Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Of zo
Oooooh ik weet nog een leuke statistiek
Dat een dik kind
met slimme ouders op latere leeftijd wel dun kan worden (50%)
en met laag opgeleide ouders veel minder (30%)
Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
Ik zeg altijd: "Ik ben niet slim. Ik ben gewoon goed in het verbloemen van mijn onmetelijke domheid."quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik probeer in ieder geval te doen alsof..
Tot hier voel ik je!quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:15 schreef SHE het volgende:
Ik haatte wiskunde. Ik was er ook slecht in, net als Algebra.
Nog slechter was ik in op tijd komen. Of uberhaupt op school komen.
Hier niet meerquote:Waarbij ik wel even wil vermelden dat ik , ondanks mijn guitige snoet, wel cum laude van school af kwam.
2 negens, rest tienen, incl mondeling.
Doet u dat maar na op een montessori lyceum. Was ik toch niet zo stom als ik eruit zag
Awww, kudo's voor jouquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ja heel slimhad een 2 voor mn toets programmeren
yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.
Eigen dagelijkse consumptie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?
Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houdenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.
Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebbenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Eigen dagelijkse consumptie.
bron is rivm rapport
ohoquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Volgens mij deed iedereen dat.quote:
Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij deed iedereen dat.
Of niet?.
Maar ik ben niet dik geworden van snoepen of chips op zich. Ik was een enorme zeurpiet bij het avondeten, dus ik at vaak weinig van mijn warme maaltijd en dan kreeg ik om 20 uur honger en ging ik ijs met hagelslag en slagroom eten of crackers met hagelslag.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebben
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ohoHet leken er meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En dat spoilerverhaal herken ik ook: mijn zus en ik kregen allebei eens een cadeautje van mams. Ik mocht eerst kiezen en ik koos het grootste pakje (). Er zat een beeldje van een konijntje in. Mijn zus had ook een konijntje, maar dan een lief, klein, schattig konijntje
. En die wilde ik eigenlijk nog liever
![]()
.
Niet meer actief op Fok!
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vierenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind. En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild
.
[ afbeelding ]
Ik pakte dat gewoon als mijn ouders weg warenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.
Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graagquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Mini_rulez het volgende:
PF: leren kun je ook leren, daar zijn cursussen voor. Misschien wel handig nu je verder studeert.
Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn vriend beweert dat iedereen even intelligent geboren wordt, maar dat dat op latere leeftijd verschilt door de opvoeding in de eerste paar jaar van zijn/haar leven. Ik vind dat onzin.
Ik ben thuis nooit gestimuleerd me te ontwikkelen, mijn ouders werken met hun handen. En toch haalde ik met 0,0 moeite atheneum.
Peaches.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind. En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild
.
[ afbeelding ]
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!"quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vierenO nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
Ik wilde precies hetzelfde zeggen! Behalve dan dat ik wel wist dat 'het kind' een meisje isquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vierenO nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
dát zijn natuurlijk wel de verhalen die verjaardagen voor anderen leuk maken... is eens iemand anders de lulquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!".
Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graag
Echt, ik snap eigenlijk niet wat ik @ een schule doe. Maar als ik fulltime callcenter werk doe dan denk ik echt: nooes i'm wasting my time!
Dan vertel je het toch iedereen behalve het kind?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!".
Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.
Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn vader dronk elke dag fanta en at heel veel snickers
Dus dat mocht ik ook altijd
En als kind op vakantie altijd vier magnums en zo
Nee ik ben nooit dik geweest, eerder skinny!
Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.
Zullen je oom en tante blij mee zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.
Soms zit er gewoon niet meer in! Mijn nichtje bijvoorbeeld, die doet MBO-4 en die kan gewoon echt never nooit niet een scriptie schrijven o.i.d. Dat is van een te hoog abstractieniveau. Maar mijn vriend zegt, dat ze dat puur niet kan vanwege haar opvoeding!
Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoortquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn vader dronk elke dag fanta en at heel veel snickers
Dus dat mocht ik ook altijd
En als kind op vakantie altijd vier magnums en zo
Nee ik ben nooit dik geweest, eerder skinny!
idd, mijn moeder deed dat niet omdat er op eten gelet moest worden maar omdat het not done is om uit een zak/pak whatever te (vr)etenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
Haha, ik ben er op m'n 13e wel mee gestopt,quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.
Geef 's een link?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]Ik kan het wel opzoeken
of ik interpreteer het niet goed
ik werk pas net met bronnen
Nou, gen... Het ligt er ook aan hoe hard je hebt moeten werken op de middelbare school. Ik heb ook nooit goed geleerd om discipline op te brengen om al mijn huiswerk te maken of lang achter elkaar te leren, omdat het nooit nodig was. Maar je kunt het altijd nog inhalen, denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)
Mijn moeder doet iets met (speciale) kinderen, dus die is sowieso heel goed met kinderen! Mijn vader was thuis, en die was dan "tof" omdat we van hem alles mochtenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |