abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62861971
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom zou ADHD niet behandeld kunnen worden met voedsel als het in de eerste plaats voor grotendeels veroorzaakt wordt door voedsel.
Omdat het níet grotendeels veroorzaakt wordt door voedsel.
pi_62862223
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:13 schreef Sora het volgende:

[..]

Om dat je daar al misgaat, het is je al tig keer uitgelegd dat het komt door een storing in de hersenen, AANGEBOREN en dus geen reet te maken heeft met voedsel. Maar probeer dat maar in die holle kop van je te krijgen.
Precies. En al die sceptische mensen die ADHD een modeverschijnsel vinden hebben zich duidelijk nooit ingelezen. Wel vind ik dat mensen al snel roepen dat hun kind ADHD heeft terwijl er nooit is getest.
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:54:11 #63
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62863833
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:13 schreef Sora het volgende:

[..]

Om dat je daar al misgaat, het is je al tig keer uitgelegd dat het komt door een storing in de hersenen, AANGEBOREN en dus geen reet te maken heeft met voedsel. Maar probeer dat maar in die holle kop van je te krijgen.
[..]
En ik probeer aan jouw bigpharma fascistische houding aan te geven dat het voor een groot deel een LEUGEN is. Volgens mij ben je gelieerd aan BigPharma
quote:
Weer een prachtig mooi percentage erin, nou graag nog de wetenschappelijke (dus niet een of andere conspiracy site) onderbouwing. Oh en het 2e deel heb ik even voor je gecorrigeerd.
Wat is pessler dan voor conspiracy.

En hersenafwijking kan je best bewerkstelligen met voedsel. En is 100% met zekerheid geen alleen recht voor genetisch bepaling. Hoe krom kan je denken zeg.

ADHD is voedsel gerelateerd, tijdens zwangerschap en daarna.

Alle jezus hoe eenzijdig kan een persoon denken. Of is mevr Pessler een conspirist. Doe als je blieft die roze bigpharma bril af. Je zit compleet fout!!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:56:19 #64
52357 Lambiekje
pi_62863880
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Omdat het níet grotendeels veroorzaakt wordt door voedsel.
juist wel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:57:48 #65
52357 Lambiekje
pi_62863906
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:29 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Precies. En al die sceptische mensen die ADHD een modeverschijnsel vinden hebben zich duidelijk nooit ingelezen. Wel vind ik dat mensen al snel roepen dat hun kind ADHD heeft terwijl er nooit is getest.
ik weet ook wel dat Mozart een adhder was. dus zo nieuw is het niet. Maar sinds dat Ritalin op de markt is het wel in om een druk ADHD kind te hebben.

ADHD is een zege en geen ziekte!
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:01:04 #66
52357 Lambiekje
pi_62863975
quote:
ADHD Definition

The U.S. Surgeon General has defined ADHD as a metabolic form of encephalopathy. The disease weakens the release and homeostasis of neurological chemicals, reducing the function of the limbic system. Other relevant research however points out that some part of the brain could be involved. These are the frontal lobes, their connections to the basal ganglia, the central aspects of the cerebellum and the middle or medial aspect of the frontal lobe.
metabolistische encephalopatie .. Een stofwisselings hersenafwijking dus
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:07:13 #67
52357 Lambiekje
pi_62864085

Ja Sora jouw stelling is een MEGA BLUNDER.
quote:
"De meeste gedragsdokters hebben nu een ‘licence to kill', en ik vraag mezelf af of ze het eigenlijk wel weten"

Men zou zich na het lezen van het boek wel eens af kunnen gaan vragen of het, door toediening van medicatie, rustig maken en opkrikken van schoolresultaten wel opweegt tegen het risico van hartfalen en zelfmoordneigingen, die dezelfde medicatie met zich meebrengt. Of we met zijn allen bereid zijn de prijs te betalen. Dit laatste bedoel ik letterlijk én figuurlijk, aangezien we naast deze (onbedoelde?) legalisatie en financiering van drugs regelmatig geconfronteerd worden met de gevolgen van het gebruik hiervan. Enkele voorbeelden: 'zinloos' geweld, onverklaarbare botbreuken en het doodvallen van 'gezonde' sporters.

Overigens wordt niet alleen medicatie tegen ADHD aan de kaak gestelld, maar bijna alle psychofarmaca, omdat deze neurotoxisch zijn, en een heel scala aan schadelijke, vaak onomkeerbare symptomen veroorzaken, die meestal weggewuifd worden onder de bedrieglijke noemer 'bijverschijnselen'. Het boek zou daarom verplichte leeskost moeten zijn voor iedereen die belang hecht aan een gezonde maatschappij, maar op zijn minst voor hen die een adviserende of begeleide functie hebben op het gebied van ADHD.

[ Bericht 51% gewijzigd door Lambiekje op 01-11-2008 17:26:55 ]
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:09:53 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62864149
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:57 schreef Lambiekje het volgende:

ADHD is een zege en geen ziekte!
heb je het zelf dan?.... dus hou eens op om mensen met ADHD te beschuldigen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62864258
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:07 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Ja Sora jouw stelling is een MEGA BLUNDER.
JA SORA, LAMBIEKJE POST EEN PLAATJE VAN EEN BOEKJE WAARVAN DE TITEL DIT AANGEEFT DUS IS HET WAAR. WANT ALS ER EEN BOEK BESTAAT MET EEN TITEL DIE DIT STELT DAN ZAL HET VOLGENS DE REGELS VAN HET KRITISCHE DENKEN WEL WAAR ZIJN.

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:15:34 #70
52357 Lambiekje
pi_62864281
quote:
De bestuursrechter in Amsterdam (Raad van State) beval dat het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen de gegevens over Strattera niet langer geheim mag houden. Strattera wordt als vermomde Prozac, een psychoticum, aan kinderen toegediend in doseringen die hoger zijn dan die bij het Prozac-gebruik voor volwassenen.

ADHD wordt dus duidelijk behandeld door harddrugs zodanig hoog te doseren, tot men dwangmatig psychotisch een pedagogisch comfort bereikt. Patiënten om bedenkelijke (medische?) redenen psychotisch maken is heel winstgevend, want de antipsychotica, waarmee men corrigeert, zijn heel duur en het bipolair chemisch balanceren op de psychotica en de antipsychotica is momenteel de nieuwe hype in de psychiatrie en bijgevolg ook in het hippe modieus maatschappelijk gebeuren.
En dat is het probleem, kinderen worden EXPRESS psychotisch gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 01-11-2008 17:21:46 ]
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:17:12 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62864323
phulease lambiekje...
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:17:49 #72
52357 Lambiekje
pi_62864340
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

JA SORA, LAMBIEKJE POST EEN PLAATJE VAN EEN BOEKJE WAARVAN DE TITEL DIT AANGEEFT DUS IS HET WAAR. WANT ALS ER EEN BOEK BESTAAT MET EEN TITEL DIE DIT STELT DAN ZAL HET VOLGENS DE REGELS VAN HET KRITISCHE DENKEN WEL WAAR ZIJN.

Nee !!

De stelling dat wat de gevestigde orde stelt wel eens onjuist is !! Maar je mag die zielig bigpharma niet aanpakken wat ze zijn zo goed bezig voor ons.

Als er een industrie ACUUT moet stoppen met hun activiteiten dan is het de medicijnfabrikatie.
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:18:59 #73
52357 Lambiekje
pi_62864372
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:17 schreef Re het volgende:
phulease lambiekje...
Een gevaarlijke Sora moet weten dat haar ideeen fouter dan fout zijn. En wel eens compleet anders zijn en voornamelijk metabolistisch is.
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:26:10 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62864516
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een gevaarlijke Sora moet weten dat haar ideeen fouter dan fout zijn. En wel eens compleet anders zijn en voornamelijk metabolistisch is.
nee JIJ draait door in je kruistocht

en als het een metabole ziekte is dan is het dus een ziekte... terwijl je daarvoor loopt te verkondigen dat het helemaal niet bestaat.

Verder vind ik het stuitend dat jij even beslist dat het een gave moet zijn, vraag een ADHDer of hij/zij dat ook zo ziet, maar nee je eigen bekrompen Don Quichotte houding moet je dwangmatig vertellen dat het allemaal de schuld is van de bigpharma
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:27:57 #75
52357 Lambiekje
pi_62864554
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:26 schreef Re het volgende:

[..]

nee JIJ draait door in je kruistocht

en als het een metabole ziekte is dan is het dus een ziekte... terwijl je daarvoor loopt te verkondigen dat het helemaal niet bestaat.

Verder vind ik het stuitend dat jij even beslist dat het een gave moet zijn, vraag een ADHDer of hij/zij dat ook zo ziet, maar nee je eigen bekrompen Don Quichotte houding moet je dwangmatig vertellen dat het allemaal de schuld is van de bigpharma
JA het is de schuld van bigharma dat zijn de fascisten van deze wereld.
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:36:49 #76
185631 Guncta
En un momento dado
pi_62864760
Wat ik sowieso wel correct aan Lambiekje vind is dat het voor (veel?) mensen wel een zege is om ADHD te hebben.

De nadruk moet altijd liggen op al dat negatieve. En daar word ook veel te veel energie in gestopt. Er word amper gekeken naar wat de voordelen zijn. Het is een afwijking van het gangbare en daarom is het fout.

Even een interessant filmpje die vast wel aardig wat mensen kennen:
http://www.ted.com/index.(...)kill_creativity.html
.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:41:05 #77
52357 Lambiekje
pi_62864860
quote:
De risico’s van Ritalin
Trouw / 17 oktober 2008

Het gebruik van geneesmiddelen bij ADHD stijgt onverminderd snel. In Nederland is het aantal recepten tussen 2002 en 2007 verdrievoudigd naar ruim 600.000. Maar ADHD-pillen zijn geen onschuldige snoepjes. Europa is bezig met een veiligheidsonder- zoek.
[..]
quote:
In het voorjaar van 2007 drong de FDA er al bij de fabrikanten van ADHD-geneesmiddelen op aan in de patiëntenbijsluiters te wijzen op risico’s als hart- en vaatproblemen en psychiatrische nevenwerkingen die met het gebruik van de pillen gepaard kunnen gaan.

In de jaren ’60 werd methylfenidaat voor het eerst gebruikt om ’hyperactieve’ kinderen rustiger te maken. Kinderen met niet te ernstige ADHD zouden volgens Europese richtlijnen eerst met niet-medicamenteuze therapie geholpen moeten worden. Dat komt onder meer neer op een instructie aan de ouders in de omgang met hun kinderen of gedragstherapie van groepen kinderen. Terwijl in de praktijk ADHD-middelen op steeds grotere schaal worden voorgeschreven, neemt de zorg over de serieuze bijwerkingen toe.
Leuk leuk leuk al die psychotische bijwerkingen.
quote:
Het andere deel van de verklaring voor de ADHD-epidemie is dat de psychiatrie een hechte band is aangegaan met de farmaceutische industrie. „Die komt het goed uit als gedragsproblemen het imago van een ziekte hebben. Een psychiater die zich door een bedrijf laat betalen, zal zelf denken dat hij of zij desondanks een onafhankelijke mening heeft; maar ik zie hen soms regelrecht reclame maken, verpakt als wetenschappelijke feiten.”

De verwevenheid tussen farmaceutische firma’s en de ADHD-behandelaars is groot. „Neem de lancering van het relatief nieuwe ADHD-medicament Strattera”, zegt psychiater Walter Vandereycken van de Katholieke Universiteit Leuven. Vandereycken publiceerde in 2007 een kritisch boek over de verwevenheid van de psychiatrie en de industrie (’Psychiaters te koop?’). „Strattera lijkt chemisch op een antidepressivum, maar werd gelanceerd door Eli Lilly als een middel tegen ADHD zonder de mogelijk nadelige eigenschappen van stimulerende middelen zoals Rilatin. Maar de lancering kwam op een slecht moment. De kritiek binnen de Amerikaanse FDA was net op gang gekomen in verband met zelfdestructief en impulsief gedrag bij kinderen en jongeren die antidepressiva namen. De FDA werd plots strenger en in Europa was men nog veel sceptischer geworden.”
En daar is weer het venijn van BigPharma
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:49:16 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62865053
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:36 schreef Guncta het volgende:
Wat ik sowieso wel correct aan Lambiekje vind is dat het voor (veel?) mensen wel een zege is om ADHD te hebben.

De nadruk moet altijd liggen op al dat negatieve. En daar word ook veel te veel energie in gestopt. Er word amper gekeken naar wat de voordelen zijn. Het is een afwijking van het gangbare en daarom is het fout.

Even een interessant filmpje die vast wel aardig wat mensen kennen:
http://www.ted.com/index.(...)kill_creativity.html
.
er zitten bepaalde positieve effecten aan ADHD, dat zeker, maar ADHD is zeker geen kinderziekte meer alleen en leidt tot grote functionaliteits verlies.

Wordt er teveel voorgeschreven, ja zeker en dat gaat ook minder worden omdat men aan de ene kant ziet dat de diagnose criteria de laatste tijd erg vaak worden gemisinterpreteerd en de criteria voor voorschrijven van medicatie alleen hoort te gebeuren bij de ernstigere gevallen...

Maar om alles maar de schuld te maken van de bigfarma is gewoon je kop in het zand steken en dan flink om je heen schoppen
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:32:13 #79
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_62865971
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een gevaarlijke Sora en jij zegt wel even waarom het fout is met wat stukjes zapruder en een tekst uit een krant? Denk eerder dat jij hier de gevaarlijke bent. Ga je nog een keer met wetenschappelijke onderzoeken komen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:34:17 #80
185631 Guncta
En un momento dado
pi_62866000
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 17:49 schreef Re het volgende:

[..]

er zitten bepaalde positieve effecten aan ADHD, dat zeker, maar ADHD is zeker geen kinderziekte meer alleen en leidt tot grote functionaliteits verlies.

Wordt er teveel voorgeschreven, ja zeker en dat gaat ook minder worden omdat men aan de ene kant ziet dat de diagnose criteria de laatste tijd erg vaak worden gemisinterpreteerd en de criteria voor voorschrijven van medicatie alleen hoort te gebeuren bij de ernstigere gevallen...

Maar om alles maar de schuld te maken van de bigfarma is gewoon je kop in het zand steken en dan flink om je heen schoppen
Daar geef ik je zeker gelijk in. Alleen pak je zo de hele groep. Er is te weinig tijd (mensen te kort in de hulpverlenersbranche, etc) en zo wordt er veel meer gegeneraliseerd dan volgens mij nodig is. De westerse samenleving is een geweldig iets, zou zo 123 niet een betere samenleving kunnen bedenken voor mezelf, alleen kleven er hierdoor wel meer problemen en word er met andere waardes gemeten. En dat er op sommige gebieden veel meer van je wordt verwacht.

Het gedrag van Big Farma is logisch en ze doen ook veel goed (ik ben er iig erg bij gebaat). Maar vergeet niet dat zij ook een commercieel iets zijn. Wat mij tijdens mijn behandeling bij GGZ ontzettend stoorde was de massale aanwezigheid van deze bedrijven. Mijn 'ziekte' was nog niet eens bewezen of ik wist al van alle mogelijkheden van medicijngebruik, vergoedingen en 'gebruikerservaringen'. De hele kamer zat vol met flyers en ik kon zelfs complete boekwerken meenemen, waarin met een speelse uitleg werd uitgelegd wat ADHD is, natuurlijk snel gevolgd door het <insert>-wondermedicijn. Deze mensen blindelings volgen is zeker niet goed.

Wat mij ook irriteert is dat deze bedrijven soms zeer geniepig te werk gaan. Juist die dingen benadrukken die ouders belangrijk vinden (geen enkele ouder denkt 100% egoistisch en koppelt wat goed is voor hun door naar hun kinderen, sterker nog, ze zullen vanuit de kinderen beginnen en dat door redeneren naar zich zelf en zien 2 vliegen in 1 klap). Van ouders kun je niet verwachten dat ze zich perfect inlezen in de materie. Daarom vind ik het niet meer dan normaal dan dat er meer van de hulpverleners wordt gevraagd.
Dit zie je echter nog lang niet. Zo worden op veel gebieden zelfs erg beinvloed door deze bedrijven, iets wat mij erg stoort.

Bij de gesprekken die ik had (en dat zijn er aardig veel geweest), was ikmeer aan het uitleggen dan dat zij dat deden.
Zelfs de aanleg voor creativiteit (als je daar al van kan spreken) en ADHD was bij aardig wat mensen niet opgevallen (toevallig ook nog behandelt door het filmpje wat ik postte, al is mijn hypothese dat er nog veel meer dingen meespelen).

Ondanks dat ik me vaak niet kan vinden in wat Lambiekje schrijft ben ik blij dat zulk soort personen er op deze wereld zijn. Zij zorgen gelukkig voor een bredere horizon. Ik vind dat er van de oudere groep ADHD'ers ook meer verwacht kan worden. Kritisch nadenken klinkt misschien te beladen, maar daar komt het wel een beetje op neer. Dit kan je niet van kinderen verwachten en daarom vind ik het erg belangrijk dat er nu eindelijk een begin aan wordt gemaakt. Het is in mijn ogen niet meer dan normaal om een persoonlijkere behandeling te verwachten. Misschien ook omdat ik er een stuk beter van ben geworden.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')