Da's leuk, op mijn motor gaat de dimverlichting aan zodra ik de motor start. Dus al zou ik 't willen, kon ik 't nog niet uitzettenquote:Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef fathank het volgende:
[..]
VOlgens mij is het zo dat motorrijders daardoor minder goed zichtbaar worden. Meen dat ooit ergens in een of andere onderzoek gelezen te hebben.
volgens mij bestaat dat onderzoek niet en is hetd e mening van motorrijders bonden / verenigingenquote:Op donderdag 9 april 2009 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar dat onderzoek.
MVO = Motorvoertuig Verlichting Overdagquote:Nog even het laatste over MVO: tot op heden is niet wetenschappelijk aangetoond dat motorfietsers in het nadeel zijn bij een wettelijke verplichting tot MVO. Inmiddels hebben negen Europese landen MVO volledig of gedeeltelijk verplichtgesteld. Het effect van een algehele MVO is voor motorrijders min of meer neutraal".
- Geen richting aangeven ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dit kán een verkeersonveilige situatie opleveren.
Maar de dingen die jij nu opnoemt zijn al afgevangen met regeltjes, met je drogredenatieredenatiequote:Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
- Geen richting aangeven ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.
- Te hard rijden ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.
- Onnodig linksrijden ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.
Met je drogredenatie.
Je bedoelt dat het dan met aftermarket-koplamp-units + aftermarket xenon het dan ineens wel mag?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:56 schreef Magneet het volgende:
Het is niet zo dat Xenon verboden wordt, je moet alleen een armatuur hebben dat geschikt is voor Xenon aka je zult de hele unit moeten vervangen.
zo las ik het wel ja, volgens mij op nieuws.nlquote:Op donderdag 9 april 2009 16:00 schreef r8ality het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het dan met aftermarket-koplamp-units + aftermarket xenon het dan ineens wel mag?
quote:Vanaf 1 mei 2009 mogen de lichtarmaturen van uw auto alleen het type lamp hebben waarvoor ze zijn goedgekeurd. Gasontladingslampen (xenonlampen) geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor xenonverlichting van belang dat deze alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
Maar geen APK-punt. En moeilijker te controleren. Dus als ze nu eens die controles verscherpen.i.p.v. mierenneuken over xenon.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar de dingen die jij nu opnoemt zijn al afgevangen met regeltjes, met je drogredenatieredenatie.
Lol, mooie maas. Eens kijken wanneer die ze gaan misbruiken en daarna weer gaan verbiedenquote:Op donderdag 9 april 2009 16:02 schreef Magneet het volgende:
[..]
zo las ik het wel ja, volgens mij op nieuws.nl
http://auto.nieuws.nl/552630/nieuwe_verkeersregels_per_1_mei
[..]
Weer drogredenatie.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:03 schreef r8ality het volgende:
[..]
Maar geen APK-punt. En moeilijker te controleren. Dus als ze nu eens die controles verscherpen.i.p.v. mierenneuken over xenon.
En zo zijn er nog wel wat dingen die ze beter kunnen controleren dan mierenneuken over xenon.
Sterker nog, i.p.v. dat ze eerst eens het verkeersinfarct Nederland verbeteren dan mierenneuken over xenon.
Met die nieuwe regels hoeft zelfs je snelheidsmeter het niet te doen, maar wel aanwezig te zijn, dat ze die regel eens herzien, i.p.v. mierenneuken over xenon.
Had ik al gezegd dat ze mierenneuken over xenon?
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Weer drogredenatie.
Die regel zal een preventief effect hebben. Er zullen heel wat golfsjonnies afvallen als 't verboden is. Dat er in de praktijk weinig op gecontroleerd wordt, /care.
Als je auto in gebruik is genomen na 31 december 2006. Dit staat nog steeds expliciet in de concept-tekst van de nieuwe Regeling Voertuigen zoals die per 1 mei 2009 in zou moeten gaan. Voor auto's van voor 2007 verandert er dus niets.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:56 schreef Magneet het volgende:
Het is niet zo dat Xenon verboden wordt, je moet alleen een armatuur hebben dat geschikt is voor Xenon aka je zult de hele unit moeten vervangen.
Aldus die concepttekst Regeling Voertuigen. Als deze regeling wordt ingevoerd is het dus nog steeds expliciet toegestaan om xenon te monteren in auto's van voor 2007, zonder dat er andere voorwaarden aan gesteld zijn dan de regels die gelden voor het normale dimlicht. Geen niveauregeling, geen wissers, niets van dat alles.quote:Artikel 5.2.51
Personenauto’s moeten zijn voorzien van:
(...)
b. twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in bijlage VIII, artikelen 115 tot en met 118, gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;
(...)
Bovengenoemde quote komt uit een tekst waar de RDW zelf naar linkt... Lijkt er inderdaad beetje op dat de tekst niet goed geďnterpreteerd wordt. Wel vervelend, want er gaat onherroepelijk discussie over ontstaan. Mijn Xantia (met xenon) laat ik om dat te voorkomen maar voor 1 mei keuren, mocht een overijverige diender een boete willen uitschrijven dan zie ik dan wel weer verder. Ik zie niet zo best in het donker en de xenon lampen zijn voor mij dus een absolute uitkomst.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef r8ality het volgende:
Ja, dat is wat ook overal in officiele stukken tekst gevonden heb. Volgens mij is het een beetje paniekvoetbal, en was er ten tijde van het drukken van het "vakblad" nog niets concreet besloten...
Sjonnie!quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:41 schreef WalkingDisaster het volgende:
Ik heb ook aftermarket xenon, maar goed afgesteld. Heldere koplamp + lens = mooi lichtbeeld.
En ja, ook de koplamp unit is aftermarket.. Sue me
[ afbeelding ]
Geen idee in hoeverre dit specifieke punt wetenschappelijk onderzocht is hoor, maar het is wel vrij makkelijk te beredeneren op basis van perceptie studies dat het voeren van dagrijverlichting, of fellere verlichting, ten koste gaat van aandacht voor andere weggebruikers.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef Isdatzo het volgende:
Even gezocht naar dat onderzoek..
http://www.motorrijdersac(...)=motoren-verlichting
[..]
MVO = Motorvoertuig Verlichting Overdag
Ik weet niet hoe jij je lampen erin zet maar in mijn auto moet ik toch wel heel raar doen wil ik die H4 lampjes er onderste boven in krijgen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:59 schreef Youp het volgende:
[..]
Die kunnen dus allebij verkeerdom gemonteerd worden!![]()
Geloof je het niet? Ga maar eens naar de koplampunit van een E46 kijken en vervang daar het betreffende H7 peertje. Je wordt nogal op een verkeerd been gezet, het past in ieder geval allebij.
Ja, en de afstelling van de koplampen is dus iets wat wél elke APK wordt gecontroleerd. Bij alle auto's om precies te zijn.quote:Op zondag 12 april 2009 01:59 schreef CasB het volgende:
Best kansloos dat ze niet juist de auto's voor 2007 aanpakken. Juist de auto's van voor 2007 hebben over het algemeen hun (xenon)lichten niet goed afgesteld.
Alleen jammer van die regels uitgegeven door het ministerie van verkeer en waterstaat waarbij niet over bepaalde jaartallen gepraat wordt. (ook in mijn vorige post te lezen)quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:29 schreef r8ality het volgende:
Die regel gaat ook alleen voor auto's van na 2006 gelden. Je kan niet met terugwerkende kracht regels gaan veranderen.
[edit] Zie dus bericht hierboven.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:55 schreef FransDeens het volgende:
Het is zeker vage boel. Maargoed, ik heb op mijn koplamp helemaal geen HC, HR of HCR staan. Mag ik dan volgens oom agent wel gewoon Xenon hebben? Het wordt weer een heerlijk onduidelijk zooitje.
95% van de mensen met halogeen hebben de koplampen ook niet goed afgesteld. Dit vind ik net zo kwalijk als slecht afgestelde xenon.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met andere velgen hinder jij je mede weggebruikers niet.
Lees eens het topic helemaalquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:43 schreef Daklem het volgende:
[..]
95% van de mensen met halogeen hebben de koplampen ook niet goed afgesteld. Dit vind ik net zo kwalijk als slecht afgestelde xenon.
Xenon is niet eens zo erg, als je het gewoon netjes laat afstellen.
Er komt nu 1 mei een regel dat je niet zomaar meer aftermarket xenon mag gebruiken. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen controleren .. In de koplampen staan de voorgeschreven regeltjes in welke koplamp xenon mag zitten, niet in. Dit is dus een hoop werk voor politie om eventueel te controleren.
Bij auto's vanaf ongeveer 2000 (ouder weet ik niet) staat er dus vaak wel op de koplamp of er een xenonset ingebouwd mag worden. Op de koplamp moeten de letters HDR staan. Wanneer dat erop staat, en je beschikt over koplampsproeiers. Dan mag er xenon worden ingebouwd. Ik geloof zelfs dat een auto ook over automatische stelregeling moet beschikken (maar dat weet ik niet zeker) Wanneeer er HCR op de koplamp staat dan is de koplamp alleen geschikt voor Halogeen licht.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:43 schreef Daklem het volgende:
[..]
95% van de mensen met halogeen hebben de koplampen ook niet goed afgesteld. Dit vind ik net zo kwalijk als slecht afgestelde xenon.
Xenon is niet eens zo erg, als je het gewoon netjes laat afstellen.
Er komt nu 1 mei een regel dat je niet zomaar meer aftermarket xenon mag gebruiken. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen controleren .. In de koplampen staan de voorgeschreven regeltjes in welke koplamp xenon mag zitten, niet in. Dit is dus een hoop werk voor politie om eventueel te controleren.
En nog zo'n goede lezerquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:09 schreef beunhaas96 het volgende:
[..]
Bij auto's vanaf ongeveer 2000 (ouder weet ik niet) staat er dus vaak wel op de koplamp of er een xenonset ingebouwd mag worden. Op de koplamp moeten de letters HDR staan. Wanneer dat erop staat, en je beschikt over koplampsproeiers. Dan mag er xenon worden ingebouwd. Ik geloof zelfs dat een auto ook over automatische stelregeling moet beschikken (maar dat weet ik niet zeker) Wanneeer er HCR op de koplamp staat dan is de koplamp alleen geschikt voor Halogeen licht.
Is dat zo? Ik kom namelijk erg tegenstrijdige informatie tegen op dit moment.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef r8ality het volgende:
[..]
Lees eens het topic helemaal. Regel is alleen voor auto's na 2006...
Waarom is xenonverlichting niet verbodenquote:Op dinsdag 21 april 2009 11:15 schreef Daklem het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kom namelijk erg tegenstrijdige informatie tegen op dit moment.
Wat betreft die codering, deze ben ik zelf nog nooit tegen gekomen. Ik ben benieuwd of de uitvoerders van deze wetgeving weten hoe ze deze kunnen vinden.
Erg triest jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:02 schreef fathank het volgende:
Nog zoiets waar ik me aan stoor trouwens. Paupers die overdag met stadsverlichting + mistlampen rijden "omdat dat mooier is".
Vreemd…suv’s zijn vaker hoger dan standard auto’s en schijnen dus recht in je bakkes ipv op de grondquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:09 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik vind Xenon alleen bij Land Rovers irritant. Op de een of andere manier staan die altijd verkeerd afgesteld. Bij andere SUV's heb ik er geen last van.
Bij een X5 of Q7 heb ik er geen last vanquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Vreemd…suv’s zijn vaker hoger dan standard auto’s en schijnen dus recht in je bakkes ipv op de grond
Het is vaak bij die namaak europeaanse suv's uit het oosten met achteraf ingebouwde xenon dat je er last van hebtquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:02 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Bij een X5 of Q7 heb ik er geen last van
steek in mn rug.quote:
Als jij goed leest zie je dat die datum wel in de APK-eisen is opgenomen, maar op de site van Verkeer en Waterstaat staat geen beperking in de vorm van een datum. Dat staat zelfs in het bericht waar jij naartoe verwijst:quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef r8ality het volgende:
[..]
Lees eens het topic helemaal. Regel is alleen voor auto's na 2006...
quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:24 schreef retuow82 het volgende:
Maar als je dan bij het Ministerie van verkeer zoekt zie je dit:
Lichtarmatuur en type lamp
•
Lichtarmaturen van voertuigen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ("Xenonlampen") horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
bron: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/Wijzigingen%20RVV%20per%201%20mei%202009-deftekst1_tcm195-244002.pdf
Dus als de politie je aanhoud dan ben je alsnog de lul.... Lekkere situatie voor alle Xenon liefhebbers
Heeft mijn Leon uit 2003 een xenon armatuur?quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:43 schreef ThaFreak het volgende:
xenon regels vanaf 1 mei 2009 (in lekentaal)
voor alle auto's in welk jaar ook gebouwd of op kenteken gezet geld de volgende regel waar op geen enkele manier onderuit te komen valt:
geen xenon armatuur ----- xenon niet toegestaan
stel voor jou auto zijn er xenon armaturen beschikbaar dan zul je alsnog moeten voldoen aan de bekende 2007 regel:
dat wil weer zeggen voor 01-01-2007 op kenteken gezet = geen verdere regels
na 01-01-2007 op kenteken gezet = verplicht koplamp reiniging en automatische niveauregeling
volgens mij niet en volgens mij is dat model leon ook nooit fabrieks-af met xenon geleverd.....quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heeft mijn Leon uit 2003 een xenon armatuur?
Mooi balen dus. Weet je ook hoe hoog de boete is, mocht ik er ooit mee gepakt worden? Ik denk overigens dat die kans vrij klein is als je koplampen gewoon goed afgesteld staan en je niet van dat blauwe licht hebt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:53 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
volgens mij niet en volgens mij is dat model leon ook nooit fabrieks-af met xenon geleverd.....
dus dan voldoe jij aan de regel:
geen xenon armatuur ----- xenon verboden
Beter ga je heel gauw weg en neem je je xenon mee.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:09 schreef r8ality het volgende:
Tsja. Onduidelijkheid of niet, ik ga mijn betere lichtopbrengst niet laten verpesten door een stel broekies achter een bureau. Dan maar boetes, bij de eerste emigreer ik meteen.
hoogte heb ik niets van gehoord, wordt voor zover ik tot nu toe heb gehoord is:quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooi balen dus. Weet je ook hoe hoog de boete is, mocht ik er ooit mee gepakt worden? Ik denk overigens dat die kans vrij klein is als je koplampen gewoon goed afgesteld staan en je niet van dat blauwe licht hebt.
En dan nog nat gaan bij een algehele controlequote:Op woensdag 22 april 2009 12:13 schreef Turquaz52 het volgende:
gewoon Xenon 4300K of 3000k gebruiken
Je ziet het verschil tussen xenon en halogeen echt wel, ook als je maximaal 4300k xenon neemt zie je duidelijk verschil met halogeen.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:13 schreef Turquaz52 het volgende:
gewoon Xenon 4300K of 3000k gebruiken
Nadelen..? Want je wilt immers nooit meer terug naar Xenon..??quote:Op dinsdag 28 april 2009 03:04 schreef Scighera het volgende:
nog steeds niet echt duidelijk dus.
Ik rij met xenon (motor) en zal nooit meer terugwillen naar xenon. boel is goed afgesteld.
Voordelen:
-beter zichtbaar in het donker (als motorrijder heb je maar een iel klein frontaal oppervlak, en een halogeen dimlichtje valt niet op)
-beter zichtbaar bij veel zon / laagstaande zon (ook ivm klein oppervlak)
-valt beter op in drukke verkeersomstandigheden en donker (ik heb 8000k, niet voor het poser gehalte, maar om om te vallen te midden van andere autolampen)
-alles wat eneigszins reflecteert valt op (paaltjes, fietsers zonder licht voetganegrs zie ik beter etc)
en xenon verblindend? sorry: ik wordt vaker verblind door onjuiste halogeen verlichting, mistlampen, mensen die vergeten zijn grootlicht uit te zetten, mensen die het presteren om bij het vervangen van de lamp de lamp ondersteboven te plaatsen (oa H1?) )
als ook erger ik me aan de autos met 1 defecte lamp, of alle koplampen defect (en dan op een N weg rijden in het donker), 1, 2, of 3 remlichten defect, richtingaanwijzers verkeerdom aangesloten (ja, kwam er 1 tegen) en ga zo maar door.
Ik voer xenon om beter gezien te worden ivm veiligheid en om meer waar te nemen (trop op de weg wat voor mij risico's mee brengt) en die fietsers zonder licht te zien....
nadelen: ehm, risico op bekeuringen en je koplampen regelmatig ontdoen van dode vliegjesquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nadelen..? Want je wilt immers nooit meer terug naar Xenon..??
deze nieuwe regel komt erbij, dus met de oude veranderd er niets....quote:Op woensdag 29 april 2009 15:56 schreef r8ality het volgende:
http://www.verkeerenwater(...)gelsper1mei2009.aspx
Het nieuws officieel. Nog steeds geen duidelijkheid of het alleen voor auto's na 2006 gaat gelden. Of voor motoren.
voor motoren is voor zover ik weet nog steeds niets wetgeving opgenomen mbt verlichting, dus jij zult lekker met je xenon kunnen doorrijden....quote:Op dinsdag 28 april 2009 03:04 schreef Scighera het volgende:
nog steeds niet echt duidelijk dus.
Ik rij met xenon (motor)
Misschien wist je het al inmiddels, maar vanaf nu moet ELKE personenauto met xenonverlichting een goedgekeurd xenon-armatuur hebben (met die codes). Heb je de juiste codes er niet instaan, mag je dus geen xenonlampen in je koplampunit hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:56 schreef r8ality het volgende:
http://www.verkeerenwater(...)gelsper1mei2009.aspx
Het nieuws officieel. Nog steeds geen duidelijkheid of het alleen voor auto's na 2006 gaat gelden. Of voor motoren.
Bullshit..alleen na 2006quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:40 schreef Jim-E het volgende:
[..]
Misschien wist je het al inmiddels, maar vanaf nu moet ELKE personenauto met xenonverlichting een goedgekeurd xenon-armatuur hebben (met die codes). Heb je de juiste codes er niet instaan, mag je dus geen xenonlampen in je koplampunit hebben.
Argumentatie? Geen bullshit. Lees de nieuwe regels er maar op na.quote:
Koop een Pilot setje met 2 jaar garantie, heb ik destijds ook gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:08 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb in de winter ook na zitten denken om xenon in te bouwen in de auto bouwjaar 2002.
Ik durfde niet omdat ik bang was voor verblinding. Want in de regel staat als ik iemand verblind en ik maak een ongeluk dan is het altijd mij fout.
En ik weet niet of zo set storing maakt met mij elektronica in mij wagen. Want je heb nog een trafo nodig die hoge spanning levert aan de lampen.
En je heb ook zoveel xenon setjes waarmee je de bomen het bos niet kan zien.. En er staat nergens welke goed zijn.
In Duitsland zijn after setjes helemaal verboden.
Zo'n situatie kwam ik laatst ook tegen 's nachts in het donker. Deze bestuurder reed met gedoofde lichten maar gaf tijdelijk groot licht wanneer een medeweggebruiker in de buurt kwam of passeerde. Knettergek en levensgevaarlijk.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:59 schreef liquid-orange het volgende:
1 bestuurder had het zo erg dat 1 koplamp alleen maar op groot licht werkte en ook nog steeds knipperde. Daar mogen ze wel eens wat aan doen!
als die koplampunit xenon geschikt/gekeurd is wel, hoewel ik twijfel als die überhaupt wel bestaan voor een 1989 mercquote:Op zondag 3 mei 2009 19:50 schreef mighty_myte het volgende:
Ik vind de regels nog steeds niet helemaal duidelijk.
Is het nu dit?:
Je mag xenon, maar alleen als je armatuur (de hele koplampunit dus) gechikt is voor xenon.
Als je auto gemaakt is na 1 jan 2007 moet je ook koplampsproeiers en auto hoogteverstelling hebben.
Als ik het zo lees mag ik in mijn 1989 mercedes nieuwe koplampunits met xenonlampen plaatsen.
vast wel (hoop ik).quote:Op zondag 3 mei 2009 19:58 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
als die koplampunit xenon geschikt/gekeurd is wel, hoewel ik twijfel als die überhaupt wel bestaan voor een 1989 merc
Moet je eigenlijk helemaal niet willen in zo'n oude bak. Het levert je wel iets meer lichtopbrengst op maar maakt je auto wel meteen een échte pooierbak.quote:
Dat is jouw mening ja.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk helemaal niet willen in zo'n oude bak. Het levert je wel iets meer lichtopbrengst op maar maakt je auto wel meteen een échte pooierbak.
Heb niks tegen een oude Mercedes hoor. chique wagens doorgaans. Ik vind inderdaad dat xenon zo'n auto een beetje verjohnnyficeerd.quote:
Goed zo knul.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb niks tegen een oude Mercedes hoor. chique wagens doorgaans. Ik vind inderdaad dat xenon zo'n auto een beetje verjohnnyficeerd.
Dat zou juist reden nummer 1 zijn om het te doen.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk helemaal niet willen in zo'n oude bak. Het levert je wel iets meer lichtopbrengst op maar maakt je auto wel meteen een échte pooierbak.
Dat is wel vreemd. Ik zou zeggen dat iedere H4/H7 lamp dezelfde hoeveelheid licht geeft, onafhankelijk van het type auto. Wat je zegt over die 4300 K lampen ben ik wel met je eens, die paarsachtige lampen maken wel echt ordinair.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:09 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Dat zou juist reden nummer 1 zijn om het te doen.
Het licht van die wagen is matig, als iemand me inhaalt op de snelweg is het net alsof mijn licht de helft minder fel is dan dat van anderen.
Heb in de winter nog eens geinvesteerd in kwaliteits-halogeen van philips, maar daar werd het ook niet veel beter van.
Lijkt me fijn om meer te kunnen zien, aangezien ik relatief vaak op donkere wegen in polders etc rijd.
Dat het een luxe uitstraling heeft vind ik mooi meegenomen.
Ik zou trouwens altijd voor 4300 K lampen gaan, want dat blauw/wit/paars vind ik pauperig.
En hoe kom ik aan zulk soort dingequote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:27 schreef CasB het volgende:
Echte helden rijden met LED-lampen.(en dan niet alleen stadslicht)
Geen idee.quote:
Ja dan is het echt een topidee. Bewezen techniek wtfquote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:47 schreef CasB het volgende:
[..]
Geen idee.Als ze al bestaan zou ik het wel willen hebben, maar ik denk dat het nog wel een tijdje kan duren voordat er ledlampen zijn die genoeg licht opbrengen.
-edit- Ze bestaan wel, google maar op 'led autolampen', 2e hit ofzo.
Je bedoelt ftw?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dan is het echt een topidee. Bewezen techniek wtf
ja ftwquote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je bedoelt ftw?
Ik heb ook altijd het idee dat de auto die me inhaalt veel meer licht heeft!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |