abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68615563
Mhhh... ik betwijfel of mijn Morette koplampen hier ook al voldoen. Ik heb ook geen zin ze eruit te halen om te kijken wat voor nummer erop staat. Heb geen idee waar dat übderhaupt staan moet. Ik heb echter nog nooit medeweggebruikers gehad die met hun lichten flitsen omdat ze er last van hebben. Ze staan ook perfect agfesteld. Ik heb het met eigen ogen gezien bij de APK. Mijn lampjes volgen precies het lichtbeeld zoals in de projector die ze bij de APK gebruiken om dit te controleren. Zelfs met mijn standaard halogeen lampjes krijg ik niet zo'n mooi lichtbeeld als bij Xenon. Er is namelijk zo goed als geen strooilicht.

Ik heb er trouwens 6000K inzitten en het zijn koplampen met een lens er in. Dus geen projector koplampen. Ik denk dat ik het er maar op waag tot oom agent me een keer staande houd. Maar eh, hoe hoog is de boete eigenlijk mochten ze je aanhouden? Dat staat namelijk nergens.

Ze kunnen beter die auto's met verkeerde afgesteld xenon aanhouden. Of die met minder dan 1 koplamp rondrijden. Dat is echt erg tegenwoordig. Gisteravond ben ik er op de A7 vanaf Joure tot Groningen wel een stuk of 10 tegengekomen met maar 1 werkende koplamp. 1 bestuurder had het zo erg dat 1 koplamp alleen maar op groot licht werkte en ook nog steeds knipperde. Daar mogen ze wel eens wat aan doen!

En dan heb ik heb nog niet over die mensen die met rare combo's rijden, zoals stadslicht samen met mistlicht. Of helemaal geen licht terwijl het zicht slecht is door regen of mist. Die mensen omschijf ik maar als mensen met suïcidale neigingen. Ik ben ook al opgehouden met ze erop te attenderen door even met de lichten te flitsen, want dan blijf je bezig en het helpt toch niet.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_68617661
Ik heb in de winter ook na zitten denken om xenon in te bouwen in de auto bouwjaar 2002.

Ik durfde niet omdat ik bang was voor verblinding. Want in de regel staat als ik iemand verblind en ik maak een ongeluk dan is het altijd mij fout.
En ik weet niet of zo set storing maakt met mij elektronica in mij wagen. Want je heb nog een trafo nodig die hoge spanning levert aan de lampen.
En je heb ook zoveel xenon setjes waarmee je de bomen het bos niet kan zien.. En er staat nergens welke goed zijn.

In Duitsland zijn after setjes helemaal verboden.
pi_68624034
Op de buitenkant van mijn lampen staat dus zowel HC als DC. Dat houd dus in dat ik er zowel Xenon als halogeen in mag hebben. Phew, niets aan het handje dus voor mij.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_68627144
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:08 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb in de winter ook na zitten denken om xenon in te bouwen in de auto bouwjaar 2002.

Ik durfde niet omdat ik bang was voor verblinding. Want in de regel staat als ik iemand verblind en ik maak een ongeluk dan is het altijd mij fout.
En ik weet niet of zo set storing maakt met mij elektronica in mij wagen. Want je heb nog een trafo nodig die hoge spanning levert aan de lampen.
En je heb ook zoveel xenon setjes waarmee je de bomen het bos niet kan zien.. En er staat nergens welke goed zijn.

In Duitsland zijn after setjes helemaal verboden.
Koop een Pilot setje met 2 jaar garantie, heb ik destijds ook gedaan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_68630582
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:59 schreef liquid-orange het volgende:
1 bestuurder had het zo erg dat 1 koplamp alleen maar op groot licht werkte en ook nog steeds knipperde. Daar mogen ze wel eens wat aan doen!
Zo'n situatie kwam ik laatst ook tegen 's nachts in het donker. Deze bestuurder reed met gedoofde lichten maar gaf tijdelijk groot licht wanneer een medeweggebruiker in de buurt kwam of passeerde. Knettergek en levensgevaarlijk.

Wat ik overigens wel verstandig vind, is dat bestuurders met hun voorste mistlichten/bermstralers aan rijden wanneer 1 koplamp defect is. Dit maakt ze beter zichtbaar en wat mij betreft een perfecte noodoplossing wanneer geen reservelampje voorhanden is.
pi_68631135
Ik vind de regels nog steeds niet helemaal duidelijk.
Is het nu dit?:

Je mag xenon, maar alleen als je armatuur (de hele koplampunit dus) gechikt is voor xenon.
Als je auto gemaakt is na 1 jan 2007 moet je ook koplampsproeiers en auto hoogteverstelling hebben.

Als ik het zo lees mag ik in mijn 1989 mercedes nieuwe koplampunits met xenonlampen plaatsen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_68631486
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:50 schreef mighty_myte het volgende:
Ik vind de regels nog steeds niet helemaal duidelijk.
Is het nu dit?:

Je mag xenon, maar alleen als je armatuur (de hele koplampunit dus) gechikt is voor xenon.
Als je auto gemaakt is na 1 jan 2007 moet je ook koplampsproeiers en auto hoogteverstelling hebben.

Als ik het zo lees mag ik in mijn 1989 mercedes nieuwe koplampunits met xenonlampen plaatsen.
als die koplampunit xenon geschikt/gekeurd is wel, hoewel ik twijfel als die überhaupt wel bestaan voor een 1989 merc
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 3 mei 2009 @ 23:09:05 #183
24826 r8ality
Relbie.
pi_68639004
Dan komen er dus een hoop aftermarket koplampunits. Waarmee het probleem dus niet is opgelost, sterker nog, ze denken dat ze een probleem aanpakken. Gelukkig zijn er wel weer meer regels bijgekomen .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_68649194
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:58 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

als die koplampunit xenon geschikt/gekeurd is wel, hoewel ik twijfel als die überhaupt wel bestaan voor een 1989 merc
vast wel (hoop ik).
ik wil het.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:07:41 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68650775
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:25 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

vast wel (hoop ik).
ik wil het.
Moet je eigenlijk helemaal niet willen in zo'n oude bak. Het levert je wel iets meer lichtopbrengst op maar maakt je auto wel meteen een échte pooierbak.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:13:00 #186
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_68650943
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Moet je eigenlijk helemaal niet willen in zo'n oude bak. Het levert je wel iets meer lichtopbrengst op maar maakt je auto wel meteen een échte pooierbak.
Dat is jouw mening ja.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:21:01 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68651246
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat is jouw mening ja.
Heb niks tegen een oude Mercedes hoor. chique wagens doorgaans. Ik vind inderdaad dat xenon zo'n auto een beetje verjohnnyficeerd.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:55:13 #188
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_68652382
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb niks tegen een oude Mercedes hoor. chique wagens doorgaans. Ik vind inderdaad dat xenon zo'n auto een beetje verjohnnyficeerd.
Goed zo knul.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:06:09 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68652771
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Goed zo knul.
Dank je knaap.
pi_68657189
Ik erger me er ook dood aan.

Ik heb echt niks tegen Xenon lampen ik heb zelf ook de originele in de auto zitten.
Worden ze achteraf ingebouwd vind ik dat ook geen probleem Mits fatsoenlijk afgesteld, het liefst gewoon in een koplamp met lens .
De andere units zijn 9 van de 10 keer niet geschikt naar mijn inziens en zijn irritant voor medeweggebruikers ook al zeggen diegene die dat zelf hebben dat dat niet zo is.

Dit is mijn ervaring tenminste met wat ik op de weg tegenkom.
pi_68677562
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zou juist reden nummer 1 zijn om het te doen.
Het licht van die wagen is matig, als iemand me inhaalt op de snelweg is het net alsof mijn licht de helft minder fel is dan dat van anderen.
Heb in de winter nog eens geinvesteerd in kwaliteits-halogeen van philips, maar daar werd het ook niet veel beter van.
Lijkt me fijn om meer te kunnen zien, aangezien ik relatief vaak op donkere wegen in polders etc rijd.

Dat het een luxe uitstraling heeft vind ik mooi meegenomen.
Ik zou trouwens altijd voor 4300 K lampen gaan, want dat blauw/wit/paars vind ik pauperig.

[ Bericht 0% gewijzigd door mighty_myte op 05-05-2009 00:18:48 ]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:17:11 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68679163
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:09 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Dat zou juist reden nummer 1 zijn om het te doen.
Het licht van die wagen is matig, als iemand me inhaalt op de snelweg is het net alsof mijn licht de helft minder fel is dan dat van anderen.
Heb in de winter nog eens geinvesteerd in kwaliteits-halogeen van philips, maar daar werd het ook niet veel beter van.
Lijkt me fijn om meer te kunnen zien, aangezien ik relatief vaak op donkere wegen in polders etc rijd.

Dat het een luxe uitstraling heeft vind ik mooi meegenomen.
Ik zou trouwens altijd voor 4300 K lampen gaan, want dat blauw/wit/paars vind ik pauperig.
Dat is wel vreemd. Ik zou zeggen dat iedere H4/H7 lamp dezelfde hoeveelheid licht geeft, onafhankelijk van het type auto. Wat je zegt over die 4300 K lampen ben ik wel met je eens, die paarsachtige lampen maken wel echt ordinair.
pi_68679299
Enige reden waarom ik met Xenon rijd is ook dat mijn lichtopbrengst vele mate beter is dan halogeen!

Heb nu 8000K, maar deze week komt er 4300K in.
pi_68679325
Echte helden rijden met LED-lampen. (en dan niet alleen stadslicht)
pi_68679373
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:27 schreef CasB het volgende:
Echte helden rijden met LED-lampen. (en dan niet alleen stadslicht)
En hoe kom ik aan zulk soort dinge
pi_68679710
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:29 schreef Cupra16v het volgende:

[..]

En hoe kom ik aan zulk soort dinge
Geen idee. Als ze al bestaan zou ik het wel willen hebben, maar ik denk dat het nog wel een tijdje kan duren voordat er ledlampen zijn die genoeg licht opbrengen.

-edit- Ze bestaan wel, google maar op 'led autolampen', 2e hit ofzo.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:54:01 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68679796
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:47 schreef CasB het volgende:

[..]

Geen idee. Als ze al bestaan zou ik het wel willen hebben, maar ik denk dat het nog wel een tijdje kan duren voordat er ledlampen zijn die genoeg licht opbrengen.

-edit- Ze bestaan wel, google maar op 'led autolampen', 2e hit ofzo.
Ja dan is het echt een topidee. Bewezen techniek wtf
  dinsdag 5 mei 2009 @ 07:32:26 #198
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_68681011
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dan is het echt een topidee. Bewezen techniek wtf
Je bedoelt ftw?

Ik heb ook altijd het idee dat de auto die me inhaalt veel meer licht heeft!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:44:17 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68684149
ik ben blij dat die sjonnies geen xenon meer mogen voeren. hoe vaak ik wel niet verblindt word door mongolen met niet afgestelde installaties, of die je bergop tegemoet komt en je flashen.

interresantdoenerij van het jaar 0
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:27:32 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68685740
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 07:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je bedoelt ftw?

Ik heb ook altijd het idee dat de auto die me inhaalt veel meer licht heeft!
ja ftw alcohol...

Ik heb dat idee ook wel, ik heb dan ook (nog) geen xenon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')