abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2008 @ 18:23:10 #226
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_64472122
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:20 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk wat ver gaan, maar ik geloof je best! Morgen eens kijken of het wil vlotten. Ik ben wel weer eens toe aan een goede run!
Is ook niet aan te raden hoor. Dan heb je in no time een flinke verkoudheid te pakken. Maar mijn punt is dat het prima te doen is, mits het niet regent. Gewoon een wat dikker shirt/sweater aan en gaan!
pi_64472206
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:23 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Is ook niet aan te raden hoor. Dan heb je in no time een flinke verkoudheid te pakken. Maar mijn punt is dat het prima te doen is, mits het niet regent. Gewoon een wat dikker shirt/sweater aan en gaan!
Dat is waar. Verkoudheid loop je trouwens niet op door kou, maar door virus/bacterie. Maar desalniettemin zal ik jouw advies niet in de wind slaan. Wind, nog zo iets dat je eigenlijk niet moet hebben als het koud is
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  maandag 29 december 2008 @ 19:35:36 #228
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64474372
Ik heb net de 1e les gedaan. Hiervoor gewoon zelf een beetje zitten lopen zonder schema. Maar met een trainingsbroek + t-shirt + vest had ik zeker genoeg aan.
pi_64475075
Ben vanmiddag geweest maar ben toch flink achteruit gegaan in tempo. Waar ik eerst onder de 4'50'' zat per km zit ik nu toch zo rond de 5'00''.
(Ben wel een aantal lessen "teruggegaan" om weer langzaam op te gaan bouwen vanaf nu dus het langzamere tempo kan ook het gevolg zijn van het feit dat er wat meer pauzes in de "vroegere" lessen zitten dan in de lessen die later komen.)

Trouwens: Nog tips om wat meer motivatie te krijgen voor het rennen in deze baggerkou? Brrrr... echt koud is het. Maar voelde me wel lekker fris nadat ik terug was.
pi_64475092
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:35 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik heb net de 1e les gedaan. Hiervoor gewoon zelf een beetje zitten lopen zonder schema. Maar met een trainingsbroek + t-shirt + vest had ik zeker genoeg aan.

En nu blijven volhouden hè!?
pi_64476742
Hier staat Start To Run Deel 2

Succes met downloaden. Geef ff een gil als 'ie eraf mag
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:22:20 #232
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64495317
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:40 schreef vrolijke-frits het volgende:
Hier staat Start To Run Deel 2

Succes met downloaden. Geef ff een gil als 'ie eraf mag
Bedankt Ik heb ze nu ook op www.bongercorp.com/start2run gezet, 5 TB bandbreedte dus dat moet genoeg zijn.
pi_64497561
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:22 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Bedankt Ik heb ze nu ook op www.bongercorp.com/start2run gezet, 5 TB bandbreedte dus dat moet genoeg zijn.
Cool Dan zal ik even netjes de delete link van depositfiles gebruiken
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:53:21 #234
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 31 december 2008 @ 13:52:57 #235
239888 eemstah
Weer een verslaving erbij...
pi_64531476
Bedankt voor het plaatsen van de 2e serie. Ben nu bezig eraf te halen. Kan ik volgende week mooi weer aan een nieuwe uitdaging beginnen!

Wat betreft de kou vind ik het heel zwaar. Normaal na 5 min idd warm, maar afg maandag duurde het wel een kwartier voordat m'n handen warm waren. Heb ook m'n Nokia in m'n handen, dus staat bloot aan de koude wind... Ga nu dus eerst handschoenen aantrekken en dan onderweg maar uittrekken...
Live life to the fullest!!
pi_64554590
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:52 schreef eemstah het volgende:
Bedankt voor het plaatsen van de 2e serie. Ben nu bezig eraf te halen. Kan ik volgende week mooi weer aan een nieuwe uitdaging beginnen!

Wat betreft de kou vind ik het heel zwaar. Normaal na 5 min idd warm, maar afg maandag duurde het wel een kwartier voordat m'n handen warm waren. Heb ook m'n Nokia in m'n handen, dus staat bloot aan de koude wind... Ga nu dus eerst handschoenen aantrekken en dan onderweg maar uittrekken...
Graag gedaan! Ik liep laatst ook met heel koude handen, de keer daarop met handschoenen de deur uit gegaan en tijdens het lopen inderdaad uitgetrokken. Maar handig is anders
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_64558761
heeft iemand nog het 0-5 kilometer schema als mp3 van Evy online? ik kan 'm nergens meer downloaden of vinden...
pi_64558871
oeps, dombo dat ik er ben. hij staat hierboven op die bongercorp - link.

klopt het dat het downloaden vrij lang duurt? ik hoor nu U2 en mary j .... hihi. zit via de media speler te luisteren. maar hij is na een paar minuten pas op 33%, hoort het zo langzaam te gaan?
pi_64561255
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:51 schreef jollieboer1 het volgende:
oeps, dombo dat ik er ben. hij staat hierboven op die bongercorp - link.

klopt het dat het downloaden vrij lang duurt? ik hoor nu U2 en mary j .... hihi. zit via de media speler te luisteren. maar hij is na een paar minuten pas op 33%, hoort het zo langzaam te gaan?
Zijn nogal grote bestanden he.
pi_64562468
yep ik zie het. ben inmiddels bijna klaar, de 23e is op de helft. Ik had niet in de gaten dat ze zo groot waren maar het gaat natuurlijk om vele minuten. Ach ja, ben een beetje een dombo soms met computerdingetjes.

klinkt wel grappig die motivatie-muziek en belgische geklets er tussendoor. ik ben heel benieuwd.
vanochtend was ik behoorlijk bekaf elke minuut dat ik gelopen had. maar ja, dat zal wel verbeteren.
pi_64562521
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:06 schreef jollieboer1 het volgende:
yep ik zie het. ben inmiddels bijna klaar, de 23e is op de helft. Ik had niet in de gaten dat ze zo groot waren maar het gaat natuurlijk om vele minuten. Ach ja, ben een beetje een dombo soms met computerdingetjes.

klinkt wel grappig die motivatie-muziek en belgische geklets er tussendoor. ik ben heel benieuwd.
vanochtend was ik behoorlijk bekaf elke minuut dat ik gelopen had. maar ja, dat zal wel verbeteren.
Je kunt als het goed is alle lessen ook in één keer downloaden he!? Of doe je dat al?
pi_64562604
nog eens wat praktische vragen aan jullie:

stel dat je gaat hardlopen voor je naar je werk gaat 's morgens. Douchen jullie dan allemaal of spuit je gewoon een flinke lading deo op en douche je 's avonds pas? is dat verantwoord?

en lopen jullie wel eens in je eentje in het bos? Ik doe dat altijd, maar wel met hond. Die doe ik er natuurlijk gelijk een groot plezier mee. Hij begon vanochtend ook mee te rennen

en dames, gaan jullie geheel make-up loos (dus zonder foundation bedoel ik) hardlopen? Lijkt me wel frisser maar ik ben vaak zo bleek als een wit ei. dus doe liever wat op m'n gezicht anders voel je je ook zo kaal. Nu krijg je vanzelf een kleur met lopen natuurlijk, maar toch.... wat doen jullie?

en gooien jullie elke keer na het sporten al je kleren in de was? ik had vandaag een thermobroek aan gedaan en een joggingbroek, niet echt gezweet nog, thermoshirt gaat wel de was in en ondergoed en sokken, maar de rest is niet nodig.

dat was 'm voor nu, bedankt..!
pi_64562790
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:11 schreef jollieboer1 het volgende:

stel dat je gaat hardlopen voor je naar je werk gaat 's morgens. Douchen jullie dan allemaal of spuit je gewoon een flinke lading deo op en douche je 's avonds pas? is dat verantwoord?

en lopen jullie wel eens in je eentje in het bos? Ik doe dat altijd, maar wel met hond. Die doe ik er natuurlijk gelijk een groot plezier mee. Hij begon vanochtend ook mee te rennen

en dames, gaan jullie geheel make-up loos (dus zonder foundation bedoel ik) hardlopen? Lijkt me wel frisser maar ik ben vaak zo bleek als een wit ei. dus doe liever wat op m'n gezicht anders voel je je ook zo kaal. Nu krijg je vanzelf een kleur met lopen natuurlijk, maar toch.... wat doen jullie?

en gooien jullie elke keer na het sporten al je kleren in de was? ik had vandaag een thermobroek aan gedaan en een joggingbroek, niet echt gezweet nog, thermoshirt gaat wel de was in en ondergoed en sokken, maar de rest is niet nodig.

Ik douche altijd direct erna. Vooral als je wat langere afstanden gaat lopen is dat wel een must vind ik, vooral als je daarna nog met mensen in contact komt.
En over het wassen van de kleren: Jasje en trainingsbroek doe ik niet elke keer direct na het rennen in de was, de andere kleding wel. Trainingsbroek (en vooral jasje) kan ik best een paar keer mee doen alvorens het te wassen. Ik "beoordeel" altijd wel even of het nog fris is.
pi_64562949
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:08 schreef Marurk het volgende:

[..]

Je kunt als het goed is alle lessen ook in één keer downloaden he!? Of doe je dat al?
Nope, ik ben ze stuk voor stuk aan het neerladen om maar even in Belgische termen te blijven ik zag wel dat ze ook gezipt zitten ofzo maar dan moet ik weer winzip downloaden ofzo en ik ben een digibeet dus laat ik dat vooral niet doen.
dit gaat prima zo, ik heb nu de gehele 1e 27 lessen binnen. Blijft die link hier staan? Zodat ik later die 5 tot 10 ook kan downloaden?

Heel fijn dat het nog te downloaden is, volgens mij heb je er heel veel aan. Enige nadeel vind ik wel van muziek op je hoofd, is dat je niet hoort of er geluid in je omgeving is, bijv. in het bos kan dat wat enger zijn.
Maar mij is verteld dat je eigenlijk eerst op bosgrond moet gaan lopen, als beginner. Niet gelijk op harde ondergrond. Dus dat doen we dan maar braaf, hond en ik
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:31:21 #245
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64565362
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:21 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Nope, ik ben ze stuk voor stuk aan het neerladen om maar even in Belgische termen te blijven ik zag wel dat ze ook gezipt zitten ofzo maar dan moet ik weer winzip downloaden ofzo en ik ben een digibeet dus laat ik dat vooral niet doen.
dit gaat prima zo, ik heb nu de gehele 1e 27 lessen binnen. Blijft die link hier staan? Zodat ik later die 5 tot 10 ook kan downloaden?

Heel fijn dat het nog te downloaden is, volgens mij heb je er heel veel aan. Enige nadeel vind ik wel van muziek op je hoofd, is dat je niet hoort of er geluid in je omgeving is, bijv. in het bos kan dat wat enger zijn.
Maar mij is verteld dat je eigenlijk eerst op bosgrond moet gaan lopen, als beginner. Niet gelijk op harde ondergrond. Dus dat doen we dan maar braaf, hond en ik
Ik ben van plan ze altijd online te laten ja, maar het is eigenlijk verboden en al die bloggers die ze ook online hebben gezet hebben een brief thuisgestuurd gekregen dat ze het eraf moesten halen. Maar mijn adres gegevens zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen dus ik zie wel wat ze ertegen proberen te doen.

Muziek vind ik juist fijn, dan heb je iets te doen tijdens het lopen want de omgeving ken ik ondertussen ook al helemaal.

Harde ondergrond vind ik juist fijner, zo'n fietspad langs de provinciale weg is lekker vlak.
pi_64567787
Waarom zijn de podcasts er eigenlijk vanaf gehaald?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:27:38 #247
239888 eemstah
Weer een verslaving erbij...
pi_64578087
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:11 schreef jollieboer1 het volgende:

Ik douche altijd na het lopen. Ook omdat het inderdaad frisser is, maar is ook beter voor je spieren om lekker warm te douchen. Anders koelen ze zo snel af, sneller kans op spierpijn.

Ik loop nooit in het bos, maar heb wel een pad (soort dijkje) langs de IJssel, waar bijna geen auto's komen. Die pak ik alleen overdag. Als ik 's avonds ga lopen, loop ik echt langs de weg.

Ook wat de muziek/Evy betreft, zet ik 'm nooit zo hard, zodat ik omgeving geluiden nog duidelijk kan horen.

Wat make-up betreft, ga ik me 's morgens voor het lopen niet speciaal opmaken. Met foundation op kan je huid niet goed ademen, dus lijkt mij niet lekker. Maar wanneer ik 's avonds ga lopen, zit er nog wel 's wat op. Dat ga ik er niet speciaal afhalen of zo...

Wassen idd, broek en jas niet, de rest wel... Ja, je ruikt ook wel wat je moet wassen... Haha!

Succes met lopen!
Live life to the fullest!!
  zondag 4 januari 2009 @ 13:47:38 #248
181126 MouzurX
Misschien?
pi_64643706
Eh hoi
Trainingsschemas Gewoon telkens 5 kilometer lopen doe ik.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:59:22 #249
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64644127
Da's inderdaad goed voor je pezen. Uit het niets vijf kilometer gaan lopen
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_64644503
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:27 schreef eemstah het volgende:

[..]

Ik douche altijd na het lopen. Ook omdat het inderdaad frisser is, maar is ook beter voor je spieren om lekker warm te douchen. Anders koelen ze zo snel af, sneller kans op spierpijn.

Ik loop nooit in het bos, maar heb wel een pad (soort dijkje) langs de IJssel, waar bijna geen auto's komen. Die pak ik alleen overdag. Als ik 's avonds ga lopen, loop ik echt langs de weg.

Ook wat de muziek/Evy betreft, zet ik 'm nooit zo hard, zodat ik omgeving geluiden nog duidelijk kan horen.

Wat make-up betreft, ga ik me 's morgens voor het lopen niet speciaal opmaken. Met foundation op kan je huid niet goed ademen, dus lijkt mij niet lekker. Maar wanneer ik 's avonds ga lopen, zit er nog wel 's wat op. Dat ga ik er niet speciaal afhalen of zo...

Wassen idd, broek en jas niet, de rest wel... Ja, je ruikt ook wel wat je moet wassen... Haha!

Succes met lopen!
Bedankt voor de info!
Ben vanochtend begonnen met les 1. Ging goed, maar de laatste 3 minuten ging niet goed, ik hield het 2 minuten vol. Toen was ik echt buiten adem. Maar ik was ook een bergje op aan het lopen, dus maakte het even te zwaar voor mezelf denk ik. Dus toen ben ik even gestopt en heb daarna nog 2 x 2 minuten gelopen, toen Evy eigenlijk zei dat het wandelen was.
Ik wilde toch die minuten maken. Maar euh....ik had een kop als een biet hebben / hadden jullie dat ook in het begin?

Vroeger op school had ik dat ook al snel, tijdens gym en als ik me inspan qua rennen. Maar kan het kwaad?
Ik was bijna paars zeg maar.......pffff. Kwam ook nog een oudere man die hardliep tegen, die zal wel gedacht hebben, wat een watje
Maar ik loop dus in het bos, naar mijn idee iets zwaarder dan op een recht en vlak stuk. (?)

Afijn, weten jullie of dat over gaat, naarmate je langer loopt en je conditie verbeterd? Dat je dus geen rode of paarse kop krijgt...?

Het is in elk geval wel leuk om te doen en ik merk nu al dat ik me beter voel, na 2 keer 'lopen' al. Krijg al meer lucht lijkt het. Ik heb overigens nooit gerookt, drink niet, eet niet echt gezond maar ben daar wel meer mee bezig. Ik ben nu 10 a 15 kilo te zwaar vind ik zelf. Ik hoop dat dat er af gaat. Ik ga ook weer fietsen (crosshybride) als het niet meer glad is op de wegen.

De hond is in elk geval wel blij, we wandelen al elke dag 1 a 1,5 uur, maar nu rent hij dus ook en zelfs hij is buiten adem op het eind het is goed voor hem ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')