abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62746412

Het vorige deel: Slank de herfst door # 290 Ja eh, nou doe ik het niet meer!

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_62746451
Ik dacht van wel, toch? Allemaal hoogopgeleid enzo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:50:58 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62746475
laatste tvp voor de komende 3 weken

Ben al de hele dag aan het inpakken, lijstjes aan het maken, doen etc
Ik heb nu helemaal geen zin om te koken of groente te eten . Heb zelfs een krop sla weggegooid die lag te verpieteren en ben bang dat de prei dezelfde weg gaat volgen. Maar goed dat er de komende tijd voor me gekookt wordt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62746495
Of zo

Oooooh ik weet nog een leuke statistiek
Dat een dik kind
met slimme ouders op latere leeftijd wel dun kan worden (50%)
en met laag opgeleide ouders veel minder (30%)

Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
pi_62746499
Ik probeer in ieder geval te doen alsof. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_62746509
Iedereen is slim, maar sommigen zijn iets slimmer dan anderen.
(All animals are equal...)
Are you pondering what I'm pondering?
pi_62746531
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

Oh en dat 1 glas limonade per dag minder bij een kind de kans op ernstig overgewicht kan voorkomen.
Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?
pi_62746550
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Of zo

Oooooh ik weet nog een leuke statistiek
Dat een dik kind
met slimme ouders op latere leeftijd wel dun kan worden (50%)
en met laag opgeleide ouders veel minder (30%)

Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.
pi_62746563
ja heel slim had een 2 voor mn toets programmeren
Ja doei.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:53:55 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746564
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik probeer in ieder geval te doen alsof. .
Ik zeg altijd: "Ik ben niet slim. Ik ben gewoon goed in het verbloemen van mijn onmetelijke domheid."
Niet meer actief op Fok!
pi_62746571
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:15 schreef SHE het volgende:
Ik haatte wiskunde. Ik was er ook slecht in, net als Algebra.
Nog slechter was ik in op tijd komen. Of uberhaupt op school komen.
Tot hier voel ik je!
quote:
Waarbij ik wel even wil vermelden dat ik , ondanks mijn guitige snoet, wel cum laude van school af kwam.
2 negens, rest tienen, incl mondeling.
Doet u dat maar na op een montessori lyceum. Was ik toch niet zo stom als ik eruit zag
Hier niet meer
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:54:11 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746574
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ja heel slim had een 2 voor mn toets programmeren
Awww, kudo's voor jou .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746580
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:53 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Toen ik klein was mochten we niet eens limonade, behalve in het weekend... Chips hetzelfde.
yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62746593
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Minder ten opzichte van wat? Van het gemiddelde, of van zijn eigen dagelijkse consumptie?
Eigen dagelijkse consumptie.
bron is rivm rapport
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:55:29 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746620
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

yep, cola alleen op zaterdag en chips kreeg je in t weekend in een bakje.
Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houden .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746621
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Eigen dagelijkse consumptie.
bron is rivm rapport
Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebben
pi_62746647
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik doordeweeks ook wel eens. Als er een vriendinnetje kwam spelen. En dan het bakje met de meeste chippies voor mezelf houden .
oho
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:56:41 #18
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62746659
Ik ben hier zeker het domst
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:58:55 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746726
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

oho
Volgens mij deed iedereen dat.
Of niet? .

Maar ik ben niet dik geworden van snoepen of chips op zich. Ik was een enorme zeurpiet bij het avondeten, dus ik at vaak weinig van mijn warme maaltijd en dan kreeg ik om 20 uur honger en ging ik ijs met hagelslag en slagroom eten of crackers met hagelslag .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:58:55 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62746727
bluh
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:45 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62746759
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind . En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62746762
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe dat ging bij mij thuis. Volgens mij mocht ik gewoon altijd alles pakken waar ik zin in had, alleen niet meer vlak voor het avondeten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:48 #23
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62746763
slimme terugvindpost dan maar
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62746772
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Volgens mij deed iedereen dat.
Of niet? .

Maar ik ben niet dik geworden van snoepen of chips op zich. Ik was een enorme zeurpiet bij het avondeten, dus ik at vaak weinig van mijn warme maaltijd en dan kreeg ik om 20 uur honger en ging ik ijs met hagelslag en slagroom eten of crackers met hagelslag .
Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.
pi_62746786
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dan ben ik echt heul benieuwd hoe ze dat gemeten hebben
Ik kan het wel opzoeken
of ik interpreteer het niet goed
ik werk pas net met bronnen

Over slimheid: Ik schep bij iedereen de verwachting dat ik geniaal ben,
en ik weet over veel dingen ook wel een beetje, en dat het gewoon verschrikkelijke luiheid is dat ik geen vwo heb gehaald en dat ik slecht ben ik natuurkunde/wiskunde/scheikunde..

Maar ik ben helemaal niet zo slim Wel ben ik beter dan anderen Maar geniaal vwo slim - nee. Ik kan ook niet leren, nooit gedaan.. Ik raak dan altijd in paniek en doe ik maar niets
pi_62746794
Mijn vriend beweert dat iedereen even intelligent geboren wordt, maar dat dat op latere leeftijd verschilt door de opvoeding in de eerste paar jaar van zijn/haar leven. Ik vind dat onzin.
Ik ben thuis nooit gestimuleerd me te ontwikkelen, mijn ouders werken met hun handen. En toch haalde ik met 0,0 moeite atheneum.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:01:20 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746808
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

oho
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leken er meer .
En dat spoilerverhaal herken ik ook: mijn zus en ik kregen allebei eens een cadeautje van mams. Ik mocht eerst kiezen en ik koos het grootste pakje ( ). Er zat een beeldje van een konijntje in. Mijn zus had ook een konijntje, maar dan een lief, klein, schattig konijntje . En die wilde ik eigenlijk nog liever .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746814
PF: leren kun je ook leren, daar zijn cursussen voor. Misschien wel handig nu je verder studeert.
pi_62746819
Wij mochten op zaterdag af en toe chipjes. En op verjaardagen kwam de chips meestal pas op tafel als de kinders in bed lagen. Overdag stonden er wel nootjes enzo op tafel. Maar dat was voor de Grote Mensen. Wij kregen taart en een extra snoepje.

Als ik soms zie wat er nu allemaal op tafel komt bij een kinderverjaardag dan word ik plaatsvervangend misselijk.
Fok!bejaarde
pi_62746822
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik zie net dat de Presidents of the United States volgend jaar maart weer in Paradiso spelen. Op de verjaardag van het kind . En die zijn zo cool, daar had ik echt wel heengewild .

[ afbeelding ]
Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vieren O nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:01:48 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62746827
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat een relaxte ouders heb jij. Als ik mijn avondeten niet opat, hoefde ik 's avonds echt geen ijs te verwachten.
Ik pakte dat gewoon als mijn ouders weg waren .
Niet meer actief op Fok!
pi_62746860
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Mini_rulez het volgende:
PF: leren kun je ook leren, daar zijn cursussen voor. Misschien wel handig nu je verder studeert.
Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graag

Echt, ik snap eigenlijk niet wat ik @ een schule doe. Maar als ik fulltime callcenter werk doe dan denk ik echt: nooes i'm wasting my time!
pi_62746861
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn vriend beweert dat iedereen even intelligent geboren wordt, maar dat dat op latere leeftijd verschilt door de opvoeding in de eerste paar jaar van zijn/haar leven. Ik vind dat onzin.
Ik ben thuis nooit gestimuleerd me te ontwikkelen, mijn ouders werken met hun handen. En toch haalde ik met 0,0 moeite atheneum.
Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.
pi_62746885
Mijn vader dronk elke dag fanta en at heel veel snickers
Dus dat mocht ik ook altijd
En als kind op vakantie altijd vier magnums en zo
Nee ik ben nooit dik geweest, eerder skinny!
pi_62746915
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:

[ afbeelding ]
Peaches. .

Kinderen die op doordeweekse dagen jarig zijn kunnen hun feestje het best in het weekend vieren. Dat wist je toch wel he? En verjaardagen van hele jonge kinderen kan je het allerbest op zondagmiddag vieren van 14-16 uur. Om overstimulatie te voorkomen. Of welke drogreden je er ook bij kan verzinnen.
Fok!bejaarde
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:05:09 #36
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62746922
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Je kan toch zijn verjaardag een dag eerder vieren O nee jij had het meisje! Alsof ze dat door heeft
En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!" .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:05:57 #37
331 Merel
Be here now.
pi_62746942
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

Ik wilde precies hetzelfde zeggen! Behalve dan dat ik wel wist dat 'het kind' een meisje is
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62746948
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

En dan zit mijn wederhelft alleen met de visite en moet ik nog jarenlang aanhoren dat "je moeder er niet was op je eerste verjaardag, want die moest naar de PUSA!" .
dát zijn natuurlijk wel de verhalen die verjaardagen voor anderen leuk maken... is eens iemand anders de lul
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62746949
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ja, ik wil zo iets graag doen, en een cursus plannen graag

Echt, ik snap eigenlijk niet wat ik @ een schule doe. Maar als ik fulltime callcenter werk doe dan denk ik echt: nooes i'm wasting my time!
Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.
pi_62746960
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dan vertel je het toch iedereen behalve het kind?
Ik verdenk mijn ouders er van sinterklaas op 3 december etc. gevierd te hebben wegens logistieke planning
pi_62746977
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een grote genetische component. En inderdaad, er zijn zat arbeiderskinderen wiens ouders vonden dat ze beter meteen een vak konden leren, die toch hoogopgeleid zijn.
Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.
Soms zit er gewoon niet meer in! Mijn nichtje bijvoorbeeld, die doet MBO-4 en die kan gewoon echt never nooit niet een scriptie schrijven o.i.d. Dat is van een te hoog abstractieniveau. Maar mijn vriend zegt, dat ze dat puur niet kan vanwege haar opvoeding!
  Vis een optie? dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:07:49 #42
70532 loveli
N
pi_62746981
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.
crap in = crap out
pi_62746998
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Blijkbaar hopen je hersencellen dat je ze eindelijk eens helemaal gaat benutten.
Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)
pi_62747048
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon echt niet dat mensen die onder exact dezelfde omstandigheden opgevoed worden, eenzelfde intelligentievermogen kunnen verwerven.
Soms zit er gewoon niet meer in! Mijn nichtje bijvoorbeeld, die doet MBO-4 en die kan gewoon echt never nooit niet een scriptie schrijven o.i.d. Dat is van een te hoog abstractieniveau. Maar mijn vriend zegt, dat ze dat puur niet kan vanwege haar opvoeding!
Zullen je oom en tante blij mee zijn.
Ik geloof ook dat sommige mensen gewoon beperkter zijn. Ik ken ook wel mensen die zelf hoogopgeleid zijn terwijl hun broer of zus MBO ofzo gedaan heeft, die kunnen toch nooit zo verschillend zijn opgevoed? Opvoeding heeft wel veel invloed, maar alleen binnen de mogelijkheden die genen je bieden.
pi_62747071
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
pi_62747102
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
idd, mijn moeder deed dat niet omdat er op eten gelet moest worden maar omdat het not done is om uit een zak/pak whatever te (vr)eten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62747122
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat had ik ook. En toen werd ik 26. Opeens bleek de weegschaal een groter bereik te hebben dan ik had verwacht.
Haha, ik ben er op m'n 13e wel mee gestopt,
toen was ik goed. Zo wil ik weer worden!
- lang haar, check
- maatje 27 check
- altijd het hoogste cijfer check
- altijd huiswerk maken check
- altijd vroeg naar bed check
- geen internet/msn check
- altijd om 7 uur opstaan check
- 7 uur per week trainen (2 sporten) check
- nooit snoep, koek, chips, frisdrank drinken check
- geen alcohol en drokz check
- verstandig omgaan met geld check

Alleen had ik toen geen vrienden maar nu ook niet echt Dus verder zou het mogelijk moeten zijn
pi_62747139
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik kan het wel opzoeken
of ik interpreteer het niet goed
ik werk pas net met bronnen
Geef 's een link?

Kim: zijn er niet kort daarna nog meer concerten in de buurt? In Parijs ofzo? Dat je daar dan toevallig heen moet
pi_62747150
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Haha. Nja iI'm trying. Maar trying is niet genoeg. En blijkbaar hebben andere mensen het leer/plan/dicipline gen wel. Oh ik ga zo maar naar Amsterdam om te leren (woah, I'm actually making my homework!)
Nou, gen... Het ligt er ook aan hoe hard je hebt moeten werken op de middelbare school. Ik heb ook nooit goed geleerd om discipline op te brengen om al mijn huiswerk te maken of lang achter elkaar te leren, omdat het nooit nodig was. Maar je kunt het altijd nog inhalen, denk ik.
pi_62747172
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat was bij ons absoluut not done. Ze nemen rustig 1 koekje uit de trommel en dan gaat ie weer in de kast. Chips wordt gegeten per bakje, en niet per zak. Alles heel matig en dat doen ze niet om slank te blijven, maar gewoon, omdat dat zo hoort
Mijn moeder doet iets met (speciale) kinderen, dus die is sowieso heel goed met kinderen! Mijn vader was thuis, en die was dan "tof" omdat we van hem alles mochten Hoewel het leuker met m'n moeder was want die deed meer dingen met ons. En ik moest sowieso altijd al m'n avond eten opeten dus dan is snoepen ook niet super relaxt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')