Dit zou idd makkelijk geweest zijn, maar ik kreeg een melding dat de formule fout wasquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:49 schreef placebeau het volgende:
tkan makkelijker als je gewoon max en min gebruikt
A2: min(5000;A1)
A3: max(min(20000;A1-5000);0)
A4: max(A1-20000;0)
(komt op tzelfde neer als dafan, maar is iets eleganter)
1 2 3 4 | Janssen / Karel Janssen / Kareldhr. C Janssen / Piet |
1 |
quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:24 schreef DaFan het volgende:
Heeft ws met je taal te maken, er wordt namelijk in de OP gevraagd of je die er even bij kan zetten
quote:
als het een engelse versie is:quote:Op donderdag 27 november 2008 08:59 schreef Brighteyes het volgende:
Help!
Ik ben een grafiekje aan het bijhouden van wat ik afgevallen ben, maar nu zou ik graag bij de x-as de data hebben staan dat ik het invoer.
Bij de Y-as staat het gewicht, dat klopt wel.
Dit is wat ik nu heb:
Geloof me, dit lijkt erg, het is nog veel erger.Het zijn fake getallen.
[ afbeelding ]
Ik heb het rijtje van 90 naar 84 geselecteerd voor de grafiek en dat werkt prima, maar als ik dan bijv. de datum er ook bij selecteer dan krijg ik hele rare dingen bij de onderlijn.
Weet iemand hoe ik dit moet doen? Het lijkt me namelijk wel tof om gelijk in de grafiek de data erbij te zien ipv een nietszeggend getalletje.
als je rechts klikt op de x-as zelf, kun je format axis aanklikkenquote:Op donderdag 27 november 2008 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm...Jip en Janneke graag.
![]()
Ik doe echt maar wat in Excel, heb er nooit een cursus voor gehad ofzo.
Dus ik klik dan een rijtje aan, klik dan op het grafiek en *tadaaa*
Ik heb nu net wel ergens iets ingevuld (krijg het niet eens uitgelegd) maar die gaat dan een raar soort rekensom van die data maken. Ondanks dat de cel wel het datum-format heeft.
Of zelfs een benoemde constante aanmaken.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:07 schreef teamlead het volgende:
en waarom trek je in kolom A die 90 zo door? je kunt de formules in kolom D ook steeds vanuit 1 cel laten berekenen..
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Of zelfs een benoemde constante aanmaken.
Met Invoegen > Naam > Definiëren stel je 'start' in op 90 en dan kun je in formules gewoon rekenen met bijvoorbeeld '=start-1'. Best leuk en elegant.
[ afbeelding ]
Nou het is me gelukt (met hulp van mrexcelforum) om een lijn tussen elke naam te krijgen, ook nadat ik namen heb toegevoegd en gesorteerd!quote:Op zondag 23 november 2008 13:04 schreef DaFan het volgende:
BierKoning:
Je kan vast beginnen met het opnemen van een macro die de eerste kolom sorteert zodat alle namen weer bij elkaar komen te staan. Deze kan je dan toevoegen aan je huidige macro die aan je commandbutton zit.
Je weet blijkbaar hoe je de eerste lege rij vindt, dus dan ga je een For-loop maken van 1 (of 2, hangt er vanaf waar de lijst begint) tot de laatste rij. Als de vorige waarde niet meer gelijk is aan de huidige (rij 3 is anders dan rij 2) moet je een lijn toevoegen boven de cel. Hoe je dit doet kan je ook via het opnemen van een macro achterkomen.
Hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er zelf uit kunt komen!
Hoeft niet joh, het was om teamlead te imponeren met mijn 1337 kennis.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
En dat wat jij nu zegt, Frollo, snap ik dus niet.![]()
![]()
En dat is ook gelukt!quote:Op donderdag 27 november 2008 09:28 schreef BierKoning het volgende:
[..]
Nou het is me gelukt (met hulp van mrexcelforum) om een lijn tussen elke naam te krijgen, ook nadat ik namen heb toegevoegd en gesorteerd!
De procedure:
Alle namen selecteren (A1:Ax), er vanuitgaande dat A1 activecell is; conditional formatting --> new rule --> formula: =NOT($A2=$A1) . Dan kun je bij format nog een lijntje onder de cel laten zetten. Et voila!
Het enige 'probleem' wat hier bij komt is dat ik eigenlijk een lijn wil onder de gehele rij, daar ben ik nu naar aan het puzzelen
Bedanktquote:
Dat heb ik al geprobeerd, en ook al met D1 t/m D6 zelfs. Toch snapt Excel niet wat ik bedoelquote:Op zaterdag 29 november 2008 11:30 schreef DaFan het volgende:
Je moet wel eerst 2 formules maken, dus in D1 en D2, en dan die samen selecteren en dan doortrekken. Op die manier kan Excel 'zien' welke gedachte achter je formule zit (+5 bij die en +1 bij die bv).
Bedankt, maar hij werkt niet bij mij.quote:Op zaterdag 29 november 2008 14:47 schreef DaFan het volgende:
Hm ik heb het geprobeerd maar het lukt hier idd ook nietDacht dat het zo wel zou kunnen. Je kan natuurlijk met OFFSET en ROW gaan zitten kloten maar daar wordt het ook niet fraaier van.
D1 = "=A2"
D2 = "=OFFSET(A$2,(ROW(D2)-1)*5,0)"
D3 = "=OFFSET(A$2,(ROW(D3)-1)*5,0)"
Daarna gewoon doortrekken.
Excel 2007, Nederlandse taal.quote:
Bedankt, het werkt helemaal.quote:
Ja inderdaad, kolom g maar ook kolom f, het zijn twee aparte cijfers, maar het zou super zijn als ik dat ook zou kunnen toepassen voor andere sheets waar het misschien om een andere kolom gaat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:19 schreef DaFan het volgende:
Ja ok dan weet ik genoeg qua versie
Dus het gaat om het cijfer in kolom G ? En die moet omgezet worden?
1 2 3 4 | 73.1446 73.145 68.12 68.1 14.3 14.4 |
met round(A;n) rond je af tot op n cijfers na de kommaquote:Op woensdag 3 december 2008 09:12 schreef Stpan het volgende:
Engels / Excel2007
Ik wil graag de volgende columns vergelijken. De crux zit hem in de decimalen achter de comma.
[ code verwijderd ]
De eerste twee moeten TRUE (of op een andere manier 'correct') zijn, de onderste niet.
Als ik =A1=A2 doe krijg ik voor alle waarden FALSE. Iemand een oplossing?
Thanks!quote:Op woensdag 3 december 2008 09:16 schreef placebeau het volgende:
[..]
met round(A;n) rond je af tot op n cijfers na de komma
dan kun je gewoon =round(a1;2)=round(b1;2) plaatsen bvb.
godallejezus!! Als ik dat zo lees ga ik echt niet overstappen op office 2007. Of is er een tool die je officemenus weer terugdraait naar 2003 modus?quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:00 schreef DaFan het volgende:
Ja je kan via Developer -> Insert -> Scroll bar een schuifbalk invoegen. Via de properties hiervan kan je de stapgrootte, min, max ed aanpassen, en een Cell link maken. Als je nu de schuifbalk verschuift past de waarde in de cel zich aan.
Custom format maken?quote:Op donderdag 11 december 2008 14:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe zet je in de Nederlandse Excel 2007 de getalopmaak op engels (dus 1,000.00) :P?
1 |
Oja dat kan ookquote:Op donderdag 11 december 2008 14:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb 't ff in 't configuratiescherm aangepast en dat lijkt te werken, thanx iig.
Als ik dat doe, dan krijg ik dit:quote:Op donderdag 11 december 2008 16:23 schreef DaFan het volgende:
Om te checken kan je dus alles van E5 tot E12 leeghalen, daar de formule overheen slepen zoals Frollo heeft uitgelegd. De uitgaven en inkomsten blijven natuurlijk wel staan. Als je het dan goed hebt gedaan moeten alle getallen in de kolom Saldo overeenkomen met de oorspronkelijke opgave.
In C10 staat 132,50, dat moet 132,55 zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als ik dat doe, dan krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Dan kloppen de onderste twee berekeningen niet
hé, zo handig, wist ik helemaal nietquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:02 schreef Frollo het volgende:
Misschien werkt het niet omdat je de dollartekens met de hand hebt getypt? Op F4 drukken is volgens mij de enige juiste methode, en sowieso handiger.
Ah, maar dan is het toch niet de enige juiste methode, want jij hebt het blijkbaar altijd zonder gedaan.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:06 schreef placebeau het volgende:
[..]
hé, zo handig, wist ik helemaal niet
ja, maar zo in de formule gaan duiken om $'s te zetten vind ik behoorlijk vervelend, leve F4quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, maar dan is het toch niet de enige juiste methode, want jij hebt het blijkbaar altijd zonder gedaan.
Dat kan met INDIRECT.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja, maar zo in de formule gaan duiken om $'s te zetten vind ik behoorlijk vervelend, leve F4
oja, ik had nog een vraagje
stel, in veld A1 staat "tabel1", waarbij tabel1 een naam is van een tabel uit een andere sheet.
in veld a2 schrijf je bijvoorbeeld vlookup(b2;a1;2;false)
dat werkt natuurlijk niet, want vlookup(b2;"tabel1";2;false) is nog niet gelijk aan vlookup(b2;tabel1;2;false)
is er een manier om dit wel te doen slagen?
maw, is er een manier om tekst te veranderen in de variabele waarnaar de tekst verwijst?
Uiteraard werkt dat, maar placebeau wil juist die 'tabel1'-string uit een andere cel halen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:26 schreef DaFan het volgende:
Of
VLOOKUP(B2;tabel1;2,FALSE)
werkt bij ook prima, Office 2007.
ja, tuurlijk, maar ik wou verwijzen naar andere cellen waar de namen als tekst instaan (namen heten tabel1, tabel2, enz en om de formule niet tekens opnieuw te moeten typen ...)quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:26 schreef DaFan het volgende:
Of
VLOOKUP(B2;tabel1;2,FALSE)
werkt bij ook prima, Office 2007.
klopt niet, denk ik, ze krijgen allemaal standaard 37,5 ook al hebben ze minder gewerktquote:Op maandag 15 december 2008 10:37 schreef Frollo het volgende:
In M4:
=ALS(J4<37,5;J4*uurloon;37,5*uurloon)
Bij mij klopt het wel hoor. Kijk maar in M4 op mijn plaatje.quote:Op maandag 15 december 2008 10:52 schreef placebeau het volgende:
[..]
klopt niet, denk ik, ze krijgen allemaal standaard 37,5 ook al hebben ze minder gewerkt
betekent dat pbvb persoon1 uit jouw voorbeeld ook 375 moet krijgenquote:Op maandag 15 december 2008 09:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Nu moeten de mensen standaard voor 37,5 uren betaald krijgen, ook al hebben ze minder gewerkt.
Oooh, overheen gelezen!quote:Op maandag 15 december 2008 10:59 schreef placebeau het volgende:
ik dacht dat
[..]
betekent dat pbvb persoon1 uit jouw voorbeeld ook 375 moet krijgen
=ALS(J4<$A$39;ALS(J4-$B$40<0;0;J4-$B$40);0)quote:Op maandag 15 december 2008 11:04 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik moet eigenlijk gewoon alle overuren in 1 kolom hebben.
Ik heb nu in K: =ALS(J4<$A$39;J4-$B$40;0)
Nu krijg ik echter de negatieven als negatieve weergeven, terwijl de negatieven 0 moeten worden.
How to?
1 2 3 4 5 6 7 | If sheets("werkblad").checkbox1.value = true then sheets("werkblad").checkbox1.value = true Else sheets("werkblad").checkbox1.value = flase End if End Sub |
En als je 'flase' wijzigt in 'false'?quote:Op maandag 15 december 2008 12:12 schreef made het volgende:
Ik heb in excel via werkset besturingselementen een checkbox gezet.
deze wil ik beveiligen.
Via excel werkt het niet dus wil ik het in vb doen.
Ik weet alleen niet hoe ik het moet doen. Dus als de waarde true is en je klikt er op dan moet hij true blijven!
Ook andersom.
Onderstaande werkt niet !!!
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | Sheets("werkblad").Checkbox1.Value = True End Sub |
1 |
Ik zet hem aan via VB via een userform.quote:Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef DaFan het volgende:
[ code verwijderd ]
Waarom niet gewoon zo? Als hij True is moet hij True worden/blijven, als hij False is moet hij True worden.
Huh nu krijg ik weer bij alles 0 eruit.quote:Op maandag 15 december 2008 11:16 schreef DaFan het volgende:
[..]
=ALS(J4<$A$39;ALS(J4-$B$40<0;0;J4-$B$40);0)
Dat heb ik ook gezocht, maar kon ik niet vinden. Ik heb gewoon de 2 variabelen omgedraaid in de formule.. Te dom eigenlijk.quote:Op maandag 15 december 2008 17:02 schreef Marmex het volgende:
Je kan negatieve getallen altijd positief maken door er absolute getallen van te maken. In de Engelstalige Excel is het =ABS(nummer)
Is het getal al positief blijft het dat ook;
Is het getal negatief, word het positief.
Kan je hier wat mee?
Voor de volgende keerquote:Op maandag 15 december 2008 18:06 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezocht, maar kon ik niet vinden. Ik heb gewoon de 2 variabelen omgedraaid in de formule.. Te dom eigenlijk.Maarja ik zat veel te ingewikkeld te denken dus zoiets simpels over het hoofd gezien..
Bedankt in ieder geval!
1 2 3 4 | 15-12-2008 16-12-2008 17-12-2008 |
Het gaat om de urenregistratie van een touringcarbedrijf. Dan ligt het aan het tijdstip welk loon en welke toeslag je krijgt. Dan is het makkelijker om de verschillende uren apart in te vullen. Maar dat betekend wel dat je op een volgende regel dezelfde datum moet gebruiken als er die dag nog een keer gewerkt wordt.quote:Op maandag 15 december 2008 20:48 schreef Marmex het volgende:
Je kan:
sorteren op datum;
verschillen met elkaar (1 van de andere aftrekken);
alle uitkomsten die nul zijn staan er al een keer eerder in;
Je kan dan handmatig tellen hoeveel verschillende erin staan; wat is precies je doel met het tellen? Geef 's wat meer info?
Hier zeurt ie over..quote:Op maandag 15 december 2008 20:47 schreef DaFan het volgende:
http://office.microsoft.c(...)using%20%20functions
Zeg A1:A4:
=SUM(IF(FREQUENCY(IF(LEN(A1:A4)>0,MATCH(A1:A4,A1:A4,0),""), IF(LEN(A1:A4)>0,MATCH(A1:A4,A1:A4,0),""))>0,1))
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter!
En je voert de datums altijd op chronologische volgorde in?quote:Op maandag 15 december 2008 20:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het gaat om de urenregistratie van een touringcarbedrijf. Dan ligt het aan het tijdstip welk loon en welke toeslag je krijgt. Dan is het makkelijker om de verschillende uren apart in te vullen. Maar dat betekend wel dat je op een volgende regel dezelfde datum moet gebruiken als er die dag nog een keer gewerkt wordt.
jupquote:Op maandag 15 december 2008 20:56 schreef Marmex het volgende:
[..]
En je voert de datums altijd op chronologische volgorde in?
Vertaald naar Nederlands:quote:Op maandag 15 december 2008 20:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hier zeurt ie over..
Gebruik trouwens Excel 2007 NL
Gewoon het aantal gewerkte datums jaquote:Op maandag 15 december 2008 21:06 schreef Marmex het volgende:
En je wil gewoon uit een hele lijst datums, tellen hoeveel verschillende je hebt?
Ah, ik had deze gevonden en daar stond ie niet bij: http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdfquote:Op maandag 15 december 2008 21:07 schreef DaFan het volgende:
FREQUENCY = INTERVAL
Zie http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
Staat in de OP hequote:Op maandag 15 december 2008 21:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, ik had deze gevonden en daar stond ie niet bij: http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdf
Dat laatste was emquote:Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef DaFan het volgende:
[..]
Staat in de OP he
Laat even weten of ie nog zeurt of dat het werkt. Denk wel aan Ctrl-Shift-Enter, het is een array-functie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |