Ik ben de rust zelvequote:
nou, niet direct hoor...maar wel snel. Ligt er ook aan of er signaal doorheen komt, en of íe lang open staat. Ik heb bijv. een mesa 20/20 eindtrap en als ik daar maar één kanaal van gebruik zet ik van het andere kanaal het volume helemaal dicht, dan kan het geen kwaad als daar geen cab op aangesloten zit.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:59 schreef Cynic het volgende:
Buizenamp mag je trouwens nooit zonder speaker aanzetten!
Daar gaat hij dus wel kapot van.
Vraag en gij zult ontvangen...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Ik zit alleen nog met een aantal onbeantwoorde vragen en dat vind ik een beetje jammer.
In Helmond hadden ze die wel gewoon. Daar moest ik toevallig toch zijn, maar mijn god, nu weet ik het zeker: in Helmond wonen de lelijkste mensen van Nederland, sjezus wat een volk liep daar rondquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb een stroboscoop
Want de bongo's waren niet binnen gekomen
duhuhquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In Helmond hadden ze die wel gewoon. Daar moest ik toevallig toch zijn, maar mijn god, nu weet ik het zeker: in Helmond wonen de lelijkste mensen van Nederland, sjezus wat een volk liep daar rond
Is de ene cab die standaard van H&K, met 4x12" Celestion Rockdrivers ? En wat is die andere, een 2x12 met 8 ohms speakers ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef Cynic het volgende:
Ik heb net even gechecked maar ik snap het nog niet best, mijn ene cab heeft 2 ingangen, één daarvan is 4ohm en bedoeld voor mono. Anders zijn ze 8 ohm.
Mijn andere cab heeft ook 2 ingangen, waarvan eentje van 4 ohm en eentje van 16 ohm en volgens mij samen weer 8 ohm. Op beide cabs zit een schakelaar. Mijn eindtrap heeft ook een schakelaar voor 8 of 16 ohm.
Ik dacht dat ik er destijds over nagedacht had hoe ik ze aansloot, maar nu snap ik het echt niet meer.
ah, mixup! Wat voor amp en cabs heb je precies ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:50 schreef Cynic het volgende:
Ik heb geen H&K, da's Ares.
Zijn beide Marshall cabs.
Een Marshall 9100 50 watt eindtrap met een 4x12 valvestate cab en een 2x12 valvestate cab (marshall 8222).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:57 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ah, mixup! Wat voor amp en cabs heb je precies ?
don't tempt me!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:56 schreef -Menn0- het volgende:
Had je nog geld over voor mn Washburn Cynic?
de ene idd de standaard en de andere is een atrix serrie 4x12 op 8 ohmquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Is de ene cab die standaard van H&K, met 4x12" Celestion Rockdrivers ? En wat is die andere, een 2x12 met 8 ohms speakers ?
quote:
Da's ook wel een optie ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind em echt vetMisschien kunnen we tot een overeenkomst komen
Zondequote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind hem ook heel mooi, heb er ook de bijbehorende koffer bij gekocht, maar ik denk dat ik er in totaal nog geen 5 keer op heb gespeeld.
Ja, vind ik ook. Maar ik gebruik hem echt helemaal niet en dat is ook zonde toch?quote:
Ja, het zonde gedeelte was ook de 5 keer spelen, niet dat je hem een beter huis guntquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Maar ik gebruik hem echt helemaal niet en dat is ook zonde toch?
Hij ziet er behoorlijk plat uit voor een semi. Vergelijkbaar met een ES-335?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:06 schreef Cynic het volgende:
Een bijwerking van de gitaar is verder dat je ermee uitgroeit tot reusachtige omvang
[ afbeelding ]
Geen idee, daar heb ik nooit op gespeeld. Die AFS serie is inderdaad dunner dan normale semi's.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hij ziet er behoorlijk plat uit voor een semi. Vergelijkbaar met een ES-335?
43mm, dat is een stuk dunner. Toch eens een winkel opzoeken om te kijken of dat een beetje lekker speeltquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Geen idee, daar heb ik nooit op gespeeld. Die AFS serie is inderdaad dunner dan normale semi's.
OK. Je versterker is een buizenversterker en is dus relatief gevoelig voor de impedantie van de cab. Gelukkig heb je nogal wat mogelijkheden. Het maakt eigenlijk niet uit of je stereo speelt of 2 x mono, in beide gevallen moet je hetzelfde doen. Je 4x12 is altijd 8 ohm, de 2x12 kan ook je met twee speakers mono gebruiken of iedere speaker onafhankelijk (stereo dus). Als je de 2x12 dus met één speaker mono gebruikt is íe 8 ohm, de 4x12 ook, en je versterker staat ook op 8 ohm, dus alles ok. De 2x12 is 100w, dus die ene speaker kan wel 50 w aan. Dat is het enige dat ik een beetje krap vind, dus wel uitkijken dat je die niet opblaast.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een Marshall 9100 50 watt eindtrap met een 4x12 valvestate cab en een 2x12 valvestate cab (marshall 8222).
Ik sluit ze op 2 manieren aan, bij de ene band speel ik 2x stereo, dus gebruik ik beide cabs tegelijk, bij de andere band speel ik samen met onze gitariste over mijn eindtrap (die in feite 2 gescheiden versterkers in 1 behuizing is) en is alles dus 2x mono aangesloten. Ik pas de schakelaar op mijn eindtrap daarbij niet aan, die staat altijd op 8 ohm, wel let ik op dat ik beide cabinetten in het tweede geval op de mono-ingang aansluit.
Ah, dan is er geen risico, je gebruikt dan maar 1 speaker maar dat maakt niet zo veel uit. Misschien hoor je een beetje volumeverschil omdat de 4x12 wat efficienter is dan de ene speaker in de 2x12 maar als je met de andere gitariste speelt zal dat niet veel uitmaken. In je stereo setup kun je het misschien wel horen maar dat is dan weer een kwestie van de kant van de 2x12 iets harder zetten.quote:
Whoops...als je de 2x12 mono gebruikt dan is 'ie 4 ohm, dat is niet goed voor de 8 ohm aansluitng van je amp...kun je die cab niet op mono zetten ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:26 schreef Cynic het volgende:
En ik heb altijd alles zo aangesloten dat alle speakers het doen.
Er zijn nog wel wat andere mogelijkheden, maar wat je nu doet is echt niet goed hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:37 schreef Cynic het volgende:
Nou ik ben eigenlijk gewoon wel tevreden over het geluid en de manier waarop ik alles in beide situaties heb aangesloten, ik loop alleen liever geen risico dat ik de boel in de vernieling help.
ja dat is ook een beetje waar ik me zorgen over maak.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Whoops...als je de 2x12 mono gebruikt dan is 'ie 4 ohm, dat is niet goed voor de 8 ohm aansluitng van je amp...kun je die cab niet op mono zetten ?
Een 2x12 mono cab gebruikt gewoon beide speakers hoor, die zijn parallel aangesloten. Net als een mono 4x12 ook alle 4 speakers benut.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ah, dan is er geen risico, je gebruikt dan maar 1 speaker maar dat maakt niet zo veel uit. Misschien hoor je een beetje volumeverschil omdat de 4x12 wat efficienter is dan de ene speaker in de 2x12 maar als je met de andere gitariste speelt zal dat niet veel uitmaken. In je stereo setup kun je het misschien wel horen maar dat is dan weer een kwestie van de kant van de 2x12 iets harder zetten.
Maar je zou natuurlijk ook gewoon de 4x12 stereo als 2x16 ohm kunnen aansluiten, dat geeft dezelfde mogelijkheden.
tja...die emg's, ik weet het niet, hoor...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:52 schreef -Menn0- het volgende:
Als je daar dan een PROFE op aansluit ben je helemaal de bom
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Een 2x12 mono cab gebruikt gewoon beide speakers hoor, die zijn parallel aangesloten. Net als een mono 4x12 ook alle 4 speakers benut.
Mijn Marshall cab is een 4x12 mono cab, en er komt uit alle 4 geluid hoor. Wat voor zin heeft het anders een 4x12 te gebruiken?quote:
Ja, ja, maar daar ging het dus niet om. Waar het om gaat is dat de versterker 8 ohm of 16 ohm aan kan. Geen 4 ohm. En de 2x12 kan 4 ohm mono, of 2 x 8 ohm stereo. Dus hij kan alleen de 2 x 8 ohm stereo optie gebruiken, anders is de impedantie te laag (weet je nog ?). Maar in dat geval werkt er maar één speaker.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mijn Marshall cab is een 4x12 mono cab, en er komt uit alle 4 geluid hoor. Wat voor zin heeft het anders een 4x12 te gebruiken?
Zover ik weet ben ik de eerste muzikant die ukelele heeft gespeeld op een metal CD.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:53 schreef RicknRoll het volgende:
Ha mensen!
Iemand hier ervaring met Ukelele spelen? Ik wil er een kopen, ben al redelijk ervaren gitarist, maar ik wil er iets bijdoen...
Is 't een beetje te doen, wat kost zo'n ding? (ik heb er eentje gezien voor 17,50, zou dat wat zijn?)
Hartke 3500. Ik heb geen probleem hoor, ding blaast als een tierelier en is met geen kanon kapot te krijgen. Hartke wil alleen graag dat je met 2 speakers het volledige vermogen haalt en niet met maar één (zoals wel mogelijk is bij Ashdown of Ampeg (brrr)).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet...je zegt dat het een 2 x 8 ohm uitgang is maar er staat 4 ohm op...? Wat voor versterker is het, welke merk/type ? Dan kan ik wel even voor je nakijken of wat jij wilt een probleem is of niet.
zeker! zo heel grof kun je zeggen dat als je je volume maar half open hebt de versterker dus ook maar de helft van het vermogen levert (klopt niet echt, maar vooruit, heel grof gezegd) en ej dus je trafo ook maar voor de helft van het vermogen belast. Als je dan een 4 ohm cab aansluti waar en 8 ohm cab verwacht wordt gaat het wrs. wel goed. Je krijgt denk ik wel wat extra hoog in je geluid, door die 4 ohm cab.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:21 schreef Cynic het volgende:
Maar het rewiren van cabs ga ik dus niet doen, ik zou niet weten hoe dat moet.
Heeft het volume waarop ik speel ergens nog mee te maken? Ik heb doorgaans mijn versterker maar half open.
En als ik nou ervoor zorg dat ik beide uitgangen gebruik maar wel mono blijf spelen? Die 9100 heeft per helft 2 uitgangen, als ik die beide op mijn cab aansluit zit ik dus helemaal goed op 8 ohm en gebruik ik beide speakers? Of heb ik het dan nog steeds niet begrepen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:30 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
zeker! zo heel grof kun je zeggen dat als je je volume maar half open hebt de versterker dus ook maar de helft van het vermogen levert (klopt niet echt, maar vooruit, heel grof gezegd) en ej dus je trafo ook maar voor de helft van het vermogen belast. Als je dan een 4 ohm cab aansluti waar en 8 ohm cab verwacht wordt gaat het wrs. wel goed. Je krijgt denk ik wel wat extra hoog in je geluid, door die 4 ohm cab.
Echt safe is het niet, natuurlijk...
Beide uitgangen op je versterker op hetzelfde cabinet aansluiten terwijl je cab op mono staat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 05:54 schreef Cynic het volgende:
En als ik nou ervoor zorg dat ik beide uitgangen gebruik maar wel mono blijf spelen? Die 9100 heeft per helft 2 uitgangen, als ik die beide op mijn cab aansluit zit ik dus helemaal goed op 8 ohm en gebruik ik beide speakers? Of heb ik het dan nog steeds niet begrepen?
Ik heb speakerkabels zat dus daar hoeft het niet aan te liggen
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoen weer terug
TLFG ownd Almere weer ff
Op naar de finale en 500e aan camerashit rijker
![]()
Dan kan het natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:21 schreef Aresdreams het volgende:
ik dnek dat ie dan wel bedoeld om de cab op stereo te zetten
Tofquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoen weer terug
TLFG ownd Almere weer ff
![]()
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
zucht... type draadloos geval ding dat dribbel heeft, niet een of ander vaag ding uit den oudheid!
Als ik beide ingangen gebruik gaat hij automatisch naar 8 ohm, ik dacht dat er een schakelaar op mijn 2x12 cab zat maar dat is niet zo, alleen op mijn 4x12.quote:
Wat een updatesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:41 schreef Cynic het volgende:
Ik moet morgenvroeg nog weer werken.
Maar ik heb hoogstwaarschijnlijk wel een stageplek waar ik over een week of 3 kan beginnen.
Oh en mijn 7-snaar is weer terug van de maker, met schakelaar nummer 3 erin. Maar deze keer een Schaller en weer 5-weg geschakeld (ipv een 3-weg schakelaar) dus nu moet het goed zijn.
Bedankt voor de reactie! Wat kan je dan zoal allemaal spelen? is het geluid trouwens verschillend per gitaar?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:41 schreef Cynic het volgende:
Je hoeft niet echt een rocker te zijn, je kan zoveel meer dingen spelen met een gitaar. Ik vraag me alleen af of je misschien niet beter een ander instrument kan kiezen, waarom ben je toch bij gitaar uitgekomen?
Ik heb verder geen idee hoe goed die Harley Benton gitaren zijn, ze zijn in ieder geval goedkoop en ik denk dat het wel een leuke manier is om voor jezelf te kijken of gitaar echt iets voor jou is. Overigens zijn er nog wel wat andere merken die leuke dingen voor beginners hebben voor niet al teveel geld. Yamaha, Ibanez en Squier om er een paar te noemen.
Goed man @ stageplek.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:41 schreef Cynic het volgende:
Ik moet morgenvroeg nog weer werken.
Maar ik heb hoogstwaarschijnlijk wel een stageplek waar ik over een week of 3 kan beginnen.
Oh en mijn 7-snaar is weer terug van de maker, met schakelaar nummer 3 erin. Maar deze keer een Schaller en weer 5-weg geschakeld (ipv een 3-weg schakelaar) dus nu moet het goed zijn.
Harley Benton is prima als je iemand kent die hem helemaal voor je kan afstellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:41 schreef Cynic het volgende:
Je hoeft niet echt een rocker te zijn, je kan zoveel meer dingen spelen met een gitaar. Ik vraag me alleen af of je misschien niet beter een ander instrument kan kiezen, waarom ben je toch bij gitaar uitgekomen?
Ik heb verder geen idee hoe goed die Harley Benton gitaren zijn, ze zijn in ieder geval goedkoop en ik denk dat het wel een leuke manier is om voor jezelf te kijken of gitaar echt iets voor jou is. Overigens zijn er nog wel wat andere merken die leuke dingen voor beginners hebben voor niet al teveel geld. Yamaha, Ibanez en Squier om er een paar te noemen.
Jep, die bedoelde ikquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:56 schreef Xylon het volgende:
Je hebt het dus over deze? De prijs mag er in ieder geval wel wezen! <3
'Binnenkort review', Bedoel je daarmee dat je ze hebt? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd naar je review en hoe ze bevallen![]()
Hier binnenkort ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:33 schreef The_Dean het volgende:
GFS
Binnenkort review van de crunchy pat
Dat hoor ik vaker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Harley Benton is prima als je iemand kent die hem helemaal voor je kan afstellen.
Nee, als je je 2x12 op stereo zet en 'm dan met twee paralelle kabels vanaf he amp aanluit wordt het vanzelf weer 2x 8ohm parallel, dus 4 ohm, dus te weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 05:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
En als ik nou ervoor zorg dat ik beide uitgangen gebruik maar wel mono blijf spelen? Die 9100 heeft per helft 2 uitgangen, als ik die beide op mijn cab aansluit zit ik dus helemaal goed op 8 ohm en gebruik ik beide speakers? Of heb ik het dan nog steeds niet begrepen?
Ik heb speakerkabels zat dus daar hoeft het niet aan te liggen
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometownquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoen weer terug
TLFG ownd Almere weer ff
![]()
ipv tig keer achterelkaar een nieuwe post aanmaken?
huh?quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:30 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
uh... heb ik zeker wat gemist.... dribbel komt naar m'n hometown![]()
*edit*: oh dat jaarlijkse MMM...
@SingleCoil:
Wat is er mis met het editten van je post [ afbeelding ] ipv tig keer achterelkaar een nieuwe post aanmaken?
Ik heb exact dezelfde gitaar en heb er laatst in de bridge een Crunchy Pat gezet. Hij klinkt lekker iig. Erg goed voor AC/DC enzo ook (helemaal i.c.m met een Marshall.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:17 schreef Xylon het volgende:
Ik heb hier thuis dus een Epiphone SG-400 staan samen met een Line6 Spider 30watt, heb deze combo nu ongeveer een half jaartje en het is nog steeds genieten <3
Alleen nu ik al wat langer op m'n elektrische speel begin ik toch 'n nadeeltje te merken, m'n geluid klinkt toch 'n beetje modderig. Dit merk ik vooral goed als ik bijv. AC/DC probeer te spelen, in het lied zelf klinkt de gitaar gewoon lekker fel en scherp, maar hier is het allemaal maar 'n beetje dof, ik krijg er niet echt pit achter. Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd met m'n versterker, gitaar zelf ook op treble staan en tone vol open, maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets mis.
Ik zat er dus aan te denken dat het waarschijnlijk wel de pickups zullen zijn, want over die standaard epi humbucker pickups hoor je over het algemeen niet zo'n goeie verhalen, maarja, dan komt natuurlijk weer de volgende keus... wat voor pickups zouden er in moetenDat is eigenlijk iets waar ik totaal _geen_ verstand van heb en dus hoopte dat jullie me hier 'n beetje mee kunnen helpen
Ik ben eigenlijk opzoek naar pickups waar je eigenlijk 'n beetje alles mee kunt, ik speel veel clean, ik speel muziek met 'n beetje crunch, maar ook muziek waarbij de gitaar doorzeeft is van de distortion. Ojah, als het gaat niet te duur, *is arme student*, ik kan anders ook nog gewoon naar 2ehandse kijken ^^
Kun je er ook metal mee heerschen? Hoe reageert hij met echt high gain? Is hij dan nog goed gedefinieerd?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb exact dezelfde gitaar en heb er laatst in de bridge een Crunchy Pat gezet. Hij klinkt lekker iig. Erg goed voor AC/DC enzo ook (helemaal i.c.m met een Marshall.
Als je nog wat meer wilt weten, zeg het maar
Hmm, ik speel echt totaal geen metal en als ik hier nu allemaal claims over ga maken zijn die niet echt betrouwbaarquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kun je er ook metal mee heerschen? Hoe reageert hij met echt high gain? Is hij dan nog goed gedefinieerd?.
Naja dingen zoals AC/DC doet ie erg goed, met voldoende laag en een mooi gedefinieerd hoog (zoals ook op de site van GFS staat).quote:
Ahquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:19 schreef The_Dean het volgende:
Ja, maar die zijn er niet chrome covered
En als je dat juist graag wil
Precies. Ik heb een Crunchy Rails die ik nog in mijn RG moet zetten, maar iemand met een G400 Korina heeft liever goudkleurige dingen er in zitten.quote:
Hoezo?:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:02 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Sowieso speel ik over een Fender versterker, en Fender versterker + metal = beetje no-go (vind ik dan he)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |