegrond en ver ondermaats. Ik vind het dan ook niet vreemd dat Dribbel (of wie dan ook) daar zo op reageert. Dean is een zeer gewaardeerd lid van dit topic en een graag geziene gast op meetings. Hij heeft voor meerdere van ons gitaren afgesteld, versterkers gerepareerd of ons van andere onmisbare hulp voorzien. Je kunt daarom niet verwachten dat wanneer je met zo'n aggressieve, negatieve houding een hechte groep binnen stapt je door iedereen met open armen ontvangen wordt. Wij zijn hier geenszins seclusief, maar communiceren met enig decorum is toch wel een redeljik minimum of niet? Fok zit vol met etterige, betweterige keyboardhelden, maar die zaten nooit in dit topic en dat willen wij graag zo houden. Als je over gitaargerelateerde zaken wilt praten, soms slap wilt kletsen en graag flauwe grappen tapt dan ben je hier meer dan welkom, maar als je hier enkel cynisch wilt komen doen (no offence, Sander) en iedereen louter wilt overtuigen van je gelijk en erkenning wilt zoeken voor je vermeend ruime wijsheden dan kun je beter doorschuiven naar een ander forum.
Zet het even in de TT, dan kan ik het boycottenquote:
Dwarsliggers gaan maar naar het treintopic.quote:Op maandag 3 november 2008 00:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zet het even in de TT, dan kan ik het boycotten.
Je moet altijd dwars liggen in het leven dan ben je moeilijker te begravenquote:Op maandag 3 november 2008 00:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dwarsliggers gaan maar naar het treintopic..
Daarom begraven ze in Malta mensen recht op.quote:Op maandag 3 november 2008 00:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je moet altijd dwars liggen in het leven dan ben je moeilijker te begraven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |