abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71019981
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:54 schreef Gia het volgende:
Nu gaat het hier om een baby van twee verstandelijk gehandicapte ouders, die al duidelijk hebben laten zien verantwoordelijkheidszin te hebben. Maar men vindt dat zulke mensen geen kind mogen opvoeden, want als dat kind 7 is, weet hij meer dan zijn ouders.

Nu loopt ook dit topic:

Babysterftes in achterstandswijken hoger

Een complete wijk met een hoog gehalte aan babysterfte. Kinderen die blijven leven, groeien op bij ouders die niet eens Nederlands spreken. Als deze kinderen 7 zijn, weten ze meer dan hun ouders.

Ik zie overeenkomsten......
Dat vetgedrukte zou ik niet direct willen stellen, maar verder is er inderdaad een parallel. De relevante vraag is wanneer het gerechtvaardigd is om ouders de zeggenschap over hun kind(eren) af te nemen . Ik denk dat voor de meeste mensen misbruik, mishandeling en ernstige verwaarlozing vrij ondubbelzinnige gevallen zijn waarvoor dit op gaat. Ouders die hun kinderen op basis van overtuiging medische zorg ontzeggen zijn alweer een wat lastiger geval. Bij ouders die niet in staat zijn of onwelwillend om het hun kinderen 'afdoende geestelijke stimulans' te geven is het nog veel lastiger.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:27:24 #152
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_71021009
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hier val ik nog het meeste over. Het pleeggezin had er geen zin meer in, mag zomaar stoppen, een nieuw gezin wordt niet zo snel gevonden dus dan maar terug naar de ouders.

Wat een falen van de 'instanties'
Het is godverdomme geen huisdier waar je mee rondleurt!!
Ik zou eerst eens proberen wat meer informatie te krijgen over de redne van stoppen van het pleeggezin. en hoe het is gegaan.
Misschien is het heel bot en dom gegaan. maar heb je enig idee wat er op je af kan komen in een pleeggezin? wat voor kinderen er kunnen worden geplaatst?

Het is ook niet iets wat je in een dag beslist. om nou op 1 zin in de media het gezin te beschuldigen dat ze het kind als huisdier zien vind ik erg kortzichtig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:29:29 #153
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_71021054
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:54 schreef Gia het volgende:
Nu gaat het hier om een baby van twee verstandelijk gehandicapte ouders, die al duidelijk hebben laten zien verantwoordelijkheidszin te hebben. Maar men vindt dat zulke mensen geen kind mogen opvoeden, want als dat kind 7 is, weet hij meer dan zijn ouders.

Nu loopt ook dit topic:

Babysterftes in achterstandswijken hoger

Een complete wijk met een hoog gehalte aan babysterfte. Kinderen die blijven leven, groeien op bij ouders die niet eens Nederlands spreken. Als deze kinderen 7 zijn, weten ze meer dan hun ouders.

Ik zie overeenkomsten......
naja,
vaak weten kinderen meer dan hun ouders. Leggen we de grens bij 30 of bij 7 jaar?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_71021463
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:15 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, dat is het hoor, dat is precies wat ik bedoelde, hij kent op z'n zevende de Winkler Prins iets beter uit z'n hoofd dan pa en moe. Daar gaat het om, inderdaad.
Een situatie die in veel gezinnen voorkomt .. of wou je alle bollebozen ook uit huis plaatsen omdat de ouders dommer zijn dan hun kinderen?

Daarnaast, hoe belangrijk is het dat moeders je kan helpen bij het rekenen oid .. of is de warme maaltijd, de schone kleren, de aai over de bol als je pijn of verdriet hebt belangrijker .. waar denk jij aan als je het hebt over je ouders, denk je dan aan huiswerk en/of intellectuele gesprekken, of zijn dat de mensen die zorgen voor je natje en je droogje en geborgenheid?
pleased to meet you
pi_71021520
Ik ben zelf van mening dat we zwakbegaafde ouders het best kunnen steriliseren, vaak kunnen zij met moeite voor zichzelf zorgen, maar nog moeilijker met kind. Want stel als het kindje een jaar of 8 is en hulp nodig heeft bij zijn of haar huiswerk, waar moet je naartoe als je eigen ouders geen ruk snappen en zelf niet kunnen lezen?

Het lijkt me helemaal erg als zwakbegaafde stelletjes een kind krijgen in een instelling, ondanks dat het kan en mag dat zwakzinnigen kinderen mogen krijgen vind ik zelf dat kinderen wel echt kinderen mogen zijn, en dat kan niet als je moet opgroeien in een instelling of waar ouders niet eens voor zichzelf kunnen zorgen. Tevens zal het dan vast ook zo zijn dat het kindje zelf ook meer kans heeft om zwakbegaafd te zijn, IQ is voor +/- 80% erfelijk.
pi_71022291
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:51 schreef F04 het volgende:
Ik ben zelf van mening dat we zwakbegaafde ouders het best kunnen steriliseren, vaak kunnen zij met moeite voor zichzelf zorgen, maar nog moeilijker met kind. Want stel als het kindje een jaar of 8 is en hulp nodig heeft bij zijn of haar huiswerk, waar moet je naartoe als je eigen ouders geen ruk snappen en zelf niet kunnen lezen?
Dit zijn geen mensen die met moeite voor zichzelf kunnen zorgen, ze woonden en wonen gewoon zelfstandig.

En dat 8-jarige kind gaat gewoon naar iemand anders voor die hulp, dat is namelijk heel normaal, je wil niet weten hoe vaak ik vriendjes van mijn kinderen heb geholpen met hun huiswerk want als hun vader/moeder het uitlegt snapten ze er niets van, en dat waren toch 'normale' ouders.

Dus tja, als je dan aan het steriliseren slaat, moeten die dan ook, ze kunnen hun kind immers ook niet helpen met het huiswerk? En hoe zit het met ouders met een lichamelijk handicap, die kunnen ook een boel dingen niet waar een kind wel behoefte aan heeft .. je zal maar verschrikkelijk goed piano kunnen spelen en je vader is doof, of je bent een ster in het ballet en je moeder is blind , en wat als je vader in een rolstoel zit terwijl jij topscoorder bent van je ploegie, nooit samen een balletje trappen ..
quote:
Het lijkt me helemaal erg als zwakbegaafde stelletjes een kind krijgen in een instelling, ondanks dat het kan en mag dat zwakzinnigen kinderen mogen krijgen vind ik zelf dat kinderen wel echt kinderen mogen zijn, en dat kan niet als je moet opgroeien in een instelling of waar ouders niet eens voor zichzelf kunnen zorgen. Tevens zal het dan vast ook zo zijn dat het kindje zelf ook meer kans heeft om zwakbegaafd te zijn, IQ is voor +/- 80% erfelijk.
Dat is toch allemaal niet van toepassing hier, die mensen wonen zelfstandig en werken voor hun inkomen.

Btw, er zijn veel oorzaken van zwakbegaafdheid, erfelijkheid is daar maar een kleine fractie van, het leeuwendeel komt toch echt door infecties voor of na de geboorte en door zuurstof tekort tijdens de bevalling ..voor de rest neem ik aan dat je in de war bent met mensen met een verstandelijke handicap, zwakbegaafden zijn alleen wat trager met begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen begrijpen.
pleased to meet you
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:50:57 #157
3542 Gia
User under construction
pi_71028813
Ik heb de indruk dat sommigen denken dat het hier om twee mongooltjes gaat. Slaat gewoon nergens op.

Deze mensen hebben bewust gekozen voor een kind, hadden keurig alles in orde. Allebei een baan, dus hadden ze opvang nodig. Via haar werk werd de moeder verwezen naar een instantie, dacht dat het MEE was, voor hulp. Terwijl het vooral ging om hulp voor de dagopvang, omdat zij weer wilde gaan werken na de geboorte. Duizenden moeders dumpen hun kinderen om te kunnen gaan werken, maar omdat het nu om een zwakbegaafd persoon gaat, wordt verondersteld dat ze het niet aan kan om een kind te krijgen. MEE schakelde dus Jeugdzorg in en de rest is een trieste historie.

Als kinderen verwaarloosd worden of mishandeld, ben ik de eerste om te zeggen: Uit huis plaatsen of meer toezicht. Maar dat is hier helemaal niet van toepassing. Hoe zwakbegaafd deze mensen zijn en of ze wel of niet de zorg voor een kind, met hulp van familie, aankunnen, kun je vantevoren niet bepalen.
Er is hulp, er is toezicht, laat deze mensen een kans krijgen om zich te bewijzen.
En verder, iedereen maakt wel een foutje tijdens de opvoeding. Ben alleen bang dat het bij deze mensen meteen zwaarder opgevat zal worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')