thanksquote:Op zondag 5 april 2009 20:12 schreef Flepke het volgende:
@Tremium
Naais, mijn favo pica van dit topic
Ik vind #1 heel mooi, alleen een beetje te donker naar mijn smaak.quote:Op dinsdag 21 april 2009 04:43 schreef Ruud het volgende:
hier even wat bewerkte (levels/curves/zwart-wit) fotootjes, commentaar is welkom (zowel negatief als positief)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad te donker, stand van de zon was niet optimaal.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:18 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ik vind #1 heel mooi, alleen een beetje te donker naar mijn smaak.
mwa. tis een poser ... als je er zo bij loopt ...quote:
Me likes, leuk gedaan. Denk dat 'ie het in zwart/wit ook goed zou doen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:39 schreef firewirecable het volgende:
Er staan een heel aantal hele mooie foto's in dit topic![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Het was vast de bedoeling ze donker te houden, maar ik vind ze toch wel een beetje té donker. Vooral op 1, daar is zo'n beetje alles compleet dicht gelopen.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:07 schreef monikanyc het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ze zijn oud, geen idee wie het zijn;p toch wel jammer van die laatste foto, dat je dat stuur ervoor ziet. maar ze liep zo snel weg, was eigk gwn te lui om op te staan.
Als foto niet zo fantastisch maar wel een heel leuk moment iddquote:Op zondag 19 juli 2009 21:40 schreef Erasmo het volgende:
Deze dame is erg goed in multi-tasking, ze fietst, belt en luistert naar muziek op het zelfde moment
[ afbeelding ]
De kunst is om het zo te doen dat mensen het niet merken. Daarnaast is het bij wet niet verboden om op de openbare weg foto's te maken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:12 schreef martinzaagstra het volgende:
Vindenn diegene die (ongevraagt) foto's maken van onbekende mensen op straat het niet lastig om te doen? Want ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarvan houd.
Dankje, maar vergeet niet dat je zelf in dergelijke situaties minstens even kwetsbaar bent. Misschien is dat stiekem wel de reden dat je 't plaatje niet pakt. Althans dat is bij mijzelf nog wel 'ns het geval. Suc6 in ieder gevalquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:35 schreef didotcicero het volgende:
Goed gezien, dit is toch wel straatfotografie puur.
Weet niet of ik het had vastgelegd (ik heb de neiging wanneer mensen kwetsbaar zijn ze niet te fotograferen), maar ik denk dat ik daar later spijt van had gehad. Beter wel schieten en eventueel later besluiten niet te publiceren (leermoment)
Bedanktquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:00 schreef fr4nkovic het volgende:
2e foto is erg leuk.
Zou wel de lantaarn eraf croppen en misschien rechts een klein beetje.
Ik haal persoonlijk graag de storende elementen eruit.
Nice though...quote:
Oeh, hier ga ik morgen even voor zitten...quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef didotcicero het volgende:
Straatfotograaf Chris Weeks heeft een tijdje geleden de mini documentaire Street Photography: Documenting the Human Condition op Vimeo geplaatst
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Leuk detail: het geheel is gefilmd met een Canon dSLR. En ja, hij is best blij met z'n Leica M9 maar daar moet je maar even doorheen kijken/luisteren.
Mee eens...quote:Op vrijdag 25 september 2009 04:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
dan vind ik het ook geen straatfoto.
heb je een linkje naar die tonal contrast?quote:Op vrijdag 25 september 2009 02:07 schreef ElizabethR het volgende:
Is geen HDR, is tonal contrast van NIK Efex, en het was ook niet de bedoeling dat het natuurlijk bleef
dat wou ik eigenlijk ook zeggenquote:Op vrijdag 25 september 2009 09:48 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Mee eens...
De rest is wel tof, met name nummer 1
Die is van 15 juni. Enorrrrrm oud ja. Dus?quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:55 schreef H-blast het volgende:
Die nummer 2 is al heel oud / heb ik al eens eerder gezien![]()
Hm lijkt langer geleden dan dat het is blijkbaarquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die is van 15 juni. Enorrrrrm oud ja. Dus?
Geen pennetje?quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat wou ik eigenlijk ook zeggen
edi: nu eerst nog eens kijken of ik ooit geld kan virjmaken voor een Pana GF1
Eindelijk afgekeken, maar ben het met hem eens dat een meetzoeker gewoon een prettige manier is van werken. Alleen zijn die bitches nauwelijks te betalen voor een leek. Daarnaast is het een kwestie van voorkeur, waarbij een SLR vooral het nakijken heeft vanwege geluid en het tijdelijk niets zien.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:26 schreef didotcicero het volgende:
Straatfotograaf Chris Weeks heeft een tijdje geleden de mini documentaire Street Photography: Documenting the Human Condition op Vimeo geplaatst
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Leuk detail: het geheel is gefilmd met een Canon dSLR. En ja, hij is best blij met z'n Leica M9 maar daar moet je maar even doorheen kijken/luisteren.
Objectief neem ik aan?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:01 schreef wormtrein het volgende:
Teejveejpeej.. binnenkort ook een 35mm halen
Fijn dat de link gewaardeerd wordtquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eindelijk afgekeken, maar ben het met hem eens dat een meetzoeker gewoon een prettige manier is van werken. Alleen zijn die bitches nauwelijks te betalen voor een leek. Daarnaast is het een kwestie van voorkeur, waarbij een SLR vooral het nakijken heeft vanwege geluid en het tijdelijk niets zien.
Mooie serie, mooie platen.
Weet je, dat geloof ik meteenquote:Op zaterdag 26 september 2009 18:46 schreef ebeaydojraes het volgende:
pfff.. net ff de halve dag gespeeld met de M9 .... *fliefd man*
Die Bessa's zijn wel leuk ja, weet je toevallig of het M39 is wat ze slikken?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:58 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Fijn dat de link gewaardeerd wordt![]()
Digitale meetzoekers zijn inderdaad behoorlijk prijzig. Het enige digitale alternatief voor de Leica M8/M9 is de Epson R-D1/R-D1s en die zijn erg gewild maar tweedehands bijzonder prijzig (reken op een prijs van rond de 1200 euro, en dat voor een camera uit 2004).
Analoge meetzoekers (ik noem een Voigtlander Bessa R) voldoen overigens ook prima en stukken minder prijzig...
De Bessa R heeft M39 (Leica Screw Mount), alle andere Bessa R's (R2, R2A, R2M, R3A, R3M, R4A, R4M) hebben Leica M fitting (bajonet).quote:Op zondag 27 september 2009 07:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die Bessa's zijn wel leuk ja, weet je toevallig of het M39 is wat ze slikken?
Dan ga ik denk ik voor een Bessa R, aan M39 spul is nog wel te komenquote:Op zondag 27 september 2009 09:54 schreef didotcicero het volgende:
[..]
De Bessa R heeft M39 (Leica Screw Mount), alle andere Bessa R's (R2, R2A, R2M, R3A, R3M, R4A, R4M) hebben Leica M fitting (bajonet).
Joah, ik zag je TR.. vreemdquote:Op maandag 28 september 2009 09:27 schreef sander-3 het volgende:
Oke..
wat, in godsnaam, gaan we dan nu beleven![]()
Ik heb ooit eens een foto gepost in dit topic.
En nu keek ik er net naar: is die foto ineens veranderd door een één of ander wijf![]()
Edit: WTF, mijn andere plaatje ook.Welke idioot doet dit? Zou tinypic dat soms doen ofzo. Stelletje oplichters...
![]()
Aardig gewoon eigenlijk. Na een vaste periode raken plaatjes vervangen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Joah, ik zag je TR.. vreemd. Heb ze maar verwijderd idd. Weird shit
.
Jup.quote:Op maandag 28 september 2009 13:45 schreef Noxa het volgende:
[..]
Lijn 12 bij Utrecht CS. Wat een ellende die bussen...
Die laatste is leuk! Jammer dat de trap links er niet helemaal op staat, maar hoe zo iedereen bij die muur bezig is...quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:36 schreef kvdv het volgende:
[..]
Jup.
Nog wat snaps uit 't filmarchief:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |