Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Of zo
Oooooh ik weet nog een leuke statistiek
Dat een dik kind
met slimme ouders op latere leeftijd wel dun kan worden (50%)
en met laag opgeleide ouders veel minder (30%)
Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
Ik zeg altijd: "Ik ben niet slim. Ik ben gewoon goed in het verbloemen van mijn onmetelijke domheid."quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik probeer in ieder geval te doen alsof..
Tot hier voel ik je!quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:15 schreef SHE het volgende:
Ik haatte wiskunde. Ik was er ook slecht in, net als Algebra.
Nog slechter was ik in op tijd komen. Of uberhaupt op school komen.
Hier niet meerquote:Waarbij ik wel even wil vermelden dat ik , ondanks mijn guitige snoet, wel cum laude van school af kwam.
2 negens, rest tienen, incl mondeling.
Doet u dat maar na op een montessori lyceum. Was ik toch niet zo stom als ik eruit zag
Awww, kudo's voor jouquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ja heel slimhad een 2 voor mn toets programmeren
yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.
Eigen dagelijkse consumptie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?
Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houdenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.
Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebbenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Eigen dagelijkse consumptie.
bron is rivm rapport
ohoquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Volgens mij deed iedereen dat.quote:
Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij deed iedereen dat.
Of niet?.
Maar ik ben niet dik geworden van snoepen of chips op zich. Ik was een enorme zeurpiet bij het avondeten, dus ik at vaak weinig van mijn warme maaltijd en dan kreeg ik om 20 uur honger en ging ik ijs met hagelslag en slagroom eten of crackers met hagelslag.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebben
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ohoHet leken er meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En dat spoilerverhaal herken ik ook: mijn zus en ik kregen allebei eens een cadeautje van mams. Ik mocht eerst kiezen en ik koos het grootste pakje (). Er zat een beeldje van een konijntje in. Mijn zus had ook een konijntje, maar dan een lief, klein, schattig konijntje
. En die wilde ik eigenlijk nog liever
![]()
.
Niet meer actief op Fok!
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vierenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind. En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild
.
[ afbeelding ]
Ik pakte dat gewoon als mijn ouders weg warenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.
Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graagquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Mini_rulez het volgende:
PF: leren kun je ook leren, daar zijn cursussen voor. Misschien wel handig nu je verder studeert.
Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn vriend beweert dat iedereen even intelligent geboren wordt, maar dat dat op latere leeftijd verschilt door de opvoeding in de eerste paar jaar van zijn/haar leven. Ik vind dat onzin.
Ik ben thuis nooit gestimuleerd me te ontwikkelen, mijn ouders werken met hun handen. En toch haalde ik met 0,0 moeite atheneum.
Peaches.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind. En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild
.
[ afbeelding ]
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!"quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vierenO nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
Ik wilde precies hetzelfde zeggen! Behalve dan dat ik wel wist dat 'het kind' een meisje isquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vierenO nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
dát zijn natuurlijk wel de verhalen die verjaardagen voor anderen leuk maken... is eens iemand anders de lulquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!".
Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graag
Echt, ik snap eigenlijk niet wat ik @ een schule doe. Maar als ik fulltime callcenter werk doe dan denk ik echt: nooes i'm wasting my time!
Dan vertel je het toch iedereen behalve het kind?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!".
Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.
Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn vader dronk elke dag fanta en at heel veel snickers
Dus dat mocht ik ook altijd
En als kind op vakantie altijd vier magnums en zo
Nee ik ben nooit dik geweest, eerder skinny!
Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.
Zullen je oom en tante blij mee zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.
Soms zit er gewoon niet meer in! Mijn nichtje bijvoorbeeld, die doet MBO-4 en die kan gewoon echt never nooit niet een scriptie schrijven o.i.d. Dat is van een te hoog abstractieniveau. Maar mijn vriend zegt, dat ze dat puur niet kan vanwege haar opvoeding!
Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoortquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn vader dronk elke dag fanta en at heel veel snickers
Dus dat mocht ik ook altijd
En als kind op vakantie altijd vier magnums en zo
Nee ik ben nooit dik geweest, eerder skinny!
idd, mijn moeder deed dat niet omdat er op eten gelet moest worden maar omdat het not done is om uit een zak/pak whatever te (vr)etenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
Haha, ik ben er op m'n 13e wel mee gestopt,quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.
Geef 's een link?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]Ik kan het wel opzoeken
of ik interpreteer het niet goed
ik werk pas net met bronnen
Nou, gen... Het ligt er ook aan hoe hard je hebt moeten werken op de middelbare school. Ik heb ook nooit goed geleerd om discipline op te brengen om al mijn huiswerk te maken of lang achter elkaar te leren, omdat het nooit nodig was. Maar je kunt het altijd nog inhalen, denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)
Mijn moeder doet iets met (speciale) kinderen, dus die is sowieso heel goed met kinderen! Mijn vader was thuis, en die was dan "tof" omdat we van hem alles mochtenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
En jij denkt dat mijn wederhelft daar zijn mond over gaat houden?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dan vertel je het toch iedereen behalve het kind?
Ik verdenk mijn ouders er van sinterklaas op 3 december etc. gevierd te hebben wegens logistieke planning
Mijn ouders niet; mijn moeder heeft een idioot, anorectisch eetpatroon en mijn vader is een snaaier pur sang, die eet rustig een halve zak borrelnootjes en een half pond kaas op een avond.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
De havo heb ik gehaald door...Niks te doen en er nooit te zijnquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:13 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou, gen... Het ligt er ook aan hoe hard je hebt moeten werken op de middelbare school. Ik heb ook nooit goed geleerd om discipline op te brengen om al mijn huiswerk te maken of lang achter elkaar te leren, omdat het nooit nodig was. Maar je kunt het altijd nog inhalen, denk ik.
Bij mij thuis werd met trots zoveel mogelijk eten bij gasten naar binnen gepropt, en de koektrommel bleef bijvoorbeeld heul lang staanquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
das lastig ja...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn ouders niet; mijn moeder heeft een idioot, anorectisch eetpatroon en mijn vader is een snaaier pur sang, die eet rustig een halve zak borrelnootjes en een half pond kaas op een avond.
Geen wonder dat ik moeite heb met een normaal eetpatroon
Een matig eetpatroon kan ook problemen geven. Zodra ik het huis uitging, ontdekte ik dat ik nu lekker kon eten wat ik wou! Lekker wel een hele zak chips! Lekker wel snoep en 3 keer opscheppen! Maar dat was maar tijdelijk. En, ik bleef me er natuurlijk wel gewoon van bewust van wat 'normaal' is qua porties.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn ouders niet; mijn moeder heeft een idioot, anorectisch eetpatroon en mijn vader is een snaaier pur sang, die eet rustig een halve zak borrelnootjes en een half pond kaas op een avond.
Geen wonder dat ik moeite heb met een normaal eetpatroon
Nee, daarbij is het wel zo leuk in Paradiso. Ik heb ze daar een aantal jaar geleden al eens gezien, dat was echt tof!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Geef 's een link?
Kim: zijn er niet kort daarna nog meer concerten in de buurt? In Parijs ofzo? Dat je daar dan toevallig heen moet
Dat heb ik ook gehad! Op gegeven moment maakten vriendje en ik bijna elke avond nog een late night snack, vette zooi zoals frikandellen, niemand die er wat van zei. Maar ja, daar gaat de lol ook snel genoeg vanaf.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:19 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Een matig eetpatroon kan ook problemen geven. Zodra ik het huis uitging, ontdekte ik dat ik nu lekker kon eten wat ik wou! Lekker wel een hele zak chips! Lekker wel snoep en 3 keer opscheppen! Maar dat was maar tijdelijk. En, ik bleef me er natuurlijk wel gewoon van bewust van wat 'normaal' is qua porties.
Tegenwoordig ben ik ook redelijk matig, en zal ik ook mijn kinderen doordeweeks geen frisdrank/chips geven en heel afentoe een snoepje (maar geen hele candybar ofzo!!). En nooit 4 ijsjes op 1 dag ofzo.
Waarom was je zo vroeg uit huis? Omdat je echt wild was of?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:30 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat ik in de basis wel slim ben (gezien het feit dat ik op de lagere school altijd tienen had en altijd na een minuut of 10 klaar was met whatever we moesten doen. (dan mocht ik daarna het werk van de andere kinderen nakijken en een plaatje plakken bij een 10 en een stempeltje zetten bij de 8ten en 9ens, de stomme kinderen kregen de stomme plaatjes, dat begrijp je) Ik heb alleen nooit huiswerk leren maken, want dat was niet nodig. Dus op de middelbare school keek ik alleen heel even m'n boeken in, net voor een repetitie (heet dat nu nog zo?) en de eerste 3 klassen van het VWO ging dat op die manier ook nog prima. Maar op den duur ging dat bij wiskunde toch echt de mist in, want als je iets heel vluchtig leert dan zit de basis er niet echt in natuurlijk. Intussen was ik ook het huis uit (op 15 jarige leeftijd) dus toen in de 4e ik een drie stond voor wiskunde en ik dreigde te blijven zitten ben ik op een goede dag het kantoor van de decaan binnengegaan en gezegd dat ik van mening was dat havo toch een betere opleiding voor mij was.
Ik sprak niet zo heel lang geleden een leraar uit die tijd. En die vertelde dat ze op de lerarenvergadering vaak hadden gesproken over "die wilde" die nooit in de les kwam en of ik misschien van school moest worden gestuurd. Maar hij en m'n leraar Engels hebben dat voorkomen en gesteld: ze komt opdagen voor toetsen, ze haalt goeie cijfers (ja duh, dat was de havo), dus laat haar nu maar.
Vandaar dat ik gisteren zei, dat ik de grote verwachtingen die men van mij had als kind niet helemaal heb waargemaakt.
Nee de 1e ben je 12/13, de 2e ben je 13/14, de 3e 14/15 en de 4e 15/16 Tenminste ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Waarom was je zo vroeg uit huis? Omdat je echt wild was of?
En op je 15e zit je in de 4e/5e?
Ik wasquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee de 1e ben je 12/13, de 2e ben je 13/14, de 3e 14/15 en de 4e 15/16 Tenminste ik.
Ik was wat je zou noemen een wat moeilijke puber en ik kon niet zo goed overweg met m'n moeder.
Ja er schijnen twee type mensen te zijn wat dat betreft (als ik mijn huiswerk had gemaakt dan had ik het je kunnen vertellen) maar wij zijn dan de 1e categoriequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb wel de verwachtingen waargemaakt en zelfs ik heb het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Intelligentie is ook niet alles, je moet er op de juiste manier gebruik van weten te maken. Daar is weinig aandacht voor in het onderwijs.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik was
in de 1e 11/12, de 2e 12/13, de 3e 13/14, de 4e 14/15, de 4e 15/16, de 5de 16/17, de 5de 17/18, de 6e 18/19, de 6e 19/20
en nu 1e van 't HBO ben ik 20/21
Soms vind ik mensen wel tof die dan vroeg uit huis gaan dat ze zo een stap durven te nemen,
of naar het buitenland e.d.
Had mijn verhaal kunnen zijn. Al ging ik wel wat later uit huis (na tig maal weggelopen te zijn). Die hoge verwachtingen had men ook op de school voor journalistiek, maar op de één of andere manier komt het er bij mij nooit echt uitquote:
Klinkt wel dapper, maar ik ben denk ik echt een moeders kindje.. Al begint dat 't afgelopen jaar steeds minder te wordenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Had mijn verhaal kunnen zijn. Al ging ik wel wat later uit huis (na tig maal weggelopen te zijn). Die hoge verwachtingen had men ook op de school voor journalistiek, maar op de één of andere manier komt het er bij mij nooit echt uit
Hm...... Ik ben in alles een beetje goed - net niet goed genoeg. Als ik geniaal slim was dan hoefde mijn communicatie skills niet zo goed te zijn en andersom. Nu zijn ze beide half hald dus net nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zeg altijd maar, iedereen heeft z'n eigen intelligentie: hoge cijfers zijn ook niet alles. Je hebt MBO-ende computerwizzies en WO-ers met een sociale intelligentie van likmevestje. Ieder is ergens goed in(al moet ik zeggen dat ik altijd wel blij ben dat leren me wel makkelijk af gaat
)
Neequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
epische faalOf ben jij een vmbo doorzetter
?
Ik ben twee keer blijven zitten in 4 havo en twee keer gezakt voor m'n vwo. Wat ik eigenlijk nog moet gaan fixen (als in: 2 vakken halen)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:45 schreef mordradead het volgende:
[..]
Nee
1e 12/13 2e 13/14 3e 14/15 4e 15/16 4e 16/17 5e 17/18 1HBO 18/19 2HBO 19/20
Van VWO naar HAVO overgestapt, blijven zitten (mocht 2x op reis) en toen hbo gedaan gestopt en nu opnieuw.
Co schildert wat lukraak rond op zo'n doekie. Verder heeft ze echt geen enkel idee waar ze mee bezig is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Gaat het weer over school, sorry conleche!
Ik vroeg mij laatst af, ben jij ook een echte kunstkenner of maak je vooral kunst?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hm...... Ik ben in alles een beetje goed - net niet goed genoeg. Als ik geniaal slim was dan hoefde mijn communicatie skills niet zo goed te zijn en andersom. Nu zijn ze beide half hald dus net niet
Ik moet mijn ding nog vinden denk ikOh en het afgelopen jaar ben ik er achter gekomen dat ik heel veel goedkeuring en bevestiging nodig heb
Dus daar ga ik aan werken
Soms is het geen kwestie van durven maar zijn de omstandigheden zo dat het niet anders kan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik was
in de 1e 11/12, de 2e 12/13, de 3e 13/14, de 4e 14/15, de 4e 15/16, de 5de 16/17, de 5de 17/18, de 6e 18/19, de 6e 19/20
en nu 1e van 't HBO ben ik 20/21
Soms vind ik mensen wel tof die dan vroeg uit huis gaan dat ze zo een stap durven te nemen,
of naar het buitenland e.d.
Jij moet er altijd weer wat gemeens van makenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Co schildert wat lukraak rond op zo'n doekie. Verder heeft ze echt geen enkel idee waar ze mee bezig is.
Ik ben 1x naar de Ardennen geweest, 1x naar Parijs, twee keer naar Berlijnquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:48 schreef mordradead het volgende:
Mocht je ook 2x op reis? Ik ben naar Barcelona en Berlijn geweest..... het jaar erna kwam m'n zusje in de 4e klas en werd het afgeschaft
Ik woonde altijd 5 minuutjes van schule af, nu iets langerquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:50 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Soms is het geen kwestie van durven maar zijn de omstandigheden zo dat het niet anders kan.
Ik was op m'n 17e het huis uit, maar dat moest wel om de studie te kunnen doen die ik wilde. Je bent niet minder tof omdat je toevallig dichter bij de universiteit/hogeschool woont.
Waar ging je heen, als je wegliep? Ik heb ook weleens zo'n bui gehad dat ik dacht 'grom! Ik loop weg!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Had mijn verhaal kunnen zijn. Al ging ik wel wat later uit huis (na tig maal weggelopen te zijn). Die hoge verwachtingen had men ook op de school voor journalistiek, maar op de één of andere manier komt het er bij mij nooit echt uit
Is niet gemeen, ik stimuleer je om je vragen helder te formulerenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Jij moet er altijd weer wat gemeens van makenJe kan natuurlijk de technieken kennen, waar ik van uit ging dat ze die kent. Maar de vraag was (nu misschien beter geformuleerd) of ze ook veel Historische kennis heeft over werken die bijv. in het rijks museum hangen.
Als je niet te ver van je ouders woont is het helemaal niet eng, dan kun je altijd lekker bij ze langs gaan als je je alleen voelt of hulp nodig hebt of te lui bent om te koken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik woonde altijd 5 minuutjes van schule af, nu iets langerVandaar dat ik ook graag een kamer wil (deze week weer niet
) en nu vind ik het ook niet meer eng maar een logische stap
Herkenbaarquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:50 schreef ColdFeet het volgende:
Ik dacht van wel, toch? Allemaal hoogopgeleid enzo
Dat was Qwea inderdaad. Als je het zo bekijkt is ze al een stuk gezonder bezig dan haar familie... Maar we mogen natuurlijk niet roddelen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Qwea stond toch bekend dat ze niet zo gezond at of was dat iemand anders?
Wel leuk deze uitleg
Hoe leerde jij eten van je ouders?
Oh ja, duidelijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja er schijnen twee type mensen te zijn wat dat betreft (als ik mijn huiswerk had gemaakt dan had ik het je kunnen vertellen) maar wij zijn dan de 1e categorie
Mijn oudste dochter en zoon schelen ongeveer 14 maanden...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn vriend beweert dat iedereen even intelligent geboren wordt, maar dat dat op latere leeftijd verschilt door de opvoeding in de eerste paar jaar van zijn/haar leven. Ik vind dat onzin.
Ik ben thuis nooit gestimuleerd me te ontwikkelen, mijn ouders werken met hun handen. En toch haalde ik met 0,0 moeite atheneum.
Gewoon, naar vrienden, naar vrienden van vrienden, vrienden van vrienden van vrienden, ouders van vrienden...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waar ging je heen, als je wegliep? Ik heb ook weleens zo'n bui gehad dat ik dacht 'grom! Ik loop weg!' maar dan wist ik nooit waar ik heen moest, dus bleef ik maar gewoon.
gelukkig had ie in groep 3 een hele fijne juf... Hij mocht met groep 8 meelezen en met de kleuters buiten spelen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Oeh vamp, dan maak je borst maar nat. Onderwijzers op de basisschool denken zelf nog wel eens dat ze alwetend zijn en de meeste kindjes geloven dat ook, dus ze kunnen niet zo goed tegen wijsneuzen.
* Mini_rulez had in groep 5 regelmatig strafwerk vanwege het verbeteren van de meester.
Ik was dus wel dat kind dat op z'n 4e al kon lezen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn vader leerde mij thuis lezen, heeft geholpen want ik kon het al heel snel heel goed![]()
In groep 3 vertelde ik dat je op de maan minder weegt dan op de aarde en toen verklaarde de juf mij voor gek![]()
Gelukkig wel, anders was ik er niet zo goed vanaf gekomen met al mijn dwarse gedragquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Tinkepink het volgende:
Hetgeen waar mensen écht naar kijken is naar wat je presteert ná je studie. En of je je een beetje kunt gedragen
Mijn vader zei altijd: "Tot je 18 bent zijn wij de baas over jouquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Als ik zei dat ik weg ging lopen begonnen m'n ouders te huilen en zeggen dat ze van me hielden.
Dus dat werkte nooit zo
Jouw ouders zijn leuker dan de mijne, danquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Als ik zei dat ik weg ging lopen begonnen m'n ouders te huilen en zeggen dat ze van me hielden.
Dus dat werkte nooit zo
Oké, ik snap hemquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Is niet gemeen, ik stimuleer je om je vragen helder te formuleren
Yeah, dat voelt nu ook wel zo. Maar ik ben bang dat mijn kamer opeens weg is of zoquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:56 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je niet te ver van je ouders woont is het helemaal niet eng, dan kun je altijd lekker bij ze langs gaan als je je alleen voelt of hulp nodig hebt of te lui bent om te koken.
Dat doet echt zeer he, als je altijd gewen bent om de beste te zijn, en je duikelt tijdens je studie ineens in de categorie middenmootquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:11 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ben ik van mening dat intelligentie en opleidingsniveau bar weinig zegt over iemand. Het geeft wel een indicatie betreffende opnamesnelheid ed, maar vertelt verder eigenlijk bar weinig over de persoon. Vroeger schreeuwde ik ook altijd van de daken dat ik zo goed kon leren enzo. Nu realiseer ik me dat het eigenlijk niemand boeit en dat het me helemaal geen beter en leuker mens maakt enzoHetgeen waar mensen écht naar kijken is naar wat je presteert ná je studie. En of je je een beetje kunt gedragen
Da's fijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:08 schreef vamperotica het volgende:
[..]
gelukkig had ie in groep 3 een hele fijne juf... Hij mocht met groep 8 meelezen en met de kleuters buiten spelen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat doet echt zeer he, als je altijd gewen bent om de beste te zijn, en je duikelt tijdens je studie ineens in de categorie middenmoot
Afijn, natuurlijk heb je gans gelijk. Ik kom er maar bekaaid vanaf
Ik weet niet of het een sneer naar mij was, maar ik ben tijdens mijn studie nooit een middenmoter geweest hoor! Probleem is alleen dat ik veelbelovend blijf en op je 35e mag het er weleens uitkomenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat doet echt zeer he, als je altijd gewen bent om de beste te zijn, en je duikelt tijdens je studie ineens in de categorie middenmoot
Afijn, natuurlijk heb je gans gelijk. Ik kom er maar bekaaid vanaf
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dochter van 5 had het gisteren ineens over dimensies.
Dat iedereen in een andere wereld leeft en mogelijk ook in een andere dimensie. En dat wat wij als waarheid zien, helemaal niet waar hoeft te zijn. En dat het zelfs mogelijk was dat wij helemaal niet echt leven, maar dat het onze droom is, of de droom van iemand anders en dat wij daar pas achter kunnen komen als de droom is afgelopen. Maar alleen als het onze eigen droom is.
Ik had er echt geen benul van dat kleine kinderen al over dat soort thema's nadenken.
Wow... Er zijn waarschijnlijk genoeg volwassenen die daar niet eens over nadenken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dochter van 5 had het gisteren ineens over dimensies.
Dat iedereen in een andere wereld leeft en mogelijk ook in een andere dimensie. En dat wat wij als waarheid zien, helemaal niet waar hoeft te zijn. En dat het zelfs mogelijk was dat wij helemaal niet echt leven, maar dat het onze droom is, of de droom van iemand anders en dat wij daar pas achter kunnen komen als de droom is afgelopen. Maar alleen als het onze eigen droom is.
Ik had er echt geen benul van dat kleine kinderen al over dat soort thema's nadenken.
Ik weet het niet meer. Ik vermoed dat je gelijk hebt. Je staat er alleen niet zo bij stil dat kinderen ook al een heel eigen gedachtenwereld hebbenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dan sta je als mamma wel even gek te kijken, als je 5-jarige dat er zo uit gooit! Aan de andere kant, als je heuuuul ver terug denkt, herinner je je dan niet dat je zelf ook wel eens van die dingen dacht? Ik dacht ook wel vage dingen toen ik klein was, die idd te maken hadden met of wij allemaal 'echt' zijn
Ik droomde toen ik kleiner was in het Engelsquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dan sta je als mamma wel even gek te kijken, als je 5-jarige dat er zo uit gooit! Aan de andere kant, als je heuuuul ver terug denkt, herinner je je dan niet dat je zelf ook wel eens van die dingen dacht? Ik dacht ook wel vage dingen toen ik klein was, die idd te maken hadden met of wij allemaal 'echt' zijn
Nee, ik heb het over mezelf, zie een eerdere post: ik was op het VWO altijd de beste, maar op de uni haalde ik ineens zesjes en zeventjes. En dat doet dan echt wel even zeer voor je egoquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een sneer naar mij was, maar ik ben tijdens mijn studie nooit een middenmoter geweest hoor!
Ja ik voelde mij ook bedrogenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik herinner me wel dat ik het een hele tijd niet meer leuk vond om naar films te kijken toen ik erachter kwam dat die mensen acteurs zijn, omdat ik alleen maar steeds dacht 'het is toch allemaal nep'.
Da's inderdaad ergens het onderschatten van zo'n kind, zonder dat je je ervan bewust bentquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Ik vermoed dat je gelijk hebt. Je staat er alleen niet zo bij stil dat kinderen ook al een heel eigen gedachtenwereld hebben
Ik sprong een keertje van onze schuur af om te kijken of ik kon vliegen. Mijn mama boos: ik zei toch dat je niet kan vliegenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef mordradead het volgende:
Vroeger hadden wij een huis met in de tuin een schuur, een keer ging mijn zusje daar wonen omdat ze boos was
Als je uit eten gaat, moet het ook wel iets zijn wat je echt lekker vindt, hoorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:22 schreef Anosmie het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. En nu zit ik al een kwartier naar het menu te kijken en te bedenken met welk gerecht ik de minste schade aanricht.
Ik denk de spinaziesalade. En biefstuk zondersaus
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:24 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik sprong een keertje van onze schuur af om te kijken of ik kon vliegen. Mijn mama boos: ik zei toch dat je niet kan vliegen. Anos: dat jij het niet kan betekend toch niet dat ik het ook niet kan.
.
Ik was 4![]()
Zo precies als ik het hier opschrijf zei ze het niet hoorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Da's inderdaad ergens het onderschatten van zo'n kind, zonder dat je je ervan bewust bentNet als dat je als kind bijvoorbeeld een pan met soep draagt oid, dat ouders dat snel uit je handen grissen, terwijl je als kind ervan overtuigd bent het best te kunnen.
Ik dacht altijd over inderdaad realiteit, ben ik wel echt, als ik dood ga waar ga ik dan heen, en zijn pappa en mamma daar ook, etc. etc. Maar ik moet zeggen Tinkepink, jouw dochter kan het wel heel mooi zeggen allemaal dan! Volgens mij kunnen weinig kindjes op die leeftijd zich zo goed uitdrukken over zulke moeilijke dingen
Ik vroeg me wel af of andere mensen wel echt bestonden, want die konden toch onmogelijk hetzelfde werken als ik?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik dacht ook wel vage dingen toen ik klein was, die idd te maken hadden met of wij allemaal 'echt' zijn
Haha ik had ook niet gedacht dat ze het precies zo zei hoorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zo precies als ik het hier opschrijf zei ze het niet hoorHet is de samenvatting van een wat langer gesprek. Mijn dochter spreekt gewoon kindertaal.
Er staan wel ok gerechten op, maar niet iets dat ik denk: Jaaaaaaaaahhh!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
Als je uit eten gaat, moet het ook wel iets zijn wat je echt lekker vindt, hoorTonijncarpaccio, coq au vin: kan allemaal best.
Als ik thuis ben is er altijd wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:30 schreef mordradead het volgende:
Ik leer het liefst in een kantine of gewoon in een rumoerige klas waar ik niemand ken.... dan heb ik niet het gevoel dat ik met iemand hoef te gaan praten maar toch geluid om me heen. Als ik ga leren in een bieb of stilteruimte ga ik meer om me heen kijken om te kijken of er nog wat te beleven is of misschien wel met iemand lekker gaan praten.
quote:Quaecunque bona sunt ac praeclara, eorum nihil sine labore ac studio Dii hominibus largite sunt, & virtutem quidem plane amant, sed quia per laborem quaeritur, multi eam deserunt, nam adipiscendi ratio dubia, in adipiscendo labore manifesti.
Ik rende altijd ook keihard wapperend over straat en dan zette ik me ineens af. De bedoeling was natuurlijk dat ik dan zou opstijgen, maar ik elke keer op mn snuit.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]hahaha, tof, dat antwoord! Ik wil ook niet weten hoe vaak ik toen ik een kleuter was al wapperend met m'n armen door de kamer heb gerend omdat ik gedroomd had dat ik kon vliegen en de droom zo echt leek
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb trouwens mijn werkgroep afgesloten met een 7,5(telt voor 1/3 mee) dus kan met iets minder stress het tentamen gaan maken
Ja stom was dat he!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:35 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik rende altijd ook keihard wapperend over straat en dan zette ik me ineens af. De bedoeling was natuurlijk dat ik dan zou opstijgen, maar ik elke keer op mn snuit.
Ik wilde zo graag kunnen vliegen. Dat ik het echt niet kon was echt een desillusie.
Netjes. Maar moet je niet voor elk onderdeel minstens een voldoende halen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb trouwens mijn werkgroep afgesloten met een 7,5(telt voor 1/3 mee) dus kan met iets minder stress het tentamen gaan maken
Bij mij op het HBO ook nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Netjes. Maar moet je niet voor elk onderdeel minstens een voldoende halen?
Bij mij op de uni is compenseren niet mogelijk!
Oh, ik ook. Vooral in de zomer, als het licht was en de vogels buiten nog floten en mijn ouders in de tuin zaten. Dan was ik helemaal over mijn toeren. Hoe konden zij daar gewoon lekker buitenzitten in de wetenschap dat we allemaal een keer dood zouden gaan en dat niemand wist waar we dan naartoe moesten. En wat nou als we de hemel niet konden vindenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik vroeg me wel af of andere mensen wel echt bestonden, want die konden toch onmogelijk hetzelfde werken als ik?
En ik lag vaak wakker omdat ik piekerde over de eindigheid van het heelal.
Daar kon ik echt van in paniek raken.![]()
Oh, en ik heb met mijn intellect niets zinnigs gedaan.
Alhoewel: ik ben wel goed in cryptogrammen en twee voor twaalf enzo.
Op het HBO was dat bij mij ook zo, nu op de universiteit (nog niet) maar goed ik ga wel gewoon voor een voldoende hoorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Netjes. Maar moet je niet voor elk onderdeel minstens een voldoende halen?
Bij mij op de uni is compenseren niet mogelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |