abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 15:15:13 #251
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64647133
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:10 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Kwam ook nog een oudere man die hardliep tegen, die zal wel gedacht hebben, wat een watje

Ik denk dat dus nooit he! Altijd als ik mensen zie hardlopen (ongeacht hoe snel ze gaan of hoe rood ze zijn) dan denk ik: " Respect! Die is goed bezig " No kidding. Het is toch zo?

En ik kreeg de eerste keer dat ik les 1 deed de 3 minuten ook niet vol hoor! En uiteindelijk hobbelde ik zelfs 7 minuten Binnenkort weer beginnen - door omstandigheden een tijd gestopt, maar ik wil denk ik wel weer
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_64707089
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik denk dat dus nooit he! Altijd als ik mensen zie hardlopen (ongeacht hoe snel ze gaan of hoe rood ze zijn) dan denk ik: " Respect! Die is goed bezig " No kidding. Het is toch zo?

En ik kreeg de eerste keer dat ik les 1 deed de 3 minuten ook niet vol hoor! En uiteindelijk hobbelde ik zelfs 7 minuten Binnenkort weer beginnen - door omstandigheden een tijd gestopt, maar ik wil denk ik wel weer
Ow, oké dan hihihihi (dat 2e plaatje was ik, zag 'm nu pas dat ie er tussen stond, die kleur was het wel ja....). Afijn, zie jij wel mensen die al heel lang lopen en toch nog zo'n boei hebben dan?
Nu durf ik niet meer mee te doen aan een georganiseerde loop, ik word vast herkend als de tomaat euh, zoiets.

Morgen moet ik weer maar het wordt stervenskoud. 5 graden ONDER nul de hele dag...brrrrrrrr. Dan wil je vanzelf wel hard gaan lopen, om het warm te krijgen

Lopen jullie ook wel, met deze 'subsiberische temperaturen' zeg maar?
  maandag 5 januari 2009 @ 21:55:56 #253
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_64707160
Ik zit nog te twijfelen of ik nu even ga lopen, het is eigenlijk gewoon té koud.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:36:14 #254
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64709295
Word je hard van Geen idee, nog niet geprobeerd. Als het woensdagmiddag nog steeds zo stervenskoud is kom ik er vanzelf wel achter of ik het aankan.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:15:16 #255
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_64717894
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:55 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik zit nog te twijfelen of ik nu even ga lopen, het is eigenlijk gewoon té koud.
Als het zonnetje schijnt en het waait niet al te hard is het heerlijk kan ik je vertellen
pi_64723526
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Als ik andere lopers zie, dan is er altijd dat 'knikje' of een handje naar elkaar. We zijn net motorrijders
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:15:55 #257
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64723970
Ik vond het gisteravond wel fijn lopen. Normaal zie ik het fietspad niet, zeker niet als die auto's groot licht schijnen in mijn gezicht. Maar nu met die sneeuw zag ik alles goed.
pi_64751958
Ik ben toch gegaan, want ik ben zo fanatiek als het maar kan
Het was heerlijk vanmiddag. Het waaide ook niet, dus qua gevoelstemperatuur goed te doen.
Alleen ik merk wel dat ademhalen best wat lastiger gaat. Kan dat door de kou komen?
Ik loop pas sinds kort natuurlijk, dus geen idee of het aan de kou ligt.

Het was wel weer zwaar op zich, ik moest ook door de sneeuw heen lopen in het bos, constant.

Maar al een minder rooie boei dan eergisteren. Toch gaan die 3 minuten nog niet vlekkeloos. Zelfs de hond kan me niet bijhouden....ik zit nog te wachten op m'n polsmeter. Weten jullie of dat ding ook aangeeft hoe hard je loopt op dat moment?
Want ik probeer wel vrij langzaam te gaan, maar ga volgens mij te hard. En Evy zegt, dat dat juist niet goed is....
Valt nog niet mee om een goede balans te vinden tussen snelheid en ademhaling vind ik.
Iemand nog tips?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:26:16 #259
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64752202
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:20 schreef jollieboer1 het volgende:
Ik ben toch gegaan, want ik ben zo fanatiek als het maar kan
Het was heerlijk vanmiddag. Het waaide ook niet, dus qua gevoelstemperatuur goed te doen.
Alleen ik merk wel dat ademhalen best wat lastiger gaat. Kan dat door de kou komen?
Ik loop pas sinds kort natuurlijk, dus geen idee of het aan de kou ligt.

Het was wel weer zwaar op zich, ik moest ook door de sneeuw heen lopen in het bos, constant.

Maar al een minder rooie boei dan eergisteren. Toch gaan die 3 minuten nog niet vlekkeloos. Zelfs de hond kan me niet bijhouden....ik zit nog te wachten op m'n polsmeter. Weten jullie of dat ding ook aangeeft hoe hard je loopt op dat moment?
Want ik probeer wel vrij langzaam te gaan, maar ga volgens mij te hard. En Evy zegt, dat dat juist niet goed is....
Valt nog niet mee om een goede balans te vinden tussen snelheid en ademhaling vind ik.
Iemand nog tips?
Je moet gewoon zo lopen hoe je jezelf het beste bij voelt. Als je die 3 minuten maar amper volhoudt moet je misschien wat langzamer gaan lopen. Ik heb gister les 4 gedaan en volgens mijn Nike+ sensor doe ik 5,06 minuten over een kilometer, 12 km/h dus (exclusief het wandelen om op adem te komen).. Geen idee wat het gemiddelde is?

Ik adem trouwens in en uit elke keer als mijn linkervoet de grond raakt. Dus links - rechts - links - rechts doe ik als inademen - vasthouden - uitademen - vasthouden. Heb ooit ergens gelezen dat je het beste kan ademen als je je linker voet op de grond zet ivm steken in de zij, en zo hou ik het goed vol.
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:49:10 #260
239888 eemstah
Weer een verslaving erbij...
pi_64816693
De kou houdt mij ook al een paar dagen tegen om weer te gaan... Ik ben alweer vijf dagen niet wezen lopen, maar als ik jullie zo lees, moet ik zo toch maar weer de sportkleertjes aantrekken!

Wat betreft de snelheid hou ik het bij, met de Nokia Sportstracker. Heb daarbij ook een polsmeter/horloge, maar die meet alleen hartslag. Volgens mij heb je alleen de Nike+ als polsmeter die ook afstand/snelheid meet..? Er zit wel wat verschil in snelheid bij de man en de vrouw (natuurlijk ) , dat zie ik ook al aan de reactie van Sander. Mijn gemiddelde lag in het begin van de lessen van Evy op 6 km/h en nu bij de laatste les (26) zat ik op 7,6 km/h. Ik merk ook dat ik harder kán lopen, qua adem en kracht. Wat adem betreft doe ik hetzelfde als Sander. Als ik erop let, merk ik dat ik op één inademing 4 passen zet en ook bij de uitademing weer 4 passen. Maar van die tip met de linkervoet had ik nooit gehoord, klinkt grappig! Ff uitproberen!

Maar wat Evy zegt, dat je niet te snel moet gaan, moet je wel serieus nemen! Kreeg een tip van een vriendin, die wel 's een marathon loopt ( ): Ga eerst maar proberen om een half uur achter elkaar te lopen, ook al ziet het eruit als sjokken... Als dat gelukt is, ga dan werken aan je snelheid!

Ja, ik ga nu toch maar ff lopen, voor het donker en (nog) kouder wordt...
Live life to the fullest!!
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:08:26 #261
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_64823910
Net ook weer terug van 5.2 kilometers in 25 minuten, met me nieuwe kleren!

Het was heerlijk!
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:59:07 #262
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64829083
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:49 schreef eemstah het volgende:
De kou houdt mij ook al een paar dagen tegen om weer te gaan... Ik ben alweer vijf dagen niet wezen lopen, maar als ik jullie zo lees, moet ik zo toch maar weer de sportkleertjes aantrekken!

Wat betreft de snelheid hou ik het bij, met de Nokia Sportstracker. Heb daarbij ook een polsmeter/horloge, maar die meet alleen hartslag. Volgens mij heb je alleen de Nike+ als polsmeter die ook afstand/snelheid meet..? Er zit wel wat verschil in snelheid bij de man en de vrouw (natuurlijk ) , dat zie ik ook al aan de reactie van Sander. Mijn gemiddelde lag in het begin van de lessen van Evy op 6 km/h en nu bij de laatste les (26) zat ik op 7,6 km/h. Ik merk ook dat ik harder kán lopen, qua adem en kracht. Wat adem betreft doe ik hetzelfde als Sander. Als ik erop let, merk ik dat ik op één inademing 4 passen zet en ook bij de uitademing weer 4 passen. Maar van die tip met de linkervoet had ik nooit gehoord, klinkt grappig! Ff uitproberen!

Maar wat Evy zegt, dat je niet te snel moet gaan, moet je wel serieus nemen! Kreeg een tip van een vriendin, die wel 's een marathon loopt ( ): Ga eerst maar proberen om een half uur achter elkaar te lopen, ook al ziet het eruit als sjokken... Als dat gelukt is, ga dan werken aan je snelheid!

Ja, ik ga nu toch maar ff lopen, voor het donker en (nog) kouder wordt...
Dat Nike+ polsbandje meet niet je hartslag, het is een vervanger voor dat apparaatje wat je op je iPod klikt voor als je geen iPod hebt (of een Shuffle, zoals ik). Het meet de afstand, tijd, snelheid en berekent het aantal kcal wat je hebt verbrand.

Ik doe over 1 inademing 2 passen en dan over 1 uitademing weer 2 passen.. had het een beetje raar getypt gisteren. Je moet inderdaad niet te snel lopen maar dat geeft Evy ook elke les aan, maar ik loop de les redelijk gemakkelijk uit @ 12 km/h dus ik vind het goed zo. Ik zou misschien wat lessen over kunnen slaan maar ik heb geen zin in een blessure dus ik doe het mooi 1 voor 1.

Met deze sneeuw vind ik het trouwens wel een stuk fijner, uiteraard niet in een woonwijk hier maar het fietspad langs de hoofdweg is helemaal sneeuw-vrij, en aangezien ik altijd in het donker loop en al die super irritante auto's met groot licht in m'n ogen schijnen zie ik normaal de berm niet. Maar nu de berm vol ligt met sneeuw zie ik mooi precies waar ik moet lopen.
pi_64831891
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:08 schreef JortK het volgende:
Net ook weer terug van 5.2 kilometers in 25 minuten, met me nieuwe kleren!

Het was heerlijk!
Wat voor kleding heb je gekocht. Ik heb deze week ook kleding gekocht, in een keer een aardige klap geld. Ik ga er overmorgen voor het eerst in lopen, ik kijk er echt naar uit
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_64908642
Oi. Laat ik me ook maar melden. Inmiddels aanbeland bij Evy, 1e serie, les 16.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64909973
Ik ga zo de hort weer eens op
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  zondag 11 januari 2009 @ 12:35:40 #266
67462 Weezbat
® Bacardi ®
pi_64910443
Goed bezig allemaal Dit topic blijf ik volgen.
Ik heb nu een half jaar niks gedaan na verhuizing en daarna aanvallen van chronische luidheid. Ik ben bang dat ik weer bij les 1 begin.
Bushido - The Way Of The Warrior
  zondag 11 januari 2009 @ 13:44:12 #267
175950 Marurk
Baggeraar
pi_64912348
Gisteren ook weer heerlijk gerend! Een kleine 7 km in 35 minuten. Niet slecht, maar ben toch wel wat achteruit gegaan met tempo. Maar probeer het wel weer vol te houden. Ga nu wat minder op snelheid letten, als ik het volhoud ben ik allang tevreden.
pi_64912413
Ik ben ook de hort weer op geweest vanochtend welteverstaan.
Moest eigenlijk donderdag, maar toen kon ik helaas niet. Dus vandaag maar weer.

Van de kou heb je totaal geen last vind ik. Maar je moet je wel goed kleden.

Ik kon de eerste 3 minuten lopen volhouden maar de 2e helaas weer niet...
Zou dat met wat overgewicht te maken kunnen hebben? Ik baal er wel van, maar ik snak echt naar adem soms. Nu is het ook wel koud en loop ik in de sneeuw, dus waarschijnlijk wel zwaarder dan bijv. in het voorjaar op een verhard pad lopen? Weten jullie of dat veel verschil uitmaakt, waar je op loopt?

Dinsdag ga ik weer ik blijf de moed er in houden.
pi_64912544
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:44 schreef Marurk het volgende:
Gisteren ook weer heerlijk gerend! Een kleine 7 km in 35 minuten. Niet slecht, maar ben toch wel wat achteruit gegaan met tempo. Maar probeer het wel weer vol te houden. Ga nu wat minder op snelheid letten, als ik het volhoud ben ik allang tevreden.
ik zie veel hardlopers lopen die een heel laag tempo aanhouden. Zelf ga ik te hard, daarom hou ik het volgens mij ook niet steeds 3 minuten achtereen vol. (ben nog maar sinds kort begonnen).
Maar vinden jullie ook niet, dat als je voor je gevoel te langzaam gaat, het nóg zwaarder lijkt?
Dan moet je jezelf echt zo meeslepen. Terwijl als je lekker tempo hebt, het veel soepeler lijkt te gaan. Maar ja, ik hou het dan dus niet vol, langere tijd.
Zit nog te wachten op m'n polsmeter, hopelijk kan ik dan zien hoe snel ik loop.
pi_64913936
Ik zal zo de statistieken weer even posten
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_64914156
In mijn nieuwe kleding ging het vandaag erg lekker, die kou deert mij niet.

6.94 km in 40'06", dus een gemiddelde van 5'46"/km en 543 calorieën verbrand.

Hier vind je mijn work-out van vandaag
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_64914287
Goed hoor !! ik doe het je, vooralsnog, niet na.

Die laatste kilometer daalt de lijn enorm, wat houdt dat in?
Ik zit er over te denken om ook zo'n sportband van nike plus aan te schaffen.
Of heb jij 'm op je iPod Nano?

Loop je dit nu aan 1 stuk...of wandel je ook nog tussendoor? nee zeker?
  zondag 11 januari 2009 @ 16:27:40 #273
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 11 januari 2009 @ 16:28:28 #274
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_64917888
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:48 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Wat voor kleding heb je gekocht. Ik heb deze week ook kleding gekocht, in een keer een aardige klap geld. Ik ga er overmorgen voor het eerst in lopen, ik kijk er echt naar uit
Ik heb van craft een strak ondershirtje gekocht, zodat het zweet niet op me lijf blijft zitten, plus een longsleeve shirt van ademende stof
pi_64921727
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:28 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik heb van craft een strak ondershirtje gekocht, zodat het zweet niet op me lijf blijft zitten, plus een longsleeve shirt van ademende stof
Heb ik ook Wat een topspul is dat zeg!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')