abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62746412

Het vorige deel: Slank de herfst door # 290 Ja eh, nou doe ik het niet meer!

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_62746451
Ik dacht van wel, toch? Allemaal hoogopgeleid enzo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:50:58 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62746475
laatste tvp voor de komende 3 weken

Ben al de hele dag aan het inpakken, lijstjes aan het maken, doen etc
Ik heb nu helemaal geen zin om te koken of groente te eten . Heb zelfs een krop sla weggegooid die lag te verpieteren en ben bang dat de prei dezelfde weg gaat volgen. Maar goed dat er de komende tijd voor me gekookt wordt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62746495
Of zo

Oooooh ik weet nog een leuke statistiek
Dat een dik kind
met slimme ouders op latere leeftijd wel dun kan worden (50%)
en met laag opgeleide ouders veel minder (30%)

Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
pi_62746499
Ik probeer in ieder geval te doen alsof. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_62746509
Iedereen is slim, maar sommigen zijn iets slimmer dan anderen.
(All animals are equal...)
Are you pondering what I'm pondering?
pi_62746531
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?
pi_62746550
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Of zo

Oooooh ik weet nog een leuke statistiek
Dat een dik kind
met slimme ouders op latere leeftijd wel dun kan worden (50%)
en met laag opgeleide ouders veel minder (30%)

Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.
pi_62746563
ja heel slim had een 2 voor mn toets programmeren
Ja doei.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:53:55 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746564
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik probeer in ieder geval te doen alsof. .
Ik zeg altijd: "Ik ben niet slim. Ik ben gewoon goed in het verbloemen van mijn onmetelijke domheid."
Niet meer actief op Fok!
pi_62746571
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:15 schreef SHE het volgende:
Ik haatte wiskunde. Ik was er ook slecht in, net als Algebra.
Nog slechter was ik in op tijd komen. Of uberhaupt op school komen.
Tot hier voel ik je!
quote:
Waarbij ik wel even wil vermelden dat ik , ondanks mijn guitige snoet, wel cum laude van school af kwam.
2 negens, rest tienen, incl mondeling.
Doet u dat maar na op een montessori lyceum. Was ik toch niet zo stom als ik eruit zag
Hier niet meer
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:54:11 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746574
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ja heel slim had een 2 voor mn toets programmeren
Awww, kudo's voor jou .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746580
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.
yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62746593
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?
Eigen dagelijkse consumptie.
bron is rivm rapport
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:55:29 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746620
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.
Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houden .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746621
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Eigen dagelijkse consumptie.
bron is rivm rapport
Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebben
pi_62746647
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houden .
oho
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:56:41 #18
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62746659
Ik ben hier zeker het domst
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:58:55 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746726
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

oho
Volgens mij deed iedereen dat.
Of niet? .

Maar ik ben niet dik geworden van snoepen of chips op zich. Ik was een enorme zeurpiet bij het avondeten, dus ik at vaak weinig van mijn warme maaltijd en dan kreeg ik om 20 uur honger en ging ik ijs met hagelslag en slagroom eten of crackers met hagelslag .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:58:55 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62746727
bluh
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:45 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62746759
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind . En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62746762
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe dat ging bij mij thuis. Volgens mij mocht ik gewoon altijd alles pakken waar ik zin in had, alleen niet meer vlak voor het avondeten.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:48 #23
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62746763
slimme terugvindpost dan maar
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62746772
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Volgens mij deed iedereen dat.
Of niet? .

Maar ik ben niet dik geworden van snoepen of chips op zich. Ik was een enorme zeurpiet bij het avondeten, dus ik at vaak weinig van mijn warme maaltijd en dan kreeg ik om 20 uur honger en ging ik ijs met hagelslag en slagroom eten of crackers met hagelslag .
Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.
pi_62746786
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebben
Ik kan het wel opzoeken
of ik interpreteer het niet goed
ik werk pas net met bronnen

Over slimheid: Ik schep bij iedereen de verwachting dat ik geniaal ben,
en ik weet over veel dingen ook wel een beetje, en dat het gewoon verschrikkelijke luiheid is dat ik geen vwo heb gehaald en dat ik slecht ben ik natuurkunde/wiskunde/scheikunde..

Maar ik ben helemaal niet zo slim Wel ben ik beter dan anderen Maar geniaal vwo slim - nee. Ik kan ook niet leren, nooit gedaan.. Ik raak dan altijd in paniek en doe ik maar niets
pi_62746794
Mijn vriend beweert dat iedereen even intelligent geboren wordt, maar dat dat op latere leeftijd verschilt door de opvoeding in de eerste paar jaar van zijn/haar leven. Ik vind dat onzin.
Ik ben thuis nooit gestimuleerd me te ontwikkelen, mijn ouders werken met hun handen. En toch haalde ik met 0,0 moeite atheneum.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:01:20 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746808
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

oho
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leken er meer .
En dat spoilerverhaal herken ik ook: mijn zus en ik kregen allebei eens een cadeautje van mams. Ik mocht eerst kiezen en ik koos het grootste pakje ( ). Er zat een beeldje van een konijntje in. Mijn zus had ook een konijntje, maar dan een lief, klein, schattig konijntje . En die wilde ik eigenlijk nog liever .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746814
PF: leren kun je ook leren, daar zijn cursussen voor. Misschien wel handig nu je verder studeert.
pi_62746819
Wij mochten op zaterdag af en toe chipjes. En op verjaardagen kwam de chips meestal pas op tafel als de kinders in bed lagen. Overdag stonden er wel nootjes enzo op tafel. Maar dat was voor de Grote Mensen. Wij kregen taart en een extra snoepje.

Als ik soms zie wat er nu allemaal op tafel komt bij een kinderverjaardag dan word ik plaatsvervangend misselijk.
Fok!bejaarde
pi_62746822
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind . En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild .

[ afbeelding ]
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vieren O nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:01:48 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746827
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.
Ik pakte dat gewoon als mijn ouders weg waren .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746860
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Mini_rulez het volgende:
PF: leren kun je ook leren, daar zijn cursussen voor. Misschien wel handig nu je verder studeert.
Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graag

Echt, ik snap eigenlijk niet wat ik @ een schule doe. Maar als ik fulltime callcenter werk doe dan denk ik echt: nooes i'm wasting my time!
pi_62746861
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn vriend beweert dat iedereen even intelligent geboren wordt, maar dat dat op latere leeftijd verschilt door de opvoeding in de eerste paar jaar van zijn/haar leven. Ik vind dat onzin.
Ik ben thuis nooit gestimuleerd me te ontwikkelen, mijn ouders werken met hun handen. En toch haalde ik met 0,0 moeite atheneum.
Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.
pi_62746885
Mijn vader dronk elke dag fanta en at heel veel snickers
Dus dat mocht ik ook altijd
En als kind op vakantie altijd vier magnums en zo
Nee ik ben nooit dik geweest, eerder skinny!
pi_62746915
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:

[ afbeelding ]
Peaches. .

Kinderen die op doordeweekse dagen jarig zijn kunnen hun feestje het best in het weekend vieren. Dat wist je toch wel he? En verjaardagen van hele jonge kinderen kan je het allerbest op zondagmiddag vieren van 14-16 uur. Om overstimulatie te voorkomen. Of welke drogreden je er ook bij kan verzinnen.
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:05:09 #36
14746 k_i_m
pi_62746922
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vieren O nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!" .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:05:57 #37
331 Merel
Be here now.
pi_62746942
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

Ik wilde precies hetzelfde zeggen! Behalve dan dat ik wel wist dat 'het kind' een meisje is
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62746948
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!" .
dát zijn natuurlijk wel de verhalen die verjaardagen voor anderen leuk maken... is eens iemand anders de lul
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62746949
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graag

Echt, ik snap eigenlijk niet wat ik @ een schule doe. Maar als ik fulltime callcenter werk doe dan denk ik echt: nooes i'm wasting my time!
Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.
pi_62746960
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dan vertel je het toch iedereen behalve het kind?
Ik verdenk mijn ouders er van sinterklaas op 3 december etc. gevierd te hebben wegens logistieke planning
pi_62746977
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.
Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.
Soms zit er gewoon niet meer in! Mijn nichtje bijvoorbeeld, die doet MBO-4 en die kan gewoon echt never nooit niet een scriptie schrijven o.i.d. Dat is van een te hoog abstractieniveau. Maar mijn vriend zegt, dat ze dat puur niet kan vanwege haar opvoeding!
  Vis een optie? dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:07:49 #42
70532 loveli
N
pi_62746981
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.
crap in = crap out
pi_62746998
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.
Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)
pi_62747048
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.
Soms zit er gewoon niet meer in! Mijn nichtje bijvoorbeeld, die doet MBO-4 en die kan gewoon echt never nooit niet een scriptie schrijven o.i.d. Dat is van een te hoog abstractieniveau. Maar mijn vriend zegt, dat ze dat puur niet kan vanwege haar opvoeding!
Zullen je oom en tante blij mee zijn.
Ik geloof ook dat sommige mensen gewoon beperkter zijn. Ik ken ook wel mensen die zelf hoogopgeleid zijn terwijl hun broer of zus MBO ofzo gedaan heeft, die kunnen toch nooit zo verschillend zijn opgevoed? Opvoeding heeft wel veel invloed, maar alleen binnen de mogelijkheden die genen je bieden.
pi_62747071
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
pi_62747102
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
idd, mijn moeder deed dat niet omdat er op eten gelet moest worden maar omdat het not done is om uit een zak/pak whatever te (vr)eten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62747122
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.
Haha, ik ben er op m'n 13e wel mee gestopt,
toen was ik goed. Zo wil ik weer worden!
- lang haar, check
- maatje 27 check
- altijd het hoogste cijfer check
- altijd huiswerk maken check
- altijd vroeg naar bed check
- geen internet/msn check
- altijd om 7 uur opstaan check
- 7 uur per week trainen (2 sporten) check
- nooit snoep, koek, chips, frisdrank drinken check
- geen alcohol en drokz check
- verstandig omgaan met geld check

Alleen had ik toen geen vrienden maar nu ook niet echt Dus verder zou het mogelijk moeten zijn
pi_62747139
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik kan het wel opzoeken
of ik interpreteer het niet goed
ik werk pas net met bronnen
Geef 's een link?

Kim: zijn er niet kort daarna nog meer concerten in de buurt? In Parijs ofzo? Dat je daar dan toevallig heen moet
pi_62747150
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)
Nou, gen... Het ligt er ook aan hoe hard je hebt moeten werken op de middelbare school. Ik heb ook nooit goed geleerd om discipline op te brengen om al mijn huiswerk te maken of lang achter elkaar te leren, omdat het nooit nodig was. Maar je kunt het altijd nog inhalen, denk ik.
pi_62747172
quote:

[..]

Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
Mijn moeder doet iets met (speciale) kinderen, dus die is sowieso heel goed met kinderen! Mijn vader was thuis, en die was dan "tof" omdat we van hem alles mochten Hoewel het leuker met m'n moeder was want die deed meer dingen met ons. En ik moest sowieso altijd al m'n avond eten opeten dus dan is snoepen ook niet super relaxt
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:14:18 #51
14746 k_i_m
pi_62747185
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Dan vertel je het toch iedereen behalve het kind?
Ik verdenk mijn ouders er van sinterklaas op 3 december etc. gevierd te hebben wegens logistieke planning
En jij denkt dat mijn wederhelft daar zijn mond over gaat houden? .
In my life
Why do I smile
pi_62747198
quote:

[..]

Mijn ouders niet; mijn moeder heeft een idioot, anorectisch eetpatroon en mijn vader is een snaaier pur sang, die eet rustig een halve zak borrelnootjes en een half pond kaas op een avond.

Geen wonder dat ik moeite heb met een normaal eetpatroon
pi_62747231
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:13 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou, gen... Het ligt er ook aan hoe hard je hebt moeten werken op de middelbare school. Ik heb ook nooit goed geleerd om discipline op te brengen om al mijn huiswerk te maken of lang achter elkaar te leren, omdat het nooit nodig was. Maar je kunt het altijd nog inhalen, denk ik.
De havo heb ik gehaald door...Niks te doen en er nooit te zijn Aardrijkskunde/geschiedenis stond ik een 8... Wiskunde haalde ik een 10- op m'n examen maar ik hoefde al een half jaar niet naar de les..
Op vwo deed ik dus alleen mijn best voor de beta vakken, die ik niet heb gehaald en de rest wel zonder huiswerk te maken/te leren/naar de les te gaan. En toen was ik een beetje depri
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:16:08 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62747242
quote:

[..]

Bij mij thuis werd met trots zoveel mogelijk eten bij gasten naar binnen gepropt, en de koektrommel bleef bijvoorbeeld heul lang staan In het kader van Zuid-Amerikaanse gastvrijheid, ech' wel! Of het dan ook gezond was, ja daar werd dan niet echt bij stil gestaan Snoepjes hadden we dan wel weer zelden in huis.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_62747289
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Mijn ouders niet; mijn moeder heeft een idioot, anorectisch eetpatroon en mijn vader is een snaaier pur sang, die eet rustig een halve zak borrelnootjes en een half pond kaas op een avond.

das lastig ja...

zo gedoseerd als mijn moeder eerst was, zo vreemd werd het later: als zij lijnde was er alleen slankie en slankproducten en fruit en spa rood in huis en mochten we en kregen we weinig tot niets.... als zij niet lijnde en lekker los ging was er ineens van alles en mochten wij dat ook..

lekker verwarrend niets zo handig als je kind gemengde signalen meegeven toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62747307
Ik ging altijd koekjes uitdelen zodat ik er zelf ook een kon nemen hoorde ik van m'n moeder Want ik mocht namelijk nooit alleen eten
pi_62747344
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Een matig eetpatroon kan ook problemen geven. Zodra ik het huis uitging, ontdekte ik dat ik nu lekker kon eten wat ik wou! Lekker wel een hele zak chips! Lekker wel snoep en 3 keer opscheppen! Maar dat was maar tijdelijk. En, ik bleef me er natuurlijk wel gewoon van bewust van wat 'normaal' is qua porties.
Tegenwoordig ben ik ook redelijk matig, en zal ik ook mijn kinderen doordeweeks geen frisdrank/chips geven en heel afentoe een snoepje (maar geen hele candybar ofzo!!). En nooit 4 ijsjes op 1 dag ofzo.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:21:55 #58
14746 k_i_m
pi_62747433
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Geef 's een link?

Kim: zijn er niet kort daarna nog meer concerten in de buurt? In Parijs ofzo? Dat je daar dan toevallig heen moet
Nee, daarbij is het wel zo leuk in Paradiso. Ik heb ze daar een aantal jaar geleden al eens gezien, dat was echt tof!
In my life
Why do I smile
pi_62747444
Bij ons was eten ook synoniem voor gezelligheid, in bourgondisch Limburg.
pi_62747446
Ik mocht als kind helemaal geen snoep van mijn ouders.
Chips kregen we op zaterdagavond in een koffiefilterzakje.
Met een glaasje cola, wat ook door de week niet mocht.

Nu hou ik niet van frisdrank of snoep (behalve Lakrisal en Fisherman's Friend).
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:23:10 #61
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62747480
Goeiemorgen!

Nadat ik m'n zusje vanmorgen in alle vroegte op de trein richting het vliegveld gezet heb, ben ik zelf nog even gaan slapen! Nu weer present in de UB om m'n paper af te schrijven!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_62747530
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:19 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Een matig eetpatroon kan ook problemen geven. Zodra ik het huis uitging, ontdekte ik dat ik nu lekker kon eten wat ik wou! Lekker wel een hele zak chips! Lekker wel snoep en 3 keer opscheppen! Maar dat was maar tijdelijk. En, ik bleef me er natuurlijk wel gewoon van bewust van wat 'normaal' is qua porties.
Tegenwoordig ben ik ook redelijk matig, en zal ik ook mijn kinderen doordeweeks geen frisdrank/chips geven en heel afentoe een snoepje (maar geen hele candybar ofzo!!). En nooit 4 ijsjes op 1 dag ofzo.
Dat heb ik ook gehad! Op gegeven moment maakten vriendje en ik bijna elke avond nog een late night snack, vette zooi zoals frikandellen, niemand die er wat van zei. Maar ja, daar gaat de lol ook snel genoeg vanaf.
Gelukkig heeft mijn moeder (die zelf altijd op de lijn let) ons er wel bewust van gemaakt wat goed en slecht is.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:26:09 #63
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62747579
Ik ging na school altijd met vriendjes voetballen maar voordat we dat deden gingen we bij ieder huis limonade drinken en een koekje eten
Bernie en ik zijn tof.
pi_62747694
Ik denk dat ik in de basis wel slim ben (gezien het feit dat ik op de lagere school altijd tienen had en altijd na een minuut of 10 klaar was met whatever we moesten doen. (dan mocht ik daarna het werk van de andere kinderen nakijken en een plaatje plakken bij een 10 en een stempeltje zetten bij de 8ten en 9ens, de stomme kinderen kregen de stomme plaatjes, dat begrijp je ) Ik heb alleen nooit huiswerk leren maken, want dat was niet nodig. Dus op de middelbare school keek ik alleen heel even m'n boeken in, net voor een repetitie (heet dat nu nog zo?) en de eerste 3 klassen van het VWO ging dat op die manier ook nog prima. Maar op den duur ging dat bij wiskunde toch echt de mist in, want als je iets heel vluchtig leert dan zit de basis er niet echt in natuurlijk. Intussen was ik ook het huis uit (op 15 jarige leeftijd) dus toen in de 4e ik een drie stond voor wiskunde en ik dreigde te blijven zitten ben ik op een goede dag het kantoor van de decaan binnengegaan en gezegd dat ik van mening was dat havo toch een betere opleiding voor mij was.

Ik sprak niet zo heel lang geleden een leraar uit die tijd. En die vertelde dat ze op de lerarenvergadering vaak hadden gesproken over "die wilde" die nooit in de les kwam en of ik misschien van school moest worden gestuurd. Maar hij en m'n leraar Engels hebben dat voorkomen en gesteld: ze komt opdagen voor toetsen, ze haalt goeie cijfers (ja duh, dat was de havo), dus laat haar nu maar.

Vandaar dat ik gisteren zei, dat ik de grote verwachtingen die men van mij had als kind niet helemaal heb waargemaakt.
pi_62747768
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:30 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat ik in de basis wel slim ben (gezien het feit dat ik op de lagere school altijd tienen had en altijd na een minuut of 10 klaar was met whatever we moesten doen. (dan mocht ik daarna het werk van de andere kinderen nakijken en een plaatje plakken bij een 10 en een stempeltje zetten bij de 8ten en 9ens, de stomme kinderen kregen de stomme plaatjes, dat begrijp je ) Ik heb alleen nooit huiswerk leren maken, want dat was niet nodig. Dus op de middelbare school keek ik alleen heel even m'n boeken in, net voor een repetitie (heet dat nu nog zo?) en de eerste 3 klassen van het VWO ging dat op die manier ook nog prima. Maar op den duur ging dat bij wiskunde toch echt de mist in, want als je iets heel vluchtig leert dan zit de basis er niet echt in natuurlijk. Intussen was ik ook het huis uit (op 15 jarige leeftijd) dus toen in de 4e ik een drie stond voor wiskunde en ik dreigde te blijven zitten ben ik op een goede dag het kantoor van de decaan binnengegaan en gezegd dat ik van mening was dat havo toch een betere opleiding voor mij was.

Ik sprak niet zo heel lang geleden een leraar uit die tijd. En die vertelde dat ze op de lerarenvergadering vaak hadden gesproken over "die wilde" die nooit in de les kwam en of ik misschien van school moest worden gestuurd. Maar hij en m'n leraar Engels hebben dat voorkomen en gesteld: ze komt opdagen voor toetsen, ze haalt goeie cijfers (ja duh, dat was de havo), dus laat haar nu maar.

Vandaar dat ik gisteren zei, dat ik de grote verwachtingen die men van mij had als kind niet helemaal heb waargemaakt.
Waarom was je zo vroeg uit huis? Omdat je echt wild was of?
En op je 15e zit je in de 4e/5e?
pi_62747799
Chico? U there? Is er bij de UvA gebouwen draadloos internet?
pi_62747835
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Waarom was je zo vroeg uit huis? Omdat je echt wild was of?
En op je 15e zit je in de 4e/5e?
Nee de 1e ben je 12/13, de 2e ben je 13/14, de 3e 14/15 en de 4e 15/16 Tenminste ik.

Ik was wat je zou noemen een wat moeilijke puber en ik kon niet zo goed overweg met m'n moeder.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:38:47 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62747913
Moest net even terugdenken aan vorige week, toen Greys voor een hele week boodschappen voor manlief had gedaan. Ik heb net de koelkast leeggehaald en de broodvoorraad weggegooid zodat ik over 3 weken niet geconfronteerd word met bedorven levensmiddelen
pi_62747936
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee de 1e ben je 12/13, de 2e ben je 13/14, de 3e 14/15 en de 4e 15/16 Tenminste ik.

Ik was wat je zou noemen een wat moeilijke puber en ik kon niet zo goed overweg met m'n moeder.
Ik was
in de 1e 11/12, de 2e 12/13, de 3e 13/14, de 4e 14/15, de 4e 15/16, de 5de 16/17, de 5de 17/18, de 6e 18/19, de 6e 19/20
en nu 1e van 't HBO ben ik 20/21

Soms vind ik mensen wel tof die dan vroeg uit huis gaan dat ze zo een stap durven te nemen,
of naar het buitenland e.d.
pi_62747939
Ik heb wel de verwachtingen waargemaakt en zelfs ik heb het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Intelligentie is ook niet alles, je moet er op de juiste manier gebruik van weten te maken. Daar is weinig aandacht voor in het onderwijs.
pi_62747969
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb wel de verwachtingen waargemaakt en zelfs ik heb het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Intelligentie is ook niet alles, je moet er op de juiste manier gebruik van weten te maken. Daar is weinig aandacht voor in het onderwijs.
Ja er schijnen twee type mensen te zijn wat dat betreft (als ik mijn huiswerk had gemaakt dan had ik het je kunnen vertellen) maar wij zijn dan de 1e categorie
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:41:21 #72
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62747978
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik was
in de 1e 11/12, de 2e 12/13, de 3e 13/14, de 4e 14/15, de 4e 15/16, de 5de 16/17, de 5de 17/18, de 6e 18/19, de 6e 19/20

Soms vind ik mensen wel tof die dan vroeg uit huis gaan dat ze zo een stap durven te nemen,

Ik ook 20/21 1e HBO
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:41:59 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62747999
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:30 schreef conleche het volgende:
Een lastige puberteit...
Had mijn verhaal kunnen zijn. Al ging ik wel wat later uit huis (na tig maal weggelopen te zijn). Die hoge verwachtingen had men ook op de school voor journalistiek, maar op de één of andere manier komt het er bij mij nooit echt uit
pi_62748002
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef mordradead het volgende:

[..]

Ik ook 20/21 1e HBO
epische faal Of ben jij een vmbo doorzetter ?
pi_62748035
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Had mijn verhaal kunnen zijn. Al ging ik wel wat later uit huis (na tig maal weggelopen te zijn). Die hoge verwachtingen had men ook op de school voor journalistiek, maar op de één of andere manier komt het er bij mij nooit echt uit
Klinkt wel dapper, maar ik ben denk ik echt een moeders kindje.. Al begint dat 't afgelopen jaar steeds minder te worden Hooray!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:43:34 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62748049
Ik zeg altijd maar, iedereen heeft z'n eigen intelligentie: hoge cijfers zijn ook niet alles. Je hebt MBO-ende computerwizzies en WO-ers met een sociale intelligentie van likmevestje. Ieder is ergens goed in (al moet ik zeggen dat ik altijd wel blij ben dat leren me wel makkelijk af gaat )
pi_62748079
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zeg altijd maar, iedereen heeft z'n eigen intelligentie: hoge cijfers zijn ook niet alles. Je hebt MBO-ende computerwizzies en WO-ers met een sociale intelligentie van likmevestje. Ieder is ergens goed in (al moet ik zeggen dat ik altijd wel blij ben dat leren me wel makkelijk af gaat )
Hm...... Ik ben in alles een beetje goed - net niet goed genoeg. Als ik geniaal slim was dan hoefde mijn communicatie skills niet zo goed te zijn en andersom. Nu zijn ze beide half hald dus net niet

Ik moet mijn ding nog vinden denk ik Oh en het afgelopen jaar ben ik er achter gekomen dat ik heel veel goedkeuring en bevestiging nodig heb Dus daar ga ik aan werken
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:45:11 #78
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62748083
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

epische faal Of ben jij een vmbo doorzetter ?
Nee
1e 12/13 2e 13/14 3e 14/15 4e 15/16 4e 16/17 5e 17/18 1HBO 18/19 2HBO 19/20
Van VWO naar HAVO overgestapt, blijven zitten (mocht 2x op reis) en toen hbo gedaan gestopt en nu opnieuw.

Bernie en ik zijn tof.
pi_62748099
Gaat het weer over school, sorry conleche!

Ik vroeg mij laatst af, ben jij ook een echte kunstkenner of maak je vooral kunst?
pi_62748133
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:45 schreef mordradead het volgende:

[..]

Nee
1e 12/13 2e 13/14 3e 14/15 4e 15/16 4e 16/17 5e 17/18 1HBO 18/19 2HBO 19/20
Van VWO naar HAVO overgestapt, blijven zitten (mocht 2x op reis) en toen hbo gedaan gestopt en nu opnieuw.

Ik ben twee keer blijven zitten in 4 havo en twee keer gezakt voor m'n vwo. Wat ik eigenlijk nog moet gaan fixen (als in: 2 vakken halen)
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:48:39 #81
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62748192
Mocht je ook 2x op reis? Ik ben naar Barcelona en Berlijn geweest..... het jaar erna kwam m'n zusje in de 4e klas en werd het afgeschaft
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:48:42 #82
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62748196
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Gaat het weer over school, sorry conleche!

Ik vroeg mij laatst af, ben jij ook een echte kunstkenner of maak je vooral kunst?
Co schildert wat lukraak rond op zo'n doekie. Verder heeft ze echt geen enkel idee waar ze mee bezig is.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:49:13 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62748211
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Hm...... Ik ben in alles een beetje goed - net niet goed genoeg. Als ik geniaal slim was dan hoefde mijn communicatie skills niet zo goed te zijn en andersom. Nu zijn ze beide half hald dus net niet

Ik moet mijn ding nog vinden denk ik Oh en het afgelopen jaar ben ik er achter gekomen dat ik heel veel goedkeuring en bevestiging nodig heb Dus daar ga ik aan werken

Mij dunkt dat je iig qua enthousiasme wel sterk bent, zo kom je iig over En op sociaal vlak ook, maar ja, da's moeilijk te beoordelen van achter een schermpje Maar het lijkt wel zo.
pi_62748241
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik was

Soms is het geen kwestie van durven maar zijn de omstandigheden zo dat het niet anders kan.
Ik was op m'n 17e het huis uit, maar dat moest wel om de studie te kunnen doen die ik wilde. Je bent niet minder tof omdat je toevallig dichter bij de universiteit/hogeschool woont.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:50:47 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62748256
Oe, en Conleche is kunstenares? Linkje met werk?
* MariaEtcetera is een mislukte kunstacademie-klant
pi_62748275
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Co schildert wat lukraak rond op zo'n doekie. Verder heeft ze echt geen enkel idee waar ze mee bezig is.
Jij moet er altijd weer wat gemeens van maken Je kan natuurlijk de technieken kennen, waar ik van uit ging dat ze die kent. Maar de vraag was (nu misschien beter geformuleerd) of ze ook veel Historische kennis heeft over werken die bijv. in het rijks museum hangen.
pi_62748302
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:48 schreef mordradead het volgende:
Mocht je ook 2x op reis? Ik ben naar Barcelona en Berlijn geweest..... het jaar erna kwam m'n zusje in de 4e klas en werd het afgeschaft
Ik ben 1x naar de Ardennen geweest, 1x naar Parijs, twee keer naar Berlijn
pi_62748331
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Soms is het geen kwestie van durven maar zijn de omstandigheden zo dat het niet anders kan.
Ik was op m'n 17e het huis uit, maar dat moest wel om de studie te kunnen doen die ik wilde. Je bent niet minder tof omdat je toevallig dichter bij de universiteit/hogeschool woont.
Ik woonde altijd 5 minuutjes van schule af, nu iets langer Vandaar dat ik ook graag een kamer wil (deze week weer niet ) en nu vind ik het ook niet meer eng maar een logische stap
pi_62748372
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar ging je heen, als je wegliep? Ik heb ook weleens zo'n bui gehad dat ik dacht 'grom! Ik loop weg! ' maar dan wist ik nooit waar ik heen moest, dus bleef ik maar gewoon.

Ik was trouwens op de basisschool al een voorlopertje (hoewel ik verder niet het typje was om op m'n 4e al te kunnen lezen), op de middelbare school was ik briljant Heel erg hoge cijfers, extra vakken, dat soort dingen.

Toen ging ik studeren En vond ik het niet leuk en had ik geen discipline enzo. Mijn gemiddelde in mijn bachelor is dus een magere 7 In mijn master werd dat significant beter, dat vond ik allemaal veel leuker.
pi_62748375
Qwea stond toch bekend dat ze niet zo gezond at of was dat iemand anders?
Wel leuk deze uitleg
Hoe leerde jij eten van je ouders?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:56:22 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62748420
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Jij moet er altijd weer wat gemeens van maken Je kan natuurlijk de technieken kennen, waar ik van uit ging dat ze die kent. Maar de vraag was (nu misschien beter geformuleerd) of ze ook veel Historische kennis heeft over werken die bijv. in het rijks museum hangen.
Is niet gemeen, ik stimuleer je om je vragen helder te formuleren
pi_62748430
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik woonde altijd 5 minuutjes van schule af, nu iets langer Vandaar dat ik ook graag een kamer wil (deze week weer niet ) en nu vind ik het ook niet meer eng maar een logische stap
Als je niet te ver van je ouders woont is het helemaal niet eng, dan kun je altijd lekker bij ze langs gaan als je je alleen voelt of hulp nodig hebt of te lui bent om te koken.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:58:09 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62748467
quote:

[..]

Herkenbaar . Zo is mijn moeder ook . En zo ben ik dus ook opgevoed . Héél sporadisch mocht ik een tweede bakje chips op zaterdagavond .
Niet meer actief op Fok!
pi_62748477
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:50 schreef ColdFeet het volgende:
Ik dacht van wel, toch? Allemaal hoogopgeleid enzo

Mavo
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62748478
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Qwea stond toch bekend dat ze niet zo gezond at of was dat iemand anders?
Wel leuk deze uitleg
Hoe leerde jij eten van je ouders?
Dat was Qwea inderdaad. Als je het zo bekijkt is ze al een stuk gezonder bezig dan haar familie... Maar we mogen natuurlijk niet roddelen.
Dat van die tortilla is trouwens niet helemaal waar, maar goed.
pi_62748564
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ja er schijnen twee type mensen te zijn wat dat betreft (als ik mijn huiswerk had gemaakt dan had ik het je kunnen vertellen) maar wij zijn dan de 1e categorie
Oh ja, duidelijk.
Het internet helpt ook niet echt... Voordat ik dat ontdekt had, maakte ik nog braaf elke avond mijn huiswerk. Misschien moet ik nog maar eens ouderwets de netwerkkabel eruit trekken.
pi_62748565
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn oudste dochter en zoon schelen ongeveer 14 maanden...
Dopchterlief heeft een goed stel hersens maar moet er echt wel wat moeite voor doen, zoonlief schudt alles zo uit zn mouw ( Liep op de kleuterschool naar de juf met de mededeling dat ie kon lezen... Juffie geloofde 'm niet en hij pakte een map van dr bureau...Jawel hoor.... Hier staat leerlingvolgsysteem.... )
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:02:48 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62748607
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Waar ging je heen, als je wegliep? Ik heb ook weleens zo'n bui gehad dat ik dacht 'grom! Ik loop weg! ' maar dan wist ik nooit waar ik heen moest, dus bleef ik maar gewoon.
Gewoon, naar vrienden, naar vrienden van vrienden, vrienden van vrienden van vrienden, ouders van vrienden... Ik hoop dat mijn kinderen een stukje rustiger worden
pi_62748644
Oeh vamp, dan maak je borst maar nat. Onderwijzers op de basisschool denken zelf nog wel eens dat ze alwetend zijn en de meeste kindjes geloven dat ook, dus ze kunnen niet zo goed tegen wijsneuzen.
* Mini_rulez had in groep 5 regelmatig strafwerk vanwege het verbeteren van de meester.
Ik was dus wel dat kind dat op z'n 4e al kon lezen.
pi_62748779
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Oeh vamp, dan maak je borst maar nat. Onderwijzers op de basisschool denken zelf nog wel eens dat ze alwetend zijn en de meeste kindjes geloven dat ook, dus ze kunnen niet zo goed tegen wijsneuzen.
* Mini_rulez had in groep 5 regelmatig strafwerk vanwege het verbeteren van de meester.
Ik was dus wel dat kind dat op z'n 4e al kon lezen.
gelukkig had ie in groep 3 een hele fijne juf... Hij mocht met groep 8 meelezen en met de kleuters buiten spelen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:08:43 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62748787
Wat een weglopertjes hier! . Ik ben op mijn 14e ook eens weggelopen, maar ik kwam niet ver, want voordat de bus naar Groningen kwam, was m'n vader al op het station om mij weer op te halen (had een briefje achtergelaten ). En ik was op mijn 17e het huis uit, ook voornamelijk ivm moeizame verhouding met de moeder.
Nu gaat het gelukkig een stuk beter .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:10:28 #102
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62748836
Ik was op m'n 16e uit huis. Maar vooral omdat ik toen klaar was met de Havo, en een jaar naar het buitenland ben gegaan. Toen ik terug kwam wel op mezelf gaan wonen, omdat ik in Zwolle ging studeren...
pi_62748843
Mijn vader leerde mij thuis lezen, heeft geholpen want ik kon het al heel snel heel goed
In groep 3 vertelde ik dat je op de maan minder weegt dan op de aarde en toen verklaarde de juf mij voor gek
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:11:26 #104
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62748868
Overigens ben ik van mening dat intelligentie en opleidingsniveau bar weinig zegt over iemand. Het geeft wel een indicatie betreffende opnamesnelheid ed, maar vertelt verder eigenlijk bar weinig over de persoon. Vroeger schreeuwde ik ook altijd van de daken dat ik zo goed kon leren enzo. Nu realiseer ik me dat het eigenlijk niemand boeit en dat het me helemaal geen beter en leuker mens maakt enzo Hetgeen waar mensen écht naar kijken is naar wat je presteert ná je studie. En of je je een beetje kunt gedragen
pi_62748874
Tink, ik woonde in zo'n durrep dat dat echt nooit had gewerkt
pi_62748880
Als ik zei dat ik weg ging lopen begonnen m'n ouders te huilen en zeggen dat ze van me hielden.
Dus dat werkte nooit zo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:12:21 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62748892
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn vader leerde mij thuis lezen, heeft geholpen want ik kon het al heel snel heel goed
In groep 3 vertelde ik dat je op de maan minder weegt dan op de aarde en toen verklaarde de juf mij voor gek
.
Ik las in groep 3 zelfstandig Pinkeltje, terwijl de rest nog met aap, noot, mies bezig was .
Maar ik leerde op het speciaal onderwijs al lezen, voordat ik naar de gewone basisschool ging, want als je niet goed hoort, is het extra belangrijk dat je goed kunt lezen, omdat je anders veel informatie mist.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:13:00 #108
14746 k_i_m
pi_62748912
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Tinkepink het volgende:
Hetgeen waar mensen écht naar kijken is naar wat je presteert ná je studie. En of je je een beetje kunt gedragen
Gelukkig wel, anders was ik er niet zo goed vanaf gekomen met al mijn dwarse gedrag .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:13:18 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62748919
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Als ik zei dat ik weg ging lopen begonnen m'n ouders te huilen en zeggen dat ze van me hielden.
Dus dat werkte nooit zo
Mijn vader zei altijd: "Tot je 18 bent zijn wij de baas over jou , daarna mag je zelf weten wat je doet."
En ik durfde nooit zo goed tegen hem in te gaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_62748924
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dus dat werkte nooit zo
Jouw ouders zijn leuker dan de mijne, dan Maar goed, laten we daar maar niet over beginnen, dat hoeft niet op fok!
pi_62748926
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Is niet gemeen, ik stimuleer je om je vragen helder te formuleren
Oké, ik snap hem
pi_62748941
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als je niet te ver van je ouders woont is het helemaal niet eng, dan kun je altijd lekker bij ze langs gaan als je je alleen voelt of hulp nodig hebt of te lui bent om te koken.
Yeah, dat voelt nu ook wel zo. Maar ik ben bang dat mijn kamer opeens weg is of zo
pi_62748963
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ben ik van mening dat intelligentie en opleidingsniveau bar weinig zegt over iemand. Het geeft wel een indicatie betreffende opnamesnelheid ed, maar vertelt verder eigenlijk bar weinig over de persoon. Vroeger schreeuwde ik ook altijd van de daken dat ik zo goed kon leren enzo. Nu realiseer ik me dat het eigenlijk niemand boeit en dat het me helemaal geen beter en leuker mens maakt enzo Hetgeen waar mensen écht naar kijken is naar wat je presteert ná je studie. En of je je een beetje kunt gedragen
Dat doet echt zeer he, als je altijd gewen bent om de beste te zijn, en je duikelt tijdens je studie ineens in de categorie middenmoot
Afijn, natuurlijk heb je gans gelijk. Ik kom er maar bekaaid vanaf
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:15:00 #114
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62748967
Mijn dochter van 5 had het gisteren ineens over dimensies.
Dat iedereen in een andere wereld leeft en mogelijk ook in een andere dimensie. En dat wat wij als waarheid zien, helemaal niet waar hoeft te zijn. En dat het zelfs mogelijk was dat wij helemaal niet echt leven, maar dat het onze droom is, of de droom van iemand anders en dat wij daar pas achter kunnen komen als de droom is afgelopen. Maar alleen als het onze eigen droom is.

Ik had er echt geen benul van dat kleine kinderen al over dat soort thema's nadenken.
pi_62748971
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:08 schreef vamperotica het volgende:

[..]

gelukkig had ie in groep 3 een hele fijne juf... Hij mocht met groep 8 meelezen en met de kleuters buiten spelen.
Da's fijn. Gelukkig beginnen ze in het onderwijs een beetje in te zien dat te snel leren net zo veel problemen kan opleveren als te langzaam, en dat die kinderen net zo min geschikt zijn voor een standaard-behandeling. Ik zat gelukkig ook op een relaxte school wat dat betreft, met extra werk en een pedagoog die af en toe langskwam om de onderwijzers te helpen, maar we kregen ook in groep 7 een hoogbegaafd jongetje in de klas die daarvoor een paar jaar op een school voor moeilijk lerende kinderen had gezeten omdat hij zo lastig was in de klas. Hoezo, verkeerde diagnose.
pi_62749025
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat doet echt zeer he, als je altijd gewen bent om de beste te zijn, en je duikelt tijdens je studie ineens in de categorie middenmoot
Dat had ik dus met havo/vwo
Nu merk ik op 't HBO dat ik misschien sneller dingen begrijp
maar wat meer moeite heb met daadwerkelijk leren. Als ik direct van de havo zou komen dan had ik mijzelf wss nu nog steeds geweldig gevonden

Als in: WAAAAAT EEN 7.5 MAAR? WAAR IS HET MIS GEGAAN
ander persoon *kuch* PF hou je kop je hebt de enige voldoende
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:17:31 #117
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62749028
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een sneer naar mij was, maar ik ben tijdens mijn studie nooit een middenmoter geweest hoor! Probleem is alleen dat ik veelbelovend blijf en op je 35e mag het er weleens uitkomen
De middenmoter ben ik nu pas
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:18:07 #118
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62749050
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
Dat iedereen in een andere wereld leeft en mogelijk ook in een andere dimensie. En dat wat wij als waarheid zien, helemaal niet waar hoeft te zijn. En dat het zelfs mogelijk was dat wij helemaal niet echt leven, maar dat het onze droom is, of de droom van iemand anders en dat wij daar pas achter kunnen komen als de droom is afgelopen. Maar alleen als het onze eigen droom is.

Ik had er echt geen benul van dat kleine kinderen al over dat soort thema's nadenken.

Dan sta je als mamma wel even gek te kijken, als je 5-jarige dat er zo uit gooit! Aan de andere kant, als je heuuuul ver terug denkt, herinner je je dan niet dat je zelf ook wel eens van die dingen dacht? Ik dacht ook wel vage dingen toen ik klein was, die idd te maken hadden met of wij allemaal 'echt' zijn
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:18:35 #119
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62749061
Vroeger hadden wij een huis met in de tuin een schuur, een keer ging mijn zusje daar wonen omdat ze boos was
Bernie en ik zijn tof.
pi_62749066
quote:

Wow... Er zijn waarschijnlijk genoeg volwassenen die daar niet eens over nadenken.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:19:15 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62749084
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dan sta je als mamma wel even gek te kijken, als je 5-jarige dat er zo uit gooit! Aan de andere kant, als je heuuuul ver terug denkt, herinner je je dan niet dat je zelf ook wel eens van die dingen dacht? Ik dacht ook wel vage dingen toen ik klein was, die idd te maken hadden met of wij allemaal 'echt' zijn
Ik weet het niet meer. Ik vermoed dat je gelijk hebt. Je staat er alleen niet zo bij stil dat kinderen ook al een heel eigen gedachtenwereld hebben
pi_62749093
quote:

[..]

Ik droomde toen ik kleiner was in het Engels Toen was ik er ook goed in een nu verry worseee
En ook idd van die vage theorieën, als ik deze kleur zie wil het zeggen dat jouw ogen die kleur hetzelfde zien of interpreteren je hersenen dit anders, bladiebla
pi_62749135
Ik herinner me wel dat ik het een hele tijd niet meer leuk vond om naar films te kijken toen ik erachter kwam dat die mensen acteurs zijn, omdat ik alleen maar steeds dacht 'het is toch allemaal nep'.
pi_62749159
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een sneer naar mij was, maar ik ben tijdens mijn studie nooit een middenmoter geweest hoor!
Nee, ik heb het over mezelf, zie een eerdere post: ik was op het VWO altijd de beste, maar op de uni haalde ik ineens zesjes en zeventjes. En dat doet dan echt wel even zeer voor je ego
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:22:14 #125
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62749172
Ik ga vanavond uit eten. En nu zit ik al een kwartier naar het menu te kijken en te bedenken met welk gerecht ik de minste schade aanricht.

Ik denk de spinaziesalade. En biefstuk zonder saus

[ Bericht 2% gewijzigd door Anosmie op 28-10-2008 14:05:40 ]
Fok!bejaarde
pi_62749183
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik herinner me wel dat ik het een hele tijd niet meer leuk vond om naar films te kijken toen ik erachter kwam dat die mensen acteurs zijn, omdat ik alleen maar steeds dacht 'het is toch allemaal nep'.
Ja ik voelde mij ook bedrogen
maar aan de andere kant vond ik het leuker want niemand ging echt dood Alleen heb ik dat nu nog steeds een beetje met het nieuws.. "Oooh. is toch tv..."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:23:02 #127
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62749193
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer. Ik vermoed dat je gelijk hebt. Je staat er alleen niet zo bij stil dat kinderen ook al een heel eigen gedachtenwereld hebben
Da's inderdaad ergens het onderschatten van zo'n kind, zonder dat je je ervan bewust bent Net als dat je als kind bijvoorbeeld een pan met soep draagt oid, dat ouders dat snel uit je handen grissen, terwijl je als kind ervan overtuigd bent het best te kunnen.

Ik dacht altijd over inderdaad realiteit, ben ik wel echt, als ik dood ga waar ga ik dan heen, en zijn pappa en mamma daar ook, etc. etc. Maar ik moet zeggen Tinkepink, jouw dochter kan het wel heel mooi zeggen allemaal dan! Volgens mij kunnen weinig kindjes op die leeftijd zich zo goed uitdrukken over zulke moeilijke dingen
pi_62749231
Ik geloof kleine kindjes altijd als ze zeggen dat ze iets kunnen Omgekeerd...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:24:38 #129
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62749265
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef mordradead het volgende:
Vroeger hadden wij een huis met in de tuin een schuur, een keer ging mijn zusje daar wonen omdat ze boos was
Ik sprong een keertje van onze schuur af om te kijken of ik kon vliegen. Mijn mama boos: ik zei toch dat je niet kan vliegen . Anos: dat jij het niet kan betekend toch niet dat ik het ook niet kan. .

Ik was 4

En ik was echt te chicken om weg te lopen, haha.
Fok!bejaarde
pi_62749299
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:22 schreef Anosmie het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. En nu zit ik al een kwartier naar het menu te kijken en te bedenken met welk gerecht ik de minste schade aanricht.

Ik denk de spinaziesalade. En biefstuk zonder saus
Als je uit eten gaat, moet het ook wel iets zijn wat je echt lekker vindt, hoor Tonijncarpaccio, coq au vin: kan allemaal best.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:26:13 #131
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62749325
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:24 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik sprong een keertje van onze schuur af om te kijken of ik kon vliegen. Mijn mama boos: ik zei toch dat je niet kan vliegen . Anos: dat jij het niet kan betekend toch niet dat ik het ook niet kan. .

Ik was 4

hahaha, tof, dat antwoord! Ik wil ook niet weten hoe vaak ik toen ik een kleuter was al wapperend met m'n armen door de kamer heb gerend omdat ik gedroomd had dat ik kon vliegen en de droom zo echt leek
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:27:03 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62749348
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Da's inderdaad ergens het onderschatten van zo'n kind, zonder dat je je ervan bewust bent Net als dat je als kind bijvoorbeeld een pan met soep draagt oid, dat ouders dat snel uit je handen grissen, terwijl je als kind ervan overtuigd bent het best te kunnen.

Ik dacht altijd over inderdaad realiteit, ben ik wel echt, als ik dood ga waar ga ik dan heen, en zijn pappa en mamma daar ook, etc. etc. Maar ik moet zeggen Tinkepink, jouw dochter kan het wel heel mooi zeggen allemaal dan! Volgens mij kunnen weinig kindjes op die leeftijd zich zo goed uitdrukken over zulke moeilijke dingen
Zo precies als ik het hier opschrijf zei ze het niet hoor Het is de samenvatting van een wat langer gesprek. Mijn dochter spreekt gewoon kindertaal.
pi_62749352
Ik ben heel stout naar het DEcafe gegaan
Wel netjes sushi gehaald voor lunch vandaag en morgen
pi_62749355
quote:
Ik dacht ook wel vage dingen toen ik klein was, die idd te maken hadden met of wij allemaal 'echt' zijn
Ik vroeg me wel af of andere mensen wel echt bestonden, want die konden toch onmogelijk hetzelfde werken als ik?
En ik lag vaak wakker omdat ik piekerde over de eindigheid van het heelal.
Daar kon ik echt van in paniek raken.

Oh, en ik heb met mijn intellect niets zinnigs gedaan.
Alhoewel: ik ben wel goed in cryptogrammen en twee voor twaalf enzo.
pi_62749390
Oh ik hoor mensen hier wel eens zeggen - ja ik koop geen snoep want dat eet ik toch op bladiebla.
Dan dacht ik altijd, wat suf je kan het toch gewoon niet eten, net als ik!
Maar uiteindelijk zag ik in dat ik eigenlijk ook zo "zwak" ben. En dat ik het zelf ook altijd doe.

Geen idee waarom ik dit deel Misschien om het volgende..

Thuis leren lukt mij bijna nooit, in de UB wel..
Eigenwijs als ik ben ga ik nu toch proberen thuis te leren, denk ik.
Maar misschien dat ik het faal gedeelte meteen kan skippen en maar in de trein moet stappen naar de UB
Van die fouten die je keer op keeer op keer maakt.
pi_62749440
Ik heb trouwens mijn werkgroep afgesloten met een 7,5 (telt voor 1/3 mee) dus kan met iets minder stress het tentamen gaan maken
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:30:41 #137
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62749475
Ik leer het liefst in een kantine of gewoon in een rumoerige klas waar ik niemand ken.... dan heb ik niet het gevoel dat ik met iemand hoef te gaan praten maar toch geluid om me heen. Als ik ga leren in een bieb of stilteruimte ga ik meer om me heen kijken om te kijken of er nog wat te beleven is of misschien wel met iemand lekker gaan praten.
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:30:45 #138
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62749479
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zo precies als ik het hier opschrijf zei ze het niet hoor Het is de samenvatting van een wat langer gesprek. Mijn dochter spreekt gewoon kindertaal.
Haha ik had ook niet gedacht dat ze het precies zo zei hoor Maar als het toch dat allemaal inhield... Best knap!

Ik vond het oneindige heelal juist tof Ik was bang voor alles en kon zelf de meest gruesome monsters bedenken, maar uiteindelijk had ik de oplossing: ik sloot ze mentaal op in een interplanetaire gevangenis waar alleen dingen in konden en niets uit Daar bedacht ik dan wel speelgoed en gezelschapsspelletjes bij, want anders was het zielig voor de monsters, want die zouden zich gaan vervelen

Ik was echt raar
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:30:54 #139
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62749484
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:25 schreef ColdFeet het volgende:

Als je uit eten gaat, moet het ook wel iets zijn wat je echt lekker vindt, hoor Tonijncarpaccio, coq au vin: kan allemaal best.
Er staan wel ok gerechten op, maar niet iets dat ik denk: Jaaaaaaaaahhh!
Vandaar dat ik het even op basis van de ingeschatte schade beoordeel.

En vis is niet voor mij gemaakt.
Fok!bejaarde
pi_62749575
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:30 schreef mordradead het volgende:
Ik leer het liefst in een kantine of gewoon in een rumoerige klas waar ik niemand ken.... dan heb ik niet het gevoel dat ik met iemand hoef te gaan praten maar toch geluid om me heen. Als ik ga leren in een bieb of stilteruimte ga ik meer om me heen kijken om te kijken of er nog wat te beleven is of misschien wel met iemand lekker gaan praten.
Als ik thuis ben is er altijd wel wat beters te doen.
En hoe meer onbekende mensen hoe meer gesprekken Ik heb een naar gen dat er voor zorgt dat ik altijd met iedereen en overal wil/kan praten
Ook kan ik in 1 lokaal 5 gesprekken tegelijk volgen
En zo niet dat vermaak ik mijzelf wel met agenda's markeren oid. Als iedereen om mij heen leert dan heb ik het gevoel dat ik ook moet, peer pressure!
pi_62749645
Zeg Viking, ben je al ver genoeg met je cursus om dit even voor me te vertalen?
quote:
Quaecunque bona sunt ac praeclara, eorum nihil sine labore ac studio Dii hominibus largite sunt, & virtutem quidem plane amant, sed quia per laborem quaeritur, multi eam deserunt, nam adipiscendi ratio dubia, in adipiscendo labore manifesti.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:35:10 #142
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62749651
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

hahaha, tof, dat antwoord! Ik wil ook niet weten hoe vaak ik toen ik een kleuter was al wapperend met m'n armen door de kamer heb gerend omdat ik gedroomd had dat ik kon vliegen en de droom zo echt leek
Ik rende altijd ook keihard wapperend over straat en dan zette ik me ineens af. De bedoeling was natuurlijk dat ik dan zou opstijgen, maar ik elke keer op mn snuit.
Ik wilde zo graag kunnen vliegen. Dat ik het echt niet kon was echt een desillusie.
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:36:08 #143
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62749684
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb trouwens mijn werkgroep afgesloten met een 7,5 (telt voor 1/3 mee) dus kan met iets minder stress het tentamen gaan maken
Gefeliciteerd!
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:37:11 #144
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62749714
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:35 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik rende altijd ook keihard wapperend over straat en dan zette ik me ineens af. De bedoeling was natuurlijk dat ik dan zou opstijgen, maar ik elke keer op mn snuit.
Ik wilde zo graag kunnen vliegen. Dat ik het echt niet kon was echt een desillusie.
Ja stom was dat he! En dan de hele tijd denken "In m'n droom kon het wel, waarom hier niet dan " *wapper wapper SPRING!* Knal. Auw. Mammaaa.

** Edit: Tof Miss_S!
pi_62749724
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef Miss_S het volgende:
Netjes. Maar moet je niet voor elk onderdeel minstens een voldoende halen?
Bij mij op de uni is compenseren niet mogelijk!
pi_62749742
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Bij mij op het HBO ook niet Maar het is wel een fijn idee dat je die iig niet meer hoeft te herkansen!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:41:18 #147
14746 k_i_m
pi_62749840
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik vroeg me wel af of andere mensen wel echt bestonden, want die konden toch onmogelijk hetzelfde werken als ik?

Oh, en ik heb met mijn intellect niets zinnigs gedaan.
Alhoewel: ik ben wel goed in cryptogrammen en twee voor twaalf enzo.
Oh, ik ook. Vooral in de zomer, als het licht was en de vogels buiten nog floten en mijn ouders in de tuin zaten. Dan was ik helemaal over mijn toeren. Hoe konden zij daar gewoon lekker buitenzitten in de wetenschap dat we allemaal een keer dood zouden gaan en dat niemand wist waar we dan naartoe moesten. En wat nou als we de hemel niet konden vinden .
In my life
Why do I smile
pi_62749853
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Op het HBO was dat bij mij ook zo, nu op de universiteit (nog niet) maar goed ik ga wel gewoon voor een voldoende hoor

EDIT: dankjewel iedereen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:42:11 #149
166706 -Luxury-
Voor jou! - www.dorinda.eu
pi_62749871
Misschien een tip voor sommige mensen als het waar blijkt te zijn; het schijnt dat calcium ervoor zorgt dat je vetverbranding versnelt en de opslag van vet in vetcellen wordt geremd.

Is er misschien iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Misschien ook iemand die weet of je dit dan bij de maaltijd moet nemen of dat het gewoon gespreid over de dag kan? (Anders heb je er nog niets aan, haha,)

Ik hoop dat iemand iets met deze 'tip' kan!
Voor logo's, reclame en teksten: www.dorinda.eu
pi_62750306
Heb je een bron Ik weet het namelijk niet
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:02:29 #151
166706 -Luxury-
pi_62750450
Ja, het stond in het boek 'De waarheid over eten' (ofwel 'The Truth About Food'). Waar ook dat programma van is. Er zijn ook wel wat linkjes op internet te vinden.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:04:44 #152
331 Merel
Be here now.
pi_62750514
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja Vik, vertaal dat effe!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62750637
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

paniek niet, maar ik kan mij wel herinneren dat ik aar vaak over nadacht...

maar als wij er nu zijn, en de sterren en planten... dan moet dat toch ergens inzitten? in een doos ofzo, een glazen doos? kan toch niet oneindig zijn? wat is oneindig?

enzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62750673
Als ik niet kan slapen ga ik mij wel eens de oneindigheid van het heelal voorstellen
pi_62750693
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:02 schreef -Luxury- het volgende:
Ja, het stond in het boek 'De waarheid over eten' (ofwel 'The Truth About Food'). Waar ook dat programma van is. Er zijn ook wel wat linkjes op internet te vinden.
Hmm, juist in dat boek viel me op dat veel bronvermeldingen niet kloppen (of ontbreken).
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:13:32 #156
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62750801
Het is iig wel een pretentieuze titel maar ik ken het ook niet.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:14:50 #157
14746 k_i_m
pi_62750842
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:08 schreef DarkElf het volgende:

[..]

paniek niet, maar ik kan mij wel herinneren dat ik aar vaak over nadacht...

maar als wij er nu zijn, en de sterren en planten... dan moet dat toch ergens inzitten? in een doos ofzo, een glazen doos? kan toch niet oneindig zijn? wat is oneindig?

enzo
Wij kunnen het ons niet voorstellen omdat ons geleerd is dat overal een eind aan komt. Als ik zou weten hoe ik het zou moeten brengen zou ik het mijn kind misschien wel het begrip oneindigheid kunnen laten begrijpen als ik afwijk van de standaard dat overal een eind aan komt.

Maargoed, dat is weer zo'n hersenspinsel. Ik denk ook niet dat het werkt, omdat ik het zelf niet kan bevatten. Daarbij, als het zo makkelijk was, was er waarschijnlijk al een hele generatie kinderen die niet meer wakker lagen van de oneindigheid van het heelal .
In my life
Why do I smile
pi_62750857
quote:
Tranexp.com heeft er zelfs moeite mee.
quote:
Quaecunque zoet qualities zitten en voortreffelijk , hun ook niet zonder voor wasbak en voor werkkamer Dii hominibus premie are, & dapperheid weliswaar ronduit zijnde min , slechts want zelfs voor wasbak voor zoeken , velen zij voor vertrek , voor adipiscendi systematiek voor twijfeling , op adipiscendo voor wasbak zit zuiver.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:16:45 #159
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62750904
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:42 schreef -Luxury- het volgende:
Misschien een tip voor sommige mensen als het waar blijkt te zijn; het schijnt dat calcium ervoor zorgt dat je vetverbranding versnelt en de opslag van vet in vetcellen wordt geremd.

Is er misschien iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Misschien ook iemand die weet of je dit dan bij de maaltijd moet nemen of dat het gewoon gespreid over de dag kan? (Anders heb je er nog niets aan, haha,)

Ik hoop dat iemand iets met deze 'tip' kan!
Ik vond dit bericht erover.
En onze Sonja zweert natuurlijk ook bij zuivel.
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:16:51 #160
14746 k_i_m
pi_62750907
Wow, het woord wasbak komt wel heel vaak voor .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:17:46 #161
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62750935
quote:

ik lag als kindje wakker van dat soort dingen...i

ik werd duizelig als ik naar de lucht keek want dan besefte ik ineens dat t oneindig was en dan leek t net of we er allemaal in vielen
ik lag s nachts wakker met vragen over wanneer ik dood zou gaan, en hoe lang t zou duren voor je 80 werd...k ben nu al 8, dus over tien keer zo lang als ik nu leef dan ga ik misschien wel dood, en dan zijn papa en mama al dood! oh noes!
en of onze aardbol niet stiekem t snotje in de neus van een reus was
en of ze wel gebakken spek in de hemel hadden
pi_62750969
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:17 schreef kwakveense het volgende:
....en of ze wel gebakken spek in de hemel hadden
pi_62750975
grappig dat blijkt dat zoveel kinderen daarover nadenken terwijl áls je er overnadenkt als kind t lijkt alsof je de enige bent
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62751033
Ik hoor net dat de vriend van de moeder van m'n vriend is overleden. . Ik ga naar huis.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:22:16 #165
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62751063
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hoor net dat de vriend van de moeder van m'n vriend is overleden. . Ik ga naar huis.
Sterkte, DaD
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:22:30 #166
166706 -Luxury-
pi_62751069
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:16 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn als het werkt! En het lijkt erop dat je zuivel dus niet per se voor of bij een vette maaltijd hoeft te nemen...als je gedurende de dag maar veel calcium tot je neemt. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
pi_62751161
quote:
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:26:00 #168
14746 k_i_m
pi_62751187
quote:
Och . Sterkte, ook voor je vriend en zijn moeder!
In my life
Why do I smile
pi_62751209
quote:
wat verdrietig sterkte voor jullie ...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62751232
Jeetje DaD Sterkte, joh.
pi_62751234
quote:
Gecondoleerd DaD.
En sterkte.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:31:37 #172
166706 -Luxury-
pi_62751361
quote:
Omg, wat k*t. Sterkte voor jullie allemaal.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:35:30 #173
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62751468
Heel veel sterkte DaD.
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:39:16 #174
331 Merel
Be here now.
pi_62751599
Jeetje zeg, sterkte DaD!
pi_62751759
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:24 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik was 4

En ik was echt te chicken om weg te lopen, haha.
Wow!! Ik heb precies hetzelfde gedaan, ook toen ik 4 was en mijn moeder was ook boos ipv troostend het enige verschil was dat ik het van het fietsenhok afdeed bij de kleuterschool en er gelukki een zandbak onder was, want ik sprong niet alleen ik dook echt, met mijn armpjes wijd.

Ik was even sporten. Van kunst weet ik een beetje, heb wel kunstgeschiedenis gehad en zo, maar ik weet zeker niet extreem veel.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:50:18 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62751924
quote:
[..]

!
Ik denk dat jouw Latijn op dit moment beter is dan het mijne. Met een woordenboek erbij zou het nog wel lukken denk ik, zo ver ben ik al wel .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:52:01 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62751987
quote:
Jeetje, dat had ik nog niet gelezen. Wat erg... Was 'ie ziek of is het plotseling?
Sterkte!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:52:42 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62752003
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:04 schreef Merel het volgende:

[..]

Ja Vik, vertaal dat effe!
Ik ga toch eens kijken hoe ver ik kom en dan post ik het hier wel. Kunnen jullie nog even lachen .
Niet meer actief op Fok!
pi_62752053
O ik ook niet gelezen nog; sterkte DaD!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:55:28 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62752083
sterkte DanD *knuffel*

ik rol ook net even uit bed....

ik heb ook als klein kind al van die diepgaande dingen bedacht,
ik had het vaak over de eindigheid van het leven, het voor niets weten, dus erna ook niets weten??
en wat me nog steeds stoort is het feit dat ik nooit zeker zal weten of het hele leven hetzelfde is als de droomtoestand die ik snachts beleef... misschien is mijn hele leven wel iets wat zich afspeelt in mijn hoofd en ik als enige beleef.....vind het soms maar vervelend dat ik niet gewoon dingen kan accepteren zoals ze zijn....

stiekem had ik best wat minder slim willen zijn.... (lijkt me soms een stuk makkelijker....)

want wat kan je het jezelf moeilijk maken als je wat intelligenter bent....

en als kindje was ik altijd heeeeeeeeel nieuwsgierige en wilde altijd alles 'snappen', dus 'waarom' dingen zijn zoals ze zijn en 'waarom' bepaalde dingen niet anders gaan.....

en ik was ook zo'n kind die altijd als eerste klaar was, en altijd de hoogste cijfers haalde.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_62752115
Beetje laat maar sterkte DaD, ook voor je vriend en zijn moeder. Komt het erg onverwacht?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:57:52 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62752169
Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger al over diepe levensvragen nadacht. Ik weet nog wel dat ik heel erg met de hel bezig was, zo bang was ik om daarin terecht te komen . En toen ik 16 was was er een voorspelling van Nostradamus dat de wereld zou vergaan in augustus van dat jaar. Ik geloofde het en ik ging ook niet meer aan m'n profielwerkstuk werken, want de wereld zou in het nieuwe schooljaar toch weggevaagd zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_62752259
Sterkte, DaD!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62752306
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:16 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Apart, in hetzelfde nummer van dat journal staat een artikel dat een verandering van calciuminname voor een week geen effect heeft op vetmetabolisme.
Chronische verhoging van calciuminname uit zuivel verhoogt dan wel weer de verbranding van vet uit een maaltijd (ook bij een low-calciummaaltijd), maar dat was dan wel bij een groep vrouwen die een jaar lang veel calcium binnenkregen.
pi_62752321
Sterkte DaD!
pi_62752349
Ik had al die gedachtes wel, toen ik een jaar of 7 was. Oneindigheid, eeuwigheid daar kon ik uren over piekeren. Ik durfde soms ook niet te gaan slapen want dan was ik er ineens van overtuigd dat ik de volgende dag niet meer wakker zou worden. Ik was ook bang voor de hel en wist zeker dat ik daar terecht zou komen en dan had je zo'n dorst en zou je smeken om 2 druppels water en die zou je dan niet krijgen Ik vind dat godsdienstles verboden zou moeten zijn voor jonge kinderen. Buiten het feit dat het gewoon verzonnen is allemaal, kunnen kinderen de symboliek niet vatten. Mèn wat ben ik bang geweest voor die verhalen: ik nam alles letterlijk!
pi_62752402
Ik heb daar nooit zo'n last van gehad, maar ik had dan ook geen godsdienstles. Misschien is dat het.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:07:31 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62752534
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:02 schreef conleche het volgende:
Ik had al die gedachtes wel, toen ik een jaar of 7 was. Oneindigheid, eeuwigheid daar kon ik uren over piekeren. Ik durfde soms ook niet te gaan slapen want dan was ik er ineens van overtuigd dat ik de volgende dag niet meer wakker zou worden. Ik was ook bang voor de hel en wist zeker dat ik daar terecht zou komen en dan had je zo'n dorst en zou je smeken om 2 druppels water en die zou je dan niet krijgen Ik vind dat godsdienstles verboden zou moeten zijn voor jonge kinderen. Buiten het feit dat het gewoon verzonnen is allemaal, kunnen kinderen de symboliek niet vatten. Mèn wat ben ik bang geweest voor die verhalen: ik nam alles letterlijk!
De vraag is of het wel symbolisch bedoeld is, daarover verschillen de meningen dan weer. Mijn ouders vatten de Bijbel iig heel letterlijk op.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:09:16 #189
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62752601
Sterkte DaD!!

Ik zie net dat het hier gaat sneeuwen het weekend. En het is nu al zo koud!
pi_62752639
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De vraag is of het wel symbolisch bedoeld is, daarover verschillen de meningen dan weer. Mijn ouders vatten de Bijbel iig heel letterlijk op.
Ja die mensen heb je ook nog. Tja. Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen, maar wmb kan je dan net zo goed in sterrenbeelden geloven: lotsa crap allebei.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:13:07 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62752731
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja die mensen heb je ook nog. Tja. Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen, maar wmb kan je dan net zo goed in sterrenbeelden geloven: lotsa crap allebei.
Ik vind het sterrenbeeldenverhaal iig geloofwaardiger dan verhalen over een man die over het water loopt, uit de dood opstaat etc. Ik dacht er vanochtend toevallig nog over na, want ik snap niet hoe intelligente mensen zoiets kunnen geloven? .
Niet meer actief op Fok!
pi_62752741
Hallo allemaal

Vanochtend vroeg weer geland, god wat was het heerlijk in Barcelona. De weegschaal vermijd ik bewust deze week, want ik denk dat 2 x per dag 3 gangen eten met wijn niet zoveel oplevert qua gewichtsverlies.

De eerste 2 dagen hield ik het tot bij de koffie nog wel netjes, maar dan zit je iedere ochtend in zo'n bakkerij en worden al die bakplaten met daarop de versgebakken suikerbroden en een soort drollen van zacht deeg met poedersuiker en tientallen verschillende variaties chocoladebrood en-croissentjes onder je neus naar de toonbank gedragen, en je gezelschap zit gezellig schotels mini-chocoladecroissantjes weg te werken, en denk je uiteindelijk: nou, laat ik ook eens wat nemen...!

En ieder restaurant in elk zijstraatje heeft potdorie een 3-gangenmenu voor 9 euro, met brood en halve liter wijn, met heerlijke gegrilde groenten met rode saus, zalige verse worstjes, hele verse vissen gepocheerd in groentes met sauzen met onbegrijpelijke Catalaanse namen, zalige gegrilde kipstukken, en daarna altijd perfecte flan met knapperig caramelkorstje . Waarom kan het hier niet zo zijn in restaurants? Had ik onze hele nieuwe keuken niet nodig.

Nouja, ik wil terug dus.

En hier? Nog iets spectaculairs gemist? Onthullingen van deze of gene? Sappige discussies? Jullie zijn alweer 10 topics verder, dus ik kan het niet meteen bijlezen.
pi_62752852
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vind het sterrenbeeldenverhaal iig geloofwaardiger dan verhalen over een man die over het water loopt, uit de dood opstaat etc. Ik dacht er vanochtend toevallig nog over na, want ik snap niet hoe intelligente mensen zoiets kunnen geloven? .

Helemaal met je eens. Om nog maar te zwijgen over hoe intolerant zwaar godsdienstige mensen zijn (zowel islamieten, christenen en ook orthodoxe Joden).
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:16:28 #194
331 Merel
Be here now.
pi_62752858
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:13 schreef Laureline het volgende:

De eerste 2 dagen hield ik het tot bij de koffie nog wel netjes, maar dan zit je iedere ochtend in zo'n bakkerij en worden al die bakplaten met daarop de versgebakken suikerbroden en een soort drollen van zacht deeg met poedersuiker en tientallen verschillende variaties chocoladebrood en-croissentjes onder je neus naar de toonbank gedragen, en je gezelschap zit gezellig schotels mini-chocoladecroissantjes weg te werken, en denk je uiteindelijk: nou, laat ik ook eens wat nemen...!
Ja je zou toch ook wel gek zijn als je al dat lekkers laat staan! 't Is niet voor niets vakantie
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:18:01 #195
331 Merel
Be here now.
pi_62752905
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:13 schreef Viking84 het volgende:

Omdat ze het inderdaad symbolisch opvatten misschien? Of omdat ze denken dat de bijbel zo oud is dat je niet alles letterlijk moet nemen?

Ik vind dit altijd zulke ongezellige en gevaarlijke discussies..
pi_62753054
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:16 schreef conleche het volgende:

Om nog maar te zwijgen over hoe intolerant zwaar godsdienstige mensen zijn (zowel islamieten, christenen en ook orthodoxe Joden).
Ik vind dit soort opmerkingen altijd een beetje gezwam in de ruimte van mensen die weinig of niets met de fundi's te maken hebben gehad Sorry.
pi_62753126
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:22 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind dit soort opmerkingen altijd een beetje gezwam in de ruimte van mensen die weinig of niets met de fundi's te maken hebben gehad Sorry.
Nou mijn opa was zo'n fundi en die was zwaar intolerant, dus pas op eer je conclusies trekt. Bovendien ben ik geboren in Veenendaal, wat een zwaar gerefomeerde gemeenschap heeft en daar mochten de kinderen van fundi's niet met de anderen omgaan. Anders zouden ze maar worden aangestoken tot zondig gedrag.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:26:52 #198
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62753163
Live and let live! Ergens vind ik atheisme ook intolerant Ik zag net het onderwerp 'de oneindigheid van het heelal' langs komen: iets wat wij ons met onze ratio niet kunnen voorstellen. Ik kan me daarom best voorstellen dat er meer is dat ons voorstellingsvermogen te boven gaat. Of dat nu een God moet zijn of iets anders. Ikzelf ben niet godsdienstig, maar vind dat anderen dat mogen zijn, en zal dan ook hun intellect niet in twijfel trekken.

Uiteraard vind ik dan ook dat live and let live twee kanten op werkt
pi_62753215
Godsdienstig zijn is één ding, denken dat er 2000 jaar geleden iemand was die letterlijk over water kon lopen en water in wijn kon veranderen iets anders. Maar goed, zelfs als je het puur rationeel bekijkt moet je toegeven dat het niet uitgesloten is. Misschien was Jezus wel een alien die ons in technologie ver vooruit was.
pi_62753220
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:25 schreef conleche het volgende:

[..]

Nou mijn opa was zo'n fundi en die was zwaar intolerant, dus pas op eer je conclusies trekt. Bovendien ben ik geboren in Veenendaal, wat een zwaar gerefomeerde gemeenschap heeft en daar mochten de kinderen van fundi's niet met de anderen omgaan. Anders zouden ze maar worden aangestoken tot zondig gedrag.
Valt het je niet op dat het wel erg generaliserend is, wat jij zegt? Sure, jij hebt negatieve ervaring met fundamentalisten, ik ook wel, maar om vervolgens drie wereldreligies over dezelfde kam te scheren, nee
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:30:12 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62753279
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:18 schreef Merel het volgende:

[..]

Omdat ze het inderdaad symbolisch opvatten misschien? Of omdat ze denken dat de bijbel zo oud is dat je niet alles letterlijk moet nemen?

Ik vind dit altijd zulke ongezellige en gevaarlijke discussies..
Ik heb het dus over mensen die het wél letterlijk opvatten .

Maar laten we er maar over ophouden .
Niet meer actief op Fok!
pi_62753598
Ik mag volgende week weer naar de kapper en nu zit ik al een tijd te denken dat ik iets anders wil.....
SPOILER
pi_62753627
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Valt het je niet op dat het wel erg generaliserend is, wat jij zegt? Sure, jij hebt negatieve ervaring met fundamentalisten, ik ook wel, maar om vervolgens drie wereldreligies over dezelfde kam te scheren, nee
Ik heb het dan ook niet over alle godsdienstige mensen. Maar over fanatici. Ik zeg niet dat ze allen gewelddadig zijn he! Maar ze zijn intolerant en star in hun geest. Ze kijken op ongelovigen neer als het ware.

Mijn oma zal best van mij gehouden hebben, maar toch noemde ze me een hoer toen ik ongetrouwd samenleefde. Dat soort dingen. Ik vind en dat meen ik serieus, zwaar religieuze mensen gevaarlijk.

Om ook nog iets ontopics te roepen: Mijn ontbijt bestond uit een gekookt eitje met 30 gram rosbief en ik heb net gelunched met een bord gevulde tomatensoep van gisteravond. Vanavond denk ik witlof met ham/kaas en korstje en ee biologisch karbonaadje.
pi_62753639
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:30 schreef Viking84 het volgende:

Maar laten we er maar over ophouden .
Ja! Ik heb nog niet eens WB Laureline gezegd! Je verhalen over het eten daar doen me watertanden, over anderhalve week weer een weekendje Spanje
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:41:51 #205
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62753680
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:39 schreef Miss_S het volgende:
Ik mag volgende week weer naar de kapper en nu zit ik al een tijd te denken dat ik iets anders wil.....
SPOILER
Als je nu eens een aangezichtsfoto van jezelf maakt en dan een pony erop tekent. Weet je gelijk of het wat is.
Fok!bejaarde
pi_62753687
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:39 schreef Miss_S het volgende:
SPOILER
Ik vind dat ook leuk en volgens mij heel geschikt voor jou haar, want dat valt ook zo stijl toch? Je moet er alleen niet zo bij gaan glimlachen, want dat is eng.
pi_62753723
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind dat ook leuk en volgens mij heel geschikt voor jou haar, want dat valt ook zo stijl toch? Je moet er alleen niet zo bij gaan glimlachen, want dat is eng.
Ja geen krul of zelfs maar slag in te krijgen hier
En ik zal het proberen

Nu nog even checken wat mijn vriendje er van zal vinden
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:43:15 #208
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62753726
Conleche: hm ja kan me voorstellen dat zo'n uitspraak van je eigen oma koud op je dak komt vallen

Laureline: wb!

Miss_S: wel leuk kapsel, al zijn ponies wel heul definitief! Ik heb er jaren over moeten doen om die van mij kwijt te raken En of het je staat weet ik niet
pi_62753792
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:40 schreef conleche het volgende:

Ik heb het dan ook niet over alle godsdienstige mensen. Maar over fanatici. Ik zeg niet dat ze allen gewelddadig zijn he! Maar ze zijn intolerant en star in hun geest. Ze kijken op ongelovigen neer als het ware.

Mijn oma zal best van mij gehouden hebben, maar toch noemde ze me een hoer toen ik ongetrouwd samenleefde. Dat soort dingen. Ik vind en dat meen ik serieus, zwaar religieuze mensen gevaarlijk.
Ik heb erg veel, meer dan ik soms zou willen, ervaring met streng gereformeerden. Ik herken het type dat jij omschrijft maar al te goed. Maar dat zegt niet dat Die Hele Groep zo is. Ik heb juist ook met veel refo's de ervaring dat ze voor zichzelf (!) heel streng en star zijn, maar een stuk milder jegens mensen die er niet in geloven.
Doet er niet aan af dat ik me totaal niet kan vinden in hun religieuze starheid, maar ik vind het onplezierig en onterecht dat jij die mensen over één kam scheert met je gereformeerde grootouders.

Edit: sorry, ik hou erover op. Geen zin in religiediscussie op fok! uberhaupt, laat staan in het slanktopic
pi_62753831
Ik vind een schuine pony vaak leuker dan een rechte.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:47:16 #211
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62753876
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:40 schreef conleche het volgende:

Om ook nog iets ontopics te roepen: Mijn ontbijt bestond uit een gekookt eitje met 30 gram rosbief en ik heb net gelunched met een bord gevulde tomatensoep van gisteravond. Vanavond denk ik witlof met ham/kaas en korstje en ee biologisch karbonaadje.
Ik geloof in het fundament van alle religies: Liefde en respect voor elkaar.

O: 2 leksand crisp bread met pindakaas
T: vitalinea
L: 2 geroosterde bammetjes pindakaas + kopje bouillon
T: kiwi + mandarijn
T: appel
D: Nog onbeslist.
Fok!bejaarde
pi_62753888
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

Miss_S: wel leuk kapsel, al zijn ponies wel heul definitief! Ik heb er jaren over moeten doen om die van mij kwijt te raken En of het je staat weet ik niet
Het eerste wat ik besloot over mijn haar toen ik oud genoeg was, was dat ik mijn pony wou laten meegroeien
Maarja heb dit kapsel nu alweer 5 jaar ofzo dus ben wel toe aan verandering
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:48:46 #213
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62753934
Laureline! Ik had je comeback even gemist, sorry.

Hoe was het?
Ik las zojuist dat het goddelijk was. Wat heerlijk!
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:49:21 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62753963
Net weer een afwijzing gehad . Ze hebben inmiddels al een akkoord van iemand anders gekregen voor de baan waar ik naar gesolliciteerd had. Was dus net te laat, anders hadden ze me wel uitgenodigd. Ze houdt m'n brief en cv in portefeuille, omdat iemand met mijn achtergrond en houding volgens haar wel goed bij het team past, maar ze kan niet garanderen dat er op korte termijn weer een plek vrijkomt. Afwachten dus. Iig vonden ze m'n brief heel goed, dus daar ben ik wel blij mee .

En o ja, wb Laureline! .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:50:18 #215
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62754002
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het eerste wat ik besloot over mijn haar toen ik oud genoeg was, was dat ik mijn pony wou laten meegroeien
Maarja heb dit kapsel nu alweer 5 jaar ofzo dus ben wel toe aan verandering
Hehe volgens mij heeft bijna iedereen toen ie klein was een pony gehad Toen ik klein was was ik net Toad van Super Mario Of een Beatle.
pi_62754048
Balen, Viking!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:53:30 #217
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62754109
Bah Viking! We gaan gewoon duimen dat iemand daar binnenkort een hele gave andere baan vindt en dat jij dan daar kan gaan werken No karma issues en iedereen blij
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:54:44 #218
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62754166
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:49 schreef Viking84 het volgende:
Net weer een afwijzing gehad . Ze hebben inmiddels al een akkoord van iemand anders gekregen voor de baan waar ik naar gesolliciteerd had. Was dus net te laat, anders hadden ze me wel uitgenodigd. Ze houdt m'n brief en cv in portefeuille, omdat iemand met mijn achtergrond en houding volgens haar wel goed bij het team past, maar ze kan niet garanderen dat er op korte termijn weer een plek vrijkomt. Afwachten dus. Iig vonden ze m'n brief heel goed, dus daar ben ik wel blij mee .

En o ja, wb Laureline! .
Nou dat is tenminste nog iets positiefs aan de afwijzing.
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:55:25 #219
331 Merel
Be here now.
pi_62754199
quote:
Balen zeg! Voor welke was dat?

Moet ik vanavond nog voor je vragen of vind je die baan sowieso stom? En die andere?
pi_62754300
En is het hier al de hele tijd zo gruwelijk koud? Jezus, ik zit echt te rillen met een steenkoude neuspunt in mijn atelier.
pi_62754437
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:57 schreef Laureline het volgende:
En is het hier al de hele tijd zo gruwelijk koud? Jezus, ik zit echt te rillen met een steenkoude neuspunt in mijn atelier.
Jup, ik heb vanmorgen zelfs handschoenen gekocht
pi_62754442
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:41 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Als je nu eens een aangezichtsfoto van jezelf maakt en dan een pony erop tekent. Weet je gelijk of het wat is.
Sorry, even inbreken... je hoeft die pony niet te tekenen, op deze site kun je jezelf met een paar drukken op de knop een make-over geven, inclusief vele kapsels (dit kapsel-met-pony zit er ongetwijfeld ook tussen, in diverse kleuren). Wel even registreren, de rest wijst zich vanzelf:

http://www.taaz.com/
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:01:48 #223
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62754447
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:57 schreef Laureline het volgende:
welkom in onze herfstdepressie.
KNMI waarschuwt al dat het de aankomende nachten glad gaat worden.
Fok!bejaarde
pi_62754448
Even een week later reageren, maar ik zit nu net die verhalen te lezen van Lieannuh die met de gifgroene string uit de bus lazert, DAD met die ene schoen in de trein en de andere op het perron en Anosmie met de verpletterende aftocht tegen de glazen pui
Daar klaart de dag toch wel weer van op.
pi_62754536
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:01 schreef Laureline het volgende:
zit nu net die verhalen te lezen van Lieannuh die met de gifgroene string uit de bus lazert,
Dat was ik.

Welkom terug.
pi_62754694
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:04 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dat was ik.

Welkom terug.
Excusez! Draag je altijd van dat spannende ondergoed trouwens? Of is het nu meer berekend op publiek, voor als je weer uit de bus valt bijvoorbeeld?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:12:21 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62754806
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:01 schreef Laureline het volgende:
Even een week later reageren, maar ik zit nu net die verhalen te lezen van Lieannuh die met de gifgroene string uit de bus lazert, DAD met die ene schoen in de trein en de andere op het perron en Anosmie met de verpletterende aftocht tegen de glazen pui
Daar klaart de dag toch wel weer van op.
Haha, Vergeetmewelletje lazerde uit de bus hoor, niet Liejannuh .

Oh: spuit 11 .
Niet meer actief op Fok!
pi_62754808
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:08 schreef Laureline het volgende:
Excusez! Draag je altijd van dat spannende ondergoed trouwens? Of is het nu meer berekend op publiek, voor als je weer uit de bus valt bijvoorbeeld?
In tegenstelling tot mijn bovenkleding, is mijn onderkleding altijd exotisch gekleurd.
Maar als ik weer een rok aan doe, wordt het toch maar zwart denk ik.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:13:51 #229
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62754859
ik zit even heel erg te genieten op kantoor, want ben eindelijk weer warm, heb de deadlines van vandaag gehaald, hoef nog éven niet naar buiten, heb géén honger of slechte trek en heb de heerlijke gratis downloads van het concertgebouw orkest (via radio4.nl) op mn oortjes

brahms 2
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:17:47 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62754994
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:55 schreef Merel het volgende:

[..]

Balen zeg! Voor welke was dat?

Moet ik vanavond nog voor je vragen of vind je die baan sowieso stom? En die andere?
Nu kan ik het wel op het forum zetten: voor de functie van junior linguïst bij een bedrijf dat zich bezighoudt met natural language search.
En ik ben natuurlijk wel een beetje teleurgesteld, maar ik was gewoon net te laat, dat is de enige reden dat ik niet uitgenodigd word voor een gesprek. Dus ik hoef me er niet lullig over te voelen.

O ja, dat was ook de brief met de surfde / surfte-fout trouwens, maar die is kennelijk niet opgemerkt en dat terwijl ik vorige week nog bijna de haren uit m'n hoofd trok .
Niet meer actief op Fok!
pi_62755051
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:13 schreef kwakveense het volgende:
ik zit even heel erg te genieten op kantoor, want ben eindelijk weer warm, heb de deadlines van vandaag gehaald, hoef nog éven niet naar buiten, heb géén honger of slechte trek en heb de heerlijke gratis downloads van het concertgebouw orkest (via radio4.nl) op mn oortjes

brahms 2
Nais
Ik luister Graceland van Paul Simon en hoef alleen de toets nog maar af te maken EN ik heb al half gekookt voor vanavond, kunnen we eindelijk eens bijtijds eten
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:20:17 #232
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62755086
ow balen vik! (ik lees nu pas bij)

en heel veel sterkte DaD!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:21:05 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62755112
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:20 schreef kwakveense het volgende:
ow balen vik! (ik lees nu pas bij)

en heel veel sterkte DaD!
Fijn dat je je weer beter voelt . Van muziek kun je zó gelukkig worden .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:24:27 #234
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62755219
en van een werkende verwarming en gelukte stukken tekst ook

vanavond weer bikkelen in mn nieuwe huis maar krijg hulp van een vriendin. nu even moed verzamelen om er zo heen te gaan en een paar laatste klusjes hier doen.
pi_62755799
quote:
gecondoleerd en sterkte
pi_62755816
WB Laureline, balen Viking, lekker klussen Kwak, dan is je huisje snel woonklaar en kan je heerlijk gaan genieten.
Wat eet je CF?
Overigens: penicilline in je bil doet zéér.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:47:01 #237
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62755902
arme esse stomme p(r)ik!

de lucht hier buiten is mosterdgeel met in de verte diepdonkergrijs. gatver!
pi_62755958
quote:
Gecondoleerd en sterkte de komende dagen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62755979
Eetlijstje is trouwens weer evil, vandaag. Er was niets in huis enzo.

O: kriekensap
T: bakje rijstcrackers (130 kcal)
L: bakje yoghurt met blauwe bessen
T: bakje rijstcrackers, nu met chilisaus
T: rookamandelen
T: meer rookamandelen
T: nog meer rookamandelen
D: kikkererwten, paprika, rode ui en courgette met marokkaanse tomatensaus.
pi_62756005
Ik ben weer thuis. Wat veel geklets zeg . Even op een paar dingen reageren. Oh en ik heb mijn wiskunde trouwens wél gehaald. Nog best goed zelfs. Docent gaf me een compliment .
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:33 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Chico? U there? Is er bij de UvA gebouwen draadloos internet?
Het is er, maar het lukt klasgenoten al sinds begin dit jaar niet om in te loggen op het netwerk .
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook altijd. En nog steeds. Al weet ik nu wel waar ik naartoe zou gaan: mn vriend. Alsof zijn ouders mijn ouders niet vertellen waar ik ben .
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mijn vader zei altijd: "Tot je 18 bent het huis uit gaat, zijn wij de baas over jou , daarna mag je zelf weten wat je doet."
En ik durfde nooit zo goed tegen hem in te gaan .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62756268
Gelukkig ga ik zo weer eten want een paar stukjes sushi vullen toch niet heel geweldig
Tussendoor ook nog even een half uurtje yoga gedaan op de wii fit
En vanavond mag ik weer buikdansen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:15:34 #242
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62756816
hey PF: in het buitenland wonen is lang niet altijd zo spannend, soms is het gewoonweg kut. Zoals nu.

Ten eerste is m'n oma vandaag geopereerd. Ze heeft blaaskanker, en ze zouden de blaas eruit halen, maar de kanker is al te ver en er zijn uitzaaiingen, dus dat is niet gebeurt. Ze kan verder niet geholpen worden, dus het is verder alleen maar een kwestie van pijn bestreiden. Ze wil zo min mogelijk pijn, en zal ook euthanasie plegen als het te erg wordt. Verder ben ik zo trots op het oude mens...ze heeft een niet-reaninmeren verklaring getekend voor de operatie, en zei toen (vertaald uit het fries) "Ach, het oude mens moet toch ergens aan dood gaan". Ze is zo stoer!

Ten tweede is het hier nu om 4 uur al donker, koud en regent het. En ik heb nu wel een beetje heimwee.
pi_62756866
Wat rot van je oma, Nyn

Ik zit ook even te balen van het wonen in het buitenland. Arghhh, de hiërarchie hier!
  Vis een optie? dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:24:21 #244
70532 loveli
N
pi_62757072
Sterkte, DaD.
crap in = crap out
pi_62757202
Wat een lieve meisjes hier. . Voor degenen die het vroegen, hij was al een hele poos ziek, maar toch is het nog even schrikken.

En ik ben blij dat ik Laureline nog even heb kunnen laten lachen, hehe.
pi_62757556
Laureline WB!
Balen Vik en ook voor Nyn een dikke kus!

Mijn tante is gister bevallen op de dag dat mn vader 69 zou worden... het is een meisje en heeft de enige meisjesnaam die hier al jaaaaaaren vast stond, mocht er ooit een meisje komen! Nou zijn 5 kids écht wel genoeg...Maar het doet toch een beetje pijn!
pi_62757640
quote:

En o ja, wb Laureline! .
Jammer Viking!
pi_62758458
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:15 schreef AKnynke het volgende:
hey PF: in het buitenland wonen is lang niet altijd zo spannend, soms is het gewoonweg kut. Zoals nu.

Ten eerste is m'n oma vandaag geopereerd. Ze heeft blaaskanker, en ze zouden de blaas eruit halen, maar de kanker is al te ver en er zijn uitzaaiingen, dus dat is niet gebeurt. Ze kan verder niet geholpen worden, dus het is verder alleen maar een kwestie van pijn bestreiden. Ze wil zo min mogelijk pijn, en zal ook euthanasie plegen als het te erg wordt. Verder ben ik zo trots op het oude mens...ze heeft een niet-reaninmeren verklaring getekend voor de operatie, en zei toen (vertaald uit het fries) "Ach, het oude mens moet toch ergens aan dood gaan". Ze is zo stoer!

Ten tweede is het hier nu om 4 uur al donker, koud en regent het. En ik heb nu wel een beetje heimwee.
oh wat naar

sterkte enzo meis

en ff doorbijten veel bellen en mailen en en ja.... ik weet ook niet wat ik je nog meer kan aanraden

Ja doei.
pi_62758603
As for me:

ik moet écht wat gaan doen aan mijn studie, zo ga ik het namelijk niet redden
Het is nu vooral een jaar van vakken 'waar je je even doorheen moet slaan', en daarna komen de echt leuke vakken en ik ben zo iemand die echt keigoed is in de vakken die ze leuk vindt, maar zuigt in de vakken die ze niet leuk vindt omdat ze denkt dat ze 't toch niet kan

Dus, ik moet de komende 3 maanden maar even goed worden in waar ik denk niet goed in te zijn, goed genoeg voor een 6 in ieder geval... dus moet ook maar 's wat minder vaak in de dagcijfers terug te vinden zijn op Fok!

Vanavond met René een planning/plan van aanpak maken om de boel in te halen en ergens wat motivatie downloaden zodat ik 't allemaal nog ga redden dit semester...
Ja doei.
pi_62758702
Succes ermee MoBlo, je kan het
pi_62758752
MoBlo: zullen we afspreken om elkaar weg te jagen als we elkaar overdag op FOK! tegenkomen?

Maar serieus, succes. Je hebt in elk geval de goede instelling om je eigen zwakke punten aan te pakken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:38:29 #252
163650 Greys
pi_62758810
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:01 schreef Anosmie het volgende:

[..]

welkom in onze herfstdepressie.
KNMI waarschuwt al dat het de aankomende nachten glad gaat worden.
Ik voel me bijjjjjna schuldig dat ik elke dag 30 graden heb
Hoi liefjes, ik kom even naar jullie zwaaien!

En ik heb nog niet 1 keer aan mijn vent gevraagd per mail of telefonisch of de koelkast al leeg is en of de kat nog leeft, stoer he?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:43:16 #253
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62758925
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik voel me bijjjjjna schuldig dat ik elke dag 30 graden heb
Hoi liefjes, ik kom even naar jullie zwaaien!

En ik heb nog niet 1 keer aan mijn vent gevraagd per mail of telefonisch of de koelkast al leeg is en of de kat nog leeft, stoer he?
Ik dacht al: "Huh, ze zou toch een week wegblijven?" .
Heb je het naar je zin daar? Geniet ervan hè! .
Niet meer actief op Fok!
pi_62759086
Sterkte AKnynke en DAD...

Wat kunnen kcals toch sneaky optellen! Tien oudhollandse pepernootjes ofzo is al bijna 100 kcal, kopje hot choco Senseo is 110 kcal, 1 apekop is 30 kcal...1 plak roggebrood 100 kcal, zit je al op bijna 350 kcals aan tussendoortjes, terwijl het echt niet veel is.
pi_62759422
Inderdaad cinnamongirl! Ik heb onderhand een repertoire ontwikkeld van tussendoortjes die ik redelijk onbezorgd kan nemen (droog geroosterd brood, een banaan, Optimel) maar het zijn dat soort kleine dingen waar het ongemerkt misgaat als je even wat minder oplet, en vaak zijn ze het niet eens waard. Gisteren had ik geen brood bij me en duurde het college langer dan gepland dus had ik een Sultana YoFruit uit de automaat gehaald, leek me de minst ongezonde optie, maar in één zo'n ding zitten ook nog 73 kcal.
Bij een patatje heb je tenminste nog door hoe slecht het is, dan kun je er ook extra van genieten.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:10:45 #256
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62759643
Sterkte AKnynke en DaD!

Ik heb net Fanta Zero gekocht, kijken of dat net zo lekker is als gewone Fanta
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_62759812
Mijn vriendje is ziek Nu ik dit typ hoor ik hem overgeven

Iemand enig idee wat dé remedie tegen kramp, misselijkheid en hoofdpijn is? Van zitten wordt ie dizzy, van liggen krijgt ie nog meer pijn. Slapen lukt niet.

Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_62759891
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:03 schreef Mini_rulez het volgende:

Bij een patatje heb je tenminste nog door hoe slecht het is, dan kun je er ook extra van genieten.

Ik heb lang vertwijfeld geroepen dat ik afval-resistent was omdat ik immers zo netjes at. Maar ik haalde het nooit door de kcal-checker en telde de verborgen kcals niet mee....zakje suiker in de koffie, paar dropjes, lik extra pindakaas....groot glas sap en inderdaad de Sultana's hier en daar...buiten die tussendoortjes weet ik nu ook dat er heel erg veel kcals zitten in die poedersauzen van bijv. Knorr wereldgerechten, tacomix en lasagnesaus...niet dat ik dat veel gebruikte (anti-zakjes) maar toch!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:18:24 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62759893
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:15 schreef Goodbye het volgende:

Iemand enig idee wat dé remedie tegen kramp, misselijkheid en hoofdpijn is? Van zitten wordt ie dizzy, van liggen krijgt ie nog meer pijn. Slapen lukt niet.

Dus de Indische maaltijd is niet zo goed gevallen gisteravond? Had je toch maar mijn maaltijdsalade klaargemaakt hè? .

En nee sorry, ik heb geen idee. Als ik niet fit ben ga ik altijd liggen.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:19:50 #260
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62759945
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:15 schreef Goodbye het volgende:

Als slapen niet lukt heb ik eigenlijk geen tips
Een paracetamol voor de hoofdpijn? Als die binnenblijft en dan toch proberen te slapen?

Beterschap voor hem, wat vervelend..
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_62760019
He jakkes, Nynke.Sterkte hoor!

En MoBlo; als je jezelf maar voor ogen kan houden dat als je dit jaar niet 'even' die vakken doet je het volgend jaar nóg een keer 'even' moet doen, zal het wel lukken ...
pi_62760023
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:19 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Als slapen niet lukt heb ik eigenlijk geen tips
Een paracetamol voor de hoofdpijn? Als die binnenblijft en dan toch proberen te slapen?

Beterschap voor hem, wat vervelend..

Paracetamol wil meneer niet, want dat gaat niet samen met z'n buikpijn meent-ie. In dat geval heb ik ook geen medelijden met hem hoor Maarrrrr niks is erger dan iemand waar je van houdt helemaal verlept zien zitten/liggen

en Vik:
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_62760029
Sla hem knock-out? Of voer hem lekker veel ibuprofens, word je heel slaperig van en bovendien gaat de pijn ervan weg
pi_62760064
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Sla hem knock-out? Of voer hem lekker veel ibuprofens, word je heel slaperig van en bovendien gaat de pijn ervan weg
Zie bovenstaand monoloog. Maar eigenlijk vind ik dat hij idd gewoon ibu's moet nemen. Zodat hij iig kan slapen!
pi_62760209
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:22 schreef cinnamongirl het volgende:
O heb jij dat ook? Dat je slaperig wordt van ibu??? Ik dus ook! Ik kan bv. eigenlijk nooit slapen overdag en gisteren nam ik een advilletje tegen de hoofdpijn en verdomd ik lag heerlijk te tukken, midden op de dag!
pi_62760257
Goodbye: je kan hem ook een beetje cola voeren: tegen somimge soorten misselijkheid helpt dat ook. Je moet dan eerst de ergste bubbels eruit roeren.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:29:06 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62760264
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:22 schreef Goodbye het volgende:
en Vik:
.
Niet meer actief op Fok!
pi_62760276
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:27 schreef conleche het volgende:

[..]

O heb jij dat ook? Dat je slaperig wordt van ibu??? Ik dus ook! Ik kan bv. eigenlijk nooit slapen overdag en gistere nam ik een advilletje tegen de hoofdpijn en verdomd ik lag heerlijk te tukken, midden op de dag!

Met iets van 2 stuks van 400 mg per stuk heb ik dat al! En alleen van ibu, niet van aspirine of paracetamol!
pi_62760362
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:28 schreef conleche het volgende:
Goodbye: je kan hem ook een beetje cola voeren: tegen somimge soorten misselijkheid helpt dat ook. Je moet dan eerst de ergste bubbels eruit roeren.
Volgensmij heb ik geen cola in huis... Denk je dat het zou werken als hij net een kopje thee er uit heeft gegooid?
pi_62760400
Wat zielig is dat, he... Als iemand zo lam & ziek is. Ik heb niet echt tips, enkel: beterschap
pi_62760513
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:29 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Met iets van 2 stuks van 400 mg per stuk heb ik dat al! En alleen van ibu, niet van aspirine of paracetamol!
Ik neem idd ook altijd ibu's als ik me echt beroerd voel, zodat ik er lekker doorheen kan slapen.
pi_62760538
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:31 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Volgensmij heb ik geen cola in huis... Denk je dat het zou werken als hij net een kopje thee er uit heeft gegooid?
Ik weet het niet, maar ik kreeg het een keer van mijn bazin toen ik nog in Frankrijk woonde en die zei dat het zelfs standaard in iedere ambulance (in Frankrijk dus) werd meegenomen, omdat mensen heel vaak misselijk zijn na ongelukken ed. Ik denk wel dat suiker er iets mee te maken heeft, dus ik zou niet voor de light variant gaan. Maar denk je dat hij voedselvergiftiging heeft? Of meer buikgriep?
pi_62760562
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:32 schreef ColdFeet het volgende:
Wat zielig is dat, he... Als iemand zo lam & ziek is. Ik heb niet echt tips, enkel: beterschap
Ja, mijn hart kan daar echt niet tegen hoor. Hij is normaal heel sterk, niet iemand die met een koutje loopt te mekkeren zegmaar. En nu gaat ie dingen zeggen als 'Als ik dood ga moet je het huis niet onder de zoveel ton verkopen hoor ' Mannen
pi_62760601
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:36 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, mijn hart kan daar echt niet tegen hoor. Hij is normaal heel sterk, niet iemand die met een koutje loopt te mekkeren zegmaar. En nu gaat ie dingen zeggen als 'Als ik dood ga moet je het huis niet onder de zoveel ton verkopen hoor ' Mannen

Sorry!
pi_62760613
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar ik kreeg het een keer van mijn bazin toen ik nog in Frankrijk woonde en die zei dat het zelfs standaard in iedere ambulance (in Frankrijk dus) werd meegenomen, omdat mensen heel vaak misselijk zijn na ongelukken ed. Ik denk wel dat suiker er iets mee te maken heeft, dus ik zou niet voor de light variant gaan. Maar denk je dat hij voedselvergiftiging heeft? Of meer buikgriep?
Oja, dat colaverhaal had je al eens verteld!

Ik denk buikgriep, omdat hij gister ook al wat last had van buikpijn/diarree.
pi_62760627
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Sorry!
Ja, i know
pi_62760722
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:37 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oja, dat colaverhaal had je al eens verteld!

Ik denk buikgriep, omdat hij gister ook al wat last had van buikpijn/diarree.
O god, nu word ik ook al dement!
pi_62760776
Lijstje van vandaag:

O: 2 x VitaLinea
TLT: verdeeld over de dag een meergranenpistolet kiprollade en een meergranenpistolet rosbief
D: salade van spinazie, tomaten, pijnboompitten met twee rundvleeshamburgers

En ik ga dus echt wel nog de Jelly Belly Beans opeten die ik uit Texas heb meegenomen.
pi_62760840
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:39 schreef conleche het volgende:

[..]

O god, nu word ik ook al dement!
Nee joh, dit was toch nodig voor de situatie Wanneer het om onbenullige zaken gaat, zoals wat X drie weken geleden heeft gepost en wat ik 5 weken en 3 dagen geleden voor buschauffeur had heb ik een supergeheugen .
pi_62760860
quote:

[..]

Die opmerking, prachtig. . Maar beterschap voor hem, ziek zijn is klote.
pi_62760904
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:41 schreef Isegrim het volgende:

En ik ga dus echt wel nog de Jelly Belly Beans opeten die ik uit Texas heb meegenomen.
Vorig jaar heb ik karrevrachten Hot Tamales meegenomen uit de VS, soort hete jellybeans. Die kon ik dooreten tot ik dubbelklapte van de buikpijn en mijn mond en keel in de fik stonden.

Waarom hebben wij dat niet hier? En waarom ook geen kaneelkauwgom??He?!He?!

Die claim ook op dat pakje 'Fat Free Candy'. Ja, dat maakt het okee.
pi_62760949
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:44 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik karrevrachten Hot Tamales meegenomen, soort hete jellybeans. Die kon ik dooreten tot ik dubbelklapte van de buikpijn en mijn mond en keel in de fik stonden.

[ afbeelding ]

Ik heb veertig pakjes kaneelkauwgom in mijn bezit. En bij Jelly Belly Beans zit ook Sizzling Cinnamon, die al eens geprobeerd? Jamin.
pi_62760985
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:41 schreef Isegrim het volgende:
Lijstje van vandaag:

O: 2 x VitaLinea
TLT: verdeeld over de dag een meergranenpistolet kiprollade en een meergranenpistolet rosbief
D: salade van spinazie, tomaten, pijnboompitten met twee rundvleeshamburgers

Ik heb je reisverslag gelezen, heel leuk om te lezen! En indrukwekkend.

Mijn lijstje:
O: Brinta met halfvolle melk en zoetstof
T: yoghurt met granola
L: 4 crackers met jam (ik wilde nog een gekookt eitje, maar die waren op in de kantine)
T: stroopwafel
D: kipvink, broccoli, tomaat, paprika
T: vanilleroom
pi_62761013
Ik ga maar weer eens buikdansen
Daarna mag ik naar mijn vriendje in Leiden rijden om daar rond 12 uur aan te komen en dan de volgende ochtend weer terug naar huis te rijden toch leuk dat verliefd zijn
pi_62761035
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb veertig pakjes kaneelkauwgom in mijn bezit. En bij Jelly Belly Beans zit ook Sizzling Cinnamon, die al eens geprobeerd? Jamin.
Wow! Wrigley's Big Red, of Dentyne?
Hm, ik ga binnenkort eens even langs de Jamin!
pi_62761070
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Wow! Wrigley's Big Red, of Dentyne?
Hm, ik ga binnenkort eens even langs de Jamin!
Big Red, die verpakkingen zijn handiger qua meenemen (tien pakjes in een grootverpakking).
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:49:39 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62761094
quote:
'Als ik dood ga moet je het huis niet onder de zoveel ton verkopen hoor '
_!!!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:54:10 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62761180
Ik ga straks de Nationale Bijbeltest doen . Samen met Mark. En Mark wint altijd. Ik ben 17 jaar lang naar de kerk geweest, heb op een christelijke school gezeten en ik ben vrij goed bekend met de bijbelverhalen, maar toch heb ik grote moeite met die test . Al die details die ze vragen .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:57:48 #289
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62761362
quote:

[..]

Vorig jaar heb ik karrevrachten Hot Tamales meegenomen uit de VS, soort hete jellybeans. Die kon ik dooreten tot ik dubbelklapte van de buikpijn en mijn mond en keel in de fik stonden.

[ afbeelding ]

oeh, die zijn super lekker!
pi_62761368
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga straks de Nationale Bijbeltest doen . Samen met Mark. En Mark wint altijd. Ik ben 17 jaar lang naar de kerk geweest, heb op een christelijke school gezeten en ik ben vrij goed bekend met de bijbelverhalen, maar toch heb ik grote moeite met die test . Al die details die ze vragen .
Jij zette gewoon je hoorapparaat uit in de kerk
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:59:33 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62761447
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:57 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Jij zette gewoon je hoorapparaat uit in de kerk
Dat klopt eigenlijk wel ja .
En mijn moeder zei dan achteraf: "Wat luisterde je aandachtig! ", maar ik was gewoon heel, heel ver weg .
Niet meer actief op Fok!
pi_62761470
quote:
Dat staat hier ook op sommige snoepjes. Maar in de VS snappen ze écht niet hoe het werkt. Vet is slecht en suiker is okay. Goh, vreemd dat er zoveel vadsige mensen rondlopen daar.
pi_62761492
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat klopt eigenlijk wel ja .
En mijn moeder zei dan achteraf: "Wat luisterde je aandachtig! ", maar ik was gewoon heel, heel ver weg .
Jij zat gewoon te dromen over geile wijven.
pi_62761497
.........of je telde alle balken bovenin. Als ze dat nou eens zouden vragen........
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:01:45 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62761548
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:00 schreef conleche het volgende:
.........of je telde alle balken bovenin. Als ze dat nou eens zouden vragen........
Haha! Ik telde altijd het aantal orgelpijpen en het aantal tekentjes dat op het liedbord stond . En daarna ging ik dan de getallen bij elkaar optellen. En tellen hoe vaak elk getal en elke letter voorkwam .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:03:23 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62761640
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij zat gewoon te dromen over geile wijven.
Ik had geen zondige gedachten in het huis Gods .
Niet meer actief op Fok!
pi_62761707
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik had geen zondige gedachten in het huis Gods .
Ik geloof je meteen.
pi_62761723
Of de ideale positie op die verrotte kerkbank vinden
pi_62761817
Ja, wie heeft er ooit verzonnen dat je in de kerk niet lekker mag zitten? Vindt God dat niet goed ofzo?
pi_62762035
Het aantal kcal dat in een kauwgompje zit, is dat eigenlijk als je het doorslikt of is dat wat je er met kauwen uithaalt?
pi_62762186
vol
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')