Geen overname van ABN-Amro die men eigenlijk niet kon betalen, dat is wel een groot verschil. Vaak zijn er echter meerdere wegen die naar Rome leiden. Het is geenszins reden om te concluderen dat ING nu een veilig bedrijf is. Men heeft al aangetoond vertrouwen van rekeninghouders op het spel te zetten door in Alt-A hypotheken te investeren, en dat voor een bank he!.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:24 schreef rvlaak_werk het volgende:
Maar wat is volgens jouw precies het verschil tussen de 2? Waren beide banken, beide internationaal, beide zware verliezen op de beurs, beide koersen zijn in elkaar geflikkerd, beide hebben sub-prime hypotheken (of alt-a).... Ik zie best belangrijke overeenkomsten...
ING heeft de Postbank (toevoeging: gaat van naam veranderen, creëert geen vertrouwen) en slechte media berichten tegen zich. Hoe langer ING blijft dalen, hoe meer ING negatief in het nieuws komt. Dit zal zeker spaarders wegtrekken aldaar. Voor zover dat nu al niet gebeurd. Van Fortis werd dit ook pas achteraf duidelijk (bij mij).quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:25 schreef existenz het volgende:
[..]
Fortis moest ABN betalen en raakte al veel geld kwijt, omdat mensen hun spaartegoeden verhuisde naar andere banken. Hierdoor had Fortis al geld te kort (wat ze via de beurs wilde binnen halen) en was al niet gezond en werd dat al steeds minder voor dat de kredietcrisis toe sloeg.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:03 schreef pberends het volgende:
http://www.ad.nl/economie(...)_gezond_bedrijf.html
Bos: Aegon ontzaglijk gezond bedrijf
Bij ING vetrekken nauwelijk spaarders en dat speelt inmiddels ook al enkele weken. Fortis was binnen een week al gigantisch veel spaarders kwijt. Bovendien heeft de 100k garantie van de staat voor heel veel rust gezorgd bij spaarders.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
ING heeft de Postbank en slechte media berichten tegen zich. Hoe langer ING blijft dalen, hoe meer ING negatief in het nieuws komt. Dit zal zeker spaarders wegtrekken aldaar. Voor zover dat nu al niet gebeurd. Van Fortis werd dit ook pas achteraf duidelijk (bij mij).
Heb jij daar cijfers van? En heb jij cijfers gezien van vertrekkende spaarders bij Fortis voordat ze de initiële injectie kregen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Bij ING vetrekken nauwelijk spaarders en dat speelt inmiddels ook al enkele weken. Fortis was binnen een week al gigantisch veel spaarders kwijt. Bovendien heeft de 100k garantie van de staat voor heel veel rust gezorgd bij spaarders.
Krampachtig blijven lachen Bos, dan gaan we het misschien nog wel geloven. "Bagdad is on our control, ze Americans are nowhere."quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:03 schreef pberends het volgende:
http://www.ad.nl/economie(...)_gezond_bedrijf.html
Bos: Aegon ontzaglijk gezond bedrijf
Oa. Rabo heeft cijfers gepubliseerd hoeveel spaarders zijn van Fortis binnen kregen. Van ING zijn er inderdaad geen cijfers zover ik weet, maar ook geen nieuwsberichten dat het zo zou zijn en een dergelijke stormloop zou zeker de media opvallen nu ING onder de loep ligt en nauwkeurig in de gaten gehouden wordt op rare zaken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:30 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Heb jij daar cijfers van? En heb jij cijfers gezien van vertrekkende spaarders bij Fortis voordat ze de initiële injectie kregen?
Op zich niet hoor. De pers houdt ING in de gaten, maar heeft (terecht) geen toegang tot de boeken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:32 schreef existenz het volgende:
[..]
Oa. Rabo heeft cijfers gepubliseerd hoeveel spaarders zijn van Fortis binnen kregen. Van ING zijn er inderdaad geen cijfers zover ik weet, maar ook geen nieuwsberichten dat het zo zou zijn en een dergelijke stormloop zou zeker de media opvallen nu ING onder de loep ligt en nauwkeurig in de gaten gehouden wordt op rare zaken.
Waarom is die correctie gebaseerd dan? Het regent winstwaarschuwingen en slechte cijfers m.b.t. de reëele economie. De enige correctie de we kunnen verwachten is één hard naar beneden vrees ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
We zitten al dagen op een correctie naar boven te wachten.
Maar waarom dan omhoog op t moment?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waarom is die correctie gebaseerd dan? Het regent winstwaarschuwingen en slechte cijfers m.b.t. de reëele economie. De enige correctie de we kunnen verwachten is één hard naar beneden vrees ik.
Aankomende rente-cuts in zowel de VS als de EU. Daarnaast is Azië gisteren goed hersteld en vallen de huizencijfers in de VS mee. Maar zoals al vaker in deze markt duidelijk is geworden, zijn winst en herstel erg vluchtig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Maar waarom dan omhoog op t moment?
Naar boven zie ik ook niet heel snel gebeuren. Nu begint het idee van een recessie te spelen, wat de beurs nog meer zal drukken inderdaad. Eindejaarscijfers en eerste kwartaalcijfers van komend jaar moeten aan gaan tonen wat voor recessie het is. Dat zal mogelijk de beurzen wel weer een opwaartste spiraal gaan brengen, maar momenteel verwacht ik een dalende / schommelende beurs tot het einde van het jaar, met misschien een sprintje naar boven in december vanwege gestegen consumentenverkoop. Maar dat is puur een gok, niet ergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:37 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waarom is die correctie gebaseerd dan? Het regent winstwaarschuwingen en slechte cijfers m.b.t. de reëele economie. De enige correctie de we kunnen verwachten is één hard naar beneden vrees ik.
Mits die positieve opening lang stand houdt. Voorlopig ziet het er erg zonnig uit (+328); misschien zelfs iets té zonnig (werkt overmoed in de hand). We zullen het allemaal zien vanmiddagquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:45 schreef Public_NME het volgende:
Ik baal er trouwens enorm van dat ING en Aegon de beurs zo naar beneden trekken... Hopelijk liften we een stukje mee op de opening van Wall Street.
Komen er vandaag geen cijfers over het consumentenvertrouwen in de US?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Mits die positieve opening lang stand houdt. Voorlopig ziet het er erg zonnig uit (+328); misschien zelfs iets té zonnig (werkt overmoed in de hand). We zullen het allemaal zien vanmiddag
Tis, vreemd genoeg, kwestie van echte vraag en aanbod. Porsche wil de opties (ca 75% van de aandelen) verzilveren, maar de aandelen zijn niet beschikbaar. Vandaar de prijsstijgingquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:51 schreef star_gazer het volgende:
Die koers van Volkswagen is echt abnormaal. Hoeveel lucht zou daar wel niet inzitten
16:00quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:52 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Komen er vandaag geen cijfers over het consumentenvertrouwen in de US?
Verbazingwekkend inderdaad, het is immers volgens mij al tijden (2 maanden of zo?) bekend dat Porsche die aandelen wel ging verzilveren...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:51 schreef star_gazer het volgende:
Die koers van Volkswagen is echt abnormaal. Hoeveel lucht zou daar wel niet inzitten
Maar het is ook weer niet zo dat ze blijven stijgen... Zie het verschil tussen hoogste en laagste koers...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:54 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Tis, vreemd genoeg, kwestie van echte vraag en aanbod. Porsche wil de opties (ca 75% van de aandelen) verzilveren, maar de aandelen zijn niet beschikbaar. Vandaar de prijsstijging
bron RTLZ, uitzending 13:00
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |