Alles kanquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen![]()
De een oudequote:
Kerel, LEZEN.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen![]()
Met andere woorden, de fitting van elke auto kan verschillen, maar de lampen kun je gewoonweg niet op de kop in doen (als de fitting van de auto dat niet toelaat)
Kijk maar na de H4, de afstand tussen de 2 uitsteeksels is kleiner dan de 3e, dus kan er niet andersom in..
En de H7 heeft 1 vlakke kant,
Ik heb xenon in de auto en krijg nooit 4x70 watt in mijn bakkes. Misschien toch minder correct gemonteerd dan je denkt; of zat je, misschien iets te zware, vriendin achterop?quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:31 schreef Scighera het volgende:
...
Heb zelf ook nog gekeken gisteravond om dat iemand iemand het nodig vond om 4x 70w groot licht in mijn gezicht te gooien al op ruim 50m afstand en dat gewoon aan te laten staan.
Jammer dat ik nu geen groot licht meer heb...om ze even duidelijk te maken dat het toch echt dim licht is.
Maar ja, dit hou je: ik heb het correct gemonteerd en meer dan correct afgesteld. punt is dat mensen snel van slag zijn door de andere lichtkleur, en er dan ook nog in gaan kijken ipv naast, als je iets naast kijkt,niks aan het handje en je zie gewoon alles wat achter mij gebeurd in de BK....dus verblindend? neen
Bespaart voorbandjesquote:Op zaterdag 1 november 2008 18:25 schreef Youp het volgende:
Accelereren op de motor is de pest voor tegenliggers
Mijn motorfiets schijnt af en toe ook naar de hemel...
Tijd voor bixenonquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:31 schreef Scighera het volgende:
...
Heb zelf ook nog gekeken gisteravond om dat iemand iemand het nodig vond om 4x 70w groot licht in mijn gezicht te gooien al op ruim 50m afstand en dat gewoon aan te laten staan.
Jammer dat ik nu geen groot licht meer heb...om ze even duidelijk te maken dat het toch echt dim licht is.
Dat is helemaal zo'n slecht idee niet, zo'n oranje snelwegverlichting is bijvoorbeeld ook veel rustiger voor de ogen dan een witte.quote:
quote:Op zondag 2 november 2008 02:10 schreef boertie het volgende:
[..]
Tijd voor bixenon![]()
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding
Wil jij mij dan verklaren hoe het komt dat ik bijna nooit last heb van verblindende tegenliggers?quote:Op zondag 2 november 2008 10:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat ik geen Xenon licht heb wordt ik sneller verblind door iemand die het wel heeft?
![]()
Maw, je kijkt zelf eerst eens even goed in je eigen koplampen voordat je de weg op gaat??
Misschien stel jij je niet aanquote:Op zondag 2 november 2008 17:25 schreef boertie het volgende:
[..]
Wil jij mij dan verklaren hoe het komt dat ik bijna nooit last heb van verblindende tegenliggers?
Het verschil tussen een xenon licht-gebruiker en een xenon licht gebruiker tegenkomen is dat de gebruiker er niet zelf tegenin hoeft te kijken........ Ik geef toe dat als ik het zelf gebruik (1 van de zeldzame keren dat ik in de auto van een zeker familielid mocht rijden...) dat het erg prettig is, maar als ik er één tegenkom of er rijdt er een achter me, dan vervloek ik ze....quote:Op zondag 2 november 2008 02:10 schreef boertie het volgende:
[..]
Tijd voor bixenon![]()
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding
Precies!quote:Op zondag 14 december 2008 19:09 schreef Broertie het volgende:
[..]
Het verschil tussen een xenon licht-gebruiker en een xenon licht gebruiker tegenkomen is dat de gebruiker er niet zelf tegenin hoeft te kijken........ Ik geef toe dat als ik het zelf gebruik (1 van de zeldzame keren dat ik in de auto van een zeker familielid mocht rijden...) dat het erg prettig is, maar als ik er één tegenkom of er rijdt er een achter me, dan vervloek ik ze....
punt 3.quote:Op maandag 15 december 2008 00:19 schreef junkiexp het volgende:
Punt 1. Zelfdimmende binnenspiegel FTW
Punt 2. Aftermarket setjes hoeven helemaal niet slecht te zijn mits :Goede afstelling Projectielens en heldere koplampen
Zonder deze 2 krijg je strooilicht en verblind je iedereen.
Dus al die paupers in die golfjes en crx-en, koop gewoon goede, heldere koplampen met lens en E-keur, of blijf rondrijden met halogeen.
6000 is al teveel, typisch wat turken en marokanen in hun 190D of 316 uit 1989 doen en dan denken dat ze stoer zijnquote:Op maandag 15 december 2008 09:39 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
punt 3.
koop een goed aftermarket setje, toen ik mijn setje wilde kopen vertelde de verkoper mij dat ik beter een high-low kon kopen dan bi-xenon.
bi-xenon had je veel meer last van strooilicht, en gingen eerder kapot.
ingebouwd, af laten stellen, heb geen strooilicht maar de bekende V
en niemand seint naar me![]()
als mensen me tegemoed rijden die xenon hebben maar geen helder glas dan vervloek ik ze, als het een grote jeep achtige bmw of audi is wil ik ze ook nog wel eens vervloeken.
en punt 4.
neem 4300k of hoogstens 6000k daarboven is zowiezo pauper en het blauwere licht heeft totaaaal geen meerwaarde.
En toch winnen mijn bluevision halogeen lampjes het van bijna alle xenon lampen.quote:Op zondag 2 november 2008 02:10 schreef boertie het volgende:
[..]
Tijd voor bixenon![]()
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding
8000k FTW!!!quote:Op donderdag 18 december 2008 21:56 schreef Pas259 het volgende:
[..]
6000 is al teveel, typisch wat turken en marokanen in hun 190D of 316 uit 1989 doen en dan denken dat ze stoer zijn
Quod erat demonstrandumquote:Op vrijdag 19 december 2008 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:
8000k FTW!!!
Maar het is eerder spierwit dan blauw achtig..![]()
Je ziet wel het verschil en wat blauw als je de grootlicht aanzet.
Effendim? Anlamadimquote:
Ik heb het zelf ook verkeerd om gehadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen![]()
Met andere woorden, de fitting van elke auto kan verschillen, maar de lampen kun je gewoonweg niet op de kop in doen (als de fitting van de auto dat niet toelaat)
Kijk maar na de H4, de afstand tussen de 2 uitsteeksels is kleiner dan de 3e, dus kan er niet andersom in..
En de H7 heeft 1 vlakke kant,
Ik hoop jouw nooit tegen te komen in het donkerquote:Op vrijdag 19 december 2008 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Effendim? Anlamadim![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Camera laat het erg blauw uitzien, maar is in het echt niet zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een troepquote:Op vrijdag 19 december 2008 19:07 schreef Bob-B het volgende:
Xenon in een oude deprimera met matte koplampen.
Originele xenon op de nieuwere auto´s hebben allemaal automatischeh hoogte verstelling dmv een sensor op de achteras.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:07 schreef Frezer het volgende:
Het "als het maar orgineel is" verhaal is natuurlijk geleuter. Ook dan kan het verkeerd afgesteld zijn.
Aftermarket rotzooi.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Effendim? Anlamadim![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Camera laat het erg blauw uitzien, maar is in het echt niet zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt helemaal maar ik geloof wel dat deze regel er door gaat komen. En die APK kwestie... denk er ook aan dat dit "makkelijke" bekeuringen zijn voor de politie, het is niet dat ze je niet aan zien komenquote:Op donderdag 9 april 2009 11:56 schreef r8ality het volgende:
Die regels zijn nog helemaal niet goedgekeurd, en op de RDW-site is er ook nog niets over terug te vinden. Daarbij geldt het alleen voor de APK. Dus dan frot je eventueel je halogeen-joekels terug en verwisselt ze na de APK binnen 5 minuten voor je xenon terug.
Ik weet het niet. Per bouwjaar (of in ieder geval een paar mijlpalen, denk aan verplicht richtingaanwijzers, gordel, kat, etc.) heb je veel verschillen. En dit zou ineens een regel zijn die met terugwerkende kracht gaat gelden? Beetje vreemd.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:13 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar ik geloof wel dat deze regel er door gaat komen. En die APK kwestie... denk er ook aan dat dit "makkelijke" bekeuringen zijn voor de politie, het is niet dat ze je niet aan zien komen
Ik vind dat "vreemd" wel meevallen. Ze gaan gewoon kijken of jou wagen het origineel heeft ja of nee, is vrij simpel na te gaan. Is het geen originele optie ben je de lul, is het wel origineel dan zit je goed.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:23 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Per bouwjaar (of in ieder geval een paar mijlpalen, denk aan verplicht richtingaanwijzers, gordel, kat, etc.) heb je veel verschillen. En dit zou ineens een regel zijn die met terugwerkende kracht gaat gelden? Beetje vreemd.
Met andere velgen hinder jij je mede weggebruikers niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:24 schreef r8ality het volgende:
Onzin. Je mag nu ook andere motorblokken/veren/velgen etc monteren dan origineel. Maar verlichting moet ineens wel origineel zijn.
Boeit niet, we hebben het hier over voertuigeisen, niet wat iemand wel of niet vervelend aan een andere weggebruiker vind. Wat dat is een nog wat langer lijstjequote:Op donderdag 9 april 2009 15:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met andere velgen hinder jij je mede weggebruikers niet.
Drogredenatie.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:42 schreef r8ality het volgende:
Maar in plaats van een zinvolle regel in te voeren, bijvoorbeeld iedereen verplicht licht aan overdag, gaan ze weer mierenneuken over een paar xenon-lampjes.
Maar dit kán een verkeersonveilige situatie opleveren.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:41 schreef r8ality het volgende:
[..]
Boeit niet, we hebben het hier over voertuigeisen, niet wat iemand wel of niet vervelend aan een andere weggebruiker vind. Wat dat is een nog wat langer lijstje.
VOlgens mij is het zo dat motorrijders daardoor minder goed zichtbaar worden. Meen dat ooit ergens in een of andere onderzoek gelezen te hebben.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Drogredenatie.
Omdat regel X al lang ingevoerd had moeten zijn, moet je regel Y maar niet invoeren. Verder ben ik 't wel met je eens dat ze licht voeren overdag gewoon moeten verplichten, net zoals in Scandinavië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |